kona stinky TL

Dział z częściami rowerowymi - ramy, amortyzatory, hamulce itp
ODPOWIEDZ
markex
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: 18 lip 2018, 19:49

kona stinky TL

Post autor: markex »

Witam chciałbym spytać się doświadczonych kolegów czy da się przerobić taką kone na elektryczną http://www.bikekatalog.pl/2011/rowery/5 ... Stinky.TL/
rozmiar 20 cali, rower jest w dobrym stanie technicznym no i ma dużą ramę, mam 187 cm 88 kg, chciałbym włożyć pojemny akumulator w 2 rzędach min. 200 ogniw tak żeby ogniwa wytrzymały prąd sterownika 60A co Wy na to pozdrawiam.
Dzjohnyj
Forumowicz
Posty: 88
Rejestracja: 18 lut 2018, 22:41
Lokalizacja: Warszawa

Re: kona stinky TL

Post autor: Dzjohnyj »

Nie wiem w jaki rodzaj przeróbki celowałeś, ale z tego co widzę jest tutaj sztywna oś i będzie problem z ulokowaniem silnika w pieście (można kombinować z robieniem adapterów, piłowaniem, itp.).
Czyli bez kombinowania pozostaje jedynie opcja z silnikiem centralnym.
Awatar użytkownika
Inc0
Forumowicz
Posty: 873
Rejestracja: 28 lut 2018, 19:46

Re: kona stinky TL

Post autor: Inc0 »

jeśli celujesz w moce rzędu do 3kW ciagłej mocy to jesteś skazany na silnik w kole i wówczas jak kolega wspomniał sztywna os stwarza pewien problem który czy to rama jest na sztywna oś czy na standardowa i tak musiałbyś rozwiązać , a mianowicie musisz zabezpieczyć silnik przed obruceniem osi i wyrwaniem w konsekwencji kabli , uszkodzeniu hali i sterownika . Można rozwiązać za pomocą odpowiednio skonstruowanych blokad obrotu osi silnika ściskanych na jedna lub dwie śruby z grubej blachy stalowej lub stopowej Al 6061 lub Al 7075 na szczęście jest to os 12mm czyli podobnie jak os silnika co daje swobodę przy projektowaniu blokady . kolejnym mankamentem jest mały trójkąt ramy żeby to nadrobić konieczne bedzie zbudowac puszke na ogniwa w dwóch szeregach czyli o szerokości około 15-16cm co możne kolidować z nogami lub korba
Jesli zamierzasz założyć silnik małej mocy by być w zgodzie z prawem to middrive (silnik centralny montowany pod korbe ) mocy 250W będzie na miejscu tylko pamiętaj żeby skuwacz i kilka ogniw łańcucha mieć zawsze pod ręka bo lubi mid od czasu do czasu urwać łąńcuch zwłąszcza 9/10/11 rzedowy a bez łańcucha to zostanie ci tylko "dwójka krajem" ( co ofc w przypadku silnika w kole nie bedzie miało miejsca)
Lepsze jest największym wrogiem dobrego.
markex
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: 18 lip 2018, 19:49

Re: kona stinky TL

Post autor: markex »

Dzięki koledzy za pomoc, celuje w silnik MXUS V3 3K-TURBO i baterie co najmniej 16s12p na ogniwach sanyo, czyli lepiej będzie poszukać starszą kone która ma zwykłą oś i do tego ma dobre miejsce na blokadę obrotu osi. Lepiej kupić troszkę droższy rower ale z dobrymi cześciami czy samą ramę i samemu składać lub zlecić, tak żeby nie wymieniać amorka i dampera co chwile pozdrawiam.
Awatar użytkownika
Inc0
Forumowicz
Posty: 873
Rejestracja: 28 lut 2018, 19:46

Re: kona stinky TL

Post autor: Inc0 »

To nie tak że jeśli rama jest na sztywna os 12mm to się nie nadaje otóż moim zdaniem nadaje się, bo czy to na os 10mm czy na 12 i tak musi być pancerna blokada osi a najlepiej z obu stron bo mxus 3k zwyczajnie obróci oś w standardowych widełkach i będzie po ptokach. Ten problem załatwia skutecznie wykonana z grubej blachy najlepiej 10 lub 12mm grubej stalowej lub z aluminium stopowego PA6 lub lepiej PA9 blokada osi ściskana śrubą lub dwoma śrubami. Co do osprzętu kaseta, przerzutka tylna przy maxusie 3k turbo to najwyższej kilka trybów będzie obsługiwać wiec osprzętu xt nie szukaj, i raczej co za tym idzie manetka również nie wiadomo jaka być nie musi, ale hamulce tarczowe hydrauliczne sa wskazane,widelec i damper jeśli celujesz w górskie szlaki i leśne ostępy pasuje wysokiej klasy wybrać. sugeruje albo poszukać samą ramę i uzbroić ją wedle upodobań i potrzeb lub poszukać używany rower z rama nie uszkodzona i full amortyzowana , dobrym osprzętem który można wykorzystać do swoich celów a co nie potrzebne zawsze można zbyć.
Lepsze jest największym wrogiem dobrego.
RalfPoster
Nowicjusz
Posty: 1
Rejestracja: 26 lip 2018, 13:58

Re: kona stinky TL

Post autor: RalfPoster »

Jestem nowy na forum jak i w temacie elektryków więc na wstępnie chciałem się przywitać! Planuję zbudować rower w oparciu o silnik MXUS V3 3K-TURBO oraz ramę Norco A-Line. Widziałem już konstrukcję na tej ramie i bardzo mi się podobają, a sama rama jest dosyć pancerna i ze sporym skokiem. Ramę mam dostępną ale od razu pojawił się problem sztywnej osi 12mm w tylnym kole. Somo wykonanie blokady jest dla mnie oczywistą koniecznością ale martwi mnie opis silnika gdzie podana jest oś o średnicy 14 mm. Czy to oznacza że muszę rozwiercić otwór w ramie czy też sam gwint montażowy osi ma inną średnicę? Druga kwestia to sam montaż bo zakładając, że montuje silnik zapleciony w obręcz z oponą to jest małe pole manewru z przekrzywianiem koła przy montażu więc widełki trzeba by rozciągnąć na całą szerokość osi silnika tak aby jednocześnie koło włożyć po obu stronach. W A-line’ie szerokość standardowa to 150 mm. Czy jesteście mi w stanie podać jaką długość ma oś silnika. I czy ewentualne rozgięcie ramy jest bezpieczne? Bardzo proszę o pomoc bo są to kluczowe pytania abym mógł ruszyć dalej. Dzięki z góry!
ODPOWIEDZ