BBSHD - spalony - po wymianie stojana hałasuje
-
- Nowicjusz
- Posty: 20
- Rejestracja: 29 mar 2018, 19:45
BBSHD - spalony - po wymianie stojana hałasuje
Hej,
Mam problem z silnikiem.
Spaliłem jedną fazę i stojan wyglądał tak:
Podczas gdy był spalony stojan silnik kręcił się ale wolno i miał bardzo mało mocny. Był głośniejszy dużo ale nie aż tak jak jest teraz.
Po wymianie stojana na nowy (po prawej) słychać ogromny hałas jak na tym filmie:
https://photos.app.goo.gl/GYYAji9ijySYg3VTA
Budowa tego silnika jest prosta... nie ma tam chyba co krzywo włożyć a zębatki są w bardzo dobrym stanie w środku, wszystkie.
Dodatkowo jak kręcę korbą (i ruszam całym mechanizmem silnika) to wszystko chodzi gładko.
Czy to mogą być objawy uszkodzonego sterownika?
Jeśli padł sterownik to chyba kupię jakiś sinus 45A i go lekko skręcę ale nie chciałbym też nabawić się na marne żeby okazało się że będzie jak dotychczas ;P
Mam problem z silnikiem.
Spaliłem jedną fazę i stojan wyglądał tak:
Podczas gdy był spalony stojan silnik kręcił się ale wolno i miał bardzo mało mocny. Był głośniejszy dużo ale nie aż tak jak jest teraz.
Po wymianie stojana na nowy (po prawej) słychać ogromny hałas jak na tym filmie:
https://photos.app.goo.gl/GYYAji9ijySYg3VTA
Budowa tego silnika jest prosta... nie ma tam chyba co krzywo włożyć a zębatki są w bardzo dobrym stanie w środku, wszystkie.
Dodatkowo jak kręcę korbą (i ruszam całym mechanizmem silnika) to wszystko chodzi gładko.
Czy to mogą być objawy uszkodzonego sterownika?
Jeśli padł sterownik to chyba kupię jakiś sinus 45A i go lekko skręcę ale nie chciałbym też nabawić się na marne żeby okazało się że będzie jak dotychczas ;P
Ostatnio zmieniony 29 kwie 2021, 17:22 przez piotrrs11, łącznie zmieniany 1 raz.
- Eryk
- Forumowicz
- Posty: 450
- Rejestracja: 02 maja 2017, 21:18
- Lokalizacja: Wadowice
- pxl666
- Forumowicz
- Posty: 5862
- Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
-
- Forumowicz
- Posty: 4997
- Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: BBSHD - spalony - po wymianie stojana hałasuje
Spróbowałbym innych ustawień przewodów fazowych. Zdarzyło mi się że silnik (hoveboarda) przed autokonfiguracją też kręcił bardzo głośno. Po autokonfiguracji wszystko wróciło do normy. Może jest coś namieszane w fazach.
-
- Nowicjusz
- Posty: 20
- Rejestracja: 29 mar 2018, 19:45
Re: BBSHD - spalony - po wymianie stojana hałasuje
Cały setup na przekładkę to oryginał - nie wiem dlaczego miałby ktoś pomieszać fazy. W każdym razie po montażu żonglowałem też nimi i tylko domyślna konfiguracja wprawiała rotor w jakikolwiek ruch.
Silnik spalił się podczas jazdy po mieście. Zwykłej, chwilę po starcie więc w zasadzie nie powinien zdążyć się nawet nagrzać.
Nie chce kupować oryginalnego sterownika za 150$ - w tej cenie może uda się już dorwać coś customowego z płynną regulacją mocy tak aby docelowo podnieść trochę ampery na fazach i wyciągnąć z tego silnika z 30% więcej.
Ktoś poleci jakiś sterownik pod 14s gdzie będę mógł w miarę łatwo żonglować mocą? (np. przez BT lub wyświetlacz)
Silnik spalił się podczas jazdy po mieście. Zwykłej, chwilę po starcie więc w zasadzie nie powinien zdążyć się nawet nagrzać.
Nie chce kupować oryginalnego sterownika za 150$ - w tej cenie może uda się już dorwać coś customowego z płynną regulacją mocy tak aby docelowo podnieść trochę ampery na fazach i wyciągnąć z tego silnika z 30% więcej.
