Rapid 1 opis i ustalenie przyczyn usterek

Dział z częściami rowerowymi - ramy, amortyzatory, hamulce itp
Awatar użytkownika
Cyklonebike
Forumowicz
Posty: 156
Rejestracja: 08 lut 2018, 22:03
Lokalizacja: Polska
Kontakt:

Rapid 1 opis i ustalenie przyczyn usterek

Post autor: Cyklonebike »

Dobry wieczór
w tym watku porusze temat problemów napotkanych przez klienta z rowerem Rapid 1

Dziœ uzytkownik przywiózl nam rower Rapid 1 zakupiony u polskiego dystrybutora, za który w sumie zaplacil 24tys zl
Oddajac go stwierdzil, ze cos jest z nim nie tak i nie czuje siê na nim bezpiecznie
Poprosil o pomoc, naprawe lub wykonanie konwersji na Falcon v2
Decyzja nie zostala jeszcze podjeta

Zestawienie
Rama Rapid 1
Silnik mxus 5k
Sterownik bms adaptto (zg³oszony problem szybkie grzanie i odciêcie mocy)
Bateria na ogniwach Samsung 25R
Hamulce przód Magura MT5e
Hamulce try³ Magura MT2
obrêcz stalowa 19x1.4 ty³ (od komarka)
obrecz 26" przód
amor przód firmowany Rapid ( zoom dh680)
ty³ dnm 190mm
korby ??? Rapid .. wygl¹daj¹ na tanie chiñskie
pedal³a plastikowe (luzy po 500km)
mostek zoom
kierownica Rapid (zoom)
zacisk sztycy (zoom)
sztyca nie wiem jaka ale malowanie wygl¹da na zoom
gripy (brak firmy ale widzia³em takie na aliexpress)
manetka kciukowa
gniazdo ³adowania xlr (przerobione z ATX)

Nie spodziewalem sie duzych problemow, lecz to co zastalismy przeroslo nasze najsmielsze oczekiwania

U¿ytkownik zg³osi³ nam nastêpuj¹ce problemy:
1. dziwne pukanie przy regenie, dziwne pukanie przy przyspieszaniu
2. œci¹ganie na jedn¹ stronê przy jeŸdzie na wprost, œcinanie opon
3. Slabnacy hamulec tylni
4. spadanie ³añcucha,
5. gromadzenie wody(nieszczelnoœci)
6. pokrzywiona os³ona kontrolera mimo braku kolizji i upadków,
7. pokrzywiona rama przy korbie mimo braków kolizji i upadków, pukanie przy du¿ym ugiêciu amortyzatora
8. Pytanie czy bateria jest bezpiecznie zamocowana
9. jakoœæ u¿ytych srub, ogniw i materialów
10. korozja (skad, dlaczego)

Ju¿ czujê, ¿e czeka nas du¿o pracy
na bie¿¹co bêdê wrzuca³ zdjêcia ze zg³oszonych problemów i podejrzewane przyczyny

Problem 1
Stukanie pukanie prze starcie I hamowaniu

Po odkreceniu mocno dokreconych nakretek osi wszystko stalo sie jasne,
Brak dodatkowych blokad I niewystarczajaca twardoac stali wahacza




Obrazek

Byc moze niedokladnefabryczne spasowanie
Os 9.96mm otwor osi 10.62mm = luz 0.66mm
To nie moglo skonczyc sie inaczej

Obrazek

Obrazek

Problem 2
œci¹ganie na jedn¹ stronê przy jeŸdzie na wprost, œcinanie opon

Sprawdzilismy osiowosc kola, katy ramion wahacza
Wniosek:
Kolo tylne przesuniete wzgledem osi roweru o okolo 1.2cm, kat odchylenia kola wzgledem osi roweru 5stopni

Obrazek

Obrazek

Problem 3
Spadanie lancucha

Sprawdzilismy linie lancucha, przesuniecie osiiwe zebatek okolo 1.2cm
Wolnobieg nie dokrecony do silnika

