Niebezpieczne Obręcze
-
- Nowicjusz
- Posty: 14
- Rejestracja: 15 wrz 2021, 7:58
Niebezpieczne Obręcze
Spotkała mnie bardzo dziwna sytuacja, z której okazało się, że obręcz od znanego producenta pakietów do rowerów elektrycznych jest zbyt mała o około 2-3 mm w wysokości i o 5-6 w obwodzie.
Trudno to zauważyć, ale wyszło dopiero wtedy, gdy zaczęły mi SPADAĆ MI OPONY (!) podczas jazdy i gdy dokonałem pomiarów tej obręczy na kilka sposobów - suwmiarką, po obwodzie i porównując obręcz z inną, oryginalną, z pomocą poziomicy.
Problem może być o tyle duży, że ja mało co nie straciłem życia lub zdrowia i to 3-krotnie przez tą wadliwą obręcz i jeśli problem dotyczy większej liczby obręczy to może to stwarzać niebezpieczeństwo na drogach i dla innych osób.
Problem może dotyczyć np. całej serii wyprodukowanych obręczy i wrzuconych do sprzedaży.
Otóż podczas odebrania roweru elektrycznego z założonym zestawem, po 10 minutach jazdy spadła mi opona. Na szczęście jechałem wówczas niezbyt szybko i zdołałem opanować rower.
Na początku obwinione zostały opony.
Założone zostały inne. Gdy założyłem nowe opony, ale w innym serwisie - dla pewności, również mi spadły podczas jazdy.
Obie opony, które spadały, były markowe zgodne z ISO 622 założone na obręcze 28". Jeszcze inny serwis też miał problem z dobraniem opon. Nie przypuszczali, że to obręcz może być wadliwa.
Miałem wtedy ciśnienie bliskie maksymalnego. Pomyślałem, że może coś pompka źle wskazała ciśnienie i opony były zbyt mocno napompowane, albo może coś w tych serwisach skopali.
Więc dalej brałem pod uwagę inne czynniki niż obręcze. Założyłem opony samodzielnie, dobrze je odtłuszczając i przykładając się do tego. Pojawił się pewien problem. Otóż z reguły aby nasunąć oponę na obręcz trzeba użyć trochę siły, nachodzi ona ciężko i wskakuje. Tu była inna sytuacja. Opona weszła bardzo luźno na obręcz i trzeba było upchać rant opony pod rant obręczy. Tydzień wcześniej zmieniałem opony w całej rodzinie i nigdy nie było takiej sytuacji.
Gdy 3-ci raz spadły mi opony z obręczy przy ciśnieniu około 2-2,5 to postanowiłem, że pomierzę obręcz i porównam je z moimi oryginalnymi. Serwisy nawet tego nie brały pod uwagę, że to może być wina obręczy bo dotyczyło to standardu 28".
No i wyszło, że jest za mała. Na rowerach jeździ się szybko, bardzo szybko i taka sytuacja nie powinna mieć miejsca, żeby obręcz nie była zgodna ze standardem. Jeśli kontrola jakości jest taka, że wychodzi obręcz, z której spadają opony, to z innymi parametrami? Wytrzymałość? Co z innymi produktami od tego znanego producenta?
Piszę, żeby ostrzec, bo wiele osób, może jeździć na takich niebezpiecznych obręczach. Tak jak wspominałem, rant opony da się "upchać" pod rantem obręczy podczas jej zakładania, ale względem obręczy jest on zbyt duży i powstają siły, które dążą do tego, aby rant opony wyskakiwał z obręczy, Mnie to spotkało 3 x.
Wydaje mi się, że to niedopuszczalna sytuacja i nie powinna mieć miejsca, choć biorę również pod uwagę to, że np. ktoś mógł coś pomylić w dostawie i dostarczyć rozmiar obręczy zgodny ze standardami w innym kraju?! Ale nie znam standardów obręczy, takich, że są 2mm niższe od 622.
Może ktoś będzie miał jakieś cenne uwagi do tej sytuacji.
Szerokiej drogi! Choć w przypadku tej sytuacji pozostaje życzyć, szerokiej drogi i miękkiego lądowania oraz braku przeszkód na drodze, szczególnie przy wyższych prędkościach.
Grzegorz
PS. Dodaję też zdjęcie z pomiarów. Była to jedna z wielu metod, która dobrze obrazuje. Pozostałe mam na wideo. Porównanie 2-óch obręczy. oryginalnej od GHOST w rozmiarze 28" na której opony leżą świetnie i jest duża trudność, aby wskoczyły na rant ORAZ obręczy od Rapid w rozmiarze również 28" na którą tą samą oponę zakładałem 1 palcem i wydawała się być zbyt luźną. Na dole jest poziomica i u góry. Na dole jest poziom u góry nie ma. Różnica jest około 2-3 mm.
Trudno to zauważyć, ale wyszło dopiero wtedy, gdy zaczęły mi SPADAĆ MI OPONY (!) podczas jazdy i gdy dokonałem pomiarów tej obręczy na kilka sposobów - suwmiarką, po obwodzie i porównując obręcz z inną, oryginalną, z pomocą poziomicy.
Problem może być o tyle duży, że ja mało co nie straciłem życia lub zdrowia i to 3-krotnie przez tą wadliwą obręcz i jeśli problem dotyczy większej liczby obręczy to może to stwarzać niebezpieczeństwo na drogach i dla innych osób.
Problem może dotyczyć np. całej serii wyprodukowanych obręczy i wrzuconych do sprzedaży.
Otóż podczas odebrania roweru elektrycznego z założonym zestawem, po 10 minutach jazdy spadła mi opona. Na szczęście jechałem wówczas niezbyt szybko i zdołałem opanować rower.
Na początku obwinione zostały opony.
Założone zostały inne. Gdy założyłem nowe opony, ale w innym serwisie - dla pewności, również mi spadły podczas jazdy.
Obie opony, które spadały, były markowe zgodne z ISO 622 założone na obręcze 28". Jeszcze inny serwis też miał problem z dobraniem opon. Nie przypuszczali, że to obręcz może być wadliwa.
Miałem wtedy ciśnienie bliskie maksymalnego. Pomyślałem, że może coś pompka źle wskazała ciśnienie i opony były zbyt mocno napompowane, albo może coś w tych serwisach skopali.
Więc dalej brałem pod uwagę inne czynniki niż obręcze. Założyłem opony samodzielnie, dobrze je odtłuszczając i przykładając się do tego. Pojawił się pewien problem. Otóż z reguły aby nasunąć oponę na obręcz trzeba użyć trochę siły, nachodzi ona ciężko i wskakuje. Tu była inna sytuacja. Opona weszła bardzo luźno na obręcz i trzeba było upchać rant opony pod rant obręczy. Tydzień wcześniej zmieniałem opony w całej rodzinie i nigdy nie było takiej sytuacji.
