Strona 1 z 3

Re: Rama E-KROSS Lite

: 14 sty 2019, 17:26
autor: szkuba
@leszcz z postów wnioskuję że chcesz dużego huba tam zamontować?. Właśnie skladam rower na QS205 35H z Barmalem 40A X2 pradem fazy 75A/85A i bateria 14S9P. Pod górki 26% podjeżdża na samym silniku i kole 24 ale myślę że na bardziej strome trzeba będzie dopedalowac.

Re: Rama E-KROSS Lite

: 15 sty 2019, 10:02
autor: leszcz
@szkuba, dochodzę do wniosku, że mxus 3k za duży do tej ramy. Chcę pedałować, więc mxus 30h powinien być ok z nexuna.

Natomiast obecnie nurtuje mnie rozmiar ramy. Poglądałem filmiki z ich strony https://www.facebook.com/Ekrossbikes/ i będę badać temat ale na 180cm do pedałowania wygląda na przymałą ta rama :(

W ogóle filmy reklamowe to nieźle kręcą (główny na https://www.facebook.com/Ekrossbikes/)

Re: Rama E-KROSS Lite

: 15 sty 2019, 10:52
autor: TomaS
:D

Proponuje porównać wymiary pierwszego lepszego znanego producenta ram np Merida do tej ramy castom

Najważniejsze wymiary to AH i W

Ja bym powiedział że ten castom to XXL :lol:

Re: Rama E-KROSS Lite

: 15 sty 2019, 11:08
autor: leszcz
Niestety podane wymiary "lajta" się rozjeżdżają, są nieproporcjonalne względem siebie. Gdzieś się machnęli albo co innego zmierzyli a co innego zaznaczyli na grafice.

Re: Rama E-KROSS Lite

: 15 sty 2019, 11:18
autor: leszcz
A zatem ogromna prośba do posiadaczy tej ramy o zmierzenie tych 4 niebieskich odległości:

Obrazek

Re: Rama E-KROSS Lite

: 15 sty 2019, 14:49
autor: MixhaL
leszcz pisze:
15 sty 2019, 11:08
Niestety podane wymiary "lajta" się rozjeżdżają, są nieproporcjonalne względem siebie. Gdzieś się machnęli albo co innego zmierzyli a co innego zaznaczyli na grafice.
Raczej nigdzie się nie machneli, wymiary wydają się być OK tylko nie umiecie czytać rysunków.
Wszyscy producenci obecnie podają długość górnej rury w "poziomie" ( tak się przyjeło), natomiast na grafice E-KROSS wyraźnie widać że jest podany rzeczywisty wymiar górnej rury.
Osobiście bym obstawiał rozmiar jako M z geometrią ala all mountain\triall.
Nie należy się sugerować kątem główki gdyż jest zmienny i zależy od właściciela ramy głównie.

Re: Rama E-KROSS Lite

: 15 sty 2019, 15:12
autor: leszcz
MixhaL pisze:
15 sty 2019, 14:49
Raczej nigdzie się nie machneli
Długość tylnego wahacza 445 i podsiodło 490 nie są proporcjonalne. Jak to tłumaczysz jako znawca?

Re: Rama E-KROSS Lite

: 15 sty 2019, 15:37
autor: tatar
Parametr 490 potocznie określa wielkość/wysokość/ ramy i nic więcej. :)

Re: Rama E-KROSS Lite

: 15 sty 2019, 15:39
autor: TomaS
Tak znowu "znafca" Mixhal błysnął wiedzą i grzecznością.

Jak "górna rura" nawet po skosie ma wymiar 625mm to ile będzie miała w "poziomie" do siodełka, mniej czy więcej ? Jak dystans już nawet 625mm to rozmiar M to ładnie.

Poza tym kolega leszcz podał jakie chce wymiary i jak tak dobrze czytasz rysunki to powinienes widzieć że podał w poziomie górna rurę, czyli prawidłowo.

P.S Wysokość nie jest tak istotna przy tej ramie bo regulujesz sztycą.

