Strona 1 z 5

SILNIK PRZEKŁADNIOWY

: 18 maja 2018, 23:46
autor: tatar
Warto może poruszyć temat popularnej ,,przekładniówki'',bo większość z naszego grona omija ją szerokim łukiem.Uważam,że ten rodzaj silnika ma naprawdę spory potencjał i stosowanie go rowerze, niekoniecznie li tylko do jazdy w klasie super moto,ale w celach rekreacyjnych i nie tylko,ma swoje uzasadnienie.Przekładniowy MAC -kultowa przekładniówka zawstydzi niejednego DD,to samo BAFANG 750W,ale to tylko moja opinia./taki mały kij w mrowisko/ :D

Re: SILNIK PRZEKŁADNIOWY

: 19 maja 2018, 0:23
autor: GrzegorzS
Wielu pomija, ponieważ chcą mieć dużo "watów" idąc w DD, ale w klasie do 1000W z hakiem przekładniówka sprawdzi się lepiej (moment, pobór prądu, waga).
Co do MAC-a, zabija go cena, a Bafang 750W to chyba wersja FAT.

Re: SILNIK PRZEKŁADNIOWY

: 19 maja 2018, 5:55
autor: Artu
Wielu, w tym i ja, omija je z prozaicznego powodu - przekładni :mrgreen:
Naczytałem się o uszkodzeniu zębatek, i późniejszymi problemami z naprawą :twisted:

Re: SILNIK PRZEKŁADNIOWY

: 19 maja 2018, 9:35
autor: tatar
Przekładnie są wykonane z różnych materiałów-nylon,kompozyt,metal.Koszt zębatek-30-100zł.Przekładnia smarowana co pewien czas nie sprawia problemów.Mając świadomość,że jeżdzisz z silnikiem przekładniowym,będziesz go odpowiednio traktował.Poza przekładnią jest jeszcze sprzęgło jednokierunkowe.Silnik jest niemalże bezoporowy i jadąc na pedałach nie czujesz,że go masz.

Re: SILNIK PRZEKŁADNIOWY

: 19 maja 2018, 11:02
autor: TomaS
Jakieś linki/foto jak to wygląda, ile kosztuje?

Re: SILNIK PRZEKŁADNIOWY

: 19 maja 2018, 11:36
autor: tatar
Bafang750W kupiłem do fata-900zł z przesyłką gratis i cłem- oczywiście Aliexpress,MAC T-8 tamże za 1400zł,ale inne przekładniówki -do wyboru do koloru

Re: SILNIK PRZEKŁADNIOWY

: 19 maja 2018, 19:03
autor: Batory
Witam,
Ja dałem się namówić na silnik przekładniowy MXUS tylko ze względu na wagę, przyzwoite przyspieszenie i dobry dostęp do części:

https://www.aliexpress.com/store/produc ... 76c3fI412w

Jest lżejszy i mniejszy i nie rzuca tak się w oczy, a jak przyjdzie zima to się go rozbierze i przekonserwuje :-)
Pozwalam sobie na jazdę po asfalcie i leśnych bezdrożach i z pedałowaniem bardzo przyjemnie się pokonuje kolejne km :-)
I chyba najważniejsza rzecz, nawet po mocnych podjazdach nie grzeje się wcale.

Re: SILNIK PRZEKŁADNIOWY

: 19 maja 2018, 19:36
autor: tatar
I o to chodzi.Przy odrobinie dbałości ,można jeżdzić i jeżdzić .Niektórzy latami jeżdżą nie mając pojęcia ,że mają przekładniowy.

Re: SILNIK PRZEKŁADNIOWY

: 19 maja 2018, 21:28
autor: Yin
Złożyłem sobie zimówkę na przekładniówce od glebora - z pakietem 10s ma 1/2 wagi roweru z 9c i chyba z 1/4 roweru z mxus. Do śmigania po mieście i oszczędnej turystyki z pedałowaniem jest świetny. No i po schodach da się wnieść :)

Re: SILNIK PRZEKŁADNIOWY

: 19 maja 2018, 22:01
autor: TomaS
Nie wszystkie Direct Drive sa wielkie i ciężkie. Ja używam teraz 9C Rh154, jest mały i lekki jak przekladniowka od Maca i kosztuje taniej bo 800zl. Ale taki Mac tez fajny bo napewno mniej się grzeje od tego 9C i lepiej zrywa no i jest całkiem bezoporowy, aczkolwiek ten 9C z racji małego rozmiaru ma mega małe opory w porównaniu do dużego 9C i spokojnie jedzie się bez prądu.

