mid drive DIY

Dział poświęcony mechanicznym aspektom montowania silnika poza kołem
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Yin
Forumowicz
Posty: 964
Rejestracja: 19 lut 2018, 18:17
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Re: mid drive DIY

Post autor: Yin »

pxl666 pisze:
01 wrz 2018, 15:52
Miski suportu maja różne gwinty ? Lewe prawe ?
Tak, w jednym wkładzie masz jedną miskę z wkładem lewym i prawym.
pxl666 pisze:
01 wrz 2018, 15:52
Wolnobieg się nakręca na miske też lewy prawy ?
Nie pamiętam teraz, zasada jest taka że musisz tak mieć dobrane gwinty aby pracowały na dokręcanie. Obie miski można przekręcić tak aby dobrać pracę gwintu na dokręcanie. Jak pisałem mając części w rekach łatwiej to zrozumieć niż wytłumaczyć obrazowo.

pxl666 pisze:
01 wrz 2018, 15:52
I miske się spawa do osi suportu?
Do korby. Dla ułatwienia możesz pomysleć o https://magma.sklep.pl/product-pol-1143 ... utera.html na to musisz zrobić adapter blatów i wtedy całość nakręcić na korbę. Przeczytaj mój opis budowy, tam jest wszystko opisane.
pxl666 pisze:
01 wrz 2018, 15:52
A wolnobieg spawa lub przykreca do blatów- jeden do pedałowania drugi pod silnik ?
Przykręca, dokładnie jak piszesz. Jeden do pedałowania drugi pod silnik


pxl666 pisze:
01 wrz 2018, 15:52
Bo jak będę miał wspólną oś dla obu blatów to wtedy generalnie muszę pedalowac z kadencją silnika tak?
Nie, po to masz 2 wolnobiegi. Co to daje:
1. jedziesz na nogach, silnik stoi w miejscu.
2. Jedziesz na silniku, ramiona korby stoją w miejscu.
3. Jedziesz na silniku i pedałujesz - oba wolnobiegi są wtedy posprzęgane.

Jak byś nie miał wolnobiegów to obroty korby spowodowane pracą silnika w najgorszym przypadku mogły by połamać stopy. Zobacz co to jest ostre koło to zrozumiesz o co chodzi.
pxl666 pisze:
01 wrz 2018, 15:52
Mocowanie osi suportu jest różne w różnych ramach ?
To jest całkiem nie istotne, istotna jest szerokość suportu. Przykładowo w rowerze z suportem o długości 120mm aby założyć miga potrzebowałem suportu w okolicach 138mm.

pxl666 pisze:
01 wrz 2018, 15:52
Mogę się spodziewać jakiejś niespodzianki?
Całej masy, jak nie jesteś cierpliwy to rzucisz to w pierony :) Tak to jest jak się robi napęd od podstaw. Będzie trzeba - ustawić osiowość silnika, osiowość zębatek, zrobić dobry napinacz łańcucha etc.

pxl666 pisze:
01 wrz 2018, 15:52
Dla fata to będzie tylko dłuższa oś suportu ?
Dla fata jest szansa że fabryczna może okazać się wystarczająca ale głowy nie daję, trzeba zbudować i pomierzyć.
Album rowerów poziomych i nietypowych:
pl.pinterest.com/jessecuster77/recumbent-bike/
pl.pinterest.com/jessecuster77/rower/
http://forum.poziome.pl
Awatar użytkownika
pxl666
Forumowicz
Posty: 5834
Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: mid drive DIY

Post autor: pxl666 »

No generalnie to się obawiam że pozamawiam części i np gdzieś jedną średnica nie spasuje albo rozstaw czegoś itd . Co ciekawe żółte ludzie mają takie sety gotowe ale chcą za to jak za tonshenga prawie ... np są gotowe korby z wolnobiegiem ale ok 800 kredytów pln. I jak myślicie czy lepsze byłoby pedałowanie z PASem czy manetka kciukowa ? Choć chyba na manetke jestem skazany...
Awatar użytkownika
pxl666
Forumowicz
Posty: 5834
Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: mid drive DIY

Post autor: pxl666 »

I jeszcze poradzcie. Lepiej 250w czy 450w ? One się będą różnic amperażem? Ten słabszy powinien styknac jako wspomaganie z pedałowaniem ?
Awatar użytkownika
pxl666
Forumowicz
Posty: 5834
Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: mid drive DIY

Post autor: pxl666 »

I przy okazji czym się różni 1016 od 1018 ? Jeden jest gładki a drugi karbowany i generalnie wygląda jak wodoszczelny a 1016 nie...?
Awatar użytkownika
Yin
Forumowicz
Posty: 964
Rejestracja: 19 lut 2018, 18:17
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Re: mid drive DIY

