Bosch Classic - czy nowy wymaga zaporgramowania?
- Kajman
- Forumowicz
- Posty: 1292
- Rejestracja: 18 maja 2018, 9:51
Bosch Classic - czy nowy wymaga zaporgramowania?
Witam,
Kupiłem sobie okazyjnie nowy napęd na zapas, pytanie, gdzieniegdzie spotykam opinie, że przed uruchomieniem potrzebne jest jego skonfigurowanie pod dany rower, ktoś wie czy to prawda i czym/gdzie to można zrobić?
Kupiłem sobie okazyjnie nowy napęd na zapas, pytanie, gdzieniegdzie spotykam opinie, że przed uruchomieniem potrzebne jest jego skonfigurowanie pod dany rower, ktoś wie czy to prawda i czym/gdzie to można zrobić?
-
- Forumowicz
- Posty: 110
- Rejestracja: 25 lut 2018, 10:09
- Lokalizacja: Poznań
Re: Bosch Classic - czy nowy wymaga zaporgramowania?
Kajman, zadzwoń może do źródła i będziesz miał jednoznaczną i wiarygodną informacje:
https://sklepebike.pl/pl/i/SERVICE/22
https://sklepebike.pl/pl/i/SERVICE/22
- Kajman
- Forumowicz
- Posty: 1292
- Rejestracja: 18 maja 2018, 9:51
Re: Bosch Classic - czy nowy wymaga zaporgramowania?
O popatrz, nawet nie wiedziałem że takie coś mamy Dziękuję
- Kajman
- Forumowicz
- Posty: 1292
- Rejestracja: 18 maja 2018, 9:51
Re: Bosch Classic - czy nowy wymaga zaporgramowania?
Niemcy trochę mnie doedukowali, oto co musi zostać zaprogramowane:
"datę produkcji roweru (lub jakaś data)
Numer ramy (lub jakaś wartość)
obwód koła
ilość zębów tarczy czołowej (Value1) tarczy tylnego koła (wartość 2)
Walk Assist
można włączyć lub wyłączyć, a także włączać i wyłączać światło.
Ważne jest, aby zapisany był identyfikator parametru koła producenta, w przeciwnym razie silnik nie wykona niczego poprawnie pomimo powyższych danych. Na podstawie tego identyfikatora parametru koła rozróżnia się również konfigurację zębatek lub piasty. Ale można również wziąć konfigurację łańcucha dla piasty, będzie działać dobrze, ale z nieco mniejszym komfortem zmiany biegów."
Swoją drogą, trochę danych jest
"datę produkcji roweru (lub jakaś data)
Numer ramy (lub jakaś wartość)
obwód koła
ilość zębów tarczy czołowej (Value1) tarczy tylnego koła (wartość 2)
Walk Assist
można włączyć lub wyłączyć, a także włączać i wyłączać światło.
Ważne jest, aby zapisany był identyfikator parametru koła producenta, w przeciwnym razie silnik nie wykona niczego poprawnie pomimo powyższych danych. Na podstawie tego identyfikatora parametru koła rozróżnia się również konfigurację zębatek lub piasty. Ale można również wziąć konfigurację łańcucha dla piasty, będzie działać dobrze, ale z nieco mniejszym komfortem zmiany biegów."
Swoją drogą, trochę danych jest
-
- Forumowicz
- Posty: 110
- Rejestracja: 25 lut 2018, 10:09
- Lokalizacja: Poznań
Re: Bosch Classic - czy nowy wymaga zaporgramowania?
Same problemy. Z ustawieniami i z baterią. A do tego jeszcze nie ma manetki i jest ograniczenie do 25km/h.
Nie wygodniej założyć zewnętrzny sterownik i się wypiąć na ograniczenia boscha ?
Nie wygodniej założyć zewnętrzny sterownik i się wypiąć na ograniczenia boscha ?
- Kajman
- Forumowicz
- Posty: 1292
- Rejestracja: 18 maja 2018, 9:51
Re: Bosch Classic - czy nowy wymaga zaporgramowania?
Nie, bo żaden chiński sterownik nie wspomaga pedałowania tak dobrze jak fabryka w boschu. Niestety,nie potrafią zrobić czujników nacisku i jakoś tego dobrze zgrać programowo, zwykły PAS nawet nie leży obok jakości wspomagania dobrego napędu z czujnikami nacisku itp. Do tego połowa sterowników chińskich nie ma regulacji mocy wspomagania (musi być ograniczenie prądu na kolejnych stopniach a nie prędkości)
Na manetkę mam inny rower 1.5kW, to jest do pedałowania, tylko szybciej, chipa założyłem, jeżdżę nawet po 50km/h, generalnie przelotowa ok. 36km/h ze sporą dawką ruchu dla zdrowia. Akumulator mam dołożony 24Ah 10s8p
To gdzie te problemy? Jedynie to że aby mieć fabryczne odczucia muszę zaprogramować nowy sterownik/napęd a nie jest to u nas popularne. Ale za miedzą już mi się zgłosili specjaliści od tego. Ale do naszych zadzwonię z ciekawości, Niemcy twierdzą, że serwis z mała wiedzą i tylko oryginalnym sprzętem nie jest w stanie tego wszystkiego dobrze zrobić co ciekawe.
