CYC Motor X1 STEALTH BAC855 konfiguracja wspomagania

Dział poświęcony mechanicznym aspektom montowania silnika poza kołem
ODPOWIEDZ
Atak_Snajpera
Forumowicz
Posty: 401
Rejestracja: 30 cze 2022, 16:27

Re: CYC Motor X1 STEALTH BAC855 konfiguracja wspomagania

Post autor: Atak_Snajpera »

Cyc cichaczem wydali nową wersję aplikacji do konfiguracji silnika
https://play.google.com/store/apps/deta ... ideControl

Można teraz aktualizować firmware.
Pojawiła się też opcja kalibracji czujnika nacisku do stealth gen1!
dareksad
Forumowicz
Posty: 143
Rejestracja: 24 sie 2021, 5:30

Re: CYC Motor X1 STEALTH BAC855 konfiguracja wspomagania

Post autor: dareksad »

Atak_Snajpera pisze:
06 sie 2023, 23:11
Cyc cichaczem wydali nową wersję aplikacji do konfiguracji silnika...
Próbowałeś robić aktualizację, jakieś plusy i minusy?

Jest też nową apka do aktualizacji sterownika, tak przyjemniej jest w opisie.
https://play.google.com/store/apps/deta ... are_update
Atak_Snajpera
Forumowicz
Posty: 401
Rejestracja: 30 cze 2022, 16:27

Re: CYC Motor X1 STEALTH BAC855 konfiguracja wspomagania

Post autor: Atak_Snajpera »

Ponoć naprawia buczenia w Photonie gdy silnik jest w spoczynku.
Narazie nic nie robiłem bo "jeśli działa to po co naprawiać"

Ps. Zabawne że ta druga aplikacja ,która robi tylko update firmware kontrolera ma 5 razy więcej ściągnięć niż ta pierwsza ;)
AsikPik
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: 16 wrz 2023, 21:45

Re: CYC Motor X1 STEALTH BAC855 konfiguracja wspomagania

Post autor: AsikPik »

Witam serdecznie wszystkich.

Od ponad dwóch miesięcy jestem posiadaczem zestawu CYC X1 PRO gen.2 z EggRider SW102v2 zainstalowany w Giant Trance 4, który kupiłem w USA. Jest to mój pierwszy silnik i muszę powiedzieć że jazda z nim sprawia mi wiele frajdy.

Skonfigurowałem SW102 i zacząłem jeździć po bezdrożach. Potem chciałem podejść do tematu ambitniej i skonfigurować BAC855 zgodnie z Państwa opisami i okazało się że mój sterownik nie pozwala na zmianę parametrów tj. po wprowadzeniu wartości w dowolnym polu za chwile przywraca wartość domyślną mimo że używam opcji zapisu do pamięci.

Z powodu powyższej niedogodności zostałem zmuszony do kontaktu ze wsparciem CYC i muszę powiedzieć że to wielki dramat przez wielkie D. Korespondencja trwa już prawie 2 miesiące i nic nie wnosi do tematu mimo że nagrałem film na którym ewidentnie widać problem.



I tak trafiłem na Państwa watek w poszukiwaniu rozwiązania tego problemu. Czy mój sterownik jest uszkodzony, może jakiś upgrade oprogramowania jest konieczny ?

Czy ktoś może spotkał sie z taką przypadłością ? Z góry dziękuję za wszelkie podpowiedzi.
Awatar użytkownika
2kola
Forumowicz
Posty: 273
Rejestracja: 25 lip 2019, 15:56

Re: CYC Motor X1 STEALTH BAC855 konfiguracja wspomagania

Post autor: 2kola »

Ja miałem taki problem, że po kliknięciu w okienko z jakąś wartością na chwilę wysuwała się klawiatura na ekranie i po chwili znikała i nic się nie dało zmienić.
Problem był dosyć błahy bo okazało się, że moja klawiatura systemowa (w telefonie Xiaomi Mi4) "gryzła" się z appką CYCa, pożyczyłem inny telefon (jakiś Xiaomi Redmi) z inną wersją anroida (i inną klawiaturą systemową) i dało się wszystko zmieniać.

Radość ze zmiany parametrów jednak nie trwał długo bo chyba jeszcze tego samego dnia po zmianie jakiś podstawowych parametrów (max prąd, tryby mocy) sterownik się zbrickował i przestał działać (cały czas wywalał error 21h). Trzeba było odsyłać sterownik do Hong Kongu (wysyłka prawie 200zł) gdzie powiedzieli, że nie da się naprawić i muszę kupić drugi sterownik.

