XF15C/XF19C/XP04/Bolt e-1000
-
- Nowicjusz
- Posty: 5
- Rejestracja: 15 cze 2023, 12:20
XF15C/XF19C/XP04/Bolt e-1000
Witam wszystkich!
Jestem świeży w temacie i przymierzam się do pierwszej konwersji. Będę wdzięczny za pomoc w wyborze napędu. Pacjent to Unibike Crossfire z 2021 (https://sprint-rowery.pl/rower-crossowy ... additional)
Po małym researchu stwierdziłem że silnik przekładniowy będzie odpowiedni (głównie wspomaganie na podjazdach i w dojazach do pracy, Vmax jest sprawą drugorzędną) natomiast mam problem z wyborem napędu.
Zależy mi na sterowniku zintegrowanym w bidonie i początkowo chciałem zakupić zestaw XF15c w MG VOLT, tylko że w zestawie sprzedają tylko nawój 6T a w opisie sugerują 8T do pagórkowatego terenu (a taki mam właśnie w okolicy). Dodam, że moja waga razem z rowerem przed konwersją to ok. 105 kg i nie wiem czy ten silnik da radę. Nie obawiam się braku mocy (każde wspomaganie dużo zmieni), bardziej boje się o przegrzanie silnika. Może niepotrzebnie?
W związku z tym zacząłem się zastanawiać nad mocniejszym XF19c, ale tego jeszcze MG VOLT nie ma i czekają na dostawę. W innych sklepach nie znalazłem zestawu z tym silnikiem + zintegrowany sterownik.
Kolejnym zestawem spełniającym moje kryteria jest zestaw Bolt e-1000 Smart.
Ostatni silnik jaki znalazłem to XP04, ale tu też nie widzę gotowych zestawów ze zintegrowanym sterownikiem.
Nie chce mi się bawić w zaplatanie silnika czy kupowania wszystkich podzespołów osobno ze względu na ograniczony czas i znajomość tematu, także skłaniam się ku gotowym zestawom i tu zostaje mi tylko XF15c lub e-1000 Smart.
Czy może ktoś doradzić jak ten e-1000 wypada w porównaniu do XF15c i XF19c? A może da się gdzieś kupić zestaw z XF19C/XP04 ze zintegrowanym sterownikiem?
Z góry dzięki za sugestie
Jestem świeży w temacie i przymierzam się do pierwszej konwersji. Będę wdzięczny za pomoc w wyborze napędu. Pacjent to Unibike Crossfire z 2021 (https://sprint-rowery.pl/rower-crossowy ... additional)
Po małym researchu stwierdziłem że silnik przekładniowy będzie odpowiedni (głównie wspomaganie na podjazdach i w dojazach do pracy, Vmax jest sprawą drugorzędną) natomiast mam problem z wyborem napędu.
Zależy mi na sterowniku zintegrowanym w bidonie i początkowo chciałem zakupić zestaw XF15c w MG VOLT, tylko że w zestawie sprzedają tylko nawój 6T a w opisie sugerują 8T do pagórkowatego terenu (a taki mam właśnie w okolicy). Dodam, że moja waga razem z rowerem przed konwersją to ok. 105 kg i nie wiem czy ten silnik da radę. Nie obawiam się braku mocy (każde wspomaganie dużo zmieni), bardziej boje się o przegrzanie silnika. Może niepotrzebnie?
W związku z tym zacząłem się zastanawiać nad mocniejszym XF19c, ale tego jeszcze MG VOLT nie ma i czekają na dostawę. W innych sklepach nie znalazłem zestawu z tym silnikiem + zintegrowany sterownik.
Kolejnym zestawem spełniającym moje kryteria jest zestaw Bolt e-1000 Smart.
Ostatni silnik jaki znalazłem to XP04, ale tu też nie widzę gotowych zestawów ze zintegrowanym sterownikiem.
Nie chce mi się bawić w zaplatanie silnika czy kupowania wszystkich podzespołów osobno ze względu na ograniczony czas i znajomość tematu, także skłaniam się ku gotowym zestawom i tu zostaje mi tylko XF15c lub e-1000 Smart.
Czy może ktoś doradzić jak ten e-1000 wypada w porównaniu do XF15c i XF19c? A może da się gdzieś kupić zestaw z XF19C/XP04 ze zintegrowanym sterownikiem?