Re: Rama E-KROSS Lite

: 15 sty 2019, 16:40
autor: Mariusz_p
Moim zdaniem nie wejdzie tak 16s10p bez koszykow..Nie da rady. Ja na hexagonach nie robiłem nawet przymiarki na więcej niż mam obecnie 14s9p. To prawie 1.7 kWh prądu na SanyoGA. Wymiary Ci pomierzę jak wrócę do Wielkopolski z gór :)

Re: Rama E-KROSS Lite

: 15 sty 2019, 16:52
autor: MixhaL
leszcz pisze:
15 sty 2019, 15:12
MixhaL pisze:
15 sty 2019, 14:49
Raczej nigdzie się nie machneli
Długość tylnego wahacza 445 i podsiodło 490 nie są proporcjonalne. Jak to tłumaczysz jako znawca?
Co rozumiesz że nie są proporcjonalne :?:
Nie jestem znawcą, mam po prostu podstawową wiedzę odnośnie geometrii rowerów.
tatar pisze:
15 sty 2019, 15:37
Parametr 490 potocznie określa wielkość/wysokość/ ramy i nic więcej. :)

Określał, obecnie teraz ma najmniej do powiedzenia przy rozmiarze ramy, główne parametry to długość górnej rury, reach i stack. To są parametry które nam mówią z grubsza czy na rowerze będzie nam się jeździło wygodnie czy nie. Osobiście do tych parametrów dołożyłbym kąt główki i bazę kół w przypadku rowerów elektrycznych(stabilność).
Ogólnie to temat rzeka bo wszystko zależy od tego na jakich podzespołach zbudujemy rower i czego oczekujemy. Jeden ma dłuższe nogi, drugi ręce, jest tylko jeden sposób na sprawdzenie czy nam będzie rower pasował - przejechać się.
TomaS pisze:
15 sty 2019, 15:39
Tak znowu "znafca" Mixhal błysnął wiedzą i grzecznością.

Jak "górna rura" nawet po skosie ma wymiar 625mm to ile będzie miała w "poziomie" do siodełka, mniej czy więcej ? Jak dystans już nawet 625mm to rozmiar M to ładnie.

Poza tym kolega leszcz podał jakie chce wymiary i jak tak dobrze czytasz rysunki to powinienes widzieć że podał w poziomie górna rurę, czyli prawidłowo.

P.S Wysokość nie jest tak istotna przy tej ramie bo regulujesz sztycą.
Czy ja Cię gdzieś obraziłem :?: Czy to moja wina że brak Ci wykształcenia i wiedzy :?: Skąd wiesz pod jakie podzespoły została zaprojektowana rama :?: To jest podstawowy rysunek z kilkoma wymiarami i nawet tego nie umiesz odczytać ale jak ktoś wskazuje błąd i tłumaczy jak należy to robić to od razu się rzucasz. Polecam powrót do szkoły i zdobycie wiedzy bo na kulturę już za późno.
Nie wiem ile będzie miała górna rura, nie jestem wróżbitą, wszystko zależy od kąta rury podsiodłowej.
W przypadku zbyt dużej odległości można zmniejszać rurą podsiodłową z zerowym offsetem, przesunięciu siodełka na szynach, sterami, kierownicą, a także krótkim mostkiem.
Mało tego, pod żadnym pozorem nie można brać tych wymiarów na sztywno, wystarczy dać damper o innym skoku i już się drastycznie zmienia geometria, dajesz amor o większym lub mniejszym skoku i też się drastycznie wszystko zmienia( damper ma chyba dodatkowo zmienne mocowanie co jeszcze bardziej komplikuję sprawę). To są podane wymiary dla dampera o odległości montażowej xxx i amora o wysokości( nie skoku) xxx-prawdopodobnie 540mm. Niestety nie jest podane przy jakich podzespołach to mierzyli.
Każdy markowy producent podaje geometrię dla sztywnych podzespołów z którymi sprzedaje rower lub pod które projektował ramę, dlatego też nie można pod żadnym pozorem porównywać geometrii rowerów customowych tak jak Ty to zrobiłeś.
Ogólnie teraz tenedencja jest taka że Ci co zawsze jeździli na rowerach w rozmiarze M, kupują rozmiar jeden większy czyli L.
Polecam poczytać o forward geometry mondrakera, tam nawet rozmiar S(dune) ma długośc 610mm ( w poziomie) gdzie wiadomo S to rower dla dzieci a u meridy to prawie XXL.
https://www.mondraker.com/be/en/2019-dune-carbon-r

Re: Rama E-KROSS Lite

: 15 sty 2019, 17:01
autor: leszcz
Mariusz_p pisze:
15 sty 2019, 16:40
Moim zdaniem nie wejdzie tak 16s10p bez koszykow..Nie da rady. Ja na hexagonach nie robiłem nawet przymiarki na więcej niż mam obecnie 14s9p. To prawie 1.7 kWh prądu na SanyoGA. Wymiary Ci pomierzę jak wrócę do Wielkopolski z gór :)
Super. A czym/jak mocowałeś aku w środku? Gdybyś mi podał wymiar środka skrzynki (prostopadłościan) to bym Ci powiedział czy 16x10 bez koszy wejdzie :)

Re: Rama E-KROSS Lite

: 15 sty 2019, 17:02
autor: leszcz
MixhaL pisze:
15 sty 2019, 16:52
Co rozumiesz że nie są proporcjonalne :?:
Proporcja zaznaczonej odległości widełek do podanego wymiaru jest różna od proporcji zaznaczonej odległości podsiodła do podanego wymiaru.

