Strona 3 z 7

Re: tsdz8 / turbo

: 19 sty 2024, 9:46
autor: szkuba
Offset tej Ori zębatki to bodajże 15-20mm. Będzie trudno to czymś lepszym zastąpić

Re: tsdz8 / turbo

: 19 sty 2024, 10:16
autor: markkar
Oryginalna psia micha ma offset 16,3mm. Będzie adapter pod zębatki 130bcd z offsetem 11,4mm ale trzeba będzie wymienić oryginalne śruby z łbem walcowym na półkuliste. Najmniejsza zębatka na 130bcd to 38t. Jeszcze mniejsze zębatki to już jedynie bez offsetu.

Re: tsdz8 / turbo

: 19 sty 2024, 10:27
autor: adamtorba
Zasadnicze pytanie jest jaki jest nam najbardziej potrzebny rozmiar blatu korby. Jeśli się jeździ głównie po górkach z niskimi prędkościami to faktycznie coś mniejszego niż 40T ma sens. Również jeśli ktoś chce używać manetki to mniejszy rozmiar blatu jest uzasadniony. Całkiem uniwersalnym rozmiarem jest 40T a taki bez problemu można założyć do tego silnika chociażby z tych aluminiowych gotowców NW od BBS01/2 lekko rozwiercając otwory. Zawsze można sobie założyć kasetę 11-51 przy napędzie 11 rzędowym z przerzutką Deore M5100 lub 11-50 z 10 rzędowym i przy gear ratio w okolicy 0,8 z takim wspomaganiem będzie można wspinać się na strome podjazdy.
Do jazdy w około komina 44T z przodu jest całkiem ok.
Te chińskie alu blaty mają offset około 5mm mniejszy niż ten stalowy talerz 44T TSDZ8.

Re: tsdz8 / turbo

: 19 sty 2024, 17:32
autor: pxl666
jak chcesz sie duzo wspinac i robic NAPRAWDE strome podjazdy to z kaseta 50t 34t z przodu to jest takie minimum . w analogowych goralach masz nawet 18t blat na kasecie 52...

Re: tsdz8 / turbo

: 19 sty 2024, 17:52
autor: adamtorba
Nasz rodzimy dystrybutor dał zdjęcia z teardownu
https://ebikestuff.eu/pl/content/15-roz ... GbcR15lJEY

Re: tsdz8 / turbo

: 19 sty 2024, 18:16
autor: pxl666
ja tam czekam na test grzania sie . marek dz41 ma taki sam protokół dla tsdz2 i tsdz8 ? czy on ma fabrycznie 5 stopni wspomagania ?

Re: tsdz8 / turbo

: 20 sty 2024, 13:58
autor: xpD2
Ekipa z ebikestuff.eu napisała na fejsbuku, cytuję:
"Jesteśmy w trakcie testów, ale na razie warunki na zewnątrz są niesprzyjające. Próbujemy zrobić testy na trenażerze."

Trenażer owszem, ale teraz na zewnątrz są idealne wręcz warunki moim zdaniem, może poza temperaturą.
Woda, błoto pośniegowe i błoto standardowe, przecież to coś pięknego do testów silnika.
Testy z temperaturą będą bardziej interesujące latem jak myślę, chyba żeby wstawić trenażer do sauny to wtedy można załatwić przy okazji test z wilgotnością powietrza.

Re: tsdz8 / turbo

: 20 sty 2024, 15:38
autor: adamtorba
Pisałem już. Dwa miesiące jeżdżę w śniegu, błocie, solance i tym syfie który leży na drogach, chodnikach i ścieżkach. Nie wybierałem się na single tracki i strome długie i wymagające techniczne trasy. Zajechałem dwa łańcuchy. Jeden z własnej winy bo woskowalem zamiast oliwić a drugi KMC EPT zaczął pękać z jakiegoś powodu.
Poza zadziorów na blacie silnika które powstały gdy zaczął pękać łańcuch to nic niepokojącego się nie stało. Zaliczyłem dwie gleby w tym jedną całkiem konkretną i nie miało to wpływu na pracę silnika. Ja jestem póki co bardzo zadowolony. Silnik jest cichy, nie taki znowu duży i łatwo się integruje z ramą. Samo przeniesienie momentu obrotowego jest bardzo gładkie naturalne. Nie widzę potrzeby montownia hamulców z czujnikami. Manetki nie używam.

