Mxus 3k v3 turbo opory ruchu - Jazda bez wspomagania.
- T_polowy
- Forumowicz
- Posty: 35
- Rejestracja: 27 mar 2023, 22:12
Mxus 3k v3 turbo opory ruchu - Jazda bez wspomagania.
Witam.
Na jednej ze stron przeczytałem że silniki Mxus 3k v3 turbo stawiają duży opór w trakcie jazdy bez doładowania.
Chciałbym rozwinąć pojęcie "duży" -> jakieś bardziej obrazowe porównania.
Kombinuję naprawdę ciężki rower do wypadów nad wodę, pod namiot itp.
Sam rower będzie ważył jakieś 45kg(z MXus'em) + do 20kg na bagażniku (? a może nawet 25kg ?)
Napędu silnikowego zamierzam używać praktycznie tylko na podjazdach, po płaskim terenie nie mam zamiaru używać napędu elektrycznego.
Stąd też przy tych masach (i dystansach ok. 20km w jedną stronę, do przejechania bez przerw, potem powrót), te "DUŻE OPORY" silnika mocno mnie zmartwiły.
Na jednej ze stron przeczytałem że silniki Mxus 3k v3 turbo stawiają duży opór w trakcie jazdy bez doładowania.
Chciałbym rozwinąć pojęcie "duży" -> jakieś bardziej obrazowe porównania.
Kombinuję naprawdę ciężki rower do wypadów nad wodę, pod namiot itp.
Sam rower będzie ważył jakieś 45kg(z MXus'em) + do 20kg na bagażniku (? a może nawet 25kg ?)
Napędu silnikowego zamierzam używać praktycznie tylko na podjazdach, po płaskim terenie nie mam zamiaru używać napędu elektrycznego.
Stąd też przy tych masach (i dystansach ok. 20km w jedną stronę, do przejechania bez przerw, potem powrót), te "DUŻE OPORY" silnika mocno mnie zmartwiły.
- Yasiu77
- Moderator
- Posty: 1327
- Rejestracja: 20 mar 2018, 20:17
- Lokalizacja: Szczyrk
Re: Mxus 3k v3 turbo opory ruchu - Jazda bez wspomagania.
Czyli będziesz jezdził po równym na rowerze 65kg z 3k turbo tylko pedałując?
- T_polowy
- Forumowicz
- Posty: 35
- Rejestracja: 27 mar 2023, 22:12
Re: Mxus 3k v3 turbo opory ruchu - Jazda bez wspomagania.
@Yasiu77:
Tak mi się wydaje (ale to by była jazda z średnią prędkością ok. 15km/h).
Jeżeli by wystarczyło akumulatora 48V 15Ah to może bym używał wspomagania na 1 poziomie (tj. najsłabszego).
Aku musi mi starczyć na przejechanie około 45 km.
Tak mi się wydaje (ale to by była jazda z średnią prędkością ok. 15km/h).
Jeżeli by wystarczyło akumulatora 48V 15Ah to może bym używał wspomagania na 1 poziomie (tj. najsłabszego).
Aku musi mi starczyć na przejechanie około 45 km.
-
- Forumowicz
- Posty: 5056
- Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: Mxus 3k v3 turbo opory ruchu - Jazda bez wspomagania.
Obrazowo będzie zapewne tak;T_polowy pisze: ↑16 kwie 2023, 11:04Witam.
Na jednej ze stron przeczytałem że silniki Mxus 3k v3 turbo stawiają duży opór w trakcie jazdy bez doładowania.
Chciałbym rozwinąć pojęcie "duży" -> jakieś bardziej obrazowe porównania.
Kombinuję naprawdę ciężki rower do wypadów nad wodę, pod namiot itp.
Sam rower będzie ważył jakieś 45kg(z MXus'em) + do 20kg na bagażniku (? a może nawet 25kg ?)
Napędu silnikowego zamierzam używać praktycznie tylko na podjazdach, po płaskim terenie nie mam zamiaru używać napędu elektrycznego.
