Hej,
Planuje dodac silnik do roweru z Alfine 11 i myslalem o Bafangu 350W lub 500W i z tego co wyczytalem to do tej przerzutki lepszy może być TSDZ2.
Dodatkowym problemem może być mocowanie supportu:
czy nie bedzie problemu z zamontowaniem tych silnikow?
Pozdrawiam
jaki silnik do Alfine 11
-
- Nowicjusz
- Posty: 1
- Rejestracja: 03 maja 2021, 9:36
jaki silnik do Alfine 11
Ostatnio zmieniony 03 maja 2021, 15:20 przez pavel9, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Forumowicz
- Posty: 279
- Rejestracja: 15 sie 2019, 18:22
Re: jaki silnik do Alfine 11
U mnie tsdz2 dziala z nexus8, dostaje czasem i 1000W z silnika i nic mu nie jest. Podobno alfine jest bardziej delikatne, ale moga to byc plotki.
tsdz2 w miejskim turladle.
-
- Nowicjusz
- Posty: 3
- Rejestracja: 04 maja 2021, 22:32
Re: jaki silnik do Alfine 11
Posiadam 2 rowery z Alfine 8, jeden z BBSHD, drugi z TSDZ2. Oba działają dobrze z Alfine (wersja 8 ma opinię bardziej wytrzymałej od 11) ale zwróć uwagę na kwestię przedniej zębatki i offsetu.
Jeśli zależy Ci na miękkich przełożeniach (szczególnie przydatne przy dużych kołach 28/29" i gdy zakładasz, że będziesz również jeździć bez wspomagania). Do Alfine max zębatka z tyłu to 24T, a standardowy blat w TSDZ i Bafangu to 42T. Ten zestaw jest trochę za twardy przy większych podjazdach jeśli jedziesz bez wspomagania.
W Bafangu mniejsze przednie zębatki są problematyczne bo łańcuch musi omijać silnik, co powoduje, że małe zębatki są oddalone od osi roweru, a tym samym powodują nierówną linię łańcucha. Przejechałem ok 1000km na zębatce 32T i miałem sporo problemów - m.in. spadał łańcuch z napinacza. Do BBSHD najmniejsza zębatka zachowująca linię łańcucha to Lekkie 40t ale kosztuje 130 Euro!
W TSDZ2 jest z tym zdecydowanie łatwiej. Wymiana zębatki jest prosta i tania.
Jeśli zależy Ci na miękkich przełożeniach (szczególnie przydatne przy dużych kołach 28/29" i gdy zakładasz, że będziesz również jeździć bez wspomagania). Do Alfine max zębatka z tyłu to 24T, a standardowy blat w TSDZ i Bafangu to 42T. Ten zestaw jest trochę za twardy przy większych podjazdach jeśli jedziesz bez wspomagania.
W Bafangu mniejsze przednie zębatki są problematyczne bo łańcuch musi omijać silnik, co powoduje, że małe zębatki są oddalone od osi roweru, a tym samym powodują nierówną linię łańcucha. Przejechałem ok 1000km na zębatce 32T i miałem sporo problemów - m.in. spadał łańcuch z napinacza. Do BBSHD najmniejsza zębatka zachowująca linię łańcucha to Lekkie 40t ale kosztuje 130 Euro!
W TSDZ2 jest z tym zdecydowanie łatwiej. Wymiana zębatki jest prosta i tania.