MID idealny?

Dział poświęcony mechanicznym aspektom montowania silnika poza kołem
ODPOWIEDZ
rezystor1990
Forumowicz
Posty: 173
Rejestracja: 17 wrz 2020, 11:14

MID idealny?

Post autor: rezystor1990 »

Przy midach zawsze jest podnoszone, że niby wszystko super ale napęd dostaje w dupę i to rodzi koszty. Gdyby tak zlikwidować ten problem a jednocześnie ulepszyć rower? Rozwiązanie znane od dawna ale dopiero teraz ktoś to zrobił w ebike. Wystarczy do silnika dodać skrzynię biegów. Dostajemy w wyniku tego super lekkie tylne koło bo nie trzeba zawieszać na nim kasety, odpada również przerzutka zyskujemy elektroniczną zmianę biegów na wspólnym systemie z silnikiem więc możemy robić np. automatyczną zmianę biegów podczas zjazdów itd. Dla tych którzy narzekają na zużywający się napęd bez problemu można założyć pasek. Dostajemy również jeszcze lepsze rozłożenie masy bo ciężar skupiamy w centrum roweru i to w najniższym możliwym punkcie, przerzutka w końcu nie wystaje i nie ulega zerwaniu po pierwszym kontakcie z korzeniem. Same zalety ale czy stanie się to popularne? Pewnie nie bo trzeba zarabiać na łańcuchach, kasetach, przerzutkach...



Atak_Snajpera
Forumowicz
Posty: 401
Rejestracja: 30 cze 2022, 16:27

Re: MID idealny?

Post autor: Atak_Snajpera »

Kaseta waży około 250g więc to żadny zysk. Tu będzie mniej ale więcej będzie gdzie indziej np. w samym silniku. Nie ma nic za darmo. To tak jakbyś portfel przekładał z lewej kieszeni do prawej.

Dwa. Silniki będzie pewnie kosztował jakieś 2000 euro versus 1000 euro.

Mi kaseta za 60zł wystarcza na 12000km. Łańcuch za 40zł na 4000km. Nie widzę sensu odwrotu od sprawdzonego rozwiązania.
rezystor1990
Forumowicz
Posty: 173
Rejestracja: 17 wrz 2020, 11:14

Re: MID idealny?

Post autor: rezystor1990 »

Jak już bierzesz się za porównania to porównuj jabłka do jabłek a nie jabłka do gruszek
- czy gdzieś napisałem że będzie lżej? napisałem że masa będzie w lepszym miejscu zlokalizowana i nie będzie jej na kole a tam jest niekorzystna bo to masa nieresorowana. "Kaseta waży 250g" ta chciałbym... SRAM XX Eagle XS-1297 T-Type 370g, Sram XX Eagle AXS Transmission - 450g. Waga silnika 4kg więc pi razy drzwi masa jest sumarycznie podobna do konwencjonalnego podejścia.
- silnik będzie droższy wiadomo a czy pisałem że będzie tani. Silnik posiada elektroniczną przerzutkę ile kosztuje teraz takie rozwiązanie w tradycyjnym podejściu? Porównajmy... kupmy sobie najwspanialszego cyc photon + elektroniczną przerzutkę... będzie to kosztować 13 tys. uzyskamy i tak ulepa. Silnik nie będzie miał komunikacji z przerzutką więc brak wszelkich możliwości automatyki. Po dobrej glebie szlak trafi przerzutkę za tysiące a nawet jak przetrwa to prędzej czy później kasetę z łańcuchem za grube tysiące trzeba będzie zmienić... więc faktycznie taniocha.

Silnik nie ma konkurencji więc tani nie będzie ale dobrze że w końcu idzie to w tym kierunku jeżeli wdrożą to inni producenci będzie taniej.
Załączniki
cyc xxeagle .jpg
tkoko
Forumowicz
Posty: 4997
Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: MID idealny?

Post autor: tkoko »

rezystor1990 pisze:
17 wrz 2023, 14:43
Silnik nie ma konkurencji więc tani nie będzie ale dobrze że w końcu idzie to w tym kierunku jeżeli wdrożą to inni producenci będzie taniej.
Ma konkurencje np Bafanga :D
https://bafang-e.cn/en/products/motors/m-series/m445/
rezystor1990
Forumowicz
Posty: 173
Rejestracja: 17 wrz 2020, 11:14

Re: MID idealny?

