Strona 1 z 2

Re: Zmiana silnika 9c 7x9 na MXUS 3k-turbo bez zmiany mocy.

: 29 maja 2018, 8:22
autor: tatar
Z ceną Bafanga nie ma tragedii-720 zł.,przesyłka darmowa plus cło ok.180zł.Mocny i oszczędny.Żadna góra mu nie straszna,wreszcie od czego są pedały,aby wspomóc.Naprawdę z miejsca stawia na koło-sprawdzone. :D

Re: Zmiana silnika 9c 7x9 na MXUS 3k-turbo bez zmiany mocy.

: 29 maja 2018, 8:50
autor: Mitar
Rower uniwersalny zaczyna się od dużych mocy.

Re: Zmiana silnika 9c 7x9 na MXUS 3k-turbo bez zmiany mocy.

: 29 maja 2018, 9:01
autor: tatar
Pytanie;czy to naprawdę jeszcze jest rower? :D

Re: Zmiana silnika 9c 7x9 na MXUS 3k-turbo bez zmiany mocy.

: 29 maja 2018, 9:07
autor: Mitar
Wg prawa moje "maleństwo" to też nie rower :P

Ja jestem zwolennikiem mida i huba, w góry z chęcią pośmigał bym na tym pierwszym bo coś pokroju 9c to pomyłka ale na miasto i las uwielbiam śmigać 60kph na swoim małym QSie :)

Re: Zmiana silnika 9c 7x9 na MXUS 3k-turbo bez zmiany mocy.

: 29 maja 2018, 16:36
autor: scuda
Tatar myślałem ze masz bafanga mida dlatego mówiłem o cenie, czyli taki bafang hub 500w przekładniowy będzie lepiej sobie radził na podjazdach ?
Swoją drogą 9c jest bardzo fajnym i mocnym silnikiem do miasta i bezdroża taki troche uniwersalny ale górki to nie jego żywioł. Muszę się przejechać bafangiem midem i przekładniowym mocnym hubem aby mieć porównanie.
Narazie to chyba po prostu kupie mxusa 3k-turbo i wzmocnie lekko sterownik tak na 40A i się zobaczy. Jak nie będzie działać to zrobie konstrukcje typu Falcon silnik już będę miał :D a obecną konstrukcję przerobię na lekką 250-500w przekładniówkę do miasta i lekkiego lasu.

Re: Zmiana silnika 9c 7x9 na MXUS 3k-turbo bez zmiany mocy.

: 20 cze 2018, 18:14
autor: art
Wydaje mi się że masz wstawiony w silnik zły wyłącznik termiczny i za wcześnie wyłącza. Testowałem teraz w górach 9c 10x6 na 45A i bez problemu zrobiłem 15km podjazd 6-8% (ponad 700m przewyższenia) i silnik nawet 100C nie miał (mam odczyt temperatury na CA3), ale średnia prędkość to ~20km/h i nie było to na mocy maksymalnej (500-1200W z silnika + około 200W z nóg). Gorzej było na krótszych ale stromych podjazdach rzędu 10-15% nachylenia, gdzie prędkość podjazdu to około 5-10km/h z wspomaganiem i w palnik ciągle pełna moc ~2000W i 2-3 minuty takiego podjazdu i silnik ma 125C (ale powyżej 100C CA3 mi ogranicza moc) - w takich przypadkach bardziej się opłaca ograniczać moc np. do 800W i można naprawdę strome podjazdy robić bez przegrzewania silnika. Moim zdaniem to nie silnik jest przyczyną. Pytanie jest jeszcze ile ważysz i jak bardzo się obijasz 8-) . Zauważ że nawet 200W wspomagania nogami na niskiej prędkości to tak jakbyś zaoszczędził silnikowi 800W (1000W*20% sprawność = 800W strat w ciepło), a włącz suszarkę 800W i zobacz jak szybko się nagrzeje.

Tutaj możesz sobie porównać oba silniki: http://www.ebikes.ca/tools/simulator.html
MXUS 3k będzie się grzał około 2x wolniej dla niskich prędkości.