Ktoś poleci jakiś sterownik pod 14s gdzie będę mógł w miarę łatwo żonglować mocą? (np. przez BT lub wyświetlacz)
-
- Forumowicz
- Posty: 632
- Rejestracja: 19 lut 2018, 22:37
- Lokalizacja: Kraków
Re: BBSHD - spalony - po wymianie stojana hałasuje
Może jest ktoś w okolicy co ma podobny sprzęt, wtedy można sprawdzić sterownik i silnik . Jeżeli sterownik jest łatwo rozbieralny, to można zaglądnąć (czasem wystarczy powąchać) czy coś się nie zjarało. Czy silnik ma normalną moc?
-
- Nowicjusz
- Posty: 16
- Rejestracja: 16 mar 2021, 20:28
Re: BBSHD - spalony - po wymianie stojana hałasuje
Na początku sprawdził bym synchronizację halli i faz, potem sterownik. W obu przypadkach potrzebny oscyloskop.
-
- Nowicjusz
- Posty: 20
- Rejestracja: 29 mar 2018, 19:45
Re: BBSHD - spalony - po wymianie stojana hałasuje
Zamówiłem BAC855 2800W - ponoć wersja plug&play pod bbshd wraz z customowym wyświetlaczem.
Dam znać jak przyjdzie i zmontuje do kupy
Dam znać jak przyjdzie i zmontuje do kupy
-
- Forumowicz
- Posty: 125
- Rejestracja: 21 wrz 2020, 22:03
Re: BBSHD - spalony - po wymianie stojana hałasuje
Cześć, skąd i za ile kupiłeś ten zestaw? Czyżby z UK?
-
- Nowicjusz
- Posty: 20
- Rejestracja: 29 mar 2018, 19:45
-
- Nowicjusz
- Posty: 20
- Rejestracja: 29 mar 2018, 19:45
Re: BBSHD - spalony - po wymianie stojana hałasuje
Chyba sie ciut pośpieszyłem z zamówieniem sterownika.
W oczekiwaniu na paczkę złożyłem rower do kupy tak aby jeździł bez wspomagania.
Niepodłączony sterownik i cofanie rowera powodują podobne dźwięki i opór jak słychać podczas odpalenia silnika.
Z tego co kojarzę to gdy był sprawny można było normlanie rower "pchać" do tyłu i nic tam się nie blokowało a teraz po przekładce wirnika koło blokuje się jak cofam rowerem i słychać metaliczny odgłos.
Coś tam chyba jakimś magicznym sposobem źle złożyłem. :/
Muszę jakoś zidentyfikować co tam może trzeć i z jakiego powodu...
W oczekiwaniu na paczkę złożyłem rower do kupy tak aby jeździł bez wspomagania.
Niepodłączony sterownik i cofanie rowera powodują podobne dźwięki i opór jak słychać podczas odpalenia silnika.
Z tego co kojarzę to gdy był sprawny można było normlanie rower "pchać" do tyłu i nic tam się nie blokowało a teraz po przekładce wirnika koło blokuje się jak cofam rowerem i słychać metaliczny odgłos.
Coś tam chyba jakimś magicznym sposobem źle złożyłem. :/
Muszę jakoś zidentyfikować co tam może trzeć i z jakiego powodu...
-
- Nowicjusz
- Posty: 20
- Rejestracja: 29 mar 2018, 19:45
Re: BBSHD - spalony - po wymianie stojana hałasuje
Historii ciąg dalszy.
Otrzymałem BAC855 z wyświetlaczem, zapłaciłem clo i vat ... , wszystko faktycznie było plug and play
jednak silnik wciąż nie działa.
Dokładniej mu się przyjrzałem i dolne łożysko rotora to 628RS gdzie z kolei nowy stojan bafanga jest zrobiony pod 629RS
Za małe łożysko = luz rotora > tarcie dołem i brak obrotu.
Są dwie opcje:
1. Skołuje tuleje z 24mm na 26mm, wbije ją do silnika i zostane przy oryginalny łożysku 628RS
2. Skołuje niestadardowe łożysko 8x26mm i jakoś zapcham je na ośke po uprzednim usunięciu starego.
Ciąg dalszy nastąpi
Otrzymałem BAC855 z wyświetlaczem, zapłaciłem clo i vat ... , wszystko faktycznie było plug and play
jednak silnik wciąż nie działa.