Re: SILNIK PRZEKŁADNIOWY

: 19 maja 2018, 22:16
autor: wit
przekładniówki nie lubią ostrego szarpania manetką zwłaszcza jeśli siedzą w kole o dużej średnicy i mają sterownik o większej ilości amperów...

dedykowana pod 26cali -nówka zamontowana w rowerze poziomym w kole 20" 250W -w ciągu kilku lat zrobiła kilka tys km bez zaglądania.

w dwóch hulajnogach odremontowane stare przekładniówki dedykowane pod 26" zamontowane w małych 12" kolach - przewoltowane o mocy podniesionej 3x zrobiły już po kilkaset km.

Generalnie przy umiarkowanej mocy i rozsądnym traktowaniu przekładniówki są trwałe mają zdecydowanie lepszy moment i mniejszy prąd oraz nie powodują oporu przy jeździe na pedałach.
Wg mnie do normalnych rowerów i hulajnóg zdecydowanie przekładniowki -do wszelkich falcon i podobnych szybkich direct-y

Re: SILNIK PRZEKŁADNIOWY

: 28 lis 2018, 14:13
autor: fugu
Może by się wypowiedział ktoś z doświadczeniem na temat Bafanga 500W/48 V. Przeglądam chińskie oferty. Pełno jestofert niby Bafang ale w rubryce brand name to już nie bafang. Ale ogólnie proszę o informacje z wrażeń i spostrzeżeń z eksploatacji.
Druga sprawa to prośba do admina o wydzielenie tematu silniki przekładniowe. Mam swoje powody by wybrać silnik przekładniowy i nie mam ochoty czytać rad typu weż DD będziesz zadowolony. Dla nawiedzonych zwolenników DD informacja- mój wybór jest świadomy.

Re: SILNIK PRZEKŁADNIOWY

: 05 gru 2018, 12:30
autor: tatar
Nie wiem jak jest z oznaczeniem Bafanga na chińskich portalach,ale kupiłem swój na Ali i też nie był oferowany jako Bafang,tylko jako jakieś ble,ble/logo oferenta/Napis na silniku Bafang750 i taki przyszedł.Ogólnie zajefajny silnik.Jeżdżę fatem z tym silnikiem i nie chcę innego.Start od zera,duży moment,po każdą górkę,kładkę wjeżdżam bez wspomagania pedałami i nawet wielka opona 4cale w kole 26 nie jest mu straszna.Ten Bafang porównywalny jest z silnikiem MAC,ale ma szersze koła w przekładni.Przy 60V prędkość ponad 50km/h osiąga swobodnie,jest b,cichy,lekki odgłos/mruczenie/ przy gwałtownym ruszaniu lub przy chwilowych innych dużych obciążeniach.Zużywa mało prądu nawet przy szybkiej jeżdzie i zamontowany w rowerze nie rzuca się w oczy.Generalnie wart polecenia

Re: SILNIK PRZEKŁADNIOWY

: 06 gru 2018, 19:01
autor: fugu
Jaki sterownik masz do niego?Tzn. do tego Bafanga 750w?

Re: SILNIK PRZEKŁADNIOWY

: 06 gru 2018, 23:35
autor: tatar
Dałem sinusa 45A,/ale równie dobrze może być blokowy/.Przeciąłem jedną zworkę i jeżdżę na połowie.Poza tym sinus to o około 8% mniejsza prędkość i grzeje się,więc dodałem chłodzenie wiatraczkiem/4,5x4,5/plus wył.termiczny 50* na sterowniku.Niby 22.5A,ale grzeje się przy forsownej jeżdzie ,szczególnie latem

Re: SILNIK PRZEKŁADNIOWY

: 07 gru 2018, 13:51
autor: fugu
Korzystasz z wyświetlacza i czujnika PAS?