Re: Zmiana silnika 9c 7x9 na MXUS 3k-turbo bez zmiany mocy.

: 26 cze 2018, 0:01
autor: scuda
W tym symulatorze nie mogę znalezc mxusa 3k.
Co do podjazdów, to ważę około 75, daje w palnik z nóg ile wejdzie ale z przodu mam tylko blat 40 zębów a z tyłu 32 żeby więc ciężko pomaga się na niskiej kadencji. Z tym wyłącznikiem to nie wiem, silnik taki już kupiłem ale być może ma jakiś niższy zamontowany. Bo nawet jak latam po lesie i nie ma podjazdów tylko lekkie wzniesienia, moc 800-1500w jazda 20-30km/h to 10-15 minut takiej jazdy i odcinka. Obudowa to ledwo ciepła jest. Szkoda że nie mam czujnika zamontowanego.

Re: Zmiana silnika 9c 7x9 na MXUS 3k-turbo bez zmiany mocy.

: 26 cze 2018, 17:38
autor: art
W symulatorze musisz zjechać na dół, kliknąć "show all" i wybrać MXUS 45xx gdzie xx to nawój silnika, np. MXUS 4504 to 16x4

Re: Zmiana silnika 9c 7x9 na MXUS 3k-turbo bez zmiany mocy.

: 08 lip 2018, 23:13
autor: scuda
Zamontowalem mxusa 3k na feldze rowerowej 24 i balon 2.6. sterownik ten sam moc ta sama. Efekt nieporownywalny. Czasami kolo podnosi przy starcie, ciagnie nieprzerwalnie mocno do 50km/h. 9c 7x9 ciagnal tylko przez chwile i pozniej coraz slabiej przyspieszal. Przy niskich predkosciach jestem zaskoczony jak elastyczny i mocny jest ten silnik. Zyzycie przy 25 km/h takie samo lub mniejsze, masę czuc wieksza i taki szum wentylatorowy z silnika dobiega w 9c tego nie bylo. W sumie to calkiem przyjemny dzwiek.
Narazie jest 30A ciekawe co sie dzieje przy 60-80A :)

Re: Zmiana silnika 9c 7x9 na MXUS 3k-turbo bez zmiany mocy.

: 09 lip 2018, 8:40
autor: Paweł
Dużo się dzieje przy 80 :-) ale i tak się człowiek przyzwyczaja i potem jest meh

Re: Zmiana silnika 9c 7x9 na MXUS 3k-turbo bez zmiany mocy.

: 09 lip 2018, 11:17
autor: seba40
Ja mam przy jednym rowerze 9c 7x9 a przy drugim Mxus 3k-turbo akumulatory 16s i sterowniki GT 1500 45A, koła 26" i do 30 km/h idą równo a potem Mxus wysówa się na prowadzenie. Z tym że podczas testów jeździec plus rower z Mxusem był cięższy o 28 kg od roweru z 9c.

Re: Zmiana silnika 9c 7x9 na MXUS 3k-turbo bez zmiany mocy.

: 10 gru 2018, 22:31
autor: glebor
pytanie, czy 3K turbo zniesie 72V 60A czy niezbyt? Nie chodzi tutaj o doświadczonych forumowiczach, tylko o normalnym kowalskim, który wciska manetkę i jedzie...

Są 2 opcje:
72V 45A
72V 60A

Co zostroić do takiej codziennej eksploatacji, zeby potem nie wróciło spalone po tygodniu :D

Re: Zmiana silnika 9c 7x9 na MXUS 3k-turbo bez zmiany mocy.

: 11 gru 2018, 8:05
autor: Rugos
Wstawić termika i będzie git

Re: Zmiana silnika 9c 7x9 na MXUS 3k-turbo bez zmiany mocy.

: 11 gru 2018, 14:23
autor: scuda
Glebor 72v * 60A to jest 4300 watów, co przy silniku gdzie moc znamionowa jest 3000w nie powinno robić problemu. Zauważ, że ludzie pompują w 9c który ma znamionowo 1000w, 3000w i jezdzą :) W nexunie podają 7000w PEAK i 5000w ciągłej dla 3k turbo.

