Zabezpieczenie osi silnika by GLEBOR CNC

Dział z częściami rowerowymi - ramy, amortyzatory, hamulce itp
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
glebor
Forumowicz
Posty: 410
Rejestracja: 04 maja 2017, 18:45
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Zabezpieczenie osi silnika by GLEBOR CNC

Post autor: glebor »

Witam. Ciągle brakuję odpowiednich zabezpieczeń w sklepach wiecznie nie ma, albo kosztują fortunę. Wkurzyłem się dzisiaj 2 godziny i mamy 2 oddzielne komplety 3D na frezarkę CNC.
Skopiowałem produkty fabryczne które zamówiłem na aliexpress.com

Pliki maszynowe w formacie do obrabiarek udostępnię zainteresowanym na PW za darmo!!!

Teraz drodzy forumowicze kilka pytań:
1. jaki materiał?
- blacha
- stal czarna
- stal C45
2. najtańsza metoda produkcji:
- laser
- cięcie wodą
- frezowanie z tafli metalu 4-5mm CNC?

Biorąc pod uwagę projekt i rysunek bez problemu przerobię to na format autocad i zapiszę w pliku maszynowym.
Liczę na seryjną produkcję i zejście z ceny max do 20zł, a o wiele bardziej chętnie do 7-10zł/szt.

Robię to dla dobra forumowiczów, bo blokad wiecznie nie ma w sklepach i potem się obracają silniki w ramie i urywaja kable z kawałkami uzwojeń... :(

W projekcie są 2 typy mocować osiowych:
- M14
ucho m14 z wym..jpg
- M12
ucho M12 pół wymiar.jpg
Z wymiarami zaokrągleń:
m12 z wymiarami pełne.jpg

Ramię do widelca:
ucho bez wymoarów.jpg
wymiary ucho.jpg
Wszystko, co potrzebne do budowy roweru kupisz w moim sklepie: https://mgvolt.pl
* Zestawy napędowe
* akumulatory
* zgrzewanie
* konwersje rowerów
Znajdziesz nas na FB grupa MG VOLT, YOUTUBE: https://www.youtube.com/mgvolt
TEL: 796782663
GrzegorzS
Forumowicz
Posty: 359
Rejestracja: 23 lut 2018, 0:14
Lokalizacja: Lubliniec

Re: Zabezpieczenie osi silnika by GLEBOR CNC

Post autor: GrzegorzS »

glebor pisze:
09 paź 2018, 20:33

Robię to dla dobra forumowiczów...
Kopiowanie kiepskich rozwiązań nie idzie w parze z tym co napisałeś.

Do mniejszych mocy starczy, nie rozwiązuje to problemu w mocniejszych rowerach.
Awatar użytkownika
Przemek
Forumowicz
Posty: 1003
Rejestracja: 03 maja 2017, 17:13
Lokalizacja: Katowice

Re: Zabezpieczenie osi silnika by GLEBOR CNC

Post autor: Przemek »

Dziękować Ci za dobry gest dla ludków
... ale ....tak jak kolega wyżej napisał te zabezpieczenia są same z siebie kiepskie jeśli używa sie regen to są na kilka razy i sie wyrabiają
proponuję jeśli masz zapal wykonać projekt to z możliwością zaciskania osi szubą która umożliwi późniejsze kasowanie ... choć raczej nie będzie potrzeby raz "zaciśnięta' oś jest nie do ruszenia, co do materiału z moich doświadczeń wynika że wystarczy zwykła stal grubość 6mm i niema bata żeby obróciło oś
pozdrawiam i pochwalam czyn społeczny ;)
Awatar użytkownika
glebor
Forumowicz
Posty: 410
Rejestracja: 04 maja 2017, 18:45
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: Zabezpieczenie osi silnika by GLEBOR CNC

Post autor: glebor »

nikt nie proponuję tego do mxusa k3 turbo i innych mocnych silników.

DO takich rozwiązań proponuję ktoś blokady zaciskane na śruby. Mnie chodzi o zabezpieczenia do silników przekładniowych i zestawów S1300/S1700, oracz nine continentów, mxusów 30H różnych rapidów z ebajkera itp rzeczy. Przede wszystkim z myślą o przednich silnikach, bo te jak się obrócą w ramie, to nie jest wesoło i przednie koło ucieknie przy 40km/h...

Zabepiczenia na indywidualne zamówienia robi ktoś na forum. Sebastian chyba?
liczę, że pomożecie i podpowiecie z czego wykonać te blokady.