Dokładniej mu się przyjrzałem i dolne łożysko rotora to 628RS gdzie z kolei nowy stojan bafanga jest zrobiony pod 629RS
Za małe łożysko = luz rotora > tarcie dołem i brak obrotu.
Są dwie opcje:
1. Skołuje tuleje z 24mm na 26mm, wbije ją do silnika i zostane przy oryginalny łożysku 628RS
2. Skołuje niestadardowe łożysko 8x26mm i jakoś zapcham je na ośke po uprzednim usunięciu starego.
Ciąg dalszy nastąpi
-
- Nowicjusz
- Posty: 20
- Rejestracja: 29 mar 2018, 19:45
Re: BBSHD - spalony - po wymianie stojana hałasuje
Znalazłem pasujące łożysko.
Dwa śrubokręty, stare wyskoczyło, kawałek drewienka młotek i nowe siedzi
Po spięciu wszystkiego na trytyki odbyłem testową jazdę:
Wrażenia:
TO NIE JEST ROWER
Zbiera się jak jakaś 125 albo nawet lepiej, ciężko mi sobie wyobrazić co robiłby na 72V... u mnie jest tylko 52v.
Mocy jest zdecydowanie za dużo, podnosi przednie koło.
Standardowa konfiguracja sterownika jest beznadziejna - PAS na najniższym trybie pcha w silnik na starcie około 100W potem stopniowo prawie 300W
Nie da się pedałować i normalnie jechać (jak rowerem)
Nie potrafię ustawić niższego trybu z mniejszą mocą i zarazem odblokować manetki na większą moc.
Mniejszy stopień wspomagania = manetka wykastrowana również
Maksymalny tryb ciągnie z baterii około 60AMP wg. wskazań BMS.
Spróbuję to przekonfigurować i może coś sensownego się sklei.
Werdykt na teraz:
Nie polecam
Dwa śrubokręty, stare wyskoczyło, kawałek drewienka młotek i nowe siedzi
Po spięciu wszystkiego na trytyki odbyłem testową jazdę:
Wrażenia:
TO NIE JEST ROWER
Zbiera się jak jakaś 125 albo nawet lepiej, ciężko mi sobie wyobrazić co robiłby na 72V... u mnie jest tylko 52v.
Mocy jest zdecydowanie za dużo, podnosi przednie koło.
Standardowa konfiguracja sterownika jest beznadziejna - PAS na najniższym trybie pcha w silnik na starcie około 100W potem stopniowo prawie 300W
Nie da się pedałować i normalnie jechać (jak rowerem)
Nie potrafię ustawić niższego trybu z mniejszą mocą i zarazem odblokować manetki na większą moc.
Mniejszy stopień wspomagania = manetka wykastrowana również
Maksymalny tryb ciągnie z baterii około 60AMP wg. wskazań BMS.
Spróbuję to przekonfigurować i może coś sensownego się sklei.
Werdykt na teraz:
Nie polecam
Ostatnio zmieniony 07 cze 2021, 18:35 przez piotrrs11, łącznie zmieniany 1 raz.
- pxl666
- Forumowicz
- Posty: 5862
- Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: BBSHD - spalony - po wymianie stojana hałasuje
stad moje pytanie ... imho piękno tego systemu polega na integracji , zewnętrzne sterowniki , dydające przewody ...itd jest bez sensu . zwłaszcza ze nawet bafanga ponoć da się skonfigurować tak aby był całkiem płynny
-
- Nowicjusz
- Posty: 20
- Rejestracja: 29 mar 2018, 19:45
Re: BBSHD - spalony - po wymianie stojana hałasuje
Mam stockowy sterownik - na 90% jest sprawny - nie działał przez łożysko.
Jak będę miał dość to wrócę do stocka.
Jeśli ogarnę programowanie i efekt będzie zadawalający tj przeprogramuje progi mocy na jakieś 2,4,7% MAX to pewnie z nim zostanę.
Sterownik wyląduję w trójkącie z baterią, przewodów zatem nie będzie widać - w zestawie była nakładka przykręcana na silnik w formie stockowego sterownika.
Sam ekran bardzo na plus - waty, prędkości, czytelny.
