zakup modyfikacja roweru na elektryczny z silnikiem w kole
: 03 sie 2023, 9:41
Od jakiegoś czasu dojeżdżam pon-pt do pracy, w jedną stronę ok 10 km po równym terenie na mazowszu. Wszędzie dobry asfalt: szosa lub ścieżka rowerowa, niskie natężenie ruchu samochodowego. Bezpieczne miejsce do parkowania w domu i pracy.
Aktualnie jest to retro MTB na 26" i prędkość przelotowa ok 20-21 km/h. Droga się dłuży/szkoda czasu, ponadto w domu jest fotowoltaika. Chciałbym ją podnieść do ok 35-45 km/h.. wiem, że to nie problem dla kolarzy, ale ja po prostu nie lubię szosowych rowerów na ultra cienkich oponach i jazdy w takim tempie. Nie bez znaczenia, jest, że chciałbym zachować świeżość i dojechać umiarkownie rozgrzany, a nie zlany potem Mogę jeździć długo, nawet w ok 200 km/dzień, ale właśnie w swoim tempie. To ma być przyjemność a nie spinka pod strave. Aha 170 cm i 63 kg. Jeżdże cały rok.
Posiadam kilka wolnych ram, takich nie odchodzonych,pod koła 26" zatem powinny podołać.
Dlatego coraz częściej myślę o rowerze elektrycznym.
Założenia:
- silnik 500 W styknie ? lokalizacja tylne lub przednie koło, absolutnie nie zależy mi na rozłożeniu masy; nie bez znaczenia, że w przypadku zerwania łańcucha można kontynuować podróż do tego brak konieczności częstszej wymiany wielotrybu, blatów i łańcucha
- zastanawiam się jeszcze jaki silnik z przekładnią czy bez ?
- bateria bidonowa z wbudowanym sterownikiem (nie przepadam za bagaznikami, preferuję bikepacking) pewnie 48 V ?
- manetka na kciuk
- system działający bez dodatkowych czujników w manetkach
- zależy mi na w miare niskiej wadze (https://ebiker.pl/pl/products/zestaw-do ... w-317.html tylko 2,5 kg)
- rower może być bez amortyzacji
Jakie firmy i rozwiązania polecacie ? A może coś gotowego ? Jestem w stanie zamontować taki zestaw samodzielnie.
Z góry dziękuje za komentarze co jest legalne i o podwyższonym ryzyku uszkodzeń. Skuter blinkee posiadam, ale rower to rower
Aktualnie jest to retro MTB na 26" i prędkość przelotowa ok 20-21 km/h. Droga się dłuży/szkoda czasu, ponadto w domu jest fotowoltaika. Chciałbym ją podnieść do ok 35-45 km/h.. wiem, że to nie problem dla kolarzy, ale ja po prostu nie lubię szosowych rowerów na ultra cienkich oponach i jazdy w takim tempie. Nie bez znaczenia, jest, że chciałbym zachować świeżość i dojechać umiarkownie rozgrzany, a nie zlany potem Mogę jeździć długo, nawet w ok 200 km/dzień, ale właśnie w swoim tempie. To ma być przyjemność a nie spinka pod strave. Aha 170 cm i 63 kg. Jeżdże cały rok.
Posiadam kilka wolnych ram, takich nie odchodzonych,pod koła 26" zatem powinny podołać.
Dlatego coraz częściej myślę o rowerze elektrycznym.
Założenia:
- silnik 500 W styknie ? lokalizacja tylne lub przednie koło, absolutnie nie zależy mi na rozłożeniu masy; nie bez znaczenia, że w przypadku zerwania łańcucha można kontynuować podróż do tego brak konieczności częstszej wymiany wielotrybu, blatów i łańcucha
- zastanawiam się jeszcze jaki silnik z przekładnią czy bez ?
- bateria bidonowa z wbudowanym sterownikiem (nie przepadam za bagaznikami, preferuję bikepacking) pewnie 48 V ?
- manetka na kciuk
- system działający bez dodatkowych czujników w manetkach
- zależy mi na w miare niskiej wadze (https://ebiker.pl/pl/products/zestaw-do ... w-317.html tylko 2,5 kg)
- rower może być bez amortyzacji
Jakie firmy i rozwiązania polecacie ? A może coś gotowego ? Jestem w stanie zamontować taki zestaw samodzielnie.
Z góry dziękuje za komentarze co jest legalne i o podwyższonym ryzyku uszkodzeń. Skuter blinkee posiadam, ale rower to rower