Re: Rama E-KROSS Lite

: 15 sty 2019, 17:46
autor: MixhaL
chainstay nie ma nic wspólnego z długością rury podsiodłowej, teoretycznie chainstay jest stały przy wszystkich rozmiarach danej ramy i zazwyczaj znajduje się w przedziale 430-445, teoretycznie czym mniej tym lepiej - rower jest zwinniejszy, jednakże trudno zachować obecnie krótki ten wymiar ze względu na koła 27.5 plus i 29, coraz częściej spotyka się wymiar w okolicach 440-445
proporcjonalnie może wyjść tylko przy malutkich ramach ale tak jak pisałem wcześniej jedno nie ma nic wspólnego z drugim

Re: Rama E-KROSS Lite

: 15 sty 2019, 19:20
autor: TomaS
Mixhal pisze:Czy ja Cię gdzieś obraziłem :?:
Tak. Napisałeś że ja i leszcz (w liczbie mnogiej) nie potrafimy czytać rysunków, argumentując to błędną odpowiedzią.
Mixhal pisze:Czy to moja wina że brak Ci wykształcenia i wiedzy ?
Co Ty wiesz o moim wykształceniu ? Odpowiem. Nic. Nie studiowałem 5 lat budowy ram bo nie jest to szczytem moich ambicji.
Mixhal pisze:To jest podstawowy rysunek z kilkoma wymiarami i nawet tego nie umiesz odczytać ale jak ktoś wskazuje błąd i tłumaczy jak należy to robić to od razu się rzucasz.
"Nie rzucam się" po prostu zareagowałem (po raz kolejny z resztą) na wyniosły (tłumacząc - "racja jest tylko moja) drwiący i pogardliwy styl Twoich wypowiedzi w stosunku do mnie i wielu innych osób w różnych tematach.
Mixhal pisze:Polecam powrót do szkoły i zdobycie wiedzy bo na kulturę już za późno.
Przeanalizuj swoje odpowiedzi w przywołanych przeze mnie cytatach powyżej pod kątem kultury.

To był ostatni mój post w Twoim kierunku - bo nie mam w zwyczaju robić gówno-burz w prywatnych potyczkach słownych.

Re: Rama E-KROSS Lite

: 15 sty 2019, 22:17
autor: Mariusz_p
leszcz pisze:
15 sty 2019, 17:01
Mariusz_p pisze:
15 sty 2019, 16:40
Moim zdaniem nie wejdzie tak 16s10p bez koszykow..Nie da rady. Ja na hexagonach nie robiłem nawet przymiarki na więcej niż mam obecnie 14s9p. To prawie 1.7 kWh prądu na SanyoGA. Wymiary Ci pomierzę jak wrócę do Wielkopolski z gór :)
Super. A czym/jak mocowałeś aku w środku? Gdybyś mi podał wymiar środka skrzynki (prostopadłościan) to bym Ci powiedział czy 16x10 bez koszy wejdzie :)
Jak Ci mówię, że nie wejdzie, to nie wejdzie :) Ukraińcy podają, ze max pakiet to 104 ogniwa. 160 za ch* nie zmiescisz.
Problemem jest światło otworu przez który wkładasz baterie. Sam pakiet wejdzie większy ale musisz go wsunąć w otwór.

Ja za pierwszym razem z bólami wsadzilem 13s9p. Zrobiłem przymiarke koszykow, było ok, a jak przyszło co do czego -
aby wsadzic obudowaną baterie wpychałem pakiet na siłę tak bardzo chciałem się przejechać!!!! :)


Poza tym masz tam w środku śruby od montażu siodełka i dampera. Trzeba dac cos pomiędzy baterie żeby Ci któregoś razu nie poleciał ogień z ekrossa - mógłby mieć wtedy w peaku z 15 kw z ogniem za rowerem jak by się któryś lit przedziurawil :P

Pakiet odizoliwalem od śrub pianogumą, a na boki sprawdzona pianka poliuretanowa w kilku punktach. Siedzi jak skala.

