Strona 1 z 1

Bafang M510/560 CAN a bateria

: 14 gru 2023, 15:12
autor: lukaszNArowerze
Siema,

Może ktoś obcykany z tematem pomoże odpowiedzieć na moje pytanie.

Planuję kolejnego (po konwersji z użyciem TSDZ2B) e-bike’a. Tym razem ma być full na dedykowanej ramie z silnikiem Bafang’a m510/m560/m600. Z tego co szukałem (być może nie wystarczająco dokładnie) 510 i 560 to już wersje CAN (m600 jest chyba i CAN i UART).

Czy ktoś może mi powiedzieć, czy do wersji CAN mogę podłączyć dowolną baterię, w sensie taką zrobioną przez siebie czy będą z tym jakieś problemy, w stylu złych wskazań naładowania czy obcinania mocy czy… (w sumie nie wiem co jeszcze może być)? Czy może CAN nie ma tu żadnego znaczenia?

Re: Bafang M510/560 CAN a bateria

: 14 gru 2023, 16:33
autor: Tooropek
Bafangi nowej generacji (dokładnie te które wymieniłeś) potrzebują baterii systemowej więc żaden magik nie będzie w stanie uruchomić silnika bez oryginalnej baterii.

Re: Bafang M510/560 CAN a bateria

: 14 gru 2023, 19:22
autor: lukaszNArowerze
Tooropek pisze:
14 gru 2023, 16:33
Bafangi nowej generacji (dokładnie te które wymieniłeś) potrzebują baterii systemowej więc żaden magik nie będzie w stanie uruchomić silnika bez oryginalnej baterii.
tego sie obawiałem:(
Niedobrze, bardzo niedobrze…
Dzieki za info.

Re: Bafang M510/560 CAN a bateria

: 14 gru 2023, 20:08
autor: rezystor1990
Bafangi nowej generacji (dokładnie te które wymieniłeś) potrzebują baterii systemowej więc żaden magik nie będzie w stanie uruchomić silnika bez oryginalnej baterii.
Skąd taka wiedza? Nawet najnowsze dziecko Bafanga M820 chodzi na domowych ulepach czemu inne by nie miały działać? Nie dam sobie ręki uciąć ale jak dotąd nie słyszałem o silniku bafanga który zablokowany by był na obce akumulatory. Każda Tosa jeździ na baterii robionej w Polsce jeżeli wierzyć zapewnieniom "producenta". Rama dengfu E55 ma np. akumulator który nie jest w sprzedaży Bafanga a jest pod silnik Bafang M620 który jest CAN i skąd brać akumulator skoro systemowego nie ma w sprzedaży?
Planuję kolejnego (po konwersji z użyciem TSDZ2B) e-bike’a. Tym razem ma być full na dedykowanej ramie z silnikiem Bafang’a m510/m560/m600. Z tego co szukałem (być może nie wystarczająco dokładnie) 510 i 560 to już wersje CAN (m600 jest chyba i CAN i UART).
Z silników centralnych tylko G510/M620 miał UART, M500/510/M560/M600/M820 to już CAN. Widziałem już tyle domowych ulepów pod ramę dengfu E10 (czyli silniki M500/510/560/600) że gdyby te silniki były poblokowane to po co by to ludzie robili? Czytam już o tych silnikach długo i nigdy nie znalazłem opisu że nie da się podłączyć do tego własnego ulepa.

Pierwszy z brzegu link do roweru na silnkiku M600 na zbudowanej baterii samodzielnie.
https://www.emtbforums.com/threads/my-d ... 600.19268/

Re: Bafang M510/560 CAN a bateria

: 14 gru 2023, 20:15
autor: Tooropek
Rezystor kup rower z nowym silnikiem bafanga z tenso to zobaczysz dlaczego nie podłączysz ulepa. Nie pamiętam dokładnie który model miałem w warsztacie czy 510 czy 560 ale nie ruszał bez ory baterii. Rower fabryczny. Być może chodzi o to że silniki sprzedawane dużym producentom rowerów są tak zaprogramowane by tylko bafang lub jego pośrednik czerpał korzyści.

