SILNIK PRZEKŁADNIOWY

Dział dotyczący napędów z silnikiem umieszczonym w piastach kół.
fugu
Forumowicz
Posty: 45
Rejestracja: 14 lip 2018, 15:08

Re: SILNIK PRZEKŁADNIOWY

Post autor: fugu »

Tatar. O zdjęciach delikatnie przypominam
Awatar użytkownika
tatar
Forumowicz
Posty: 2556
Rejestracja: 19 lut 2018, 12:42
Lokalizacja: Warszawa

Re: SILNIK PRZEKŁADNIOWY

Post autor: tatar »

fugu pisze:
31 gru 2018, 15:25
Tatar. O zdjęciach delikatnie przypominam
Nie zapomniałem.Silnik włożyłem do Giant revive,delikatnie rozginając wahacz,więc obyło się bez przeróbek osi,Temat zloty,spotkania,mazowieckie Obrazek Obrazek
Ostatnio zmieniony 03 sty 2019, 11:59 przez tatar, łącznie zmieniany 1 raz.
jawor4x4
Forumowicz
Posty: 95
Rejestracja: 05 lis 2018, 12:52
Lokalizacja: Ełk

Re: SILNIK PRZEKŁADNIOWY

Post autor: jawor4x4 »

I ten cudaczny rower jeździ?😁😁😁
Awatar użytkownika
tatar
Forumowicz
Posty: 2556
Rejestracja: 19 lut 2018, 12:42
Lokalizacja: Warszawa

Re: SILNIK PRZEKŁADNIOWY

Post autor: tatar »

@ jawo4x4 gwarantuje Ci ,że nawet 1sekundy byś na nim nie usiedział! Uciekł by Ci spod tyłka,pomimo oparcia,w momencie dodania gazu.Zrobiłem tzw.miękki start,bo nie dało się normalnie jeżdzić.Lubię wyzwania,ale to było za duże na lekki rower. :lol:
jawor4x4
Forumowicz
Posty: 95
Rejestracja: 05 lis 2018, 12:52
Lokalizacja: Ełk

Re: SILNIK PRZEKŁADNIOWY

Post autor: jawor4x4 »

Eee nie masz mi czego gratulowac. 😁😁😁😁😁 Poprostu rower jest śmieszny i tyle. Jezdze na wszystkim co ma dwa koła , głównie motocykle, ale czasami chcę pojeździć spokojnie i mega rekreacyjnie, np. Ścieżkami po lesie A u mnie w regionie lasów i jezior jest od ciula. Masz tam mx1c? Koło 20"?
Awatar użytkownika
tatar
Forumowicz
Posty: 2556
Rejestracja: 19 lut 2018, 12:42
Lokalizacja: Warszawa

Re: SILNIK PRZEKŁADNIOWY

Post autor: tatar »

Przestań z tym Mxusem.Ogólna specyfikacja: sterownik GT1500 ograniczony do 30A,Bafang 750W przekładniowy,bateria 84V,koło 20''.Tak naprawdę jeżdżę tym Obrazek albo tObrazekym
Ostatnio zmieniony 31 gru 2018, 16:55 przez tatar, łącznie zmieniany 2 razy.
Awatar użytkownika
Zxc843
Forumowicz
Posty: 665
Rejestracja: 30 gru 2018, 16:11
Lokalizacja: Kraków

Re: SILNIK PRZEKŁADNIOWY

Post autor: Zxc843 »

@tatar a nie lepiej by było gdyby silnik był z przodu stosując taki rower jako bazę? A ten zielony to 20/10 cudo!
KRAKÓW
Awatar użytkownika
verre
Forumowicz
Posty: 767
Rejestracja: 27 maja 2018, 18:52
Lokalizacja: Śląskie

Re: SILNIK PRZEKŁADNIOWY

Post autor: verre »

jawor4x4 pisze:
31 gru 2018, 16:18
I ten cudaczny rower jeździ?😁😁😁
źle patrzysz panie kolego, to nie jest cudaczny rower tylko świetnie amortyzowana rama i cały pojazd....
😁😁😁😁😁...😁😁😁
jawor4x4
Forumowicz
Posty: 95
Rejestracja: 05 lis 2018, 12:52
Lokalizacja: Ełk

Re: SILNIK PRZEKŁADNIOWY

Post autor: jawor4x4 »

Pany nie spinajcie sie tak,😁😁😁😁😁. Wygląd mi sie nie podoba i wcale nie musi.Cudaczny z wyglądu, nie powiedzialem że zle jezdzi. Ja tu pisze w dobrej wierzę a nie złośliwie 👍
Awatar użytkownika
tatar
Forumowicz
Posty: 2556
Rejestracja: 19 lut 2018, 12:42
Lokalizacja: Warszawa

