Witam. Mam okazję kupić w bardzo dobrej cenie rower lecz nie mam pewności co do sprawności amortyzatora i dampera. Chciałem poznać waszą opinię odnośnie serwisowania obu amortyzatorów, czy serwisowanie jest wogóle opłacalne? Nie znam się na tym i nie chce na serwis wydać fortuny. Czy ktoś posiadał takie amortyzatory i jak mu służyły?
Amortyzator przedni: Rock Shox Tora 318 Coil (z blokadą w manetce)
Amortyzator tylni: Rock Shox Monarch 3.1
Sprzedający powiedział że są sprawne, aczkolwiek należy wykonać serwis.
Amortyzatory
- tas
- Administrator
- Posty: 2995
- Rejestracja: 27 kwie 2017, 15:10
- Lokalizacja: Żywiec
- Kontakt:
Re: Amortyzatory
Serwisuje się najczęściej uszczelki. Jeśli nie ma rys oraz wyczuwalnych luzów sugerujących zużycie tulei oraz pokrętła działają i jest na nie reakcja to raczej można kupić.
Silniki, sterowniki, BMSy: https://nexun.pl tel: +48 33 50 00 105
Tanie ogniwa: https://e-foton.pl
----------------------
Mój blog o rowerach elektrycznych: http://ebike.nexun.pl
Tanie ogniwa: https://e-foton.pl
----------------------
Mój blog o rowerach elektrycznych: http://ebike.nexun.pl
- MixhaL
- Forumowicz
- Posty: 240
- Rejestracja: 10 sie 2018, 14:56
Re: Amortyzatory
Serwis polega na wymianie oleju i nasmarowaniu amortyzatorów.
W przypadku postarzenia się uszczelek kurzowych - wymienia się je.
Niektóre rzeczy wymienia się przy każdym serwisie np oringi w sztycach hydraulicznych.
Przy braku serwisu już np po 2 latach damper i amor może nadawać się do wyrzucenia do kosza w ekstremalnych przypadkach lub naprawa ich przerośnie Twoje wyobrażenie( padnięty tłumik, wszystkie uszczelki, ślizgi, golenie, tłok itp...)
ODpowiadając w skrócie, TAK, serwis bardzo ale to bardzo się opłaca.
W przypadku postarzenia się uszczelek kurzowych - wymienia się je.
Niektóre rzeczy wymienia się przy każdym serwisie np oringi w sztycach hydraulicznych.
Przy braku serwisu już np po 2 latach damper i amor może nadawać się do wyrzucenia do kosza w ekstremalnych przypadkach lub naprawa ich przerośnie Twoje wyobrażenie( padnięty tłumik, wszystkie uszczelki, ślizgi, golenie, tłok itp...)
ODpowiadając w skrócie, TAK, serwis bardzo ale to bardzo się opłaca.