Re: Bafang M510/560 CAN a bateria

: 14 gru 2023, 20:21
autor: rezystor1990
Co do fabrycznych nie wiem ludzie którzy robią sami DIY rowery na bafangu robią na własnych bateriach i hula.
Być może jakaś blokada przy fabrycznych istnieć żeby klienta wydymać ale przy DIY to już inne podejście.

Re: Bafang M510/560 CAN a bateria

: 14 gru 2023, 20:43
autor: tkoko
Tooropek pisze:
14 gru 2023, 20:15
Rezystor kup rower z nowym silnikiem bafanga z tenso to zobaczysz dlaczego nie podłączysz ulepa.....
Myślę że ten Bafang M500;
https://pl.aliexpress.com/item/10050046 ... Redirect=y
czy ten Bafang M600;
https://pl.aliexpress.com/item/10050060 ... pt=glo2pol
da się podłączyć do dowolnej baterii (są tylko dwa przewody). Problem z CAN i "blokad", może wynikać z tego, że nie da się zapewne tak jak w UART i BBSxx dowolnie zmieniać/programować układu, stąd uwaga o podaniu np. średnicy koła (być może z uwagi na "ustawowe" ograniczenie prędkości). Zresztą można spytać sprzedawcę czy są jakieś problemy ze "swoimi" bateriami.

Re: Bafang M510/560 CAN a bateria

: 14 gru 2023, 21:08
autor: Tooropek
Co poradzić zatem autorowi tego tematu?
Kup silnik z osprzętem za prawie 3k PLN i licz na to, że będzie Ci działał silnik? Tak trochę słabo.
Poczytaj Łukasz jeszcze na endless i ogólnie w internecie, moje doświadczenie kończy się na jednym egzemplarzu który nie gadał z baterią bez komunikacji.

Re: Bafang M510/560 CAN a bateria

: 14 gru 2023, 21:44
autor: rezystor1990
Nawet gdyby te silniki wymagały specjalnych BMSów do komunikacji z silnikiem to chińskie baterie są tanie w porównaniu do markowych fabrycznych rowerów a po drugie można kupić obudowy z BMSami do własnej budowy więc to nadal nie problem.
moje doświadczenie kończy się na jednym egzemplarzu
Nie pamiętam dokładnie który model miałem w warsztacie czy 510 czy 560 ale nie ruszał bez ory baterii. Rower fabryczny.
Czy ten rower fabryczny to nie czasami LUNA? Jeżeli tak to nic dziwnego bo oni mają własny soft pod silniki bafang a nawet własne sterowniki.

Ogólnie masę wątku zagranicznych przeczytałem i to jest pierwszy przypadek że jest jakaś blokada tyle że tu mowa o fabrcznym więc może zawierać niestandardowy soft a nawet elektronikę jak jest to w LUNA.

Re: Bafang M510/560 CAN a bateria

: 14 gru 2023, 22:14
autor: Tooropek
Nie była to Luna. Jakiś niemiecki rower noname bym nazwał bo swego czasu szukałem dla niego jakiegoś manuala i nie istniał w internecie. Hopper Infinitix albo coś podobnego w nazwie... Rower stał u mnie raptem dwie godziny po czym oddałem klientowi i ślad zaginął.

Re: Bafang M510/560 CAN a bateria

: 20 gru 2023, 7:14
autor: lukaszNArowerze
Dzięki wszystkim za podzielenie się doświadczeniami. Na grupach Bafangowych niby zgodnie twierdzą, że można podpinać dowolną baterię (mówimy oczywiście o silnikach zakupionych jako część więc może faktycznie to ma znaczenie).

Re: Bafang M510/560 CAN a bateria

: 20 gru 2023, 8:53
autor: pxl666
o ile wiem to 625 i 635 wymagają bafangowej baterii

Re: Bafang M510/560 CAN a bateria

: 20 gru 2023, 9:56
autor: tkoko
pxl666 pisze:
20 gru 2023, 8:53
o ile wiem to 625 i 635 wymagają bafangowej baterii
Tyle że ten silnik ma z baterią cztero-przewodowe połączenie, więc z baterii/BMS'a "idzie info" do sterownika/wyświetlacza na temat baterii, które (być może) uniemożliwia podłączenie dowolnej baterii (brak info parametrów baterii do określenia prawidłowych wskazań wyświetlacza/zasięgu itp).
Przy dwóch przewodach jest mało prawdopodobna taka komunikacja (chyba że po BT/WiFi), a wyświetlacz zapewne nie ma nawet wskazań parametrów baterii.

