Witam.
Jak w tytule.
Obręcz moto18 opona golden boy trail 3.25 20s17p sanyo ga
Z bateri ustawione 100A miedzyfazowy 250A
Na razie przejechane ok 500km ale mam wrażenie że za szybko się grzeje silnik i wyłacza.
Na poprzednim rowerze z 3k turbo robiłem podobne podjazdy i było ok a tu czasem wyłączy.
Obawiam się że przesadziłem z oponą
Moja waga 90kg.
Czy zmiana ustawień na 80A , 90A lub może 200A międzyfazowego pomoże na mniejsze grzanie a nie stracę zbyd dużo mocy?
Może jakiś inny parametr powinienem zmienić.
Głównie chodzi mi o ostre podjazdy.
Jeśli ktoś doświadczenie w temacie i ma chęć sie podzielić będę wdzięczny.
Falcon qs205 20s17p opona golden boy trail 18 3.25 /czy opona nie jest za wielka ??
-
- Nowicjusz
- Posty: 21
- Rejestracja: 07 lis 2019, 19:30
-
- Forumowicz
- Posty: 171
- Rejestracja: 22 maja 2018, 0:04
- Lokalizacja: Pod Krakowem
Re: Falcon qs205 20s17p opona golden boy trail 18 3.25 /czy opona nie jest za wielka ??
3.25 to nie jest zbyt gruba opona jak na taką maszynę. Ja kiedyś miałem problem z grzaniem qs205 przez zbyt dużą oponę ale wsadziłem wtedy 100/100/18 Aktualnie mam właśnie 3.25 i jest ok, mniejszej raczej bym nie wsadzał bo felga może zbyt mocno dostawać.
Na ostrych podjazdach głównym wrogiem nie jest zbyt dużo A tylko niska prędkość, jak zmniejszysz prąd, a podjazdy nadal będziesz zrobił zbyt wolno to grzanie będzie podobne. Twój poprzedni rower pewnie był zdecydowanie lżejszy od Falcona.
No chyba, że masz zbyt szybki nawój w qs205? Sprawdź też ciśnienie w obu kołach, im większe tym silnik mniej się grzeje, choć wiadomo, że komfort jazdy spada i plomby można pogubić
Na ostrych podjazdach głównym wrogiem nie jest zbyt dużo A tylko niska prędkość, jak zmniejszysz prąd, a podjazdy nadal będziesz zrobił zbyt wolno to grzanie będzie podobne. Twój poprzedni rower pewnie był zdecydowanie lżejszy od Falcona.
No chyba, że masz zbyt szybki nawój w qs205? Sprawdź też ciśnienie w obu kołach, im większe tym silnik mniej się grzeje, choć wiadomo, że komfort jazdy spada i plomby można pogubić
- BeneQ
- Forumowicz
- Posty: 55
- Rejestracja: 10 kwie 2021, 18:45
- Lokalizacja: Milówka
Re: Falcon qs205 20s17p opona golden boy trail 18 3.25 /czy opona nie jest za wielka ??
Do górskich podjazdów obowiązkowo turbinatory na QS'a , wiadomo że po ścieżkach pełnych kamieni nie podjedziemy szybciej niż te 20-25km/godz więc grzać się będzie z tego powody ino poprawić mu odprowadzanie ciepła i będzie jako tako.
Bez turbinatorów podjazd pod Skrzyczne od doliny Zimnika zagotował mi silnik pod koniec trasy , z turbinatorami był gorący ale nie odciął .
QS 50H 5T zapleciony w bycze koła 21''
Bez turbinatorów podjazd pod Skrzyczne od doliny Zimnika zagotował mi silnik pod koniec trasy , z turbinatorami był gorący ale nie odciął .
QS 50H 5T zapleciony w bycze koła 21''
- tas
- Administrator
- Posty: 3004
- Rejestracja: 27 kwie 2017, 15:10
- Lokalizacja: Żywiec
- Kontakt:
Re: Falcon qs205 20s17p opona golden boy trail 18 3.25 /czy opona nie jest za wielka ??
Radiatory + ferro poprawiają trochę termikę ale znów wprowadzają degradacje temperaturową magnesów w silniku.
Są już pierwsze obserwacje ludków sugerujące, że efekt po roku takiego grzania jest zauważalny i przeszkadzający bo obniża sprawność silnika.