Re: Rama E-KROSS Lite

: 16 sty 2019, 6:49
autor: TomaS
Na pierwszej stronie jest foto pakietu 16s9p dla tej ramy ale w koszykach. Chyba że to jednak nie dla tej ramy, albo nie udało się tego pakietu ostatecznie właścicielowi włożyć ? BTW rozważamy to samo tylko bez koszyków :) Dodatkowo można by podzielić pakiet na pół i dać złącze (tak jak to robi się kilka pięter w falconie) żeby można było całość "bez bólu włożyć" przez światło otworu :mrgreen:

Re: Rama E-KROSS Lite

: 16 sty 2019, 7:45
autor: leszcz
Pianogumą?
Pakiet można nawet na 3 części. W dolną wnękę, w górną i środek na końcu.
Jak podasz rozmiar wewnętrznego prostopadłościanu to wszysto będzie jasne :)

Re: Rama E-KROSS Lite

: 16 sty 2019, 9:22
autor: tatar
leszcz pisze:
16 sty 2019, 7:45
Pianogumą?
Pakiet można nawet na 3 części. W dolną wnękę, w górną i środek na końcu.
Jak podasz rozmiar wewnętrznego prostopadłościanu to wszysto będzie jasne :)
Trzyczęściowy pakiet jest jakimś rozwiązaniem,tylko czy grubość izolacji tych trzech pakietów nie zniweczy potencjalnego zysku ;)

Re: Rama E-KROSS Lite

: 16 sty 2019, 9:30
autor: leszcz
Bez wymiarów nic nie uradzimy... Bez koszy wchodzi 6 w pionie może nawet 16×11 by weszło ale bez wymiarow stoimy w miejscu

Re: Rama E-KROSS Lite

: 16 sty 2019, 20:49
autor: tatar

Re: Rama E-KROSS Lite

: 16 sty 2019, 22:23
autor: WojtekErnest
Najbardziej mi się podoba kobieta z blachy. :-)
Cyt"..lekka rama zaprojektowana dla mężczyzn i kobiet z blachy,"

Re: Rama E-KROSS Lite

: 16 sty 2019, 22:47
autor: Yasiu77
WojtekErnest pisze:
16 sty 2019, 22:23
Najbardziej mi się podoba kobieta z blachy. :-)
Cyt"..lekka rama zaprojektowana dla mężczyzn i kobiet z blachy,"
kolega takie spawa :) http://ethnoart.pl/rzezby-z-metalu/salacja/

Re: Rama E-KROSS Lite

: 16 sty 2019, 23:17
autor: Mariusz_p
leszcz pisze:
16 sty 2019, 9:30
Bez wymiarów nic nie uradzimy... Bez koszy wchodzi 6 w pionie może nawet 16×11 by weszło ale bez wymiarow stoimy w miejscu
Jeżeli o to chodzi nie mam zamiaru wycinać obecnie zapsikanego pakietu ;)

Problem jest w tym, że światło otworu jest mniejsze niż wnętrze pojemnika w środku na szerokości. Możesz sobie dzielić ale pakietu szerszego nie wsadzisz. Dłuższy trochę można dac, ale potem dochodzi do kolizji że stacyjką.
Wymiary są podane w ogłoszeniu.

104 ogniwa wchodzą w koszykach standard jak wkładasz pakiet otworem montażowy - ogniwa pionowo do pokrywy. Ja dałem ogniwa równolegle do pokrywy i dałem maksymalną ilość jaka weszła bez kolizji.
Dzieląc pakiet na kilka części coś więcej może wejdzie, ale na cuda nie liczcie.
W piątek zrobię zdjęcie po odkrecenia pokrywy. Może wtedy stanie się jasność.

Re: Rama E-KROSS Lite

: 16 sty 2019, 23:26
autor: Mariusz_p
WojtekErnest pisze:
16 sty 2019, 22:23
Najbardziej mi się podoba kobieta z blachy. :-)
Cyt"..lekka rama zaprojektowana dla mężczyzn i kobiet z blachy,"
Albo "skok wisiorek" :)

Re: Rama E-KROSS Lite

: 18 sty 2019, 9:29
autor: szkuba
@leszcz, poza tym że ta rama ci sie podoba, jakie sa powody dla których chcesz zastąpić Leśnika? Wieksza prędkość, podjazdy, prowadzenie, zasięg? Pytam z ciekawości a także wiedząc czego oczekujesz od nowego roweru można wpaść na bardziej dopasowane do ciebie rozwiązanie.