Nie powiem, żeby były kiepskie. Ojciec na tym jeździ 3 sezon i dają wyśmienicie radę pod przednim silnikiem w trajce typu delta moc 1800W napędu.
Powiedzmy, że zabezpieczenia tego typu wytrzymują moce maxymalne do 2,5KW...
Wszystko, co potrzebne do budowy roweru kupisz w moim sklepie: https://mgvolt.pl
* Zestawy napędowe
* akumulatory
* zgrzewanie
* konwersje rowerów
Znajdziesz nas na FB grupa MG VOLT, YOUTUBE: https://www.youtube.com/mgvolt
TEL: 796782663
Awatar użytkownika
glebor
Forumowicz
Posty: 410
Rejestracja: 04 maja 2017, 18:45
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: Zabezpieczenie osi silnika by GLEBOR CNC

Post autor: glebor »

Przemku cenna uwaga bo w moich zestawach nie wyprowadzałem nigdy regena, dlatego też w sumie nigdy nie montowałem żadnych zabezpieczeń i nigdy jakikolwiek silnik nie obrócił się w ramie ale ci co jeżdżą w terenie lepiej, żeby jakieś zabezpieczenia mieli. Oprucz tanich zabezpieczeń za kilka (naście) zł zaprojektuję blokady także pod regena ze ściskiem osi na śrubkę m5 - myślę, że da radę. Śrubę, żeby się nie wyciągała dam 8.8 lub 10.9 i powinna bez problemu dać radę.

Cenne uwagi zawsze napędzają do działania ;)

Coś wymyślę i będę wrzucał kolejne projekty zabezpieczeń.
Wszystko, co potrzebne do budowy roweru kupisz w moim sklepie: https://mgvolt.pl
* Zestawy napędowe
* akumulatory
* zgrzewanie
* konwersje rowerów
Znajdziesz nas na FB grupa MG VOLT, YOUTUBE: https://www.youtube.com/mgvolt
TEL: 796782663
Awatar użytkownika
Przemek
Forumowicz
Posty: 1003
Rejestracja: 03 maja 2017, 17:13
Lokalizacja: Katowice

Re: Zabezpieczenie osi silnika by GLEBOR CNC

Post autor: Przemek »

glebor pisze:
09 paź 2018, 21:26
nikt nie proponuję tego do mxusa k3 turbo i innych mocnych silników.

........ nine continentów,.......
nie dalej jak miesiąc temu robiłem mocowania osi zaciskane do n9 16 x10, kolega ciężki ponad 120kg i rozdylal to zabezpieczenie lekko uszkadzając oś, tak że zależy też od masy kierownika i stylu jazdy, dodam że niema reena a silnik ze strachu skręcił tak że musiałem na klucz nałożyć rurę żeby nakrętka pościła :shock: .... taka sytuacja 8-)
Awatar użytkownika
glebor
Forumowicz
Posty: 410
Rejestracja: 04 maja 2017, 18:45
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: Zabezpieczenie osi silnika by GLEBOR CNC

Post autor: glebor »

Cóż zastanawiam się nad takim rozwiązaniem:
Skręcałoby się od razu zabezpieczenie z osią i nieruchomo byłaby dźwigienka do ramy na opaskę.
przymierzę zabezpieczenie, bo oczywiście delikatnie zrobić łuk tej dzwigni to żaden problem:
torque +.jpg
Już widzę, że raczej 2 cienkie śruby są potrzebne, a nie jedna żeby ograniczyć ruch dźwigni dodatkowo w jednej płaszczyźnie. Nie może to być za grube, bo może nie pasować. Blacha 6mm i po 2mm ścianki naokoło śruby, powinny dać radę.
Wszystko, co potrzebne do budowy roweru kupisz w moim sklepie: https://mgvolt.pl
* Zestawy napędowe
* akumulatory
* zgrzewanie
* konwersje rowerów
Znajdziesz nas na FB grupa MG VOLT, YOUTUBE: https://www.youtube.com/mgvolt
TEL: 796782663
Awatar użytkownika
glebor
Forumowicz
Posty: 410
Rejestracja: 04 maja 2017, 18:45
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: Zabezpieczenie osi silnika by GLEBOR CNC

Post autor: glebor »