Post autor: rezystor1990 »

Czy to silnik z skrzynią biegów?
Jedyną ciekawostką tego rozwiązania to wał napędowy, a tak naprawdę to nadal silnik plus przekładnia w piaście. Znów porównywania jabłek do gruszek.
Tak nadal brak konkurencji.
tkoko
Forumowicz
Posty: 4997
Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: MID idealny?

Post autor: tkoko »

Zacytuję Twój pierwszy post.
rezystor1990 pisze:
17 wrz 2023, 11:08
...... Same zalety ale czy stanie się to popularne? Pewnie nie bo trzeba zarabiać na łańcuchach, kasetach, przerzutkach...
żadne z tych nie występuje w rozwiązaniu Bafanga. :D Czy będzie bardziej odporne na uszkodzenia, to inna bajka.
Atak_Snajpera
Forumowicz
Posty: 401
Rejestracja: 30 cze 2022, 16:27

Re: MID idealny?

Post autor: Atak_Snajpera »

A po co komu elektroniczna przerzutka? Ja mam najtańszą za 100zł ( https://www.centrumrowerowe.pl/przerzut ... v_Id=63998 ) i biegi wchodzą tak płynnie że czasami muszę aż wizualnie sprawdzić czy faktycznie łańcuch przeskoczył!
Jeśli masz czyste pancerze to po regulacji baryłki i śruby regulującej odległość łańcucha od zębatek to wszystko musi działać poprawnie. Przerzutka to bardzo proste urządzenie oparte na sprężynie i tyle! Dalej. Ta wewnętrzna przerzutka nie działa tak płynnie w całym zakresie. Są dwa punkty gdzie wyraźnie słyszy się takie "KLONK!". Trzy. A co gdy nam się akumulator wyczerpie i czeka nas jeszcze długi podjazd? I to ma być postęp? No thanks!
Cztery. Śmieszy mnie to że tak jarasz się faktem że te pare set gram będzie przesuniete z tylnego koła do środka. Biorąc pod uwagę masę rowerzysty to ta zmiana jest tak symboliczna że aż żadna.
Ostatnio zmieniony 17 wrz 2023, 17:38 przez Atak_Snajpera, łącznie zmieniany 4 razy.
rezystor1990
Forumowicz
Posty: 173
Rejestracja: 17 wrz 2020, 11:14

Re: MID idealny?

Post autor: rezystor1990 »

żadne z tych nie występuje w rozwiązaniu Bafanga
Co z tego że to nie występuje w rozwiązaniu bafanga? To nie jest równoważne z tym że rozwiązanie bafang jest jakkolwiek porównywalne z pinionem. Rozwiązanie bafanga nadaje się tylko do rowerów miejskich bo zawiera sztywny wał, który nie ma racji bytu w rowerze z tylnym zawieszeniem dalsze rozważania nie mają sensu. "Rewolucją" piniona jest zastosowanie skrzyni biegów w silniku a nie to że zastosujemy piastę z biegami i połączymy to paskiem czy wałem to już było i chodź coś pomaga to nie rozwiązuje nadal problemów a dokłada kolejne.
rezystor1990
Forumowicz
Posty: 173
Rejestracja: 17 wrz 2020, 11:14

Re: MID idealny?

Post autor: rezystor1990 »

