Yoch - klon Bafang, 8FUN
: 23 wrz 2019, 19:58
Silnik nowy, nieużywany (brak śladów montażu), zapakowany/oklejony w oryginalne folie. Na foliowych torebkach oznaczenie YOCH, i www.yochmotor.com? (brak takiego adresu w internecie). W zestawie brak było jakiejkolwiek instrukcji obsługi. Firma aktualnie jest pod adresem; www.jhyoch.com/
Silnik o oznaczeniu BBM05, 500 wat, 48V, z wyświetlaczem D962.
Pierwsza sprawa to, skąpa informacja na temat silnika, a szczególnie wyświetlacza D962, i jego obsługi.
Na zapytanie o info na temat wyświetlacza, brak odpowiedzi.
Druga sprawa; silnik w opisach i parametrach użytkowych ma identyczne dane co Bafangi (moc waga, liczba magnesóe, przełożenie, wyświetlacz), a na dodatek na Alibabie jest "reklamowany" jako odpowiednik Bafanga, więc jest prawdopodobne że mechanicznie, i elektrycznie pasują części i podzespoły Bafanga. Niemniej jednak w internecie było info że np. wyświetlacz D961 Yoch, nie da sie programować tak, jak wyświetlacz C961 Bafang, mimo że z wyglądu są podobne (identyczne), niemniej jednak jest i inny wyświetlacz D961.
Pierwszwe negatywne zaskoczenie to; silniki opisane są z wagą 3.8 do 4.8 kg w zależności od mocy (i to się niby zgadza), lecz wraz z osprzętem (zębatka, korby, klamki hamulców, itd.), ich realna waga to 6 do 6.5kg. Drugie negatywne zaskoczenie, to PAS. Nie wiem jak jest w Bafangach, lecz Yoch ma tylko "czujnik obrotów", to znaczy że reaguje tylko na obroty korby, a nie na kadencję obrotów korby. Tak więc podają "maksymalną" moc na danym zakresie wspomagania, bez względu na faktyczne obroty korby.
Wyświetlacz pokazuje jedynie; napięcie/pojemność baterii (pięć zakresów i mrugająca ramka poniżej minimalnego napięcia), prędkośc, poziom wspomagania PAS, moc pobieraną przez silnik w danym momencie (pięć poziomów), dystans całkowity (ODO), dystans bieżący (TRIP), podświetlenie. Wyświetlacz sterowany jest czteroprzyciskowym przełącznikiem, z przyciskami on/off, + i -, "narzędziowym".
Test predkośći i mocy pobieranej na luzie w każdym z trybów na manetce i PAS'ie;
manetka, .............................PAS
1. - 0,3A / 17wat / 20 km/godz, 0,3A / 17wat / 20 km/godz,
2. - 0,5A / 27wat / 29 km/godz, 0,5A / 30wat / 29 km/godz,
3. - 0,8A / 43wat / 38 km/godz, 0,5A / 30wat / 29 km/godz,
4. - 1,3A / 70wat / 49 km/godz, 0,5A / 30wat / 29 km/godz,
5. - 1,0A / 55wat / 60 km/godz, 1,0A / 55wat / 60 km/godz,
Z tabeli wynika że jadąc na PAS'ie w trybach 2, 3, 4, wspomaganie działa do tej samej prędkości (pod obciążeniem ~25km/godz), jedynie moc wspomagania jest różna. Tak więc na PAS'ie są tylko trzy prędkości jazdy, mimo pięciu trybów wspomagania. Dodatkowo niższe "tryby" mają mniejszą sprawność niż najwyższy "tryb". Ponieważ brak jest "proporcjonalnego" wspomagania silnik na PAS'ie, pod obciążeniem, pobierze maksymalną dostępną moc, dla danego zakresu (potrzebny wydajny aku).