Obrazek

Obrazek

Fabryczne napiecie lancuch I korekta uchwytow na wahaczu aby lancuch sie nie zaczepial

Obrazek

Obrazek

Problem 4
Slabnacy hamulec tylny

Sprawdzenie calrgo ukladu objawilo kolejna usterke
Opaska mocujaca kable wytarla mikro dziure w przewodzie hamulcowym , co powodowalo minimalne wycieki plynu przy mocnym hamowaniu :-(

Obrazek

Problem 5
gromadzenie wody(nieszczelnoœci)

Przeswietlilismy szczelnosc ramy w sposob najprostszy z mozliwych
A oto wyniki

Nic dodac nic ujac

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Problem 6
pokrzywiona os³ona kontrolera mimo braku kolizji i upadków

Ogolne ogledziny oslony
Sciagniecie amortyzatora pasami w celu uzyskania max ugiecia 200mm
Wniosek?
Kolo przednie 26" uderza o oslone przy ugieciu 165mm I wiecej

Obrazek

Problem 7
pokrzywiona rama przy korbie mimo braków kolizji i upadków

to musimy jeszcze dok³adnie sprzawdziæ ale na pierwszyrzut oka wygl¹da to na uderzenia przedniej zêbatki przy pe³nym ugiêciu dampera lub skutek zak³adania spadaj¹cego ³añcucha

Obrazek

Problem 8
Pytanie klienta czy bateria jest bezpiecznie zamocowana

Mocowanie 3poziomow w sumie 22s15p na 4szprychy
Blachy okrecone izolacja
Nie bede tego komentowal, pozostawiam to forumowiczom

Obrazek

Obrazek

Problem 9
jakoœæ u¿ytych œrub, ogniw i materia³ów

Na ¿yczenie klienta sprawdziliœmy wszystkie zastosowane materia³y

zaczêliœmy od œrub:
zwyk³e ocynkowane kl. 5.8
brak nakrêtek samohamownych, nie wszystkie nakrêtki wkrêcone na klej do gwintów :-(

Obrazek

Obrazek

Obrazek

jakoœci materia³ów typu boczki, które s¹ rdzewiej¹ce, miêkkie jak papier i ciê¿kie nie bêdziemy opisywaæ bo szkoda na to czasu

jakoϾ ogniw:
plus za bardzo dobre nowe ogniwa Samsung 25R

wykonanie baterii mog³o by byæ lepsze (zostawiono du¿o niedociêtych lub krzywo uciêtych blach niklowych, co szczególnie po stronie plusa ogniwa mo¿e byæ niebezpieczne)

du¿y minus za iloœæ niklu pomiêdzy sekcjami
nikiel 7x0.15 iloœæ po³¹czeñ 5, przekrój 5.25mm2
a akumulator przygotowany do adaptto midi 120A
120A /5.25mm2 = 22.85A na mm2 niklu

poza tym wewn¹trz pakietu znaleŸliœmy kilka du¿ych grudek cyny ?????? :-(
które mog³yby w przysz³oœci spowodowaæ nieprzyjemn¹ sytuacjê lub zagro¿enie

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Problem 10
korozja (skad, dlaczego)

nie specjalizujemy siê w lakiernictwie ale nie trzeba byæ fachowcem aby zobaczyæ nieoróbki
co rzuca siê w oczy to jakoœæ wykonania elementów, spawania, pow³oki lakierniczej
brak odp³ywów wody z wnêtrza ramy, brak uszczelek, d³awików, itd

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Wracajac do nakretek wspawanych wewnatrz zamiast wykonania gwintow

Po przykrêceniu boczku na oryginalne œruby dokonaliœmy pomiaru wewn¹trz ramy
Wynik nas zaskoczy³