Jeszcze jest jedna bardzo fajna rzecz - jak się da gazu to po puszczeniu dalej obraca silnikiem ale dużo słabiej - taki mini tempomat, pomaga się toczyć. Pożyteczne
Jak będę miał dość to wrócę do stocka.
Jeśli ogarnę programowanie i efekt będzie zadawalający tj przeprogramuje progi mocy na jakieś 2,4,7% MAX to pewnie z nim zostanę.
Sterownik wyląduję w trójkącie z baterią, przewodów zatem nie będzie widać - w zestawie była nakładka przykręcana na silnik w formie stockowego sterownika.
Sam ekran bardzo na plus - waty, prędkości, czytelny.
Jeszcze jest jedna bardzo fajna rzecz - jak się da gazu to po puszczeniu dalej obraca silnikiem ale dużo słabiej - taki mini tempomat, pomaga się toczyć. Pożyteczne
-
- Nowicjusz
- Posty: 20
- Rejestracja: 29 mar 2018, 19:45
Re: BBSHD - spalony - po wymianie stojana hałasuje
Pojeździłem trochę i kolejna część padła - sprzęgło - taka mała czarna zębatka z zapadkami po stronie łańcucha.
Zapadki nie wytrzymały mocy i się obróciły - ale to pewnie też kwestia zużycia po prostu bo już wcześniej coś tam lekko chrobotało.
Podczas sprawdzania awarii wydłubałem i zepsułem też koło nylonowe więc obie części poszły do wymiany.
Całość nasmarowałem mg-28 i śmigam już z miesiąc.
Wrzuciłem też czujnik temperatury do uzwojeń i na sterownik
Co ciekawe krótka przejażdżka pod górkę na pełnym gazie bardzo szybko daje nam 110C na uzwojeniach.
Docelowo chciałbym wrzucić jakieś odcięcie manetki przy okolicach 110C, tylko jeszcze nie mam na to pomysłu...
Wydaje się że to koniec awarii na dłuższy czas bo już nie ma czego psuć.
Zapadki nie wytrzymały mocy i się obróciły - ale to pewnie też kwestia zużycia po prostu bo już wcześniej coś tam lekko chrobotało.
Podczas sprawdzania awarii wydłubałem i zepsułem też koło nylonowe więc obie części poszły do wymiany.
Całość nasmarowałem mg-28 i śmigam już z miesiąc.
Wrzuciłem też czujnik temperatury do uzwojeń i na sterownik
Co ciekawe krótka przejażdżka pod górkę na pełnym gazie bardzo szybko daje nam 110C na uzwojeniach.
Docelowo chciałbym wrzucić jakieś odcięcie manetki przy okolicach 110C, tylko jeszcze nie mam na to pomysłu...
Wydaje się że to koniec awarii na dłuższy czas bo już nie ma czego psuć.
- pxl666
- Forumowicz
- Posty: 5862
- Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: BBSHD - spalony - po wymianie stojana hałasuje
czy ja widzę że nieśmiertelny i niezniszczalny bbshd się zniszcza i grzeje ???
-
- Forumowicz
- Posty: 4997
- Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
-
- Nowicjusz
- Posty: 20
- Rejestracja: 29 mar 2018, 19:45
Re: BBSHD - spalony - po wymianie stojana hałasuje
W zasadzie nawet na prostym pałując przy domyślnych 1.5kW można go zjarać.
Fajny taki wskaźnik temperatury
Ogólnie to przez większość czasu dynamicznej jazdy przy 60A z baterii temperatura uzwojeń wynosi nie więcej niż 85C więc docelowo myślę żeby przekonfigurować sterownik i zapakować 70A ale to już na pewno z temp cutoff
Fajny taki wskaźnik temperatury
Ogólnie to przez większość czasu dynamicznej jazdy przy 60A z baterii temperatura uzwojeń wynosi nie więcej niż 85C więc docelowo myślę żeby przekonfigurować sterownik i zapakować 70A ale to już na pewno z temp cutoff
- pxl666
- Forumowicz
- Posty: 5862
- Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: BBSHD - spalony - po wymianie stojana hałasuje
te 70a to chyba po plaskim asfalcie z 50 kg rajderem ?
- tas
- Administrator
- Posty: 3000
- Rejestracja: 27 kwie 2017, 15:10
- Lokalizacja: Żywiec
- Kontakt:
Re: BBSHD - spalony - po wymianie stojana hałasuje
60A poboru w tym malutkim silniczku i 85st na uzwojeniach?