Re: SILNIK PRZEKŁADNIOWY

Post autor: tatar »

jawor,na tym forum nikt się nie spina.Jest tylko wymiana doświadczeń,poglądów i wiadomości,bo o to głównie chodzi :D
Awatar użytkownika
Zxc843
Forumowicz
Posty: 665
Rejestracja: 30 gru 2018, 16:11
Lokalizacja: Kraków

Re: SILNIK PRZEKŁADNIOWY

Post autor: Zxc843 »

@tatar mozesz cos powiedziec o zielonym? Baza i elektronika
KRAKÓW
Awatar użytkownika
tatar
Forumowicz
Posty: 2556
Rejestracja: 19 lut 2018, 12:42
Lokalizacja: Warszawa

Re: SILNIK PRZEKŁADNIOWY

Post autor: tatar »

:) sabvoton 72150,continent RHR, aku.67.2V/45Ah
Awatar użytkownika
Zxc843
Forumowicz
Posty: 665
Rejestracja: 30 gru 2018, 16:11
Lokalizacja: Kraków

Re: SILNIK PRZEKŁADNIOWY

Post autor: Zxc843 »

A baza ? Amortyzator ciekawy
KRAKÓW
Awatar użytkownika
tatar
Forumowicz
Posty: 2556
Rejestracja: 19 lut 2018, 12:42
Lokalizacja: Warszawa

Re: SILNIK PRZEKŁADNIOWY

Post autor: tatar »

Zxc843 pisze:
31 gru 2018, 18:23
A baza ? Amortyzator ciekawy
Własna konstrukcja :x
Awatar użytkownika
Zxc843
Forumowicz
Posty: 665
Rejestracja: 30 gru 2018, 16:11
Lokalizacja: Kraków

Re: SILNIK PRZEKŁADNIOWY

Post autor: Zxc843 »

Szacuneczek!
KRAKÓW
Awatar użytkownika
Mariusz_p
Forumowicz
Posty: 373
Rejestracja: 18 sie 2018, 10:28

Re: SILNIK PRZEKŁADNIOWY

Post autor: Mariusz_p »

Zxc843 pisze:
31 gru 2018, 9:25
Ja właśnie buduję na przekładniowcu , sądzę że trzeba w nich podłubać co jakiś czas (te zębatki) ale widziałem że je można dokupić nowe

I tak i nie. Ja mojego smarowalem. I tak było go slychac jak cholera :)
Awatar użytkownika
Zxc843
Forumowicz
Posty: 665
Rejestracja: 30 gru 2018, 16:11
Lokalizacja: Kraków

Re: SILNIK PRZEKŁADNIOWY

Post autor: Zxc843 »

Głośnosc moze tez chyba zależeć od modelu silnika
KRAKÓW
zygmakos
Forumowicz
Posty: 76
Rejestracja: 19 lut 2018, 12:52
Lokalizacja: Warszawa

Re: SILNIK PRZEKŁADNIOWY

Post autor: zygmakos »

Tanie przekładniowce tylko psują im opinię. W dobrych nie ma mowy o uszkodz. zębach , głośnościach ( https://www.google.pl/ )
Awatar użytkownika
tatar
Forumowicz
Posty: 2556
Rejestracja: 19 lut 2018, 12:42
Lokalizacja: Warszawa

Re: SILNIK PRZEKŁADNIOWY

Post autor: tatar »

zygmakos pisze:
01 sty 2019, 17:22
Tanie przekładniowce tylko psują im opinię. W dobrych nie ma mowy o uszkodz. zębach , głośnościach ( https://www.google.pl/ )
Zygma,coś Ci link podgryzło?:D
Awatar użytkownika
Zxc843
Forumowicz
Posty: 665
Rejestracja: 30 gru 2018, 16:11
Lokalizacja: Kraków

Re: SILNIK PRZEKŁADNIOWY

Post autor: Zxc843 »

A co sadzicie o tych przekladniowkach z e bikera te s1100 chyba
KRAKÓW
Awatar użytkownika
tatar
Forumowicz
Posty: 2556
Rejestracja: 19 lut 2018, 12:42
Lokalizacja: Warszawa

Re: SILNIK PRZEKŁADNIOWY

Post autor: tatar »

Na tym forum o e bikerze? :lol: :lol: :lol:
Awatar użytkownika
Zxc843
Forumowicz
Posty: 665
Rejestracja: 30 gru 2018, 16:11
Lokalizacja: Kraków