Re: tsdz8 / turbo

: 20 sty 2024, 16:03
autor: markkar
pxl666 pisze:
19 sty 2024, 18:16
ja tam czekam na test grzania sie . marek dz41 ma taki sam protokół dla tsdz2 i tsdz8 ? czy on ma fabrycznie 5 stopni wspomagania ?
Tak oba silniki mają ten sam protokół, na 860c który jest w zestawie jest 5 stopni wspomagania. Jak się nie mylę to podpinając vlcd5 nie będzie drugiego. Do sprawdzenia. Tak Dz41 ma 5 stopni.

Re: tsdz8 / turbo

: 20 sty 2024, 16:10
autor: xpD2
adamtorba pisze:
20 sty 2024, 15:38
Pisałem już. Dwa miesiące jeżdżę w śniegu, błocie, solance i tym syfie który leży na drogach, chodnikach i ścieżkach. Nie wybierałem się na single tracki i strome długie i wymagające techniczne trasy. Zajechałem dwa łańcuchy. Jeden z własnej winy bo woskowalem zamiast oliwić a drugi KMC EPT zaczął pękać z jakiegoś powodu.
Poza zadziorów na blacie silnika które powstały gdy zaczął pękać łańcuch to nic niepokojącego się nie stało. Zaliczyłem dwie gleby w tym jedną całkiem konkretną i nie miało to wpływu na pracę silnika. Ja jestem póki co bardzo zadowolony. Silnik jest cichy, nie taki znowu duży i łatwo się integruje z ramą. Samo przeniesienie momentu obrotowego jest bardzo gładkie naturalne. Nie widzę potrzeby montownia hamulców z czujnikami. Manetki nie używam.
Wybacz ale Twój sposób ma mało współnego z testem, wręcz przeciwnie, próbujesz chronić silnik przed warunkami zewnętrznymi np. zakładając osłonę z butelki.
Po normalnym teście (czytaj: katowaniu) w takich warunkach jak o tej porze roku, wypadałoby rozebrać silnik i zbadać ewentualne zniszczenia.

Re: tsdz8 / turbo

: 20 sty 2024, 17:05
autor: adamtorba
No to powodzenia. Chyba nie mówisz na poważnie, że na Twoje życzenie ktoś silnik będzie rozbierał by zbadać ewentualne zniszczenia :) Mówię jak jest i nikogo nie będę przekonywał bo nie mam żadnego w tym interesu. Z resztą wszystko i tak wyjdzie w praniu. Faktycznie mam osłonę bo chcę jak najdłużej jeździć bezawaryjnie co nie zmienia faktu że silnik i tak jest mokry od solanki i śniegu.

Re: tsdz8 / turbo

: 20 sty 2024, 17:29
autor: xpD2
Ebikestuff rozebrał silnik aby ocenić jego budowę, więc podejrzewam że po testach również go rozbebeszą by ocenić zużycie i ewentualne zniszczenia.

Solanka to jest dziadostwo straszne. Obudowa silnika to pewnie jakiś stop amelinium, inne elementy są także pewnie ze stali (śruby, nakrętki, oś itp.). Jak wiadomo woda+sól+amelinium+stal=ogniwo galwaniczne.
Takie ogniwo galwaniczne przytrafiło mi się kiedyś na połączeniu ramy stalowej i amelinowej sztycy podsiodłowej. Rama została zniszczona poprzez korozję ("zaspawana" sztyca na wieki). To był mój błąd, gdybym co jakiś luzował sztycę, pewnie dałoby się tego uniknąć.