A po co komu elektroniczna przerzutka?
Zdajesz sobie sprawę że elektroniczna przerzutka to niejako efekt uboczny wprowadzonych zmian i nie to jest meritum? Przerzutka elektroniczna daje precyzję i szybkość. Tu nie trzeba utrzymywać w czystości linki ani regulować baryłkami to po protestu działa. Po za tym skoro już jest elektroniczna to można ją wykorzystać do automatycznych zmian podczas zjazdów czy zatrzymywania się.
Mi kaseta za 60zł wystarcza na 12000km. Łańcuch za 40zł na 4000km.
No i super nie wszyscy jeżdżą tylko po bułki do sklepu i jakoś tak jest że w elektrykach ludziom napędy padają szybciej a tu interwał serwisowy co 10 tys. km który polega na zmianie oleju... Więc nie mierz wszystkich swoją miarą i swoim użytkowaniem roweru. Wprowadzenie skrzyni biegów do silnika to oczywisty kierunek w motoryzacji znany już od dawna.
Są dwa punkty gdzie wyraźnie słyszy się takie "KLONK!"
Super argument czujesz dyskomfort bo w dwóch miejscach słychać jakiś klik zaskakujących trybów. Przejedź się w góry ludzie elektrykami nie potrafią zmieniać przerzutek. Na podjazdach słychać co chwile trzaski kaset i łańcucha... tu kolejna zaleta pinona można zmieniać biegi pod obciążeniem, a zwykła przerzutka się do tego nie nadaje i nigdy nie będzie.
A co gdy nam się akumulator wyczerpie i czeka nas jeszcze długi podjazd?
Co się stanie ? To samo co w cycu brak wspomagania więc jazda na podjeździe ponad dwudziestokilogramowym klocem ja dziękuje... Jeżeli jeżdżąc elektrykiem nie ogarniasz że trzeba go ładować no to może nie jest dla ciebie i wracaj do analoga. Tu nie ma osobnej baterii do przerzutki wiec w czym problem.
Śmieszy mnie to że tak jarasz się faktem że te pare set gram będzie przesuniete z tylnego koła do środka.
Przeczytaj ze zrozumieniem pierwszy post w całości nie jedno zdanie. Jeżeli to za dużo trudno.. nie musisz tego rozumieć.
tkoko
Forumowicz
Posty: 4997
Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: MID idealny?

Post autor: tkoko »

rezystor1990 pisze:
17 wrz 2023, 20:12
A po co komu elektroniczna przerzutka?
Zdajesz sobie sprawę że elektroniczna przerzutka to niejako efekt uboczny wprowadzonych zmian i nie to jest meritum? Przerzutka elektroniczna daje precyzję i szybkość. Tu nie trzeba utrzymywać w czystości linki ani regulować baryłkami to po protestu działa. Po za tym skoro już jest elektroniczna to można ją wykorzystać do automatycznych zmian podczas zjazdów czy zatrzymywania się.
Przecież to jest dostępne już teraz, nie jest zintegrowane z silnikiem ale działa dokładnie tak samo nawet w elektryku.

https://www.centrumrowerowe.pl/upgrade- ... gKyUvD_BwE

pytanie co łatwiej naprawić/wymienić, samą przerzutkę elektryczną czy zintegrowaną z silnikiem.
rezystor1990
Forumowicz
Posty: 173
Rejestracja: 17 wrz 2020, 11:14

Re: MID idealny?

Post autor: rezystor1990 »

Przecież to jest dostępne już teraz, nie jest zintegrowane z silnikiem ale działa dokładnie tak samo nawet w elektryku.
Czy gdzieś pisałem że jest nie dostępne? Pokazałem że jest oraz wskazałem wady. Nie, nie działa tak samo nie można zmieniać pod obciążeniem przerzutek, podlega podwyższonej eksploatacji piach, korzenie, kamienie, praca na "sucho", korozja oraz nie jest w przypadku srama sprzężone z elektroniką silnika. Więc jest to tylko usprawnienie konwencjonalnego podejścia a nie jego zmiana.

Czytanie ze zrozumieniem jednak w nardzie leży istotą tych zmian nie jest sama przerzutka elektroniczna to jest tylko konsekwencja zmian podejścia... szkoda mitrężyć czasu rozmowa jak ze ślepymi o kolorach. W motoryzacji już dawno do tego doszliśmy, że silnik najlepiej umieścić centralnie i dla zwiększenia jego efektywności należy dodać do niego przełożenia a koła powinny być jak najlżejsze aby skuteczność zawieszenia była największa.
Atak_Snajpera
Forumowicz
Posty: 401
Rejestracja: 30 cze 2022, 16:27

Re: MID idealny?

Post autor: Atak_Snajpera »

No i super nie wszyscy jeżdżą tylko po bułki do sklepu i jakoś tak jest że w elektrykach ludziom napędy padają szybciej a tu interwał serwisowy co 10 tys. km który polega na zmianie oleju... Więc nie mierz wszystkich swoją miarą i swoim użytkowaniem roweru. Wprowadzenie skrzyni biegów do silnika to oczywisty kierunek w motoryzacji znany już od dawna.
Ja jeżdżę cały rok do roboty rowerem , a nie po bułki. Coś ci się znowu pomyliło.
Ludzie jeżdżą na manetce gazu czy na jakimś bbshd bez czujnika nacisku ,a potem szok i niedowierzanie że im się łańcuch wyciąga jak gumka z gaci.
Co się stanie ? To samo co w cycu brak wspomagania więc jazda na podjeździe ponad dwudziestokilogramowym klocem ja dziękuje... Jeżeli jeżdżąc elektrykiem nie ogarniasz że trzeba go ładować no to może nie jest dla ciebie i wracaj do analoga. Tu nie ma osobnej baterii do przerzutki wiec w czym problem.
Zarąbisty postęp! Jak mi się wyczerpie akumulator to jeszcze biegów nie będę mógł zmieniać! Facepalm.jpg