Re: Zmiana silnika 9c 7x9 na MXUS 3k-turbo bez zmiany mocy.

: 16 gru 2018, 18:51
autor: Mariusz_p
Cyklon pisał w innym temacie, że 3k przegrzewa się po 15 minutach na 50A..

Re: Zmiana silnika 9c 7x9 na MXUS 3k-turbo bez zmiany mocy.

: 16 gru 2018, 20:39
autor: Sietas
Pytanie w jakim zestawie. Custom na oponach moto gotuje mxusa 3k. W fullu na oponach rowerowych radzi sobie spoko choć są przypadki spaleń tych silników. W ogóle nie wolno ufać połączeniu mxus plus kontrola temperatury przez sabka

Jeździłem trochę Falconem klienta gdzie był mxus 21x3 ustawione na 60A, opony 24 cale rowerowe po mieście ze 100 stopni nie schodziłem. Obudowa silnika była permanentnie gorąca (tu chodzi o wniosek że nawój też ma duże znaczenie)

Re: Zmiana silnika 9c 7x9 na MXUS 3k-turbo bez zmiany mocy.

: 17 sty 2019, 22:04
autor: scuda
Znaczenie też ma teren. Na sterowniku 30A sinus przy podjeździe na skrzyczne ze stromszej strony nagrzałem silnik do 130 stopni.

Re: Zmiana silnika 9c 7x9 na MXUS 3k-turbo bez zmiany mocy.

: 18 sty 2019, 22:18
autor: Mariusz_p
Tak czy inaczej odpowiadając na pytanie jak ktoś ma dylemat 9c a 3K bez wątpienia brałbym 3k. Tak czy inaczej większość userów chwyci watownica. 3k ma jednak wyższy potencjał.
3k na takim samy prądzie i podobnym nawoju będzie lepiej przyspieszał.

Re: Zmiana silnika 9c 7x9 na MXUS 3k-turbo bez zmiany mocy.

: 06 lut 2019, 14:44
autor: Misio
I jak się po czasie sprawuje cały zestaw ?

Re: Zmiana silnika 9c 7x9 na MXUS 3k-turbo bez zmiany mocy.

: 15 lut 2019, 8:58
autor: gumis
siema do Kony Kikapu jaki silnik proponujecie 9c czy 3k nie wiem ile ta rama zniesie i mam dylemat

Re: Zmiana silnika 9c 7x9 na MXUS 3k-turbo bez zmiany mocy.

: 15 lut 2019, 10:10
autor: TomaS
9C. Kikapu to nie ta liga pancerności co Coiler/Stinky

Re: Zmiana silnika 9c 7x9 na MXUS 3k-turbo bez zmiany mocy.

: 15 lut 2019, 15:44
autor: gumis
czyli w gre wchodzi tylko 9c a czy to najlepsza opcja czy moze jakis inny

Re: Zmiana silnika 9c 7x9 na MXUS 3k-turbo bez zmiany mocy.

: 17 lut 2019, 20:07
autor: gumis
ktos ma moze jeszcze jakies propozycje co do silnika do kony kikapu

Re: Zmiana silnika 9c 7x9 na MXUS 3k-turbo bez zmiany mocy.

: 18 lut 2019, 9:02
autor: Yasiu77
Jak podali przedmówcy kikapu jest słabsza co jednak nie znaczy że nie można dać 3k. Mój nędzny giant nrs2 jakoś znosi ten silnik ale raczej nie skaczę nim :)

Re: Zmiana silnika 9c 7x9 na MXUS 3k-turbo bez zmiany mocy.

: 18 lut 2019, 12:08
autor: tatar
Wytrzymałość wahacza i jego konstrukcja ,determinuje moc i ciężar zastosowanego silnika,jednak mając świadomość tego można użytkować rower z mocnym i ciężkim silnikiem bez konsekwencji uszkodzeń mechanicznych.Zgoda,że mogą się przydarzyć wypadki losowe,ale tego w żadnym rowerze się nie uniknie chociaż tu ryzyko jest większe.