Na manetkę mam inny rower 1.5kW, to jest do pedałowania, tylko szybciej, chipa założyłem, jeżdżę nawet po 50km/h, generalnie przelotowa ok. 36km/h ze sporą dawką ruchu dla zdrowia. Akumulator mam dołożony 24Ah 10s8p
To gdzie te problemy? Jedynie to że aby mieć fabryczne odczucia muszę zaprogramować nowy sterownik/napęd a nie jest to u nas popularne. Ale za miedzą już mi się zgłosili specjaliści od tego. Ale do naszych zadzwonię z ciekawości, Niemcy twierdzą, że serwis z mała wiedzą i tylko oryginalnym sprzętem nie jest w stanie tego wszystkiego dobrze zrobić co ciekawe.
-
- Forumowicz
- Posty: 110
- Rejestracja: 25 lut 2018, 10:09
- Lokalizacja: Poznań
Re: Bosch Classic - czy nowy wymaga zaporgramowania?
No właśnie problemy z programowaniem, zmianą ustawień i ogólnie serwisem miałem na myśli. Jeśli jednak kultura użytkowania zaawansowanego PAS to wynagradza to ok. U mnie nad sterownikiem czuwa EV-computer i mimo prostego PAS można ustawić siłę wspomagania na dowolnym poziomie ograniczając do wyboru pobierany prąd, moc, prędkość albo wszystko razem. W połączeniu z bezstopniową przekładnią Nuvinci też jest komfortowo .
No ale ja zewnętrzny sterownik mam z konieczności a nie z wyboru
No ale ja zewnętrzny sterownik mam z konieczności a nie z wyboru
- Kajman
- Forumowicz
- Posty: 1292
- Rejestracja: 18 maja 2018, 9:51
Re: Bosch Classic - czy nowy wymaga zaporgramowania?
Też mam nuvinci, N380 sobie założyłem Mam nawet harmony w szufladzie, ale jakoś nie mogę się przemóc żeby to zamontować i ustawiać (tego Ty już np nie możesz zrobić nie mając oryginału ) . Co do zmian ustawień itd, do czasu wymiany jednostki nie ma czegoś takiego, to po prostu działa A że kupiłem za grosze nówka cały napęd, to chcę się przygotować do jego ewentualnej wymiany, żeby potem nie było zdziwienia i strat czasu. Całkiem możliwe, że do wymiany nie dojdzie, bo moj bosch ma dopiero 1300km przebiegu, a ja dmuchając na zimne jak była okazja to wziąłem ten zapas
- JerzyZ
- Forumowicz
- Posty: 68
- Rejestracja: 18 lut 2018, 21:55
- Lokalizacja: Warszawa - Ursynów
Re: Bosch Classic - czy nowy wymaga zaporgramowania?
Chyba miałem szczęście, ale w dwóch rowerach montowanych z części nie musiałem nic programować - działa! Chociaż prawdę mówiąc nie idealnie.
Czy ktoś z Was zna zasadę działania czujnika nacisku na pedały w Bosch-u? Gdyby zasymulować sygnał z takiego czujnika, można by jeździć bez kręcenia pedałami (a co - czasem mi się nie chce!).
Czy ktoś z Was zna zasadę działania czujnika nacisku na pedały w Bosch-u? Gdyby zasymulować sygnał z takiego czujnika, można by jeździć bez kręcenia pedałami (a co - czasem mi się nie chce!).
- Kajman
- Forumowicz
- Posty: 1292
- Rejestracja: 18 maja 2018, 9:51
Re: Bosch Classic - czy nowy wymaga zaporgramowania?
No jak to ogarniesz to nobla ci zafunduję A jak zamontowałeś harmony i jak działa, opowiedz proszę. Może się skuszę jednak na montaż.
- JerzyZ
- Forumowicz
- Posty: 68
- Rejestracja: 18 lut 2018, 21:55
- Lokalizacja: Warszawa - Ursynów
Re: Bosch Classic - czy nowy wymaga zaporgramowania?
Harmony? Doczytałem się, że na to związek z NuVinci.
To co montowałem to były Classic - jeden z displayem HMI, drugi z Intuvia.
PS: Na facebooku użytkownik "Atnel - Mikrokontrolery Język C" prowadzi kurs nt. języka CAN, użytego w naszych rowerach. Ale byłoby to strzelanie z armaty do muchy.
To co montowałem to były Classic - jeden z displayem HMI, drugi z Intuvia.
PS: Na facebooku użytkownik "Atnel - Mikrokontrolery Język C" prowadzi kurs nt. języka CAN, użytego w naszych rowerach. Ale byłoby to strzelanie z armaty do muchy.
- Kajman
- Forumowicz
- Posty: 1292
- Rejestracja: 18 maja 2018, 9:51
Re: Bosch Classic - czy nowy wymaga zaporgramowania?
Czekaj, co do harmony potrzebowałes i jak podłączyłeś, akurat mam classica z nuvinci i może bym się za to zabrał, jak wrażenia i co było potrzebne?
- JerzyZ
- Forumowicz
- Posty: 68
- Rejestracja: 18 lut 2018, 21:55
- Lokalizacja: Warszawa - Ursynów
Re: Bosch Classic - czy nowy wymaga zaporgramowania?
Przepraszam, nie dość dokładnie odpisałem na Twoje poprzednie pytanie.
W moich rowerach nie było NuVinci, lecz przerzutki w piaście 5 i 7-biegowe, przełączane ręcznie manetką.
Nie wiedziałem, że mogą być problemy - i może dlatego ich nie miałem;-)
W moich rowerach nie było NuVinci, lecz przerzutki w piaście 5 i 7-biegowe, przełączane ręcznie manetką.
Nie wiedziałem, że mogą być problemy - i może dlatego ich nie miałem;-)