Ojj, ktoś tu nas próbuje ściemniać
Ojj, ktoś tu nas próbuje ściemniać
Silniki, sterowniki, BMSy: https://nexun.pl tel: +48 33 50 00 105
Tanie ogniwa: https://e-foton.pl
----------------------
Mój blog o rowerach elektrycznych: http://ebike.nexun.pl
Tanie ogniwa: https://e-foton.pl
----------------------
Mój blog o rowerach elektrycznych: http://ebike.nexun.pl
- pxl666
- Forumowicz
- Posty: 5862
- Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: BBSHD - spalony - po wymianie stojana hałasuje
może pusty silnik na stole przez 20 sekund ? zresztą tak czy inaczej jeśli producent przewiduje 25a to takie eksperymenty to jak lanie nitrogliceryny w 1.9TDI
-
- Nowicjusz
- Posty: 20
- Rejestracja: 29 mar 2018, 19:45
Re: BBSHD - spalony - po wymianie stojana hałasuje
Zastanawiam się do czego dążycie Panowie. Przecież nie twierdzę że na otwartej na fulla manetce z riderem na siodełku będę w stanie jechać aż do pustej baterii bez czarnego dymu z tyłu. Oczywiście że się spali, tak samo jak spalił się na stockowym 30A...
Jak długo silnik będzie brał maksymalne 60A?
Rozpędzi się i już więcej niż 40A nie chce łykać
5 minut pałowania pod górkę jak na filmie:
https://photos.app.goo.gl/wkdxbaStk61HhzUf7
I mamy 120C ...
Na filmie widzimy wskazania rzędu 2kW - nie wiem jak liczy ten prąd ale mój już drugi BMS BT pokazuje równo 60A
W każdym razie podczas normlanej zabawy na pełnej baterii oddaje ponad 3kW i to jest moc chwilowa która w końcu triggeruje banana na twarzy.
Mój pierwszy ebike to 9C 10x6 45A@16s i zbierało się to dobrze
W międzyczasie zbudowałem też huba 1kW i oddałem rodzinie na wycieczki do kościoła
Później wskoczyłem na stock bbshd i było to dużym rozczarowaniem
BBSHD na tym sterowniku z 60A dopiero pokazuje swoją moc, moje pierwotne spostrzeżenia były że rower jest za mocny o czym pisałem gdzieś tam wyżej ale zmieniłem zdanie. Jest jak najbardziej OK
Istnieje też wersja BAC855 na 72V i jeśli bym jeszcze raz składał to pewnie dołożyłbym kilka s.
Jak długo silnik będzie brał maksymalne 60A?
Rozpędzi się i już więcej niż 40A nie chce łykać
5 minut pałowania pod górkę jak na filmie:
https://photos.app.goo.gl/wkdxbaStk61HhzUf7
I mamy 120C ...
Na filmie widzimy wskazania rzędu 2kW - nie wiem jak liczy ten prąd ale mój już drugi BMS BT pokazuje równo 60A
W każdym razie podczas normlanej zabawy na pełnej baterii oddaje ponad 3kW i to jest moc chwilowa która w końcu triggeruje banana na twarzy.
Mój pierwszy ebike to 9C 10x6 45A@16s i zbierało się to dobrze
W międzyczasie zbudowałem też huba 1kW i oddałem rodzinie na wycieczki do kościoła
Później wskoczyłem na stock bbshd i było to dużym rozczarowaniem
BBSHD na tym sterowniku z 60A dopiero pokazuje swoją moc, moje pierwotne spostrzeżenia były że rower jest za mocny o czym pisałem gdzieś tam wyżej ale zmieniłem zdanie. Jest jak najbardziej OK
Istnieje też wersja BAC855 na 72V i jeśli bym jeszcze raz składał to pewnie dołożyłbym kilka s.