Ja bym nie proponował iść w ten sposób "chłodzenia" tylko jednak pobawił się prądami DC i fazowymi (w pierwszej kolejności)
Są już pierwsze obserwacje ludków sugerujące, że efekt po roku takiego grzania jest zauważalny i przeszkadzający bo obniża sprawność silnika.
Ja bym nie proponował iść w ten sposób "chłodzenia" tylko jednak pobawił się prądami DC i fazowymi (w pierwszej kolejności)
Ostatnio zmieniony 27 sie 2021, 10:19 przez tas, łącznie zmieniany 2 razy.
Silniki, sterowniki, BMSy: https://nexun.pl tel: +48 33 50 00 105
Tanie ogniwa: https://e-foton.pl
----------------------
Mój blog o rowerach elektrycznych: http://ebike.nexun.pl
Tanie ogniwa: https://e-foton.pl
----------------------
Mój blog o rowerach elektrycznych: http://ebike.nexun.pl
- BeneQ
- Forumowicz
- Posty: 55
- Rejestracja: 10 kwie 2021, 18:45
- Lokalizacja: Milówka
Re: Falcon qs205 20s17p opona golden boy trail 18 3.25 /czy opona nie jest za wielka ??
tas
Z całym szacunkiem ale jak to się ma do praw fizyki ? takie radiatory obniżą temperaturę tych magnesów o zaledwie kilka stopni Celsjusza więc jakim magicznym cudem może to mieć negatywny wpływ na owe magnesy ?
Rozumiem jakby je schładzać ciekłym azotem to się może struktura rozwalić bo neodym przeca to sztucznie stworzony w wysokich temperaturach i ciśnieniach magnes ale radiatorem obniżając o 5-6'C nie ma takiej szansy no chyba że wchodzimy w fizykę kwantową
Z całym szacunkiem ale jak to się ma do praw fizyki ? takie radiatory obniżą temperaturę tych magnesów o zaledwie kilka stopni Celsjusza więc jakim magicznym cudem może to mieć negatywny wpływ na owe magnesy ?
Rozumiem jakby je schładzać ciekłym azotem to się może struktura rozwalić bo neodym przeca to sztucznie stworzony w wysokich temperaturach i ciśnieniach magnes ale radiatorem obniżając o 5-6'C nie ma takiej szansy no chyba że wchodzimy w fizykę kwantową
- pxl666
- Forumowicz
- Posty: 5887
- Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: Falcon qs205 20s17p opona golden boy trail 18 3.25 /czy opona nie jest za wielka ??
Tas ma na myśli że ferro przenosi większa temp na neodym czyli go przegrzewa
- tas
- Administrator
- Posty: 3004
- Rejestracja: 27 kwie 2017, 15:10
- Lokalizacja: Żywiec
- Kontakt:
Re: Falcon qs205 20s17p opona golden boy trail 18 3.25 /czy opona nie jest za wielka ??
BeneQ, ale Ty wiesz, że ferro służy do zdejmowania temperatury z uzwojenia i przekazywania jej na... magnesy....
Wniosków co do ewentualnej szkodliwości temperaturowej degradacji magnesów przez ferro póki co nie ma, wszystko co jest na teraz to obserwacje ludków w stylu:
"W zeszłym roku podjazd robiłem z temp 90st max na szczycie, w tym roku mam 120 minimum" i ewentualne domysły dlaczego mogłoby się tak dziać.
Wiec myślę, że lepiej najpierw pobawić się jednak ustawieniami sterownika a dopiero później stosować sprzętowe modyfikacje.
Wniosków co do ewentualnej szkodliwości temperaturowej degradacji magnesów przez ferro póki co nie ma, wszystko co jest na teraz to obserwacje ludków w stylu:
"W zeszłym roku podjazd robiłem z temp 90st max na szczycie, w tym roku mam 120 minimum" i ewentualne domysły dlaczego mogłoby się tak dziać.
Wiec myślę, że lepiej najpierw pobawić się jednak ustawieniami sterownika a dopiero później stosować sprzętowe modyfikacje.
Ostatnio zmieniony 01 wrz 2021, 10:31 przez tas, łącznie zmieniany 3 razy.
Silniki, sterowniki, BMSy: https://nexun.pl tel: +48 33 50 00 105
Tanie ogniwa: https://e-foton.pl
----------------------
Mój blog o rowerach elektrycznych: http://ebike.nexun.pl
Tanie ogniwa: https://e-foton.pl
----------------------
Mój blog o rowerach elektrycznych: http://ebike.nexun.pl