Stąd też przy tych masach (i dystansach ok. 20km w jedną stronę, do przejechania bez przerw, potem powrót), te "DUŻE OPORY" silnika mocno mnie zmartwiły.
Jeżeli na "zwykłym" rowerze (bez oporów) o wadze 65 kg pojedziesz 20 - 25 km/godz (zależnie od Twojej mocy), to na HUB'ie bezprzekładniowym bez prądu może być to 10 - 15 km/godz przy tej samej Twojej mocy.
- T_polowy
- Forumowicz
- Posty: 35
- Rejestracja: 27 mar 2023, 22:12
Re: Mxus 3k v3 turbo opory ruchu - Jazda bez wspomagania.
No ładnie czyli pokonywanie tego oporu "pożre" ok 50% mocy (lub więcej) z kręcenia korbą - nieciekawie :/
To na ile wystarczy mi aku 48V 15Ah ?
(Z użyciem wspomagania na najniższym ok. 20% poziomie)
Trasa ma powiedzmy ok 40km z jednym większym podjazdem 10% długim na ok. 3km (różnica poziomów ok. 250m na 3km) plus kilka krótszych po 300m ale bardziej stromych.
Nawój silnika 6T
To na ile wystarczy mi aku 48V 15Ah ?
(Z użyciem wspomagania na najniższym ok. 20% poziomie)
Trasa ma powiedzmy ok 40km z jednym większym podjazdem 10% długim na ok. 3km (różnica poziomów ok. 250m na 3km) plus kilka krótszych po 300m ale bardziej stromych.
Nawój silnika 6T
-
- Forumowicz
- Posty: 5056
- Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: Mxus 3k v3 turbo opory ruchu - Jazda bez wspomagania.
Bateria 720 Wh.
Przy sterowniku 45 A, 48 V, 2 kW i pełnej mocy będzie to poniżej 20 minut jazdy. Przy prędkości 30 - 35 km/godz (400 - 600 wat) powinno starczyć na ~1.5 godz i 45 km. W miarę zmniejszania prędkości i dodatkowych watów z nóg zasięg wzrośnie do 100 km (i więcej).
- tas
- Administrator
- Posty: 3004
- Rejestracja: 27 kwie 2017, 15:10
- Lokalizacja: Żywiec
- Kontakt:
Re: Mxus 3k v3 turbo opory ruchu - Jazda bez wspomagania.
nie mozesz zasilac 3k z akumulatora 15ah jest za maly i go uszkodzisz takim uzytkowaniem
Silniki, sterowniki, BMSy: https://nexun.pl tel: +48 33 50 00 105
Tanie ogniwa: https://e-foton.pl
----------------------
Mój blog o rowerach elektrycznych: http://ebike.nexun.pl
Tanie ogniwa: https://e-foton.pl
----------------------
Mój blog o rowerach elektrycznych: http://ebike.nexun.pl
- T_polowy
- Forumowicz
- Posty: 35
- Rejestracja: 27 mar 2023, 22:12
Re: Mxus 3k v3 turbo opory ruchu - Jazda bez wspomagania.
Ja chciałbym się poruszać w przedziale prędkości 15 ~ 25km/hl
Dla nawoju 6T i aku 48V, v max. to i tak jakieś 27km/h.
To wszystko co napisałeś pokrywało by się z rzeczywistością gdyby efektywność silnika była stała w (pi razy oko) prawie całym zakresie prędkości.
A coś mi mówi że będzie niska (a nawet bardzo) przy małych prędkościach, kwestia jaka będzie przy ~15km/h.
@tas:
Ograniczenie prądowe/mocy (w ustawieniach sterownika) ?
edit:
Aku ma deklarowaną pojemność 20Ah, ale to chińczyk więc...
Właśnie szukam klucza od aku, jak wyjmę to rozbiorę i sprawdzę konfigurację ogniw.
Dla nawoju 6T i aku 48V, v max. to i tak jakieś 27km/h.
To wszystko co napisałeś pokrywało by się z rzeczywistością gdyby efektywność silnika była stała w (pi razy oko) prawie całym zakresie prędkości.
