Dla mnie to było również nieporozumienie do puki nie sprawdziłem na własnej skórze.
Chyba sobie już nie wyobrażam w ebiku do skakania i zabawy baterii w bidonie bądź w skrzynce.
Lepiej jak ma się ten ciężar wliczony w masę kierowcy.
6 kilo w dobrze dopasowanym i upiętym plecaku po kilku metrach nie odczuwalne.
Rower zyskuje na dużej zwiinnosci.
Temat do przemyślenia, bardzo mi się to spodobało.
Ostatnio zmieniony 04 lis 2021, 22:51 przez Dancos, łącznie zmieniany 1 raz.
Ale wiesz że Nie tylko łańcuch się zużywa?
Ta bateria w plecaku to rozumiem jest bezpiecznie połączona z rowerem stykiem magnetycznym i absolutnie przy dzwonie nigdy ci się nie zapali? Producenci fabryk są głupi że umieszczają środek ciężkości jak najniżej ?
Ale wiesz że Nie tylko łańcuch się zużywa?
Ta bateria w plecaku to rozumiem jest bezpiecznie połączona z rowerem stykiem magnetycznym i absolutnie przy dzwonie nigdy ci się nie zapali? Producenci fabryk są głupi że umieszczają środek ciężkości jak najniżej ?
Wybacz nie znam się na tym. Zapalić można się od papierosa. Trochę dystansu do życia, nie ma co pisać czarnych scenariuszy.
Producenci fabryk są głupi że umieszczają środek ciężkości jak najniżej ?
To tak nie działa. Ludzkie ciało nie jest częścią pojazdu więc środek ciężkości się nie zmienia.
Wystarczy, że weźmiesz plecak z obciążeniem 5kg i pojeździsz po terenie zwykłym rowerem. Potem to samo obciążenie 5kg przymocuj do tego samego roweru najniżej jak się da i znowu pojedź w teren. Zgadnij jakie będą odczucia z jazdy.
Ja zrobiłem podobnie więc coś o tym wiem.
Ostatnio zmieniony 05 lis 2021, 0:54 przez 2kola, łącznie zmieniany 1 raz.
Producenci fabryk są głupi że umieszczają środek ciężkości jak najniżej ?
To tak nie działa. Ludzkie ciało nie jest częścią pojazdu więc środek ciężkości się nie zmienia.
Wystarczy, że weźmiesz plecak z obciążeniem 5kg i pojeździsz po terenie zwykłym rowerem. Potem to samo obciążenie 5kg przymocuj do tego samego roweru najniżej jak się da i znowu pojedź w teren. Zgadnij jakie będą odczucia z jazdy.
Ja zrobiłem podobnie więc coś o tym wiem.
Ale to nie kilometry na rowerze w górach z plecakiem który już jest ciężki. Dodatkowy ciężar baterii to dla mnie absurd .
Ale wiesz że Nie tylko łańcuch się zużywa?
Ta bateria w plecaku to rozumiem jest bezpiecznie połączona z rowerem stykiem magnetycznym i absolutnie przy dzwonie nigdy ci się nie zapali? Producenci fabryk są głupi że umieszczają środek ciężkości jak najniżej ?
Wybacz nie znam się na tym. Zapalić można się od papierosa. Trochę dystansu do życia, nie ma co pisać czarnych scenariuszy.
Pytam jak masz zabezpieczony pakiet. W lesie o glebę nietrudno jak się szaleje a zrobić konkret zwarcie batą w plecaku żaden problem . Jak uważasz że jesteś na 100 bezpieczny to luz. Tylko lasu nie zapal
Zamówiłem bezpośredno na ich stronie, czekałem dwa tygodnie.
Aku zlecę komuś na forum.
Na ogniwach samsung 40 t
Narazie szukam bajka.
Polecam sterownik asi 2000
72v i robi się rakieta.
Jechałem 80 km i odpuściłem bo się nadzwyczajnie bałem spokojnie do 90 - 95 rozkręci.
No i jaki moment obrotowy
W końcu jest i mój CYCuś
Jako ciekawostka, w ramach rekompensaty za oczekiwanie (2,5 miesiąca) są gratisy.
Nowe wolne koło i cały zestaw podwójnych świateł Led
W końcu jest i mój CYCuś
Jako ciekawostka, w ramach rekompensaty za oczekiwanie (2,5 miesiąca) są gratisy.
Nowe wolne koło i cały zestaw podwójnych świateł Led
Super
Brałeś manetkę i czujniki?
Do jakiej ramy wkładasz?