Nie ma i nigdy nie będzie mida idealnego. Już fakt braku możliwości zmiany przełożeń bez zasilania dyskwalifikuje to coś.
rezystor1990
Forumowicz
Posty: 173
Rejestracja: 17 wrz 2020, 11:14

Re: MID idealny?

Post autor: rezystor1990 »

Ja jeżdżę cały rok do roboty rowerem , a nie po bułki.
To sarkazm był ale widzę że nie ogarnąłeś.
Ludzie jeżdżą na manetce gazu czy na jakimś bbshd bez czujnika nacisku ,a potem szok i niedowierzanie że im się łańcuch wyciąga jak gumka z gaci.
Tak się składa, że zdecydowana większość rynku to rowery fabryczne, konwersje to mała nisza wystarczy pojechać gdziekolwiek w góry aby to zrozumieć. Problemy zostają niezmienne do siły człowieka dokłada się siła z silnika, napęd musi się szybciej zużywać możesz się z tym kłócić możesz nie dowierzać ale tak to działa.
Zarąbisty postęp! Jak mi się wyczerpie akumulator to jeszcze biegów nie będę mógł zmieniać! Facepalm.jpg
To załóż sobie dynamo bo jak się rozładuje bateria to światło zgaśnie, telefon też wyrzuć bo jak się rozładuje to google mapy też nie działają i może być problem z wróceniem z nowego szlaku. Pozostaje ci jeździć analogiem bo elektryk bez prądu jest tylko nieporadnym klocem.

Podejrzewam chodź nie znalazłem informacji, że zmiana biegów będzie możliwa jeszcze długo po tym jak już będzie za mało prądu do zasilania silnika, a nawet jeżeli nie to średnio rozgarnięty śmiertelnik zostawi sobie ostatnie procenty na powrót do bazy.
Nie ma i nigdy nie będzie mida idealnego
Czy potrafisz to zrozumieć czy nie ten mid pozbył się wad i wprowadził wiele zalet. Obrażanie się na to że rower elektryczny do pełnego funkcjonowania wymaga prądu jest co najmniej dziwne. Postęp zawsze niesie za sobą skutki można to zaakceptować albo dalej siedzieć na drzewie.
Awatar użytkownika
pxl666
Forumowicz
Posty: 5862
Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: MID idealny?

Post autor: pxl666 »

no mnie się podoba i już jest w simplonie i goni toto jedwabiście. autoredukcja biegu jak stajesz itd . ale cena jest sroga . chyba 65k za ten rower bylo jak się pojawił...także niestety idealne rozwiązanie ale jeszcze długo poza zasięgami normalsow
Awatar użytkownika
pxl666
Forumowicz
Posty: 5862
Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: MID idealny?

Post autor: pxl666 »

a z atakiem to nie masz co gadać . ziomo nie rozumuje na tym samym poziomie. zresztą tu na forum malo jest ludzi naszego pokroju i zainteresowanych lataniem po górach
tkoko
Forumowicz
Posty: 4997
Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: MID idealny?

Post autor: tkoko »

pxl666 pisze:
26 wrz 2023, 20:34
a z atakiem to nie masz co gadać . ziomo nie rozumuje na tym samym poziomie. zresztą tu na forum malo jest ludzi naszego pokroju i zainteresowanych lataniem po górach
O przydatności danego rozwiązania decydują kupujący. Przykład z motoryzacji to silnik Wankla.
https://pl.wikipedia.org/wiki/Silnik_Wankla
Idealny w swojej prostocie, bez wibracji, niska waga, największe moce z kg silnika i co, ano jest nadal tylko "ciekawostką" motoryzacyjną.
Jak w Boschu czy Yamaha zastosują to rozwiązanie będzie można mówić o rewelacji/przełomie w MID'ach.
Awatar użytkownika
pxl666
Forumowicz
Posty: 5862
Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: MID idealny?