Re: tsdz8 / turbo

: 20 sty 2024, 19:13
autor: zyggi
zaspawana na wieki - sa na to rozne sposoby np. mrozenie albo "kret do rur" za okolo 10zl lub soda kaustyczna czyli "mocniejsza" wersja kreta - jest troche zabawy ale dziala co sam ostatnio przerabialem

Re: tsdz8 / turbo

: 21 sty 2024, 9:12
autor: markkar
xpD2 pisze:
20 sty 2024, 17:29
Ebikestuff rozebrał silnik aby ocenić jego budowę, więc podejrzewam że po testach również go rozbebeszą by ocenić zużycie i ewentualne zniszczenia.
Tak chociaż to szybko nie nastąpi, aby miało to sens trzeba parę tysięcy nakręcić. Nam zależy po pierwsze na sprawdzeniu i porównaniu ori oprogramowania tsdz8 do osf dostępnego na tsdz2. Wiadomo że ustawienia osf każdy ma inne tak jak i percepcję, jednemu będzie pasować innym nie, dlatego też chcemy zrobić testy na trenażerze, sprawdzić na jakich stopniach jaka moc jest podawana, przy jakich kadencjach, jak z temperaturą, jak z odcięciem itp itd. Musimy opierać się na liczbach a nie tylko własnym widzimisię.

Re: tsdz8 / turbo

: 21 sty 2024, 10:02
autor: pxl666
mnie głównie interesuje narastanie temperatury

Re: tsdz8 / turbo

: 16 lut 2024, 22:21
autor: scuda
Kolejny raz u mnie się rozjebało lozysko jednokierunkowe to od strony blatu.TSDZ2. Dam do syna do roweru ten silnik i mam zamiar kupić ten silnik. Jest tu ktoś kto jezdził na tsdz2 z otwartym softem i jeżdził na tym nowym tsdz8 żeby porównać jak to działa. Czy może ten nowy silnik działa tak samo jak podstawowy tsdz2, chodzi o responsywność i limit kadencji do 90.

Re: tsdz8 / turbo

: 17 lut 2024, 0:30
autor: pxl666
musisz pytać markkara albo zioma adamtorba . btw ja zamontowalem ich już kilkanaście i tylko jedna fuka ale z mojej winy bo za mocno skręciłem silnik w ramie i obudowa była skrzywiona . jakiś dziwny jestem że się mi nie psują

Re: tsdz8 / turbo

: 17 lut 2024, 10:58
autor: scuda
U mnie z awaryjnością też nie jest źle, bo zrobilem na nim z 15k km i go mocno tłukłem po górach i nie oszczędzałem wogole. W sumie to drugi raz padło to łożysko, wcześniej padła mi zębatka niebieska, bo gałąz mi weszla w szprychy. Ogólnie to jestem zadowolony z tego silnika ale mam obawy że jak pojadę na wyprawe to padnie znow to lozysko jednokierunkowe i będę uziemiony. Pozatym ma już takie luzy, że zebatka trze o obudowe i zaraz ją wytrze na wylot :) Syn mało jezdzi, mało waży nie ciśnie roweru tak jak ja więc może pojezdzi jeszcze.

Re: tsdz8 / turbo

: 17 lut 2024, 12:04
autor: medyk81
Jednokierunkowe jakie montowałeś poprzednio? Chińczyk?

Re: tsdz8 / turbo

: 17 lut 2024, 17:06
autor: scuda
Chyba chińczyk. Teraz szukam coś lepszego w necie ale nie ma. Widziałem że są KYK Japan ale niedostępne. Widzę że masz jakieś łożyska do tsdz2. Masz to jednokierunkowe może jakieś lepsze ?

Re: tsdz8 / turbo

: 17 lut 2024, 18:38
autor: medyk81
Mam Stieber, lepszych i droższych :D nie ma. Jak potrzebujesz - pw.

Re: tsdz8 / turbo

: 19 lut 2024, 21:48
autor: markkar
scuda pisze:
16 lut 2024, 22:21
...Jest tu ktoś kto jezdził na tsdz2 z otwartym softem i jeżdził na tym nowym tsdz8 żeby porównać jak to działa. Czy może ten nowy silnik działa tak samo jak podstawowy tsdz2, chodzi o responsywność i limit kadencji do 90.
Lada momet opublikujemy recenzję w której będą zawarte porównania do tsdz2 z osf.

Re: tsdz8 / turbo

: 19 lut 2024, 22:41
autor: Atak_Snajpera
Może dodać jeszcze dm02 do porównania?

