SILNIK PRZEKŁADNIOWY

Dział dotyczący napędów z silnikiem umieszczonym w piastach kół.
wit
Forumowicz
Posty: 460
Rejestracja: 19 lut 2018, 11:42
Lokalizacja: Skierniewice

Re: SILNIK PRZEKŁADNIOWY

Post autor: wit »

przekładniówki nie lubią ostrego szarpania manetką zwłaszcza jeśli siedzą w kole o dużej średnicy i mają sterownik o większej ilości amperów...

dedykowana pod 26cali -nówka zamontowana w rowerze poziomym w kole 20" 250W -w ciągu kilku lat zrobiła kilka tys km bez zaglądania.

w dwóch hulajnogach odremontowane stare przekładniówki dedykowane pod 26" zamontowane w małych 12" kolach - przewoltowane o mocy podniesionej 3x zrobiły już po kilkaset km.

Generalnie przy umiarkowanej mocy i rozsądnym traktowaniu przekładniówki są trwałe mają zdecydowanie lepszy moment i mniejszy prąd oraz nie powodują oporu przy jeździe na pedałach.
Wg mnie do normalnych rowerów i hulajnóg zdecydowanie przekładniowki -do wszelkich falcon i podobnych szybkich direct-y
fugu
Forumowicz
Posty: 45
Rejestracja: 14 lip 2018, 15:08

Re: SILNIK PRZEKŁADNIOWY

Post autor: fugu »

Może by się wypowiedział ktoś z doświadczeniem na temat Bafanga 500W/48 V. Przeglądam chińskie oferty. Pełno jestofert niby Bafang ale w rubryce brand name to już nie bafang. Ale ogólnie proszę o informacje z wrażeń i spostrzeżeń z eksploatacji.
Druga sprawa to prośba do admina o wydzielenie tematu silniki przekładniowe. Mam swoje powody by wybrać silnik przekładniowy i nie mam ochoty czytać rad typu weż DD będziesz zadowolony. Dla nawiedzonych zwolenników DD informacja- mój wybór jest świadomy.
Awatar użytkownika
tatar
Forumowicz
Posty: 2556
Rejestracja: 19 lut 2018, 12:42
Lokalizacja: Warszawa

Re: SILNIK PRZEKŁADNIOWY

Post autor: tatar »

Nie wiem jak jest z oznaczeniem Bafanga na chińskich portalach,ale kupiłem swój na Ali i też nie był oferowany jako Bafang,tylko jako jakieś ble,ble/logo oferenta/Napis na silniku Bafang750 i taki przyszedł.Ogólnie zajefajny silnik.Jeżdżę fatem z tym silnikiem i nie chcę innego.Start od zera,duży moment,po każdą górkę,kładkę wjeżdżam bez wspomagania pedałami i nawet wielka opona 4cale w kole 26 nie jest mu straszna.Ten Bafang porównywalny jest z silnikiem MAC,ale ma szersze koła w przekładni.Przy 60V prędkość ponad 50km/h osiąga swobodnie,jest b,cichy,lekki odgłos/mruczenie/ przy gwałtownym ruszaniu lub przy chwilowych innych dużych obciążeniach.Zużywa mało prądu nawet przy szybkiej jeżdzie i zamontowany w rowerze nie rzuca się w oczy.Generalnie wart polecenia
fugu
Forumowicz
Posty: 45
Rejestracja: 14 lip 2018, 15:08

Re: SILNIK PRZEKŁADNIOWY

Post autor: fugu »

Jaki sterownik masz do niego?Tzn. do tego Bafanga 750w?
Awatar użytkownika
tatar
Forumowicz
Posty: 2556
Rejestracja: 19 lut 2018, 12:42
Lokalizacja: Warszawa

Re: SILNIK PRZEKŁADNIOWY

Post autor: tatar »

Dałem sinusa 45A,/ale równie dobrze może być blokowy/.Przeciąłem jedną zworkę i jeżdżę na połowie.Poza tym sinus to o około 8% mniejsza prędkość i grzeje się,więc dodałem chłodzenie wiatraczkiem/4,5x4,5/plus wył.termiczny 50* na sterowniku.Niby 22.5A,ale grzeje się przy forsownej jeżdzie ,szczególnie latem
fugu
Forumowicz
Posty: 45
Rejestracja: 14 lip 2018, 15:08