Gdy 3-ci raz spadły mi opony z obręczy przy ciśnieniu około 2-2,5 to postanowiłem, że pomierzę obręcz i porównam je z moimi oryginalnymi. Serwisy nawet tego nie brały pod uwagę, że to może być wina obręczy bo dotyczyło to standardu 28".
No i wyszło, że jest za mała. Na rowerach jeździ się szybko, bardzo szybko i taka sytuacja nie powinna mieć miejsca, żeby obręcz nie była zgodna ze standardem. Jeśli kontrola jakości jest taka, że wychodzi obręcz, z której spadają opony, to z innymi parametrami? Wytrzymałość? Co z innymi produktami od tego znanego producenta?
Piszę, żeby ostrzec, bo wiele osób, może jeździć na takich niebezpiecznych obręczach. Tak jak wspominałem, rant opony da się "upchać" pod rantem obręczy podczas jej zakładania, ale względem obręczy jest on zbyt duży i powstają siły, które dążą do tego, aby rant opony wyskakiwał z obręczy, Mnie to spotkało 3 x.
Wydaje mi się, że to niedopuszczalna sytuacja i nie powinna mieć miejsca, choć biorę również pod uwagę to, że np. ktoś mógł coś pomylić w dostawie i dostarczyć rozmiar obręczy zgodny ze standardami w innym kraju?! Ale nie znam standardów obręczy, takich, że są 2mm niższe od 622.
Może ktoś będzie miał jakieś cenne uwagi do tej sytuacji.
Szerokiej drogi! Choć w przypadku tej sytuacji pozostaje życzyć, szerokiej drogi i miękkiego lądowania oraz braku przeszkód na drodze, szczególnie przy wyższych prędkościach.
Grzegorz
PS. Dodaję też zdjęcie z pomiarów. Była to jedna z wielu metod, która dobrze obrazuje. Pozostałe mam na wideo. Porównanie 2-óch obręczy. oryginalnej od GHOST w rozmiarze 28" na której opony leżą świetnie i jest duża trudność, aby wskoczyły na rant ORAZ obręczy od Rapid w rozmiarze również 28" na którą tą samą oponę zakładałem 1 palcem i wydawała się być zbyt luźną. Na dole jest poziomica i u góry. Na dole jest poziom u góry nie ma. Różnica jest około 2-3 mm.
Ostatnio zmieniony 15 wrz 2021, 17:48 przez grzegorz85krk, łącznie zmieniany 1 raz.
- tas
- Administrator
- Posty: 3004
- Rejestracja: 27 kwie 2017, 15:10
- Lokalizacja: Żywiec
- Kontakt:
Re: Niebezpieczne Obręcze
To raczej wygląda na fabryczny problem niż jakiś zamierzony wymiar, nie ma ertho 620.
Mysmy mieli w nexunie taki przypadek, ze obrecz z dostawy byla 2mm wieksza i nie dalo sie nalozyc opony, byl tez taki, ze byla 2 mniejsza i opona nie pasowala, ale to jakies pojedyncze przypadki.
Napisz najlepiej do sprzedawcy ze problem jest, zazwyczaj sie to wymienia gwarancyjnie
Mysmy mieli w nexunie taki przypadek, ze obrecz z dostawy byla 2mm wieksza i nie dalo sie nalozyc opony, byl tez taki, ze byla 2 mniejsza i opona nie pasowala, ale to jakies pojedyncze przypadki.
Napisz najlepiej do sprzedawcy ze problem jest, zazwyczaj sie to wymienia gwarancyjnie
Ostatnio zmieniony 15 wrz 2021, 11:23 przez tas, łącznie zmieniany 2 razy.
Silniki, sterowniki, BMSy: https://nexun.pl tel: +48 33 50 00 105
Tanie ogniwa: https://e-foton.pl
----------------------
Mój blog o rowerach elektrycznych: http://ebike.nexun.pl
Tanie ogniwa: https://e-foton.pl
----------------------
Mój blog o rowerach elektrycznych: http://ebike.nexun.pl
- pxl666
- Forumowicz
- Posty: 5888
- Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: Niebezpieczne Obręcze
Czy ty ostrzegłeś innych że mogą się zabić ale nie napisałeś na czym ? Boisz się pozwu ? Bo czegoś nie rozumiem
-
- Nowicjusz
- Posty: 14
- Rejestracja: 15 wrz 2021, 7:58
Re: Niebezpieczne Obręcze
PXL666, no właśnie ostrzegam i opisuję sprawę przejrzyście, ale jednocześnie nie chcę wchodzić w jakieś sądowe sprawy, gdyż obawiam się jakości dowodów które mam w świetle przepisów prawa.
Co więcej moje dowody, to pomiary domowymi sposobami i słowna opinia serwisantów. Nie jestem rzeczoznawcą. Nie wiem czy nie mogłoby to zostać podważone. Nie jestem też specjalistą od rowerów i rozmiarów na skalę światową, aby wyciągać wnioski, a jedynie zwykłym w miarę orientującym się użytkownikiem.
Choć mam nagrania wideo, jak zakładam oponę 1 palcem i prawie, że przelatuje przez obręcz oraz jak robię pomiar i widać różnicę 2-3 mm to nie wiem jakiej jakości to mogą być dowody. Mam też zdjęcia, które jasno obrazują różnicę w wysokości obręczy z użyciem 2-óch poziomic - 1-dna na podłożu, druga na obręczach.
Aby zarzucać coś publicznie konkretnemu producentowi musiałbym być może zdobyć opinię od rzeczoznawcy, a to koszt 700 PLN, jak się orientowałem.
Jeśli ktoś ma obręcz z gotowego zestawu, to niech sobie ją porówna z oryginalną, gdy zbyt luźno mu wpadają opony w obręcz to niech napisze. Gdy temat się rozwinie, to być może uda się wyciągnąć wnioski. Być może więcej osób miało podobne doświadczenia, a tak jak pisałem nawet w serwisach mi tego nie zweryfikowali, bo nie zakładali nawet, że może być mniejsza obręcz w średnicy o 2-3mm,
Starali się dobrać jakieś opony i upychali rant POD rant obręczy na siłę, a nie oponę na obręcz, co zazwyczaj trzeba zrobić. Jeden się nawet zastanawiał, czy nie powinien założyć opon 27,5... Bo niektóre opony mu przelatywały.
Tak, że myślę, że jeśli więcej jest takich obręczy, to serwisy lub użytkownicy, będą starali się zrobić to samo. Wówczas opona się trzyma, ale powstają naprężenia, które mogą być powodem powstania sił w wyniku których opona się wysunie, wyskoczy.