Re: tsdz8 / turbo

: 19 lut 2024, 23:12
autor: pxl666
hahah ludzie spać nie mogą a marek taki suspens wrzuca

Re: tsdz8 / turbo

: 20 lut 2024, 18:25
autor: Atak_Snajpera
czekam™

Re: tsdz8 / turbo

: 21 lut 2024, 18:13
autor: Atak_Snajpera
markkar pisze:
19 lut 2024, 21:48
scuda pisze:
16 lut 2024, 22:21
...Jest tu ktoś kto jezdził na tsdz2 z otwartym softem i jeżdził na tym nowym tsdz8 żeby porównać jak to działa. Czy może ten nowy silnik działa tak samo jak podstawowy tsdz2, chodzi o responsywność i limit kadencji do 90.
Lada momet opublikujemy recenzję w której będą zawarte porównania do tsdz2 z osf.
Obrazek

Re: tsdz8 / turbo

: 26 lut 2024, 15:36
autor: Gracy
Ma ktoś jakiś patent, żeby silnik nie obracał sie w osi suportu ??

Re: tsdz8 / turbo

: 26 lut 2024, 15:54
autor: pxl666
mocno skręcić i od razu oprzeć obudowe o ramę? plus nacięcie mufy i nakrętki oraz klej do gwintów?

Re: tsdz8 / turbo

: 26 lut 2024, 16:31
autor: adamtorba
Ja nie nacinałem nakrętki czy krawędzi bottom bracketu i się nie obraca. Podstawa to oprzeć o dolną rurę ramy i konkretnie dokręcić. Faktem jest że dałem też klej do gwintów.

Re: tsdz8 / turbo

: 04 mar 2024, 21:15
autor: sannis
Czy wyświetlacz DZ41 lub nowszy wariant EKD01 będzie pasował obojętnie jaki, czy trzeba szukać wersji pod TSDZ? Większość jest opisana pod bafanga. A tak w ogóle to już jest dostępny TSDZ8 na Ali z wysyłką z Francji! https://pl.aliexpress.com/item/10050065 ... pt=glo2pol
To się nawet bardziej opłaca niż z Alibaby, bo do mnie jeszcze płyną i dopłacę kilka stów, a tutaj miałbym szybciej, z lepszym wyświetlaczem. Cóż cierpliwość popłaca...:)

Re: tsdz8 / turbo

: 04 mar 2024, 21:30
autor: Tooropek
Ja mam EDK01 ale od razu kupiłem z tym LCD. Mam parę zdjęć. Mega jest ten ekran i bluetooth i nawigacja, procentowe lub cyfrowe wyświetlanie napięcia, język polski. Ma od groma bajerów i szczerze polecam go.

Re: tsdz8 / turbo

: 04 mar 2024, 21:33
autor: Tooropek
Obrazek

Re: tsdz8 / turbo

: 04 mar 2024, 22:22
autor: adamtorba
Też mnie interesuje gdzie można kupić EDK01 pod Tongshenga. Póki co jest dostępna wersja tylko pod Bafangi.

Re: tsdz8 / turbo

: 04 mar 2024, 23:21
autor: sannis
adamtorba a DZ41 kupowałeś wersję pod TSDZ? Czy z pierwszego lepszego linku.

Re: tsdz8 / turbo

: 05 mar 2024, 9:34
autor: adamtorba
UART pod Tongshenga z ebikestuff.

Re: tsdz8 / turbo

: 06 mar 2024, 10:34
autor: Cormi
Czy ten silnik działa z baterią 52v ? Nabyłem , czekam na dostawę , ale baterie do roweru już bym sobie zamontował. Doczytałem , działa

Re: tsdz8 / turbo

: 06 mar 2024, 10:36
autor: markkar
Mała obsuwa spowodowana zawirowaniami z oprogramowaniem ale w końcu jest, wyjaśnienia w artykule:
Test silnika TSDZ8 oraz porównanie do TSDZ2 z OSF (TSDZ8 vs TSDZ2 OSF)

Re: tsdz8 / turbo

: 06 mar 2024, 11:10
autor: rezystor1990
Brawo!