Re: Rama E-KROSS Lite

: 18 sty 2019, 13:00
autor: leszcz
szkuba pisze:
18 sty 2019, 9:29
jakie sa powody dla których chcesz zastąpić Leśnika?
Trzeba coś dłubać :) Z mida jestem bardzo zadowolony ale to już rok wspólnej przygody a w sumie od początku planowałem huba. Wyszły fajne sterowniki ML. Nęcą ;) No i odpadną 2-3 wymiany kasety w sezonie, drobiazg ale zawsze to kilka minut życia na plus.

W tej ramie za darmo masz skrzynię i blokady więc 2 najgorsze rzeczy w konwersji. Jedynie ta pojemność aku mnie nie zadowala bo przesiadka na mniejszy aku i cięzszy rower zmniejszy mi zasięg a w tym sezonie chcę robić rzadziej ale dalej (okolice 200km) więc tworzy się sprzeczność. Chociaż z drugiej strony skoro PiotrW wsadził w koszach 16s9p i to w 1 kawałku - patrz pierwszy post - (na "Z" - wchodzi pół aku, przesuwasz w przód, wchodzi drugie pół) to jestem przekonany, że jeszcze 16 by weszło w koszach (ak 2cz) lub w ostateczności bez koszy.

Szczerze to muszę na kilka dni "zaparkować" temat bo mam mętlik w głowie. Ostatnio wpadł mi w oko duży ful na hakach z tyłu i już prawie go kupiłem na konwersję pod najlżejszego huba. Tu z kolei odpada składanie roweru bo masz gotowe jeździdło i tylko tą cholerną skrzynię i blokadę musisz wytyrać. :)

Ech takie to codzienne dylematy ebajkera... :) Ogólnie spore przebiegi i maksymalna eksploracja terenu z wygodnym, uczciwym pedałowaniem to jest to co chcę robić.

A żeby jeszcze było śmieszniej to najpierw Leśnik musi zmienić stajnię a na to się póki co nie zanosi. Nie miałem pojęcia, że sezon ogórkowy w rowerach jest aż tak silny :D Ile falkonów na oeliksie.......

Re: Rama E-KROSS Lite

: 18 sty 2019, 15:14
autor: WojtekErnest
leszcz pisze:
18 sty 2019, 13:00
...Nie miałem pojęcia, że sezon ogórkowy w rowerach jest aż tak silny :D Ile falkonów na oeliksie.......
Znaczy początkowa fascynacja niektórym opada...

Re: Rama E-KROSS Lite

: 18 sty 2019, 17:52
autor: Rugos
WojtekErnest pisze:
18 sty 2019, 15:14
leszcz pisze:
18 sty 2019, 13:00
...Nie miałem pojęcia, że sezon ogórkowy w rowerach jest aż tak silny :D Ile falkonów na oeliksie.......
Znaczy początkowa fascynacja niektórym opada...
Albo watowica dopadła ;)

Re: Rama E-KROSS Lite

: 18 sty 2019, 18:03
autor: tatar
Może być również tak,że falkon na tyle spowszechniał, że ludzie szukają innych modeli ;)

Re: Rama E-KROSS Lite

: 18 sty 2019, 18:07
autor: verre
tatar pisze:
18 sty 2019, 18:03
Może być również tak,że falkon na tyle spowszechniał, że ludzie szukają innych modeli ;)
ja obstawiam, że z czasem (wiekiem) ;) wszystko się zmienia, to też. Szaleństwo z kumplami zamienia się na spokojną jazdę z własną rodzinką :)
ale to tylko moje zdanie ;)

Re: Rama E-KROSS Lite

: 18 sty 2019, 22:07
autor: szkuba
leszcz pisze:
18 sty 2019, 13:00
szkuba pisze:
18 sty 2019, 9:29
jakie sa powody dla których chcesz zastąpić Leśnika?
Trzeba coś dłubać :) Z mida jestem bardzo zadowolony ale to już rok wspólnej przygody a w sumie od początku planowałem huba/. ................/ Ogólnie spore przebiegi i maksymalna eksploracja terenu z wygodnym, uczciwym pedałowaniem to jest to co chcę robić.
Skoro do tematu podchodzisz po raz drugi to zapewne wiesz że lekkie huby bezprzekladniowe potrzebują dużo Amperów oraz sa niezbyt sprawne przy niskich prędkościach na podjazdach ale trudno je popsuć mechanicznie. Z kolei przekładniowe maja bardzo fajny moment obrotowy np. Bafang do fatbike ale łatwiej je uszkodzić mechanicznie Osobiście jestem zwolennikiem przetestowania ile się da zbliżonego rozwiązania w takich warunkach jakich chcesz jeździć. To może oszczędzić rozczarowań, czasu i pieniędzy ;)
Przykladowe porównanie Bafanga wersja fat do Muxusa 10x6 https://www.ebikes.ca/tools/simulator.h ... _b=150&k=1

Re: Rama E-KROSS Lite

: 19 sty 2019, 7:46
autor: WojtekErnest
Rugos pisze:
18 sty 2019, 17:52
......
Albo watowica dopadła ;)
Skoro sprzedają to raczej antywatowica... Teraz sądzę czasy na bardziej smuklejsze, zgrabniejsze ramy lub konstrukcje indywidualne i mniejsze rowerki do codziennego używania.

