Widać że nigdy niczego nie programowałeś. Zawsze jak się coś pisze to potem się to testuje i debuguje. Choćby z czystej ciekawości! Nie wyobrażam sobie sytuacji , w której coś zmieniam w kodzie a potem "dobra! kompilujemy i fajrant! "
Silnik ma znaleźć "Atak_Snajpera" i się sprzedać, co będzie potem (doświadczenia z CYC), to już mało istotne póki jest sprzedaż. Przykładem BBSxx produkowany i nie zmieniany co najmniej od 10 lat, mimo że ma "przycisk" zamiast PAS. Jest popyt, to znaczy że silnik jest OK, i o dziwo po początkowych "kiepskich" odczuciach aktualnie jest OK (zmieniłbym jedynie ósmy poziom wspomagania).
Co do oprogramowania/nastaw to każdy ma swoje upodobania/oczekiwania. To co dla jednego jest "boskim" ustawieniem, dla drugiego jest "totalną porażką". Sam to ciągle przerabiam/zmieniam w zależności od samopoczucia.
położyłem na tym cudzie swe lepkie rączki ...itak ...
jest cichy . na 1 biegu podaje nawet i 300w . display pokazuje napięcie i moc . korba twardsza od tsdz2 tzn sztywniejsza . strasznie krótki kabel wiązki głównej... musiałem go puścić na wprost do kiery po dolnej rurze . ogólnie kable wyłażą na wprost w dół na środku silnika więc jakiekolwiek przytarcie odpada . moc podaje przyjemnie ...ale czujnik reaguje spoko tzn jest dość twardy więc na te 300w trzeba trochę napchac w korbę . pod tym względem jest dobrze . nawet na maks mocy nie szarpie. podaje bardzo płynnie i przyjemnie . display pokazuje moc I napiecie cały czas więc plus
prąd ładowania telefonu umnie (galaxyS22) ok 500mA
niestety na ten moment lipa z zębatkami 34 36t itd . noi ta główna wiązka to jakaś porażka. na większym rowerze ona będzie nawet za krótka żeby iść na wprost . chyba że gdzieś w pudle jest ekstender ale nie znalazłem...display w nocy razi ... normalnie razi w oczy ... noi te kable wychodzące na wprost w dół... eee
pxl666, masz silnik po updejcie do najnowszego softu?
p.s. U majfrendów widzę te silniki po około 1500-1700 zł z dostawą z EU. Dobra cena jak na silnik nawet ze starym kulawym softem?
Czy u majfrendów z aliexpress są już silniki z najnowszym softem? Ktoś kupował i może potwierdzić?
pxl666, masz silnik po updejcie do najnowszego softu?
p.s. U majfrendów widzę te silniki po około 1500-1700 zł z dostawą z EU. Dobra cena jak na silnik nawet ze starym kulawym softem?
Czy u majfrendów z aliexpress są już silniki z najnowszym softem? Ktoś kupował i może potwierdzić?
o ile wiem boto niemoj silnik , źródło aliexpress czyli chiny. czy ma nowy soft niewiem ale działa dobrze
Re: tsdz8 / turbo
: 21 mar 2024, 9:14
autor: Tooropek
Aktualnie nie ma czegoś takiego jak problem z softem. Był rok temu ale nie teraz. Dwóch największych znanych pośredników ma silniki z najnowszym oprogramowaniem bez żadnych błędów i udziwnień, także śmiało można kupować na Ali tsdz8. Współpraca z tk01 także jest w 100% kompatybilna, Marek nie zaktualizuje swojego bloga z oczywistych względów, ale nie ma co się bać. Mam od 3 użytkowników feedback i póki co od stycznia nikt nie ma żadnych problemów.
Re: tsdz8 / turbo
: 21 mar 2024, 9:56
autor: xpD2
Dziękuję kolegom za informacje.
Ponieważ ciężko się doczekać działającego Bafanga m435 lub 635, to zaryzykuję tsdz8.
Czy bateria 17-20 Ah wystarczy na wycieczki do 100km? Teren mieszany: asfalt 70%, las, bagno 30%, płasko. Masa 120 kg max.(rower, ja i ekwipunek)
Lubię cisnąć własnymi siłami, więc wspomaganie myślę max, 50% wydajności silnika.