Re: SILNIK PRZEKŁADNIOWY

Post autor: fugu »

Korzystasz z wyświetlacza i czujnika PAS?
Awatar użytkownika
tatar
Forumowicz
Posty: 2556
Rejestracja: 19 lut 2018, 12:42
Lokalizacja: Warszawa

Re: SILNIK PRZEKŁADNIOWY

Post autor: tatar »

fugu pisze:
07 gru 2018, 13:51
Korzystasz z wyświetlacza i czujnika PAS?
Nie korzystam.Stan baterii na voltomierzu w manetce i licznik wystarcza. :)
Leopold
Forumowicz
Posty: 109
Rejestracja: 19 lut 2018, 21:52
Lokalizacja: Zamość

Re: SILNIK PRZEKŁADNIOWY

Post autor: Leopold »

Od dłuższego czasu jestem na tym forum i wydaje mi się, że w ostatnim okresie opanowane zostało prze zwolenników mocy i szybkiej jazdy. Nie mam nic przeciwko. Ale popieram osoby i sądzę, że ich w życiu jest więcej, chcące jeździć spokojnie, turystycznie nie koniecznie z szybkością powyżej przepisowych 25 km/godz.To nie służy ogółowi, zadrażnia a nie o to chodzi. Wiąże się z bezpieczeństwem. Chcesz moc, szybkość, bardzo dobrze wyszalej się ale w odpowiednim miejscu nie na ścieżkach rowerowych, tym bardziej, gdy służą również pieszym. Sądzę, że dyskusja o silnikach przekładniowych temu sprzyja. Z natury rzeczy silniki te wykorzystywane są najczęściej przez tą grupę osób, są lekkie w wadze i prowadzeniu, niezawodne i stosunkowo tanie. Często przychodzą do mnie ludzie starsi i proszą zrób coś z moim rowerem bo nie mam siły. Co wtedy? Przekładniówka, najtańsza, używana, akumulatory najczęściej żelowe bo tanie, akcesoria do nich też do drogich nie należą. Ot co.
Leopold
Leopold
Awatar użytkownika
Yasiu77
Moderator
Posty: 1324
Rejestracja: 20 mar 2018, 20:17
Lokalizacja: Szczyrk

Re: SILNIK PRZEKŁADNIOWY

Post autor: Yasiu77 »

Nie koniecznie to są nowi zwolennicy mocy. Myślę że to głównie "starzy" e-bikerzy w większości cierpiący na watowicę budujący kolejne raczej mocniejsze konstrukcje.
Z roku na rok tanieją ogniwa 18650 i dzięki temu można dużo mniejszym kosztem uzyskać większą moc i zasięg co na żelach było niemożliwe i nikt w nie się już nie bawi. Robiąc samemu baterię z tanich nowych ogniw z rozpakietowania od np tasa o pojemności ok 800-900W i wadze ok 4,5kg można zapłacić niecałe 400 złotych łącznie z bmsem. To przy lekkiej konstrukcji starczy nawet na 80-90km zasięgu. A jak się mają do tego cenowo i wagowo żele? Czy aby na pewno są tanie?

Nasze forum promuje bezpieczne użytkowanie i pewnie sporo osób oprócz mocnych maszyn trzyma w garażu swoje pierwsze elektryki 250W na przekładniówkach i na nie czasami zasiada. Tego lata oddałem swój pierwszy e 250w przekładniowy mamie bo trochę ciasno w garażu i jest zachwycona. Niestety ona nie jeździ idealnie i trochę się obawiam o jej i innych zdrowie. Tak że nawet 250W w nieodpowiednich rękach może szkód narobić szczególnie w podeszłym wieku kiedy już reakcja nie ta co kiedyś. A młodzi nie szaleją na mocnych konstrukcjach bo ich zwyczajnie nie stać :)

Te sinusy to chyba są do stosowania na zewnątrz bo mój 45A nigdy się nie przegrzał a katowałem go górami.
Awatar użytkownika
tatar
Forumowicz
Posty: 2556
Rejestracja: 19 lut 2018, 12:42
Lokalizacja: Warszawa

Re: SILNIK PRZEKŁADNIOWY

Post autor: tatar »