To tak jakby wsunąć na siłę w siebie 2 hula-hop o takich samych średnicach. Da się to zrobić, ale mają one tendencję do wyskoczenia. Ranty powinny się zazębiać, a nie być upychane pod siebie, takie są moje doświadczenia.
Piszę bo sprawa mnie zaniepokoiła, ale mam zbyt mało doświadczenia, aby podjąć ten temat. Myślę, że właśnie więcej osób może mieć taki problem i nawet w razie wypadku zostanie źle rozpoznana przyczyna. Może np. rowerzysta zostać oskarżony o zbyt dużą prędkość, albo o inne niesłuszne w tym przypadku oskarżenia.
Piszę, aby uzyskać jakieś podpowiedzi i ostrzec, bo może problem nie być jednostkowy.
Co więcej moje dowody, to pomiary domowymi sposobami i słowna opinia serwisantów. Nie jestem rzeczoznawcą. Nie wiem czy nie mogłoby to zostać podważone. Nie jestem też specjalistą od rowerów i rozmiarów na skalę światową, aby wyciągać wnioski, a jedynie zwykłym w miarę orientującym się użytkownikiem.
Choć mam nagrania wideo, jak zakładam oponę 1 palcem i prawie, że przelatuje przez obręcz oraz jak robię pomiar i widać różnicę 2-3 mm to nie wiem jakiej jakości to mogą być dowody. Mam też zdjęcia, które jasno obrazują różnicę w wysokości obręczy z użyciem 2-óch poziomic - 1-dna na podłożu, druga na obręczach.
Aby zarzucać coś publicznie konkretnemu producentowi musiałbym być może zdobyć opinię od rzeczoznawcy, a to koszt 700 PLN, jak się orientowałem.
Jeśli ktoś ma obręcz z gotowego zestawu, to niech sobie ją porówna z oryginalną, gdy zbyt luźno mu wpadają opony w obręcz to niech napisze. Gdy temat się rozwinie, to być może uda się wyciągnąć wnioski. Być może więcej osób miało podobne doświadczenia, a tak jak pisałem nawet w serwisach mi tego nie zweryfikowali, bo nie zakładali nawet, że może być mniejsza obręcz w średnicy o 2-3mm,
Starali się dobrać jakieś opony i upychali rant POD rant obręczy na siłę, a nie oponę na obręcz, co zazwyczaj trzeba zrobić. Jeden się nawet zastanawiał, czy nie powinien założyć opon 27,5... Bo niektóre opony mu przelatywały.
Tak, że myślę, że jeśli więcej jest takich obręczy, to serwisy lub użytkownicy, będą starali się zrobić to samo. Wówczas opona się trzyma, ale powstają naprężenia, które mogą być powodem powstania sił w wyniku których opona się wysunie, wyskoczy.
To tak jakby wsunąć na siłę w siebie 2 hula-hop o takich samych średnicach. Da się to zrobić, ale mają one tendencję do wyskoczenia. Ranty powinny się zazębiać, a nie być upychane pod siebie, takie są moje doświadczenia.
Piszę bo sprawa mnie zaniepokoiła, ale mam zbyt mało doświadczenia, aby podjąć ten temat. Myślę, że właśnie więcej osób może mieć taki problem i nawet w razie wypadku zostanie źle rozpoznana przyczyna. Może np. rowerzysta zostać oskarżony o zbyt dużą prędkość, albo o inne niesłuszne w tym przypadku oskarżenia.
Piszę, aby uzyskać jakieś podpowiedzi i ostrzec, bo może problem nie być jednostkowy.
Ostatnio zmieniony 15 wrz 2021, 11:32 przez grzegorz85krk, łącznie zmieniany 2 razy.
-
- Nowicjusz
- Posty: 14
- Rejestracja: 15 wrz 2021, 7:58
Re: Niebezpieczne Obręcze
No właśnie u mnie jest 2 mm niższa. Przeciętny użytkownik, który kupuje zestaw może tego nie zauważyć, gdyż da się założyć na te obręcze niektóre opony, tylko trzeba upychać rant opony pod rant obręczy.tas pisze: ↑15 wrz 2021, 10:42To raczej wygląda na fabryczny problem niż jakiś zamierzony wymiar, nie ma ertho 620.
Mysmy mieli w nexunie taki przypadek, ze obrecz z dostawy byla 2mm wieksza i nie dalo sie nalozyc opony, byl tez taki, ze byla 2 mniejsza i opona nie pasowala, ale to jakies pojedyncze przypadki.
Napisz najlepiej do sprzedawcy ze problem jest, zazwyczaj sie to wymienia gwarancyjnie
Ale jazda na zbyt małych obręczach jezt bardzo niebezpieczna, co pokazał mój przypadek - 3 razy spadała opona podczas jazdy, i wydaje mi się, że takie błędy, że brakuje 2 mm albo 1 mm powinny być wyłapywane na etapie produkcji lub przed dystrybucją.
Rozumiem błędy podczas produkcji ale nie rozumiem, że taka wadliwa obręcz jest dystrybuowana i trafia na koła i ktoś na niej jeździ, jak ja
Widocznie brakuje tu jakiejś kontroli jakości.
Co więcej jeśli ten parametr nie jest monitorowany, czyli wielkość, to co z wytrzymałością i innymi parametrami jak np. jakością wykonania rantu i jego zgodności z normami.
Oczywiście, że wymiana gwarancyjna jest oczywista i takie coś zostało zaproponowane, ale co, gdy ktoś dozna poważnego urazu. Wówczas wymiana gwarancyjna połamanych kości to już inna sprawa.
Tak jak wspomniałem, takie zestawy gdy trafią w ręce użytkowników, którzy sami je montują, to mogą tego nie zauważyć, skoro 3 serwisy w moim przypadku tego nie zauważyły od razu.
Ale nie obwiniam serwisów, bo to jest sytuacja, jakby zmieniali opony w aucie i nie zauważyli, że felga nie spełnia norm, co wydaje się być niemożliwe.
Miejmy nadzieję, że ta sytuacja wyjdzie ostatecznie na dobre i producenci zadbają o jakość, przez co otrzymamy w przyszłości produkty jeszcze lepszej jakości.
Dzięki za podpowiedzi.
Ostatnio zmieniony 15 wrz 2021, 11:54 przez grzegorz85krk, łącznie zmieniany 2 razy.