W sklepowych zabezpieczeniach jest jeszcze jeden problem. Dzisiaj mierzyłem i wykonanie jest 14,1mm otwór. Ośka ma dokładnie 13,99 mierzone mikrometrem. Więc luz jest i zaraz się wytłucze. Jak robiliśmy pierścienie na CNC, to nabijało się je młotkiem gumowym na ośkę i zdejmowało ściągaczem np do sworzni z kulką zakłądaną na oś. Tak ciasne zabezpieczenia się nei rozklepywały wcale. Jak powstaje jakiś luz na połączeniu to momentalnie się powiększy... Inna rzecz, że ukręcona oś od silnika nie jest mi obca :( widziałem już 2 razy przez używanie regena... i pękła przy łożysku a nie przy pierścieniu (zmęczenie materiału na który cały czas działają 2 przeciwstawne siły skrętne na oś...)
Wszystko, co potrzebne do budowy roweru kupisz w moim sklepie: https://mgvolt.pl
* Zestawy napędowe
* akumulatory
* zgrzewanie
* konwersje rowerów
Znajdziesz nas na FB grupa MG VOLT, YOUTUBE: https://www.youtube.com/mgvolt
TEL: 796782663
Awatar użytkownika
Przemek
Forumowicz
Posty: 1003
Rejestracja: 03 maja 2017, 17:13
Lokalizacja: Katowice

Re: Zabezpieczenie osi silnika by GLEBOR CNC

Post autor: Przemek »

glebor pisze:
09 paź 2018, 22:09
W sklepowych zabezpieczeniach jest jeszcze jeden problem. Dzisiaj mierzyłem i wykonanie jest 14,1mm otwór. Ośka ma dokładnie 13,99 mierzone mikrometrem. Więc luz jest i zaraz się wytłucze......
no własnie oto biega, to nie jest na początku pasowane i jak kierownik jest ciężki to wyrobi sie raz dwa, inaczej jest tak jak piszesz o Ojcu on ma na przodzie a to inaczej wtedy pracuje.
glebor pisze:
09 paź 2018, 22:09
Jak robiliśmy pierścienie na CNC, to nabijało się je młotkiem gumowym na ośkę i zdejmowało ściągaczem np do sworzni z kulką zakłądaną na oś. Tak ciasne zabezpieczenia się nei rozklepywały wcale.
oto chodzi jak jest pasowane na "0" to będzie trwale ale jak ma 0.1mm bicia to sie rozdyla
Awatar użytkownika
tatar
Forumowicz
Posty: 2556
Rejestracja: 19 lut 2018, 12:42
Lokalizacja: Warszawa

Re: Zabezpieczenie osi silnika by GLEBOR CNC

Post autor: tatar »

Najlepsza blokada to taka,która jest ściskana śrubą.Zawsze jest możliwość skasowania luzu,a ten wcześnie czy póżniej wystąpi szczególnie przy regenie
wwojciech
Forumowicz
Posty: 266
Rejestracja: 20 lut 2018, 7:03

Re: Zabezpieczenie osi silnika by GLEBOR CNC

Post autor: wwojciech »

Glebor ten dwuczęściowy skrecany nie sprawdzi się, na wspólnej srubie tworzy się dzwignia rozrywajaca śrubę. Może lejpiej taki sam jednoczęściowy? Używam namiętnie 9c 10x6 z 45A i regen stanowi 90% hamowania- przez 15tys km nic nie obrocilo na nexunowej blokadzie(waze 80kg)
chris
Nowicjusz
Posty: 8
Rejestracja: 03 maja 2018, 16:53

Re: Zabezpieczenie osi silnika by GLEBOR CNC

Post autor: chris »

Mogę wykonać w przyzwoitej cenie, proszę o rysunki i określenie szt.
Awatar użytkownika
glebor
Forumowicz
Posty: 410
Rejestracja: 04 maja 2017, 18:45
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: Zabezpieczenie osi silnika by GLEBOR CNC

Post autor: glebor »

Cenna uwaga z rozrywaniem śruby, chociaż śruby 10,9 nie są plastyczne. Jak się dobrze przywali młotem, to pękają ale bez odkształceń. Zaprojektuję w wolnej chwili i wydrujuę na drukarce 3d, zeby zobaczyć, czy nie wadzi z elementami przeżutki / śrubami osi. Jak będzie pasować, puszczę na maszynę lub poszukam zleceniodawcy.

