BAFANG - zintegrowany mid w rowerze ENDA E-SPADA sport

Dział poświęcony mechanicznym aspektom montowania silnika poza kołem
ODPOWIEDZ
darol
Forumowicz
Posty: 49
Rejestracja: 03 cze 2018, 13:20

Re: BAFANG - zintegrowany mid w rowerze ENDA E-SPADA sport

Post autor: darol »

Ja nie mam nic przeciwko bbs wręcz przeciwnie. Wolałbym wydać powiedzmy 3 tys. i mieć w pełni i do tego samodzielnie serwisowalny system napędowy. Jednak ja potrzebuje mieć z przodu blat 32T współpracujący dobrze z dużymi zębatkami w kasecie, bo taki jest charakter jazdy po "jurze" i na tym polega mój problem.
szkuba
Forumowicz
Posty: 440
Rejestracja: 18 lis 2018, 20:22
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Re: BAFANG - zintegrowany mid w rowerze ENDA E-SPADA sport

Post autor: szkuba »

darol pisze:
15 sie 2018, 21:22
Faktycznie napęd cierpi mocno podczas zmiany biegów pod obciążeniem i "wysprzęglanie" w takim systemie jest dość istotne i wpływa wyraźnie na zużycie napędu. Powoli oswajam się z tym rowerem i biegi uczę się zmieniać bez ruchu pedałami. Czyli inaczej niż na rowerze analogowym. Przestaje na chwile kręcić pedałami w tym czasie klikam manetką i kręcę dalej. Łańcuch przeskakuje wtedy miękko tak jak w zwykłym rowerze. Kiedy robię to pod obciążeniem słychać metaliczne trzaski na kasecie zębatek, a to nie jest fajne.
SRAM wypuścił grupę EX01 która rozwiązuje problem zmiany biegów po obciążeniem. Miejmy nadzieję że z czasem rozwiązanie się upowszechni w normalnych pieniądzach. Na razie 1,5kPLN za napęd :shock:
[film][/film]
przeróbki na rower elektryczny https://www.elektrorider.pl/
czujnik nacisku Sempu T4, Erider T9, ori Chińskie lub Open firmware Kuteng
także dla dzieci 8-12lat z czujnikiem nacisku. naprawy TSDZ2
darol
Forumowicz
Posty: 49
Rejestracja: 03 cze 2018, 13:20

Re: BAFANG - zintegrowany mid w rowerze ENDA E-SPADA sport

Post autor: darol »

Udało mi się w końcu potestować zasięg na najsłabszym i najmocniejszym poziomie wspomagania. Na piątym, najmocniejszym poziomie wspomagania czyli około 70% silnik, 30% nogi zrobiłem 42 kilometry w terenie raczej wymagającym. Silnik zaczął szarpać oznajmiając koniec energii, po przełączeniu na poziom pierwszy dowiózł mnie kolejne 3km do domu. Było sporo piachu, dużo stromych podjazdów i zjazdów i trochę asfaltowych dojazdówek też z interwałami. Mocy jest stanowczo za dużo, zmęczyłem się w stopniu minimalnym, nie będę tak jeździł.
Na pierwszym, najsłabszym poziomie wspomagania ta sama trasa spowodowała zużycie energii w/g wyświetlacza na poziomie 40%. Silnik pomaga delikatnie na poziomie około 30%, rower pozwala się zmęczyć, ale podjazdy nie zabijają, a system pomaga zachować przyczepność na stromiznach - bajka, pełny zasięg pewnie ze 100km.
szkuba
Forumowicz
Posty: 440
Rejestracja: 18 lis 2018, 20:22
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Re: BAFANG - zintegrowany mid w rowerze ENDA E-SPADA sport

Post autor: szkuba »

Hej darol jak tam wymiana zębatki na owalną? Czy korby są zawsze w tej samej pozycji do koronek?
przeróbki na rower elektryczny https://www.elektrorider.pl/
czujnik nacisku Sempu T4, Erider T9, ori Chińskie lub Open firmware Kuteng
także dla dzieci 8-12lat z czujnikiem nacisku. naprawy TSDZ2
darol
Forumowicz
Posty: 49
Rejestracja: 03 cze 2018, 13:20

Re: BAFANG - zintegrowany mid w rowerze ENDA E-SPADA sport

Post autor: darol »

Hejka, zębatka owalna totalnie się nie sprawdza. Owal powstał, by zniwelować "niedoskonałość" ludzkich nóg podczas pedałowania, kiedy w różnych położeniach korb przykładamy różną moc. Silnik ciągnie tak samo na całym obwodzie i zaleta owala staje się wadą. Ogólnie czujemy podczas napędzania koła jakby falowanie mocy, nic fajnego. Założyłem narrow wide, ale okrągłe i jest super.
mczarny1980
Forumowicz
Posty: 32
Rejestracja: 22 wrz 2019, 3:35
Lokalizacja: Sosnowiec

Re: BAFANG - zintegrowany mid w rowerze ENDA E-SPADA sport

Post autor: mczarny1980 »