Re: SILNIK PRZEKŁADNIOWY

: 07 gru 2018, 15:53
autor: tatar
fugu pisze:
07 gru 2018, 13:51
Korzystasz z wyświetlacza i czujnika PAS?
Nie korzystam.Stan baterii na voltomierzu w manetce i licznik wystarcza. :)

Re: SILNIK PRZEKŁADNIOWY

: 07 gru 2018, 23:17
autor: Leopold
Od dłuższego czasu jestem na tym forum i wydaje mi się, że w ostatnim okresie opanowane zostało prze zwolenników mocy i szybkiej jazdy. Nie mam nic przeciwko. Ale popieram osoby i sądzę, że ich w życiu jest więcej, chcące jeździć spokojnie, turystycznie nie koniecznie z szybkością powyżej przepisowych 25 km/godz.To nie służy ogółowi, zadrażnia a nie o to chodzi. Wiąże się z bezpieczeństwem. Chcesz moc, szybkość, bardzo dobrze wyszalej się ale w odpowiednim miejscu nie na ścieżkach rowerowych, tym bardziej, gdy służą również pieszym. Sądzę, że dyskusja o silnikach przekładniowych temu sprzyja. Z natury rzeczy silniki te wykorzystywane są najczęściej przez tą grupę osób, są lekkie w wadze i prowadzeniu, niezawodne i stosunkowo tanie. Często przychodzą do mnie ludzie starsi i proszą zrób coś z moim rowerem bo nie mam siły. Co wtedy? Przekładniówka, najtańsza, używana, akumulatory najczęściej żelowe bo tanie, akcesoria do nich też do drogich nie należą. Ot co.
Leopold

Re: SILNIK PRZEKŁADNIOWY

: 08 gru 2018, 1:33
autor: Yasiu77
Nie koniecznie to są nowi zwolennicy mocy. Myślę że to głównie "starzy" e-bikerzy w większości cierpiący na watowicę budujący kolejne raczej mocniejsze konstrukcje.
Z roku na rok tanieją ogniwa 18650 i dzięki temu można dużo mniejszym kosztem uzyskać większą moc i zasięg co na żelach było niemożliwe i nikt w nie się już nie bawi. Robiąc samemu baterię z tanich nowych ogniw z rozpakietowania od np tasa o pojemności ok 800-900W i wadze ok 4,5kg można zapłacić niecałe 400 złotych łącznie z bmsem. To przy lekkiej konstrukcji starczy nawet na 80-90km zasięgu. A jak się mają do tego cenowo i wagowo żele? Czy aby na pewno są tanie?

Nasze forum promuje bezpieczne użytkowanie i pewnie sporo osób oprócz mocnych maszyn trzyma w garażu swoje pierwsze elektryki 250W na przekładniówkach i na nie czasami zasiada. Tego lata oddałem swój pierwszy e 250w przekładniowy mamie bo trochę ciasno w garażu i jest zachwycona. Niestety ona nie jeździ idealnie i trochę się obawiam o jej i innych zdrowie. Tak że nawet 250W w nieodpowiednich rękach może szkód narobić szczególnie w podeszłym wieku kiedy już reakcja nie ta co kiedyś. A młodzi nie szaleją na mocnych konstrukcjach bo ich zwyczajnie nie stać :)

Te sinusy to chyba są do stosowania na zewnątrz bo mój 45A nigdy się nie przegrzał a katowałem go górami.