Post autor: pxl666 »

tkoko pisze:
26 wrz 2023, 21:36
pxl666 pisze:
26 wrz 2023, 20:34
a z atakiem to nie masz co gadać . ziomo nie rozumuje na tym samym poziomie. zresztą tu na forum malo jest ludzi naszego pokroju i zainteresowanych lataniem po górach
O przydatności danego rozwiązania decydują kupujący. Przykład z motoryzacji to silnik Wankla.
https://pl.wikipedia.org/wiki/Silnik_Wankla
Idealny w swojej prostocie, bez wibracji, niska waga, największe moce z kg silnika i co, ano jest nadal tylko "ciekawostką" motoryzacyjną.
Jak w Boschu czy Yamaha zastosują to rozwiązanie będzie można mówić o rewelacji/przełomie w MID'ach.
nie muszą. i bosch i yamaha jak w to pójdą to cena również będzie podobna bo czemu nie ? te firmy nie istnieją by zbawiać świat tylko by robic kase dla akcjonariuszy. a wankel nie jest tylko ciekawostką. w mazdach jakos lata . tylko sporo pali i nie trzyma norm euro . noi jest drogi w produkcji i serwisie ... ale istnieje w masowo produkowanych samochodach a nie eksperymentach . a codo pierwszego zdania - jakby mnie było stać to bym kupił. nie jest to kwestia czy uważam to za dobry pomysł bo uważam za rewelacyjny . po prostu to droga impreza i taką pozostanie. podobnie jak superlekkie carbonowe ramy czy elektryczne sterowane przezutki . każda branża ma swoje produkty premium które nie muszą tanieć bo i tak się sprzedają
maglo18
Forumowicz
Posty: 65
Rejestracja: 25 lut 2022, 13:39

Re: MID idealny?

Post autor: maglo18 »

Na razie jest to nowość i posiada w sobie podatek od nowości. Moim zdanie to rozwiązanie idealne do moich zastosować a jeżdżę głównie w lesie i czasami w górach. Mam również inne podejście niż kolega Atak_Snajpera. Do idealnego zestawu w rowerze brakuje mi ramy z możliwością wymiany baterii (bo nie lubię ciężkich dużych baterii) i ceny w bardziej przystępnej przynajmniej dla mnie.
Awatar użytkownika
pxl666
Forumowicz
Posty: 5862
Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: MID idealny?

Post autor: pxl666 »

maglo18 pisze:
27 wrz 2023, 9:09
Na razie jest to nowość i posiada w sobie podatek od nowości. Moim zdanie to rozwiązanie idealne do moich zastosować a jeżdżę głównie w lesie i czasami w górach. Mam również inne podejście niż kolega Atak_Snajpera. Do idealnego zestawu w rowerze brakuje mi ramy z możliwością wymiany baterii (bo nie lubię ciężkich dużych baterii) i ceny w bardziej przystępnej przynajmniej dla mnie.
pinion juz robi przekladnie od dawna i nowoscia jest integracja z silnikiem ale to bylo logiczne i do przewidzenia . duzo nie stanieje , chyba ze bafang sie za to zabierze ale oni glupi nie sa i jak sie da zarobic to cena bedzie 10% nizsza i tyle .
codo wymiany baterii to niewiem o czym mowisz skoro w kazdym rowerze jest wyjmowalna (latwiej lub trudniej ale jest)
maglo18
Forumowicz
Posty: 65
Rejestracja: 25 lut 2022, 13:39

Re: MID idealny?

Post autor: maglo18 »

Chodzi mi o baterie którą można podłączyć ale ni z ecosystemu producenta. Większość z tego co wiem musi mieć BMS od producenta silnika i ma masę zabezpieczeń.
Awatar użytkownika
pxl666
Forumowicz
Posty: 5862
Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: MID idealny?

Post autor: pxl666 »

maglo18 pisze:
27 wrz 2023, 9:27
Chodzi mi o baterie którą można podłączyć ale ni z ecosystemu producenta. Większość z tego co wiem musi mieć BMS od producenta silnika i ma masę zabezpieczeń.
to wynika bezpośrednio z tych właśnie zabezpieczeń. jeśli bateria komunikuje silnikowi czy wszystko jest ok i tyle i tyle energii zostało to silnik może zwiększyć zasięg zmniejszając wspomaganie. noi marketingowo to dobrze wygląda a skoro się sprzedaje to poco obniżać cenę?
zresztą nawet bafang tak zrobił z m265
ODPOWIEDZ