Re: Rama E-KROSS Lite

: 19 sty 2019, 8:03
autor: Rugos
WojtekErnest pisze:
19 sty 2019, 7:46
Rugos pisze:
18 sty 2019, 17:52
......
Albo watowica dopadła ;)
Skoro sprzedają to raczej antywatowica... Teraz sądzę czasy na bardziej smuklejsze, zgrabniejsze ramy lub konstrukcje indywidualne i mniejsze rowerki do codziennego używania.
Albo potrzebują jeszcze więcej mocy ;)

Re: Rama E-KROSS Lite

: 19 sty 2019, 8:14
autor: TomaS
WojtekErnest pisze:
19 sty 2019, 7:46
Rugos pisze:
18 sty 2019, 17:52
......
Albo watowica dopadła ;)
Skoro sprzedają to raczej antywatowica... Teraz sądzę czasy na bardziej smuklejsze, zgrabniejsze ramy lub konstrukcje indywidualne i mniejsze rowerki do codziennego używania.
Trafiłeś we mnie każdym słowem 😁

Re: Rama E-KROSS Lite

: 19 sty 2019, 12:29
autor: leszcz
Wiecie kto ma przekładniowego Bafanga w Pomorskim? :)

Re: Rama E-KROSS Lite

: 22 sty 2019, 7:42
autor: szkuba
Ja mam MXUSa przekladniowego 500 Watt na sterowniku 48V/20A. Będzie mial trochę mniejszy moment obrotowy bo około 50Nm na górkach ale daje radę do granicy przyczepności opon. Bafang fatbike ma wg różnych źródeł około 80Nm. W razie czego wiesz gdzie mieszkam ;)

Re: Rama E-KROSS Lite

: 31 sty 2019, 0:48
autor: PiotrW
rozwieje watpliwosci. 16s9p to max. probowalem 16s10p ale w koszykach jest to nie mozliwe. na klej moze ale to bylby jakis hardcore. jest jeszcze sposob na tzw. skladanca ale nie wiem kto by sie podjal proby. Ja zrobilem wcinki w koszyku tak aby sruby od dampera czy tez siodelka a wlasciwie mocowania nie prezyly w pakiet. dodatkowo zabezpieczone pianka.

kolejna sprawa tak udalo mi sie wlozyc pakiet bez problemu. gorzej bedzie to wyjac.

wszedl bms z bluetoothem i lcd przetwornica 5A i jeszcze zostalo troche miejsca z boku na kable GPS tracker i inne duperele

Re: Rama E-KROSS Lite

: 14 mar 2019, 14:50
autor: gajos_nck
leszcz pisze:
12 sty 2019, 12:13
sannis pisze:
12 sty 2019, 12:02
No dobra a na tym pierwszym zdjęciu mamy rower z Bafangiem prawdopodobnie 1000,i jeśli support jest ruchomy to ten mid nie obija się o ramę?
Ugięcie oddala. Mimo to pomysł z midem IMO chybiony :)
Tak z ciekawości dlaczego chybiony? Nowy jestem w temacie i zapewne nie widzę czegoś istotnego ?

Re: Rama E-KROSS Lite

: 14 mar 2019, 20:18
autor: sannis
a) do tej ramy jakiejś mega dużej baterii nie wsadzisz...
b) rama sama w sobie jest ciężka
c) układ z midem nie jest w tym wypadku najszczęśliwszy
d) do bafanga będzie lepszy zwykły full/ht, który możesz wspomagać

Re: Rama E-KROSS Lite

: 15 kwie 2019, 22:36
autor: Cyklonebike
PiotrW pisze:
31 sty 2019, 0:48
rozwieje watpliwosci. 16s9p to max. probowalem 16s10p ale w koszykach jest to nie mozliwe. na klej moze ale to bylby jakis hardcore. jest jeszcze sposob na tzw. skladanca ale nie wiem kto by sie podjal proby. Ja zrobilem wcinki w koszyku tak aby sruby od dampera czy tez siodelka a wlasciwie mocowania nie prezyly w pakiet. dodatkowo zabezpieczone pianka.

