Zabezpieczenie osi silnika by GLEBOR CNC
-
- Forumowicz
- Posty: 266
- Rejestracja: 20 lut 2018, 7:03
Re: Zabezpieczenie osi silnika by GLEBOR CNC
Glebor ten dwuczęściowy skrecany nie sprawdzi się, na wspólnej srubie tworzy się dzwignia rozrywajaca śrubę. Może lejpiej taki sam jednoczęściowy? Używam namiętnie 9c 10x6 z 45A i regen stanowi 90% hamowania- przez 15tys km nic nie obrocilo na nexunowej blokadzie(waze 80kg)
-
- Nowicjusz
- Posty: 8
- Rejestracja: 03 maja 2018, 16:53
Re: Zabezpieczenie osi silnika by GLEBOR CNC
Mogę wykonać w przyzwoitej cenie, proszę o rysunki i określenie szt.
- glebor
- Forumowicz
- Posty: 410
- Rejestracja: 04 maja 2017, 18:45
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Re: Zabezpieczenie osi silnika by GLEBOR CNC
Cenna uwaga z rozrywaniem śruby, chociaż śruby 10,9 nie są plastyczne. Jak się dobrze przywali młotem, to pękają ale bez odkształceń. Zaprojektuję w wolnej chwili i wydrujuę na drukarce 3d, zeby zobaczyć, czy nie wadzi z elementami przeżutki / śrubami osi. Jak będzie pasować, puszczę na maszynę lub poszukam zleceniodawcy.
Mnie się wydaje, że te skręcane zabezpieczenia, to przerost formy nad treścią... Używałem regena w BMXie, jedno zabezpieczenie fabryczne, rege dużo hamował i nic sie nie działo. Z drugiej strony była zwykła tradycyjna oś okrągła, bez żadnych zabezpieczeń ani frezów. Jak ramy rowerowe są wykonane z plasteliny to się psują. Jak za płytko są osadzone osie i nie zapierają się na frezie, to też obróci. Jak jest dobrze osadzony silnik podpiłowana odpowiednio rama, żeby cała oś się schowała i do tego zabezpieczenie nawet podkładka z "cycuszkiem" to nigdy problemów nie miałem. Jak obróci, to albo za słabo oś przykręcona, albo rama jest z plasteliny. Do zwyłych silników na 1500W da radę. 9C na 45A, ma już 2,5KW w serii takie zestawy są raczej nigdzie oficjalnie w sklepach niedostępne.
Mnie się wydaje, że te skręcane zabezpieczenia, to przerost formy nad treścią... Używałem regena w BMXie, jedno zabezpieczenie fabryczne, rege dużo hamował i nic sie nie działo. Z drugiej strony była zwykła tradycyjna oś okrągła, bez żadnych zabezpieczeń ani frezów. Jak ramy rowerowe są wykonane z plasteliny to się psują. Jak za płytko są osadzone osie i nie zapierają się na frezie, to też obróci. Jak jest dobrze osadzony silnik podpiłowana odpowiednio rama, żeby cała oś się schowała i do tego zabezpieczenie nawet podkładka z "cycuszkiem" to nigdy problemów nie miałem. Jak obróci, to albo za słabo oś przykręcona, albo rama jest z plasteliny. Do zwyłych silników na 1500W da radę. 9C na 45A, ma już 2,5KW w serii takie zestawy są raczej nigdzie oficjalnie w sklepach niedostępne.
Wszystko, co potrzebne do budowy roweru kupisz w moim sklepie: https://mgvolt.pl
* Zestawy napędowe
* akumulatory
* zgrzewanie
* konwersje rowerów
Znajdziesz nas na FB grupa MG VOLT, YOUTUBE: https://www.youtube.com/mgvolt
TEL: 796782663
* Zestawy napędowe
* akumulatory
* zgrzewanie
* konwersje rowerów
Znajdziesz nas na FB grupa MG VOLT, YOUTUBE: https://www.youtube.com/mgvolt
TEL: 796782663
- glebor
- Forumowicz
- Posty: 410
- Rejestracja: 04 maja 2017, 18:45
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Re: Zabezpieczenie osi silnika by GLEBOR CNC
Drążąc temat dalej dzisiaj dokonałem pomiaru osi.