Re: Zmiana silnika 9c 7x9 na MXUS 3k-turbo bez zmiany mocy.

: 18 lut 2019, 14:14
autor: gumis
ok dzieki czyli przesadzone bedzie 9c 7x9

Re: Zmiana silnika 9c 7x9 na MXUS 3k-turbo bez zmiany mocy.

: 20 mar 2019, 0:55
autor: Vegasnight9
Mariusz_p pisze:
18 sty 2019, 22:18
Tak czy inaczej odpowiadając na pytanie jak ktoś ma dylemat 9c a 3K bez wątpienia brałbym 3k. Tak czy inaczej większość userów chwyci watownica. 3k ma jednak wyższy potencjał.
3k na takim samy prądzie i podobnym nawoju będzie lepiej przyspieszał.
Mariusz a jest sens wymieniać Mxus'a 30h 7x9 na V3 Turbo 16x4 (nawój z nexun'a) w rowerze z kołami 28" ?
Mam 16s + SINUSA KT 45a. Poprawi się przyspieszenie i start od zera czy tylko prędkość wzrośnie?

Re: Zmiana silnika 9c 7x9 na MXUS 3k-turbo bez zmiany mocy.

: 20 mar 2019, 6:58
autor: Umbur
Prąd będziesz miał ten sam, a nawój "szybszy", więc przyspieszenie nie wzrośnie, a delikatnie zmaleje.
Prędkość trochę wzrośnie, ale przede wszystkim mniej będzie się grzał.

Re: Zmiana silnika 9c 7x9 na MXUS 3k-turbo bez zmiany mocy.

: 20 mar 2019, 9:19
autor: LesnyJezdziec
Do kony kikapu spokojnie możesz wrzucić 9c 7x9 i najlepiej 24" koło :) Mocniejszy silnik raczej będzie wymagał zrobienia wzmocnień tylnego wachacza. Może wytrzyma, a może nie...

Nie ma sensu zaplatać silnik V3 turbo 16x4 w koła 28".
Według mnie zrobienie 3k turbo na sterownikach równych bądź poniżej 45A oznacza nie wykorzystanie potencjału tego silnika.

Re: Zmiana silnika 9c 7x9 na MXUS 3k-turbo bez zmiany mocy.

: 20 mar 2019, 10:26
autor: Vegasnight9
No a jeśli kupię V3 turbo z wolnym nawojem 5T to wtedy w kole 28" powinna być poprawa względem 30h 7x9...

Re: Zmiana silnika 9c 7x9 na MXUS 3k-turbo bez zmiany mocy.

: 20 mar 2019, 10:43
autor: LesnyJezdziec
Ok, jak ci długie szprychy wytrzymają moment obrotowy to próbuj. Jeśli zależy ci na dużej prędkości i w miarę dobrym przyspieszeniu na dość prostym terenie to lepiej wrzucić mxus 30h 10x6 albo 12x5 na 28". Raczej 10x6, bo wtedy na dużym kole uzyskasz duży v-max i zarazem moment będzie dość wysoki. Silniki mxus 30H wystarczają na prosty teren.

Re: Zmiana silnika 9c 7x9 na MXUS 3k-turbo bez zmiany mocy.

: 20 mar 2019, 11:25
autor: Mariusz_p
LesnyJezdziec pisze:
20 mar 2019, 9:19
Do kony kikapu spokojnie możesz wrzucić 9c 7x9 i najlepiej 24" koło :) Mocniejszy silnik raczej będzie wymagał zrobienia wzmocnień tylnego wachacza. Może wytrzyma, a może nie...

Nie ma sensu zaplatać silnik V3 turbo 16x4 w koła 28".
Według mnie zrobienie 3k turbo na sterownikach równych bądź poniżej 45A oznacza nie wykorzystanie potencjału tego silnika.

