Strona 1 z 1

Re: SILNIK RAPID M3000

: 26 paź 2018, 18:52
autor: Inc0
a moze stuk83 liczy że na większej obręczy rozbuja welocyped do 200km/h ;P

Re: SILNIK RAPID M3000

: 27 paź 2018, 11:03
autor: stuk83
po prostu przemawia przeze mnie po części niewiedza, niedoinformowanie jak i chęć zrobienia czegoś innego, zbudowania swego rodzaju wilka w owczej skórze (niedługo przedstawię całą budowę mojego Frankenstein'a). Jednak wasze wypowiedzi dosadnie dają mi do zrozumienia ze źle czynie i ze mniejsze koło to jedyne słuszne rozwiązanie. W zamyśle końcowym chce jeszcze "wlać" Ferrofluid (https://hubsink.com/products/genuine-st ... lian-stock) jak i zainstalować radiatory na obudowie (https://hubsink.com/products/heatsink) co by wiadomo schłodzić przemęczony silnik na za dużym kole. Czy mogę poprosić kogoś mądrego kto potrafi przekazać wiedzę w sposób prosty (łopatologiczny), dlaczego i co nie pożądanego dzieje się z tym silnikiem na kole 28 ? A najważniejsze pytanie tego postu czy może wiecie gdzie mogę oddać kolo do przeplecenia z 28 na 26 cala, interesuje mnie Warszawa i Żyrardów ( tak naprawdę rozwiąże to jeszcze jeden mój problem ale o tym później przy całym opisie) ??

Re: SILNIK RAPID M3000

: 27 paź 2018, 11:21
autor: verre
no kolego Ty się pytasz kto z Żyrardowa? wszyscy tu wiedzą ;) a i jakiś posiadacz fatbajka piszący o kołach i ich centrowaniu chyba jest z Warszawy

Re: SILNIK RAPID M3000

: 27 paź 2018, 11:24
autor: stuk83
nowy, niedoinformowany :P

Re: SILNIK RAPID M3000

: 27 paź 2018, 11:27
autor: verre
adminów jest dwóch, poszukaj i szykuj flaszkę :D albo postaw flaszkę na mchacie i zobacz kto pierwszy przyjdzie :lol: ;)

Re: SILNIK RAPID M3000

: 27 paź 2018, 11:54
autor: stuk83
HAHAHAHAHA :D

Re: SILNIK RAPID M3000

: 27 paź 2018, 13:45
autor: tatar
stuk83 pisze:
27 paź 2018, 11:54
HAHAHAHAHA :D
Żebyś tylko nie był żdziwiony,gdy ich @Verre uprzedzi :D

Re: SILNIK RAPID M3000

: 27 paź 2018, 13:58
autor: Inc0
stuk83 pisze:
27 paź 2018, 11:03
... Czy mogę poprosić kogoś mądrego kto potrafi przekazać wiedzę w sposób prosty (łopatologiczny), dlaczego i co nie pożądanego dzieje się z tym silnikiem na kole 28 ? ...
mówisz i masz: masz samochód? no to wyobraz sobie ze masz w nim 1 bieg do wyboru albo 2 albo 5 który wybierzesz :P jesli wybierzesz 2 bedziesz miec wolnijejszy samochód ale poradzi sobie i przy ruszaniu i przy wzniesieniach i przyspieszenie bedzie całkiem całkiem choć vmax nie bedzie zachwycać jesli wybierzesz 5 to vmax bedzie naprawde spora ale jej nie zobaczysz zbyt wiele razy bo spalisz sprzegło przy ruszaniu może nie za pierwszym czy drugim razem ale na pewno stanie sie to bardzo szybko i nie pojedziesz dalej wcale :P
silnik elektryczny w zakresie wolnych obrotów duza czesc energii zuzywa na niepotrzebne nikomu ciepło w małej obreczy bedzie mu lzej z racji mniejszej srednicy koła( przełozenie) łatwiej osiągnac obroty optymalne przy duzej średnicy koła bedzie mu ciezej wiec i dłuzej i mocniej bedzie sie grzać zanim dobije do optymalnych obrotów