Re: SILNIK PRZEKŁADNIOWY

: 08 gru 2018, 9:13
autor: tatar
@ Yasiu77 Mówisz sinus na zewnątrz.Był na zewnątrz i przy 750W także grzał się.po przejechaniu dystansu ok.15km. temperatura obudowy dochodziła do 70 stopni ,a jazda była po płaskim. ;)

Re: SILNIK PRZEKŁADNIOWY

: 08 gru 2018, 9:19
autor: WojtekErnest
Yasiu77 pisze:
08 gru 2018, 1:33

Nasze forum promuje bezpieczne użytkowanie i pewnie sporo osób oprócz mocnych maszyn trzyma w garażu swoje pierwsze elektryki 250W na przekładniówkach i na nie czasami zasiada.
Ja obserwuję rowniez nieco inny silny trend wśród osób które zbudowaly mocne i ciezkie rowery i po okresie fascynacji mocą i prędkością, okazalo się ze na tzw codzień, potrzeba wrecz przeciwnie czyli lekkiego, ladnie wyglądającego roweru którym i tak po sciezkach rowerowych poruszamy sie 30-35 km godz. Taki który wsadzimy do bagaznika lub na dach, który wstawimy do biura, zniesiemy do piwnicy, wstawimy do pociagu, metra itp.
A do tego pojedziemy nim na wycieczke z innymi "analogowcami" .

Re: SILNIK PRZEKŁADNIOWY

: 08 gru 2018, 9:36
autor: tatar
Po okresie fascynacji mocą i prędkością dochodzimy do wniosku,że praktycznie po ścieżkach nie da się jeżdzić szybką maszyną,że w tym przypadku jest to przerost formy nad treścią.Ktoś napisał; ruszam spod świateł z grupą rowerzystów,wyprzedzam ich po kolei,ale na następnych światłach sytuacja się powtarza i tak bez końca.Nie jest to ani komfortowe,ani bezpieczne.Na chwilę,do sklepu,na dach samochodu jednak lekka przekładniówka jest niezastąpiona :)

Re: SILNIK PRZEKŁADNIOWY

: 08 gru 2018, 11:48
autor: Yasiu77
Ja obserwuję rowniez nieco inny silny trend wśród osób które zbudowaly mocne i ciezkie rowery i po okresie fascynacji mocą i prędkością, okazalo się ze na tzw codzień, potrzeba wrecz przeciwnie czyli lekkiego, ladnie wyglądającego roweru

Masz całkowitą rację Wojtek i mi też się marzy mieć taki jeden rower wyglądający jak typowy analog z bidonem, wyglądającym jak bidon i malutkim przekładniowym silniczkiem 250W najlepiej schowanym za tarczą. Nie wstydziłbym się grubego klocka na ścieżkach tylko że ..pewnie by raczej leżał bo tutaj wszędzie stromo i ścieżek mało. Chciałbym trochę np nad morzem pomieszkać :?

Re: SILNIK PRZEKŁADNIOWY

: 08 gru 2018, 12:09
autor: verre
I ja zgadzam się z tymi, których watowica nie ogarnęła, jestem jednym z nich, według mnie rower ma wyglądać jak rower. Jstem świeżym użytkownikiem i nie wiem tego wszystkiego co wiecie wy, ale ludzie są różni, może kiedyś zmienię zdanie. Używam przekladniówki od glebora i mi wystarczy. Cieszą mnie przejechane kilometry na mojej przekladniówce. Zaznaczam, że to jest moje zdanie, mało konstruktywne, ale własne.

Re: SILNIK PRZEKŁADNIOWY

: 08 gru 2018, 17:54
autor: fugu
No i temat się rozkręca. Trochę zwolennicy spokojnej jazdy dali się zdominować przez kolegów z DD. Verre. Napisz swoją opinię o silniku jaki posiadasz. Na pewno się przyda

Re: SILNIK PRZEKŁADNIOWY

: 08 gru 2018, 18:34
autor: tatar

Re: SILNIK PRZEKŁADNIOWY

: 08 gru 2018, 18:41
autor: verre
kolego fugu, jaką ja opinię mam wystawić lub opisać Tobie wyższość świąt bożegonarodzenia nad wielkanocnymi? :D brak mi doświadczenia oraz nie potrafie porównywać czegoś czego nie zaznałem. Nie wiem ja to jest jeździć na DD ? ponieważ nigdy nie jeździłem. nie znam się na tym, zwyczajnie wystarcza mi to co mam. Konstrukcję tylko lekko mocniejszą bym chciał i jestem zadowolony. Na moje potrzeby to wystarcza.
Pracuję w swoim zawodzie od lat, robiłem małe robótki znajomym, oni mnie chwalą - a ja ich opierdalam, jak maja oceniać moja pracę skoro wykonują inną? Jak można oceniać cos na czym się nie zna? Dlatego, zwyczajnie, nie potrafię wystawić opinii. Wciąż jestem zadowolony z mojej przekładniówki :D :D