@ Yasiu77 Mówisz sinus na zewnątrz.Był na zewnątrz i przy 750W także grzał się.po przejechaniu dystansu ok.15km. temperatura obudowy dochodziła do 70 stopni ,a jazda była po płaskim. ;)
Awatar użytkownika
WojtekErnest
Forumowicz
Posty: 3337
Rejestracja: 02 maja 2017, 20:52
Lokalizacja: Warszawa

Re: SILNIK PRZEKŁADNIOWY

Post autor: WojtekErnest »

Yasiu77 pisze:
08 gru 2018, 1:33

Nasze forum promuje bezpieczne użytkowanie i pewnie sporo osób oprócz mocnych maszyn trzyma w garażu swoje pierwsze elektryki 250W na przekładniówkach i na nie czasami zasiada.
Ja obserwuję rowniez nieco inny silny trend wśród osób które zbudowaly mocne i ciezkie rowery i po okresie fascynacji mocą i prędkością, okazalo się ze na tzw codzień, potrzeba wrecz przeciwnie czyli lekkiego, ladnie wyglądającego roweru którym i tak po sciezkach rowerowych poruszamy sie 30-35 km godz. Taki który wsadzimy do bagaznika lub na dach, który wstawimy do biura, zniesiemy do piwnicy, wstawimy do pociagu, metra itp.
A do tego pojedziemy nim na wycieczke z innymi "analogowcami" .
Wcześniej : Pomógł 69 razy, postów 3,2+ tys. - wiadomo gdzie ...:-)
Awatar użytkownika
tatar
Forumowicz
Posty: 2556
Rejestracja: 19 lut 2018, 12:42
Lokalizacja: Warszawa

Re: SILNIK PRZEKŁADNIOWY

Post autor: tatar »

Po okresie fascynacji mocą i prędkością dochodzimy do wniosku,że praktycznie po ścieżkach nie da się jeżdzić szybką maszyną,że w tym przypadku jest to przerost formy nad treścią.Ktoś napisał; ruszam spod świateł z grupą rowerzystów,wyprzedzam ich po kolei,ale na następnych światłach sytuacja się powtarza i tak bez końca.Nie jest to ani komfortowe,ani bezpieczne.Na chwilę,do sklepu,na dach samochodu jednak lekka przekładniówka jest niezastąpiona :)
Awatar użytkownika
Yasiu77
Moderator
Posty: 1324
Rejestracja: 20 mar 2018, 20:17
Lokalizacja: Szczyrk

Re: SILNIK PRZEKŁADNIOWY

Post autor: Yasiu77 »

Ja obserwuję rowniez nieco inny silny trend wśród osób które zbudowaly mocne i ciezkie rowery i po okresie fascynacji mocą i prędkością, okazalo się ze na tzw codzień, potrzeba wrecz przeciwnie czyli lekkiego, ladnie wyglądającego roweru

Masz całkowitą rację Wojtek i mi też się marzy mieć taki jeden rower wyglądający jak typowy analog z bidonem, wyglądającym jak bidon i malutkim przekładniowym silniczkiem 250W najlepiej schowanym za tarczą. Nie wstydziłbym się grubego klocka na ścieżkach tylko że ..pewnie by raczej leżał bo tutaj wszędzie stromo i ścieżek mało. Chciałbym trochę np nad morzem pomieszkać :?
Ostatnio zmieniony 08 gru 2018, 13:37 przez Yasiu77, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
verre
Forumowicz
Posty: 767
Rejestracja: 27 maja 2018, 18:52
Lokalizacja: Śląskie

Re: SILNIK PRZEKŁADNIOWY

Post autor: verre »

I ja zgadzam się z tymi, których watowica nie ogarnęła, jestem jednym z nich, według mnie rower ma wyglądać jak rower. Jstem świeżym użytkownikiem i nie wiem tego wszystkiego co wiecie wy, ale ludzie są różni, może kiedyś zmienię zdanie. Używam przekladniówki od glebora i mi wystarczy. Cieszą mnie przejechane kilometry na mojej przekladniówce. Zaznaczam, że to jest moje zdanie, mało konstruktywne, ale własne.
😁😁😁😁😁...😁😁😁
fugu
Forumowicz
Posty: 45
Rejestracja: 14 lip 2018, 15:08

Re: SILNIK PRZEKŁADNIOWY

Post autor: fugu »