- pxl666
- Forumowicz
- Posty: 5888
- Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: Niebezpieczne Obręcze
MOŻESZ PODAĆ PRODUCENTA OBRĘCZY I SPRZEDAWCĘ , żaden prawnik nie weźmie na tej podstawie sprawy o zniesławienie bo to nie osoba fizyczna
-
- Forumowicz
- Posty: 5065
- Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: Niebezpieczne Obręcze
Nie sadzę że przyczyną spadania opony jest 2 mm mniejsza obręcz. Obwód obręczy 622 mm to 1953.18 mm (622 x 3.14). Obwód obręczy 620 mm to 1946.8. różnica to dokładnie 6.28 mm po obwodzie. Ranty w oponie to minimum 4 mm czyli 1927.96 mm, co równa się 25,22 mm po obwodzie, i tyle byłoby trzeba taką oponę naciągnąć by sama spadła z koła. Są opony co maja rant 7 mm (i więcej) to wówczas potrzeba 44.06 mm. To że opona ma luz przy wkładaniu może być efektem głębokiego profilu obręczy, lub użycia opony bezdrutowej. Myślę że bardziej prawdopodobną przyczyną spadania opony mogą być za płytkie ranty w obręczy/oponie i być może brak drutu w oponie.
-
- Nowicjusz
- Posty: 14
- Rejestracja: 15 wrz 2021, 7:58
Re: Niebezpieczne Obręcze
No tak, mogę tylko poinformować, że zestaw był od Rapida, a nie wiem skąd oni mają obręcze. Może wszyscy producenci mają z podobnego źródła. I to, co opisuję to są moje doświadczenia i spostrzeżenia.
Z tym, że tak jak napisał kolega powyżej, co cytuje poniżej dla przypominania, problem też mieli podobny w Nexunie z pojedynczymi przypadkami i być może, wartałoby dodać, że w innych firmach również.
Bo jak obręcz jest za duża, to nie założymy opony, a jak jest za mała, to mało doświadczony w tej kwestii serwisant, nie zakładający, że obręcz może nie spełniać standardu, może upchać oponę w obręcz i na takim rowerze się poruszać.
Więc , skoro jakieś przypadki się zdarzają, to może być taka sytuacja, że kilka osób porusza się na obręczach, które nie wiadomo kiedy spadną, co wiąże się również z eksplozją dętki i zblokowaniem koła przy dużej prędkości.
Pozostaje być może na obecne standardy rynkowe kupić sobie suwmiarkę lub poziomicę i porównywać obręcz do oryginalnej, jakiejś markoweji przed założeniem obręczy zmierzyć obręcz, aby samemu wyłapać ewentualne różnice.
Ja nie wiem, kto produkuje te obręcze, ale ta sytuacja być może spowoduje, że producenci zwrócą większą uwagę na jakość ich wykonania i tego co trafia ostatecznie do klienta.
Z tym, że tak jak napisał kolega powyżej, co cytuje poniżej dla przypominania, problem też mieli podobny w Nexunie z pojedynczymi przypadkami i być może, wartałoby dodać, że w innych firmach również.
Z tym, że tak jak napisałem, w mojej ocenie żaden taki przypadek nie powinien trafić do klienta, powinien być wyłapany na etapie produkcji lub na etapie przed dystrybucją.tas pisze: ↑15 wrz 2021, 10:42To raczej wygląda na fabryczny problem niż jakiś zamierzony wymiar, nie ma ertho 620.
Mysmy mieli w nexunie taki przypadek, ze obrecz z dostawy byla 2mm wieksza i nie dalo sie nalozyc opony, byl tez taki, ze byla 2 mniejsza i opona nie pasowala, ale to jakies pojedyncze przypadki.
Napisz najlepiej do sprzedawcy ze problem jest, zazwyczaj sie to wymienia gwarancyjnie
Bo jak obręcz jest za duża, to nie założymy opony, a jak jest za mała, to mało doświadczony w tej kwestii serwisant, nie zakładający, że obręcz może nie spełniać standardu, może upchać oponę w obręcz i na takim rowerze się poruszać.
Więc , skoro jakieś przypadki się zdarzają, to może być taka sytuacja, że kilka osób porusza się na obręczach, które nie wiadomo kiedy spadną, co wiąże się również z eksplozją dętki i zblokowaniem koła przy dużej prędkości.
Pozostaje być może na obecne standardy rynkowe kupić sobie suwmiarkę lub poziomicę i porównywać obręcz do oryginalnej, jakiejś markoweji przed założeniem obręczy zmierzyć obręcz, aby samemu wyłapać ewentualne różnice.
Ja nie wiem, kto produkuje te obręcze, ale ta sytuacja być może spowoduje, że producenci zwrócą większą uwagę na jakość ich wykonania i tego co trafia ostatecznie do klienta.
-
- Nowicjusz
- Posty: 14
- Rejestracja: 15 wrz 2021, 7:58
Re: Niebezpieczne Obręcze
Opony które mi spadały były sztywne i drutowe. Co więcej były to różne opony i spadały przy różnych ciśnieniach. Były tez zakłądane przez różne serwisy, bo po pierwszej awarii postanwiłem zmienić serwis i stało się to samo. Za koljenym razem zrobiłem to samodzielnie i można było je nałożyć na obręcz jednym palcem. Wyskakiwała podczas pompowania. I trzeba było upychać. Raz nawet miałem tak, że po montażu wyskoczyła mi opona w nocy jak rower stał. Wyskoczyła całą opona z obręczy. Tak jak wspominał użytkownik wcześniej , mieli taką samą sytuację w innej firmie. Zdarzały się 2 mm mniejsze w średnicy obręcze i sprawiały, że opony nie wpasowywały się, ale on to wychwycił. Niedoświadczony użytkownik tego może nie wychwycić.tkoko pisze: ↑15 wrz 2021, 12:54Nie sadzę że przyczyną spadania opony jest 2 mm mniejsza obręcz. Obwód obręczy 622 mm to 1953.18 mm (622 x 3.14). Obwód obręczy 620 mm to 1946.8. różnica to dokładnie 6.28 mm po obwodzie. Ranty w oponie to minimum 4 mm czyli 1927.96 mm, co równa się 25,22 mm po obwodzie, i tyle byłoby trzeba taką oponę naciągnąć by sama spadła z koła. Są opony co maja rant 7 mm (i więcej) to wówczas potrzeba 44.06 mm. To że opona ma luz przy wkładaniu może być efektem głębokiego profilu obręczy, lub użycia opony bezdrutowej. Myślę że bardziej prawdopodobną przyczyną spadania opony mogą być za płytkie ranty w obręczy/oponie i być może brak drutu w oponie.
-
- Nowicjusz
- Posty: 14
- Rejestracja: 15 wrz 2021, 7:58
Re: Niebezpieczne Obręcze
Może, aby zobrazować sytuację, jak wyglądały awarie podczas jazdy, wrzucę zdjęcia. Nie jechałem na szczęście szybko, ani nie byłem w zakręcie, gdyż sytuacje zawsze miały miejsce przy około 25/h i na prostej.
Dodam tylko, że oprócz efektów wizualnych były jeszcze efekty dźwiękowy w postaci strzelającej dętki.
