Jak to jest z tymi niutonometrami?
: 26 cze 2018, 20:56
Tak zastanawiam się jak są mierzone te Nm? Rzeczywisty moment dostępny na osi koła? Teoretyczna wydajność silnika w próżni i bez grawitacji?
Tak dla przykładu Mxus 3K może osiągać w nawoju 6T około 70-120Nm. No fajnie, ale tyle to mają niektóre samochody, które ważą 10-15 razy więcej niż rower z rowerzystą. Oznacza to, że Mxus 3K nada się do wsadzenia do seicento? No chyba nie bardzo. A może producenci samochodów zaniżają i podają moment na wyjściu z silnika, a przecież mamy jeszcze dyfer (często stosunek 1:4) i skrzynię biegów. Wtedy, po pomnożeniu wychodzi, że Daewoo Tico miałoby z 1200Nm, co też się kupy nie trzyma. Jak więc szacować rzeczywisty uciąg danego silnika, aby móc wiedzieć ile kilogramów przewiezie i z jakim przyzpieszeniem? W teorii taki Mxus 3K uciągnie bez problemu pojazd o wadze 900kg wraz z czterema pasażerami, ale w praktyce wątpię.
Ktoś coś wie?
Tak dla przykładu Mxus 3K może osiągać w nawoju 6T około 70-120Nm. No fajnie, ale tyle to mają niektóre samochody, które ważą 10-15 razy więcej niż rower z rowerzystą. Oznacza to, że Mxus 3K nada się do wsadzenia do seicento? No chyba nie bardzo. A może producenci samochodów zaniżają i podają moment na wyjściu z silnika, a przecież mamy jeszcze dyfer (często stosunek 1:4) i skrzynię biegów. Wtedy, po pomnożeniu wychodzi, że Daewoo Tico miałoby z 1200Nm, co też się kupy nie trzyma. Jak więc szacować rzeczywisty uciąg danego silnika, aby móc wiedzieć ile kilogramów przewiezie i z jakim przyzpieszeniem? W teorii taki Mxus 3K uciągnie bez problemu pojazd o wadze 900kg wraz z czterema pasażerami, ale w praktyce wątpię.
Ktoś coś wie?