Re: SILNIK PRZEKŁADNIOWY

: 08 gru 2018, 18:42
autor: tatar

Re: SILNIK PRZEKŁADNIOWY

: 08 gru 2018, 19:11
autor: tatar
Kolego verre,czy za każdym razem czytając Twoje posty,muszę się obowiązkowo przeżegnać?Jeżeli w swoich barwnych opisach własnego zadowolenia z jazdy z silnikiem przekładniowym ,które nic poza tym nie wnoszą do poruszanego tematu będziesz używał słów powszechnie uznawanych za przekleństwa,to nie tylko admin udzieli Ci nagany w jadłospisie,ale Bozia Ci jezyk up...oli i to przy samej d..pie :shock:

Re: SILNIK PRZEKŁADNIOWY

: 08 gru 2018, 19:23
autor: verre
Hę? No nie, gdzie tu jest problem? :shock: :shock:

Re: SILNIK PRZEKŁADNIOWY

: 08 gru 2018, 19:59
autor: fugu
Kolego Verre. Tutaj na forum siedzą nie tylko fachowcy ale też ludzie , którzy chcą się czegoś dowiedzieć nie tylko czytając dane techniczne podawane przez handlowców. Osobiste odczucia są też ważne. Na przykład hałas Twojego silnika. Tego nikt nie podaje. Ewentualne problemy techniczne lub elektryczne tego też nie wyczytamy. Ale rozumiem- nie znasz się na tym.

Re: SILNIK PRZEKŁADNIOWY

: 08 gru 2018, 20:06
autor: verre
Aaa odczucia😃mi hałas nie przeszkadza bo sie przyzwyczaiłem, czasem sobie jednak myślę że mogło by być ciszej. Wiesz, nie jest źle, mozna z tym żyć 😉 Bateria mi starcza przy wspomaganiu nawet na 150km po płaskim. No nie wiem co byś chciał wiedzieć więcej, aha ważę 100kg kola 28 cali no i jak piszę, przeważnie płasko wokół mnie. Tatar egzorcystę zamów 😉
Prędkość max jaką osiągnąłem to 45km na ha

Re: SILNIK PRZEKŁADNIOWY

: 08 gru 2018, 21:49
autor: tatar
@fugu.Wrzuciłem linki o silnikach przekładniowych i prośba do Ciebie.Z verre znamy się b.długo i czasami lubimy się przekomarzać,ale humor na forum także potrzebny,inaczej wszystko było by nudne jak flaki z olejem :D

Re: SILNIK PRZEKŁADNIOWY

: 09 gru 2018, 9:45
autor: fugu
Dzięki Tatar. Mam przy okazji taki pomysł żeby posortować nasze informacje i dyskusje o silnikach i kontrolerach według typu i marki.Można by tam pisać n.p swoje opinie, problemy, gdzie kupić, na co zwracać uwagę przy zakupie, przeróbki, naprawy,wady itp. A wracając do silników to mam pytanie czy jest jakiś pomysł założenia Bafanga 750W do zwykłego roweru (coś uciąć ,wydłużyć,dogiąć, dospawać)

Re: SILNIK PRZEKŁADNIOWY

: 09 gru 2018, 9:49
autor: fugu
Jeśli przeróbka nie będzie zbyt kosztowna to warto się zastanowić bo coraz bardziej skłaniam się do zakupu MACa

Re: SILNIK PRZEKŁADNIOWY

: 09 gru 2018, 12:39
autor: tatar
fugu pisze:
09 gru 2018, 9:49
Jeśli przeróbka nie będzie zbyt kosztowna to warto się zastanowić bo coraz bardziej skłaniam się do zakupu MACa
MAC na Ali widziałem za 1200zł.,za Bafanga 750W z osią 165mm dałem 720zł.oczywiście trzeba doliczyć cło/pewnie w granicach 150zł./Przesyłka w moim przypadku była gratis.Wydaje mi się ,że po to ,aby dostosować fatowego Bafanga,wystarcy przetoczyć oś na wyniar 145mm i po problemie.Rozgięcie ramy,jeżeli jest stalowa,też nie jest problemem,bo to raptem 2cm. :)