Okazuję się niestety, e co firma, to ośka ma nieco inne wymiary.
Voilamart ma zabezpieczenia fi13,8 x 9,75mm
MXUS ma fi 13,85x9,85mm
Ođki wzmiary różnią się między sobą o 5-10 setnych i pewnie dla tego powstają luzy i te zabezpieczenia z czasem się rozpadają.
Zabezpieczenie skręcane w masowej produkcji raczej odpada, z powodu tego, że każdy wagacz ma inny kąt, inny kształt i trzeba zrobić coś uniwersalnego. Zastanawiam się, czy nie porobić rozmiarów różniących się między sobą o te 5 setnych i nie zrobić kilku wersji na ośkę m12 i m14.
I tak żeby to się opłacało na maszynę trzeba by puścić minimum te 500 sztuk i wtedy cena zejdzie do atrakcyjnych wartości dla forumowiczów.
Opaski skręcane na śrubę indywidualnie sebastain robił na forum w dobrej cenie, więc tym tematem się nie zajmę.
Okazuję się niestety, e co firma, to ośka ma nieco inne wymiary.
Voilamart ma zabezpieczenia fi13,8 x 9,75mm
MXUS ma fi 13,85x9,85mm
Ođki wzmiary różnią się między sobą o 5-10 setnych i pewnie dla tego powstają luzy i te zabezpieczenia z czasem się rozpadają.
Zabezpieczenie skręcane w masowej produkcji raczej odpada, z powodu tego, że każdy wagacz ma inny kąt, inny kształt i trzeba zrobić coś uniwersalnego. Zastanawiam się, czy nie porobić rozmiarów różniących się między sobą o te 5 setnych i nie zrobić kilku wersji na ośkę m12 i m14.
I tak żeby to się opłacało na maszynę trzeba by puścić minimum te 500 sztuk i wtedy cena zejdzie do atrakcyjnych wartości dla forumowiczów.
Opaski skręcane na śrubę indywidualnie sebastain robił na forum w dobrej cenie, więc tym tematem się nie zajmę.
Wszystko, co potrzebne do budowy roweru kupisz w moim sklepie: https://mgvolt.pl
* Zestawy napędowe
* akumulatory
* zgrzewanie
* konwersje rowerów
Znajdziesz nas na FB grupa MG VOLT, YOUTUBE: https://www.youtube.com/mgvolt
TEL: 796782663
* Zestawy napędowe
* akumulatory
* zgrzewanie
* konwersje rowerów
Znajdziesz nas na FB grupa MG VOLT, YOUTUBE: https://www.youtube.com/mgvolt
TEL: 796782663
- tatar
- Forumowicz
- Posty: 2556
- Rejestracja: 19 lut 2018, 12:42
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Zabezpieczenie osi silnika by GLEBOR CNC
Rób @glebor.Nie każdy ma możliwość i predyspozycje,aby wykonać blokadę samemu,a grubość osi w silnikach jest powtarzalna,z małymi odchyłkami.Jeżeli cena,jak piszesz będzie atrakcyjna ,znajdziesz wielu chętnych pośród tych,którzy nie mają super mocnych silników.Reszta i tak robi blokady wg. własnego uznania i pomysłu.
- glebor
- Forumowicz
- Posty: 410
- Rejestracja: 04 maja 2017, 18:45
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Re: Zabezpieczenie osi silnika by GLEBOR CNC
Słuchajcie, potrzebuję pomocy w doborze materiału:
1. stal czarna S355
2. nierdzewna symbol 1,4301
3 wyjdą drożej niż chciałem z materiału REDOX 500 Będzie megasuper wytrzymały, tylko zastanawiam się, czy jest sens,bowychodzi 4zł więcej na każdym zabezpieczeniu, co przy 200sztukach ostro wali po kieszeni...
