Bafang M635 i M435

Dział poświęcony mechanicznym aspektom montowania silnika poza kołem
ODPOWIEDZ
xpD2
Forumowicz
Posty: 30
Rejestracja: 10 lis 2023, 10:58

Bafang M635 i M435

Post autor: xpD2 »

Strzała.
Witam wszystkich, nowy tu jestem.

Czy wiadomo coś ( data premiery, wejścia do sprzedaży itp,) o tych nowych silnikach z czujnikami nacisku?
https://bafang-e.com/Uploaded/Labels/20 ... 283621.pdf
Screenshot 2023-11-10 at 11-25-46 202308100327283621.pdf.png
Jedyne źródło jakie znalazłem to alibaba. https://www.alibaba.com/product-detail/ ... cd9dIWy5WI
Awatar użytkownika
2kola
Forumowicz
Posty: 273
Rejestracja: 25 lip 2019, 15:56

Re: Bafang M635 i M435

Post autor: 2kola »

Ciekawy czy ten czujnik nacisku będzie działał jak należy czy znowu trzeba będzie wgrywać jakieś inne oprogramowanie (tak jak w TSDZ2).
Awatar użytkownika
pxl666
Forumowicz
Posty: 5862
Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: Bafang M635 i M435

Post autor: pxl666 »

fabryczny tsdz2 dziala okej . w każdym razie te co ja miałem były dobre . myślę że z bafangiem nie będzie źle jeśli wejdzie faktycznie w rynek czujnika nacisku . co prawda ja już myślę o wejściu w integre ale zobaczymy
noi cena taka sobie
Awatar użytkownika
pxl666
Forumowicz
Posty: 5862
Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: Bafang M635 i M435

Post autor: pxl666 »

hm z tego co czytam to te bafangi wymagają bafangowej baterii
xpD2
Forumowicz
Posty: 30
Rejestracja: 10 lis 2023, 10:58

Re: Bafang M635 i M435

Post autor: xpD2 »

Zielony jestem w te klocki, dopiero przymierzam się do pierwszej elektryfikacji roweru ale moim priorytetem jest kwestia awaryjności takich urządzeń.
Z racji tego że robię średnio 10 tyś. rocznie zwykłym rowerem to chciałbym jak najmniej grzebać (serwisować) tego typu rzeczy.
Już w zwykłym rowerze to jest tragedia: Raz w roku blat w korbie, 2 razy łańcuch i kaseta do wymiany (nie bawię się w rotację łańcuchami).

Tak czytam o tych mid-drive'ach i wychodzi na to że Bafang jest najmniej problemowy ale do tej pory nie miał silników z czujnikiem tensometrycznym do standardowych ram rowerowych (diy).
Ideałem byłby mid-drive z paskiem Gatesa i pancerną piastą, no ale nie posiadam takiej ramy do tego.

Jeśli te nowe Bafangi trzeba będzie mniej grzebać (naprawiać) niż Tsdz to przełknę nawet dedykowane baterie do nich.
Jest jeszcze podobno coś takiego jak ToSeven, ale dopiero zacząłem o tym czytać.
Awatar użytkownika
zyggi
Forumowicz
Posty: 31
Rejestracja: 11 sie 2022, 6:42

Re: Bafang M635 i M435

Post autor: zyggi »

juz "poprzednik" czyli M625 wymaga ory baterii bo komuniacja idzie po CAN a nie UART
rame mozna przerobic pod pasek, pewnie nie kazda ale obilo mi sie o oczy gdzies na forach ze ludzie juz to praktykowali
Atak_Snajpera
Forumowicz
Posty: 401
Rejestracja: 30 cze 2022, 16:27

Re: Bafang M635 i M435

Post autor: Atak_Snajpera »

xpD2 pisze:
12 lis 2023, 6:58
Zielony jestem w te klocki, dopiero przymierzam się do pierwszej elektryfikacji roweru ale moim priorytetem jest kwestia awaryjności takich urządzeń.
Z racji tego że robię średnio 10 tyś. rocznie zwykłym rowerem to chciałbym jak najmniej grzebać (serwisować) tego typu rzeczy.
Już w zwykłym rowerze to jest tragedia: Raz w roku blat w korbie, 2 razy łańcuch i kaseta do wymiany (nie bawię się w rotację łańcuchami).

Tak czytam o tych mid-drive'ach i wychodzi na to że Bafang jest najmniej problemowy ale do tej pory nie miał silników z czujnikiem tensometrycznym do standardowych ram rowerowych (diy).
Ideałem byłby mid-drive z paskiem Gatesa i pancerną piastą, no ale nie posiadam takiej ramy do tego.

