leszcz pisze: ↑15 sty 2019, 15:12
MixhaL pisze: ↑15 sty 2019, 14:49
Raczej nigdzie się nie machneli
Długość tylnego wahacza 445 i podsiodło 490 nie są proporcjonalne. Jak to tłumaczysz jako znawca?
Co rozumiesz że nie są proporcjonalne
Nie jestem znawcą, mam po prostu podstawową wiedzę odnośnie geometrii rowerów.
tatar pisze: ↑15 sty 2019, 15:37
Parametr 490 potocznie określa wielkość/wysokość/ ramy i nic więcej.
Określał, obecnie teraz ma najmniej do powiedzenia przy rozmiarze ramy, główne parametry to długość górnej rury, reach i stack. To są parametry które nam mówią z grubsza czy na rowerze będzie nam się jeździło wygodnie czy nie. Osobiście do tych parametrów dołożyłbym kąt główki i bazę kół w przypadku rowerów elektrycznych(stabilność).
Ogólnie to temat rzeka bo wszystko zależy od tego na jakich podzespołach zbudujemy rower i czego oczekujemy. Jeden ma dłuższe nogi, drugi ręce, jest tylko jeden sposób na sprawdzenie czy nam będzie rower pasował - przejechać się.
TomaS pisze: ↑15 sty 2019, 15:39
Tak znowu "znafca" Mixhal błysnął wiedzą i grzecznością.
Jak "górna rura" nawet po skosie ma wymiar 625mm to ile będzie miała w "poziomie" do siodełka, mniej czy więcej ? Jak dystans już nawet 625mm to rozmiar M to ładnie.
Poza tym kolega leszcz podał jakie chce wymiary i jak tak dobrze czytasz rysunki to powinienes widzieć że podał w poziomie górna rurę, czyli prawidłowo.
P.S Wysokość nie jest tak istotna przy tej ramie bo regulujesz sztycą.
Czy ja Cię gdzieś obraziłem
Czy to moja wina że brak Ci wykształcenia i wiedzy
Skąd wiesz pod jakie podzespoły została zaprojektowana rama
To jest podstawowy rysunek z kilkoma wymiarami i nawet tego nie umiesz odczytać ale jak ktoś wskazuje błąd i tłumaczy jak należy to robić to od razu się rzucasz. Polecam powrót do szkoły i zdobycie wiedzy bo na kulturę już za późno.
Nie wiem ile będzie miała górna rura, nie jestem wróżbitą, wszystko zależy od kąta rury podsiodłowej.
W przypadku zbyt dużej odległości można zmniejszać rurą podsiodłową z zerowym offsetem, przesunięciu siodełka na szynach, sterami, kierownicą, a także krótkim mostkiem.
Mało tego, pod żadnym pozorem nie można brać tych wymiarów na sztywno, wystarczy dać damper o innym skoku i już się drastycznie zmienia geometria, dajesz amor o większym lub mniejszym skoku i też się drastycznie wszystko zmienia( damper ma chyba dodatkowo zmienne mocowanie co jeszcze bardziej komplikuję sprawę). To są podane wymiary dla dampera o odległości montażowej xxx i amora o wysokości( nie skoku) xxx-prawdopodobnie 540mm. Niestety nie jest podane przy jakich podzespołach to mierzyli.
Każdy markowy producent podaje geometrię dla sztywnych podzespołów z którymi sprzedaje rower lub pod które projektował ramę, dlatego też nie można pod żadnym pozorem porównywać geometrii rowerów customowych tak jak Ty to zrobiłeś.
Ogólnie teraz tenedencja jest taka że Ci co zawsze jeździli na rowerach w rozmiarze M, kupują rozmiar jeden większy czyli L.
Polecam poczytać o forward geometry mondrakera, tam nawet rozmiar S(dune) ma długośc 610mm ( w poziomie) gdzie wiadomo S to rower dla dzieci a u meridy to prawie XXL.
https://www.mondraker.com/be/en/2019-dune-carbon-r