V brake

Dział poświęcony fabrycznym samochodom elektrycznym
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Wojtas
Forumowicz
Posty: 613
Rejestracja: 24 lut 2018, 19:42
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

V brake

Post autor: Wojtas »

Noszę się z zamiarem wymiany swoich Tektro (jakieś stockowe) na coś konkretniejszego, bo nie chcę zakładać tarcz gdyż u mnie to prawie nie możliwe i generalnie kłopotliwe. Pomyślałem nad zakupem jakichś konkretnych i myślę o tych :

https://www.sram.com/avid/products/single-digit-7

Klamki chyba zostawię ale podobno te szczęki są bardzo dobre. Będę wdzięczny za opinie lub sugestie.
Kands Maestro 29er
Mxus XF40C 8x8, ML7245 ~1600W
13S8P LGMJ1 ~48V
MPe v6
Erider T9
Awatar użytkownika
Wojtas
Forumowicz
Posty: 613
Rejestracja: 24 lut 2018, 19:42
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Re: V brake

Post autor: Wojtas »

Zdecydowanie tak jednak naczytałem się, że te klocki mają większą siłę hamowania i ogólnie konstrukcja wysokiej klasy. Nie mam zamiaru oszczędzać na hamulcach więc chciałem jak najlepsze V'ki. Do tego wymienne okładziny aby nie musieć każdorazowo regulować.
Taki jest plan :)
Kands Maestro 29er
Mxus XF40C 8x8, ML7245 ~1600W
13S8P LGMJ1 ~48V
MPe v6
Erider T9
xyz2a
Forumowicz
Posty: 200
Rejestracja: 12 mar 2018, 19:43
Lokalizacja: Wrocław

Re: V brake

Post autor: xyz2a »

Też mam Kands Maestro i na tył wrzuciłem tarczę - ale to przez pomyłkę z doborem obręczy. Ogólnie to chyba najlepiej wspomagać hamulce regenem i powinno być ok.
GT-1500 16s3p LiPo 29er 7x9 NC
Awatar użytkownika
Wojtas
Forumowicz
Posty: 613
Rejestracja: 24 lut 2018, 19:42
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Re: V brake

Post autor: Wojtas »

Nie chcę tarcz zakładać, kłopotliwy montaż, miejsca mam mało, grube torque army, rozginanie ramy.... :)
Kands Maestro 29er
Mxus XF40C 8x8, ML7245 ~1600W
13S8P LGMJ1 ~48V
MPe v6
Erider T9
Awatar użytkownika
tatar
Forumowicz
Posty: 2556
Rejestracja: 19 lut 2018, 12:42
Lokalizacja: Warszawa

Re: V brake

Post autor: tatar »

Jeżdzłem i na tych avid 7 i różniastych.Podstawą są na pewno klocki najlepiej z met.szufladą i dobraną do obręczy/metal-alu/mieszanką gumową.Jednak sztywność ramion v-brek ma duże znaczenie,jak również przyłozenie klocka do obręczy-bezpośrednio,czy bardziej precyzyjnie równolegle-pantograf.Avid7 to b.wysoka półka w gamie V-brek/avida/kuty profil ramion/sztywne/ i podobno mocniejsza sprężyna ;)
Awatar użytkownika
tatar
Forumowicz
Posty: 2556
Rejestracja: 19 lut 2018, 12:42
Lokalizacja: Warszawa

Re: V brake

Post autor: tatar »

pomyśl o klamkach-najlepiej ze zmienną modulacją
Awatar użytkownika
Wojtas
Forumowicz
Posty: 613
Rejestracja: 24 lut 2018, 19:42
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Re: V brake

Post autor: Wojtas »

Dzięki Tatar. Czyli generalnie jest sens zainwestować. Myślę tylko jak to będzie współgrać z istniejącymi klamkami.
Kands Maestro 29er
Mxus XF40C 8x8, ML7245 ~1600W
13S8P LGMJ1 ~48V
MPe v6
Erider T9
Awatar użytkownika
tatar
Forumowicz
Posty: 2556
Rejestracja: 19 lut 2018, 12:42
Lokalizacja: Warszawa

Re: V brake

Post autor: tatar »

Będzie działało,ale zawsze może być lepiej/myślę,że klamki masz pod v-breki? :) / ;)
Awatar użytkownika
Wojtas
Forumowicz
Posty: 613
Rejestracja: 24 lut 2018, 19:42
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Re: V brake

Post autor: Wojtas »

Tak mam Shimano Alivio - klamkomanetki. Wymienię też linki i pancerze bo już troszku mają.
Kands Maestro 29er
Mxus XF40C 8x8, ML7245 ~1600W
13S8P LGMJ1 ~48V
MPe v6
Erider T9
xyz2a
Forumowicz
Posty: 200
Rejestracja: 12 mar 2018, 19:43
Lokalizacja: Wrocław

Re: V brake

Post autor: xyz2a »

Wojtas pisze:
18 kwie 2018, 11:49
Tak mam Shimano Alivio - klamkomanetki.
Przy okazji - jak sobie poradziłeś z montażem manetki i przycisków? Również posiadam klamkomanetki i po założeniu manetki przyspieszenia i przycisków całkowicie zablokowałem możliwość zmiany przerzutki.
GT-1500 16s3p LiPo 29er 7x9 NC
Awatar użytkownika
tatar
Forumowicz
Posty: 2556
Rejestracja: 19 lut 2018, 12:42
Lokalizacja: Warszawa

Re: V brake

Post autor: tatar »

Klamkomanetki,to d...pa zimna,ale na pewno będzie dużo lepiej.Obowiązkowo wymień pancerz i linki.Gdybyś dał ciut smaru teflonowego w pancerz/posmaruj linki/to będzie ok.
Awatar użytkownika
Wojtas
Forumowicz
Posty: 613
Rejestracja: 24 lut 2018, 19:42
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Re: V brake

Post autor: Wojtas »

xyz2a pisze:
18 kwie 2018, 12:15
Wojtas pisze:
18 kwie 2018, 11:49
Tak mam Shimano Alivio - klamkomanetki.
Przy okazji - jak sobie poradziłeś z montażem manetki i przycisków? Również posiadam klamkomanetki i po założeniu manetki przyspieszenia i przycisków całkowicie zablokowałem możliwość zmiany przerzutki.
Przyciąłem je szlifierką i jest git chociaż wygląda brzydko to da się zmieniać. Ogólnie myślę, kupić osobno manetki do przerzutek i osobno do hamulców i wywalić klamkomanetki. Musiałbym jednak dać dłuższą kierownicę....
Kombinacje alpejskie.
Kands Maestro 29er
Mxus XF40C 8x8, ML7245 ~1600W
13S8P LGMJ1 ~48V
MPe v6
Erider T9
ODPOWIEDZ