Nadmieniam i¿ tylko dziêki zastosowaniu epoksydu z boku baterii ogniwa nie uleg³y uszkodzeniu
Nie zmienia to faktu, ¿e po d³u¿szym u¿ytkowaniu, od wstrz¹sów epoksyd uleg³by przebiciu a œruby dosta³yby siê do ogniw
Jaki by³by tego skutek ³atwo przewidzieæ


Obrazek

Obrazek

Obrazek

Na zyczenie klienta sprawdzilismy tez jakosc podzespolow

Amortyzator przod
Firmowany Rapid
A tak naprawde to zoom 680dh
Koszt zakupu na aliexperss max 120$

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Ciag dalszy weryfikacji

Obracz tyl
Sprawdzenie czy jest aluminiowa czy stalowa
Nic prostszego wystarczy posiadac magnes ;-)
Wynik: obrecz stalowa srebrna "komarkowa" 19x1.4
Najtansza na alledrogo 55zl

Obrazek

Obrecz przod alexrims 26" aluminiowa czarna

Kolejny wykryty problem

Wprowadzenie przewodu do silnika
Zabezpieczenie opaska, ale niestety podkladki zle dopasowane, ktore dociskajac przewod spowodowaly uszkodzenie izolacji az do przewodow fazowych

Obrazek
Awatar użytkownika
EV-Maniak
Forumowicz
Posty: 3031
Rejestracja: 21 lut 2018, 9:45
Lokalizacja: Lublin

Re: Rapid 1 opis i ustalenie przyczyn usterek

Post autor: EV-Maniak »

Czy ten temat nie był już wcześniej wklejony? Nie było innej daty? Wydaje mi się, że były też posty innych użytkowników. Ale to pewnie przez pomyłkę zniknął, przez auto-czyszczarkę co mówili admini na czacie, że przez przypadek osunęła wile tematów.

Temat bardzo dobry. Należy naświetlać DZIADOSTWO i tępić.

Dbajmy o Dobre Imię naszej PASJI :)
Awatar użytkownika
tas
Administrator
Posty: 2992
Rejestracja: 27 kwie 2017, 15:10
Lokalizacja: Żywiec
Kontakt:

Re: Rapid 1 opis i ustalenie przyczyn usterek

Post autor: tas »

nie wiele, tylko 3 i akurat ten był tam :)
Silniki, sterowniki, BMSy: https://nexun.pl tel: +48 33 50 00 105
Tanie ogniwa: https://e-foton.pl
----------------------
Mój blog o rowerach elektrycznych: http://ebike.nexun.pl
Awatar użytkownika
Tomek
Nowicjusz
Posty: 24
Rejestracja: 03 maja 2017, 10:11

Re: Rapid 1 opis i ustalenie przyczyn usterek

Post autor: Tomek »

Szkoda klienta... w tej cenia można super wypasionego falcona na nowej amortyzacji złożyć. Obręcz komarkowa za 50 zł nie nadaje się w teren, ja obręcz moto za 300zł z mxusem v2 pogłem. Przy tych koszykach dałbym izolatory na + każdego ogniwa. IP ramy szkoda komentować jako zawodowy elektryk daje jej skandaliczne ip40/41 gdzie powinno wynośić ip66(jazda w deszczu z dużą prędkością) a przyNAJMNIEJ dla takiej maszyny ip65(spokojna jazda w deszczu)...
Amortyzacja jak sama nazwa wskazuje...
Widać praktycznie wszystko robione na sztukę byle było polowymi metodami... Kasa>wszystko inne
Podsumowując tykająca bomba :?
djmarcin56
Forumowicz
Posty: 256
Rejestracja: 19 lut 2018, 14:37
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: Rapid 1 opis i ustalenie przyczyn usterek

Post autor: djmarcin56 »

Temat ucichł od jakiegoś czasu.
Klient od tego roweru się odezwał po czasie czy wcale? dogadał się z ebikerem i koniec?
Awatar użytkownika
Cyklonebike
Forumowicz
Posty: 156
Rejestracja: 08 lut 2018, 22:03
Lokalizacja: Polska
Kontakt:

Re: Rapid 1 opis i ustalenie przyczyn usterek

Post autor: Cyklonebike »

dogadał się
Ebiker zrobił mu drugi rower na tej samej ramie co chłopaki z Fasterbike
Nowa konstrukcja jest już u mnie
Właściciel jest załamany po pokazaniu mu kilku ważnych błędów montażu, które go dyskwalifikują z jazdy
Czy opis NOWEJ POPRAWIONEJ wg Ebikera konstrukcji pojawi się na forum? Czekam na decyzję właściciela

Pokaze tylko jedna z usterek montazu
Sami ocencie czy tak to powinno wygladac
Kleju do gwintow brak...

Obrazek
Montaz, przykrecenie silnika do wahacza- wg E-biker.pl
Awatar użytkownika
Umbur
Moderator
Posty: 1346
Rejestracja: 27 kwie 2017, 11:02
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: Rapid 1 opis i ustalenie przyczyn usterek

Post autor: Umbur »

Na jednym zwoju może trzyma. Nic się na błędach nie uczą. :(
djmarcin56
Forumowicz
Posty: 256
Rejestracja: 19 lut 2018, 14:37
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: Rapid 1 opis i ustalenie przyczyn usterek

Post autor: djmarcin56 »

Jak to dwa zwoje złapało i kleju na gwincie nie ma to tak na dwie krótki przejażdżki i gleba :shock:
Awatar użytkownika
tatar
Forumowicz
Posty: 2556
Rejestracja: 19 lut 2018, 12:42
Lokalizacja: Warszawa

Re: Rapid 1 opis i ustalenie przyczyn usterek

Post autor: tatar »

Lubię,kocham, świat ebików,więc pomimo wszystko proponował bym zakończyć, tak otwartą, dyskusję o nieszczęsnym Rapidzie,bo na dalszą metę może to odbić się czkawką Falkonowi.Dyskutujemy w gruncie rzeczy o pojazdach poruszających się po drogach publicznych które,delikatnie rzecz ujmując, nie są w myśl przepisów rowerami.I doskonale wiemy o tym,odpędzając czarne myśli o nieuchronnej esterminacji rowerowej tak Falkona jak i Rapida z dróg publicznych.Strzelamy gola do własnej bramki/chyba,że ktoś lubi taka formę autodestrukcji/A swoją drogą fajny film wczoraj oglądałem-,,Wojna Światów''.Nie polecam. :D
Awatar użytkownika
Cyklonebike
Forumowicz
Posty: 156
Rejestracja: 08 lut 2018, 22:03
Lokalizacja: Polska
Kontakt:

Re: Rapid 1 opis i ustalenie przyczyn usterek

Post autor: Cyklonebike »

tatar pisze:
22 kwie 2018, 22:26
Lubię,kocham, świat ebików,więc pomimo wszystko proponował bym zakończyć, tak otwartą, dyskusję o nieszczęsnym Rapidzie,bo na dalszą metę może to odbić się czkawką Falkonowi.Dyskutujemy w gruncie rzeczy o pojazdach poruszających się po drogach publicznych które,delikatnie rzecz ujmując, nie są w myśl przepisów rowerami.I doskonale wiemy o tym,odpędzając czarne myśli o nieuchronnej esterminacji rowerowej tak Falkona jak i Rapida z dróg publicznych.Strzelamy gola do własnej bramki/chyba,że ktoś lubi taka formę autodestrukcji/A swoją drogą fajny film wczoraj oglądałem-,,Wojna Światów''.Polecam. :D

Nie rozmawiamu tu p knkretnych ramach
To kolejny pojazd ze stajni e-biker.pl
Rama zupelnoe inna od poprzedniej
A jakosc wykonania nadal ta sama