No i temat się rozkręca. Trochę zwolennicy spokojnej jazdy dali się zdominować przez kolegów z DD. Verre. Napisz swoją opinię o silniku jaki posiadasz. Na pewno się przyda
Awatar użytkownika
tatar
Forumowicz
Posty: 2556
Rejestracja: 19 lut 2018, 12:42
Lokalizacja: Warszawa

Re: SILNIK PRZEKŁADNIOWY

Post autor: tatar »

Awatar użytkownika
verre
Forumowicz
Posty: 767
Rejestracja: 27 maja 2018, 18:52
Lokalizacja: Śląskie

Re: SILNIK PRZEKŁADNIOWY

Post autor: verre »

kolego fugu, jaką ja opinię mam wystawić lub opisać Tobie wyższość świąt bożegonarodzenia nad wielkanocnymi? :D brak mi doświadczenia oraz nie potrafie porównywać czegoś czego nie zaznałem. Nie wiem ja to jest jeździć na DD ? ponieważ nigdy nie jeździłem. nie znam się na tym, zwyczajnie wystarcza mi to co mam. Konstrukcję tylko lekko mocniejszą bym chciał i jestem zadowolony. Na moje potrzeby to wystarcza.
Pracuję w swoim zawodzie od lat, robiłem małe robótki znajomym, oni mnie chwalą - a ja ich opierdalam, jak maja oceniać moja pracę skoro wykonują inną? Jak można oceniać cos na czym się nie zna? Dlatego, zwyczajnie, nie potrafię wystawić opinii. Wciąż jestem zadowolony z mojej przekładniówki :D :D
😁😁😁😁😁...😁😁😁
Awatar użytkownika
tatar
Forumowicz
Posty: 2556
Rejestracja: 19 lut 2018, 12:42
Lokalizacja: Warszawa

Re: SILNIK PRZEKŁADNIOWY

Post autor: tatar »

Awatar użytkownika
tatar
Forumowicz
Posty: 2556
Rejestracja: 19 lut 2018, 12:42
Lokalizacja: Warszawa

Re: SILNIK PRZEKŁADNIOWY

Post autor: tatar »

Kolego verre,czy za każdym razem czytając Twoje posty,muszę się obowiązkowo przeżegnać?Jeżeli w swoich barwnych opisach własnego zadowolenia z jazdy z silnikiem przekładniowym ,które nic poza tym nie wnoszą do poruszanego tematu będziesz używał słów powszechnie uznawanych za przekleństwa,to nie tylko admin udzieli Ci nagany w jadłospisie,ale Bozia Ci jezyk up...oli i to przy samej d..pie :shock:
Awatar użytkownika
verre
Forumowicz
Posty: 767
Rejestracja: 27 maja 2018, 18:52
Lokalizacja: Śląskie

Re: SILNIK PRZEKŁADNIOWY

Post autor: verre »

Hę? No nie, gdzie tu jest problem? :shock: :shock:
😁😁😁😁😁...😁😁😁
fugu
Forumowicz
Posty: 45
Rejestracja: 14 lip 2018, 15:08

Re: SILNIK PRZEKŁADNIOWY

Post autor: fugu »

Kolego Verre. Tutaj na forum siedzą nie tylko fachowcy ale też ludzie , którzy chcą się czegoś dowiedzieć nie tylko czytając dane techniczne podawane przez handlowców. Osobiste odczucia są też ważne. Na przykład hałas Twojego silnika. Tego nikt nie podaje. Ewentualne problemy techniczne lub elektryczne tego też nie wyczytamy. Ale rozumiem- nie znasz się na tym.
Awatar użytkownika
verre
Forumowicz
Posty: 767
Rejestracja: 27 maja 2018, 18:52
Lokalizacja: Śląskie

Re: SILNIK PRZEKŁADNIOWY

Post autor: verre »

Aaa odczucia😃mi hałas nie przeszkadza bo sie przyzwyczaiłem, czasem sobie jednak myślę że mogło by być ciszej. Wiesz, nie jest źle, mozna z tym żyć 😉 Bateria mi starcza przy wspomaganiu nawet na 150km po płaskim. No nie wiem co byś chciał wiedzieć więcej, aha ważę 100kg kola 28 cali no i jak piszę, przeważnie płasko wokół mnie. Tatar egzorcystę zamów 😉
Prędkość max jaką osiągnąłem to 45km na ha
😁😁😁😁😁...😁😁😁
Awatar użytkownika
tatar
Forumowicz
Posty: 2556
Rejestracja: 19 lut 2018, 12:42
Lokalizacja: Warszawa