Re: SILNIK PRZEKŁADNIOWY

Post autor: Zxc843 »

Tak z ciekawosci, slyszalem ze te stare byly glosne strasznie. A co ci w nim nie pasuje?
KRAKÓW
Awatar użytkownika
tatar
Forumowicz
Posty: 2556
Rejestracja: 19 lut 2018, 12:42
Lokalizacja: Warszawa

Re: SILNIK PRZEKŁADNIOWY

Post autor: tatar »

Poczytaj forum,dowiesz się więcej :) http://pojazdyelektryczne.org/viewtopic.php?f=6&t=24
Ostatnio zmieniony 01 sty 2019, 19:24 przez tatar, łącznie zmieniany 1 raz.
Rugos
Forumowicz
Posty: 421
Rejestracja: 19 lut 2018, 14:27

Re: SILNIK PRZEKŁADNIOWY

Post autor: Rugos »

Większość informacji była na starym forum. Możliwe że cenzura już zadziałała ;)
Awatar użytkownika
tatar
Forumowicz
Posty: 2556
Rejestracja: 19 lut 2018, 12:42
Lokalizacja: Warszawa

Re: SILNIK PRZEKŁADNIOWY

Post autor: tatar »

Rugos pisze:
01 sty 2019, 19:22
Większość informacji była na starym forum. Możliwe że cenzura już zadziałała ;)
Młodemu trzeba wszystko na tacy,szukać się nie chce ;)
zygmakos
Forumowicz
Posty: 76
Rejestracja: 19 lut 2018, 12:52
Lokalizacja: Warszawa

Re: SILNIK PRZEKŁADNIOWY

Post autor: zygmakos »

link do inwencji...https://www.google.pl/ sam będąc obiektywnym.
Awatar użytkownika
Zxc843
Forumowicz
Posty: 665
Rejestracja: 30 gru 2018, 16:11
Lokalizacja: Kraków

Re: SILNIK PRZEKŁADNIOWY

Post autor: Zxc843 »

Juz czaje.. Nic dziwnego ze nie wiedzialrm o co chodzi, zarejestrowalem sie 2 dni temu
KRAKÓW
Awatar użytkownika
tatar
Forumowicz
Posty: 2556
Rejestracja: 19 lut 2018, 12:42
Lokalizacja: Warszawa

Re: SILNIK PRZEKŁADNIOWY

Post autor: tatar »

Zygma,link niczego nie wyjaśnia.Rozumiem teraz ,że jest to wskazówka,gdzie należy szukać,ale forum preferuje jasne odpowiedzi,tym bardziej po Sylwestrze :D :lol:
zygmakos
Forumowicz
Posty: 76
Rejestracja: 19 lut 2018, 12:52
Lokalizacja: Warszawa

Re: SILNIK PRZEKŁADNIOWY

Post autor: zygmakos »

dlatego głównie odpowiadam w oparciu o moim niespełna tylko 9-letnim użytkowaniu kilku silnikach dd ( C-Lyte , 9C ...) ,12 przekłdniowych( Mac , Bmc , Bafang , Q100 , Sanyo ...) i ostatnio 2-gi sezon, top przekładniowych Keyde x17 /1.4kg front / i drugi x13.5 /2.2kg rear/ bez zębów , bez szumów,bezobsługowy.Obecnie pozostałem po eliminacjach za i przeciw przy Mac(4kw)-24" , Mac(4kw)-28" , do miasta Keyde (1kw-18"tył) i(1kw-28"tył-ten 2.2kg ) na samej manetce potrafią dać 5wh/km. Elektrownia po DD 2.5x mniejsza przy tym samym zasięgu i założonej dynamice, opinie na zagr. forach podobne ( u nas drogie i nie sprowadzane), . Porównywanie przekładniowca za 350zl do DD/bezprzekł./ za 950zl jest co najmniej niesprawiedliwe...
Ostatnio zmieniony 01 sty 2019, 23:32 przez zygmakos, łącznie zmieniany 3 razy.
Awatar użytkownika
tatar
Forumowicz
Posty: 2556
Rejestracja: 19 lut 2018, 12:42
Lokalizacja: Warszawa

Re: SILNIK PRZEKŁADNIOWY

Post autor: tatar »

Zxc843 pisze:
01 sty 2019, 19:35
Juz czaje.. Nic dziwnego ze nie wiedzialrm o co chodzi, zarejestrowalem sie 2 dni temu
Pamiętaj,że będzie Ci to wszystko zmierzone,zważone i policzone :P
Awatar użytkownika
Zxc843
Forumowicz
Posty: 665
Rejestracja: 30 gru 2018, 16:11
Lokalizacja: Kraków