Re: SILNIK RAPID M3000

: 27 paź 2018, 14:37
autor: krzychu666
kolego Stuk 83 jak chcesz przejechać się na zestawie silnik QS 1000w 35H sterownik GT1500 zlutowany do50A koła oczywiście 26 cali zas. 16S 10P i zobaczyć co takie g......o potrafi/ a ty przecież masz MXUSA 3000W i aku 17S 11P/ Napisz na pw.

Re: SILNIK RAPID M3000

: 27 paź 2018, 17:35
autor: PoulN
Te radiatory fajne, choć mogło by być jeszcze lepiej, tzn. żebra powinny byc pod skosem, aby powietrze je optymalnie opływało, zwiekszyło by to sporo odprowadzenie ciepła,.. ale i te powinny coś dać nawet bez zalewania czymkolwiek, szczegolnie po włożeniu do silnika malego wentylatorka (zdaje się ze ktos juz tak zrobil :)) aby miszal w srodku powietrze, ktore jakims tan przewodnikiem ciepła jest, slabym bo slabym, ale jest.
Konkretne rezultaty powinno dać połączenie tych trzech rzeczy: wentylator, radiator i ferrofluid..

Jakbyś zamawiał to daj znać, też bym się pisał, ale do Mxus'a xf40 30h, najwyżej jedynym plusen będzie wygląd, tyle że sporym kosztem ;)

Re: SILNIK RAPID M3000

: 27 paź 2018, 17:47
autor: Inc0
PoulN stosując olej jako medium chłodzące silnik korzystne jest zastosowanie radiatorów bo olej przenosi ciepło z uzwojen na magnesy a te sa mniej odporne na wysokie temperatury niz uzwojenia dlatego tez przy zalaniu olejem zaleca sie odciecie termiczne na poziomie około 115-120C podczas gdy normalnie stosuje sie termiki 140-150C

Re: SILNIK RAPID M3000

: 27 paź 2018, 18:03
autor: PoulN
Tak wiem, ale bez niego tez coś tam zawsze dodatkowa powierzchnia oddawania ciepła da, zastanawiam sie tylko nad tym wentylatorem, czy skutek niebyly taki, ze miszajac ciepłe powietrze bardziej nagrzewal by magnesy, szczegolnie na postoju, kiedy powietrze nieprzeplywalo by przez radiator..

Re: SILNIK RAPID M3000

: 27 paź 2018, 18:45
autor: Inc0
Oczywiscie że by tak było bo jesli z uzwojeń ciepło wiatrak "wydmucha" to gdzieś się podziac musi i trafi do całej objetosci silnika i nastepnie na cała obudowe w tym i magnesy wiec zostaje to ciepło rozproszone z uwojeń na cała obudowe i to chyba lepsza opcja niz bez wiatraka powietrze nie mieszane na postoju zbierac sie bedzie w górnej partii silnika skutkiem bedzie mocne nagrzanie magnesów tam sie znajdujacych akurat.

Re: SILNIK RAPID M3000

: 27 paź 2018, 18:57
autor: tas
Pomiary termograficzne jakie robiłem nie potwierdzają istnienia gradientu temperatur na obudowie silnika bez ruchu.
Obrazek
Obrazek

Re: SILNIK RAPID M3000

: 28 paź 2018, 2:08
autor: equid
PoulN pisze:
27 paź 2018, 17:35
Te radiatory fajne, choć mogło by być jeszcze lepiej, tzn. żebra powinny byc pod skosem, aby powietrze je optymalnie opływało, zwiekszyło by to sporo odprowadzenie ciepła,.. ale i te powinny coś dać nawet bez zalewania czymkolwiek, szczegolnie po włożeniu do silnika malego wentylatorka (zdaje się ze ktos juz tak zrobil :)) aby miszal w srodku powietrze, ktore jakims tan przewodnikiem ciepła jest, slabym bo slabym, ale jest.
Konkretne rezultaty powinno dać połączenie tych trzech rzeczy: wentylator, radiator i ferrofluid..