Zdjęcia dotyczą 1 opony, ale podobnie wyglądało to w przypadku innej opony, jednak w 1-szym przypadku nie zrobiłem zdjęcia, gdyż myślałem, że to przypadek jakiś.
Dodam tylko, że oprócz efektów wizualnych były jeszcze efekty dźwiękowy w postaci strzelającej dętki.
Zdjęcia dotyczą 1 opony, ale podobnie wyglądało to w przypadku innej opony, jednak w 1-szym przypadku nie zrobiłem zdjęcia, gdyż myślałem, że to przypadek jakiś.
Ostatnio zmieniony 15 wrz 2021, 13:53 przez grzegorz85krk, łącznie zmieniany 1 raz.
- pxl666
- Forumowicz
- Posty: 5888
- Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
-
- Nowicjusz
- Posty: 14
- Rejestracja: 15 wrz 2021, 7:58
Re: Niebezpieczne Obręcze
Na razie, poprzez dystrybutora, czyli serwis, który montował zestaw, zadeklarowali, jak poinformował mnie serwisant, że wymienią obręcz tylko potrwa to 3 tygodnie, bo czekają chyba na jakieś lepszej jakoś obręcze i ma to zejść właśnie 3 tygodnie.
Jednak do zgłoszonej usterki nie odnieśli się w ogóle, choć przydałyby się jakieś wyjaśnienia myślę, albo chociaż zainteresowanie się sprawą, w moim odczuciu, skoro wysyłałem im moje pomiary odnośnie wady obręczy i zgłaszałem problem kilkukrotnie.
Tym razem zakładam jakieś markowe obręcze. Nie mam chyba ochoty być królikiem doświadczalnym po raz kolejny i sprawdzać na sobie jakości produktów. Po prostu straciłem osobiście zaufanie do jakości przez tą sytuację i nie powinno ich to mam nadzieję dziwić.
Zaproponowałem również, aby pokryli mi koszty wymiany wadliwej obręczy na oryginalną, markową biorąc pod uwagę to, że przez tą usterkę niepotrzebnie również wydawałem pieniądze na nowe opony, które to miały być przyczyną problemu, rower sporo stał w serwisie, a także długi czas oczekiwania na nowe obręcze, do których i tak nie mam zaufania po tych sytuacjach. Nie wspomną o czasie, który poświeciłem na znalezienie przyczyny i serwisy.
Czekam na odpowiedź od firmy i ciekawy jestem jak to się zakończy.
Wydaje mi się, że nie ma zbyt dobrej kontroli jakości, skoro takie buble mogą trafić do klienta, więc na pewno warto sprawdzać jakość produktów osobiście i pomierzyć sobie obręcze.
Nie mówię tylko o kimś konkretnie, ale ogólnie o producentach. Ten problem wydaje mi się dużo bardziej niebezpieczny niż problemy np. z silnikiem, łożyskami, mocą czy wibracjami.
-
- Forumowicz
- Posty: 5065
- Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: Niebezpieczne Obręcze
A sprawdzałeś szerokość opony w stosunku do szerokości obręczy, bo być może był za duży "balon".
https://roweroweporady.pl/jaka-opona-do-obreczy/
https://roweroweporady.pl/jaka-opona-do-obreczy/
-
- Nowicjusz
- Posty: 14
- Rejestracja: 15 wrz 2021, 7:58
Re: Niebezpieczne Obręcze
Na zdjęciach w przypadku 2-óch usterek powyżej rozmiar był 2.0, większe mi się nie zmieszczą. Wyglądają jak balony, dlatego, że spadły z obręczy.
Podajesz szerokość obręczy, a wypada wspomnieć jeszcze czy zewnętrzna czy wewnętrzna. Bo to wymiar różniący się o 2 x szerokość rantu.
Ja znalazłem informację, że szerokość dobiera się do szerokości wewnętrznej obręczy i dystrybutor opon podesłał mi poniższą tabelkę:
Ostatnio zmieniony 15 wrz 2021, 17:28 przez grzegorz85krk, łącznie zmieniany 3 razy.
-
- Nowicjusz
- Posty: 14
- Rejestracja: 15 wrz 2021, 7:58
Re: Niebezpieczne Obręcze
Aby nie być uznanym, za jakiegoś fanatyka konkurencji, to powiem, że silnik s1100 od firmy Rapid działa świetnie Jest cichy, mocny i do 1 700 km, które jak dotąd zrobiłem był niezawodny.
- 2kola
- Forumowicz
- Posty: 278
- Rejestracja: 25 lip 2019, 15:56
Re: Niebezpieczne Obręcze
To chyba ja dostałem właśnie od Was za dużą obręcz bo nałożenie na nią opony było prawie nie możliwe. Nawet z dwiema duużymi motocyklowymi metalowymi łyżkami ciężko było założyć oponę. A po przebiciu dętki zdjęcie tej opony okazało się ledwo możliwe, dopiero profesjonalny serwis motocyklowy sobie poradził.tas pisze: ↑15 wrz 2021, 10:42To raczej wygląda na fabryczny problem niż jakiś zamierzony wymiar, nie ma ertho 620.
Mysmy mieli w nexunie taki przypadek, ze obrecz z dostawy byla 2mm wieksza i nie dalo sie nalozyc opony, byl tez taki, ze byla 2 mniejsza i opona nie pasowala, ale to jakies pojedyncze przypadki.
Napisz najlepiej do sprzedawcy ze problem jest, zazwyczaj sie to wymienia gwarancyjnie
A ja głupi myślałem, że to opona jest za mała
- tas
- Administrator
- Posty: 3004
- Rejestracja: 27 kwie 2017, 15:10
- Lokalizacja: Żywiec
- Kontakt:
Re: Niebezpieczne Obręcze
To mozliwe, sprawdzamy od jakiegos czasu obrecze i przypadki odstepstw od wymiarow sa bardzo rzadkie
Silniki, sterowniki, BMSy: https://nexun.pl tel: +48 33 50 00 105
Tanie ogniwa: https://e-foton.pl
----------------------
Mój blog o rowerach elektrycznych: http://ebike.nexun.pl
Tanie ogniwa: https://e-foton.pl
----------------------
Mój blog o rowerach elektrycznych: http://ebike.nexun.pl
-
- Forumowicz
- Posty: 179
- Rejestracja: 02 maja 2019, 9:48
Re: Niebezpieczne Obręcze
No cóż, puki będą chętni na tanie produkty (hmm, trafniej by je nazwać produktami podłej jakości), sprzedający będą składać na nie zamówienia do producentów. Nie ważne czy chodzi o bardziej złożony produkt np. wiertarka czy zwykłą obręcz mającą cenę taką samą jak liczone na wagę aluminium T6061.