Tylko jedna mała uwaga. "Sprawność silnika była w okolicy 73%." to nie jest sprawność silnika tylko całego "systemu" - sterownik-silnik-przekładani zębata-przekładania łańcuchowa. Jest to już sprawność po wszystkich stratach od akumulatora do koła.

Re: tsdz8 / turbo

: 06 mar 2024, 11:31
autor: adamtorba
markkar pisze:
06 mar 2024, 10:36
Mała obsuwa spowodowana zawirowaniami z oprogramowaniem ale w końcu jest, wyjaśnienia w artykule:
Test silnika TSDZ8 oraz porównanie do TSDZ2 z OSF (TSDZ8 vs TSDZ2 OSF)
Dobry test. Dziękuję. Ładnie wyjaśnia odczucia ze zbyt dużą różnicą wspomagania pomiędzy 2 a 3 poziomem. Rozumiem w takim razie, że masz już programator i wgrywasz poprawiony soft?

Re: tsdz8 / turbo

: 06 mar 2024, 13:47
autor: markkar
rezystor1990 pisze:
06 mar 2024, 11:10
Brawo!

Tylko jedna mała uwaga. "Sprawność silnika była w okolicy 73%." to nie jest sprawność silnika tylko całego "systemu" - sterownik-silnik-przekładani zębata-przekładania łańcuchowa. Jest to już sprawność po wszystkich stratach od akumulatora do koła.
Słuszna uwaga, poprawimy.

Re: tsdz8 / turbo

: 06 mar 2024, 13:49
autor: markkar
adamtorba pisze:
06 mar 2024, 11:31
markkar pisze:
06 mar 2024, 10:36
Mała obsuwa spowodowana zawirowaniami z oprogramowaniem ale w końcu jest, wyjaśnienia w artykule:
Test silnika TSDZ8 oraz porównanie do TSDZ2 z OSF (TSDZ8 vs TSDZ2 OSF)
Dobry test. Dziękuję. Ładnie wyjaśnia odczucia ze zbyt dużą różnicą wspomagania pomiędzy 2 a 3 poziomem. Rozumiem w takim razie, że masz już programator i wgrywasz poprawiony soft?
Tak, mamy programator i świadczymy usługę wgrania poprawionego oprogramowania.

Re: tsdz8 / turbo

: 06 mar 2024, 23:42
autor: Atak_Snajpera
Znowu przyżydzili na czujniku temperatury. Ile kosztuje termorezystor? Dolar czy mniej? Teraz poprosimy o test DM02. Tam na bank jest zabezpieczenie bo nawet w opcjach można sobie ustawić jak mocno ma silnik ograniczyć moc po dobiciu do temperatury krytycznej.

Rozwala mnie to jak chińczyki piszą firmware do tych silników. Toseven też walczy jakby to był soft do rakiety balistycznej. Generalnie wszystko takie na odpie.rdol się. Czy oni w ogóle testują to co napisali w boju? Żeby nie wyłapać problemu z poziomami 1 i 2? Idę o zakład że tryby 1 i 2 miały podniesiony bazowy poziom napięcia na czujniku nacisku i dlatego dopiero po mocniejszym depnieciu silnik się w ogóle załączał. Ciekaw jestem czy tongsheng przypadkiem nie podpie.rdolił kodu z osf skoro działa to wszystko zaskakująco identycznie.

Re: tsdz8 / turbo

: 06 mar 2024, 23:45
autor: Tooropek
Cormi pisze:
06 mar 2024, 10:34
Czy ten silnik działa z baterią 52v ? Nabyłem , czekam na dostawę , ale baterie do roweru już bym sobie zamontował. Doczytałem , działa
Gdzie takie informacje zdobyłeś? Podasz źródło?

Re: tsdz8 / turbo

: 07 mar 2024, 0:30
autor: Atak_Snajpera
Tooropek pisze:
06 mar 2024, 23:45
Cormi pisze:
06 mar 2024, 10:34
Czy ten silnik działa z baterią 52v ? Nabyłem , czekam na dostawę , ale baterie do roweru już bym sobie zamontował. Doczytałem , działa
Gdzie takie informacje zdobyłeś? Podasz źródło?
Przeczytaj test to się może dowiesz.