Nie tylko ja miałem problem z ASI 855, jest to najbardziej problematyczny sterownik. Na grupce na FB nie ma tygodnia żeby ktoś nie miał z nim problemu.
maglo18
Forumowicz
Posty: 65
Rejestracja: 25 lut 2022, 13:39

Re: CYC Motor X1 STEALTH BAC855 konfiguracja wspomagania

Post autor: maglo18 »

Miałem problemy z takim zestawem jak ty na początku, czyli eggrider v2 oraz bac855. Mi pomogło podłączenie oryginalnego wyświetlacza oraz wgranie jeszcze raz ustawień z pliku. Następnie ustawienie wszystkiego z aplikacji CYC i podłączenie dopiero eggrider. Potem już szło gładko.
AsikPik
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: 16 wrz 2023, 21:45

Re: CYC Motor X1 STEALTH BAC855 konfiguracja wspomagania

Post autor: AsikPik »

2kola pisze:
17 wrz 2023, 10:13
Ja miałem taki problem, że po kliknięciu w okienko z jakąś wartością na chwilę wysuwała się klawiatura na ekranie i po chwili znikała i nic się nie dało zmienić.
Problem był dosyć błahy bo okazało się, że moja klawiatura systemowa (w telefonie Xiaomi Mi4) "gryzła" się z appką CYCa, pożyczyłem inny telefon (jakiś Xiaomi Redmi) z inną wersją anroida (i inną klawiaturą systemową) i dało się wszystko zmieniać.

Radość ze zmiany parametrów jednak nie trwał długo bo chyba jeszcze tego samego dnia po zmianie jakiś podstawowych parametrów (max prąd, tryby mocy) sterownik się zbrickował i przestał działać (cały czas wywalał error 21h). Trzeba było odsyłać sterownik do Hong Kongu (wysyłka prawie 200zł) gdzie powiedzieli, że nie da się naprawić i muszę kupić drugi sterownik.

Nie tylko ja miałem problem z ASI 855, jest to najbardziej problematyczny sterownik. Na grupce na FB nie ma tygodnia żeby ktoś nie miał z nim problemu.
Dziękuję za podpowiedź. Po aktualizacji telefonu do nowszej wersji androida mogłem pobrać aplikację bezpośrednio ze sklepu Play i nie wymagała wpisywania już loginu i hasła :)
Następnie po zmianie parametru należy błyskawicznie zatwierdzić na klawiaturze enterem ( ok ) i wtedy przechodzi dalej i już nie zmienia wprowadzonego parametru. Potem zapisz do flash i mogłem cieszyć się parametrami podanymi wcześniej w tym wątku.

Podpowiedzcie proszę który parametr należy zmienić aby silnik wspomagał od razu przy ruszaniu. W chwili obecnej startuje z opóźnieniem i mam problem jak np. zatrzymam się pod bardziej stromą górkę i chcę potem ruszyć.

ps. od jakiegoś czasu zauważyłem narastające trzaski podczas pedałowania. Po rozebraniu suportu okazało się że lewe łożysko jest zajechane i podczas kręcenia palcem zachowuje się tak jakby w środku były kwadratowe kulki :) Przebieg silnika to max. 500km. Dobrze że wrażenia z jazdy są tak fajne że nie wprawiło mnie to w zdenerwowanie bo tak naprawdę w silniku za takie pieniądze producent mógł zastosować jakieś markowe lepsze łożyska. Dobrze że rozmiar typowy więc na necie kupiłem jakieś niemieckie i w przyszłym tygodniu wymieniam.
Atak_Snajpera
Forumowicz
Posty: 401
Rejestracja: 30 cze 2022, 16:27

Re: CYC Motor X1 STEALTH BAC855 konfiguracja wspomagania

Post autor: Atak_Snajpera »

Możesz na zdjęciu pokazać z jakiego miejsca miałeś te trzaski?

Co do opóźnionego startu to nic nie zrobisz bo tak działa ten Asi bac855 kontroler. W nowym x6 nie mam tego problemu.
maglo18
Forumowicz
Posty: 65
Rejestracja: 25 lut 2022, 13:39

Re: CYC Motor X1 STEALTH BAC855 konfiguracja wspomagania

Post autor: maglo18 »

Parametr który imituje natychmiastowy start to Pedalec initial torque. Ja mam wartość między 20 a 30.
Atak_Snajpera
Forumowicz
Posty: 401
Rejestracja: 30 cze 2022, 16:27

Re: CYC Motor X1 STEALTH BAC855 konfiguracja wspomagania

Post autor: Atak_Snajpera »

maglo18 pisze:
24 wrz 2023, 0:51
Parametr który imituje natychmiastowy start to Pedalec initial torque. Ja mam wartość między 20 a 30.
To bardziej dodaje dodatkowego boosta jak już się silnik załączy. On nie determinuje jak szybko on się załącza względem zakręcenia korbą.