Re: SILNIK PRZEKŁADNIOWY

Post autor: Zxc843 »

tatar pisze:
01 sty 2019, 21:05
Zxc843 pisze:
01 sty 2019, 19:35
Juz czaje.. Nic dziwnego ze nie wiedzialrm o co chodzi, zarejestrowalem sie 2 dni temu
Pamiętaj,że będzie Ci to wszystko zmierzone,zważone i policzone :P
No ok
KRAKÓW
vwrafi
Forumowicz
Posty: 67
Rejestracja: 15 wrz 2018, 23:16

Re: SILNIK PRZEKŁADNIOWY

Post autor: vwrafi »

Dopiero natrafiłem na ten temat i po przeczytaniu pierwszych postów z pierwszej strony, doszedłem do wniosku, że większość osób z tego forum specjalizuje się w silnikach DD czyli bezprzekładniowych i generalnie ma niechęć do przekładniówek. Hmmm, teraz coś mi zaświtało w głowie. W innym temacie pytałem o silnik przekładniowy, który kupiłem, Bafang 500W. Dostałem silnik wysokoobrotowy w kole 28 cali. Większość osób pisała mi, że do koła 28 cali powinienem raczej wziąć wolnoobrotówkę, gdyż ten silnik nie uciągnie takiego dużego koła. I teraz czy te osoby, które się wypowiadały w tamtym temacie, mówiły na przykładzie swoich doświadczeń z silnikami DD nie biorąc pod uwagę, że ja mam przekładniówkę lub po prostu nie mając doświadczenia z silnikami przekładniowymi? Skoro silnik DD szybkoobrotowy nie da rady z kołem 28 cali, to czy silnik przekładniowy szybkoobrotowy będzie zachowywał się inaczej i uciągnie takie wielkie koło?
GrzegorzS
Forumowicz
Posty: 359
Rejestracja: 23 lut 2018, 0:14
Lokalizacja: Lubliniec

Re: SILNIK PRZEKŁADNIOWY

Post autor: GrzegorzS »

Za dużo teoretyzujesz, skoro masz zapleciony silnik to go zakładaj i ciesz się jazdą :)
To jaki masz silnik dowiesz się jak sprawdzisz ile ma obrotów na minute.
Silnik wolniejszy będzie miał lepszą sprawność od szybszego w danym kole.
vwrafi
Forumowicz
Posty: 67
Rejestracja: 15 wrz 2018, 23:16

Re: SILNIK PRZEKŁADNIOWY

Post autor: vwrafi »

Założę, już mam wszystkie narzędzia oprócz adaptera do tarcz hamulcowych. Jak tylko przyjdzie to biorę się za montaż. Dużo teoretyzuję, gdyż dla mnie to wyzwanie. Nie radzę sobie ze zdejmowanie kaset, rozkuwaniem łańcuchów i innych takich rzeczy które dla was to bułka z masłem.

Wiele osób z tego forum i z drugiego potrafi sobie kilka razy wymienić silnik bo coś im nie pasuje albo są ciekawi innego. Ja czuję, że gdybym zaczął sobie testy, to bym poprzekręcał wszystkie gwinty. Mam bardzo dużo siły w rękach i nie raz już mi się udało urwać śruby, o których ludzie mówili " dokręcaj na maksa ", także jak już zamontuję wszystko, to wolałbym tego nie tykać. Z tego względu zamówiłem sobie oponę antyprzebiciową, żebym nie musiał już rozkręcać wszystkiego ponownie.

Generalnie moje pytanie brzmi: Czy jak piszecie, że silnik szybkoobrotwy nie nadaje się do koła 28 cali, to macie na myśli silnik bezprzekładniowy DD czy też silnik przekładniowy?
Awatar użytkownika
Umbur
Moderator
Posty: 1346
Rejestracja: 27 kwie 2017, 11:02
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: SILNIK PRZEKŁADNIOWY

Post autor: Umbur »

vwrafi pisze:
02 kwie 2019, 10:30
Mam bardzo dużo siły w rękach i nie raz już mi się udało urwać śruby
W takim razie warto sobie kupić klucz dynamometryczny i dokręcać wszystko odpowiednim momentem. ;)
vwrafi
Forumowicz
Posty: 67
Rejestracja: 15 wrz 2018, 23:16

Re: SILNIK PRZEKŁADNIOWY

Post autor: vwrafi »