Z góry dzięki za sugestie
-
- Forumowicz
- Posty: 1343
- Rejestracja: 21 kwie 2021, 5:22
- Lokalizacja: Kielce
Re: XF15C/XF19C/XP04/Bolt e-1000
a konkretniej co rozumiesz przez pagórki? 10%? 20%?pagórkowatego terenu (a taki mam właśnie w okolicy)
Potrzebujesz huba w dobrej cenie: viewtopic.php?t=10489 lub napisz.
- tas
- Administrator
- Posty: 3003
- Rejestracja: 27 kwie 2017, 15:10
- Lokalizacja: Żywiec
- Kontakt:
Re: XF15C/XF19C/XP04/Bolt e-1000
20% nachylenia to nie pagórek
Sterowniki zintegrowane są bardziej awaryjne niż sterowniki "w pełnej wersji" , przegrzewają się, częściej uszkadzają się od wody, unikaj tego rozwiązania bo na dłuższa metę to powód większej ilości problemów niż zaleta użytkowych
Sterowniki zintegrowane są bardziej awaryjne niż sterowniki "w pełnej wersji" , przegrzewają się, częściej uszkadzają się od wody, unikaj tego rozwiązania bo na dłuższa metę to powód większej ilości problemów niż zaleta użytkowych
Silniki, sterowniki, BMSy: https://nexun.pl tel: +48 33 50 00 105
Tanie ogniwa: https://e-foton.pl
----------------------
Mój blog o rowerach elektrycznych: http://ebike.nexun.pl
Tanie ogniwa: https://e-foton.pl
----------------------
Mój blog o rowerach elektrycznych: http://ebike.nexun.pl
-
- Nowicjusz
- Posty: 5
- Rejestracja: 15 cze 2023, 12:20
Re: XF15C/XF19C/XP04/Bolt e-1000
@zielony71, mam na myśli okolice Krakowa, nie są to góry, ale strome podjazdy może nawet i 20% mogą się zdarzyć. Z tym że będą to krótkie podjazdy na odcinku raczej kilkudziesięciu metrów
@tas, jestem świadomy twoich doświadczeń. Wielokrotnie o tym wspominałeś w innych postach, ale jestem skłonny zaryzykować. NIe zależy mi na wyciąganiu z silnika maxa i jeśli ze zintegrowanym sterownikiem osiągnę słabsze parametry - bedzie ok. Ja tylko nie chce zarżnąć silnika. Wymiana sterownika to tez nie jest jakiś kosmiczny koszt z tego co widzę. Wiele też osób użytkuje te sterowniki bezproblemowo.
Ta dodatkowa skrzynka na ramie jest dla mnie nie do przejscia. Wielokrotnie wykłócałem się z żoną jak chciała coś w domu niefunkcjonalnego byle tylko ładnie wyglądało, więc doskonale rozumiem twoje podejście, ale w tym przypadku jakaś moja babska część się odzywa i jak widzę takiego "ulepa" z kilkoma skrzynkami w losowych miejscach na ramie, to mi się to najzwyczajniej w świecie nie podoba
@tas, jestem świadomy twoich doświadczeń. Wielokrotnie o tym wspominałeś w innych postach, ale jestem skłonny zaryzykować. NIe zależy mi na wyciąganiu z silnika maxa i jeśli ze zintegrowanym sterownikiem osiągnę słabsze parametry - bedzie ok. Ja tylko nie chce zarżnąć silnika. Wymiana sterownika to tez nie jest jakiś kosmiczny koszt z tego co widzę. Wiele też osób użytkuje te sterowniki bezproblemowo.
Ta dodatkowa skrzynka na ramie jest dla mnie nie do przejscia. Wielokrotnie wykłócałem się z żoną jak chciała coś w domu niefunkcjonalnego byle tylko ładnie wyglądało, więc doskonale rozumiem twoje podejście, ale w tym przypadku jakaś moja babska część się odzywa i jak widzę takiego "ulepa" z kilkoma skrzynkami w losowych miejscach na ramie, to mi się to najzwyczajniej w świecie nie podoba
-
- Forumowicz
- Posty: 1343
- Rejestracja: 21 kwie 2021, 5:22
- Lokalizacja: Kielce
Re: XF15C/XF19C/XP04/Bolt e-1000
No to jeśli rzeczywiście miewasz 20% to raczej wybierz tego Bolta. Tu masz temat o nim:
viewtopic.php?t=6701
viewtopic.php?t=6701
Potrzebujesz huba w dobrej cenie: viewtopic.php?t=10489 lub napisz.