-
- Nowicjusz
- Posty: 14
- Rejestracja: 15 wrz 2021, 7:58
Re: Niebezpieczne Obręcze
Z tym, że jeśli chodzi o produkty kiepskiej jakości, które mogą być zagrożeniem dla zdrowia, jak omawiane obręcze, z których spadają opony, to nie powinny trafiać do sprzedaży, może temat powinien zostać zgłoszony do UOKiK? Z kolei obręcze o za dużej średnicy narażają klientów na dodatkowe koszty, problemy z dobraniem ogumienia i czynią np. wymianę opony w terenie praktycznie nie możliwą, jak wspominał kolega powyżej, który miał podobny przypadek.Wojtek pisze: ↑16 wrz 2021, 12:26No cóż, puki będą chętni na tanie produkty (hmm, trafniej by je nazwać produktami podłej jakości), sprzedający będą składać na nie zamówienia do producentów. Nie ważne czy chodzi o bardziej złożony produkt np. wiertarka czy zwykłą obręcz mającą cenę taką samą jak liczone na wagę aluminium T6061.
Wiertarka się po prostu może zepsuć, albo na potrzeby wiercenia raz w roku komuś wystarczy i będzie działać przez lata, no ale coś od czego zależy zdrowie i życie to w mojej ocenie inna sprawa.
Tym bardziej, że mówimy o e-bikach, na których można rozwijać prędkości 50 km bez problemu. Jeśli jest podejrzenie, ze sprzedane produkty nie spełniły norm, powinny być zweryfikowane z poziomu sprzedawcy i wszyscy klienci poinformowani o tym, szczególnie, że zestawy są sprzedawane bezpośrednio do klientów z różnym doświadczeniem, którzy mogą tego nie wykryć. Myślę, że miało by to sens.
- WojtekErnest
- Forumowicz
- Posty: 3338
- Rejestracja: 02 maja 2017, 20:52
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Niebezpieczne Obręcze
Teraz widac jak na dłoni ze homologacja pojazdów, dopuszczenia do ruchu, to jest przemyslana strategia. Albo inaczem do czego moze doprowadzic wolna amerykanka w prawie do jeżdżenia czymkolwiek...
Wcześniej : Pomógł 69 razy, postów 3,2+ tys. - wiadomo gdzie ...
- Yin
- Forumowicz
- Posty: 970
- Rejestracja: 19 lut 2018, 18:17
- Lokalizacja: Katowice
- Kontakt:
Re: Niebezpieczne Obręcze
Nie wyciągał bym tak daleko idących wniosków na podstawie paru wadliwych obręczy ( przypuszczam że jednego producenta) na setki tysięcy wypuszczonych na światowy rynek rowerowy - jak by faktycznie był to większy problem to temat pojawił by się na większej ilości for rowerowych.WojtekErnest pisze: ↑17 wrz 2021, 17:04Teraz widac jak na dłoni ze homologacja pojazdów, dopuszczenia do ruchu, to jest przemyslana strategia.
Strzelam że na naszym kraju do kilkudziesięciu tysięcy zadowolonych użytkowników nieholomogowanych e-rowerzystów i użytkowników UTO. Liczby takich użytkowników w normalnych ( niehomologowanych ) krajach nawet nie ośmielam się podać. I pomimo braku papierów jakoś trup się na ulicach nie ściele.WojtekErnest pisze: ↑17 wrz 2021, 17:04Albo inaczem do czego moze doprowadzic wolna amerykanka w prawie do jeżdżenia czymkolwiek...
Zycie bez pana urzędnika który wie lepiej i za pieniążek da papierek jest jakieś lepsze.. takie bardziej wolne.
Album rowerów poziomych i nietypowych:
pl.pinterest.com/jessecuster77/recumbent-bike/
pl.pinterest.com/jessecuster77/rower/
http://forum.poziome.pl
pl.pinterest.com/jessecuster77/recumbent-bike/
pl.pinterest.com/jessecuster77/rower/
http://forum.poziome.pl
-
- Forumowicz
- Posty: 43
- Rejestracja: 11 lut 2020, 14:34
- Lokalizacja: Bieszczady
Re: Niebezpieczne Obręcze
Pany, robi się jakąś dziwną "gównoburzę".
Wystarczył jeden post "świeżaka" i powinno się na tym zakończyć.
Nie bronię sprzedawcy bo jestem klientem innej firmy, ale jak chcemy tanio/szybko to takie coś może się zdarzyć.
Klient piszący na forum że coś jest nie tak, a bez kontaktu ze sprzedającym jest dla mnie niewiarygodny.
Tak samo mogę napisać że Tas sprzedał mi do dupy silnik bo jedzie tylko 35km/h a miało być więcej.
Sam jestem przedsiębiorcą i takie wywody na forum mnie wk.....
Było przedstawione że jest problem?
Było.
Czekamy na odpowiedź firmy, ewentualnie na opis klienta który kontaktował się z firmą.
Im dalej w las tym więcej opinii.
@WojtekErnest zaczyna , a po co to.
Nie każdego stać na rower za 15k pln.
Można taniej i wystarczy naprowadzic jak trafi na forum.
Wystarczył jeden post "świeżaka" i powinno się na tym zakończyć.
Nie bronię sprzedawcy bo jestem klientem innej firmy, ale jak chcemy tanio/szybko to takie coś może się zdarzyć.
Klient piszący na forum że coś jest nie tak, a bez kontaktu ze sprzedającym jest dla mnie niewiarygodny.
Tak samo mogę napisać że Tas sprzedał mi do dupy silnik bo jedzie tylko 35km/h a miało być więcej.
Sam jestem przedsiębiorcą i takie wywody na forum mnie wk.....
Było przedstawione że jest problem?
Było.
Czekamy na odpowiedź firmy, ewentualnie na opis klienta który kontaktował się z firmą.
Im dalej w las tym więcej opinii.
@WojtekErnest zaczyna , a po co to.
Nie każdego stać na rower za 15k pln.
Można taniej i wystarczy naprowadzic jak trafi na forum.
- pxl666
- Forumowicz
- Posty: 5888
- Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: Niebezpieczne Obręcze
Madmax co ma do rzeczy czy jesteś przedsiębiorcą czy nie ? Chłop opisał problem wrzucił zdjęcia i proste. To że sprzedawca wydaje się go olewać to druga sprawa. Może się weźmie za dupę. Jakby wiedział wcześniej to by pewnie odesłał buble A tak to się ehh i nawet nie wie na co . Dziwisz się że pisze na forum? Bo ja nie. Mamy takie czasy że jak nie opiszesz problemu na fejsie to sprzedawca Cię spuści w kiblu bo napiszesz do rzecznika ? Do sądu pójdziesz o 1k zł??