Niby tak, tylko taki klucz to kolejne 300zł. Zakładałem wydać na koło elektryczne 1000zł ( 250W na przód ). Skończyło się póki co na 2600zł i pewnie jeszcze coś dojdzie. Dlatego będę uważał przy skręcaniu wszystkiego, żeby tego nie robić drugi raz. A są gdzieś w ogóle tabele pokazujące z jaką siłą dokręcać kasety do silnika elektrycznego, albo z jaką siłą nakręcać nakrętkę na oś silnika?
tkoko
Forumowicz
Posty: 4985
Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: SILNIK PRZEKŁADNIOWY

Post autor: tkoko »

vwrafi pisze:
02 kwie 2019, 10:30
... Generalnie moje pytanie brzmi: Czy jak piszecie, że silnik szybkoobrotwy nie nadaje się do koła 28 cali, to macie na myśli silnik bezprzekładniowy DD czy też silnik przekładniowy?
Mając 500 wat mocy (pod obciążeniem i 1kW) rower na pewno pojedzie, nawet bez wspomagania. Być może przy ruszaniu, i podjazdach pod górę będzie trochę "mułowaty", i będziesz musiał trochę "dokręcić" nogami :D Kwestia różnicy między szybkoobrotowy/wolnoobrotowy jest podobna do wyboru auta z silnikiem "disel" lub "benzyna". Jeden będzie preferował szybkość (wysokoobrotowy), drugi moc (niskoobrotowy), i jest to niezależne od tego czy masz wolnobieg czy przekładniowy.
Awatar użytkownika
leszcz
Forumowicz
Posty: 767
Rejestracja: 02 maja 2017, 22:39
Lokalizacja: Rumia

Re: SILNIK PRZEKŁADNIOWY

Post autor: leszcz »

vwrafi pisze:
02 kwie 2019, 10:30
Nie radzę sobie ze zdejmowanie kaset, rozkuwaniem łańcuchów i innych takich rzeczy które dla was to bułka z masłem.
2 lata temu byłem rowerowym zerem, dosłownie, z kompletem imbusów. Nawet garażu/piwnicy nie mam. Zrobiłem 5 jebajków (2 synom i 3 sobie). Teraz tylko amory daję do serwisu. Wyrobisz się szybko albo poddasz. Nie ma innej opcji. Jebajki lubią kilosy a to generuje "zawsze coś". Trzeba "siedzieć" w temacie non stop. Nie raz może 2-4tys. km się trafić bez niczego ale ogólnie tak u mnie jest :D A jak nic się nie dzieje to przychodzą pomysły na ulepszenia :D

No chyba, że robisz jebajka na pokaz, żeby zrobić mu zdjęcie i stał w garażu.

A z szybkiego przekładniowca się ciesz, bo gorzej mieć wolnoobrotowy, który 30km/h nie wyciągnie. To jest dramat! Szybko montuj i testuj. Zawsze coś można ew zmienić przez sterownik/napięcie. Nie bój żaby! Tęgie głowy tu siedzą.
Moja przygoda z ebike od 2017:
Damka 28" https://cutt.ly/7e8jyMJ
Dla syna 26" https://cutt.ly/Fe8juR3
Dla syna 24" https://cutt.ly/ue8ju03
Full 29" MXUS 30H 1500W https://cutt.ly/3e8jiaG

Od 2019 100% bezprąd :) https://cutt.ly/ge8jop2
Witt
Forumowicz
Posty: 267
Rejestracja: 25 kwie 2018, 12:35

Re: SILNIK PRZEKŁADNIOWY

Post autor: Witt »

Masz zygmakosa, tatara, sietaza i wielu innych o praktycznej wiedzy. Ja jednak wrzucę w kij w Twoje szprychy. Gdybym miał zrobić teraz pierwszy rower to pierwszy by jeździł jak najszybciej zrobiłbym zlecając, albo jednej osobie np. Geleborowi Piotrkowi, Tasowi, Sietazowi i wielu innym którzy dysponują, narzędziami, więdzą. Natomiast zrobił bym sam drugi rower, mając już czym jeździć.
scuda
Forumowicz
Posty: 747
Rejestracja: 24 lut 2018, 21:49
Lokalizacja: Stalowa Wola

Re: SILNIK PRZEKŁADNIOWY

Post autor: scuda »

Jak znalezc ten ulepszony silnik mxus mx01c na aliexpress? Chodzi o ten z dodatkiem SL co go ebiker oferuje. Jakis inny kod ma czy oznaczenie ?
Awatar użytkownika
Umbur
Moderator
Posty: 1346
Rejestracja: 27 kwie 2017, 11:02
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: SILNIK PRZEKŁADNIOWY

