Kabel w ramie full
- kriskov
- Forumowicz
- Posty: 75
- Rejestracja: 22 lip 2018, 17:45
- Kontakt:
Kabel w ramie full
Składam nowy projekty, ale nie mam doświadczenia z ramą full i proszę o poradę jak najlepiej przeciągnąć kabel od silnika do skrzynki.
I drugie pytanko, obecnie kable które wychodzą od silnika są skierowane od razu w stronę przodu roweru i wstępnie ścisnąłem je trytkami do tylnych widełek i tam mało miejsca jest do śrubek tarczy hamulcowej ale spoko nie obciera, ale może przełożyć koło tak żeby kabel wychodził na tył roweru i złapać go trytkami do mocowanie zacisku hamulca. załączam zdjęcia sorki za jakość ale spieszyłem się do pracy i na szybko pyknąłem
I drugie pytanko, obecnie kable które wychodzą od silnika są skierowane od razu w stronę przodu roweru i wstępnie ścisnąłem je trytkami do tylnych widełek i tam mało miejsca jest do śrubek tarczy hamulcowej ale spoko nie obciera, ale może przełożyć koło tak żeby kabel wychodził na tył roweru i złapać go trytkami do mocowanie zacisku hamulca. załączam zdjęcia sorki za jakość ale spieszyłem się do pracy i na szybko pyknąłem
- EV-Maniak
- Forumowicz
- Posty: 3031
- Rejestracja: 21 lut 2018, 9:45
- Lokalizacja: Lublin
Re: Kabel w ramie full
Kabel puszczamy górą wahacza, nie dołem ( jak na fotce ) i nie bokiem wówczas jest najmniej narażony.
Owijamy go tylko czymś co przepuszcza szybko wodę, nie gromadzi wilgoci np. owijka ala-sprężynka z plastiku.
Owijamy go tylko czymś co przepuszcza szybko wodę, nie gromadzi wilgoci np. owijka ala-sprężynka z plastiku.
- kriskov
- Forumowicz
- Posty: 75
- Rejestracja: 22 lip 2018, 17:45
- Kontakt:
- EV-Maniak
- Forumowicz
- Posty: 3031
- Rejestracja: 21 lut 2018, 9:45
- Lokalizacja: Lublin
Re: Kabel w ramie full
Moim zdaniem nie. Ja bym puścił górą. Byłby wówczas mniej narażony. Uszkodzony kabel = spalony serownik i halle.
---edit----
Ale żeby to było dobrze zrozumiane "górą wahacza" nie górą po podciągu wahacza. Czaisz?
Zaraz może znajdę Ci fotkę
---edit----
Ale żeby to było dobrze zrozumiane "górą wahacza" nie górą po podciągu wahacza. Czaisz?
Zaraz może znajdę Ci fotkę
- EV-Maniak
- Forumowicz
- Posty: 3031
- Rejestracja: 21 lut 2018, 9:45
- Lokalizacja: Lublin
Re: Kabel w ramie full
Poniżej masz poprawnie zamocowany kabel. Większość puszcza go dołem, czyli źle. O ile konstrukcja pozwala kabel puszczamy GÓRĄ. Fotka naszego kolegi z forum ( zapomniałem nicka )
Kabel pięknie schowany przed ewentualnymi otarciami podczas wywrotki
Kabel pięknie schowany przed ewentualnymi otarciami podczas wywrotki
- EV-Maniak
- Forumowicz
- Posty: 3031
- Rejestracja: 21 lut 2018, 9:45
- Lokalizacja: Lublin
Re: Kabel w ramie full
Sietas, jeden z najlepszych fachowców na forum właśnie mnie pouczył, że puszcza się jednak dołem...
---edit----
Tu w tym temacie:
http://pojazdyelektryczne.org/viewtopic ... 2&start=90
---edit----
Tu w tym temacie:
http://pojazdyelektryczne.org/viewtopic ... 2&start=90
-
- Forumowicz
- Posty: 562
- Rejestracja: 03 maja 2017, 9:37
- Lokalizacja: Kęty
Re: Kabel w ramie full
Henio, jak puścisz tak będzie. Ważne, aby był sztywny i dobrze przymocowany. Do tego blokady na oś i dobrze przykręcone śruby od tarczy i będzie ok.
Budowa pakietów lion, rowerów elektrycznych (Falcon, vektor, E-kross itp.)
Kontakt 513388355
Kilka moich konstrukcji
viewtopic.php?f=30&t=399
Kontakt 513388355
Kilka moich konstrukcji
viewtopic.php?f=30&t=399
- TomaS
- Forumowicz
- Posty: 932
- Rejestracja: 03 maja 2017, 10:00
- Lokalizacja: Trójmiasto
- kriskov
- Forumowicz
- Posty: 75
- Rejestracja: 22 lip 2018, 17:45
- Kontakt:
Re: Kabel w ramie full
Ok, dzięki wnioski są, ja po prostu chcę uniknąć błędów, jak elektryfikowałem mojego kellysa to było mniej problemów bo nie miałem tarczówek tylko Vbrake i kabel poszedł prosto od silnika było dużo miejsca i to był rower bez amortyzacji tył. Rozumiem że każda rama jest to inny temat spoko, i trzeba zrobić tak żeby było dobrze i tyle
- tatar
- Forumowicz
- Posty: 2556
- Rejestracja: 19 lut 2018, 12:42
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Kabel w ramie full
Po prostu prowadzisz kabel w taki sposób,na jaki pozwala Ci konstrukcja ramy ,lecz najlepiej, zabezpieczony dodatkowo np.plecionką,peszlem itp.W ramie typu full musisz w miejscu pracy wahacza/ mocowanie do ramy/ tak ułożyć przewód,aby miał luz/praca wahacza/