Re: tsdz8 / turbo
: 21 mar 2024, 10:34
autor: pxl666
update - wspomagania na 1 dochodzi nawet do 600-700 a w terenie przy staniu na korbach pewnie więcej . wiec jest to ciekawe nawet . jakby nie ta krotka wiązka i dodupowa zębatka przednia to super motor
Dziękuję kolegom za informacje.
Ponieważ ciężko się doczekać działającego Bafanga m435 lub 635, to zaryzykuję tsdz8.
Czy bateria 17-20 Ah wystarczy na wycieczki do 100km? Teren mieszany: asfalt 70%, las, bagno 30%, płasko. Masa 120 kg max.(rower, ja i ekwipunek)
Lubię cisnąć własnymi siłami, więc wspomaganie myślę max, 50% wydajności silnika.
Spokojnie da radę 100% 20Ah to na pewno jak dużo lubisz wspomagać. Na 13S 14,5Ah niektórzy robią w nizinach powyżej 100km dystansu więc myślę, że terenie osiągalne jak najbardziej.
update - wspomagania na 1 dochodzi nawet do 600-700 a w terenie przy staniu na korbach pewnie więcej . wiec jest to ciekawe nawet . jakby nie ta krotka wiązka i dodupowa zębatka przednia to super motor
Krótka wiązka to nie dla każdego problem. Mi akurat pasuje bo puściłem wiązkę w ramę a przedłużkę do wyświetlacza sobie sam zrobiłem z kabla Bafang 1T4.
Zębatkę przednią można założyć NW 40T z Bafangów BBS02. Mniejszej raczej nie da rady bez kombinacji.
Mój silnik jest jeszcze na starym sofcie więc ma problem z walk mode oraz dużą różnice w wspomaganiu pomiędzy level assistance 2-3. Mimo wszystko nie spieszy mi się aktualizować bo te bugi nie są dla mnie uciążliwe tym bardziej że głównie jeżdżę na L3.
Na kable wychodzące z dołu silnika najlepiej jest założyć twardą taśmę spiralną 12mm. https://i.postimg.cc/7LXpKqSs/IMG-20240 ... 7159-2.jpg
Re: tsdz8 / turbo
: 21 mar 2024, 17:34
autor: pxl666
ta taśma niewiele da jak zwiesisz się na kamieniu . w wypadku mtb to może być częste. z wiązką można sobie poradzić ale fabrycznie ten brak 15cm to imho duzy fakap
ta taśma niewiele da jak zwiesisz się na kamieniu . w wypadku mtb to może być częste. z wiązką można sobie poradzić ale fabrycznie ten brak 15cm to imho duzy fakap
Ta taśma jest z grubego na około 2mm plastiku i na pewno jest lepsza niż nic. Jak się zawiesi na kamolu to duża szansa że obudowa się przy okazji odkształci. Jeden gość z Chorwacji pokazał, że od uderzenia kamienia podczas jazdy zrobiła się wgniotka. Być może jakaś tarcza od dołu to nie głupie rozwiązanie.
Re: tsdz8 / turbo
: 21 mar 2024, 20:57
autor: Cormi
Mam ten silnik z wyświetlaczem EKD01, wiązka okazała się za krótka , ale pasuje wiązka od Bafanga.
Re: tsdz8 / turbo
: 22 mar 2024, 7:44
autor: adamtorba
To ciekawe. W takim razie musieli zmienić złącze Higo 8pin wychodzące z silnika na żeńskie. W moim silniku jest złącze męskie tak samo jak w TSDZ2. Do tego złącza zwykłej wiązki 1T4 nie podłączysz, trzeba kupić odpowiedni kabel lub przerobić 1T4.
Re: tsdz8 / turbo
: 22 mar 2024, 8:10
autor: pxl666
cała wiązkę zastępujecie czy tylko odcinek do displaya ? imho dz41 lepszy choć nie pokazuje pewnie mocy i napiecia ..
Re: tsdz8 / turbo
: 22 mar 2024, 9:47
autor: adamtorba
Ja zrobiłem w tens sposób:
Kupiłem wiązkę 1T4 pod Bafanga oraz adapter-przedłużkę również pod Bafanga.