A coś mi mówi że będzie niska (a nawet bardzo) przy małych prędkościach, kwestia jaka będzie przy ~15km/h.
@tas:
Ograniczenie prądowe/mocy (w ustawieniach sterownika) ?
edit:
Aku ma deklarowaną pojemność 20Ah, ale to chińczyk więc...
Właśnie szukam klucza od aku, jak wyjmę to rozbiorę i sprawdzę konfigurację ogniw.
-
- Forumowicz
- Posty: 128
- Rejestracja: 21 wrz 2020, 22:03
Re: Mxus 3k v3 turbo opory ruchu - Jazda bez wspomagania.
Konfiguracja roweru jaką przedstawiasz skonfrontowana z przedstawionymi przez Ciebie założeniami nie ma najmniejszego sensu. To tak jakby kupić sobie Kamaza, żeby wozić dziecko do przedszkola i podskoczyć pod sklep. Do Twoich założeń najodpowiedniejszy będzie MXUS XF15...
- T_polowy
- Forumowicz
- Posty: 35
- Rejestracja: 27 mar 2023, 22:12
Re: Mxus 3k v3 turbo opory ruchu - Jazda bez wspomagania.
@SzczepanW2:
Nie wykluczam zmiany silnika (min. po to ten wątek).
Przy masie ~65kg + 85kg (Ja) -> podjazdy, podjazdy... A i jeszcze podjazdy...
Nie wykluczam zmiany silnika (min. po to ten wątek).
Dlaczego Mxus 3k turbo ?Konfiguracja roweru jaką przedstawiasz skonfrontowana z przedstawionymi przez Ciebie założeniami nie ma najmniejszego sensu.
Przy masie ~65kg + 85kg (Ja) -> podjazdy, podjazdy... A i jeszcze podjazdy...
Dlaczego ? (konkretne powody)Do Twoich założeń najodpowiedniejszy będzie MXUS XF15...
-
- Forumowicz
- Posty: 5056
- Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: Mxus 3k v3 turbo opory ruchu - Jazda bez wspomagania.
Przy RPM silnika 30 % do 90 % sprawność waha się między 70 a 80%, więc 15 - 25 km/godz (przy max 30 - 35 km/godz) mieści się w zakresie optymalnej sprawności tego silnika.
-
- Forumowicz
- Posty: 1343
- Rejestracja: 21 kwie 2021, 5:22
- Lokalizacja: Kielce
Re: Mxus 3k v3 turbo opory ruchu - Jazda bez wspomagania.
No jest to jakieś rozwiązanie, ale to już nie będzie lekki rower, nie tylko w czasie tych biwakowych wyjazdów, ale też na co dzień. No po prostu zawsze już będzie ciężki i bez prądu nie do jazdy.
Dlatego można rozważyć też inne rozwiązanie, czyli mocną przekładniowkę, co najmniej 500W nominalnie. Wprawdzie te 3 km pod górę to będzie dla niej wyzwanie, ale w czasie poniżej 10 minut (tyle będzie trwał ten podjazd), o ile wcześniej będzie zimna, to nie powinna się jeszcze zdążyć przegrzać. Szacuję to na podstawie czasu jaki jest potrzebny do zagotowania 3 litrów (kg) wody czajnikiem elektrycznym 1 kW.
Dlatego można rozważyć też inne rozwiązanie, czyli mocną przekładniowkę, co najmniej 500W nominalnie. Wprawdzie te 3 km pod górę to będzie dla niej wyzwanie, ale w czasie poniżej 10 minut (tyle będzie trwał ten podjazd), o ile wcześniej będzie zimna, to nie powinna się jeszcze zdążyć przegrzać. Szacuję to na podstawie czasu jaki jest potrzebny do zagotowania 3 litrów (kg) wody czajnikiem elektrycznym 1 kW.
Potrzebujesz huba w dobrej cenie: viewtopic.php?t=10489 lub napisz.