Jest, jest. Oczywiście, że nie wykorzystujesz w pełni możliwości, ale z 3K potrafi poderwać koło do góry o co w 9C cięzko. Zapytaj kolegi BlueWings, któremu mocno zalecałem ten silnik. Miał potem okazję przejechać się na podbnym setupie, ale bez 3k tylko z silnkiem klasy 9C i mówił, że to nie jedzie.
Z koła 28 cali bym zrezygnował, to fakt.

Re: Zmiana silnika 9c 7x9 na MXUS 3k-turbo bez zmiany mocy.

: 20 mar 2019, 11:30
autor: Umbur
Ten silnik ma zbyt duży moment do koła 28". Im dłuższe szprychy tym częściej pękają przy dużych obciążeniach. Mi pękały już przy 26". W jakim celu chcesz go zmieniać?

Re: Zmiana silnika 9c 7x9 na MXUS 3k-turbo bez zmiany mocy.

: 20 mar 2019, 11:38
autor: LesnyJezdziec
Mariusz_p pisze:
20 mar 2019, 11:25

Jest, jest. Oczywiście, że nie wykorzystujesz w pełni możliwości, ale z 3K potrafi poderwać koło do góry o co w 9C cięzko. Zapytaj kolegi BlueWings, któremu mocno zalecałem ten silnik. Miał potem okazję przejechać się na podbnym setupie, ale bez 3k tylko z silnkiem klasy 9C i mówił, że to nie jedzie.
Z koła 28 cali bym zrezygnował, to fakt.
To zależy jak na to spojrzeć i co kto lubi. W sumie ja swoim 9c 10x6 też poderwe koło do góry. Nawet normalnym rowerem się da :) Racja, że 3k nie ma porównania do 9C.

Re: Zmiana silnika 9c 7x9 na MXUS 3k-turbo bez zmiany mocy.

: 20 mar 2019, 11:42
autor: BluesWings
Mariusz_p pisze:
20 mar 2019, 11:25
Zapytaj kolegi BlueWings, któremu mocno zalecałem ten silnik. Miał potem okazję przejechać się na podbnym setupie, ale bez 3k tylko z silnkiem klasy 9C i mówił, że to nie jedzie.
nie dość, że nie jedzie to ruszyć pode mną nie chciało :D
Do 20km/h musiałem ostro pedałować bo chodził jak przeładowana taczka ;)
Nie wiem tylko, co za sterownik tam był,,, podobno jakiś chinol z aliexpress i stawiałbym, że miał w tym swój duży udział.
Na dniach będę miał okazję przetestować 10x6 ;)

Re: Zmiana silnika 9c 7x9 na MXUS 3k-turbo bez zmiany mocy.

: 20 mar 2019, 11:43
autor: TomaS
3K: +3 kg na masie na tylnym kole + większy ~10% moment + sporo większy drop-out . Nie wszystkie wahacze/ramy/koła polubią takie zmiany. Jak ktoś ma solidną ramę i nie nosi roweru po schodach to czemu nie :)

Re: Zmiana silnika 9c 7x9 na MXUS 3k-turbo bez zmiany mocy.

: 20 mar 2019, 11:49
autor: BluesWings
TomaS pisze:
20 mar 2019, 11:43
3 kg różnicy w masie na tylnym kole + większy ~10% moment .
Faktycznie pierwsza dłuższa jazda wyraźnie pokazała konieczność zmian w sposobie jazdy przy większej prędkości. Ciężar widocznie zauważalny. Nawet był moment, że sie zastanawiałem, czy nie było błędem montowanie 3k zamiast 10x6.
Dzisiaj wiem, że błędem byłaby rezygnacja z 3k ;)

Jednak decydując sie na silnik - tak jak piszesz - ważna jest świadomość wytrzymałościowa ramy i wahacza jeśli jest.

Re: Zmiana silnika 9c 7x9 na MXUS 3k-turbo bez zmiany mocy.