Mnie się wydaje, że te skręcane zabezpieczenia, to przerost formy nad treścią... Używałem regena w BMXie, jedno zabezpieczenie fabryczne, rege dużo hamował i nic sie nie działo. Z drugiej strony była zwykła tradycyjna oś okrągła, bez żadnych zabezpieczeń ani frezów. Jak ramy rowerowe są wykonane z plasteliny to się psują. Jak za płytko są osadzone osie i nie zapierają się na frezie, to też obróci. Jak jest dobrze osadzony silnik podpiłowana odpowiednio rama, żeby cała oś się schowała i do tego zabezpieczenie nawet podkładka z "cycuszkiem" to nigdy problemów nie miałem. Jak obróci, to albo za słabo oś przykręcona, albo rama jest z plasteliny. Do zwyłych silników na 1500W da radę. 9C na 45A, ma już 2,5KW w serii takie zestawy są raczej nigdzie oficjalnie w sklepach niedostępne.
Wszystko, co potrzebne do budowy roweru kupisz w moim sklepie: https://mgvolt.pl
* Zestawy napędowe
* akumulatory
* zgrzewanie
* konwersje rowerów
Znajdziesz nas na FB grupa MG VOLT, YOUTUBE: https://www.youtube.com/mgvolt
TEL: 796782663
Awatar użytkownika
glebor
Forumowicz
Posty: 410
Rejestracja: 04 maja 2017, 18:45
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: Zabezpieczenie osi silnika by GLEBOR CNC

Post autor: glebor »

Drążąc temat dalej dzisiaj dokonałem pomiaru osi.

Okazuję się niestety, e co firma, to ośka ma nieco inne wymiary.

Voilamart ma zabezpieczenia fi13,8 x 9,75mm
MXUS ma fi 13,85x9,85mm
Ođki wzmiary różnią się między sobą o 5-10 setnych i pewnie dla tego powstają luzy i te zabezpieczenia z czasem się rozpadają.

Zabezpieczenie skręcane w masowej produkcji raczej odpada, z powodu tego, że każdy wagacz ma inny kąt, inny kształt i trzeba zrobić coś uniwersalnego. Zastanawiam się, czy nie porobić rozmiarów różniących się między sobą o te 5 setnych i nie zrobić kilku wersji na ośkę m12 i m14.
I tak żeby to się opłacało na maszynę trzeba by puścić minimum te 500 sztuk i wtedy cena zejdzie do atrakcyjnych wartości dla forumowiczów.

Opaski skręcane na śrubę indywidualnie sebastain robił na forum w dobrej cenie, więc tym tematem się nie zajmę.
Wszystko, co potrzebne do budowy roweru kupisz w moim sklepie: https://mgvolt.pl
* Zestawy napędowe
* akumulatory
* zgrzewanie
* konwersje rowerów
Znajdziesz nas na FB grupa MG VOLT, YOUTUBE: https://www.youtube.com/mgvolt
TEL: 796782663
Awatar użytkownika
tatar
Forumowicz
Posty: 2556
Rejestracja: 19 lut 2018, 12:42
Lokalizacja: Warszawa

Re: Zabezpieczenie osi silnika by GLEBOR CNC

Post autor: tatar »

Rób @glebor.Nie każdy ma możliwość i predyspozycje,aby wykonać blokadę samemu,a grubość osi w silnikach jest powtarzalna,z małymi odchyłkami.Jeżeli cena,jak piszesz będzie atrakcyjna ,znajdziesz wielu chętnych pośród tych,którzy nie mają super mocnych silników.Reszta i tak robi blokady wg. własnego uznania i pomysłu. :)
Awatar użytkownika
glebor
Forumowicz
Posty: 410
Rejestracja: 04 maja 2017, 18:45
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: Zabezpieczenie osi silnika by GLEBOR CNC

Post autor: glebor »

Słuchajcie, potrzebuję pomocy w doborze materiału:
1. stal czarna S355
2. nierdzewna symbol 1,4301
3 wyjdą drożej niż chciałem z materiału REDOX 500 Będzie megasuper wytrzymały, tylko zastanawiam się, czy jest sens,bowychodzi 4zł więcej na każdym zabezpieczeniu, co przy 200sztukach ostro wali po kieszeni...

Pomoże ktoś?