Cześć
Ja długo szukałem idealnego roweru tzw fulla z Bafangiem na pokładzie. Mając do czynienia z Bosch i Shimano trafiłem na Bafanga Max Drive - ciągle go mam, żona dostała - silnik świetny ale ciagle mi czegoś brakowało. Postanowiłem poszukać roweru z topowym silnikiem Bafang Ultra Drive g510. Okazało się, że zachodni sąsiedzi robią na tym silniku typowe enduro na ramie karbonowej. Wybór padł na Exess e-180. Powiem wam, że ten rower zostawia w tyle wszystko co jest na rynku - silniki TQ są przy tym słabe. A geometra roweru jest idealna do wszystkiego jak dla mnie. Polecam wszystkim. Naprawde jest wart tej kasy którą kosztuje. Zakochałem się w tym rowerze. Możliwości w górach i na prostej są niesamowie. Na Max drive nie dało sie wszędzie podjechac dużo mocy jest to prawda ale mała prędkośc i duza kadencja powodowała iż strome podjazdy stały się problemem bo zrzucało mnie na luźnym kamienistym podłożu i ruszenie było niemożliwe bo rower staje dęba. Manetka i olbrzymia moc ultra powoduje, że mozna tym wjechać jak jest potrzeba wszędzie - np z szyndzielni na Klimczok na kreskę bez problemu - Max drive już nie daje rady - byliśmy na dwa rowery ;-) rower ma świetny osprzęt i nie trzeba z niczym już kombinować. Mam to co chciałem rower, ebika i Sunrona w jednym ;-) polecam
Tomasz1973
Forumowicz
Posty: 43
Rejestracja: 24 mar 2019, 17:12

Re: BAFANG - zintegrowany mid w rowerze ENDA E-SPADA sport

Post autor: Tomasz1973 »

Witam
CZy kolega może podzielić się ustawieniami jakie ma w silniku?
Wiem że masz sterownik 2,2 kW jakie napięcie baterii?
Awatar użytkownika
Inc0
Forumowicz
Posty: 873
Rejestracja: 28 lut 2018, 19:46

Re: BAFANG - zintegrowany mid w rowerze ENDA E-SPADA sport

Post autor: Inc0 »

kolega zapomniał dodac ile jego cudo kosztuje..5k ..joro
Lepsze jest największym wrogiem dobrego.
Tomasz1973
Forumowicz
Posty: 43
Rejestracja: 24 mar 2019, 17:12

Re: BAFANG - zintegrowany mid w rowerze ENDA E-SPADA sport

Post autor: Tomasz1973 »

Wszystkie rowery, jedna cena: e-rower górski HP-E180 kosztuje 5,890, - €. Rower elektryczny jest dostępny w kolorach „Pomarańczowo-Czarny” i „Pełny-Czarny”, w
mczarny1980
Forumowicz
Posty: 32
Rejestracja: 22 wrz 2019, 3:35
Lokalizacja: Sosnowiec

Re: BAFANG - zintegrowany mid w rowerze ENDA E-SPADA sport

Post autor: mczarny1980 »

Tomasz1973 pisze:
22 wrz 2019, 20:36
Witam
CZy kolega może podzielić się ustawieniami jakie ma w silniku?
Wiem że masz sterownik 2,2 kW jakie napięcie baterii?
2,2 KW maja w fazie testów, nie jest osiągalny jeszcze. Mają wersje testową i tylko u nich można tym pojeździć na razie.
ja nic nie podpinałem gdyż nie mam takiej potrzeby ab sprawdzić ustawienia. Nie nic chce mieszać bo jest gwarancja.
mczarny1980
Forumowicz
Posty: 32
Rejestracja: 22 wrz 2019, 3:35
Lokalizacja: Sosnowiec

Re: BAFANG - zintegrowany mid w rowerze ENDA E-SPADA sport

Post autor: mczarny1980 »

Tomasz1973 pisze:
23 wrz 2019, 9:44
Wszystkie rowery, jedna cena: e-rower górski HP-E180 kosztuje 5,890, - €. Rower elektryczny jest dostępny w kolorach „Pomarańczowo-Czarny” i „Pełny-Czarny”, w
5890 to cena bazowa, można parę rzeczy dorzucić to kolejne 2 tys Ojro ( np. Amor manitu czy sztyca bezprzewodowa lub inna itp.)
mczarny1980
Forumowicz
Posty: 32
Rejestracja: 22 wrz 2019, 3:35
Lokalizacja: Sosnowiec

Re: BAFANG - zintegrowany mid w rowerze ENDA E-SPADA sport

Post autor: mczarny1980 »

Dodam, że już są na etapie projektu ramy też karbon ale bateria zintegrowana, też na g510 - wprowadzenie jakieś 2 lata
mczarny1980
Forumowicz
Posty: 32
Rejestracja: 22 wrz 2019, 3:35
Lokalizacja: Sosnowiec

Re: BAFANG - zintegrowany mid w rowerze ENDA E-SPADA sport

Post autor: mczarny1980 »

mczarny1980 pisze:
25 wrz 2019, 10:36
Dodam, że już są na etapie projektu ramy też karbon ale bateria zintegrowana, też na g510 - wprowadzenie jakieś 2 lata
jestem w zamkniętej grupie FB posiadaczy gdzie właściciel Jurgen się bardzo udziela i wiem wszystko. na tej stronie Exess to jest mało informacji w sumie to ich nie ma :-)
ODPOWIEDZ