Re: SILNIK PRZEKŁADNIOWY

: 10 gru 2018, 22:25
autor: piwko7
Używa ktoś tutaj przekładniówkę MAC'a ? Jak wypada w porównaniu z Mxusem MX01C

Re: SILNIK PRZEKŁADNIOWY

: 10 gru 2018, 23:55
autor: tatar
piwko7 pisze:
10 gru 2018, 22:25
Używa ktoś tutaj przekładniówkę MAC'a ? Jak wypada w porównaniu z Mxusem MX01C
Lepiej nie pytaj,to jakbyś porównywał Trabanta do Rolls Royca :lol:

Re: SILNIK PRZEKŁADNIOWY

: 11 gru 2018, 0:15
autor: zygmakos
mam Mac'a w kole 28"/35mm i drugi w kole 24"/2.2" , było porównanie na zlocie w W-wie : kop 2x lepszy [ ~4kw],4x cichszy {inne zębatki-duże kompozytowe na dużych łożyskach, inna budowa rdzenia tzn. nietypowe cienkie blaszki,uzwojenia podwójne przeciwdudnieniowe,inna cena ,inna budowa itd } ,kilka stówek droższy,Oferowane i zalecane w sklepach nominalne zestawy mają 45 amper(ja daję 72a). Jest to najmocniejszy przekładniowy hub-motor.(ludzie cuda z nim czynią, więcej na https://endless-sphere.com/forums/ .Na jednym przebieg~45tys. km, zębatki ( nie znalazłem w necie by ktoś te szare-kompozytowe uszkodził , dają też 8kw?) zapasowe leżą 8-my rok w szafie. Jeśli Mxus to ten nowszy SL -0.3kg lżejszy i cichszy. Ps. nie radzę porównywać głośności i barwy nw necie ( sam doświadczyłem odn. wzm. lampowych , tłumików motocyklowych itd- nawet i dobre słuchawki nie pomogły ) , robione są tak że, często z zamierzonym celem , sprawdzamy tylko w realu ( zloty , spotkania ...)

Re: SILNIK PRZEKŁADNIOWY

: 11 gru 2018, 8:56
autor: piwko7
zygmakos pisze:
11 gru 2018, 0:15
mam Mac'a w kole 28"/35mm i drugi w kole 24/2.2" , było porównanie na zlocie w W-wie : kop 2x lepszy [ ~4kw],4xcichszy {inne zębatki-kompozytowe, inna budowa rdzenia-cienkie blaszki,uzwojenia podwójne,inna cena itd},kilka stówek droższy,Oferowane w sklepach nominalne zestawy mają 45 amper(ja daje 72a). Jest to najmocniejszy przekładniowy hub-motor.(cuda z nim czynią, więcej https://endless-sphere.com/forums/.Na jednym przebieg~45tys. km, zębatki zapasowe leżą 8-my rok.Jeśli Mxus to ten nowszy SL -0.3kg lżejszy i cichszy.
Dzięki za odpowiedz.
Jak byś mogl to podeslij link na priv bo cos z nim nie tak.
Ogolnie sezon juz przejezdzilem na MX01C i jestem calkiem zadowolony z niego.
Ale jak sie dowiedizalem o takiej perełce to mysle o zmianie :D
E: Co sądzicie o przekładniówce Bafnaga 750W ?

Re: SILNIK PRZEKŁADNIOWY

: 11 gru 2018, 13:13
autor: zygmakos
https://www.google.pl/search?q=endless+ ... AAegQIBxAO , bafang 750w to do kolegi tatar...