Pomoże ktoś?
Wybrałem zabezpieczenie 9,8mm frez (silniki mają od 9,7 do 9,9 taka tolerancja jest na osi, ale tolerancja cięcia laserem jest 0,1mm, więc zabezpieczenie powinno być albo ideane albo lekko za ciasne (lepiej podpiłować na ciasno, niż mieć luźne), widzę, te syfy ze sklepów mają średnicę 10,2, a luz można w stopniach liczyć, masakra! Zastosowałbym hardox, ale jak ktoś zacznie piłować i mu się pilnik stępi a zabezpieczenie będzie całe, to go szlak trafi Ja miałem kiedyś ucho dorabiane ze stali prasowanej na gorąco i hartowanej, to niczym tego się nie dało przewiercić... Wiertła cobaltowe się tępiły jedno po drugim...
1. stal czarna S355
2. nierdzewna symbol 1,4301
3 wyjdą drożej niż chciałem z materiału REDOX 500 Będzie megasuper wytrzymały, tylko zastanawiam się, czy jest sens,bowychodzi 4zł więcej na każdym zabezpieczeniu, co przy 200sztukach ostro wali po kieszeni...
Pomoże ktoś?
Wybrałem zabezpieczenie 9,8mm frez (silniki mają od 9,7 do 9,9 taka tolerancja jest na osi, ale tolerancja cięcia laserem jest 0,1mm, więc zabezpieczenie powinno być albo ideane albo lekko za ciasne (lepiej podpiłować na ciasno, niż mieć luźne), widzę, te syfy ze sklepów mają średnicę 10,2, a luz można w stopniach liczyć, masakra! Zastosowałbym hardox, ale jak ktoś zacznie piłować i mu się pilnik stępi a zabezpieczenie będzie całe, to go szlak trafi Ja miałem kiedyś ucho dorabiane ze stali prasowanej na gorąco i hartowanej, to niczym tego się nie dało przewiercić... Wiertła cobaltowe się tępiły jedno po drugim...
Wszystko, co potrzebne do budowy roweru kupisz w moim sklepie: https://mgvolt.pl
* Zestawy napędowe
* akumulatory
* zgrzewanie
* konwersje rowerów
Znajdziesz nas na FB grupa MG VOLT, YOUTUBE: https://www.youtube.com/mgvolt
TEL: 796782663
* Zestawy napędowe
* akumulatory
* zgrzewanie
* konwersje rowerów
Znajdziesz nas na FB grupa MG VOLT, YOUTUBE: https://www.youtube.com/mgvolt
TEL: 796782663
Re: Zabezpieczenie osi silnika by GLEBOR CNC
stal czarna bedzie wystarczająca w zupełności. naprawdę.
swoją drogą, może to troche upierdliwy proces, ale czemu by nie zrobić po prostu zwykłych haków do ramy które były by po prostu przedłużone i skręcone ?
swoją drogą, może to troche upierdliwy proces, ale czemu by nie zrobić po prostu zwykłych haków do ramy które były by po prostu przedłużone i skręcone ?
- krzychu666
- Forumowicz
- Posty: 148
- Rejestracja: 19 lut 2018, 19:52
- Lokalizacja: wiskitki
Re: Zabezpieczenie osi silnika by GLEBOR CNC
potrzebuje stali takiej potrzebuje stali owakiej wy budujecie czołgi czy rowery
elektryczna damka MXUS 3K 18S 35ah 50 A, MAXIM -MXUS 500W 14S 20ah 25A
- TomaS
- Forumowicz
- Posty: 932
- Rejestracja: 03 maja 2017, 10:00
- Lokalizacja: Trójmiasto
Re: Zabezpieczenie osi silnika by GLEBOR CNC
Pewnie ze zwykła wystarczy, ale w sumie lepiej najtańsza nierdzewna żeby to w miarę chociaż nierdzewialo po byle rysce na farbie, nie mówiąc o braku farby.