Re: SILNIK PRZEKŁADNIOWY

Post autor: tatar »

@fugu.Wrzuciłem linki o silnikach przekładniowych i prośba do Ciebie.Z verre znamy się b.długo i czasami lubimy się przekomarzać,ale humor na forum także potrzebny,inaczej wszystko było by nudne jak flaki z olejem :D
fugu
Forumowicz
Posty: 45
Rejestracja: 14 lip 2018, 15:08

Re: SILNIK PRZEKŁADNIOWY

Post autor: fugu »

Dzięki Tatar. Mam przy okazji taki pomysł żeby posortować nasze informacje i dyskusje o silnikach i kontrolerach według typu i marki.Można by tam pisać n.p swoje opinie, problemy, gdzie kupić, na co zwracać uwagę przy zakupie, przeróbki, naprawy,wady itp. A wracając do silników to mam pytanie czy jest jakiś pomysł założenia Bafanga 750W do zwykłego roweru (coś uciąć ,wydłużyć,dogiąć, dospawać)
fugu
Forumowicz
Posty: 45
Rejestracja: 14 lip 2018, 15:08

Re: SILNIK PRZEKŁADNIOWY

Post autor: fugu »

Jeśli przeróbka nie będzie zbyt kosztowna to warto się zastanowić bo coraz bardziej skłaniam się do zakupu MACa
Awatar użytkownika
tatar
Forumowicz
Posty: 2556
Rejestracja: 19 lut 2018, 12:42
Lokalizacja: Warszawa

Re: SILNIK PRZEKŁADNIOWY

Post autor: tatar »

fugu pisze:
09 gru 2018, 9:49
Jeśli przeróbka nie będzie zbyt kosztowna to warto się zastanowić bo coraz bardziej skłaniam się do zakupu MACa
MAC na Ali widziałem za 1200zł.,za Bafanga 750W z osią 165mm dałem 720zł.oczywiście trzeba doliczyć cło/pewnie w granicach 150zł./Przesyłka w moim przypadku była gratis.Wydaje mi się ,że po to ,aby dostosować fatowego Bafanga,wystarcy przetoczyć oś na wyniar 145mm i po problemie.Rozgięcie ramy,jeżeli jest stalowa,też nie jest problemem,bo to raptem 2cm. :)
piwko7
Forumowicz
Posty: 115
Rejestracja: 06 mar 2018, 14:52

Re: SILNIK PRZEKŁADNIOWY

Post autor: piwko7 »

Używa ktoś tutaj przekładniówkę MAC'a ? Jak wypada w porównaniu z Mxusem MX01C
Awatar użytkownika
tatar
Forumowicz
Posty: 2556
Rejestracja: 19 lut 2018, 12:42
Lokalizacja: Warszawa

Re: SILNIK PRZEKŁADNIOWY

Post autor: tatar »

piwko7 pisze:
10 gru 2018, 22:25
Używa ktoś tutaj przekładniówkę MAC'a ? Jak wypada w porównaniu z Mxusem MX01C
Lepiej nie pytaj,to jakbyś porównywał Trabanta do Rolls Royca :lol:
zygmakos
Forumowicz
Posty: 76
Rejestracja: 19 lut 2018, 12:52
Lokalizacja: Warszawa

Re: SILNIK PRZEKŁADNIOWY

Post autor: zygmakos »

mam Mac'a w kole 28"/35mm i drugi w kole 24"/2.2" , było porównanie na zlocie w W-wie : kop 2x lepszy [ ~4kw],4x cichszy {inne zębatki-duże kompozytowe na dużych łożyskach, inna budowa rdzenia tzn. nietypowe cienkie blaszki,uzwojenia podwójne przeciwdudnieniowe,inna cena ,inna budowa itd } ,kilka stówek droższy,Oferowane i zalecane w sklepach nominalne zestawy mają 45 amper(ja daję 72a). Jest to najmocniejszy przekładniowy hub-motor.(ludzie cuda z nim czynią, więcej na https://endless-sphere.com/forums/ .Na jednym przebieg~45tys. km, zębatki ( nie znalazłem w necie by ktoś te szare-kompozytowe uszkodził , dają też 8kw?) zapasowe leżą 8-my rok w szafie. Jeśli Mxus to ten nowszy SL -0.3kg lżejszy i cichszy. Ps. nie radzę porównywać głośności i barwy nw necie ( sam doświadczyłem odn. wzm. lampowych , tłumików motocyklowych itd- nawet i dobre słuchawki nie pomogły ) , robione są tak że, często z zamierzonym celem , sprawdzamy tylko w realu ( zloty , spotkania ...)
Ostatnio zmieniony 02 sty 2019, 2:19 przez zygmakos, łącznie zmieniany 2 razy.
piwko7
Forumowicz
Posty: 115
Rejestracja: 06 mar 2018, 14:52

