Chwilowy brak mocy Silnik przekładniowy XPO4 48V

Dział dotyczący napędów z silnikiem umieszczonym w piastach kół.
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Batory
Forumowicz
Posty: 133
Rejestracja: 22 lut 2018, 19:34
Lokalizacja: Gorzów Wlkp

Chwilowy brak mocy Silnik przekładniowy XPO4 48V

Post autor: Batory »

Witam,
Jakiś czas temu zakupiłem zestaw:

https://nexun.pl/pl/products/zestaw-tre ... 4-991.html

Bardzo dobry zestaw jestem z niego bardzo zadowolony ale mam mały problem ostatnio, dlatego pozwoliłem sobie napisać, może ktoś też miał takie zdarzenie i mi pomoże?
Po przejechaniu 34 km na 3 wspomaganiu tj około 440 W w/g wyświetlacz KT LCD 3 jadąc po płaskim terenie, moc na wyświetlaczu spadła do zera, a także wspomaganie silnika. Na wyświetlaczu wszystkie pozostałe parametry wskazywały prawidłowo, stan baterii, prędkość jazdy, numer PAS, dystans tylko moc spadła do zera.
Zatrzymałem się i sprawdziłem temperaturę silnika oraz sterownika były letnie pomimo upalnego dnia. Jeżdżę tylko pedałując ponieważ zależy mi na zasięgu.
Sprawdziłem również wszystkie przewody oraz połączenia wtyczek wodoszczelnych, nie wysunęły się nawet na milimetr.
Obejrzałem kółko PAS i czujnika również nie wskazywały uszkodzenia.
Po tym wszystkim ruszyłem rowerem do dalszej jazdy i wspomaganie wróciło jakby nigdy nic się nie stało. Do domu miałem jeszcze jakieś 14 km i sytuacja powtórzyła się jeszcze trzy razy tyle, że już się nie zatrzymywałem tylko na chwilę przerwałem pedałowanie po czy znowu pedałowałem, a wsparcie silnika wróciło oraz wróciło wskazanie watomierza na wyświetlaczu 440 W.
Zestaw zasilają dwie baterie po 18Ah napięcie w trakcie jazdy 52,3V więc były świeżo naładowane, także sądzę, że gdyby to była bateria to wyglądałoby to inaczej.
Proszę o pomoc, może ktoś miał podobne zdarzenie i nakieruje mnie gdzie mogę szukać rozwiązania?

Z zestawu jestem bardzo zadowolony przejechałem nim już 5 tys km, a założyłem go na rowerze trekingowym na kołach 28'', silnik w tylnym kole tylko nie wiem czy powinienem się już martwić? Na co byście wskazywali na sterownik, czy może na silnik, a jak na silnik to może znacie warsztat, który naprawia silniki?

Z góry dziękuję za pomoc
Zestaw S1000 silnik przekładniowy od Glebora, bateria 48V 13S8P 23Ah Samsung, sterownik kwadrat 48V 25A, wyświetlacz C500B
Cord
Forumowicz
Posty: 164
Rejestracja: 04 lip 2021, 13:48

Re: Chwilowy brak mocy Silnik przekładniowy XPO4 48V

Post autor: Cord »

Hmm

Mi dziwnie pas działał jak odwrotnie go założyłem. Podobnie do tego co opisałeś. W sensie dobrze był założony ale lepiej działa jak założyłem przeciwnie do wskazań obrotu tarczy. Nie ma przerw i opóźnień. Zakładam że tarcza magnesow niezwichrowana? Nie masz luzów na korbie?

Kiedy przestaje wspomagać manetka działa?
Awatar użytkownika
monsterzlasu
Forumowicz
Posty: 67
Rejestracja: 17 wrz 2019, 18:31
Lokalizacja: Mysiadło

Re: Chwilowy brak mocy Silnik przekładniowy XPO4 48V

Post autor: monsterzlasu »

PAS sprawdź jeszcze raz. Być może poszerzałeś otwór w pas'ie i powoli gdzieś tam luz sie pojawia i na sekundę przerywa. Od tego bym zaczął.
Mateusz
ODPOWIEDZ