Obciąłem przedłużkę oraz kabel 1T4. Dzięki temu mogłem zakończyć kabel 1T4 żeńskim złączem Higo.Zlutowałem kabelki zgodnie ze schematem pod Tonghshenga i założyłem rurki termokurczliwe. Od razu mówię że można kupić wiązkę gotową 1T4 w ebikestuff pod Tonghshenga i nie paprać się lutowaniem.
Jako, że poprowadziłem wiązkę w dolnej rurze ramy to i tak musiałem ciąć i lutować bo złącza nie przeszłyby przez otwory. Dla kogoś kto tylko puszcza kable po ramie to korzystniej kupić gotową wiązkę.
Podeślij tu linka do wiązki żeby ludziska skorzystali, żeby nie błądzili w internecie.
Użyłem wiązki 1T4 do midów Bafanga, którą miałem. Podłączyłem wyświetlacz EKD01 który był w zestawie i manetkę też od Bafanga tą z ebikestuff, czujników hamulca nie podłączałem. Taką wiązkę bez problemu można nabyć chociażby na Allegro , czy olx, i oczywiście Ali. Fajne silnik Tongsheng , a kabel Bafang, ale działa. Wiązki od zestawu nie miałem jak przypasować taka krótka.
Ot chociażby tu : https://allegro.pl/oferta/przewod-kabel ... 2906346201 https://allegro.pl/oferta/kabel-przewod ... 5081082817
Wpiszesz na Ali 1T4 Bafang to wyskoczy tego mnóstwo.
Re: tsdz8 / turbo
: 22 mar 2024, 20:00
autor: pxl666
aha , ja myślałem że przedłużyłeś wiązkę albo sama czesc do displaya a ta z bafanga pasuje i jest po prostu dłuższa
Re: tsdz8 / turbo
: 22 mar 2024, 21:09
autor: szkuba
Czy przypadkiem to SW 102/860 C pod TSDZ ma pinout jak Bafang ? To by tłumaczyło kompatybilność.
Re: tsdz8 / turbo
: 24 mar 2024, 10:19
autor: markkar
Co do poprawionego firmware'u. Na grupie Facebookowej gdzie udzielają się ludzie z Tongshenga użytkownik zgłosil problem z walk assistem 21 stycznia. Nie był jedynym z tym problemem. Dwa dni później udostępniono pliki do aktualizacji oprogramowania. Pliki wyglądały jakby były z końca grudnia (data w nazwie 26.12).
Oprogramowanie naprawiało problem z walk assistem. Nie naprawiało problemów z trybami wspomagania. Do tej pory Tongsheng oficjalnie nie udostępnił publicznie poprawki.
My nie mamy silników z Aliexpress i nie wiemy jakie jest tam oprogramowanie. Oficjalne oprogramowanie od Tongshenga ma źle wyskalowane tryby wspomagania na dwóch pierwszych poziomach. To się nadal nie zmieniło. Jeżeli ktoś uważa inaczej to proszę o potwierdzenie tych informacji.
Co do silników z Aliexpress, wychodzi na to że mogą mieć jeszcze inne oprogramowanie. Użytkownik zgłaszał problem w takim silniku. Ludzie od Tongshenga mu nie pomogli, bo nie sprzedają silników z tymi wyświetlaczami. To są modyfikacje robione przez dystrybutorów.
Re: tsdz8 / turbo
: 24 mar 2024, 14:45
autor: pxl666
niewiem skąd jest ten silnik co ja mam . chyba z aliego . poza wtopami projektowymi to elektronicznie działa dobrze . nawet bardzo . ta sprawa z wiązką to jest generalnie śmiech na sali . mogliby łaskawie dać opcje czystej wiązki tylko do displaya bo nie każdy porzebuje takiego winogrona na końcu z klamkami ,manetką i światełkiem...a przełożenie tej wiązki w ramie z prowadzeniem wewnątrz może być niemożliwe bez cięcia. brak pająka to kolejne splunięcie w twarz ... jakby silnik był projektowany jedynie do miejskich trekingów
Re: tsdz8 / turbo
: 25 mar 2024, 21:02
autor: TOFT
Mogę zapytać jak jest z oporami kręcenia przy wyłączonym silniku/lub trybie 0 ?