Post autor: Umbur »

vwrafi pisze:
02 kwie 2019, 11:09
Niby tak, tylko taki klucz to kolejne 300zł. Zakładałem wydać na koło elektryczne 1000zł ( 250W na przód ). Skończyło się póki co na 2600zł i pewnie jeszcze coś dojdzie. Dlatego będę uważał przy skręcaniu wszystkiego, żeby tego nie robić drugi raz. A są gdzieś w ogóle tabele pokazujące z jaką siłą dokręcać kasety do silnika elektrycznego, albo z jaką siłą nakręcać nakrętkę na oś silnika?
Pierwsza z brzegu strona na Googlu z tabelą momentów: <LINK>

Klucz możesz kupić dużo taniej <LINK>
vwrafi
Forumowicz
Posty: 67
Rejestracja: 15 wrz 2018, 23:16

Re: SILNIK PRZEKŁADNIOWY

Post autor: vwrafi »

Dzięki za słowa otuchy, może uda mi się to zrobić. Narzędzia już kupiłem ( klucze do zdejmowania kasety, tarczy i inne takie rzeczy ). Może rzeczywiście kupię tańszy klucz dynamometryczny - 2 lata temu jak szukałem takiego klucza do samochodu to wszędzie pisali, żeby nawet nie podchodzić do klucza o cenie niższej niż 300zł, ale może trochę przesadzali i chodziło o klucze do warsztatów a nie do parokrotnego użycia. Czekam już tylko na oponę ( Schwalbe Marathon Plus Tour 28x1.6 ) tarcze hamulcowe 160 i 180 mm ( w razie gdyby 160 nie pasowała to będę miał pod ręką drugą ) i w sumie tylko potem dorobić metodą chałupniczą blokadę obrotu osi i można chulać.

Czy wiecie, czy do silnika Bafang 500W na tył z kasetą też trzeba stosować podkładki pod kasetę? Glebor w swoim temacie podkładkach pisał, że w większości przypadków dla przekładniowych nie trzeba nic dystansować.
Awatar użytkownika
tatar
Forumowicz
Posty: 2556
Rejestracja: 19 lut 2018, 12:42
Lokalizacja: Warszawa

Re: SILNIK PRZEKŁADNIOWY

Post autor: tatar »

Odnośne podkładek dystansowych pod tarcze.Musisz założyć koło,albo sam silnik z tarczą do roweru i dopiero wtedy okaże się,czy będą potrzebne.
vwrafi
Forumowicz
Posty: 67
Rejestracja: 15 wrz 2018, 23:16

Re: SILNIK PRZEKŁADNIOWY

Post autor: vwrafi »

OK, dobra, już się pogodziłem, że w jeden weekend tego nie zrobię. Najpierw będzie trzeba rozmontować, przypasować, skorygować i zamówić dodatkowe rzeczy. Trochę mi komplikuje wszystko fakt, że żona mnie wyzywa jak coś długo leży rozmontowane w mieszkaniu, nie mamy garażu niestety, ale niektórym też to nie przeszkadzało. No nic, i tak dobrze, że do maja się wyrobię ze wszystkim, na razie nie ma pogody do jeżdżenia pojazdem elektrycznym na bazie roweru :D
Awatar użytkownika
tatar
Forumowicz
Posty: 2556
Rejestracja: 19 lut 2018, 12:42
Lokalizacja: Warszawa

Re: SILNIK PRZEKŁADNIOWY

Post autor: tatar »

Najważniejsza jest pogoda ducha i przemyślane działanie,a z pogodą do jazdy rowerem bywa różnie :D
vwrafi
Forumowicz
Posty: 67
Rejestracja: 15 wrz 2018, 23:16

Re: SILNIK PRZEKŁADNIOWY

Post autor: vwrafi »

Witam ponownie.

Zlozylem już caly rower. Może komus się przydadzą te informacje:

Rower Cross Disc Eveo 2015, koła 28 cali, silnik Bafang 48V 500W na tyl z kaseta ( silnik wysokoobrotowy ). Na razie jako zabezpieczenie obrotu osi dalem podkładki z uchem, które były w komplecie z silnikiem ( po jednej z każdej strony ). Czekam na odpowiedz Glebora odnośnie jego blokad.

Powiem tak: frajda jest nieziemska. Można sobie jezdzic normalnie jak motorem, tylko ze wszędzie wjedziemy. Po trawie, po chodniku, po ulicy, co tylko nam się zamarzy. Jadac usmiechalem się sam do siebie.

Z takim zestawem osiagnalem predkosc max 47km/h. Frajda juz jest przy 30km/h - wydaje sie to dosyc szybka jazda.