W calym tym sporze chodzi o wykonanie i bezpieczenstwo
I kwestia czasu jest znprmalizowanie przepisow
Wg mnie kazda taka konstrukcja powinna posiadac przegkad, nie koniecznie homologacje, ale podstawowy przeglad na staci diagnostycznej, tylko ze nikt sie na tym nie zna
Awatar użytkownika
tatar
Forumowicz
Posty: 2556
Rejestracja: 19 lut 2018, 12:42
Lokalizacja: Warszawa

Re: Rapid 1 opis i ustalenie przyczyn usterek

Post autor: tatar »

W swoim wpisie ,miałem na myśli tylko i wyłącznie dobro Falkona,w tym montujących pojazdy jak i producenta ram./abstrahując od GOŚCI przeglądających fora/. :D
Awatar użytkownika
Przemek
Forumowicz
Posty: 1005
Rejestracja: 03 maja 2017, 17:13
Lokalizacja: Katowice

Re: Rapid 1 opis i ustalenie przyczyn usterek

Post autor: Przemek »

Cyklonebike pisze:
22 kwie 2018, 22:32
W calym tym sporze chodzi o wykonanie i bezpieczenstwo
no ale kolega od którego wychodzą te samo działy na niedawno nakręconym filmiku mówi wyraźnie że 'wszyscy (chyba jego klienci) jesteśmy pilotami oblatywaczami" i mówi ze to były bardzo niebezpieczne dla nich czasy i większość ginęła :( tak że chłopina wie co robi :roll:
Awatar użytkownika
elektrotonus
Forumowicz
Posty: 1259
Rejestracja: 19 lut 2018, 15:53
Lokalizacja: Warszawa

Re: Rapid 1 opis i ustalenie przyczyn usterek

Post autor: elektrotonus »

Jest jakiś pomysł na biznes dla znawców tematu. Na przykład na piśmie" Certyfikat Cyklonebike " ;-)
Zastanawiam się czemu zabrakło długości osi przy tej nowej ramie, że jak sądzę oryginalna nakrętka okazała się za szeroka ? Mocna blokada osi trzyma w ryzach ten silnik ale nakrętka na trzy zwoje gwintu to jakiś żart. Czekamy na więcej kwiatków, oczywiście za zgodą właściciela tego "poprawnie" złożonego w ramach reklamacji ebike.
- Wheller DD 250 W - w planowanej modernizacji :-) https://tiny.pl/tnmmg
- Rockrider MID 750 W - "Srebrna Strzała" ;-) https://tiny.pl/tnmmh
- Samurai DD 3500 W - prawie gotowy :) https://tiny.pl/tnmxv
Awatar użytkownika
Cyklonebike
Forumowicz
Posty: 156
Rejestracja: 08 lut 2018, 22:03
Lokalizacja: Polska
Kontakt:

Re: Rapid 1 opis i ustalenie przyczyn usterek

Post autor: Cyklonebike »

Ops wkrotce sie pojawi bo wlasnie dostalem zgode wlasciciela na publikacje zdjec
Awatar użytkownika
EV-Maniak
Forumowicz
Posty: 3031
Rejestracja: 21 lut 2018, 9:45
Lokalizacja: Lublin

Re: Rapid 1 opis i ustalenie przyczyn usterek

Post autor: EV-Maniak »

Ale znów ta sama firma spierniczyła, czy jakaś inna?
Awatar użytkownika
Cyklonebike
Forumowicz
Posty: 156
Rejestracja: 08 lut 2018, 22:03
Lokalizacja: Polska
Kontakt:

Re: Rapid 1 opis i ustalenie przyczyn usterek

Post autor: Cyklonebike »

henio-DS pisze:
23 kwie 2018, 11:21
Ale znów ta sama firma spierniczyła, czy jakaś inna?
Ta sama
Awatar użytkownika
EV-Maniak
Forumowicz
Posty: 3031
Rejestracja: 21 lut 2018, 9:45
Lokalizacja: Lublin