W końcu jest i mój CYCuś
Jako ciekawostka, w ramach rekompensaty za oczekiwanie (2,5 miesiąca) są gratisy.
Nowe wolne koło i cały zestaw podwójnych świateł Led
Super
Brałeś manetkę i czujniki?
Do jakiej ramy wkładasz?
Brałem z czujnikami i kablem 4-1 (100 zł), manetka jest w zestawie.
Silnik i bateria 14s6p będzie wewnątrz trójkąta ramy Specjalized Stumpjumper FSR.
Dziękuję bardzo za zdjęcie. Obła skrzynka 2-rzędowa, super rama, fajny mid - będzie konkretny sprzęt do wspinania się po górach. Podoba mi się i czekam na efekt końcowy i wrażenia z jazdy. Pozdrawiam
* Akumulatory * Bidony * 36V/48V. Zapraszam na priv.
Dareksad a to ciekawe, że jeden rząd wejdzie. Nie widziałem szablonu w tej ramie i stąd mój domysł, że 2 rzędy będą. 1 rzędowa skrzynka to bajka, 8/9cm szerokości w najgrubszym punkcie między nogami nie będzie w ogóle odczuwalne, to duży plus.
* Akumulatory * Bidony * 36V/48V. Zapraszam na priv.
Dareksad a to ciekawe, że jeden rząd wejdzie. Nie widziałem szablonu w tej ramie i stąd mój domysł, że 2 rzędy będą. 1 rzędowa skrzynka to bajka, 8/9cm szerokości w najgrubszym punkcie między nogami nie będzie w ogóle odczuwalne, to duży plus.
Założenie było takie, że rower ma być w miarę lekki. Sam jestem ciekawy ile pokaże waga po zakończeniu.
A tak to wygląda na "sucho" (BMS z tyłu)
Tyle kasy i korby na kwadrat ? Producent nie słyszał , że przez ostatnie 20 lat jest postęp w tej dziedzinie ?
Korby są zapewne na kwadrat gdyż w środku suportu musi się jeszcze zmieścić czujnik nacisku. Os ISIS lub Hollowtech jest tak duża że zostają milimetry i miejsca na czujnik nacisku brak. Dlatego wszystkie obecne czujniki nacisku są na kwadrat. Ew. Jeśli miałbyś suport T47 (13mm grubszy od BSA) to może by się taka operacja udała....
Ostatnio zmieniony 13 gru 2021, 20:34 przez szkuba, łącznie zmieniany 1 raz.
przeróbki na rower elektryczny https://www.elektrorider.pl/
czujnik nacisku Sempu T4, Erider T9, ori Chińskie lub Open firmware Kuteng
także dla dzieci 8-12lat z czujnikiem nacisku. naprawy TSDZ2
To jest na stalowych zębatkach w skrzyni, w zestawie miałem jeszcze mosiężne i planuje je założyc na nowy sezon. Podobno mają być cichsze. Ogólnie od 38-40 km/h to bardziej słychać szum wiatru niż silnik.
To trzeba jednak usłyszeć na żywo. Ostatnio chciałem nagrać coś na rowerze. Zrobiłem to, ale poza "szumem" BBS02B nic nie było na nagraniu słychać - a podczas jazdy napęd wydaje się być niesłyszalny
Miałem okazje jeździć na wielu elektrykach i w tym topowym spece z Brose , z fabrycznych nie jeździłem FAUZA. Jeśli jedziesz na doładowaniu 200 W czy nawet 15 W ( tak tak też można ustawić ) to jest ok, prawie jak fabryczny MID. Ale jak dociśniesz 1500W to mam wrażenie że bardziej słychać skrzynię (zębatki) niż sam motor. Ogólnie coś za coś, jak Specem Turbo Levo SL S-Works próbowałem wjechać pod stromą górę to też były go słychać nie miałem miernika decybeli ale nie było wątpliwości że jedziesz na elektryku. Jak nie chcesz aby było głośnio ustawiasz doładowanie do 100W i jest cicho. Tak jak pisałem powyżej od pewnego momentu bardziej słychać szum wiatru niż silnik.
Co prawda mój jeszcze nie złożony, to uważam tak.
Każdy nabywca CYCa to świadomy człowiek i liczy się z jego specyficznym dźwiękiem. Na pewno jego dużym plusem jest wygląd i sposób w jaki można zamontować, i nie wisi jak jaja byka.
Tak jak już napisał @kein001 przy ustawieniu na niską moc, dźwięk jest porównywalny z typowymi e-bike'ami.