- Yasiu77
- Moderator
- Posty: 1327
- Rejestracja: 20 mar 2018, 20:17
- Lokalizacja: Szczyrk
Re: Mxus 3k v3 turbo opory ruchu - Jazda bez wspomagania.
a mógłbyś pokazać nam ten rowerek 45kg? Mój nieskończony ulep też waży 45kg z 3k turbo ale jest aku 2700wh, to ciut więcej niż 720Wh Może xp04 rozwiązał by problem, mocny, lekki, przekładniowy i można bez oporowo jechać bez prądu.
- T_polowy
- Forumowicz
- Posty: 35
- Rejestracja: 27 mar 2023, 22:12
Re: Mxus 3k v3 turbo opory ruchu - Jazda bez wspomagania.
@zielony71:
@Yasiu77:
XD ... Także... no...
To jest DUOTTS F26
Zakup dodatkowego aku 20Ah 48V też biorę pod uwagę, ale to jednak kolejny wydatekNo jest to jakieś rozwiązanie, ale to już nie będzie lekki rower, nie tylko w czasie tych biwakowych wyjazdów, ale też na co dzień. No po prostu zawsze już będzie ciężki i bez prądu nie do jazdy.
@Yasiu77:
XD ... Także... no...
To jest DUOTTS F26
- T_polowy
- Forumowicz
- Posty: 35
- Rejestracja: 27 mar 2023, 22:12
Re: Mxus 3k v3 turbo opory ruchu - Jazda bez wspomagania.
Masa 38kg -> tak deklaruje producent.
Od razu wolę uprzedzić dywagacje: deklarowana moc silników to kompletna Bajka.
Wysokość magnesów nie wynosi 40mm jak deklaruje producent tylko 30mm (średnica stojana 110mm) realna moc jednego silnika będzie pewnie ok. 350W (silniki są dwa). { tu mały offtop: Tak swoją drogą zastanawiam się nad różnicami silników do fata pomiędzy 350W a 500W (Bafang i klony) bo pakiety blach i magnesy wyglądają na takie same, kwestia samego nawoju? }
A i to się jeszcze okaże czy to prawda (w/w dane to deklaracje sprzedającego) jak rozkręcę silniki.
@Yasiu77:
Piękny potwór
Ale ja buduję rowerowego BRDM'a tak został ochszczony mój "projekt" XD
Od razu wolę uprzedzić dywagacje: deklarowana moc silników to kompletna Bajka.
Wysokość magnesów nie wynosi 40mm jak deklaruje producent tylko 30mm (średnica stojana 110mm) realna moc jednego silnika będzie pewnie ok. 350W (silniki są dwa). { tu mały offtop: Tak swoją drogą zastanawiam się nad różnicami silników do fata pomiędzy 350W a 500W (Bafang i klony) bo pakiety blach i magnesy wyglądają na takie same, kwestia samego nawoju? }
A i to się jeszcze okaże czy to prawda (w/w dane to deklaracje sprzedającego) jak rozkręcę silniki.
@Yasiu77:
Piękny potwór
Ale ja buduję rowerowego BRDM'a tak został ochszczony mój "projekt" XD
Ostatnio zmieniony 16 kwie 2023, 21:54 przez T_polowy, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Forumowicz
- Posty: 2100
- Rejestracja: 11 cze 2018, 5:19
- Lokalizacja: Ruda Śląska
Re: Mxus 3k v3 turbo opory ruchu - Jazda bez wspomagania.
Chcesz zmieniać dwa silniki przekładniowe na 3k turbo i zostawić pozostałe części?
Według mnie lepiej będzie zostawić dwa silniki przekładniowe.
Według oferty DUOTTS 26
Zmiana silnika tutaj nic nie pomoże bo do 3k turbo należy zmienić sterownik a orginalna bateria nie wydoli prądowo dla więcej mocy.
Więc zmieniać silnik na 3k turbo to należy zmienić sterownik i baterię z BMSem.
Tego roweru nie opłaca zmienić silnika na 3k turbo chodzi o koszta przeróbki.
Według mnie lepiej będzie zostawić dwa silniki przekładniowe.
Według oferty DUOTTS 26
Zmiana silnika tutaj nic nie pomoże bo do 3k turbo należy zmienić sterownik a orginalna bateria nie wydoli prądowo dla więcej mocy.