Akumulator zakupilem od pana Mariusza_p, ale chyba z tego innego forum ( moze tutaj tez jest ). Sanyo GA w bidonie 48v 17,5Ah. Jezdzilem dzisiaj po Bydgoszczy w dosyc trudnym terenie ( generalnie Bydgoszcz jest plaska, ale ma pare miejsc z gorkami ). A wiec bylem na fordonskich gorkach, w centrum oraz w Myslecinku ( takze w tym ogrodzie flory gdzie jest sporo podjazdow ). Na gorkach jezdzilem w 80% po utwardzonych sciezkach i 20% po piachu. Lacznie przejechalem na tym aku 57km i jeszcze moglbym przejechac, ale juz sie zimno robilo i wrocilem. W aku zostalo 44V napiecia, na wyswietlaczu zostala ostatnia kreska. Jestem mega zadowolony z takiego wyniku. Wszystko na manetce i naprawde teren byl dosyc trudny i wial wiatr jak jechalem ulicami ( teren Zamczysko - Pod Skarpa ). Aha, pedaly popychalem jedynie przy ruszaniu - nie mam jeszcze blokady i nie chcialem dawac zbyt duzego momentu na rame - a tak to caly czas manetka.

Teraz wracam do tematu. Ten silnik wysokoobrotowy jest calkiem spoko dla kol 28 cali. Wysoka predkosc maksymalna oraz sprawne podjezdzanie pod gorki. Pod duze gorki ( duze jak na Bydgoszcz ) wjezdzalem 20km/h na samej manetce. Byc moze w prawdziwych gorach by sie to nie sprawdzilo - u nas jest idealnie.

Nie zaluje, ze wybralem silnik przekladniowy. Slychac ze dziala, ale nie skradam sie nigdzie rowerem takze mi to nie przeszkadza. Powyzej 15km/h wiatr w uszach zaglusza dzwiek silnika. Pewnie silnik szybciej mi sie zuzyje, ale ma za to maly apetyt na prad i sprawnie wjezdza pod gorki. Skoro kola zebate mozna kupic jako element wymienny, to nic tylko jezdzic i najwyzej za jakis czas dam do wymiany te kola.

Planowalem wydac na kolo elektryczne z akumulatorem okolo 1000zl ( przednie kolo z Aliexpress z bateria podlaczaną do silnika 250W - w ksztalcie księżyca ) a skonczylo sie na okolo 2600-2800zl i mam silnik 500W, bardzo duza baterie oraz zalozylem w koncu opony 1.75" antyprzebiciowe ( wczesniej mialem 1,5" i nie chcialo mi sie ich zmieniac na szersze, bo zawsze balem sie odkrecac kolo z roweru i cos tam grzebac ).
Awatar użytkownika
verre
Forumowicz
Posty: 767
Rejestracja: 27 maja 2018, 18:52
Lokalizacja: Śląskie

Re: SILNIK PRZEKŁADNIOWY

Post autor: verre »

I właśnie o to chodzi :D jazda ma sprawiać frajdę. Podziwiać należy okolice i cieszyć sie jazdą a nie obklejać rower miernikami, watomierzami i innymi ehh. Powodzenia życzę :D
😁😁😁😁😁...😁😁😁
Awatar użytkownika
Zxc843
Forumowicz
Posty: 665
Rejestracja: 30 gru 2018, 16:11
Lokalizacja: Kraków

Re: SILNIK PRZEKŁADNIOWY

Post autor: Zxc843 »

vwrafi pisze:
01 maja 2019, 19:09
Witam ponownie.

Zlozylem już caly rower. Może komus się przydadzą te informacje:

Rower Cross Disc Eveo 2015, koła 28 cali, silnik Bafang 48V 500W na tyl z kaseta ( silnik wysokoobrotowy ). Na razie jako zabezpieczenie obrotu osi dalem podkładki z uchem, które były w komplecie z silnikiem ( po jednej z każdej strony ). Czekam na odpowiedz Glebora odnośnie jego blokad.

Powiem tak: frajda jest nieziemska. Można sobie jezdzic normalnie jak motorem, tylko ze wszędzie wjedziemy. Po trawie, po chodniku, po ulicy, co tylko nam się zamarzy. Jadac usmiechalem się sam do siebie.

Z takim zestawem osiagnalem predkosc max 47km/h. Frajda juz jest przy 30km/h - wydaje sie to dosyc szybka jazda.