Post autor: Yin »

pxl666 pisze:
01 wrz 2018, 19:03
I jak myślicie czy lepsze byłoby pedałowanie z PASem czy manetka kciukowa ? Choć chyba na manetke jestem skazany...
Manetka jest ok.
pxl666 pisze:
01 wrz 2018, 19:24
I jeszcze poradzcie. Lepiej 250w czy 450w ? One się będą różnic amperażem? Ten słabszy powinien styknac jako wspomaganie z pedałowaniem ?
Ja zawsze brałem tego na 350w z łapami.
pxl666 pisze:
01 wrz 2018, 19:59
I przy okazji czym się różni 1016 od 1018 ? Jeden jest gładki a drugi karbowany i generalnie wygląda jak wodoszczelny a 1016 nie...?
Wodoszczelnie one nie są, choćby przez wyprowadzenie kabli ale nie raz zaliczyłem konkretny deszcz czy śnieg zimą i nic im od tego nie było.
Album rowerów poziomych i nietypowych:
pl.pinterest.com/jessecuster77/recumbent-bike/
pl.pinterest.com/jessecuster77/rower/
http://forum.poziome.pl
TOFT
Forumowicz
Posty: 124
Rejestracja: 20 lut 2018, 21:39

Re: mid drive DIY

Post autor: TOFT »

o tu jest oznaczenie tego o który mi chodziło.

A swoją drogą może miałbym my1016z3 z wolnobiegiem do sprzedania. Jeśli byś był zainteresowany.
Awatar użytkownika
pxl666
Forumowicz
Posty: 5834
Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: mid drive DIY

Post autor: pxl666 »

Stan i cena ?ze sterownikiem i manetką?
sannis
Forumowicz
Posty: 186
Rejestracja: 19 lut 2018, 18:01

Re: mid drive DIY

Post autor: sannis »

TOFT pisze:
01 wrz 2018, 15:15
48Vx35 u Ciebie.
36V lub 48Vx20 u niego na filmie.
On bez tego lekkiego pedałowania prawdopodobnie by tego nie wjechał.
Cyclone zaliczało 30 stopni na 30Vx30A sterownik blok przy przełożeniu 1 do 1 z osobą 70 kilo. Jednak ciężko.
Zwykły DD typu 800W nominał potrzebuje rozpędu i 3-4kW aby zaliczyć te 30 Stopni.
MAC motor przy 45Vx17A sterownik blok praktycznie nie jechał.
BBSHD na 45Vx30A przełożenie 46 pród x 40 tył robi ze mną 30 stopni. Ciężko. jednak mój zestaw waży około 200kg.
No tak pominąłem, że to 36V. Ten MAC to aż tak słabo? To ja już w ogóle przeszczęśliwy jestem z przekładniowego bafanga :D
pxl666 pisze:
01 wrz 2018, 19:51
I przy okazji czym się różni 1016 od 1018 ? Jeden jest gładki a drugi karbowany i generalnie wygląda jak wodoszczelny a 1016 nie...?
Chyba mocą. 1018 są pod 450W. Tam są jeszcze ważne literki, ponieważ jest nowsza wersja z inną przekładnią - nie tak głośną. Swego czasu mocno szperałem odnośnie tego silnika ponieważ chciałem zrobić napęd jak pewien kolega z Czech:
https://endless-sphere.com/forums/viewt ... 2#p1276322
To rozwiązanie nie wymaga wolnobiegu na silniku i wymusza pedałowanie. Wadą jest start w trudniejszym terenie no i jeździec musi być ogarnięty.

Tutaj masz francuski kit oparty o ten silnik:
https://www.youtube.com/watch?v=g0aRczJ2-uA

na kanale znajdziesz porównanie głośności różnych wersji 1018.
TOFT
Forumowicz
Posty: 124
Rejestracja: 20 lut 2018, 21:39

Re: mid drive DIY

Post autor: TOFT »

Mac miał mało watów. Do tego nie wiem do końca czy sterownik nie był ustawiony na medium bo był to 3 switch ale bez tego device. Po prostym jako tako jechał (napewno lepiej niż DD o takiej mocy:). JEdnak wydaje się, że Mac potrzebuje amperów. Twój Bafang miał 2x tyle co mój Mac. TO różnica.
MAC na 50A chodzi raczej rakietowo:).
CO do różnic to tego nie badałem dokładnie ale te ryflowane szare o większej mocy są co ciekawe lżejsze. Mają obudowę alu. Różnica nie jest duża cośz 800g chyba.
Taki napęd jak kolega z czechii też miałem:). Fajnie się dawało z boostem z silnika. Generalnie pedałowanie lekko podwajało zasięg.
Ten kit lift mtb też widziałem juz jakiś czas temu:). Fajne filmy:). Ciekawe jak z ceną bo nie sprawdzałem. JAk tani to może i warto (czas idzie do przodu).
Pxl przypomnij się na priv. Jutro wieczorem sprawdzę co zostało z osprzętu. Sam silnik jest jak nowy. Ma może 50km.
TOFT
Forumowicz
Posty: 124
Rejestracja: 20 lut 2018, 21:39

Re: mid drive DIY

Post autor: TOFT »

Porównania glosnosci nie widze?
sannis
Forumowicz
Posty: 186
Rejestracja: 19 lut 2018, 18:01

Re: mid drive DIY

Post autor: sannis »

TOFT pisze:
02 wrz 2018, 19:40
Porównania glosnosci nie widze?
No ten francuski kit to on nie jest tani chyba z tauzen ojków za niego krzyczą. :D Widziałem na Ali klona coś koło 300 baksów.