Jakbyś zamawiał to daj znać, też bym się pisał, ale do Mxus'a xf40 30h, najwyżej jedynym plusen będzie wygląd, tyle że sporym kosztem ;)
Tak sie składa że aktualnie robie hubsinki Obrazek.
I kwestia żeber, z tego co sie dowiedziałem, to lepiej właśnie jeżeli są prosto niż pod skosem. Dlatego że wytwarzają sie wiry powietrzne, które zwiększają przepływ powietrza w porównaniu z innymi ustawiani żeber ;)
Zdradze też że prawdopodobnie beda one do kupienie w PL ;)

Przerabiałem też z resztą silniki wysokoobrotowe i z szczerym sumieniem moge odradzić w jakikolwiek teren. Batereia 2600wh starczała na ledwo 110km z prędkościa ok.25-30kmh po płaskim a w górach to nawet nie 50km zasięgu :|

A nie wspomne o przegrzewaniu się, bo na znamionowej mocy bez modyfikacji przegrzewał sie co 30-40km po płaskim. Dopiero zalanie olejem rozwiązało problem. 150ml oleju rzepakowego :D , termik na 125c i można było jezdzić bez przegrzewania sie po płaskim i przy okazji jak zaczynało w środku lasu zalatywać frytkami to oznaczało że silnik za chwile sie przegrzeje :D :lol:

Re: SILNIK RAPID M3000

: 28 paź 2018, 11:24
autor: Inc0
.. a na postoju wtedy z plecaka wyciągamy opakowanie fryteczek i smażymy XD

Re: SILNIK RAPID M3000

: 28 paź 2018, 16:57
autor: PoulN
@equid, do Mxus'a xf40 30h będą? ;)

ps.


i jest chlodzenie ;)

Re: SILNIK RAPID M3000

: 28 paź 2018, 22:02
autor: equid
PoulN pisze:
28 paź 2018, 16:57
@equid, do Mxus'a xf40 30h będą? ;)

ps.


i jest chlodzenie ;)
Raczej tak .Będe sie starał zrobić to uniwersalne do wszystkich silników. Tylko nie wiem ile mi jeszcze zejdzie zanim bedą gotowe sztuki, ale jak już to na przyszły sezon powinno być ;)

Re: SILNIK RAPID M3000

: 14 cze 2019, 11:43
autor: benju3
Jak się autorowi spisuje ten silnik i czy ukończył swój projekt na kołach 28"

Re: SILNIK RAPID M3000

: 18 cze 2019, 8:28
autor: maki1000
Trochę przesadzacie z tym k3 turbo w 28 cali. Jeździłem cały tamten sezon i jeszcze pół wcześniejszego. Wszyscy mówili że się mój treking unibajka rozpadnie , że to się będzie grzało strasznie itp. przejechałem na nim ponad 10tys km. Przyspieszenie było bardzo dobre , przy tej geometrii ramy stawiało na koło. Uczyłem się też jazdy na 1 28 calowym kole :) . Wierzcie mi nie oszczędzałem tej maszyny , mieszkam w niezłych górkach i nigdy nie miałem problemu z grzaniem. Teraz mam ten sam silnik w fullu 26cali to czuć troszkę większe przyspieszenie i delikatnie mniej się nagrzewa , ale nie jest to jakaś przepaść żeby za wszelką cenie nie zaplątać tego w 28"