Re: SILNIK PRZEKŁADNIOWY

Post autor: piwko7 »

zygmakos pisze:
11 gru 2018, 0:15
mam Mac'a w kole 28"/35mm i drugi w kole 24/2.2" , było porównanie na zlocie w W-wie : kop 2x lepszy [ ~4kw],4xcichszy {inne zębatki-kompozytowe, inna budowa rdzenia-cienkie blaszki,uzwojenia podwójne,inna cena itd},kilka stówek droższy,Oferowane w sklepach nominalne zestawy mają 45 amper(ja daje 72a). Jest to najmocniejszy przekładniowy hub-motor.(cuda z nim czynią, więcej https://endless-sphere.com/forums/.Na jednym przebieg~45tys. km, zębatki zapasowe leżą 8-my rok.Jeśli Mxus to ten nowszy SL -0.3kg lżejszy i cichszy.
Dzięki za odpowiedz.
Jak byś mogl to podeslij link na priv bo cos z nim nie tak.
Ogolnie sezon juz przejezdzilem na MX01C i jestem calkiem zadowolony z niego.
Ale jak sie dowiedizalem o takiej perełce to mysle o zmianie :D
E: Co sądzicie o przekładniówce Bafnaga 750W ?
zygmakos
Forumowicz
Posty: 76
Rejestracja: 19 lut 2018, 12:52
Lokalizacja: Warszawa

Re: SILNIK PRZEKŁADNIOWY

Post autor: zygmakos »

https://www.google.pl/search?q=endless+ ... AAegQIBxAO , bafang 750w to do kolegi tatar...
Awatar użytkownika
tatar
Forumowicz
Posty: 2556
Rejestracja: 19 lut 2018, 12:42
Lokalizacja: Warszawa

Re: SILNIK PRZEKŁADNIOWY

Post autor: tatar »

Dzięki,Zygmakos,za link.Przynajmniej zostanie dla innych na forum.
@piwko7 w poprzednim linku dwie ostatni litery zaznaczyły się na niebiesko ,skasuj i będzie ok.
Mx01c jest w miarę cichy ,ale nie umywa się do Bafanga,o którym pisałem wyżej. :)
mr_x
Forumowicz
Posty: 515
Rejestracja: 26 wrz 2018, 19:19

Re: SILNIK PRZEKŁADNIOWY

Post autor: mr_x »

Ciekawy jestem, jak Bafang 500W (HUB) wypada na tle Bafanga 750W (też HUB). W polskiej sieci mało na ich temat, głównie MIDy są. Albo czy ktoś realnie testował tego 500W z MX01C (różne testy, jak hałas, zużycie energii, przyspieszenie, prędkość itp.).
Nie jestem nastawiony na żaden, po prostu rzetelny test i różnice.
Awatar użytkownika
tatar
Forumowicz
Posty: 2556
Rejestracja: 19 lut 2018, 12:42
Lokalizacja: Warszawa

Re: SILNIK PRZEKŁADNIOWY

Post autor: tatar »

Jeżeli nie jesteś nastawiony na żaden z nich to po to,aby zaspokoić własną ciekawość,poszukaj w sieci. Na ruskich forach pełno testów i opisów. :D
Iras67
Forumowicz
Posty: 157
Rejestracja: 27 kwie 2018, 23:11

Re: SILNIK PRZEKŁADNIOWY

Post autor: Iras67 »

Powiedzcie mi jak się zachowują takie tanie przekładniówki jak MXUSy XF08C pod napięciem 48V sterownik 20A, jakie grzanie, hałas, jak się ma zasięg do huba ?
szczepan-k
Forumowicz
Posty: 45
Rejestracja: 22 lut 2018, 20:06

Re: SILNIK PRZEKŁADNIOWY

Post autor: szczepan-k »