Re: Rapid 1 opis i ustalenie przyczyn usterek

Post autor: EV-Maniak »

No to nie ma co się zastanawiać, tylko dla Dobra LUDZKOŚCI wypieprzyć ich z rynku 8-)
Dobry filmik zrobić na YT z fragmentami ich ostatniej produkcji ( co się tłumaczy, że jest OBLATYWACZEM ) i firma ebikier zsuwa się z równi pochyłej w trybie przyspieszony 8-)
djmarcin56
Forumowicz
Posty: 256
Rejestracja: 19 lut 2018, 14:37
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: Rapid 1 opis i ustalenie przyczyn usterek

Post autor: djmarcin56 »

henio może załóż kanał który będzie pokazywał szczegóły takich produkcji, prowadził testy i pokazywał niebezpieczeństwa itd. sprzętu różnych firm.
Awatar użytkownika
Cyklonebike
Forumowicz
Posty: 156
Rejestracja: 08 lut 2018, 22:03
Lokalizacja: Polska
Kontakt:

Re: Rapid 1 opis i ustalenie przyczyn usterek

Post autor: Cyklonebike »

Kompaktowa ladowarka "plecakowa" do adaptto wg e-biker.pl
W srodku wszystko lata "jak zyd po pustym sklepie"

Obrazek

I wnetrze - montaz "opaskowy"
Obrazek
Awatar użytkownika
Eryk
Forumowicz
Posty: 450
Rejestracja: 02 maja 2017, 21:18
Lokalizacja: Wadowice

Re: Rapid 1 opis i ustalenie przyczyn usterek

Post autor: Eryk »

Wygląda to tak że składane a raczej poklejone z tego co leży pod ręką :D
Awatar użytkownika
Cyklonebike
Forumowicz
Posty: 156
Rejestracja: 08 lut 2018, 22:03
Lokalizacja: Polska
Kontakt:

Re: Rapid 1 opis i ustalenie przyczyn usterek

Post autor: Cyklonebike »

Montaz I dokrecenoe suportu wg ebiker.pl

Ostatnio zmieniony 24 kwie 2018, 9:13 przez Cyklonebike, łącznie zmieniany 3 razy.
Awatar użytkownika
elektrotonus
Forumowicz
Posty: 1259
Rejestracja: 19 lut 2018, 15:53
Lokalizacja: Warszawa

Re: Rapid 1 opis i ustalenie przyczyn usterek

Post autor: elektrotonus »

Hehe, profesjonalny montaż, trytytki rządzą ;-) Boje się o rower ;-) Po zaliczeniu takiej wtopy wizerunkowej z tym białym rapidem powinni na rzęsach stanąć i złożyć ten drugi bajk modelowo. Widać, że nie tylko nie chcą ale nie potrafią. To najgorsze co może być, łapiesz się za jakąś poważną robotę dla kogoś za jego pieniądze i wciskasz takie dziadostwo.
- Wheller DD 250 W - w planowanej modernizacji :-) https://tiny.pl/tnmmg
- Rockrider MID 750 W - "Srebrna Strzała" ;-) https://tiny.pl/tnmmh
- Samurai DD 3500 W - prawie gotowy :) https://tiny.pl/tnmxv
Awatar użytkownika
Cyklonebike
Forumowicz
Posty: 156
Rejestracja: 08 lut 2018, 22:03
Lokalizacja: Polska
Kontakt:

Re: Rapid 1 opis i ustalenie przyczyn usterek

Post autor: Cyklonebike »

Wybalansowanoe baterii wg ebiker.pl

Obrazek
Awatar użytkownika
elektrotonus
Forumowicz
Posty: 1259
Rejestracja: 19 lut 2018, 15:53
Lokalizacja: Warszawa

Re: Rapid 1 opis i ustalenie przyczyn usterek

Post autor: elektrotonus »