- TomaS
- Forumowicz
- Posty: 932
- Rejestracja: 03 maja 2017, 10:00
- Lokalizacja: Trójmiasto
Re: Zabezpieczenie osi silnika by GLEBOR CNC
Temat umarł. Wyszło cos z tego ? Bo potrzebuję zwykłe podkładki na os M12
-
- Forumowicz
- Posty: 109
- Rejestracja: 19 lut 2018, 21:52
- Lokalizacja: Zamość
Re: Zabezpieczenie osi silnika by GLEBOR CNC
Osobiście problem rozwiązałem tak jak na zdjęciu: img https://onedrive.live.com/?v=photos&cid ... =OneUp.jpg /img
W przypadkach jednostkowych to najlepsze chyba rozwiązanie.
W przypadkach jednostkowych to najlepsze chyba rozwiązanie.
Leopold
- tatar
- Forumowicz
- Posty: 2556
- Rejestracja: 19 lut 2018, 12:42
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Zabezpieczenie osi silnika by GLEBOR CNC
A czy widziałeś gdzieś temat glebora ,który został zakończony finalnym produktem?
-
- Forumowicz
- Posty: 515
- Rejestracja: 26 wrz 2018, 19:19
Re: Zabezpieczenie osi silnika by GLEBOR CNC
Link nie działa, przekierowuje do zalogowania się do konta Microsoft.Leopold pisze: ↑23 lut 2019, 23:20Osobiście problem rozwiązałem tak jak na zdjęciu: img https://onedrive.live.com/?v=photos&cid ... =OneUp.jpg /img
W przypadkach jednostkowych to najlepsze chyba rozwiązanie.
-
- Forumowicz
- Posty: 109
- Rejestracja: 19 lut 2018, 21:52
- Lokalizacja: Zamość
- glebor
- Forumowicz
- Posty: 410
- Rejestracja: 04 maja 2017, 18:45
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Re: Zabezpieczenie osi silnika by GLEBOR CNC
Pojawia się moduł Blokady glebor V2 -> i tak musiałem zrobić projekt do QS motora na oś M16, oto przedstawiam do oceny:
Dźwigienka rozłączana, gdyż na pewno wielu osobom nie będzie pasowała na równo z osią, teoretycznie da się dystansować podkładkami tak samo i nie wiem, czy dzielić tą dźwignię, czy nie. Połączenie jest wielorowkowe, także nie ma żadnych szans, żeby dźwigienka się obruciła sama. QSy 6T generują większy moment niż zwykłe 9C, mxus itp.
Cały czas chodzi mi po głowie blokada na docisk śrubowy uniwersalna, ale coś nie mam weny na prototyp. Tak też na pewno powstanie do wiosny do silników 3K turbo. Oceniajcie wszelkie sugestie mile widziane.
Wzmocnienie do ramy jest na 2 opaski, żeby jedna nie puściła Metoda obróbki CNC, koszta na razie nie znane, na pewno nie będzie to 10zł za element, tylko sporo więcej. Niemniej i tak taniej, niż spawać ramę jak się oś obróci...
Długość dźwigni 15cm, podczas gdy standardoweze śrubką mają ok 10cm +/-
Dźwigienka rozłączana, gdyż na pewno wielu osobom nie będzie pasowała na równo z osią, teoretycznie da się dystansować podkładkami tak samo i nie wiem, czy dzielić tą dźwignię, czy nie. Połączenie jest wielorowkowe, także nie ma żadnych szans, żeby dźwigienka się obruciła sama. QSy 6T generują większy moment niż zwykłe 9C, mxus itp.
Cały czas chodzi mi po głowie blokada na docisk śrubowy uniwersalna, ale coś nie mam weny na prototyp. Tak też na pewno powstanie do wiosny do silników 3K turbo. Oceniajcie wszelkie sugestie mile widziane.