-
- Forumowicz
- Posty: 43
- Rejestracja: 11 lut 2020, 14:34
- Lokalizacja: Bieszczady
Re: Niebezpieczne Obręcze
@pxl666, chyba nie do końca zrozumiałeś o co mi chodzi.
Nie mam nic przeciwko żeby nieuczciwego sprzedawcę opisać.
Ale walenie wątku na forum jeszcze przed kontaktem że sprzedającym jest normalne?
Nadal nie wiesz czy go olewa. Powiedzieli że wymienią.
Poczekajmy na ewentualny odzew.
Tak samo można się przywalić do tych którzy rower składali, bo tak wynika z opisu.
Jak mogli czegoś takiego nie zauważyć.
Dlaczego na forum nie podał kto składał ten rower, przecież powinni zauważyć że coś opona za lekko na obręcz wchodzi.
A to że jestem przedsiębiorcą ma znaczenie bo znam z autopsji pseudo ataki, jak i konkurencji aż do "uprzejmie donoszę ".
Pxl666 A chciałbyś żeby na "twarzoksiążce"(faceb...) ktoś na twój temat się rozpisywał?
W sumie już napisałem co o tym myślę.
Eot.
Nie mam nic przeciwko żeby nieuczciwego sprzedawcę opisać.
Ale walenie wątku na forum jeszcze przed kontaktem że sprzedającym jest normalne?
Nadal nie wiesz czy go olewa. Powiedzieli że wymienią.
Poczekajmy na ewentualny odzew.
Tak samo można się przywalić do tych którzy rower składali, bo tak wynika z opisu.
Jak mogli czegoś takiego nie zauważyć.
Dlaczego na forum nie podał kto składał ten rower, przecież powinni zauważyć że coś opona za lekko na obręcz wchodzi.
A to że jestem przedsiębiorcą ma znaczenie bo znam z autopsji pseudo ataki, jak i konkurencji aż do "uprzejmie donoszę ".
Pxl666 A chciałbyś żeby na "twarzoksiążce"(faceb...) ktoś na twój temat się rozpisywał?
W sumie już napisałem co o tym myślę.
Eot.
- tas
- Administrator
- Posty: 3004
- Rejestracja: 27 kwie 2017, 15:10
- Lokalizacja: Żywiec
- Kontakt:
Re: Niebezpieczne Obręcze
Wynika z opisu, że:
Tu chyba bardziej się rozchodzi temat "a co by było gdyby"
problem został zgłoszony, sprzedawca uznał problem i zaproponował rozwiązanie.Oczywiście, że wymiana gwarancyjna jest oczywista i takie coś zostało zaproponowane, ale co, gdy ktoś dozna poważnego urazu. Wówczas wymiana gwarancyjna połamanych kości to już inna sprawa.
Tu chyba bardziej się rozchodzi temat "a co by było gdyby"
Ostatnio zmieniony 18 wrz 2021, 7:46 przez tas, łącznie zmieniany 2 razy.
Silniki, sterowniki, BMSy: https://nexun.pl tel: +48 33 50 00 105
Tanie ogniwa: https://e-foton.pl
----------------------
Mój blog o rowerach elektrycznych: http://ebike.nexun.pl
Tanie ogniwa: https://e-foton.pl
----------------------
Mój blog o rowerach elektrycznych: http://ebike.nexun.pl
-
- Nowicjusz
- Posty: 14
- Rejestracja: 15 wrz 2021, 7:58
Re: Niebezpieczne Obręcze
Raczej chodziło mi o to, że tego typu obręcze w zestawach mogły trafiać do osób, które przerabiają sobie rower i nie zdają sobie sprawy, że mogą mieć obręcz na, którą będą w stanie założyć oponę, ale będzie ona miała tendencję do wypadnięcia podczas jazdy.
W efekcie poruszając się drogą, gdy spotka je taka sytuacja jak mnie, mogą stać się zagrożeniem dla życia i zdrowia swojego i innych.
Swoim postem chciałem ostrzec, bo być może kogoś też to może spotkać. Jak widać na post trafił już kolega, choć post jest dopiero kilka dni, który z tego co pisze miał za duże obręcze, przez co niepotrzebnie męczył się z zakładaniem opon w serwisach motocyklowych.
Na zdjęciu widać z jakiej firmy pochodzi zestaw. Nie pisałbym nic podobnego, nie mając dowodów zakupu. Podkreśliłem też, że z silnika jestem zadowolony i przez prawie 2 000 km spisywał się świetnie.
3 serwisy rowerowe, które dobierały opony nie zauważyły, że obręcz może być niewymiarowa. Co więcej nawet rzeczoznawca rowerowy powypadkowy, do którego dzwoniłem zapytać czy mu się takie przypadki trafiały, nie brał takiego przypadku pod uwagę, do tej pory.
Mam nadzieję, że takie przypadki sprawią, że jednak producenci zadbają bardziej o jakość produktów.
W efekcie poruszając się drogą, gdy spotka je taka sytuacja jak mnie, mogą stać się zagrożeniem dla życia i zdrowia swojego i innych.
Swoim postem chciałem ostrzec, bo być może kogoś też to może spotkać. Jak widać na post trafił już kolega, choć post jest dopiero kilka dni, który z tego co pisze miał za duże obręcze, przez co niepotrzebnie męczył się z zakładaniem opon w serwisach motocyklowych.
Na zdjęciu widać z jakiej firmy pochodzi zestaw. Nie pisałbym nic podobnego, nie mając dowodów zakupu. Podkreśliłem też, że z silnika jestem zadowolony i przez prawie 2 000 km spisywał się świetnie.
3 serwisy rowerowe, które dobierały opony nie zauważyły, że obręcz może być niewymiarowa. Co więcej nawet rzeczoznawca rowerowy powypadkowy, do którego dzwoniłem zapytać czy mu się takie przypadki trafiały, nie brał takiego przypadku pod uwagę, do tej pory.
Mam nadzieję, że takie przypadki sprawią, że jednak producenci zadbają bardziej o jakość produktów.
Ostatnio zmieniony 18 wrz 2021, 8:52 przez grzegorz85krk, łącznie zmieniany 1 raz.
- WojtekErnest
- Forumowicz
- Posty: 3338
- Rejestracja: 02 maja 2017, 20:52
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Niebezpieczne Obręcze
Nie mniej istotne wg mnie jest wyjaśnienie czy na teren PL przyszla PARTIA wadliwych, pozawymiarowych obręczy ktore moga byc przyczyną groznych wypadków, czy są to przypadkowe, pojedyncze egz. Ale w przypadku hurtowego importu, trudno uwierzyć aby były az tak pomieszane egz.
Wcześniej : Pomógł 69 razy, postów 3,2+ tys. - wiadomo gdzie ...