Akumulator zakupilem od pana Mariusza_p, ale chyba z tego innego forum ( moze tutaj tez jest ). Sanyo GA w bidonie 48v 17,5Ah. Jezdzilem dzisiaj po Bydgoszczy w dosyc trudnym terenie ( generalnie Bydgoszcz jest plaska, ale ma pare miejsc z gorkami ). A wiec bylem na fordonskich gorkach, w centrum oraz w Myslecinku ( takze w tym ogrodzie flory gdzie jest sporo podjazdow ). Na gorkach jezdzilem w 80% po utwardzonych sciezkach i 20% po piachu. Lacznie przejechalem na tym aku 57km i jeszcze moglbym przejechac, ale juz sie zimno robilo i wrocilem. W aku zostalo 44V napiecia, na wyswietlaczu zostala ostatnia kreska. Jestem mega zadowolony z takiego wyniku. Wszystko na manetce i naprawde teren byl dosyc trudny i wial wiatr jak jechalem ulicami ( teren Zamczysko - Pod Skarpa ). Aha, pedaly popychalem jedynie przy ruszaniu - nie mam jeszcze blokady i nie chcialem dawac zbyt duzego momentu na rame - a tak to caly czas manetka.

Teraz wracam do tematu. Ten silnik wysokoobrotowy jest calkiem spoko dla kol 28 cali. Wysoka predkosc maksymalna oraz sprawne podjezdzanie pod gorki. Pod duze gorki ( duze jak na Bydgoszcz ) wjezdzalem 20km/h na samej manetce. Byc moze w prawdziwych gorach by sie to nie sprawdzilo - u nas jest idealnie.

Nie zaluje, ze wybralem silnik przekladniowy. Slychac ze dziala, ale nie skradam sie nigdzie rowerem takze mi to nie przeszkadza. Powyzej 15km/h wiatr w uszach zaglusza dzwiek silnika. Pewnie silnik szybciej mi sie zuzyje, ale ma za to maly apetyt na prad i sprawnie wjezdza pod gorki. Skoro kola zebate mozna kupic jako element wymienny, to nic tylko jezdzic i najwyzej za jakis czas dam do wymiany te kola.

Planowalem wydac na kolo elektryczne z akumulatorem okolo 1000zl ( przednie kolo z Aliexpress z bateria podlaczaną do silnika 250W - w ksztalcie księżyca ) a skonczylo sie na okolo 2600-2800zl i mam silnik 500W, bardzo duza baterie oraz zalozylem w koncu opony 1.75" antyprzebiciowe ( wczesniej mialem 1,5" i nie chcialo mi sie ich zmieniac na szersze, bo zawsze balem sie odkrecac kolo z roweru i cos tam grzebac ).
mariusz jest tez na tym forum
KRAKÓW
Robert83
Nowicjusz
Posty: 2
Rejestracja: 01 maja 2019, 8:20
Lokalizacja: Wieluń

Re: SILNIK PRZEKŁADNIOWY

Post autor: Robert83 »

Nie zaluje, ze wybralem silnik przekladniowy. Slychac ze dziala, ale nie skradam sie nigdzie rowerem takze mi to nie przeszkadza. Powyzej 15km/h wiatr w uszach zaglusza dzwiek silnika. Pewnie silnik szybciej mi sie zuzyje, ale ma za to maly apetyt na prad i sprawnie wjezdza pod gorki. Skoro kola zebate mozna kupic jako element wymienny, to nic tylko jezdzic i najwyzej za jakis czas dam do wymiany te kola.
Koła przekładni planetarnej są do zdobycia osobno nie trzeba całej przekładni zmieniać. Należy tylko wiedzieć ile zębów potrzebujemy 36, 42. Być może głośność tej piasty związana jest ściśle z samym sterowaniem. Przy pracy bez-hallowej potrafią nieprzyjemnie brzmieć szczególnie podczas gwałtownego przyspieszania. Przejście na halle i wysterowanie sinusem sprawa, że ten sam silnik jest bezszelestny.

Pozdrawiam. :)
vwrafi
Forumowicz
Posty: 67
Rejestracja: 15 wrz 2018, 23:16

Re: SILNIK PRZEKŁADNIOWY

Post autor: vwrafi »

Ja chyba mam halle. Od sterownika do silnika odchodziły 3 przewody na jednym kablu oraz 6 przewodów na drugim. Wszystkie połączyłem. A czy dam radę się dowiedzieć czy mam sinusowy sterownik? Tutaj go kupiłem:

https://www.aliexpress.com/store/produc ... 4e3cH4cpQ4

Czy jeśli to jest sinusowy sterownik, to czy muszę to gdzieś ustawić w KT-LCD3?
ODPOWIEDZ