Re: tsdz8 / turbo
: 25 mar 2024, 21:46
autor: szkuba
a tych kabli nie dałoby się (jakimś cudem może) upchnąć po prawej stronie suportu?
a tych kabli nie dałoby się (jakimś cudem może) upchnąć po prawej stronie suportu?
Re: tsdz8 / turbo
: 27 mar 2024, 2:10
autor: irrec
Witam. Zakupiłem tsdz8 z Ali i nie wiem jaki jest soft w tym silniku, ale ja osobiście problemu ze wspomaganiem nie mam. Jeździłem dopiero próbnie po złożeniu całości i tylko na 1 biegu, ale dla mnie jest nawet nadto wspomaganie. Nie ukrywam że lubię popedałować, więc może dla mnie te trochę to już dużo.
Z roztargnienia i zauroczenie silniczkiem nie spojrzałem nawet do jakich mocy na pierwszym biegu dochodził.
Będzie więcej czasu to sprawdzę bardziej dokładnie.
Co mnie bardzo zaskoczyło to że silnik bardzo cicho chodzi, w zasadzie słychać tylko cichutki "gwizd".
Kable rzeczywiście krótkie od silnika, no i oczywiście od wyświetlacza. Póki co jakoś założyłem, ale zamawiam z Ali już przedłużkę do Ekd01 bo ten kawałek przewodu który jest....
Panowie polecicie jakąś mniejszą zębatkę na przód, czy jeszcze nic nie ma dostępnego?
Re: tsdz8 / turbo
: 27 mar 2024, 7:19
autor: pxl666
ktoś pisał i zębatce z bafanga ale chyba i tak 42t bo oryginał wygląda na 44 . istotnie skoro na 1 można wycisnąć 700w to ktoś chcący się zmęczyć i oszczędzić baterię będzie miał problem bo 1 mogła być limitowana do 250w
.... istotnie skoro na 1 można wycisnąć 700w to ktoś chcący się zmęczyć i oszczędzić baterię będzie miał problem bo 1 mogła być limitowana do 250w
To są zapewne takie same "waty" jak na moim Yochu, max przy 58.5 V, 18 A, 1050 wat
I to jest na "dwójce". na "dziewiątce" strach mierzyć.
Skoro niektórzy piszą że jedynka i dwójka są "słabe", to maksymalna moc w mojej ocenie będzie 150 - 200 wat, przy maksymalnym obciążeniu. Gdyby wierzyć wskazaniom, silnik pobiera na "dwójce" 25.5 A (przy max sterownika 18 A!!!)
ktoś pisał i zębatce z bafanga ale chyba i tak 42t bo oryginał wygląda na 44 . istotnie skoro na 1 można wycisnąć 700w to ktoś chcący się zmęczyć i oszczędzić baterię będzie miał problem bo 1 mogła być limitowana do 250w
czyli wyglada jakby przeszczepili rozwiazanie z zapadkami zamiat łozyska jednokierunkowego pod korbą od Bafanga przy okazji zupełnie przypadkiem pasują zębatki od tego producenta
ktoś pisał i zębatce z bafanga ale chyba i tak 42t bo oryginał wygląda na 44 . istotnie skoro na 1 można wycisnąć 700w to ktoś chcący się zmęczyć i oszczędzić baterię będzie miał problem bo 1 mogła być limitowana do 250w
yrzeba mieć srogo z głową żeby do tego kupic zębate za 70eur imho
Re: tsdz8 / turbo
: 27 mar 2024, 10:44
autor: Tooropek
Skoro bafangowski osprzęt pasuje do tsdz8 to ewidentnie jest kolaboracja dwóch producentów. Wiązki pasują, LCD uart pasują. Może niedługo się okaże, że tsdz8 ma port softa np z bafanga M325 albo M625.
.... istotnie skoro na 1 można wycisnąć 700w to ktoś chcący się zmęczyć i oszczędzić baterię będzie miał problem bo 1 mogła być limitowana do 250w
To są zapewne takie same "waty" jak na moim Yochu, max przy 58.5 V, 18 A, 1050 wat
I to jest na "dwójce". na "dziewiątce" strach mierzyć.
