E-MTB z Specialized Enduro Carbon
: 01 wrz 2023, 11:06
Cześć
Chcę przerobić swojego Speca Enduro 2016 na elektryka, jednak ma to być rower ze wspmaganiem a nie elektryczny motorower.
Na mechanice trochę się znam, jednak nie mam pojęcia o elektronice i tu bardzo bym prosił o Waszą pomoc.
Wstępnie myślę nad silnikiem TSDZ2B, zależy mi by silnik nie był zbyt duży,. Z powodu konstrukcji ramy, silnik raczej musi być pod suportem. Na baterię też chciałbym wydrukować osłonę pasującą do ramy (między sterami a suportem) bo te bidonowe średnio mi się podobają - ale to już szczegóły.
Polecano mi też ten silnik, ale nie wiem czy aż tak mocny jest mi potrzebny.
https://www.pswpower.com/products/tsdz8 ... -vlcd5-292
Zależy mi by można robić rowerem trasy około 50km i przewyższenia w granicach 1500m.
Ze znalezionych informacji w necie wiem, że w silnikach TSDZ warto wymienić łożyska na suporcie i jednokierunkowe pod dużą zębatką, warto też wstawić czujnik temperatury.
Z tego co znalazłem w necie wiem, że chyba potrzebuję wersję z open firmware - bym mógł sobie sam ustawić moc wspomagania na poszczególnych trybach jazdy.
Manetki raczej nie potrzebuję, bo lubię pedałować .
Gdzieś czytałem że nie można stać w pedałach przy silnikach z czujnikiem nacisku, inni twierdzą że to nie problem.
Na początek, czy silnik TSDZ2B to dobry wybór?
Z góry dziękuję za Waszą pomoc, wiedzę i rady
Chcę przerobić swojego Speca Enduro 2016 na elektryka, jednak ma to być rower ze wspmaganiem a nie elektryczny motorower.
Na mechanice trochę się znam, jednak nie mam pojęcia o elektronice i tu bardzo bym prosił o Waszą pomoc.
Wstępnie myślę nad silnikiem TSDZ2B, zależy mi by silnik nie był zbyt duży,. Z powodu konstrukcji ramy, silnik raczej musi być pod suportem. Na baterię też chciałbym wydrukować osłonę pasującą do ramy (między sterami a suportem) bo te bidonowe średnio mi się podobają - ale to już szczegóły.
Polecano mi też ten silnik, ale nie wiem czy aż tak mocny jest mi potrzebny.
https://www.pswpower.com/products/tsdz8 ... -vlcd5-292
Zależy mi by można robić rowerem trasy około 50km i przewyższenia w granicach 1500m.
Ze znalezionych informacji w necie wiem, że w silnikach TSDZ warto wymienić łożyska na suporcie i jednokierunkowe pod dużą zębatką, warto też wstawić czujnik temperatury.
Z tego co znalazłem w necie wiem, że chyba potrzebuję wersję z open firmware - bym mógł sobie sam ustawić moc wspomagania na poszczególnych trybach jazdy.
Manetki raczej nie potrzebuję, bo lubię pedałować .
Gdzieś czytałem że nie można stać w pedałach przy silnikach z czujnikiem nacisku, inni twierdzą że to nie problem.
Na początek, czy silnik TSDZ2B to dobry wybór?
Z góry dziękuję za Waszą pomoc, wiedzę i rady