Witam, na prostej i małych podjazdach nawet z wózkiem i dzieckiem działa super, niema najmniejszego problemu z ruszaniem na samej manetce. Hałas jakiś tam jest przekładni co do grzania to ciężko wyczuć chyba ze czujnik temperatury ktoś ma, tylko jak dałem 20A ciągłego wózek z dzieckiem i długi podjazd w górach to sfajczyłem silnik, a na prostej i małych wzniesieniach nic się nie działo.
Awatar użytkownika
tatar
Forumowicz
Posty: 2556
Rejestracja: 19 lut 2018, 12:42
Lokalizacja: Warszawa

Re: SILNIK PRZEKŁADNIOWY

Post autor: tatar »

szczepan-k pisze:
12 gru 2018, 13:55
Witam, na prostej i małych podjazdach nawet z wózkiem i dzieckiem działa super, niema najmniejszego problemu z ruszaniem na samej manetce. Hałas jakiś tam jest przekładni co do grzania to ciężko wyczuć chyba ze czujnik temperatury ktoś ma, tylko jak dałem 20A ciągłego wózek z dzieckiem i długi podjazd w górach to sfajczyłem silnik, a na prostej i małych wzniesieniach nic się nie działo.
Napisz,proszę,jakiego silnika dotyczy ;)
Iras67
Forumowicz
Posty: 157
Rejestracja: 27 kwie 2018, 23:11

Re: SILNIK PRZEKŁADNIOWY

Post autor: Iras67 »

szczepan-k pisze:
12 gru 2018, 13:55
tylko jak dałem 20A ciągłego wózek z dzieckiem i długi podjazd w górach to sfajczyłem silnik
No właśnie MXUS XF08C ma dopuszczalną chwilową moc 420W przy zalecanym napięciu 36V. Przy 48V z sterownikiem 20A jest już ponad dwa razy więcej . Rower chce złozyć dla kogos kto czasem pojeździ po górach i mam obawy czy to ma sens.
Awatar użytkownika
tatar
Forumowicz
Posty: 2556
Rejestracja: 19 lut 2018, 12:42
Lokalizacja: Warszawa

Re: SILNIK PRZEKŁADNIOWY

Post autor: tatar »

Wydaje mi się,że silnik 250W,jakim jest Mxus przy sterowniku 20A w sytuacjach długotrwałego obciążenia nie przeżyje jeżeli nie będzie kontroli temperatury silnika.Optymalnym rozwiązaniem jest silnik min.500W,co przy 20A będzie w miarę optymalnie.Dla przykładu; w swoim Bafangu 750W sterownik mam na 22A i doskonale sprawdza się taka konfiguracja pod względem osiągów i silnik nie przegrzewa się nawet podczas długotrwałych obciążeń/max.prędkość,góry,przyczepka itp./
szczepan-k
Forumowicz
Posty: 45
Rejestracja: 22 lut 2018, 20:06

Re: SILNIK PRZEKŁADNIOWY

Post autor: szczepan-k »

dotyczy to silnika MXUS XF08 w kole 26 przy, przy 20A koniecznie czujnik temperatury ale w góry to moim zdaniem za słaby silnik
Awatar użytkownika
tatar
Forumowicz
Posty: 2556
Rejestracja: 19 lut 2018, 12:42
Lokalizacja: Warszawa

Re: SILNIK PRZEKŁADNIOWY

Post autor: tatar »

szczepan-k pisze:
12 gru 2018, 21:59
dotyczy to silnika MXUS XF08 w kole 26 przy, przy 20A koniecznie czujnik temperatury ale w góry to moim zdaniem za słaby silnik
Za słaby :)Tylko żeby była jasność; jazda na samej manetce,czy PAS?
szczepan-k
Forumowicz
Posty: 45
Rejestracja: 22 lut 2018, 20:06

Re: SILNIK PRZEKŁADNIOWY

Post autor: szczepan-k »

z pas ale trzeba w miarę wspomóc żeby nie było ze idzie 20A przy 10 na godzinę przez dłuższy czas bo się zjara, ja załatwiłem swój bo jechałem pod długi podjazd i dosyć stromy i jeszcze z wózkiem z dzieckiem jak bym sam jechał to podejrzewam ze bym radę dał rozpędzić bardziej rower i by nić się nie stało, proponuje i tak założyć zabezpieczenie termiczne na wszelki wypadek najwyżej rozłączy napęd a nie zjara silnika
Awatar użytkownika
tatar
Forumowicz
Posty: 2556
Rejestracja: 19 lut 2018, 12:42
Lokalizacja: Warszawa