kolejna sprawa tak udalo mi sie wlozyc pakiet bez problemu. gorzej bedzie to wyjac.

wszedl bms z bluetoothem i lcd przetwornica 5A i jeszcze zostalo troche miejsca z boku na kable GPS tracker i inne duperele
Max pakiet w koszykach dla tej ramy to
20s8p
16s10p
18s9p

Obrazek

Re: Rama E-KROSS Lite

: 25 lip 2019, 22:23
autor: Cyklonebike
Mariusz_p pisze:
15 sty 2019, 22:17
leszcz pisze:
15 sty 2019, 17:01
Super. A czym/jak mocowałeś aku w środku? Gdybyś mi podał wymiar środka skrzynki (prostopadłościan) to bym Ci powiedział czy 16x10 bez koszy wejdzie :)
Jak Ci mówię, że nie wejdzie, to nie wejdzie :) Ukraińcy podają, ze max pakiet to 104 ogniwa. 160 za ch* nie zmiescisz.
Problemem jest światło otworu przez który wkładasz baterie. Sam pakiet wejdzie większy ale musisz go wsunąć w otwór.

Ja za pierwszym razem z bólami wsadzilem 13s9p. Zrobiłem przymiarke koszykow, było ok, a jak przyszło co do czego -
aby wsadzic obudowaną baterie wpychałem pakiet na siłę tak bardzo chciałem się przejechać!!!! :)


Poza tym masz tam w środku śruby od montażu siodełka i dampera. Trzeba dac cos pomiędzy baterie żeby Ci któregoś razu nie poleciał ogień z ekrossa - mógłby mieć wtedy w peaku z 15 kw z ogniem za rowerem jak by się któryś lit przedziurawil :P

Pakiet odizoliwalem od śrub pianogumą, a na boki sprawdzona pianka poliuretanowa w kilku punktach. Siedzi jak skala.
Max pakiet jaki mieści się do tej ramy to 16s10p w koszykach od makkara
Wyekszy tylko bez koszykow

Re: Rama E-KROSS Lite

: 25 lip 2019, 22:55
autor: wladek312
Powie ktoś może jak upchać w tej ramie 160 ogniw?

Re: Rama E-KROSS Lite

: 26 lip 2019, 7:46
autor: Mariusz_p
Rzeźba w g ;) wiem, już że wejdzie. SYpię głowę popiołem.
W koszykach prostokątnych ledwo dało się włożyć 13s9p. 14S9P w koszykach skośnych wchodzi z luzem.16S10P to już niezły hardcore, ale jak widać fachowcy tak robią ;)

Re: Rama E-KROSS Lite

: 26 lip 2019, 9:17
autor: grafffik
Ostatnio wsadziłem monoblok 16s10p na koszykach w plaster miodu i jeszcze luz był. Zmieścił się jeszcze zarówno GPS jak i przetwornica.
Warto jednak przypomnieć że ramy od vasyla co są na olx są przewidziane max na 130 ogniw(a w sumie to chyba nawet 104) więc jak ktoś kupił tam tą ramę to życzę szczęścia we włożeniu podobnego pakietu . :-)

Re: Rama E-KROSS Lite

: 26 lip 2019, 21:26
autor: wladek312
Czyli rama z olx i rama vector z cyklona nie są identyczne? Dobrze że jeszcze nie dokonałem zakupu :P
Proszę o więcej informacji na temat różnic w tych ramach.

Re: Rama E-KROSS Lite

: 26 lip 2019, 22:26
autor: Tooropek
wladek312 pisze:
26 lip 2019, 21:26
Czyli rama z olx i rama vector z cyklona nie są identyczne? Dobrze że jeszcze nie dokonałem zakupu :P
Proszę o więcej informacji na temat różnic w tych ramach.
Różnice są takie, że vectora produkują niemcy, a ekrossa ukraińcy, a kto kogo podrabia to nie wiem, różnic nie widzę gołym okiem po zdjęciach, ale srodki mogą się różnić delikatnie. Kwestia montażu aku jest w rękach tego co zgrzewa pakiet jak i tego co do montuje do ramy. pooglądaj zdjecia vectora i ekrossa (sa tez filmy na temat tych ram), jeśli dostrzeżesz gołym okiem różnice to sam oceń czy to są te same ramy.