- pxl666
- Forumowicz
- Posty: 5862
- Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: BBSHD - spalony - po wymianie stojana hałasuje
to tylko chodzi o to że pojemność cieplna tego silniczna nijak się ma do pakowania w niego takich prądów . to ze popracuje tydzien dwa miesiac nic nie znaczy jeśli ma pracować lata a ty już uszkodziłeś go elektrycznie i mechanicznie . niewiem skąd założenie że to silnik do palenia gumy czy startu na 1/4 ... midy w zasadzie typowo stosuje się pod górską wspinaczkę gdzie rower ma być lekki zwinny i oferować w wadze do 25 kg ogromny moment generowany przekładnią , nie na 5 minut a na np godzinę wspinania.
ty sugerujesz jakimś młodzianom że to co robisz jest okej a nie jest ... noi tylko tyle
ty sugerujesz jakimś młodzianom że to co robisz jest okej a nie jest ... noi tylko tyle
-
- Forumowicz
- Posty: 4997
- Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: BBSHD - spalony - po wymianie stojana hałasuje
Przecież piotrrs11 nic nikomu nie sugeruje/poleca
Podkręcił sobie BBSHD tak samo jak większość ludków na forum podkręca swoje silniki. Czy racjonalnie to jego wybór. Stwierdziłeś że BBS'y też się psują to powiedziałem Ci co było przyczyną padnięcia napędu. Jak by został przy fabrycznych parametrach, zapewne nie byłoby tematu
- tas
- Administrator
- Posty: 3000
- Rejestracja: 27 kwie 2017, 15:10
- Lokalizacja: Żywiec
- Kontakt:
Re: BBSHD - spalony - po wymianie stojana hałasuje
Warto dyskutować
W kilka postów przeszliśmy z:
A kto wie co będzie za kilka kolejnych postów
jak sądzę to jest główną odpowiedzią na pytanie do czego dążą koledzy.
W kilka postów przeszliśmy z:
przeszliśmy do:Ogólnie to przez większość czasu dynamicznej jazdy przy 60A z baterii temperatura uzwojeń wynosi nie więcej niż 85C
... to przy chwilowym 60A...5 minut pałowania pod górkę jak na filmie I mamy 120C ...
A kto wie co będzie za kilka kolejnych postów
jak sądzę to jest główną odpowiedzią na pytanie do czego dążą koledzy.
Ostatnio zmieniony 01 wrz 2021, 10:20 przez tas, łącznie zmieniany 2 razy.
Silniki, sterowniki, BMSy: https://nexun.pl tel: +48 33 50 00 105
Tanie ogniwa: https://e-foton.pl
----------------------
Mój blog o rowerach elektrycznych: http://ebike.nexun.pl
Tanie ogniwa: https://e-foton.pl
----------------------
Mój blog o rowerach elektrycznych: http://ebike.nexun.pl
-
- Nowicjusz
- Posty: 20
- Rejestracja: 29 mar 2018, 19:45
Re: BBSHD - spalony - po wymianie stojana hałasuje
Zarówno spalony stojan jak i przeskakujące zapadki były już uszkodzone na stockowym konfigu - dostał na podjazdach we Włoszech nad Gardą.
Zatem co do tego pracowania przez lata na stockowym konfigu to sprawa jest też dyskusyjna, pomimo jazdy na najniższych przełożeniach udało mi się go uszkodzić
Jak chcesz jeździć po górach i mieć rowerowe wrażenia to oczywiście nie pakujesz się w tego typu konstrukcje.pxl666 pisze: ↑01 wrz 2021, 9:53niewiem skąd założenie że to silnik do palenia gumy czy startu na 1/4 ... midy w zasadzie typowo stosuje się pod górską wspinaczkę gdzie rower ma być lekki zwinny i oferować w wadze do 25 kg ogromny moment generowany przekładnią , nie na 5 minut a na np godzinę wspinania.
Obecnie moja maszyna waży 30kg przy baterii 14s9p co jest imo dobrym wynikiem biorąc pod uwagę że mam tam wszystko... ciężkie opony, bagażnik, lusterka, ulocka, lampki, klaksony, uchwyty, ciężką sztyce i kilogram przetwornic w skrzynce i mimo to na singlach często przelatuje obok fabrycznych ebików
Śmigałem też na 5 modelach fabrycznych ebikeów i mimo to wybieram swojego potwora
Jak wyżej... co kto lubi
Jeżdżąc po górach wystarczy 500w w midzie i dobre przełożenie ale jeśli możesz mieć pod palcem 3kW... to dlaczego nie?
Dlaczego miałbym nie czerpać frajdy z jazdy bajkiem jakby to był cross po piachu...?