Wybrałem zabezpieczenie 9,8mm frez (silniki mają od 9,7 do 9,9 taka tolerancja jest na osi, ale tolerancja cięcia laserem jest 0,1mm, więc zabezpieczenie powinno być albo ideane albo lekko za ciasne (lepiej podpiłować na ciasno, niż mieć luźne), widzę, te syfy ze sklepów mają średnicę 10,2, a luz można w stopniach liczyć, masakra! Zastosowałbym hardox, ale jak ktoś zacznie piłować i mu się pilnik stępi a zabezpieczenie będzie całe, to go szlak trafi :D Ja miałem kiedyś ucho dorabiane ze stali prasowanej na gorąco i hartowanej, to niczym tego się nie dało przewiercić... Wiertła cobaltowe się tępiły jedno po drugim...
Wszystko, co potrzebne do budowy roweru kupisz w moim sklepie: https://mgvolt.pl
* Zestawy napędowe
* akumulatory
* zgrzewanie
* konwersje rowerów
Znajdziesz nas na FB grupa MG VOLT, YOUTUBE: https://www.youtube.com/mgvolt
TEL: 796782663
grafffik

Re: Zabezpieczenie osi silnika by GLEBOR CNC

Post autor: grafffik »

stal czarna bedzie wystarczająca w zupełności. naprawdę.
swoją drogą, może to troche upierdliwy proces, ale czemu by nie zrobić po prostu zwykłych haków do ramy które były by po prostu przedłużone i skręcone ?
Awatar użytkownika
krzychu666
Forumowicz
Posty: 148
Rejestracja: 19 lut 2018, 19:52
Lokalizacja: wiskitki

Re: Zabezpieczenie osi silnika by GLEBOR CNC

Post autor: krzychu666 »

potrzebuje stali takiej potrzebuje stali owakiej wy budujecie czołgi czy rowery :D
elektryczna damka MXUS 3K 18S 35ah 50 A, MAXIM -MXUS 500W 14S 20ah 25A
Awatar użytkownika
TomaS
Forumowicz
Posty: 930
Rejestracja: 03 maja 2017, 10:00
Lokalizacja: Trójmiasto

Re: Zabezpieczenie osi silnika by GLEBOR CNC

Post autor: TomaS »

Pewnie ze zwykła wystarczy, ale w sumie lepiej najtańsza nierdzewna żeby to w miarę chociaż nierdzewialo po byle rysce na farbie, nie mówiąc o braku farby.
Jeżdżę na:
1. :SAMURAI BANSHE
2. :CARRERA BANSHE
Awatar użytkownika
TomaS
Forumowicz
Posty: 930
Rejestracja: 03 maja 2017, 10:00
Lokalizacja: Trójmiasto

Re: Zabezpieczenie osi silnika by GLEBOR CNC

Post autor: TomaS »

Temat umarł. Wyszło cos z tego ? Bo potrzebuję zwykłe podkładki na os M12 👍😉
Jeżdżę na:
1. :SAMURAI BANSHE
2. :CARRERA BANSHE
Leopold
Forumowicz
Posty: 109
Rejestracja: 19 lut 2018, 21:52
Lokalizacja: Zamość

Re: Zabezpieczenie osi silnika by GLEBOR CNC

Post autor: Leopold »

Osobiście problem rozwiązałem tak jak na zdjęciu: img https://onedrive.live.com/?v=photos&cid ... =OneUp.jpg /img
W przypadkach jednostkowych to najlepsze chyba rozwiązanie.
Leopold
Awatar użytkownika
tatar
Forumowicz
Posty: 2556
Rejestracja: 19 lut 2018, 12:42
Lokalizacja: Warszawa

Re: Zabezpieczenie osi silnika by GLEBOR CNC

Post autor: tatar »

TomaS pisze:
23 lut 2019, 13:36
Temat umarł. Wyszło cos z tego ? Bo potrzebuję zwykłe podkładki na os M12 👍😉
A czy widziałeś gdzieś temat glebora ,który został zakończony finalnym produktem? ;)
mr_x
Forumowicz
Posty: 515
Rejestracja: 26 wrz 2018, 19:19

Re: Zabezpieczenie osi silnika by GLEBOR CNC

Post autor: mr_x »

Leopold pisze:
23 lut 2019, 23:20
Osobiście problem rozwiązałem tak jak na zdjęciu: img https://onedrive.live.com/?v=photos&cid ... =OneUp.jpg /img
W przypadkach jednostkowych to najlepsze chyba rozwiązanie.
Link nie działa, przekierowuje do zalogowania się do konta Microsoft.
Leopold
Forumowicz
Posty: 109
Rejestracja: 19 lut 2018, 21:52
Lokalizacja: Zamość

Re: Zabezpieczenie osi silnika by GLEBOR CNC

Post autor: Leopold »

Już działa, przepraszam.
Leopold
Awatar użytkownika
glebor
Forumowicz
Posty: 410
Rejestracja: 04 maja 2017, 18:45
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: Zabezpieczenie osi silnika by GLEBOR CNC

Post autor: glebor »

Pojawia się moduł Blokady glebor V2 -> i tak musiałem zrobić projekt do QS motora na oś M16, oto przedstawiam do oceny:
Obrazek

Dźwigienka rozłączana, gdyż na pewno wielu osobom nie będzie pasowała na równo z osią, teoretycznie da się dystansować podkładkami tak samo i nie wiem, czy dzielić tą dźwignię, czy nie. Połączenie jest wielorowkowe, także nie ma żadnych szans, żeby dźwigienka się obruciła sama. QSy 6T generują większy moment niż zwykłe 9C, mxus itp.