Re: Rama E-KROSS Lite

: 26 lip 2019, 22:40
autor: grafffik
no nie. jesteś w błędzie.
Producentem jest firma Eleek z Ukrainy. Jej dawna nazwa to Ekross. Firma jeszcze nie dawno zajmowała się wytwórstwem i sprzedażą kominków pod zabudowę, stąd też zmiana nazwy, bo chcieli się odłączyć, by ebike nie były kojarzone z ich pierwotną działalnością.
Vector to nic innego jak dystrybutor ram Eleek na Niemcy.
Takim samym dytrybutorem jest CyklonEbike w Polsce. Różnica między Vasylem z OLX a CyklonEbike, czy Vectorem jest taka, że Vasyl sprzedaje ramy na lewo, bez faktury i podatków, a ramę od CyklonEbike, czy też Vectora możesz normalnie kupić na fakturę i zaksięgować w koszty.

Czy są to te same ramy ?
Na chwilę obecną kupując samą ramę w CyklonEbike, kupujesz PRAWIE tą samą ramę co u Vasyla - tyle że masz do niej fakturę/paragon - która jest podstawą gwarancji. A czy gwarancja jest potrzebna ? Wiadomo, że jest. Ramy od Vasyla to ramy na rynek ukraiński. Ramy te są najczęściej o wiele gorzej wykonane niż te same ramy dostępne w CyklonEbike, które są produkowane dla nas na nasze zamówienie i przez nas kontrolowane przy każdym odbiorze. Podejrzewam, że ramy Vectora również przechodzą drobiazgową kontrolę w Niemczech, ale nie wiem - nie miałem w rękach ramy na Niemcy.

Ramy w które wsadzamy pakiety po 160 ogniw są to ramy, które przechodzą u nas cały specjalny proces modyfikacji tutaj u nas w Polsce - zaczynając od projektu a kończąc na wycinaniu elementów wodą i malowaniu proszkowym. Modyfikacje są tajemnicą firmową CyklonEbike, dzięki którym CyklonEbike jest jedyną firmą prawdopodobnie na świecie, która jest w stanie zaoferować tak duży pakiet baterii w tej ramie.

Na chwilę obecną nie ma możliwości kupna samej ramy po modyfikacjach CyklonEbike - ale mamy to w planach,
Firma Eleek, tak samo jak i inni np. rodzimi producenci ram, chętnie korzystają z naszego doświadczenia....
Całość planu sprzedaży tej ramy na rynku wymaga jeszcze od nas ogromu pracy projektowej, a jak wiecie zespół CyklonEbike to nie koncern naftowy tylko mała manufaktura, więc wszystko rozkłada się w czasie.
so stay patient i obserwujcie rynek

PS. Decydując się na zakup ramy na pokątnych ogłoszeniach, jak już cebulicie te kilka stówek - to chociaż sprawdzajcie za KAŻDYM razem wykonanie ramy. w szczegółności wszelie odchyły blachy przy główce, które mogły powstać z przegrzewu blachy, sprawdźcie wszystkie gwiny i czy jest komplet części w zestawie i śrub przedewszysztkim. Często zgłaszają się do nas "łowcy okazji" którzy kupili gdzieś taką ramę - po czym okazało się że jest pokrzywiona, ma odpryski po spawaniu itp. Kupno bez faktury ma też swoje wady - takiego towaru nie macie szans zwrócić. Wszystko zależy od dobrej woli sprzedawcy. NIkt też nie przeprowadza kontroli jakości produktu przed wydaniem towaru klientowi. A uwierzcie mi, że ramy na rynek Ukraiński zdecydowanie różnią się od ram na rynek Polski - właśnie pod kątem jakości wykonania.

Swoją drogą można by założyć temat o wadach fabrycznych ram różnych producentów, zarówno tych zza granicy jak i Polskich. Dużo materiałów można by tam umieścić w celach dydaktycznych na co zwracać uwagę.

Re: Rama E-KROSS Lite

: 27 lip 2019, 8:15
autor: wladek312
Dziękuję za wyczerpującą odpowiedź :) Jest możliwość zamówienia w cyklonie tej ramy razem z pakietem 16s10p? Pownie nie korzystacie z ogniw z depakietu więc koszt będzie spory :(

Re: Rama E-KROSS Lite

: 27 lip 2019, 8:21
autor: grafffik
Jest możliwość zamówienia ramy (nie poddanej modyfikacji) oraz pakietu 16S10P nie umieszczonego w ramie.
Koszt nowych ogniw tak jak się domyślasz jest trochę większy niż depakietowanych, ale zawsze możesz zlecić nam budowę całego ebike na swoich częściach oraz Twoich ogniwach, wtedy te koszta ulegają znacznej redukcji w porównaniu z przykładowymi konfiguracjami ze strony www i będziesz miał gotowego ebike z dużą baterią i relatywnie niskim kosztem. :-)