Jeśli te nowe Bafangi trzeba będzie mniej grzebać (naprawiać) niż Tsdz to przełknę nawet dedykowane baterie do nich.
Jest jeszcze podobno coś takiego jak ToSeven, ale dopiero zacząłem o tym czytać.
Ciekawe że wymieniasz zębatki na korbie już po 10000km. Ja nawet po 8 latach jeżdżenia nie widziałem powodu wymiany czegokolwiek z przodu. Tylko łańcuch po około 2000 km i kaseta po 6000 km. Jestem zaskoczony że kaseta przyjmuje ci nowy łańcuch po 5000 km. Z silnikiem zużycie napędu jest conajmniej 2x szybsze więc również licz się z tym. Toseven dm01 wygląda całkiem pancernie. Poczekaj do wiosny na więcej testów.
Awatar użytkownika
pxl666
Forumowicz
Posty: 5862
Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: Bafang M635 i M435

Post autor: pxl666 »

xpD2 pisze:
12 lis 2023, 6:58
Zielony jestem w te klocki, dopiero przymierzam się do pierwszej elektryfikacji roweru ale moim priorytetem jest kwestia awaryjności takich urządzeń.
Z racji tego że robię średnio 10 tyś. rocznie zwykłym rowerem to chciałbym jak najmniej grzebać (serwisować) tego typu rzeczy.
Już w zwykłym rowerze to jest tragedia: Raz w roku blat w korbie, 2 razy łańcuch i kaseta do wymiany (nie bawię się w rotację łańcuchami).

Tak czytam o tych mid-drive'ach i wychodzi na to że Bafang jest najmniej problemowy ale do tej pory nie miał silników z czujnikiem tensometrycznym do standardowych ram rowerowych (diy).
Ideałem byłby mid-drive z paskiem Gatesa i pancerną piastą, no ale nie posiadam takiej ramy do tego.

Jeśli te nowe Bafangi trzeba będzie mniej grzebać (naprawiać) niż Tsdz to przełknę nawet dedykowane baterie do nich.
Jest jeszcze podobno coś takiego jak ToSeven, ale dopiero zacząłem o tym czytać.
to chyba umiesz jeździć na rowerze . zaskoczę cię - jak będziesz dbać o napęd czyli używać roweru jak roweru ze wspomaganiem a nie motorka to zużycie nie wzrośnie drastycznie a awaryjność też niekoniecznie . umnie np awarie wynikały z mycia silnika karcherem - bardzo niedelikatnego oraz z użyciem niededykowanego smaru w zbyt dużej ilości .
ani ja ani moja zona ani nawet nikt komu rower przerobiłem , nie urwał niebieskiego nylona używając rower jako rower ...
a przecież jeździmy na plastelinowym tzdz2 który pier@#li się od patrzenia...
xpD2
Forumowicz
Posty: 30
Rejestracja: 10 lis 2023, 10:58

Re: Bafang M635 i M435

Post autor: xpD2 »

Atak_Snajpera pisze:
12 lis 2023, 9:26


Ciekawe że wymieniasz zębatki na korbie już po 10000km. Ja nawet po 8 latach jeżdżenia nie widziałem powodu wymiany czegokolwiek z przodu. Tylko łańcuch po około 2000 km i kaseta po 6000 km. Jestem zaskoczony że kaseta przyjmuje ci nowy łańcuch po 5000 km. Z silnikiem zużycie napędu jest conajmniej 2x szybsze więc również licz się z tym. Toseven dm01 wygląda całkiem pancernie. Poczekaj do wiosny na więcej testów.
Miałem na myśli: 1x blat, 2 łańcuchy i 2 kasety.
Ponieważ jak napisałem: nie rotuję łańcuchów, to zarzynam jeden komplet łańcuch+ kaseta, a potem drugi. Powyciągane łańcuchy zabijają oczywiście też blat korby.
Atak_Snajpera
Forumowicz
Posty: 401
Rejestracja: 30 cze 2022, 16:27

Re: Bafang M635 i M435

Post autor: Atak_Snajpera »

Ja mam inne podejście. Łańcuch za 20-30 zł i wymiana jak tylko dobijam do 1% wyciągnięcia. Dzięki temu kaseta wystarcza na nawet trzy sezony.
Przedniej zębatki 42T nigdy nie wymieniałem. Dopiero jak zainstalowałem CYC STEALTH stara korba i blat poszły w odstawkę.
xpD2
Forumowicz
Posty: 30
Rejestracja: 10 lis 2023, 10:58

Re: Bafang M635 i M435

Post autor: xpD2 »

Wygląda na to że nie potrzeba oryginalnej baterii do tych silników.
Myślę nad: Bafang M435 czy TSDZ8?

Awatar użytkownika
pxl666
Forumowicz
Posty: 5862
Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: Bafang M635 i M435

Post autor: pxl666 »

jeśli bafang chodzi na dowolnej baterii i czujnik nacisku w nim dziala dobrze to mocno zmienia rynek . zamierzasz kupic ?
xpD2
Forumowicz
Posty: 30
Rejestracja: 10 lis 2023, 10:58

Re: Bafang M635 i M435

Post autor: xpD2 »

Uff... właśnie wróciłem z bagna. Myślałem że sie zapłaczę, dwa razy musiałem wrzucić rower do wody i umyć. Zapchany błotem sakramencko.
No i wiatr, nienawidzę wiatru.