Re: tsdz8 / turbo

: 07 mar 2024, 0:34
autor: Tooropek
Nie pytany, wszystko wiedzący, czytałem test Marka po tym jak to napisałem. Coś jeszcze czego nie wiem? Już cyc jest ble i tsdz8 za nieco ponad tysiaczka interesuje? Zapraszam na priv, mam kilka silniczków na stanie 😉

Re: tsdz8 / turbo

: 07 mar 2024, 1:04
autor: Atak_Snajpera
Brak konfiguracji TSDZ8 to jest póki co "deal breaker".
Jakby była taka konfiguracja jak w toseven to bym brał ale od chińczyka niż od Janusza za 2x ceny.

Re: tsdz8 / turbo

: 07 mar 2024, 7:40
autor: tkoko
Atak_Snajpera pisze:
06 mar 2024, 23:42
Rozwala mnie to jak chińczyki piszą firmware do tych silników. Toseven też walczy jakby to był soft do rakiety balistycznej. Generalnie wszystko takie na odpie.rdol się. Czy oni w ogóle testują to co napisali w boju? Żeby nie wyłapać problemu z poziomami 1 i 2?
Ciekaw jestem czy tongsheng przypadkiem nie podpie.rdolił kodu z osf skoro działa to wszystko zaskakująco identycznie.
Załóż fabrykę silników i pokaż chińczykom jak się robi porządne silniki i jak się pisze fachowo softy do takiego silnika. :D
Na krytyce i temacie nie trzeba się znać wystarczy dowolne forum. Może brak termistora to świadome działanie producenta, zmniejszające przynajmniej trochę, nieuprawnioną ingerencję w firmowe (zapewne chronione) oprogramowanie. Nie dość że to działanie niezgodne z prawem (gdybyś to zrobił z Apple miałbyś zapewne od razu pozew), to jeszcze masz czelność mieć pretensje o to do producenta.
Co do testu "cacy".

Re: tsdz8 / turbo

: 07 mar 2024, 11:13
autor: Atak_Snajpera
tkoko pisze:
07 mar 2024, 7:40
Atak_Snajpera pisze:
06 mar 2024, 23:42
Rozwala mnie to jak chińczyki piszą firmware do tych silników. Toseven też walczy jakby to był soft do rakiety balistycznej. Generalnie wszystko takie na odpie.rdol się. Czy oni w ogóle testują to co napisali w boju? Żeby nie wyłapać problemu z poziomami 1 i 2?
Ciekaw jestem czy tongsheng przypadkiem nie podpie.rdolił kodu z osf skoro działa to wszystko zaskakująco identycznie.
Załóż fabrykę silników i pokaż chińczykom jak się robi porządne silniki i jak się pisze fachowo softy do takiego silnika. :D
Na krytyce i temacie nie trzeba się znać wystarczy dowolne forum. Może brak termistora to świadome działanie producenta, zmniejszające przynajmniej trochę, nieuprawnioną ingerencję w firmowe (zapewne chronione) oprogramowanie. Nie dość że to działanie niezgodne z prawem (gdybyś to zrobił z Apple miałbyś zapewne od razu pozew), to jeszcze masz czelność mieć pretensje o to do producenta.
Co do testu "cacy".
Widać że nigdy niczego nie programowałeś. Zawsze jak się coś pisze to potem się to testuje i debuguje. Choćby z czystej ciekawości! Nie wyobrażam sobie sytuacji , w której coś zmieniam w kodzie a potem "dobra! kompilujemy i fajrant! "

Re: tsdz8 / turbo

: 07 mar 2024, 11:18
autor: pxl666
no ja też jestem zdania że oprogramowanie jest nie do obrony . tym bardziej że mogli skorzystać z kodu osf i nikt by się nie obrazil a nawet społeczność by chętnie to przyjęła. mając fundusze na maszyny i ludzi tak spaprac kwestie softu to trzeba być artystą. ale kto z chińczykiem kiedyś pisał na alibabie , ten się w cyrku nie śmieje

Re: tsdz8 / turbo

: 07 mar 2024, 11:27
autor: szkuba
Soft - temat rzeka, Toseven robi to samo. Osobiście za to podoba mi się działanie softu w CYC-u choć dźwięk już nie bardzo ;)