Z resztą nie tylko ja zauważyłem tę różnicę w x6 względem asi.
dareksad
Forumowicz
Posty: 143
Rejestracja: 24 sie 2021, 5:30

Re: CYC Motor X1 STEALTH BAC855 konfiguracja wspomagania

Post autor: dareksad »

Ze sterownikiem X6 działa to tak natychmiastowo, że mnie to zaczęło denerwować. Na szczęście można to sobie fajnie ustawić.
Niestety po przejechaniu 1300 km prawdopodobnie padł Gearbox, czekam na dostawę.
Praktycznie wszystko już mam wymienione na nowe, z pierwotnego zakupu została tylko obudowa silnika😂
Atak_Snajpera
Forumowicz
Posty: 401
Rejestracja: 30 cze 2022, 16:27

Re: CYC Motor X1 STEALTH BAC855 konfiguracja wspomagania

Post autor: Atak_Snajpera »

gearbox czyli przekładania planetarna. Jeszcze nie sfajczyłeś silnika więc do dzieła!
Ps. Mocno katowałeś silnik że już po 1300km jest kaput? Ja już dobijam do 3000km i jest spoko. Ale moje średnie moce wspomagania na trasie dom-praca-dom to jakieś 250W.
dareksad
Forumowicz
Posty: 143
Rejestracja: 24 sie 2021, 5:30

Re: CYC Motor X1 STEALTH BAC855 konfiguracja wspomagania

Post autor: dareksad »

Atak_Snajpera pisze:
24 wrz 2023, 17:49
gearbox czyli przekładania planetarna. Jeszcze nie sfajczyłeś silnika więc do dzieła!
Ps. Mocno katowałeś silnik że już po 1300km jest kaput? Ja już dobijam do 3000km i jest spoko. Ale moje średnie moce wspomagania na trasie dom-praca-dom to jakieś 250W.
Jako że lubię wrażenia z jazdy to praktycznie kiedy mogę ciągną maxa, czyli zawsze w terenie.
W mieście staram się jeździć z rozwagą na drugim biegu wspomagania, u mnie to 500W i nie przekraczać 40km/h
Atak_Snajpera
Forumowicz
Posty: 401
Rejestracja: 30 cze 2022, 16:27

Re: CYC Motor X1 STEALTH BAC855 konfiguracja wspomagania

Post autor: Atak_Snajpera »

Rozbierałeś przekładnie planetarną że wiesz że to ona padła? Coś popękało? Zęby starło?
dareksad
Forumowicz
Posty: 143
Rejestracja: 24 sie 2021, 5:30

Re: CYC Motor X1 STEALTH BAC855 konfiguracja wspomagania

Post autor: dareksad »

W sumie to że padł Gearbox zadecydowała ekipa CYC Motor.
Po rozebraniu silnika nie było żadnych uszkodzeń, a problem występuje tylko po rozgrzaniu silnika a na zimnym wszytko jest ok. Czy to przeszkadza, oczywiście tak bo nie da się zrobić większego dystansu niż 5-7km.
Na filmiku który dostał @CYC dobrze słychać co się dzieje.
AsikPik
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: 16 wrz 2023, 21:45

Re: CYC Motor X1 STEALTH BAC855 konfiguracja wspomagania

Post autor: AsikPik »

Atak_Snajpera pisze:
23 wrz 2023, 23:36
Możesz na zdjęciu pokazać z jakiego miejsca miałeś te trzaski?

Witam
Właśnie poskładałem wszystko w całość i teraz nastała znów przyjemna cisza podczas pedałowania. Wymieniłem od razu oba łożyska w suporcie mimo że trzaskało tylko prawe od strony łańcuchów.
Załączniki
20230923_202726v2.jpg
Atak_Snajpera
Forumowicz
Posty: 401
Rejestracja: 30 cze 2022, 16:27

Re: CYC Motor X1 STEALTH BAC855 konfiguracja wspomagania

Post autor: Atak_Snajpera »

dareksad pisze:
24 wrz 2023, 17:33
Ze sterownikiem X6 działa to tak natychmiastowo, że mnie to zaczęło denerwować. Na szczęście można to sobie fajnie ustawić.
Niestety po przejechaniu 1300 km prawdopodobnie padł Gearbox, czekam na dostawę.
Praktycznie wszystko już mam wymienione na nowe, z pierwotnego zakupu została tylko obudowa silnika😂
I jak tam? Już ogarnąłeś temat?
dareksad
Forumowicz
Posty: 143
Rejestracja: 24 sie 2021, 5:30

Re: CYC Motor X1 STEALTH BAC855 konfiguracja wspomagania

Post autor: dareksad »