Tak, jeśli Bafang będzie górował nad pozostałymi pancernością i mniejszą awaryjnością. Ale na to potrzeba czasu, testów użytkowników itp.
Chyba że zaryzykuję i zostanę betatesterem.
Jeżdżę z reguły w cięzkich podmoklych terenach, w ciągu 12 lat zniszczyłem 4 rowery.
Awatar użytkownika
pxl666
Forumowicz
Posty: 5862
Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: Bafang M635 i M435

Post autor: pxl666 »

no bafang ma najlepsze opinie ze wszystkich konwersji , tzn ja wole tsdz2 ale dlatego ze bafang nie ma czujnika nacisku . jeśli by był bafang z czujnikiem i nie wymagał dedykowanej baterii to tez bym w niego szedł choć teraz już myślę o integrze
Awatar użytkownika
pxl666
Forumowicz
Posty: 5862
Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: Bafang M635 i M435

Post autor: pxl666 »

hm z tego co ten koleś mówił to on nie ma nacisku .
xpD2
Forumowicz
Posty: 30
Rejestracja: 10 lis 2023, 10:58

Re: Bafang M635 i M435

Post autor: xpD2 »

W której minucie tego filmu tak mówi?
Awatar użytkownika
pxl666
Forumowicz
Posty: 5862
Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: Bafang M635 i M435

Post autor: pxl666 »

słuchałem przy goleniu i przesłyszałem się a mówił o czujniku zmiany biegu. jakby nie było ten silnik wygląda na strasznie wielki
Awatar użytkownika
zyggi
Forumowicz
Posty: 31
Rejestracja: 11 sie 2022, 6:42

Re: Bafang M635 i M435

Post autor: zyggi »

wg katalogu wazy 5,4 kg
link do katalogu: https://bafang-e.com/Uploaded/Labels/20 ... 283621.pdf
xpD2
Forumowicz
Posty: 30
Rejestracja: 10 lis 2023, 10:58

Re: Bafang M635 i M435

Post autor: xpD2 »

Dla mnie osobiście, to czy motor waży kg w tą czy w tamtą nie ma znaczenia. I tak całościowo rower zelektryfikowany pod duże zasiegi czyli z dużą baterią będzie swoje ważył.
Oprócz tego jeżdżę z plecakiem ok. 7 kg. W porze roku jak teraz dochodzi "kufajka" i "gumofilce". I tak obładowany taplam się w błocie.

Widzę że te silniki mają ochronę IPX 6. Z ciekawości muszę poszukać jak uszczelniona jest konkurencja.
Awatar użytkownika
pxl666
Forumowicz
Posty: 5862
Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: Bafang M635 i M435

Post autor: pxl666 »

oczywiste że dla kogoś ważna masa a dla innego zasięg czy pojemność cieplna ale mam na myśli że gabarytowo wygląda na wielki
xpD2
Forumowicz
Posty: 30
Rejestracja: 10 lis 2023, 10:58

Re: Bafang M635 i M435

Post autor: xpD2 »

Johnny rozkręca m635

xpD2
Forumowicz
Posty: 30
Rejestracja: 10 lis 2023, 10:58

Re: Bafang M635 i M435

Post autor: xpD2 »

Pierwsze wrażenia Jaśka https://www.youtube.com/watch?v=y5hFAhpCijQ

Jasiek zapakował silnik w ramę i się przejechał.
I tu zaczyna się jakaś komedia. Gość, który niby zna się na rzeczy opowiada że niby prawie wszystko OK, że to, że tamto, tylko czujnik nacisku nie działa tak jak trzeba. Mówi że nie chce grzebać w ustawieniach żeby czegoś nie zepsuć. :shock: :shock: :shock: To jakiś żałośny żart jest z jego strony? :? :shock: :o

Przecież prawie cały ten szum wokół tego motoru jest właśnie z powodu tego cholernego czujnika nacisku, który nie działa tak jak powinien po wyjęciu z pudełka.
Dziwny ten Jasio.
Awatar użytkownika
pxl666
Forumowicz
Posty: 5862
Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: Bafang M635 i M435

Post autor: pxl666 »

na endlessie pisali ze jakiś gość pogrzebał w ustawieniach i jest dużo lepiej . ale bafang to trochę tragikomedia bo do nowych silników m600 m800 ...jest apka GO+ która umożliwia zmianę ustawien po BT ... ALE ... trzeba mieć display z odpowiednio wysoka wersją bt i jest ponoc tylko jeden ... generalnie bafang się bawi w jakiś smog informacyjny i całość wyglada typowo chinsko śmiesznie amatorsko hgw ... nie dziwię ze jak ktoś jest przy kasie to nawet na te wspaniale produkty nie patrzy
Atak_Snajpera
Forumowicz
Posty: 401
Rejestracja: 30 cze 2022, 16:27

Re: Bafang M635 i M435

Post autor: Atak_Snajpera »

ODPOWIEDZ