Skoro niektórzy piszą że jedynka i dwójka są "słabe", to maksymalna moc w mojej ocenie będzie 150 - 200 wat, przy maksymalnym obciążeniu. Gdyby wierzyć wskazaniom, silnik pobiera na "dwójce" 25.5 A (przy max sterownika 18 A!!!)
trudno stwierdzić bez pomiaru ale czuć ze podaje trochę tej mocy i nawet jakby trochę za dużo . tak czy inaczej odczucie jest pozytywne a nie negatywne
To są zapewne takie same "waty" jak na moim Yochu, max przy 58.5 V, 18 A, 1050 wat
I to jest na "dwójce". na "dziewiątce" strach mierzyć.
Skoro niektórzy piszą że jedynka i dwójka są "słabe", to maksymalna moc w mojej ocenie będzie 150 - 200 wat, przy maksymalnym obciążeniu. Gdyby wierzyć wskazaniom, silnik pobiera na "dwójce" 25.5 A (przy max sterownika 18 A!!!)
trudno stwierdzić bez pomiaru ale czuć ze podaje trochę tej mocy i nawet jakby trochę za dużo . tak czy inaczej odczucie jest pozytywne a nie negatywne
Jak najbardziej się z tym zgadzam. Choć szkoda że nie ma możliwości ręcznego ustawienia wspomagania na poszczególnych biegach.
Słyszał ktoś o ukrytym menu w Ekd01? Gdzieś obiło mi się o uszy, ale nie mogę teraz znaleźć tej informacji.. Bo to menu jest bardzo ubogie. Jakichś konkretnych ustawień praktycznie zero..
Czytałem gdzieś że zębatki z bbs można dostosować do tsdz8 rozwiercajac otwory.
Re: tsdz8 / turbo
: 27 mar 2024, 15:53
autor: adamtorba
No to właśnie te włoskiej produkcji zębatki z BBS01/02 były rozwiercane w punktach przykręcania śrub by pasowały do TSDZ8.
To powinno działać z większością aftermarketowych zębatek NW pod Bafangi BBS. Takie np. Gustavo z Ali itp.
Re: tsdz8 / turbo
: 27 mar 2024, 18:27
autor: irrec
Macie też tak że cofając rower silnik stawia opór i blokuje skokowo?
Macie też tak że cofając rower silnik stawia opór i blokuje skokowo?
Tak
Re: tsdz8 / turbo
: 27 mar 2024, 22:47
autor: irrec
Dziękuję wszystkim za odpowiedzi na moje pytania.
Więc pewnie nie wskazane jest cofać rower...
Mam jeszcze pytanie jak ktoś się orientuje odnośnie wyświetlacza Ekd01.
Czy jest możliwość uzyskać w nim więcej opcji, jak np w bbs?
Re: tsdz8 / turbo
: 28 mar 2024, 20:22
autor: Robi68
Mam pytanie do osób montujących silnik TSDZ8. Czy jest szansa na zmieszczenie linek od hamulca i przerzutki miedzy silnikiem a mufa suportu?.
W Bafangu BBS02 linki się mieszczą w TSDZ2 niestety nie. A jak jest tutaj? Ze zdjęcia na oko wydaje mi się że jest więcej miejsca niż w TSDZ2.
Re: tsdz8 / turbo
: 28 mar 2024, 20:29
autor: pxl666
trudno powiedziec. pewnie zależy od ramy / mufy
Re: tsdz8 / turbo
: 28 mar 2024, 21:10
autor: Robi68
Żeby chociaż ktoś mi potwierdził że w TSDZ8 jest tyle miejsca co w Bafangu. Kupiłem nowy rower i okazało się posiadana TSDZ2 się nie mieści, chyba że wyciągnę linki z ramy i puszczę na zewnątrz, a tego nie chcę robić. Mogę założyć co prawda Bafanga, ale musiał bym przełożyć go z innego roweru.
Poza tym chcę mieć rower z tensometrem, TSDZ2 leży na półce, ale nie pasuje:(