Atak_Snajpera pisze:
21 paź 2023, 0:14
dareksad pisze:
24 wrz 2023, 17:33
Ze sterownikiem X6 działa to tak natychmiastowo, że mnie to zaczęło denerwować. Na szczęście można to sobie fajnie ustawić.
Niestety po przejechaniu 1300 km prawdopodobnie padł Gearbox, czekam na dostawę.
Praktycznie wszystko już mam wymienione na nowe, z pierwotnego zakupu została tylko obudowa silnika😂
I jak tam? Już ogarnąłeś temat?
Nadal czekam na dostawę, która ma być na koniec miesiąca.
Jak już ogarnę temat, na pewno dam znać😉
Atak_Snajpera
Forumowicz
Posty: 401
Rejestracja: 30 cze 2022, 16:27

Re: CYC Motor X1 STEALTH BAC855 konfiguracja wspomagania

Post autor: Atak_Snajpera »

A potrafili wytłumaczyć dlaczego na zimnym jest ok , a na rozgrzanym się psuje?
dareksad
Forumowicz
Posty: 143
Rejestracja: 24 sie 2021, 5:30

Re: CYC Motor X1 STEALTH BAC855 konfiguracja wspomagania

Post autor: dareksad »

Nie, nie dostałem od nich żadnej informacji.
Jak już dostanę nowy Gearbox i rozłożę silnik na części, spróbuję zlokalizować przyczynę.
Po niektórych wpisach na grupie CYCa, można wywnioskować że przyczyną mojej awarii może być łożysko jednokierunkowe.
Jeżeli nie będę musiał odesłać uszkodzonego Gerboxa, to wymienię w nim to łożysko i zobaczymy czy to pomoże, a łożysko już mam.
Atak_Snajpera
Forumowicz
Posty: 401
Rejestracja: 30 cze 2022, 16:27

Re: CYC Motor X1 STEALTH BAC855 konfiguracja wspomagania

Post autor: Atak_Snajpera »

Możesz zrobić fotki porównawcze starego gearboxa i nowego? Jestem ciekaw jak mocno się zużyły zębatki po twoim stylu jazdy.
dareksad
Forumowicz
Posty: 143
Rejestracja: 24 sie 2021, 5:30

Re: CYC Motor X1 STEALTH BAC855 konfiguracja wspomagania

Post autor: dareksad »

Jasne, nie ma problemu. Jestem ciekawy czy w nowym będą stalowe zębatki czy mosiężne, ponoć jest sporo ciszej na tych drugich.
Atak_Snajpera
Forumowicz
Posty: 401
Rejestracja: 30 cze 2022, 16:27

Re: CYC Motor X1 STEALTH BAC855 konfiguracja wspomagania

Post autor: Atak_Snajpera »

Przy twojej agresywnej jeździe to lepiej abyś mosiężnych nie dostał.
AsikPik
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: 16 wrz 2023, 21:45

Re: CYC Motor X1 STEALTH BAC855 konfiguracja wspomagania

Post autor: AsikPik »

Witam
Po ostatnich ulewach wybrałem się na jazdy w teren. Woda obficie spływała z silnika podczas jazdy po bezdrożach i w pewnym momencie silnik przestał wspomagać. Pomagało wyłączenie sterownika odczekanie chwili i silnik ruszał aż za szóstym razie już nie wspomagał. Po powrocie do domu odłączyłem baterie i dobrze wypłukałem rower z silnikiem z błota. Po wyschnięciu znów pięknie działa.
Patrząc na połączenia przewodów zakładam że to było zalanie wtyczki zasilającej BAC lub przewodów do silnika gdyż na pierwszy rzut oka nie posiadają żadnej odporności na wodę co dyskwalifikuje silnik do zabawy w terenie w okresie jesienno-zimowym.

Chcę na początek wymienić wtyczkę zasilająca na jakąś z wyższym stopniem IP na wodę i tu mam pytanie czy ktoś może coś polecić sprawdzonego. Na jaki prąd powinna być ta wtyczka dla baterii 48V?

z góry dziękuję za odpowiedź
Awatar użytkownika
pxl666
Forumowicz
Posty: 5862
Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: CYC Motor X1 STEALTH BAC855 konfiguracja wspomagania

Post autor: pxl666 »

wez scotchcoat albo silikon albo spray pvb albo taśmę kauczukową... weź cokolwiek i uszczelnij połączenia...
Atak_Snajpera
Forumowicz
Posty: 401
Rejestracja: 30 cze 2022, 16:27

Re: CYC Motor X1 STEALTH BAC855 konfiguracja wspomagania

Post autor: Atak_Snajpera »

AsikPik pisze:
24 paź 2023, 21:44
Witam
Po ostatnich ulewach wybrałem się na jazdy w teren. Woda obficie spływała z silnika podczas jazdy po bezdrożach i w pewnym momencie silnik przestał wspomagać. Pomagało wyłączenie sterownika odczekanie chwili i silnik ruszał aż za szóstym razie już nie wspomagał. Po powrocie do domu odłączyłem baterie i dobrze wypłukałem rower z silnikiem z błota. Po wyschnięciu znów pięknie działa.
Patrząc na połączenia przewodów zakładam że to było zalanie wtyczki zasilającej BAC lub przewodów do silnika gdyż na pierwszy rzut oka nie posiadają żadnej odporności na wodę co dyskwalifikuje silnik do zabawy w terenie w okresie jesienno-zimowym.