-
- Nowicjusz
- Posty: 5
- Rejestracja: 15 cze 2023, 12:20
Re: XF15C/XF19C/XP04/Bolt e-1000
Dzięki, widziałem ten wątek wcześniej, ale nie udało mi się znaleźć porównania tego Bolta do XF15.zielony71 pisze: ↑15 cze 2023, 15:12No to jeśli rzeczywiście miewasz 20% to raczej wybierz tego Bolta. Tu masz temat o nim:
viewtopic.php?t=6701
Według info z tego wątku to podobno jest Shengyi DGW22 a wedlug danych katalogowych ten silnik wydaje sie miec podobne parametry. Czy napewno Bolt e1000 Smart > XF15c?
-
- Forumowicz
- Posty: 1343
- Rejestracja: 21 kwie 2021, 5:22
- Lokalizacja: Kielce
Re: XF15C/XF19C/XP04/Bolt e-1000
Które parametry ma podobne?
Potrzebujesz huba w dobrej cenie: viewtopic.php?t=10489 lub napisz.
-
- Nowicjusz
- Posty: 5
- Rejestracja: 15 cze 2023, 12:20
Re: XF15C/XF19C/XP04/Bolt e-1000
Moment obrotowy i moc
https://www.syimotor.com/products/dgw22 ... r-mtb.html
Chyba ze na inny silnik patrzę
https://www.syimotor.com/products/dgw22 ... r-mtb.html
Chyba ze na inny silnik patrzę
-
- Forumowicz
- Posty: 1343
- Rejestracja: 21 kwie 2021, 5:22
- Lokalizacja: Kielce
Re: XF15C/XF19C/XP04/Bolt e-1000
Raczej inny, bo kilka rzeczy się nie zgadza. Bolt wspomina o mocy znamionowej 1000W i skośnej przekładni, a w tym DWG22 moc jest niższa, a zębatka ma proste zęby.
Potrzebujesz huba w dobrej cenie: viewtopic.php?t=10489 lub napisz.
-
- Nowicjusz
- Posty: 5
- Rejestracja: 15 cze 2023, 12:20
Re: XF15C/XF19C/XP04/Bolt e-1000
Dziękuję za dotychczasowe odpowiedzi. Pozwolę sobie zadać jeszcze kilka podstawowych pytań które mnie nurtują.
Czy jeśli dojadę przednim kołem do ściany i odkręcę manetkę to co się wydarzy (pytanie dotyczy silników HUB przekładniowych jeśli ma to znaczenie) ? Temperatura zacznie rosnąć aż silnik się spali jeśli nie ma zabezpieczenia termicznego?
Rozumiem, że w uproszczeniu to ile z danego silnika się wyciągnie (moc, moment) zależy od wielkości natężenia prądu jaką puści sterownik.
Im wyższy prąd i obciążenie, tym szybciej/bardziej silnik się grzeje.
Mamy dwa przypadki:
a) XF15c dla którego prąd sterownika jest ustawiony na 20A
b) XF15c z prądem 15A
Wyjeżdżam pod stromą górę, ja daje z siebie powiedzmy 200W, silnik doklada tyle ile jest w stanie, kadencja jest stała.
a) wyjeżdżam pod górę z prędkością powiedzmy 15km/h
b) ze względu na mniejszy prąd silnik słabiej wspomaga więc redukuję przełozenie. Mój wkład mocy bez zmian, kadencja bez zmian, silnik generuje maksymalną moc, ale mniejszą niż w a) i wyjeżdżam z prędkością 10km/h
Wyjechałem na wzniesienie, w przypadku b) silnik pozostawał pod maksymalnym obciążeniem 50% czasu dłużej ze względu na mniejszą prędkość.
W którym przypadku silnik bardziej się zagrzeje?
Zastanawiam się nad tym XF15c ponieważ wyjdzie kilka stówek taniej i prawdopodobnie wkrótce żonie też zelektryfikuje rower. U niej 30kg mniej więc jeśli dla mnie okaże się za słaby to dałbym go żonie. Zastanawiam się tylko czy jeśli okaże się za słaby dla mnie to czy przetrwa do czasu zanim to sobie uświadomię
Czy jeśli dojadę przednim kołem do ściany i odkręcę manetkę to co się wydarzy (pytanie dotyczy silników HUB przekładniowych jeśli ma to znaczenie) ? Temperatura zacznie rosnąć aż silnik się spali jeśli nie ma zabezpieczenia termicznego?
Rozumiem, że w uproszczeniu to ile z danego silnika się wyciągnie (moc, moment) zależy od wielkości natężenia prądu jaką puści sterownik.