Tutaj masz porównania:
https://youtu.be/i1852FkS6Dw
https://youtu.be/PMhun76-vss
TOFT
Forumowicz
Posty: 124
Rejestracja: 20 lut 2018, 21:39

Re: mid drive DIY

Post autor: TOFT »

A dzięki. Tego V2 nie moglem zlalezc.
Awatar użytkownika
pxl666
Forumowicz
Posty: 5834
Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: mid drive DIY

Post autor: pxl666 »

W temacie ostrego koła- czy Budowa z korbą bez wolnobiegu jest ryzykowna? Czy ten motorek my1018 się tak ostro kręci że nie da się pedalić razem z nim? Ewentualnie wolnobieg na osi silnika aby dało się pedałować bez silnika ?
Awatar użytkownika
Yin
Forumowicz
Posty: 964
Rejestracja: 19 lut 2018, 18:17
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Re: mid drive DIY

Post autor: Yin »

pxl666 pisze:
11 wrz 2018, 0:44
W temacie ostrego koła- czy Budowa z korbą bez wolnobiegu jest ryzykowna?
Tak.
pxl666 pisze:
11 wrz 2018, 0:44
Czy ten motorek my1018 się tak ostro kręci że nie da się pedalić razem z nim?
Ależ da się pedałować z silnikiem. Problem się robi kiedy chcesz przestać kręcić a korba nie chce :)
pxl666 pisze:
11 wrz 2018, 0:44
Ewentualnie wolnobieg na osi silnika aby dało się pedałować bez silnika ?
Też się da. Rezultat jak wyżej.
Album rowerów poziomych i nietypowych:
pl.pinterest.com/jessecuster77/recumbent-bike/
pl.pinterest.com/jessecuster77/rower/
http://forum.poziome.pl
Awatar użytkownika
pxl666
Forumowicz
Posty: 5834
Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: mid drive DIY

Post autor: pxl666 »

w tym sek ze myślałem nad dodaniem napędu jedynie na trudniejsze podjazdy - czyli bez jazdy na samym silniku - wtedy wolnobieg na osi silnika wystarczy tak ?
Awatar użytkownika
Yin
Forumowicz
Posty: 964
Rejestracja: 19 lut 2018, 18:17
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Re: mid drive DIY

Post autor: Yin »

Nie, to po prostu w praktyce się nie sprawdzi. Tzn prędzej czy później dojdzie do sytuacji gdzie rozpędzona korba spowoduje:
- Uderzenie w nogę
- Upadek przez ześlizgniecie stopy
- Zawadzenie o przeszkodę podczas jej przejeżdżania.

No ale to twoje nogi - zbuduj, pojeździj przekonaj się sam. Zawsze możesz korbę z wolnobiegiem zbudować później.
Album rowerów poziomych i nietypowych:
pl.pinterest.com/jessecuster77/recumbent-bike/
pl.pinterest.com/jessecuster77/rower/
http://forum.poziome.pl
Awatar użytkownika
pxl666
Forumowicz
Posty: 5834
Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: mid drive DIY

Post autor: pxl666 »

hm tu taki napęd prezentuje się bardzo zacnie



super mu się to udało wcisnąć w ramę



niestety nie dzieli się info nt zasięgu i np temp jakie silnik osiąga przy wspinaczce , ale koleżka niemłody to wygląda ze go nawet katuje
Awatar użytkownika
Yin
Forumowicz
Posty: 964
Rejestracja: 19 lut 2018, 18:17
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Re: mid drive DIY

Post autor: Yin »

Tyle że on ma wolnobieg w korbie. Zobacz na ujęcia gdzie podjeżdża bez pedałowania.
Album rowerów poziomych i nietypowych:
pl.pinterest.com/jessecuster77/recumbent-bike/
pl.pinterest.com/jessecuster77/rower/
http://forum.poziome.pl
Awatar użytkownika
pxl666
Forumowicz
Posty: 5834
Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: mid drive DIY

Post autor: pxl666 »

tak tak , miałem na myśli ze ten motorek 1018 w tym wypadku wydaje się naprawdę dawać rade
Awatar użytkownika
Yin
Forumowicz
Posty: 964
Rejestracja: 19 lut 2018, 18:17
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Re: mid drive DIY

Post autor: Yin »

Przykład napędu bez wolnobiegów, zwróć uwagę jak jedzie konstruktor :)

Album rowerów poziomych i nietypowych:
pl.pinterest.com/jessecuster77/recumbent-bike/
pl.pinterest.com/jessecuster77/rower/
http://forum.poziome.pl
ODPOWIEDZ