Co prawda mój jeszcze nie złożony, to uważam tak.
Każdy nabywca CYCa to świadomy człowiek i liczy się z jego specyficznym dźwiękiem. Na pewno jego dużym plusem jest wygląd i sposób w jaki można zamontować, i nie wisi jak jaja byka.
Tak jak już napisał @kein001 przy ustawieniu na niską moc, dźwięk jest porównywalny z typowymi e-bike'ami.
Na grupie FB producent odniósł się do dźwięku jaki generuje zespół napędowy cyc X1 pro gen 2 :
'' Albo cisza albo jakość ''
Ja wybieram jakość + słuchawki Alpine Moto Safe
Polecam. Wycinają częstotliwość która dokucza choć nadal słychać otoczenie
Choć głośność tego napędu może dla kogoś być wadą, to jednocześnie zjawiskową zaletą
Jadąc po dosyć " głośnym mieście "
wszyscy zwracali na mnie uwagę
Ostatnio zmieniony 01 sty 2022, 7:41 przez Dancos, łącznie zmieniany 3 razy.
..
Choć głośność tego napędu może dla kogoś być wadą, to jednocześnie zjawiskową zaletą
Jadąc po dosyć " głośnym mieście "
wszyscy zwracali na mnie uwagę
I nie potrzeba dzwonka
Wcześniej : Pomógł 69 razy, postów 3,2+ tys. - wiadomo gdzie ...
Jak tam wasze CYC'ki, montujecie, jeździeckie?
U mnie w końcu mały postęp, rower sukcesywnie nabiera kształtu roweru, jeszcze chwila i będzie cały.
Tylko czekanie na skrzynkę i na baterie.
Postanowiłem zmienić cały przód i zrobiłem Mulleta, czyli 29" przódvi 27,5" tył.
Jako że kupowałem wszystkie części od zera, to nie było z tym problemu.
Ostatnio serwisowałem rower i postanowiłem przy okazji zmienić zębatki w CYC X1 STEALTH z stalowych na mosiężne. Poniżej kilka zdjęć i spostrzeżeń. Jest ciszej, jak bardzo to nie jestem wstanie określić nie ma przyrządów pomiarowych.
Sam silnik jest niewielki, zdjęcie poniżej. Natomiast ktoś spytał o jego przegrzewanie się, niestety obudowa to również radiator jak widzicie na zdjęcia żebrowania jest tylko trochę. Wiec możliwe iż jeśli ktoś zdecyduje się zwiększyć powierzchnie odprowadzania ciepła, domontuje w jakiś sposób radiatora to poprawi odbiór ciepła. Umnie problem przegrzewania nie występuje ponieważ nie jeżdżę na manetce.
Jeśli ktoś będzie rozbierał silnik niech zwróci uwagę bardzo cienką uszczelkę. Tego typu uszczelki jest bardzo łatwo naciągnąć przy czyszczeniu tym samy będzie za duża przy montażu. Taka sama jest przy przekładni, przy otwieraniu potrafi się naprężyć i wystrzelić w hmm, sam się tego naszukałem a wpadła do obudowa silnika.
Ciekawe czy to łożysko będzie kiedykolwiek do wymiany, bo dostać takie to będzie nie lada problem. I poniżej zębatki, jedno z łożysk ułożyłem na kleju ponieważ było luźne, pewnie podczas jazdy by mosiądz się rozszerzył od temperatury, ale miałem klej pod ręką.
Załączniki
Ostatnio zmieniony 06 lut 2022, 12:15 przez kein001, łącznie zmieniany 1 raz.
Moim zdaniem najsłabszym punktem jest stalowy blat zębatki łańcucha „rowerowego”, już w zeszłym roku przy montażu zastanawiałem się czy go nie wymienić, ale być może pamiętacie jak były dostępne wtedy części. Zwróćcie uwagę jak wyrobione są już gniazda. Więc to na pewno jest do zmiany, tylko na co, wstępnie myślałem o Garbaruk'u ale to jest 180 zł i nie wiem czy będzie dużo bardziej wytrzymały. Za niedługo wrzucę foto kasety , łańcucha z przymiarem oraz mechanizmy piasty DS Swiss Rachet – w tych elementach o dziwo nie ma zużycia. Przebieg to około 1000 KM.
ps. wrzucam to na raty ponieważ tylko 3x zdjęcia można dodać. Pozatym nie wiem czy jest sens rozdzielać dwa wątki osobno na CYC X1 Stealt i CYC 5 KW