Poprawianie fabryki - uszczelnienie Bafang BBS02B 750W
: 14 sty 2019, 14:54
Albo miałem z luzem pokrywy albo się zrobił, tak czy siak oto problem:
[film][/film]
Oraz efekty takie, że woda i syf dostaje się pod pokrywę i wypłukuje smar
Moje rozwiązanie
- czyścimy i odtłuszczamy (rozpuszczalnik, aceton, nitro, co tam masz) uszczelkę w środku pokrywy, ma rowek, trzeba to zrobić dokładnie, żeby silikon chwycił
- o ile nie masz nowego silnika lub z niewielkim przebiegiem to należy wykręcić duże koło zębate (to z osią korby), bo większość syfu jest przy małej zębatce, od biedy bez wykręcania ale bardzo, bardzo, bardzo dobrze trzeba oczyścić z syfu okolice małej zębatki i ją odtłuścić
- czyścimy i odtłuszczamy duże koło zębate i ew. montujemy spowrotem
- smarujemy obie zębatki (ja używam do smarowania całego silnika molibdenowy cx80), dokładnie smarując całą powierzchnię trybów, nie jest ważna duża ilość smaru tylko aby był on na całej powierzchni zębów
- nakładamy cienką warstwę smaru na dużą zębatkę w okolicy styku z pokrywą
- nakładamy silikon na uszczelkę pokrywy (w rowek)
- delikatnie nakładamy pokrywę i dokręcamy
- ostrożnym dociskiem palcem zgarniamy nadmiar silikonu z pokrywy i zębatki
- po kilku godzinach delikatnie ściągamy pokrywę żeby sprawdzić czy gdzieś się nie przykleiła
- nakładamy nieco grubszą warstwę smaru w okolicy styku z pokrywą
- dokręcamy pokrywę
- VOILA!
Drugi problem to ten element i skutki:
Moje rozwiązanie, silikon:
Trochę zabawy jest z wykręceniem dużego koła (ośka) ale idzie to ogarnąć. W sumie, roboty na 2-3h, a jeśli ktoś sporo jeździ to powiedziałbym, że konieczny zabieg aby cieszyć się tysiącami kilometrów bez obsługi i problemów!
[film][/film]
Oraz efekty takie, że woda i syf dostaje się pod pokrywę i wypłukuje smar
Moje rozwiązanie
- czyścimy i odtłuszczamy (rozpuszczalnik, aceton, nitro, co tam masz) uszczelkę w środku pokrywy, ma rowek, trzeba to zrobić dokładnie, żeby silikon chwycił
- o ile nie masz nowego silnika lub z niewielkim przebiegiem to należy wykręcić duże koło zębate (to z osią korby), bo większość syfu jest przy małej zębatce, od biedy bez wykręcania ale bardzo, bardzo, bardzo dobrze trzeba oczyścić z syfu okolice małej zębatki i ją odtłuścić
- czyścimy i odtłuszczamy duże koło zębate i ew. montujemy spowrotem
- smarujemy obie zębatki (ja używam do smarowania całego silnika molibdenowy cx80), dokładnie smarując całą powierzchnię trybów, nie jest ważna duża ilość smaru tylko aby był on na całej powierzchni zębów
- nakładamy cienką warstwę smaru na dużą zębatkę w okolicy styku z pokrywą
- nakładamy silikon na uszczelkę pokrywy (w rowek)
- delikatnie nakładamy pokrywę i dokręcamy
- ostrożnym dociskiem palcem zgarniamy nadmiar silikonu z pokrywy i zębatki
- po kilku godzinach delikatnie ściągamy pokrywę żeby sprawdzić czy gdzieś się nie przykleiła
- nakładamy nieco grubszą warstwę smaru w okolicy styku z pokrywą
- dokręcamy pokrywę
- VOILA!
Drugi problem to ten element i skutki:
Moje rozwiązanie, silikon:
Trochę zabawy jest z wykręceniem dużego koła (ośka) ale idzie to ogarnąć. W sumie, roboty na 2-3h, a jeśli ktoś sporo jeździ to powiedziałbym, że konieczny zabieg aby cieszyć się tysiącami kilometrów bez obsługi i problemów!