Strona 1 z 1

silnik do roweru z hamulcem Torpedo

: 28 sie 2023, 14:39
autor: ozzik
Dzień dobry. Jestem tu nowy choć 6 lat temu udało mi się zrobić konwersję . Poszukuję rozwiązania do roweru żony "Electra" , który ma hamulec tzw kontrę lub inaczej Torpedo w tylnym kole . Chciałbym jej rower przerobić i zamontować silnik. żeby nie rozwalać za bardzo roweru więc pierwsza myśl to żeby to był silnik centralny. Kiedyś były takie silniki TSDZ ale słyszałem że bardzo awaryjne i na ta chwilę ich nie ma . Czy ktoś mógłby mi polecić jakieś rozwiązanie ?. Nie zależy mi na wodotryskach a na zwykłym wspomaganiu z obowiązkową manetką

Re: silnik do roweru z hamulcem Torpedo

: 28 sie 2023, 15:03
autor: zielony71
Najłatwiej będzie dać silnik w przednie koło. Wtedy z tyłu hamulec zostaje tak jak był i nic nie trzeba mieszać.

Re: silnik do roweru z hamulcem Torpedo

: 28 sie 2023, 16:23
autor: Robi68
Dokładnie popieram silnik w przednie koło. Najprostsze, najtańsze rozwiązanie a bardzo satysfakcjonujące do normalnej jazdy. Wole poruszać się po mieście, ulicach, ścieżkach takim rowerem niż TSDZ2. Manetka swoje robi:) a i mocy wydaje się więcej niż w TSDZ2.

Re: silnik do roweru z hamulcem Torpedo

: 28 sie 2023, 17:01
autor: markkar
ozzik pisze:
28 sie 2023, 14:39
Dzień dobry. Jestem tu nowy choć 6 lat temu udało mi się zrobić konwersję . Poszukuję rozwiązania do roweru żony "Electra" , który ma hamulec tzw kontrę lub inaczej Torpedo w tylnym kole . Chciałbym jej rower przerobić i zamontować silnik. żeby nie rozwalać za bardzo roweru więc pierwsza myśl to żeby to był silnik centralny. Kiedyś były takie silniki TSDZ ale słyszałem że bardzo awaryjne i na ta chwilę ich nie ma . Czy ktoś mógłby mi polecić jakieś rozwiązanie ?. Nie zależy mi na wodotryskach a na zwykłym wspomaganiu z obowiązkową manetką
https://www.pswpower.com/products/europ ... unction-21

Co prawda bez manetki ale jak się uprzesz to wstawisz.
A z awaryjnością to powtarzanie legend, jak używa się zgodnie z możliwościami to będzie służył.

Re: silnik do roweru z hamulcem Torpedo

: 29 sie 2023, 8:17
autor: tas
No to popatrz na forum ile jest postów z awaryjnością TSDZ mimo, że to jakiś nieduży procent napędów, a ile jest z awariami zestawów w kole ;)
Ja na sklepie mam TSDZ i to w wersji słabej, 500W i mają te napędy ponad 20% awaryjność w skali roku, napędy w kole mają poniżej 1%. Przepaść :)

Re: silnik do roweru z hamulcem Torpedo

: 29 sie 2023, 8:34
autor: tkoko
tas pisze:
29 sie 2023, 8:17
No to popatrz na forum ile jest postów z awaryjnością TSDZ mimo, że to jakiś nieduży procent napędów, a ile jest z awariami zestawów w kole ;)
słowo klucz Markkara
markkar pisze:
28 sie 2023, 17:01
........, jak używa się zgodnie z możliwościami to będzie służył.
silnik jest dla ;
ozzik pisze:
28 sie 2023, 14:39
........ Poszukuję rozwiązania do roweru żony....
Jeżeli żona nie jest przyszłą Włoszczowską, tylko jak mniemam, "spokojna/miejską" użytkowniczką roweru, to propozycja Markkara TSDZ2, 350 wat, jest w mojej ocenie sensowna/najprostsza, i nie sądzę że bardziej awaryjna od innych silników, ale wybór należy do użytkowników.

Re: silnik do roweru z hamulcem Torpedo

: 29 sie 2023, 8:55
autor: zielony71
Nie widziałem tego roweru na oczy, ale przypuszczam, że skoro ma hamulec w piaście to nie ma tam przerzutek. Jak to się ma do "spokojnej" eksploatacji TSDZ? Bo ja mam wrażenie, że będzie on bez przerwy przeciążany?

Re: silnik do roweru z hamulcem Torpedo

: 29 sie 2023, 12:25
autor: markkar
tas pisze:
29 sie 2023, 8:17
No to popatrz na forum ile jest postów z awaryjnością TSDZ mimo, że to jakiś nieduży procent napędów, a ile jest z awariami zestawów w kole ;)
Ja na sklepie mam TSDZ i to w wersji słabej, 500W i mają te napędy ponad 20% awaryjność w skali roku, napędy w kole mają poniżej 1%. Przepaść :)
A dla mnie przepaść to jeżdżenie na manetce czy samym pasie, bez czujnika nacisku i z kowadłem w kole.
To że silnik w kole jest mniej awaryjny to chyba zrozumiałe, tam jedynie łożysko może się popsuć, wspomnę jeszcze że kilka lat temu pokazywałeś na youtube i zalecałeś wstawić czujnik odcięcia w huba bo większość ich nie miała. To te popalone silniki, bez odcięcia, używane niezgodnie z parametrami policzyłeś do 1%?
Jeżeli tsdz2 używa się zgodnie z możliwościami, nie licząc na cud fizyki i chwyt marketingowy 750W jest tak samo awaryjny jak inne midy dostępne na rynku.

Re: silnik do roweru z hamulcem Torpedo

: 29 sie 2023, 16:08
autor: ozzik
Dziękuje za informacje w takim razie zostaje przednie koło chociaż szkoda

Re: silnik do roweru z hamulcem Torpedo

: 31 sie 2023, 19:54
autor: Robi68
ozzik pisze:
29 sie 2023, 16:08
Dziękuje za informacje w takim razie zostaje przednie koło chociaż szkoda
Żadna szkoda, jak nie po górach tylko miasto, leśne ścieżki to sama przyjemność. A i odpocząć sobie można jadąc na lenia na samej manetce. Mam zestaw z PSW MXUSA XF07 mały ale sprytny. Kupiłem z ciekawości jak takie maleństwo sobie poradzi i jestem bardzo pozytywnie zaskoczony. Bardzo lubię na nim jazdę i mam odczucie większego wsparcia niż z TSDZ2. :) Tylko baterię dałem 48V. Rozumiem zalety TSDZ2 bardzo naturalna jazda, ale jednak brak w nim mocy jak dla mnie. A może nie w nim tylko we mnie:)

Re: silnik do roweru z hamulcem Torpedo

: 02 wrz 2023, 10:03
autor: borsuk
markkar pisze:
29 sie 2023, 12:25
Jeżeli tsdz2 używa się zgodnie z możliwościami, nie licząc na cud fizyki i chwyt marketingowy 750W jest tak samo awaryjny jak inne midy dostępne na rynku.
Tu sie nie zgodzę, Bafang BBS jest mniej awaryjny, natomiast ma poważną wadę - ustawienia fabryczne są do d..., a nie każdy potrafi je sobie odpowiednio ustawić, no i jest sporo droższy (o 6 -7 stówek).