Battery OK - to wina ustawień adapto czy coś innego. Gołym okiem widać 17 cela padła na pysk.
- Wheller DD 250 W - w planowanej modernizacji :-) https://tiny.pl/tnmmg
- Rockrider MID 750 W - "Srebrna Strzała" ;-) https://tiny.pl/tnmmh
- Samurai DD 3500 W - prawie gotowy :) https://tiny.pl/tnmxv
Awatar użytkownika
Cyklonebike
Forumowicz
Posty: 156
Rejestracja: 08 lut 2018, 22:03
Lokalizacja: Polska
Kontakt:

Re: Rapid 1 opis i ustalenie przyczyn usterek

Post autor: Cyklonebike »

elektrotonus pisze:
23 kwie 2018, 20:53
Battery OK - to wina ustawień adapto czy coś innego. Gołym okiem widać 17 cela padła na pysk.
Wg ebiker to nieduza roznica
Sietas
Forumowicz
Posty: 408
Rejestracja: 20 lut 2018, 0:11

Re: Rapid 1 opis i ustalenie przyczyn usterek

Post autor: Sietas »

Przy tej pojemności potrwa to bardzo długo. Jak już przepakowywali aku to mogli podłączyć pod zwykłą modelarską ładowarkę, puścić 2A I po chwili sekcja dobiłaby do reszty aczkolwiek obawiam się, że dla nich jest to czorno magyja
Awatar użytkownika
tas
Administrator
Posty: 2992
Rejestracja: 27 kwie 2017, 15:10
Lokalizacja: Żywiec
Kontakt:

Re: Rapid 1 opis i ustalenie przyczyn usterek

Post autor: tas »

Niestety to rozjazd w płaskiej cześć charakterystyki napięcie - pojemność.
Na każde 0.1V to potrafi być i kilkanaście i więcej (w dużych aku) Ah rozjazdu :(
Wygląda to na uszkodzoną sekcję i jakiś upływ pojemności.
Silniki, sterowniki, BMSy: https://nexun.pl tel: +48 33 50 00 105
Tanie ogniwa: https://e-foton.pl
----------------------
Mój blog o rowerach elektrycznych: http://ebike.nexun.pl
Awatar użytkownika
elektrotonus
Forumowicz
Posty: 1259
Rejestracja: 19 lut 2018, 15:53
Lokalizacja: Warszawa

Re: Rapid 1 opis i ustalenie przyczyn usterek

Post autor: elektrotonus »

Ponawiam pytanie, dlaczego adapto informuje, że bateria jest ok ?
- Wheller DD 250 W - w planowanej modernizacji :-) https://tiny.pl/tnmmg
- Rockrider MID 750 W - "Srebrna Strzała" ;-) https://tiny.pl/tnmmh
- Samurai DD 3500 W - prawie gotowy :) https://tiny.pl/tnmxv
ap0f1s
Forumowicz
Posty: 555
Rejestracja: 03 maja 2017, 9:37
Lokalizacja: Kęty

Re: Rapid 1 opis i ustalenie przyczyn usterek

Post autor: ap0f1s »

Przecież adaptto nie powie ci, że jest wysoki rozjad, jedynie pokazuję wszystko na wykresie resztę interpretuję użytkownik. Ty sobie ustalasz limity, max cele, alarm niskiego voltarzu i próg odłączenia. Wtedy wywali alarm inaczej pokazuję, że jest ok. Można włączyć sobie balansowanie do danej wartości, ale przy takim rozjeździe to potrwa wieki.
Budowa pakietów lion, rowerów elektrycznych (Falcon, vektor, E-kross itp.)
Kontakt 513388355
Kilka moich konstrukcji
viewtopic.php?f=30&t=399
Awatar użytkownika
Maran_hand
Forumowicz
Posty: 956
Rejestracja: 02 maja 2017, 22:04
Lokalizacja: Warszawa - Dolny Mokotów