Chcę na początek wymienić wtyczkę zasilająca na jakąś z wyższym stopniem IP na wodę i tu mam pytanie czy ktoś może coś polecić sprawdzonego. Na jaki prąd powinna być ta wtyczka dla baterii 48V?

z góry dziękuję za odpowiedź
Wygląda na to że mój przypadek jednak nie był odosobniony

viewtopic.php?p=114572#p114572

Ja przez to że debile mi nie zaizolowały wtyczki xt90 idącej od silnika usmazylem tak obie wtyczki i potem cały kontroler. Nic specjalnego nie musisz robić. Wystarczą dwie warstwy koszulek termokurczliwych plus silikon wciśnięty w szpary.

Obrazek
dareksad
Forumowicz
Posty: 143
Rejestracja: 24 sie 2021, 5:30

Re: CYC Motor X1 STEALTH BAC855 konfiguracja wspomagania

Post autor: dareksad »

Atak_Snajpera pisze:
12 cze 2023, 19:28
Najlepsze jest to że wszystko działa tip-top. Czujnik nacisku ani razu nie zastrajkował u mnie. Tylko ta głupia aplikacja zawsze mi wyświetla zero.

Co do trybów wspomagania to masz dziwnie to ustawione bo w PEDAL ASSIST TORQUE LEVEL wszędzie masz tą samą wartość 100%. Ta wartość modyfikuje wewnętrznie defacto MOTOR ASSIST FACTOR najprawdopodobniej przez zwykłe mnożenie. Lepiej to zrozumieć jak te procenty przeskaluje się na zakres od 0 do 1.0.
Czyli jakbyś miał powiedzmy

LOW = 32% (0.32)
Mid = 40% (0.4)
High = 48% (0.48)

To wartość MOTOR ASSIST FACTOR wewnętrznie wygląć może tak
LOW = 0.32 (MOTOR ASSIST FACTOR*0.32)
Mid = 0.4 (MOTOR ASSIST FACTOR*0.4)
High = 0.48 (MOTOR ASSIST FACTOR*0.48)

Jak ustawisz wszędzie na 100% to MOTOR ASSIST FACTOR zawsze będzie konstant i silnik na każdym trybie będzie tak samo przyspieszać. Jedynym ogranicznikiem jest twardy limit mocy gdzie masz odpowiednio 100 , 450 , 2200.
Mogę się załorzyć że w praktyce nie ma żadnej różnicy czy wybierzesz poziom 2 czy 3 bo 450W limitu to i tak bardzo dużo. Ja jadąc prawie 40 km/h jestem nadal poniżej 400W.

Start bezkadencyjny działa agresywnie bo wszędzie masz te 100% dla każdego poziomu.

Ustaw sobie tak

Limity mocy wszędzie równo na 1000W lub 2200W. W praktyce nie ma to już znaczenia bo pedałując i tak się nawet do nich nie zbliżysz.

Procenty
LOW = 32%
Mid = 40%
High = 48%

Dzieki tej zmianie powinieś mieć 3 użyteczne poziomy dające wystarczającą różnice w jeździe.
Nadal masz takie ustawienia, czy coś zmieniłeś?
Możesz podesłać screena?
Atak_Snajpera
Forumowicz
Posty: 401
Rejestracja: 30 cze 2022, 16:27

Re: CYC Motor X1 STEALTH BAC855 konfiguracja wspomagania

Post autor: Atak_Snajpera »

Ostatecznie mam coś takiego.

Obrazek

Wartości torque dobrałem tak aby na podjeździe i szybko pedałując moc silnika zatrzymała się w okolicach 125W,250W,500W. W praktyce jest troszkę więcej bo potrafi w krótkim piku dobić do 150W czy 300W. Dlatego w niższych trybach również zastosowałem twarde limity. Czysta kosmetyka.

Pierwszy tryb używam jak tryb ECO tylko wtedy jak mam bardzo niskie napięcie bliskie odcięciu np. <39V.
Drugi to standardowy tryb jaki używam jadąc do pracy.
Trzeci to tryb Turbo gdy jadę pod silny wiatr albo leje deszcz i chcę najszybciej dostać się na miejsce.

Resztę mam

Torque Sensitivity = 50%
Ramp time = 50%
Motor assist = 10%

Tylko od razu mówię że ja lubię rowerowe doznania coś na wzór tych z fabrycznych ebików. Zdaję sobie sprawę że dla wielu te ustawienia będą za mułowate.