BBSHD się do tego w pełni nadaje w obecnym konfigu, spokojnie zdążę się wybawić zanim temp przekroczy 100C
Przekładka sterownika ma sens i zachęcam (dopiero teraz ) - ale tylko z czujnikiem temperatury i po gruntownym smarowaniu.
Patrząc na rynek to z niesamoróbek mocnych midów jest jeszcze CYC do wyboru ale te silniki ponoć też palą się srogo - skoro tak to dużo lepiej kupić takiego BBSHD i pobawić sie w modyfikacje mając w zanadrzu cały asortyment części zamiennych.
Dam znać jak coś znowu padnie / podniosę moc
Ostatnio zmieniony 01 wrz 2021, 11:17 przez piotrrs11, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Nowicjusz
- Posty: 20
- Rejestracja: 29 mar 2018, 19:45
Re: BBSHD - spalony - po wymianie stojana hałasuje
Ogólnie rozwiązałem chyba zagadkę pojemności cieplnej silnika - dziś dopiero zamontowałem zaślepkę pokrywy sterownika i od razu temperatury +15C
Chwila jazdy i termistor pokazuje 123C.
Normalna jazda po mieście ~1.3kW ciągłej daje około 85C czy obecnej temperaturze zewnętrznej.
Chyba wrócę do wersji nieuszczelnionej bo z pokrywą sterownika to raczej zabawka dla babci
Chwila jazdy i termistor pokazuje 123C.
Normalna jazda po mieście ~1.3kW ciągłej daje około 85C czy obecnej temperaturze zewnętrznej.
Chyba wrócę do wersji nieuszczelnionej bo z pokrywą sterownika to raczej zabawka dla babci
- mitusm
- Forumowicz
- Posty: 249
- Rejestracja: 22 cze 2020, 10:20
Re: BBSHD - spalony - po wymianie stojana hałasuje
Odkopię stary temat, może jakiś wentylator na silniku, ewentualnie mody które ostatnio modne przy tsdz2, gdzie kilkoma termopadami można obniżyć temperaturę o 20C.
- pxl666
- Forumowicz
- Posty: 5862
- Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: BBSHD - spalony - po wymianie stojana hałasuje
ale silnik bbs jest zatopiony w obudowie, nie ma czego modować , chyba ze chłodzenie ciekłym azotem
-
- Forumowicz
- Posty: 4997
- Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: BBSHD - spalony - po wymianie stojana hałasuje
Najlepszy "mod temperatury" dla BBSxx to 80 - 120 (i więcej) RPM korby. Przy takich obrotach korby automatycznie spada moc/temperatura silnika (przetestowane ).
- mitusm
- Forumowicz
- Posty: 249
- Rejestracja: 22 cze 2020, 10:20
Re: BBSHD - spalony - po wymianie stojana hałasuje
Rozumiem nawiew powietrza podczas jazdy .
Mam w rowerze instalacje 12V, można by jakiś wentylator zamontować 'przemysłowy' na termiku.
- pxl666
- Forumowicz
- Posty: 5862
- Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
- mitusm
- Forumowicz
- Posty: 249
- Rejestracja: 22 cze 2020, 10:20
-
- Forumowicz
- Posty: 4997
- Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: BBSHD - spalony - po wymianie stojana hałasuje
Pudło
Zależy to od ustawień "Current "Decay" i "Stop Decay" w sterowniku, czyli spadku mocy/prądu przy wysokim RPM korby.
- pxl666
- Forumowicz
- Posty: 5862
- Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: BBSHD - spalony - po wymianie stojana hałasuje
no cóż rób co uważasz. pokaz efekty . ja uważam że aktywne chłodzenie to pudrowanie syfa
- mitusm
- Forumowicz
- Posty: 249
- Rejestracja: 22 cze 2020, 10:20
Re: BBSHD - spalony - po wymianie stojana hałasuje
Koszt zerowy, sprawdzić będzie można. Przy długiej wspinacze w ciepły dzień nie widzę powodu aby miało nie działać. W przednim napędzie wentylator na sterowniku KT sprawdza się rewelacyjnie.
-
- Forumowicz
- Posty: 4997
- Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: BBSHD - spalony - po wymianie stojana hałasuje
A nie prościej obniżyć maksymalny prąd sterownika do 25 - 27 A, i pamiętać o jak najwyższej kadencji podjazdu?