Podsumowując; za cenę 600zł trudno znaleźć nowy silnik 500 wat, z pełnym oprzyrządowaniem, nawet szczotkowy w Magmie. Tak więc patrząc pod tym kątem, zakup wart był w sumie tej ceny. Jednak patrząc pod kątem możliwości i użyteczności silnika, mam mieszane, wręcz negatywne, odczucia, co do możliwości silnika, szczególnie w trybie PAS.
Silnik o oznaczeniu BBM05, 500 wat, 48V, z wyświetlaczem D962.
Pierwsza sprawa to, skąpa informacja na temat silnika, a szczególnie wyświetlacza D962, i jego obsługi.
Na zapytanie o info na temat wyświetlacza, brak odpowiedzi.
Druga sprawa; silnik w opisach i parametrach użytkowych ma identyczne dane co Bafangi (moc waga, liczba magnesóe, przełożenie, wyświetlacz), a na dodatek na Alibabie jest "reklamowany" jako odpowiednik Bafanga, więc jest prawdopodobne że mechanicznie, i elektrycznie pasują części i podzespoły Bafanga. Niemniej jednak w internecie było info że np. wyświetlacz D961 Yoch, nie da sie programować tak, jak wyświetlacz C961 Bafang, mimo że z wyglądu są podobne (identyczne), niemniej jednak jest i inny wyświetlacz D961.
Pierwszwe negatywne zaskoczenie to; silniki opisane są z wagą 3.8 do 4.8 kg w zależności od mocy (i to się niby zgadza), lecz wraz z osprzętem (zębatka, korby, klamki hamulców, itd.), ich realna waga to 6 do 6.5kg. Drugie negatywne zaskoczenie, to PAS. Nie wiem jak jest w Bafangach, lecz Yoch ma tylko "czujnik obrotów", to znaczy że reaguje tylko na obroty korby, a nie na kadencję obrotów korby. Tak więc podają "maksymalną" moc na danym zakresie wspomagania, bez względu na faktyczne obroty korby.
Wyświetlacz pokazuje jedynie; napięcie/pojemność baterii (pięć zakresów i mrugająca ramka poniżej minimalnego napięcia), prędkośc, poziom wspomagania PAS, moc pobieraną przez silnik w danym momencie (pięć poziomów), dystans całkowity (ODO), dystans bieżący (TRIP), podświetlenie. Wyświetlacz sterowany jest czteroprzyciskowym przełącznikiem, z przyciskami on/off, + i -, "narzędziowym".
Test predkośći i mocy pobieranej na luzie w każdym z trybów na manetce i PAS'ie;
manetka, .............................PAS
1. - 0,3A / 17wat / 20 km/godz, 0,3A / 17wat / 20 km/godz,
2. - 0,5A / 27wat / 29 km/godz, 0,5A / 30wat / 29 km/godz,
3. - 0,8A / 43wat / 38 km/godz, 0,5A / 30wat / 29 km/godz,
4. - 1,3A / 70wat / 49 km/godz, 0,5A / 30wat / 29 km/godz,
5. - 1,0A / 55wat / 60 km/godz, 1,0A / 55wat / 60 km/godz,
Z tabeli wynika że jadąc na PAS'ie w trybach 2, 3, 4, wspomaganie działa do tej samej prędkości (pod obciążeniem ~25km/godz), jedynie moc wspomagania jest różna. Tak więc na PAS'ie są tylko trzy prędkości jazdy, mimo pięciu trybów wspomagania. Dodatkowo niższe "tryby" mają mniejszą sprawność niż najwyższy "tryb". Ponieważ brak jest "proporcjonalnego" wspomagania silnik na PAS'ie, pod obciążeniem, pobierze maksymalną dostępną moc, dla danego zakresu (potrzebny wydajny aku).
Podsumowując; za cenę 600zł trudno znaleźć nowy silnik 500 wat, z pełnym oprzyrządowaniem, nawet szczotkowy w Magmie. Tak więc patrząc pod tym kątem, zakup wart był w sumie tej ceny. Jednak patrząc pod kątem możliwości i użyteczności silnika, mam mieszane, wręcz negatywne, odczucia, co do możliwości silnika, szczególnie w trybie PAS.