4000km zrobione i mechanicznie wszystko działa jak na początku.

Update. Poprawka motor assist!
Ostatnio zmieniony 25 paź 2023, 23:10 przez Atak_Snajpera, łącznie zmieniany 1 raz.
dareksad
Forumowicz
Posty: 143
Rejestracja: 24 sie 2021, 5:30

Re: CYC Motor X1 STEALTH BAC855 konfiguracja wspomagania

Post autor: dareksad »

Atak_Snajpera pisze:
25 paź 2023, 12:50
...Resztę mam

Torque Sensitivity = 50%
Ramp time = 50%
Motor assist = 1

Tylko od razu mówię że ja lubię rowerowe doznania coś na wzór tych z fabrycznych ebików.
Ostatnio właśnie myślałem o zmianie ustawiam coś w stylu fabrycznych i pomyślałem, że kiedyś o tym pisałeś.
Zrobiłem tak samo, wstępnie sprawdzę po pracy a jak będzie chwila to w terenie.
Motor Assist Factor masz na 1%, tylko tyle?
Bo w ustawieniach są procenty.
Wiem na pewno, że ograniczenie momentu obrotowego bardzo wydłuży życie nie tylko silnika, również całego napędu w rowerze.
Atak_Snajpera
Forumowicz
Posty: 401
Rejestracja: 30 cze 2022, 16:27

Re: CYC Motor X1 STEALTH BAC855 konfiguracja wspomagania

Post autor: Atak_Snajpera »

Oczywiście miałem na myśli 10%. W starej wersji aplikacji była podziałka od 1 do 10 i stąd mój błąd. W nowej zrobili na procenty do 100.
Atak_Snajpera
Forumowicz
Posty: 401
Rejestracja: 30 cze 2022, 16:27

Re: CYC Motor X1 STEALTH BAC855 konfiguracja wspomagania

Post autor: Atak_Snajpera »

A propo zużywania się napędu to właśnie czeka mnie wymiana łańcucha i tak sobie pomyślałem aby zrobić test wytrzymałości. Chcę sprawdzić czy łańcuch za 20zł będzie faktycznie mocno odstawać od takiego za 80zł.
Najpierw założę coś ultra taniego
https://www.rowerowaholandia.pl/p79996- ... on&dir=asc

Moc wspomagania ograniczę do 250w. Zobaczymy po ilu km wyciągnie się do 0.75 i 1.0

Potem dam coś takiego
https://www.rowerowaholandia.pl/p111872 ... 4l-srebrny
Awatar użytkownika
zyggi
Forumowicz
Posty: 31
Rejestracja: 11 sie 2022, 6:42

Re: CYC Motor X1 STEALTH BAC855 konfiguracja wspomagania

Post autor: zyggi »

radzilbym od razu kupic nawet najtanszy shimano do ebike - kumplowi na bafangu wytrzymal okolo 2000km a maneta chodzi do odcinki ;)
mi na analogu takie cos za 20zl to gora 300km wytrzymuje i przymiar wpada
dareksad
Forumowicz
Posty: 143
Rejestracja: 24 sie 2021, 5:30

Re: CYC Motor X1 STEALTH BAC855 konfiguracja wspomagania

Post autor: dareksad »

Ja mam u siebie kasetę 11s, łańcuch KMC e11, zrobione 1700km i dopiero zaczyna przeskakiwać na małej zębatce.
Łańcuch bez wyciągnięcia w bardzo dobrym stanie.
Małą zębatkę wymieniam + nowy łańcuch i dalej można śmigać.
Awatar użytkownika
pxl666
Forumowicz
Posty: 5862
Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: CYC Motor X1 STEALTH BAC855 konfiguracja wspomagania

Post autor: pxl666 »

podpowiem żeby to działało optymalnie to komponenty najlepiej z jednej serii . np deore przezutka kaseta i łańcuch. wtedy można się spodziewać jakości pracy deklarowanej przez producenta . w shimano można do deorki założyć łańcuch np xtr ale on będzie głównie lżejszy dzięki pustym pinom choć stal też może być minimalnie lepszej jakości
Atak_Snajpera
Forumowicz
Posty: 401
Rejestracja: 30 cze 2022, 16:27

Re: CYC Motor X1 STEALTH BAC855 konfiguracja wspomagania

Post autor: Atak_Snajpera »

dareksad pisze:
26 paź 2023, 8:07
Ja mam u siebie kasetę 11s, łańcuch KMC e11, zrobione 1700km i dopiero zaczyna przeskakiwać na małej zębatce.
Łańcuch bez wyciągnięcia w bardzo dobrym stanie.
Małą zębatkę wymieniam + nowy łańcuch i dalej można śmigać.
Czyli nic specjalnego bo mi dopiero po około 2000km łańcuch zaczął przeskakiwać. A mam taki wynalazek
https://rowerowy.com/sklep/czesci/lancu ... ent-ac-801