Więc zmieniać silnik na 3k turbo to należy zmienić sterownik i baterię z BMSem.
Tego roweru nie opłaca zmienić silnika na 3k turbo chodzi o koszta przeróbki.
Ostatnio zmieniony 16 kwie 2023, 22:00 przez Dede, łącznie zmieniany 1 raz.
- T_polowy
- Forumowicz
- Posty: 35
- Rejestracja: 27 mar 2023, 22:12
Re: Mxus 3k v3 turbo opory ruchu - Jazda bez wspomagania.
@Dede:
Od strony elektroniki to ja już to sobie ogarnę.
Fabryczne sterowniki chyba mają możliwość ustawienia ograniczenia prądu/mocy podawanych na silnik ? (Pytam - nie wiem).
Tak jak pisałem wcześniej drugi aku też jest opcją która wchodzi w grę.
Od strony elektroniki to ja już to sobie ogarnę.
Fabryczne sterowniki chyba mają możliwość ustawienia ograniczenia prądu/mocy podawanych na silnik ? (Pytam - nie wiem).
Tak jak pisałem wcześniej drugi aku też jest opcją która wchodzi w grę.
Też nie wykluczam ale z tyłu przydałby się jednak 1kW (ale cena Alledrogo za 1kW Bafanga to ~2k cebulionów - sroga danina)Według mnie lepiej będzie zostawić dwa silniki przekładniowe.
- Yasiu77
- Moderator
- Posty: 1327
- Rejestracja: 20 mar 2018, 20:17
- Lokalizacja: Szczyrk
Re: Mxus 3k v3 turbo opory ruchu - Jazda bez wspomagania.
Zrób jak Dede pisze. Nic nie zmieniaj. Weź to poskładaj i jedź na testy, będzie Pan zadowolony
-
- Forumowicz
- Posty: 2100
- Rejestracja: 11 cze 2018, 5:19
- Lokalizacja: Ruda Śląska
Re: Mxus 3k v3 turbo opory ruchu - Jazda bez wspomagania.
Silniki moc według oferty 750W wiec sterownik dostarcza w piku 750W jeśli chcesz używać 3k turbo żeby miało to sens go używania należy mieć moc 2000W a 3000W w górach.
Zmiana tylko silnika 3k turbo i używanie 750W sterownika to gorzej wyjdzie mniej momentu od z silnika przekładniowego.
Żeby był odpowiedni moment silnika należy dużym prądem karmić szczególnie w górach.
- T_polowy
- Forumowicz
- Posty: 35
- Rejestracja: 27 mar 2023, 22:12
Re: Mxus 3k v3 turbo opory ruchu - Jazda bez wspomagania.
Wcale nie zamierzam używać fabrycznego sterownika z 3k turbo.Zmiana tylko silnika 3k turbo i używanie 750W sterownika to gorzej wyjdzie mniej momentu od z silnika przekładniowego.
Żeby był odpowiedni moment silnika należy dużym prądem karmić szczególnie w górach.
Tak jak mówiłem wcześniej - elektronikę sobie ogarnę.
Co do ograniczenia mocy/prądu podawanego na silnik - pytam w tym sensie że takie ustawienie w konfiguracji sterownika(w moim mniemaniu) jest rzeczą dość oczywistą ale przy obecnych trendach to już niekoniecznie.
Odnośnie sterowników i wyświetlaczy -> czy są takie które podają na bieżąco temperaturę silników ?
- T_polowy
- Forumowicz
- Posty: 35
- Rejestracja: 27 mar 2023, 22:12
Re: Mxus 3k v3 turbo opory ruchu - Jazda bez wspomagania.
Taki mam zamiar
I właśnie do tego bardzo potrzebuję wyświetlacza który podaje info o bieżącej temperaturze silników ... i nie tylko....
np. BMS'a z rejestratorem i UART'em lub czymś co pozwoli na akwizycję danych...
