Centrowanie koła

Dział z częściami rowerowymi - ramy, amortyzatory, hamulce itp
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
tatar
Forumowicz
Posty: 2556
Rejestracja: 19 lut 2018, 12:42
Lokalizacja: Warszawa

Re: Centrowanie koła

Post autor: tatar »

:D Pozwolę sobie rozwinąć nieco temat.Koło w rowerze ,szczególnie z zaplecionym silnikiem ,wymaga dbałości już przy składaniu jeżeli chodzi o rodzaj obręczy/rowerowa nyplowana lub nie/pojedyncza lub wielokomorowa/obręcz moto z przetłoczeniami na szprychy lub nie.SZPRYCHY;zwykłe ocynkowane,nierdzewka zwykła lub kuta/również nyple są ważne/,a także ich grubość.ZAPLOT-stycznie/słoneczko/,2 krzyże,3 krzyże i sposób i poprowadzenia/np.z przeplotem/W obręczach moto istotna jest grubość szprych-cienkie wymagają podkładek pod nyple i to starannie dobranych pod średnicę nypla .Często rozwiercamy piastę/kołnierz/silnika zapominając o lekkim podfrezowaniu krawędzi otworu/np wiertłem o większej średnicy,po to,aby stożek nypla przylegał większą powierzchnią.W teorii zaplecenie koła i jego centrowanie jest w miarę prostą czynnością,w praktyce wymaga wiedzy już na etapie doboru komponentów,póżniej przy zaplataniu i centrowaniu.Jako przykład koła moto;po założeniu do roweru/?/,powinno przejechać kilkadziesiąt kilometrów i dopiero po tym następuje dociągnięcie szprych ,,na gotowo''.Koło silnikiem pracuje w specyficznych warunkach/szczególnie z ciężkim silnikiem/ i jest narażone nie tylko na obciążenia statyczne i dynamiczne,ale też oddziaływują na nie wibracje magnetyczne silnika, a odziaływanie regenu jest zabójcze, bowiem powoduje pracę szprych już ułożonych, w drugą stronę z siłą nie porównywalną do siły hamowania/wibracja/Dbajmy o nasze koła mając na uwadze choćby tę garść informacji/aby nie rozwijać zbytnio tematu/ i kontrolujmy jednak naciąg szprych choćby od czasu do czasu. Porównywanie koła w ebiku, do koła w zwykłym analogu jest co najmniej nietrafione .
Awatar użytkownika
tatar
Forumowicz
Posty: 2556
Rejestracja: 19 lut 2018, 12:42
Lokalizacja: Warszawa

Re: Centrowanie koła

Post autor: tatar »

Rozwiercanie/fazowanie/otworu w kołnierzu silnika oczywiście ma służyć lepszemu przyleganiu główki szprychy,a nie nypla jak z rozpędu napisałem .Pozwala jednocześnie,aby szprycha lepiej się ułożyła/różne kąty gięcia/
ODPOWIEDZ