Re: Bafang M510/560 CAN a bateria

: 25 lut 2024, 23:28
autor: jaxkubqq
Ktoś ma info w temacie?
Bafang m620 jest dostępny w wersjach can i uart a jak to wygląda z pozostałymi silnikami takimi jak m820, m560? Jest potrzebna bateria ze specjalnym bms? Może bms można dokupić specjalny od bafanga?

Re: Bafang M510/560 CAN a bateria

: 26 lut 2024, 6:18
autor: lukaszNArowerze
Mam tego m510 CAN. Bateria zwykła (w sensie tylko + i -). Działa (coprawda narazie na stole bo rower się dopiero składa ale działa).

Re: Bafang M510/560 CAN a bateria

: 26 lut 2024, 7:40
autor: pxl666
jaxkubqq pisze:
25 lut 2024, 23:28
Ktoś ma info w temacie?
Bafang m620 jest dostępny w wersjach can i uart a jak to wygląda z pozostałymi silnikami takimi jak m820, m560? Jest potrzebna bateria ze specjalnym bms? Może bms można dokupić specjalny od bafanga?
nic nie wiadomo na ten temat , tzn ze nie potrzebuje komunikacji

Re: Bafang M510/560 CAN a bateria

: 26 lut 2024, 8:52
autor: rezystor1990
Nie słyszałem o żadnym przypadku aby silniki M820, M560 potrzebował baterii od bafanga przeciwnie ludzie na potęgę budują ulepy.

Tutaj masz przykład na M820 że działa:

https://www.emtbforums.com/threads/m820 ... 85/page-26
https://www.emtbforums.com/threads/schw ... ame.35602/

Tutaj przykład na M560:

https://www.emtbforums.com/threads/e10- ... 232/page-2

Re: Bafang M510/560 CAN a bateria

: 26 lut 2024, 11:25
autor: jaxkubqq
Spytałem się sprzedawcy sprzedajacego te silniki w Polsce i potwierdza że nie potrzeba żadnej dedykowanej baterii.
Jeszcze ewentualnie pytanie że bez tego bms z canem silnik nie otrzymuje różnych informacji na temat stanu baterii co może mieć różne skutki uboczne?

Re: Bafang M510/560 CAN a bateria

: 26 lut 2024, 12:25
autor: tkoko
jaxkubqq pisze:
26 lut 2024, 11:25
Spytałem się sprzedawcy sprzedajacego te silniki w Polsce i potwierdza że nie potrzeba żadnej dedykowanej baterii.
Jeszcze ewentualnie pytanie że bez tego bms z canem silnik nie otrzymuje różnych informacji na temat stanu baterii co może mieć różne skutki uboczne?
Jeżeli silnik działa, działa tensometr/PAS i poziomy wspomagania, to informacje z baterii takie jak moc, amperogodziny, zasięg, temperatura itp. rzeczy nie wpływają na działanie silnika a jedynie na dodatkowy komfort użytkowania roweru.

Re: Bafang M510/560 CAN a bateria

: 26 lut 2024, 12:37
autor: jaxkubqq
Co do bafanga m560 jest następny problem. Jest to dosyć nowy produkt i wersję wczesne maja spory problem ze zbyt dużo głośnością (ludzie piszą po testach że jest to nie do zaakceptowania).
Pisałem do importera i po zapytaniu o ten problem stwierdził że dalej sprzedają wersję prototypowe (w takim razie dobrze że spytałem bo taką wersję by mi wysłali) i wersję ulepszone mają się dopiero pojawić w tym roku, natomiast czytając fora ludzie piszą że już niby silniki które dostawali ostatnio są całkiem ciche (nie głośniejsze niż Bafang m600).
Więc widać że trzeba uważać co się kupuje.

Znowu dostałem info od innego sprzedawcy że niby m560 w wersji 750w jest pozbawiony wszystkich wad, które były w początkowym rzucie