Re: SILNIK PRZEKŁADNIOWY

Post autor: tatar »

Termik na wszelki wypadek ,tak :D
piwko7
Forumowicz
Posty: 115
Rejestracja: 06 mar 2018, 14:52

Re: SILNIK PRZEKŁADNIOWY

Post autor: piwko7 »

Czy beda jakies znaczne roznice pomiedzy Bafangiem 750W hub i MAC ?
Mysle o czym około 1500W 14S5P i chyba wybór będzie pomiędzy tymi dwoma silnikami.
Czy sterowniki KT+ LCD3 ogarną temat tych silników ?
fugu
Forumowicz
Posty: 45
Rejestracja: 14 lip 2018, 15:08

Re: SILNIK PRZEKŁADNIOWY

Post autor: fugu »

ja też staram się dowiedzieć jak najwięcej o Bafang 750 i MAC. Znalazłem na alibabie Maca za 200$ ale minimum to 8szt. Napisałem czy da radę z mniejszym zamówieniem.Teraz czekam na odpowiedż. Wygląda na to,że oba chodzą w tej samej cenie.Z wykresu Maca wynika,że ma ok. 50Nm natomiast Bafang deklarują jako 80Nm, tylko ta nieszczęsna szerokość!!!
Awatar użytkownika
tatar
Forumowicz
Posty: 2556
Rejestracja: 19 lut 2018, 12:42
Lokalizacja: Warszawa

Re: SILNIK PRZEKŁADNIOWY

Post autor: tatar »

zygmakos
Forumowicz
Posty: 76
Rejestracja: 19 lut 2018, 12:52
Lokalizacja: Warszawa

Re: SILNIK PRZEKŁADNIOWY

Post autor: zygmakos »

Mac 50Nm to słaba werja , jest ich 5rodzaj. - 6,7,8,10,12T i kwestia sterownika,ampery...(8T,7T,6T dużo wytrzyma)
zygmakos
Forumowicz
Posty: 76
Rejestracja: 19 lut 2018, 12:52
Lokalizacja: Warszawa

Re: SILNIK PRZEKŁADNIOWY

Post autor: zygmakos »

Spróbój to zrobić z bafangiem 750w , Mac 8kw (duuużo wytrzyma -szare zębatki,sprawdzone) ...
fugu
Forumowicz
Posty: 45
Rejestracja: 14 lip 2018, 15:08

Re: SILNIK PRZEKŁADNIOWY

Post autor: fugu »

drodzy koledzy. Trochę już siedzę na ty m forum i stwierdzam, że watowica działa upośledzająco na główkę. To ile silnik wytrzyma mocy dostarczonej ma się nijak do mocy mechanicznej silnika. Obejrzyjcie sobie wykresy z badań silników i zobaczycie,że w pewnym momencie , przestaje przyrastać moment obrotowy silnika. Więc zwiększanie prąu nie ma sensu.Podnosimy tylko efekt cieplarniany. Silnik dobrze chłodzonywytrzyma wielokrotnie większą moc niż znamionowa ale nie świadczy to o tym,że z tej mocy oprócz ciepła będzie jakiś pożytek. W danych silnika jest podawana jego sprawność. Najczęściej jest to około 80%. To znaczy ,że dla mocy znamionowej np 1000 W na moc mechaniczną pójdzie 800W a na ciepło zamieni się 200W. Przekraczając moc znamionową do pewnej granicy osiągamy przyrost mocy ale nie jest to zjawisko liniowe. Przy mocy elektrycznej dostarczonej około dwykrotnej moc mechaniczna już nie przyrasta a całe waty idą w ciepło. Od tej pory można ładować ampery w nieskończoność i grzać powietrze.
Praw fizyki się nie zmieni
mr_x
Forumowicz
Posty: 515
Rejestracja: 26 wrz 2018, 19:19

Re: SILNIK PRZEKŁADNIOWY

Post autor: mr_x »

To jest po prostu zjawisko nasycenia rdzenia. Po jej osiągnięciu nie zyskujemy mocy, wręcz tracimy moc mechaniczną na rzecz grzania i to potwornego.
ODPOWIEDZ