Wzmocnienie do ramy jest na 2 opaski, żeby jedna nie puściła Metoda obróbki CNC, koszta na razie nie znane, na pewno nie będzie to 10zł za element, tylko sporo więcej. Niemniej i tak taniej, niż spawać ramę jak się oś obróci...
Długość dźwigni 15cm, podczas gdy standardoweze śrubką mają ok 10cm +/-
Wszystko, co potrzebne do budowy roweru kupisz w moim sklepie: https://mgvolt.pl
* Zestawy napędowe
* akumulatory
* zgrzewanie
* konwersje rowerów
Znajdziesz nas na FB grupa MG VOLT, YOUTUBE: https://www.youtube.com/mgvolt
TEL: 796782663
* Zestawy napędowe
* akumulatory
* zgrzewanie
* konwersje rowerów
Znajdziesz nas na FB grupa MG VOLT, YOUTUBE: https://www.youtube.com/mgvolt
TEL: 796782663
- Przemek
- Forumowicz
- Posty: 1005
- Rejestracja: 03 maja 2017, 17:13
- Lokalizacja: Katowice
Re: Zabezpieczenie osi silnika by GLEBOR CNC
tylko taki sposób montażu poprzez zaciśniecie jej na osi pozwoli bezpiecznie ją użytkować
zwykła nakładana blokado według mnie niema prawa poprawnie działać bo sie szybko wyrobi , nie wspominając już o regenie ...
jedynie zacisk
- Przemek
- Forumowicz
- Posty: 1005
- Rejestracja: 03 maja 2017, 17:13
- Lokalizacja: Katowice
-
- Nowicjusz
- Posty: 27
- Rejestracja: 25 maja 2018, 18:38
Re: Zabezpieczenie osi silnika by GLEBOR CNC
Przemek, przy takim rozwiązaniu dźwigienka nie będzie pasowała.
- equid
- Forumowicz
- Posty: 783
- Rejestracja: 26 mar 2018, 13:36
- Lokalizacja: zory
Re: Zabezpieczenie osi silnika by GLEBOR CNC
Zwykła nakłądana blokada wystarcza jak nie mama regena, jak jest regen to tylko i wyłącznie zaciskana blokada musi byc
- glebor
- Forumowicz
- Posty: 410
- Rejestracja: 04 maja 2017, 18:45
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Re: Zabezpieczenie osi silnika by GLEBOR CNC
Gdyby zrobić pasowanie ciasne i zrobić to zabezpieczenie konkretnie pod QS motor z myślą o wprasowaniu na oś albo wbiciu młotkiem to jest faktycznie sens robić ściskane blokady, gdy będą mega sztywne? Z czasem pewnie macie rację, że się rozklepią, śrubę można zawsze podciągnąć...
Jest możliwość, żeby zrobić 1/4 okręgu bez zębatki i ścisnąć śrubą oś będzie pasowałana ciasnewsunięcie,docisk ok 0,1mm nie zmieni praktycznie pasowania reszty uzębienia do dźwigienki.
Muszę chyba zrobić prototyp z nierdzewki...
Jest możliwość, żeby zrobić 1/4 okręgu bez zębatki i ścisnąć śrubą oś będzie pasowałana ciasnewsunięcie,docisk ok 0,1mm nie zmieni praktycznie pasowania reszty uzębienia do dźwigienki.
Muszę chyba zrobić prototyp z nierdzewki...
Wszystko, co potrzebne do budowy roweru kupisz w moim sklepie: https://mgvolt.pl
* Zestawy napędowe
* akumulatory
* zgrzewanie
* konwersje rowerów
Znajdziesz nas na FB grupa MG VOLT, YOUTUBE: https://www.youtube.com/mgvolt
TEL: 796782663
* Zestawy napędowe
* akumulatory
* zgrzewanie
* konwersje rowerów
Znajdziesz nas na FB grupa MG VOLT, YOUTUBE: https://www.youtube.com/mgvolt
TEL: 796782663