-
- Nowicjusz
- Posty: 14
- Rejestracja: 15 wrz 2021, 7:58
Re: Niebezpieczne Obręcze
Myślę, że gdyby to tylko dotyczyło w 100% mnie, to można by powiedzieć, że temat się rozchodzi o "co by było gdyby".tas pisze: ↑18 wrz 2021, 7:44Wynika z opisu, że:problem został zgłoszony, sprzedawca uznał problem i zaproponował rozwiązanie.Oczywiście, że wymiana gwarancyjna jest oczywista i takie coś zostało zaproponowane, ale co, gdy ktoś dozna poważnego urazu. Wówczas wymiana gwarancyjna połamanych kości to już inna sprawa.
Tu chyba bardziej się rozchodzi temat "a co by było gdyby"
Tymczasem nie mamy pewności, że mój przypadek jest jedyny i trafił się tylko 1 - akurat mnie i piszę dlatego, aby właśnie być może ten post zmotywował producentów, aby to wyjaśnić dla bezpieczeństwa ich klientów, o czym wspomniał kolega powyżej.
Tu się raczej rozchodzi temat o "co będzie gdy okaże się, że więcej osób jeździ na tego typu wadliwych obręczach".
Aby stwierdzić, jak istotny jest rozmiar obręczy, wystarczy sobie wyobrazić, że na zakręcie na asfalcie przy prędkości 40-50/h spada opona i traci się nagle przyczepność na tylnym kole albo ktoś przerażony hukiem strzelającej dętki skręca na przeciwległy pas ruchu lub jest sprowokowany sytuacją wykonać jakieś inne niebezpieczne ruchy podczas jazdy z dużą prędkością.
-
- Forumowicz
- Posty: 440
- Rejestracja: 18 lis 2018, 20:22
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
Re: Niebezpieczne Obręcze
Na tej nieśmiertelnej zresztą stronce https://sheldonbrown.com/tire-sizing.html jest wyjaśnione co to parametr ETRTO (a właściwie ISO) oznacza. Nie jest to zewnętrzna średnica obręczy tylko średnica osadzenia stopki opony tzw BSD. Trudno ją zmierzyć bezpośrednio. Także mierzenie średnicy obręczy daje tylko przybliżony pomiar niestety. Faktycznie natomiast jeśli trzeba upychać oponę podczas montażu po przełożeniu przez obręcz to już jest sygnał że może być problem co może być ostrzeżeniem dla innych. Reszta wątków już została poruszona...
przeróbki na rower elektryczny https://www.elektrorider.pl/
czujnik nacisku Sempu T4, Erider T9, ori Chińskie lub Open firmware Kuteng
także dla dzieci 8-12lat z czujnikiem nacisku. naprawy TSDZ2
czujnik nacisku Sempu T4, Erider T9, ori Chińskie lub Open firmware Kuteng
także dla dzieci 8-12lat z czujnikiem nacisku. naprawy TSDZ2
-
- Nowicjusz
- Posty: 14
- Rejestracja: 15 wrz 2021, 7:58
Re: Niebezpieczne Obręcze
Tak tak, rozumiem ale nie sprawdzałem mierzac obrecz zgodnosci z rozmiarem poprzez odnalezienie rozmiaru ETRTO tej obreczy, nie o to to tu chodzilo i nie taki mialem cel;)szkuba pisze: ↑21 wrz 2021, 22:11Na tej nieśmiertelnej zresztą stronce https://sheldonbrown.com/tire-sizing.html jest wyjaśnione co to parametr ETRTO (a właściwie ISO) oznacza. Nie jest to zewnętrzna średnica obręczy tylko średnica osadzenia stopki opony tzw BSD. Trudno ją zmierzyć bezpośrednio. Także mierzenie średnicy obręczy daje tylko przybliżony pomiar niestety. Faktycznie natomiast jeśli trzeba upychać oponę podczas montażu po przełożeniu przez obręcz to już jest sygnał że może być problem co może być ostrzeżeniem dla innych. Reszta wątków już została poruszona...
Porownalem obręcz z oryginalną marki GHOST, ktora zapewne spełniała normy, gdyż kazda opona leżała na niej świetnie. Po prostu obrecze sie różniły znacznie, wiec proporcjonalnie patrząc, jej wartosc, ktora powinna byc zgodna z normą tez sie odpowiednio różnila - znacznie;)
Tak jak wspomniales upychanie opon jest jak sie okazalo niebezpiecznym sygnalem i warto sobie zapamietac mysle ten przyklad.
-
- Forumowicz
- Posty: 5065
- Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: Niebezpieczne Obręcze
Tyle że 2 mm różnicy na 60 cm średnicy to żadna różnica, tym bardziej że skurcz termiczny takiej obręczy aluminiowej przy normalnej eksploatacji to ~1 mm na średnicy / 3 mm na obwodzie. Tak z ciekawości zmierzyłem i swoje obręcze 24" i jedne miały 520, inne 523 mm, a żeby było ciekawiej fabryczne opony w nich to 507.
-
- Nowicjusz
- Posty: 14
- Rejestracja: 15 wrz 2021, 7:58
Re: Niebezpieczne Obręcze
No wiele jest różnych czynników. Można jeszcze dodać, że rant obręczy był grubszy, bardziej zaokrąglony i jakby "mniej ostry" od rantu obręczy, z którą porównywałem w miejscu gdzie zazębia się z rantem opony.tkoko pisze: ↑22 wrz 2021, 9:07Tyle że 2 mm różnicy na 60 cm średnicy to żadna różnica, tym bardziej że skurcz termiczny takiej obręczy aluminiowej przy normalnej eksploatacji to ~1 mm na średnicy / 3 mm na obwodzie. Tak z ciekawości zmierzyłem i swoje obręcze 24" i jedne miały 520, inne 523 mm, a żeby było ciekawiej fabryczne opony w nich to 507.
Może wystarczyłoby po prostu przyjąć w tej dyskusji fakt, że po prostu opony wypadają z obręczy podczas jazdy - różne opony, albo inny fakt, że podczas zakładania trzeba je upychać pod rant gdyż nachodzą niezwykle luźno - również dotyczyło to kilku opon. I to chyba wystarczy. Bo wchodzenie w szczegóły może wiązać się z różnymi błędami związanymi ze sposobem pomiaru, urządzaniami którymi mierzymy, temperaturą, być może rodzajem aluminium i podatnością na odkształcenia temperaturowe itd.
Ostatnio zmieniony 22 wrz 2021, 10:30 przez grzegorz85krk, łącznie zmieniany 1 raz.
- pxl666
- Forumowicz
- Posty: 5888
- Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: Niebezpieczne Obręcze
W zasadzie samo wypadanie jest dyskwalifikujące. Nie ważne ile mm i gdzie zwłaszcza przy metodologii pomiaru jaką widziałem w tym wątku...