Cały czas chodzi mi po głowie blokada na docisk śrubowy uniwersalna, ale coś nie mam weny na prototyp. Tak też na pewno powstanie do wiosny do silników 3K turbo. Oceniajcie wszelkie sugestie mile widziane.

Wzmocnienie do ramy jest na 2 opaski, żeby jedna nie puściła :) Metoda obróbki CNC, koszta na razie nie znane, na pewno nie będzie to 10zł za element, tylko sporo więcej. Niemniej i tak taniej, niż spawać ramę jak się oś obróci...

Długość dźwigni 15cm, podczas gdy standardoweze śrubką mają ok 10cm +/-
Wszystko, co potrzebne do budowy roweru kupisz w moim sklepie: https://mgvolt.pl
* Zestawy napędowe
* akumulatory
* zgrzewanie
* konwersje rowerów
Znajdziesz nas na FB grupa MG VOLT, YOUTUBE: https://www.youtube.com/mgvolt
TEL: 796782663
Awatar użytkownika
Przemek
Forumowicz
Posty: 1003
Rejestracja: 03 maja 2017, 17:13
Lokalizacja: Katowice

Re: Zabezpieczenie osi silnika by GLEBOR CNC

Post autor: Przemek »

glebor pisze:
02 sie 2019, 20:46
....
Cały czas chodzi mi po głowie blokada na docisk śrubowy uniwersalna, ....
tylko taki sposób montażu poprzez zaciśniecie jej na osi pozwoli bezpiecznie ją użytkować
zwykła nakładana blokado według mnie niema prawa poprawnie działać bo sie szybko wyrobi , nie wspominając już o regenie ...
jedynie zacisk
Awatar użytkownika
Przemek
Forumowicz
Posty: 1003
Rejestracja: 03 maja 2017, 17:13
Lokalizacja: Katowice

Re: Zabezpieczenie osi silnika by GLEBOR CNC

Post autor: Przemek »

Obrazek
chrisoft
Nowicjusz
Posty: 27
Rejestracja: 25 maja 2018, 18:38

Re: Zabezpieczenie osi silnika by GLEBOR CNC

Post autor: chrisoft »

Przemek, przy takim rozwiązaniu dźwigienka nie będzie pasowała.
Awatar użytkownika
equid
Forumowicz
Posty: 783
Rejestracja: 26 mar 2018, 13:36
Lokalizacja: zory

Re: Zabezpieczenie osi silnika by GLEBOR CNC

Post autor: equid »

Zwykła nakłądana blokada wystarcza jak nie mama regena, jak jest regen to tylko i wyłącznie zaciskana blokada musi byc
Awatar użytkownika
glebor
Forumowicz
Posty: 410
Rejestracja: 04 maja 2017, 18:45
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: Zabezpieczenie osi silnika by GLEBOR CNC

Post autor: glebor »

Gdyby zrobić pasowanie ciasne i zrobić to zabezpieczenie konkretnie pod QS motor z myślą o wprasowaniu na oś albo wbiciu młotkiem to jest faktycznie sens robić ściskane blokady, gdy będą mega sztywne? Z czasem pewnie macie rację, że się rozklepią, śrubę można zawsze podciągnąć...

Jest możliwość, żeby zrobić 1/4 okręgu bez zębatki i ścisnąć śrubą oś będzie pasowałana ciasnewsunięcie,docisk ok 0,1mm nie zmieni praktycznie pasowania reszty uzębienia do dźwigienki.

Muszę chyba zrobić prototyp z nierdzewki...
Wszystko, co potrzebne do budowy roweru kupisz w moim sklepie: https://mgvolt.pl
* Zestawy napędowe
* akumulatory
* zgrzewanie
* konwersje rowerów
Znajdziesz nas na FB grupa MG VOLT, YOUTUBE: https://www.youtube.com/mgvolt
TEL: 796782663
ODPOWIEDZ