Re: SILNIK PRZEKŁADNIOWY

: 11 gru 2018, 15:25
autor: tatar
Dzięki,Zygmakos,za link.Przynajmniej zostanie dla innych na forum.
@piwko7 w poprzednim linku dwie ostatni litery zaznaczyły się na niebiesko ,skasuj i będzie ok.
Mx01c jest w miarę cichy ,ale nie umywa się do Bafanga,o którym pisałem wyżej. :)

Re: SILNIK PRZEKŁADNIOWY

: 11 gru 2018, 19:05
autor: mr_x
Ciekawy jestem, jak Bafang 500W (HUB) wypada na tle Bafanga 750W (też HUB). W polskiej sieci mało na ich temat, głównie MIDy są. Albo czy ktoś realnie testował tego 500W z MX01C (różne testy, jak hałas, zużycie energii, przyspieszenie, prędkość itp.).
Nie jestem nastawiony na żaden, po prostu rzetelny test i różnice.

Re: SILNIK PRZEKŁADNIOWY

: 11 gru 2018, 21:30
autor: tatar
Jeżeli nie jesteś nastawiony na żaden z nich to po to,aby zaspokoić własną ciekawość,poszukaj w sieci. Na ruskich forach pełno testów i opisów. :D

Re: SILNIK PRZEKŁADNIOWY

: 12 gru 2018, 11:42
autor: Iras67
Powiedzcie mi jak się zachowują takie tanie przekładniówki jak MXUSy XF08C pod napięciem 48V sterownik 20A, jakie grzanie, hałas, jak się ma zasięg do huba ?

Re: SILNIK PRZEKŁADNIOWY

: 12 gru 2018, 13:55
autor: szczepan-k
Witam, na prostej i małych podjazdach nawet z wózkiem i dzieckiem działa super, niema najmniejszego problemu z ruszaniem na samej manetce. Hałas jakiś tam jest przekładni co do grzania to ciężko wyczuć chyba ze czujnik temperatury ktoś ma, tylko jak dałem 20A ciągłego wózek z dzieckiem i długi podjazd w górach to sfajczyłem silnik, a na prostej i małych wzniesieniach nic się nie działo.

Re: SILNIK PRZEKŁADNIOWY

: 12 gru 2018, 14:17
autor: tatar
szczepan-k pisze:
12 gru 2018, 13:55
Witam, na prostej i małych podjazdach nawet z wózkiem i dzieckiem działa super, niema najmniejszego problemu z ruszaniem na samej manetce. Hałas jakiś tam jest przekładni co do grzania to ciężko wyczuć chyba ze czujnik temperatury ktoś ma, tylko jak dałem 20A ciągłego wózek z dzieckiem i długi podjazd w górach to sfajczyłem silnik, a na prostej i małych wzniesieniach nic się nie działo.
Napisz,proszę,jakiego silnika dotyczy ;)

Re: SILNIK PRZEKŁADNIOWY

: 12 gru 2018, 17:41
autor: Iras67
szczepan-k pisze:
12 gru 2018, 13:55
tylko jak dałem 20A ciągłego wózek z dzieckiem i długi podjazd w górach to sfajczyłem silnik
No właśnie MXUS XF08C ma dopuszczalną chwilową moc 420W przy zalecanym napięciu 36V. Przy 48V z sterownikiem 20A jest już ponad dwa razy więcej . Rower chce złozyć dla kogos kto czasem pojeździ po górach i mam obawy czy to ma sens.

Re: SILNIK PRZEKŁADNIOWY

: 12 gru 2018, 18:56
autor: tatar
Wydaje mi się,że silnik 250W,jakim jest Mxus przy sterowniku 20A w sytuacjach długotrwałego obciążenia nie przeżyje jeżeli nie będzie kontroli temperatury silnika.Optymalnym rozwiązaniem jest silnik min.500W,co przy 20A będzie w miarę optymalnie.Dla przykładu; w swoim Bafangu 750W sterownik mam na 22A i doskonale sprawdza się taka konfiguracja pod względem osiągów i silnik nie przegrzewa się nawet podczas długotrwałych obciążeń/max.prędkość,góry,przyczepka itp./

Re: SILNIK PRZEKŁADNIOWY

: 12 gru 2018, 21:59
autor: szczepan-k
dotyczy to silnika MXUS XF08 w kole 26 przy, przy 20A koniecznie czujnik temperatury ale w góry to moim zdaniem za słaby silnik