Biegi w mocnych e-bajkach - CUSTOMOWE rozwiązanie
- exmotech
- Forumowicz
- Posty: 323
- Rejestracja: 22 lut 2018, 16:19
Re: Biegi w mocnych e-bajkach - CUSTOMOWE rozwiązanie
Henio, ludzie się w to bawią bo mają duże przyzwyczajenia z rowerów analogowych. Ja też kiedyś miałem dużo biegów a skończyło się na 8x1 i jest idealnie w analogu. Poza tym jak masz silnik 250-1000W to faktycznie pedałowanie pomaga. Przy większych mocach to tylko zbędny bajer.
- noisuee
- Forumowicz
- Posty: 156
- Rejestracja: 20 lut 2018, 7:00
- Lokalizacja: Poznań
Re: Biegi w mocnych e-bajkach - CUSTOMOWE rozwiązanie
Są dwa style jazdy na e-biku.
Pierwszy to gdy chcemy poruszać się nim, nie męcząc się w ogóle. I wtedy podejście, że nie potrzebne są przerzutki jest słuszne. Kręcimy dla samego kręcenia, nie wkładając w to żadnej siły.
Jednak jest jeszcze drugie podejście, gdzie użytkownik chce zmachać się tak samo jak jadąc zwykłym rowerem, ale osiągać przy tym większe prędkości i zasięgi.
Samemu wyznaje drugą metodę i dlatego tak dobrałem przełożenia, że mogłem wspomagać rower przy prędkościach rzędu 40 -45km/h, czując, że mięśnie nóg dalej pracują a nie mielą tylko powietrza.
Pierwszy to gdy chcemy poruszać się nim, nie męcząc się w ogóle. I wtedy podejście, że nie potrzebne są przerzutki jest słuszne. Kręcimy dla samego kręcenia, nie wkładając w to żadnej siły.
Jednak jest jeszcze drugie podejście, gdzie użytkownik chce zmachać się tak samo jak jadąc zwykłym rowerem, ale osiągać przy tym większe prędkości i zasięgi.
Samemu wyznaje drugą metodę i dlatego tak dobrałem przełożenia, że mogłem wspomagać rower przy prędkościach rzędu 40 -45km/h, czując, że mięśnie nóg dalej pracują a nie mielą tylko powietrza.
- Kajman
- Forumowicz
- Posty: 1288
- Rejestracja: 18 maja 2018, 9:51
- Inc0
- Forumowicz
- Posty: 873
- Rejestracja: 28 lut 2018, 19:46
Re: Biegi w mocnych e-bajkach - CUSTOMOWE rozwiązanie
Dorzucę swoje 3 grosze :mam rowerek ..trajke z instalacja 1500W nominalnej mocy chwilowa moc ponad 2kw silnik 7x9 i mam cały zakres przełożeń napędu 3x9 52/42/30 + kaseta 11-32 i zawsze jazda na wspomaganiu (wkładam od siebie te statystyczne150-250W praktycznie w całym zakresie pracy silnika aż do maksymalnych prędkości czyli do około 40km/h). Na wspomaganiu poruszam się na dwóch największych blatach i wykorzystuje przy tym 5 najmniejszych zębatek kasety czyli w sumie 2x5 było by wystarczające ale trajka to takie zwierze które słabo bez "prondu" górki bierze wiec na ewentualność powrotu bez "prondu" trzymam sobie komplecik przełożeń pomijając drobny szczegół pt : było to na wyposażeniu przed konwersja i to być może jest odpowiedz na henia pytanie
P.S henio tak poza końkursem zmieniając blat bez zmiany zębatki z tyłu wrzucamy 2biegi w góre lub w dół , dlatego każdorazowa zmianę blatu w górę lub w dół warto jednocześnie kontrować zmiana przełożenia kasety w dół/górę o 1
P.S henio tak poza końkursem zmieniając blat bez zmiany zębatki z tyłu wrzucamy 2biegi w góre lub w dół , dlatego każdorazowa zmianę blatu w górę lub w dół warto jednocześnie kontrować zmiana przełożenia kasety w dół/górę o 1
Lepsze jest największym wrogiem dobrego.