- Yasiu77
- Moderator
- Posty: 1327
- Rejestracja: 20 mar 2018, 20:17
- Lokalizacja: Szczyrk
Re: Mxus 3k v3 turbo opory ruchu - Jazda bez wspomagania.
te silniki pewnie nie maja czujnika temperatury. Wydaje mi się, że w przekladniówkach z reguły jest hall do prędkości więc wyświetlacz z taką opcją niewiele wniesie. Możesz ewentualnie rozkręcić przekładniówkę , odciąć hala i dać czujnik temperatury. Popularne sterowniki sinusy kt z wyświetlaczami np. lcd3, mają wskazanie z czujników ntc10k do 140 stopni i można je zmodyfikować, że przy konkretnej temperaturze np. 110st C odetnie zasilanie silnika.
- T_polowy
- Forumowicz
- Posty: 35
- Rejestracja: 27 mar 2023, 22:12
Re: Mxus 3k v3 turbo opory ruchu - Jazda bez wspomagania.
Rozumiem że hall'a trzeba odciąć żeby zwolnić żyły na NTC'ka ?
Czujniki temp nie muszą być na stałe. Chcę sobie wyrobić jakieś rozeznanie jak będzie się kształtowała temperatura silników, w różnych "wariantach" tam gdzie najbardziej dostają w dupę przede wszystkim... podjazdy, duży ciężar na bagażniku, etc...
Nie wspomniałem (zapomniałem napisać) o tym wcześniej: taki "szczególik" odnośnie tylnego silnika, który będzie w całości przesłonięty sakwami (dużymi) więc obieg chłodzenia będzie mocno utrudniony... więc testy, testy, testy...
A BMS'y z rejestratorami z możliwością wyeksportowania danych (al'a CSV lub podobne) Czy to już może za duże wymogi od dostępnych urządzeń z przeznaczeniem na rynek konsumencki ?
Czujniki temp nie muszą być na stałe. Chcę sobie wyrobić jakieś rozeznanie jak będzie się kształtowała temperatura silników, w różnych "wariantach" tam gdzie najbardziej dostają w dupę przede wszystkim... podjazdy, duży ciężar na bagażniku, etc...
Nie wspomniałem (zapomniałem napisać) o tym wcześniej: taki "szczególik" odnośnie tylnego silnika, który będzie w całości przesłonięty sakwami (dużymi) więc obieg chłodzenia będzie mocno utrudniony... więc testy, testy, testy...
A BMS'y z rejestratorami z możliwością wyeksportowania danych (al'a CSV lub podobne) Czy to już może za duże wymogi od dostępnych urządzeń z przeznaczeniem na rynek konsumencki ?
-
- Forumowicz
- Posty: 5056
- Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: Mxus 3k v3 turbo opory ruchu - Jazda bez wspomagania.
Możesz mi powiedzieć na jakiej podstawie z wymiarów magnesów chcesz stwierdzić że silnik nie ma deklarowanej przez producenta mocy. Proste porównanie dwóch silników (co prawda spalinowych bo łatwiej) jednakowej mocy.T_polowy pisze: ↑16 kwie 2023, 21:32Od razu wolę uprzedzić dywagacje: deklarowana moc silników to kompletna Bajka.
Wysokość magnesów nie wynosi 40mm jak deklaruje producent tylko 30mm (średnica stojana 110mm) realna moc jednego silnika będzie pewnie ok. 350W (silniki są dwa). { tu mały offtop: Tak swoją drogą zastanawiam się nad różnicami silników do fata pomiędzy 350W a 500W (Bafang i klony) bo pakiety blach i magnesy wyglądają na takie same, kwestia samego nawoju? }
https://www.google.com/search?q=Silnik+ ... s-wiz-serp
VS
https://www.google.com/search?q=silnik+ ... utc=sp-006
W silnikach elektrycznych masz podobnie (oba ~600 wat)
https://pl.aliexpress.com/item/40013158 ... 5zmBFHtYXr
vs
https://pl.aliexpress.com/item/10050014 ... pt=glo2pol
Jeszcze raz powtórzę, to fabryka/producent określa moc silnika przy której jego eksploatacja nie spowoduje awarii, bo to producent musi później rozpatrywać i płacić za naprawy.