Re: SILNIK RAPID M3000

: 18 cze 2019, 9:04
autor: Umbur
maki1000 pisze:
18 cze 2019, 8:28
Trochę przesadzacie z tym k3 turbo w 28 cali. Jeździłem cały tamten sezon i jeszcze pół wcześniejszego. Wszyscy mówili że się mój treking unibajka rozpadnie , że to się będzie grzało strasznie itp. przejechałem na nim ponad 10tys km. Przyspieszenie było bardzo dobre , przy tej geometrii ramy stawiało na koło. Uczyłem się też jazdy na 1 28 calowym kole :) . Wierzcie mi nie oszczędzałem tej maszyny , mieszkam w niezłych górkach i nigdy nie miałem problemu z grzaniem. Teraz mam ten sam silnik w fullu 26cali to czuć troszkę większe przyspieszenie i delikatnie mniej się nagrzewa , ale nie jest to jakaś przepaść żeby za wszelką cenie nie zaplątać tego w 28"
Jaki prąd i napięcie miałeś?

Re: SILNIK RAPID M3000

: 19 cze 2019, 23:02
autor: maki1000
60A na 48v

Re: SILNIK RAPID M3000

: 21 cze 2019, 17:31
autor: stuk83
ja przeplotłem na 26 cala bo koledzy z forum mnie nastraszyli ze się będzie bardzo grzał, teraz jak go katuje na płaskiej nawierzchni tak 55-65 km/h to się tylko lekko grzeje naprawdę troszkę. Dlatego też śmiem twierdzić ze zaplecenie go w 28 nie będzie sprawiało mu większego problemu (moje domysły). Mam 60V45A jednak dla tego dokładnie modelu silnika 45A to zdecydowanie za mało,wiec zmieniam na sabka 72080.

Re: SILNIK RAPID M3000

: 21 cze 2019, 19:59
autor: krzychu666
:D Nie bierz wszystkiego za pewnik co koledzy tu wypisują, kupiłem 3 takie silniki i jakoś wirniki mają po 45mm ważą po ok 10,5kg, a osie nie są z plasteliny i co najgorsze sprawują
się bardzo dobrze

Re: SILNIK RAPID M3000

: 21 cze 2019, 21:36
autor: arek1194
stuk83 pisze:
25 paź 2018, 21:12
kupiłem ten silnik w ebikerze bo (w brew temu co Tas na blogu pisał) chciałem mieć to na kole 28 cala, jak skończę swój projekt na pewno się pochwale, swoją droga kiedyś tam kontaktowałem się z nexun'em w sprawie mxus v3 turbo na 28 calach no i dostałem odmowę,ale ze jestem uparty to trafiłem do ebikera
Witam Was serdecznie jestem nowy a forum i zupełnie zielony w temacie, czytam ten wątek i zdaje się coś tu piszecie o silniku mxus v3 turbo (że chyba nie za fajny?) ale i o negatywnym kompletowaniu go na kołach 28 ?
Ja właśnie oddałem swój rower na kołach 29 do (jednej pewnie Wam znanej firm z Bielska) konwwersji i prosiłem Pana aby pomógł mi wybrać komponenty abym nie żałował i zrobi już (w miarę mozliwości do tej ramy) dobry sprzęt. Pan własnie zaproponował mi ten silnik (mxus v3 3K turbo) jako najlepszy z możliwych mi do zaproponowania, (W kwocie za sam silnik 1220pln) Czy wg Was faktycznie nie będe żałował właśnie takiego wyboru?

z góry dziękuje za wszelakie podpowiedzi.

Re: SILNIK RAPID M3000

: 21 cze 2019, 23:24
autor: Eryk
Wiesz Mxus 3k oraz klon Rapid 3000 to dwa te same a zarazem różne silniki. Kwestia u kogo kupisz, klon często jest mocno zaniżoną jakościowo wersją zwłaszcza te z promocji....

Re: SILNIK RAPID M3000

: 22 cze 2019, 8:41
autor: Sietas
Mxus 3k I aktualny rapid 3000 to nie są te same silniki. Wcześniej ebiker handował oryginalnymi mxusami 3k pod nazwą m3000. Aktualnie jest to podróbka wykonana zapewne przez zupełnie inną firmę