Im wyższy prąd i obciążenie, tym szybciej/bardziej silnik się grzeje.
Mamy dwa przypadki:
a) XF15c dla którego prąd sterownika jest ustawiony na 20A
b) XF15c z prądem 15A
Wyjeżdżam pod stromą górę, ja daje z siebie powiedzmy 200W, silnik doklada tyle ile jest w stanie, kadencja jest stała.
a) wyjeżdżam pod górę z prędkością powiedzmy 15km/h
b) ze względu na mniejszy prąd silnik słabiej wspomaga więc redukuję przełozenie. Mój wkład mocy bez zmian, kadencja bez zmian, silnik generuje maksymalną moc, ale mniejszą niż w a) i wyjeżdżam z prędkością 10km/h
Wyjechałem na wzniesienie, w przypadku b) silnik pozostawał pod maksymalnym obciążeniem 50% czasu dłużej ze względu na mniejszą prędkość.
W którym przypadku silnik bardziej się zagrzeje?
Zastanawiam się nad tym XF15c ponieważ wyjdzie kilka stówek taniej i prawdopodobnie wkrótce żonie też zelektryfikuje rower. U niej 30kg mniej więc jeśli dla mnie okaże się za słaby to dałbym go żonie. Zastanawiam się tylko czy jeśli okaże się za słaby dla mnie to czy przetrwa do czasu zanim to sobie uświadomię
-
- Forumowicz
- Posty: 5053
- Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: XF15C/XF19C/XP04/Bolt e-1000
Jeżeli silnik zakręci, spalisz oponę, jeżeli silnik nie zakręci, spalisz silnik lub sterownik.rozjechany pisze: ↑16 cze 2023, 10:31Pozwolę sobie zadać jeszcze kilka podstawowych pytań które mnie nurtują.
Czy jeśli dojadę przednim kołem do ściany i odkręcę manetkę to co się wydarzy
To zależy również od obrotów/prędkości silnika. Nieruchomy silnik spalisz znacznie mniejszym prądem niż max sterownika.rozjechany pisze: ↑16 cze 2023, 10:31Rozumiem, że w uproszczeniu to ile z danego silnika się wyciągnie (moc, moment) zależy od wielkości natężenia prądu jaką puści sterownik.
Im wyższy prąd i obciążenie, tym szybciej/bardziej silnik się grzeje.
Jeżeli w obu przypadkach silnik będzie pobierał "maksymalny" prąd, to silnik zawsze bardziej zagrzeje się w przypadku "a" bo będzie brał średnio 960 wat (dla 48 V, 20 A), W przypadku "b" będzie to "zaledwie" 720 wat. W realu maksymalny prąd będzie zapewne mniejszy od maksymalnego prądu sterownika.rozjechany pisze: ↑16 cze 2023, 10:31Mamy dwa przypadki:
a) XF15c dla którego prąd sterownika jest ustawiony na 20A
b) XF15c z prądem 15A
Wyjeżdżam pod stromą górę, ja daje z siebie powiedzmy 200W, silnik doklada tyle ile jest w stanie, kadencja jest stała.
a) wyjeżdżam pod górę z prędkością powiedzmy 15km/h
b) ze względu na mniejszy prąd silnik słabiej wspomaga więc redukuję przełozenie. Mój wkład mocy bez zmian, kadencja bez zmian, silnik generuje maksymalną moc, ale mniejszą niż w a) i wyjeżdżam z prędkością 10km/h
Wyjechałem na wzniesienie, w przypadku b) silnik pozostawał pod maksymalnym obciążeniem 50% czasu dłużej ze względu na mniejszą prędkość.
W którym przypadku silnik bardziej się zagrzeje?
-
- Forumowicz
- Posty: 1343
- Rejestracja: 21 kwie 2021, 5:22
- Lokalizacja: Kielce
Re: XF15C/XF19C/XP04/Bolt e-1000
Trudno to powiedzieć z całą pewnością, ale jest duża szansa, że drugi wariant bardziej zagrzeje silnik.
Dla porównania możesz się pobawić symulatorem, choć to inny silnik, ale zasady pozostają podobne:
https://ebikes.ca/tools/simulator.html? ... heel_b=26i
Dla porównania możesz się pobawić symulatorem, choć to inny silnik, ale zasady pozostają podobne:
https://ebikes.ca/tools/simulator.html? ... heel_b=26i
Potrzebujesz huba w dobrej cenie: viewtopic.php?t=10489 lub napisz.
-
- Forumowicz
- Posty: 5053
- Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice