Strona 1 z 1

zakup modyfikacja roweru na elektryczny z silnikiem w kole

: 03 sie 2023, 9:41
autor: elektryczny
Od jakiegoś czasu dojeżdżam pon-pt do pracy, w jedną stronę ok 10 km po równym terenie na mazowszu. Wszędzie dobry asfalt: szosa lub ścieżka rowerowa, niskie natężenie ruchu samochodowego. Bezpieczne miejsce do parkowania w domu i pracy.

Aktualnie jest to retro MTB na 26" i prędkość przelotowa ok 20-21 km/h. Droga się dłuży/szkoda czasu, ponadto w domu jest fotowoltaika. Chciałbym ją podnieść do ok 35-45 km/h.. wiem, że to nie problem dla kolarzy, ale ja po prostu nie lubię szosowych rowerów na ultra cienkich oponach i jazdy w takim tempie. Nie bez znaczenia, jest, że chciałbym zachować świeżość i dojechać umiarkownie rozgrzany, a nie zlany potem :) Mogę jeździć długo, nawet w ok 200 km/dzień, ale właśnie w swoim tempie. To ma być przyjemność a nie spinka pod strave. Aha 170 cm i 63 kg. Jeżdże cały rok.

Posiadam kilka wolnych ram, takich nie odchodzonych,pod koła 26" zatem powinny podołać.

Dlatego coraz częściej myślę o rowerze elektrycznym.

Założenia:
- silnik 500 W styknie ? lokalizacja tylne lub przednie koło, absolutnie nie zależy mi na rozłożeniu masy; nie bez znaczenia, że w przypadku zerwania łańcucha można kontynuować podróż do tego brak konieczności częstszej wymiany wielotrybu, blatów i łańcucha
- zastanawiam się jeszcze jaki silnik z przekładnią czy bez ?
- bateria bidonowa z wbudowanym sterownikiem (nie przepadam za bagaznikami, preferuję bikepacking) pewnie 48 V ?
- manetka na kciuk
- system działający bez dodatkowych czujników w manetkach
- zależy mi na w miare niskiej wadze (https://ebiker.pl/pl/products/zestaw-do ... w-317.html tylko 2,5 kg)
- rower może być bez amortyzacji

Jakie firmy i rozwiązania polecacie ? A może coś gotowego ? Jestem w stanie zamontować taki zestaw samodzielnie.

Z góry dziękuje za komentarze co jest legalne i o podwyższonym ryzyku uszkodzeń. Skuter blinkee posiadam, ale rower to rower :)

Re: zakup modyfikacja roweru na elektryczny z silnikiem w kole

: 03 sie 2023, 10:40
autor: tas
2.5kg ważą silniki 250W, nie pozwoli Ci to na jazdę szybciej niż około 35km/h a to i tak ryzykując, że się rozleci.
Najmniejsze silniki = najmniej mogą = najsłabsze konstrukcyjne, małe przekładnie, duże obciążenie elementów = dla osób o najniższych wymaganiach od napędu.
Jeśli masz budżet te 3700zl za najtańszy wskazany zestaw, to jeśli poszukasz to w tej cenie znajdziesz o wiele lepsze, wytrzymalsze napędy z większą baterią - zestawy z pewniejszych źródeł/sklepów.
Poza tym czytaj też opinie o sklepach przed kupowaniem gdziekolwiek, żeby się nie wpakować w straty.

Re: zakup modyfikacja roweru na elektryczny z silnikiem w kole

: 03 sie 2023, 11:44
autor: Tooropek
Mogę Ci kolego zaoferować zestaw ultra szybki z silnikiem przekładniowym 750W nominalnie i baterię bidonową w Twoim budżecie. Silnik waży 3,5kg bateria z szyną 4,5kg, pozostałe elementy około 1kg, to jest całkowita dodatkowa waga. Prędkość na kole 26 w okolicy 50km/h i moment obrotowy bardzo fajny jak na silnik przekładniowy. Jeżeli chcesz się przejechać i dowiedzieć czegoś więcej to zapraszam do 08-110 na jazdę testową. W niedzielę jestem w domu kilka godzin także chętnie zaprezentuję co mam na stanie. Napisz priv z numerem telefonu to skontaktujemy się telefonicznie - będzie szybciej prościej i na temat. Pozdro

Re: zakup modyfikacja roweru na elektryczny z silnikiem w kole

: 04 sie 2023, 7:01
autor: zielony71
Ja przy takich założeniach wybrałbym silnik bezprzekładniowy. Cisza i bezobsługowość.
Czy 500W wystarczy? W mojej stopce masz link do testów silnika o takiej mocy.