W przetestowanym BBSHD przy podjeździe 30% i kadencji ~115 RPM, nie spalisz silnika, przy kadencji ~90 RPM potrzebujesz 6 minut na jego spalenie.
Możesz się pobawić w możliwości silnika BBSHD. Wykres "A" = 115 RPM, wykres "B" = 90 RPM.
https://ebikes.ca/tools/simulator.html? ... el_b=27.5i
W przetestowanym BBSHD przy podjeździe 30% i kadencji ~115 RPM, nie spalisz silnika, przy kadencji ~90 RPM potrzebujesz 6 minut na jego spalenie.
Możesz się pobawić w możliwości silnika BBSHD. Wykres "A" = 115 RPM, wykres "B" = 90 RPM.
https://ebikes.ca/tools/simulator.html? ... el_b=27.5i
- mitusm
- Forumowicz
- Posty: 249
- Rejestracja: 22 cze 2020, 10:20
Re: BBSHD - spalony - po wymianie stojana hałasuje
Z ciekawości, silnik ma jakieś zabezpieczenia termiczne ?tkoko pisze: ↑05 mar 2024, 9:40A nie prościej obniżyć maksymalny prąd sterownika do 25 - 27 A, i pamiętać o jak najwyższej kadencji podjazdu?
W przetestowanym BBSHD przy podjeździe 30% i kadencji ~115 RPM, nie spalisz silnika, przy kadencji ~90 RPM potrzebujesz 6 minut na jego spalenie.
Możesz się pobawić w możliwości silnika BBSHD. Wykres "A" = 115 RPM, wykres "B" = 90 RPM.
https://ebikes.ca/tools/simulator.html? ... el_b=27.5i
-
- Forumowicz
- Posty: 4997
- Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: BBSHD - spalony - po wymianie stojana hałasuje
Mój Yoch (klon Bafanga) ma jakieś zabezpieczenia termiczne silnika/sterownika, lecz w żadnym innym opisie/testach Bafanga BBS01/2 nie spotkałem się z jednoznacznym potwierdzeniem tego. Objawia się to pojawieniem na wyświetlaczu 500C kodów błędu "OAH", i "33H".
viewtopic.php?p=66851#p66851
których oficjalnie brak w opisie kodów błędu Bafanga.
Przy "error code OAH", zostaje ograniczona moc wspomagania, przy "33H" silnik wyłącza się całkowicie. Czy takie zabezpieczenie ma BBSHD czy tylko Yoch trudno mi to stwierdzić. Mój Yoch ma jeszcze jedną ciekawą właściwość chroniącą nylonową zębatkę. Przy udarowym obciążeniu silnik zachowuje się jak wkrętarka z nastawionym momentem dokręcania. Przy testach Bafangów również nie spotkałem się z taką "funkcją/zabezpieczeniem"
- mitusm
- Forumowicz
- Posty: 249
- Rejestracja: 22 cze 2020, 10:20
Re: BBSHD - spalony - po wymianie stojana hałasuje
Dobry temat pod linkiem, przeczytam dziś na nocnej zmianie
-
- Forumowicz
- Posty: 4997
- Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: BBSHD - spalony - po wymianie stojana hałasuje
Jeszcze małe uzupełnienie w sprawie zabezpieczeń temperatur silnika/sterownika.
W zestawieniu "error code" Bafanga są dwie pozycje "error code 10H" - przegrzewanie sterownika, i "error code 11H" - przegrzewanie silnika, które wskazują że przynajmniej część silników ma czujniki temperatur. W moim Yochu "error code 10H i 11H" się nie wyświetlają ani na wyświetlaczu 500C Bafanga, ani na fabrycznym wyświetlaczu D962. Być może ich odpowiednikiem są "error code 33H i OAH" na wyświetlaczu 500C.
W zestawieniu "error code" Bafanga są dwie pozycje "error code 10H" - przegrzewanie sterownika, i "error code 11H" - przegrzewanie silnika, które wskazują że przynajmniej część silników ma czujniki temperatur. W moim Yochu "error code 10H i 11H" się nie wyświetlają ani na wyświetlaczu 500C Bafanga, ani na fabrycznym wyświetlaczu D962. Być może ich odpowiednikiem są "error code 33H i OAH" na wyświetlaczu 500C.