: 20 mar 2019, 12:07
autor: LesnyJezdziec
BluesWings pisze:
20 mar 2019, 11:42

nie dość, że nie jedzie to ruszyć pode mną nie chciało :D
Do 20km/h musiałem ostro pedałować bo chodził jak przeładowana taczka ;)
Nie wiem tylko, co za sterownik tam był,,, podobno jakiś chinol z aliexpress i stawiałbym, że miał w tym swój duży udział.
Na dniach będę miał okazję przetestować 10x6 ;)
Wina sterownika. Moja taczka 10x6 sterownik blokowy pod górę gdzie jedzie się zwykłym rowerem na przełożeniu 2-3 mocno pedałując spokojnie wylatuje na pełnej manetce 50km/h. Waga rower 35kg - jeździec 70kg. Więc taka taczka chyba z turbiną :lol:

Jak na proste tereny to doliczyłbym większy opór silnika 3k turbo w porównaniu do 9c. Pod tym względem 9c lepszy + większa możliwość manewru przerzutkami mniejszy drop-out silnika. Zależy do jakich celów przeróbka ;)

Re: Zmiana silnika 9c 7x9 na MXUS 3k-turbo bez zmiany mocy.

: 20 mar 2019, 17:58
autor: Vegasnight9
Przekonaliście mnie do pozostania przy 30h 7x9. Następna konstrukcja będzie na kołach max 26".
Jednak faktycznie to nie ma sensu. Różnica w kołach 26 vs 28 jest spora i nie będę ryzykował zrywania szprych
Obrazek
Obrazek
image hosting

Re: Zmiana silnika 9c 7x9 na MXUS 3k-turbo bez zmiany mocy.

: 20 mar 2019, 21:04
autor: Mariusz_p
LesnyJezdziec pisze:
20 mar 2019, 12:07
BluesWings pisze:
20 mar 2019, 11:42

nie dość, że nie jedzie to ruszyć pode mną nie chciało :D
Do 20km/h musiałem ostro pedałować bo chodził jak przeładowana taczka ;)
Nie wiem tylko, co za sterownik tam był,,, podobno jakiś chinol z aliexpress i stawiałbym, że miał w tym swój duży udział.
Na dniach będę miał okazję przetestować 10x6 ;)
Wina sterownika. Moja taczka 10x6 sterownik blokowy pod górę gdzie jedzie się zwykłym rowerem na przełożeniu 2-3 mocno pedałując spokojnie wylatuje na pełnej manetce 50km/h. Waga rower 35kg - jeździec 70kg. Więc taka taczka chyba z turbiną :lol:

Jak na proste tereny to doliczyłbym większy opór silnika 3k turbo w porównaniu do 9c. Pod tym względem 9c lepszy + większa możliwość manewru przerzutkami mniejszy drop-out silnika. Zależy do jakich celów przeróbka ;)

bardzo dużo zależy od wagi użytkownika :)

Re: Zmiana silnika 9c 7x9 na MXUS 3k-turbo bez zmiany mocy.

: 22 mar 2019, 21:51
autor: radex
Vegasnight9 pisze:
20 mar 2019, 17:58
Przekonaliście mnie do pozostania przy 30h 7x9. Następna konstrukcja będzie na kołach max 26".
Jednak faktycznie to nie ma sensu. Różnica w kołach 26 vs 28 jest spora i nie będę ryzykował zrywania szprych
Obrazek
Obrazek
image hosting
Mój Giant fabrycznie był na kołach 27,5 cala i wsadzilem na tył Mxus 3k z 26" felgą i jest git malina. Wjeżdża pod każdą górkę w okolicy i silnik ledwo letni. Wzniesienia u mnie mają nawet po 600m wysokości.

Re: Zmiana silnika 9c 7x9 na MXUS 3k-turbo bez zmiany mocy.

: 31 mar 2019, 21:51
autor: scuda
Generalnie teraz jezdze na ramie custom i pakuje 60A z mxus 3k. Tak jak pisal ktos przedemna na 30A nie wykorzystywalem jego potencjalu. Tera to dopiero idzie!! Z grzaniem jeszcze nie wiem, bo nie mam na czym robic odczytu temperatury ale czuc po silniku ze jest cieplejszy jak troche pocisne po lesie.