reasumując: moja przygoda z BBSHD 1000W po czterech latach użytkowania... przebieg 17.900 km. Koszty poniesione w związku z awariami: sterownik 650 PLN, pierścień zapadkowy z obudową (large steel reduction chainring gear and cover) 80€ i kółko z zapadkami (pawl clutch/pedal freewheel) 20$ razem ok. 1200 PLN. Dorabiałem się z lokalnym Fachowcem (bez szydery przez DUŻE F) w temacie pierścienia zapadkowego, pół roku... (wycinany wodą:). Pan Henryk opracował projekt i obecnie jedna sztuka kosztuje ok 50 PLN. 1500 km. przejechane i nadal działa, zaznaczę że metal bez hartowania... Nie policzę łańcuchów i kaset... Rower przeszedł pełny remoncik wiosną tego roku, silnik z przeglądem i wymianą dwóch łożysk 250 PLN, rama pomalowana proszkowo 350 PLN, no i kilka ładnych godzin na rozebranie i poskładanie we własnym zakresie. Mimo wszystko nadal uważam że warto...
Pozdrawiam Janusz
cztery lata z BBSHD...
- janusz_b
- Nowicjusz
- Posty: 14
- Rejestracja: 29 sie 2019, 8:42
- WojtekErnest
- Forumowicz
- Posty: 3338
- Rejestracja: 02 maja 2017, 20:52
- Lokalizacja: Warszawa
Re: cztery lata z BBSHD...
Nie mniej wazne jest (obok czasu sumarycznego , przebiegu, kosztu) co ile czasu miales awarię która Ci unieruchamiala rower.
Wcześniej : Pomógł 69 razy, postów 3,2+ tys. - wiadomo gdzie ...
- janusz_b
- Nowicjusz
- Posty: 14
- Rejestracja: 29 sie 2019, 8:42
Re: cztery lata z BBSHD...
... dwanaście dni czekałem na obudowę z pierścieniem zapadkowym i to był najdłuższy przestój wykorzystany na na... radość z jazdy "analogiem" )) jak padł sterownik silnika, to zakup na alledrogo, ale szybko 3 dni postojowe elektryka. Wtedy też rozpoczęły się poszukiwania "fachowca" i zamówienie u "alibaby" następnej obudowy, co by był zapas... aktualnie wymiana samego pierścienia, wiąże się z wizytą w najbliższym warsztacie samochodowym w celu usunięcia zajechanego elementu, gdyż jego wykręcenie bez nadpalenia migomatem jest niemożliwe ;( mając do dyspozycji trzy kompletne obudowy i wykonane przez Fachowca pierścienie (które posiadają lewy gwint) brak jest przestojów ))
- tas
- Administrator
- Posty: 3004
- Rejestracja: 27 kwie 2017, 15:10
- Lokalizacja: Żywiec
- Kontakt:
Re: cztery lata z BBSHD...
Nieźle, niby niepozorny napęd centralny a aby móc z niego korzystać trzeba taką rzesze fachowców, warsztatów, specjalistycznych narzędzi, części i pracy mieć w pogotowiu
Silniki, sterowniki, BMSy: https://nexun.pl tel: +48 33 50 00 105
Tanie ogniwa: https://e-foton.pl
----------------------
Mój blog o rowerach elektrycznych: http://ebike.nexun.pl
Tanie ogniwa: https://e-foton.pl
----------------------
Mój blog o rowerach elektrycznych: http://ebike.nexun.pl
-
- Forumowicz
- Posty: 175
- Rejestracja: 17 wrz 2020, 11:14
Re: cztery lata z BBSHD...
Ta bo jak ktoś jeździ hubem to nic się nie psuje sterowniki się nie palą, osie się nie ukręcają, blokad wycinanych u fachów na CNC nie potrzeba, nowych osi od tokarzy też nie trzeba...
Ten pierścień zapadkowy w bafangach wszelkiej maści (bo ten sam mechanizm wszędzie stosują) ulega czasami uszkodzeniu ale nie słyszałem, żeby komuś po wymianie znów to się zużyło. Tak czy tak ktoś wpadł na pomysł żeby włożyć tam łożysko jednokierunkowe no i po problemie za parę złotych bez fachowców.
Ten pierścień zapadkowy w bafangach wszelkiej maści (bo ten sam mechanizm wszędzie stosują) ulega czasami uszkodzeniu ale nie słyszałem, żeby komuś po wymianie znów to się zużyło. Tak czy tak ktoś wpadł na pomysł żeby włożyć tam łożysko jednokierunkowe no i po problemie za parę złotych bez fachowców.
- janusz_b
- Nowicjusz
- Posty: 14
- Rejestracja: 29 sie 2019, 8:42
Re: cztery lata z BBSHD...
... BBSHD różni się konstrukcją z bbs-01 i 02 niestety w rozmowach z posiadaczami wcześniejszych wersji bafanga i wglądu do bebechów mojego, doszliśmy do wniosku, że byłoby to wykonalne przy dużych zmianach konstrukcyjnych...