Dobrze że mam budżetowy 8-rzędowy napęd bo przynajmniej łańcuch jest grubszy.
Generalnie ciężko mi uwierzyć że ten za 20 zł wyciągnę się już po 300km czyli w moim przypadku po miesiącu jazdy dom-praca-dom.
Atak_Snajpera
Forumowicz
Posty: 401
Rejestracja: 30 cze 2022, 16:27

Re: CYC Motor X1 STEALTH BAC855 konfiguracja wspomagania

Post autor: Atak_Snajpera »

A co myślicie o zakładaniu łańcucha 1-rzędowego z kasetą 8-rzędową? Jest grubszy (bardziej wytrzymały?) i tańszy.
dareksad
Forumowicz
Posty: 143
Rejestracja: 24 sie 2021, 5:30

Re: CYC Motor X1 STEALTH BAC855 konfiguracja wspomagania

Post autor: dareksad »

IMG_20231104_200549.jpg
W końcu dostałem reklamacyjny Gearbox. W zestawie były dwa woreczki ze smarem, uszczelka i klin do małej zębatki.

Po szybkich oględzinach stwierdziłem, że (chyba) różni się od mojego. Mam na myśli łożysko jednokierunkowe/sprzęgło.
Na ostatnim zdjęciu jest też starsze łożysko, które ma całkowicie inną budowa i średnica.
Jak to u was wygląda, którą wersję macie?
Załączniki
IMG_20231104_200346.jpg
IMG_20231104_200122.jpg
Atak_Snajpera
Forumowicz
Posty: 401
Rejestracja: 30 cze 2022, 16:27

Re: CYC Motor X1 STEALTH BAC855 konfiguracja wspomagania

Post autor: Atak_Snajpera »

Widzisz lub wyczuwasz różnicę w pracy jak kręcisz paluchami w łapach w stosunku to poprzedniego niby zepsutego?
Ja jestem tak leniwy że po 4000km nie chce mi się nawet go rozkręcać i coś tam smarować ;) Pracuje tak samo jak na początku więc mam wyrąbane.
dareksad
Forumowicz
Posty: 143
Rejestracja: 24 sie 2021, 5:30

Re: CYC Motor X1 STEALTH BAC855 konfiguracja wspomagania

Post autor: dareksad »

Atak_Snajpera pisze:
06 lis 2023, 18:31
Widzisz lub wyczuwasz różnicę w pracy jak kręcisz paluchami w łapach w stosunku to poprzedniego niby zepsutego?
Ja jestem tak leniwy że po 4000km nie chce mi się nawet go rozkręcać i coś tam smarować ;) Pracuje tak samo jak na początku więc mam wyrąbane.
Narazie jeszcze nie wymieniłem, czekam na zła pogodę bo ciele jeżdżę.
Jak będę wymieniał to na pewno sprawdzę jak działają oba i dam znać.
Atak_Snajpera
Forumowicz
Posty: 401
Rejestracja: 30 cze 2022, 16:27

Re: CYC Motor X1 STEALTH BAC855 konfiguracja wspomagania

Post autor: Atak_Snajpera »

HA! A mi właśnie pękł łańcuch napędowy jak wracałem z roboty. Poddał się już po przekroczeniu 4000 km.
Trochę słabo biorąc pod uwagę moje umiarkowane średnie moce wspomagania na poziomie 250W!

Cyc odpada bo niby łańcuch jest za 30 USD ale wysyłka to już 80 USD! Totalny bezsens!
Oczywiście polski sklep
https://powerower.pl/shop/cyc-motor/cyc ... ealth-63t/
nie ma go na stanie. Standard!

Fasterbikes.eu ma go ale znowu kwota jest trochę absurdalna za kawałek łańcuszka. Wychodzi z przesyłką prawie 300 zł.
https://fasterbikes.eu/en/parts/cyc-x1- ... rive-chain

Znacie może jakoś firmę w Polsce ,która potrafiłaby na zamówienie dorobić taki łańcuch?