To że użytkownicy zmieniają dowolnie parametry użytkowe silnika to już zupełnie inna bajka.
- T_polowy
- Forumowicz
- Posty: 35
- Rejestracja: 27 mar 2023, 22:12
Re: Mxus 3k v3 turbo opory ruchu - Jazda bez wspomagania.
Nie będę tego nawet komentował.tkoko pisze: ↑17 kwie 2023, 6:36Możesz mi powiedzieć na jakiej podstawie z wymiarów magnesów chcesz stwierdzić że silnik nie ma deklarowanej przez producenta mocy. Proste porównanie dwóch silników (co prawda spalinowych bo łatwiej) jednakowej mocy.T_polowy pisze: ↑16 kwie 2023, 21:32Od razu wolę uprzedzić dywagacje: deklarowana moc silników to kompletna Bajka.
Wysokość magnesów nie wynosi 40mm jak deklaruje producent tylko 30mm (średnica stojana 110mm) realna moc jednego silnika będzie pewnie ok. 350W (silniki są dwa). { tu mały offtop: Tak swoją drogą zastanawiam się nad różnicami silników do fata pomiędzy 350W a 500W (Bafang i klony) bo pakiety blach i magnesy wyglądają na takie same, kwestia samego nawoju? }
https://www.google.com/search?q=Silnik+ ... s-wiz-serp
VS
https://www.google.com/search?q=silnik+ ... utc=sp-006
W silnikach elektrycznych masz podobnie (oba ~600 wat)
https://pl.aliexpress.com/item/40013158 ... 5zmBFHtYXr
vs
https://pl.aliexpress.com/item/10050014 ... pt=glo2pol
Jeszcze raz powtórzę, to fabryka/producent określa moc silnika przy której jego eksploatacja nie spowoduje awarii, bo to producent musi później rozpatrywać i płacić za naprawy.
To że użytkownicy zmieniają dowolnie parametry użytkowe silnika to już zupełnie inna bajka.
Kolego @Tkoko, powiem wprost:
Twój post wprost wskazuje na brak odpowiedniej wiedzy z elektrotechniki, a i fizyki także.
-
- Forumowicz
- Posty: 128
- Rejestracja: 21 wrz 2020, 22:03
Re: Mxus 3k v3 turbo opory ruchu - Jazda bez wspomagania.
Opory bez prądu w 3Kturbo Cię zaskoczą (oczywiście negatywanie), samo zasilanie go poniżej mocy nominalnej spowoduje że silnik będzie zupełnie nieefektywny i takie XF15 w wersji 30h fat będzie radziło sobie znacznie lepiej. Sam montaż 3KTurbo do tej chińskiej ramy jest co najmniej nie rozsądny ze względów bezpieczeństwa.T_polowy pisze: ↑16 kwie 2023, 14:15@SzczepanW2:
Nie wykluczam zmiany silnika (min. po to ten wątek).
Dlaczego Mxus 3k turbo ?Konfiguracja roweru jaką przedstawiasz skonfrontowana z przedstawionymi przez Ciebie założeniami nie ma najmniejszego sensu.
Przy masie ~65kg + 85kg (Ja) -> podjazdy, podjazdy... A i jeszcze podjazdy...
Dlaczego ? (konkretne powody)Do Twoich założeń najodpowiedniejszy będzie MXUS XF15...
-
- Forumowicz
- Posty: 2100
- Rejestracja: 11 cze 2018, 5:19
- Lokalizacja: Ruda Śląska
Re: Mxus 3k v3 turbo opory ruchu - Jazda bez wspomagania.
Wachacz z aluminium może pęknąć przy 3k turbo.SzczepanW2 pisze: ↑17 kwie 2023, 8:33Sam montaż 3KTurbo do tej chińskiej ramy jest co najmniej nie rozsądny ze względów bezpieczeństwa.
Ja teraz buduje fatbike na 3k turbo ale robię wachacz stalowy i specialny uchwyt do tego silnika.