Obrazek

Ten łańcuch wygląda na łancuch typu rolkowego ( https://twp.sklep.pl/produkty/lancuchy- ... we,2,17599 )
Wymiary łańcucha według tej grafiki

Obrazek

Kod: Zaznacz cały

p  = 8mm
d1 = 4mm
b1 = 5mm
maglo18
Forumowicz
Posty: 65
Rejestracja: 25 lut 2022, 13:39

Re: CYC Motor X1 STEALTH BAC855 konfiguracja wspomagania

Post autor: maglo18 »

Szukaj łańcucha do gokartów o odznaczeniu 219. Sam kupiłem łańcuch ze spinką i skrócilem wg potrzeb. Przejechałem już ponad 1000 km .
Atak_Snajpera
Forumowicz
Posty: 401
Rejestracja: 30 cze 2022, 16:27

Re: CYC Motor X1 STEALTH BAC855 konfiguracja wspomagania

Post autor: Atak_Snajpera »

Dasz przykładowego linka? Twój też pękł? Do łączenia użyłeś spinki czy standardowo z pinem?
Atak_Snajpera
Forumowicz
Posty: 401
Rejestracja: 30 cze 2022, 16:27

Re: CYC Motor X1 STEALTH BAC855 konfiguracja wspomagania

Post autor: Atak_Snajpera »

Ale wyjebka z tym oficjalnym łańcuchem!
LOL! 116 łączy za 54 zł
https://extremeride.pl/lancuchy-napedow ... 17136.html
Awatar użytkownika
pxl666
Forumowicz
Posty: 5862
Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: CYC Motor X1 STEALTH BAC855 konfiguracja wspomagania

Post autor: pxl666 »

cyc to takie aple tyko gorsze
Atak_Snajpera
Forumowicz
Posty: 401
Rejestracja: 30 cze 2022, 16:27

Re: CYC Motor X1 STEALTH BAC855 konfiguracja wspomagania

Post autor: Atak_Snajpera »

No. 200zł za taki łańcuszek to jakiś żart. Uff! Dobrze że to jest do ogarnięcia za grosze. 54 zł to mniej niż za jakiś premium łańcuch rowerowy 8-rzedowy connex 808. To będzie najtańsza naprawa z tym cycem ;)
Awatar użytkownika
2kola
Forumowicz
Posty: 273
Rejestracja: 25 lip 2019, 15:56

Re: CYC Motor X1 STEALTH BAC855 konfiguracja wspomagania

Post autor: 2kola »

Łańcuch w CYC to 219 - ja już nie mam CYCa ale używam łańcuch DID219HTM w swoim motorku 9kW. Na razie zrobiłem na nim tylko kilka set kilometrów ale u mnie przenosi duuuuużo większy moment niż CYC.

Ale łańcuch DIDa do gokardów jest drogi - 200zł.
Taniej wyjdzie kupić łańcuch do rozrządu bo też są w standardzie 219.
maglo18
Forumowicz
Posty: 65
Rejestracja: 25 lut 2022, 13:39

Re: CYC Motor X1 STEALTH BAC855 konfiguracja wspomagania

Post autor: maglo18 »

Atak_Snajpera pisze:
08 lis 2023, 17:11
Dasz przykładowego linka? Twój też pękł? Do łączenia użyłeś spinki czy standardowo z pinem?
Potrzebowałem dłuższy bo dam dorabiałem uchwyt silnika.
Atak_Snajpera
Forumowicz
Posty: 401
Rejestracja: 30 cze 2022, 16:27

Re: CYC Motor X1 STEALTH BAC855 konfiguracja wspomagania

Post autor: Atak_Snajpera »

Tak z ciekawości sprawdziłem o ile się ten stary łańcuch wyciągnął i wyszło mi coś koło 1% po 4000km. Ciekawe czy w przypadku tych "gokartowych" łancuchów toleracja jest większa niż w rowerowych i ten 1% to jest jeszcze ok.
dareksad
Forumowicz
Posty: 143
Rejestracja: 24 sie 2021, 5:30

Re: CYC Motor X1 STEALTH BAC855 konfiguracja wspomagania

Post autor: dareksad »

To zaczynam wymianę, więc najpierw porównanie Gerboxa.
Różnice widać od razu i nie tylko wizualnie, również mechanicznie.
W starym (z lewej strony) to wielkie łożysko (igiełkowe) działa tragicznie i jest dość głośne, być może to w nim był cały problem. W nowym (z prawej strony) zastosowano większe łożysko maszynowe, przez co pracuje jak "masełko" i jest totalnie cicho.
Przy okazji wymiany Gerboxa zdecydowałem się na mosiężne zębatki żeby trochę wyciszyć pracę, choć ciszej jest tylko przy niższych obrotach silnika.
Będzie nowy łańcuch, to sprawdzę ile jest wyciągnięty względem nowego.
Załączniki
IMG_20231115_190707.jpg
IMG_20231115_190745.jpg
IMG_20231115_190808.jpg
Atak_Snajpera
Forumowicz
Posty: 401
Rejestracja: 30 cze 2022, 16:27

Re: CYC Motor X1 STEALTH BAC855 konfiguracja wspomagania

Post autor: Atak_Snajpera »

Mocno zużyły ci się zębatki w przekładni planetarnej?
ODPOWIEDZ