Re: Rapid 1 opis i ustalenie przyczyn usterek

Post autor: Maran_hand »

Bo się nad ebikerem zlitował ;)
Awatar użytkownika
Cyklonebike
Forumowicz
Posty: 156
Rejestracja: 08 lut 2018, 22:03
Lokalizacja: Polska
Kontakt:

Re: Rapid 1 opis i ustalenie przyczyn usterek

Post autor: Cyklonebike »

tas pisze:
23 kwie 2018, 22:15
Niestety to rozjazd w płaskiej cześć charakterystyki napięcie - pojemność.
Na każde 0.1V to potrafi być i kilkanaście i więcej (w dużych aku) Ah rozjazdu :(
Wygląda to na uszkodzoną sekcję i jakiś upływ pojemności.
ta sekcja podobno zostala wymieniona na nowa
Awatar użytkownika
WojtekErnest
Forumowicz
Posty: 3337
Rejestracja: 02 maja 2017, 20:52
Lokalizacja: Warszawa

Re: Rapid 1 opis i ustalenie przyczyn usterek

Post autor: WojtekErnest »

Balansowanie BMS to tylko próba 'pudrowania' stanu baterii. Tylko próba pod obciążeniem pokaże prawdziwy obraz tego i innych segmentów pakietu.
Jeśli jest słaby lub puszcza styk zgrzewu, to trzeba naprawić a nie czekać az BMS wyrówna, bo to nic nie daje.
Wcześniej : Pomógł 69 razy, postów 3,2+ tys. - wiadomo gdzie ...:-)
Awatar użytkownika
Cyklonebike
Forumowicz
Posty: 156
Rejestracja: 08 lut 2018, 22:03
Lokalizacja: Polska
Kontakt:

Re: Rapid 1 opis i ustalenie przyczyn usterek

Post autor: Cyklonebike »

Dostałem właśnie informacje od właściciela roweru, ze Konrad z E-biker.pl zobowiązał się w rozmowie telefonicznej do przyjęcia reklamacji oraz zgodził się na zwrot ebike i zobowiązał się do wypłacenia pełnej kwoty, którą klient zaplacil za rower.
Do momentu rozstrzygnięcia sprawy poproszono mnie o zaprzestanie publikacji kolejnych usterek
Pavyan
Forumowicz
Posty: 57
Rejestracja: 19 lut 2018, 23:42

Re: Rapid 1 opis i ustalenie przyczyn usterek

Post autor: Pavyan »

To zaczyna działać! Błyskawiczna reakcja i pełny zwrot kosztów, ho, ho!

Hmm... zaczynam mieć lekkie obawy, czy nie wyklonuje się TRZECIE forum :lol:

PS: Bez obrazy, to tylko żart, choć... może trochę nie na miejscu? ;)
Awatar użytkownika
Cyklonebike
Forumowicz
Posty: 156
Rejestracja: 08 lut 2018, 22:03
Lokalizacja: Polska
Kontakt:

Re: Rapid 1 opis i ustalenie przyczyn usterek

Post autor: Cyklonebike »

Pavyan pisze:
24 kwie 2018, 12:07
To zaczyna działać! Błyskawiczna reakcja i pełny zwrot kosztów, ho, ho!

Hmm... zaczynam mieć lekkie obawy, czy nie wyklonuje się TRZECIE forum :lol:

PS: Bez obrazy, to tylko żart, choć... może trochę nie na miejscu? ;)
Nie chwalmy dnia przed zachodem słońca
Awatar użytkownika
elektrotonus
Forumowicz
Posty: 1259
Rejestracja: 19 lut 2018, 15:53
Lokalizacja: Warszawa

Re: Rapid 1 opis i ustalenie przyczyn usterek

Post autor: elektrotonus »

Nawet jak w końcu zwróci kasę to mleko się wylało i mocne rowery sprzedawane przez ebikera będą postrzegane jako nie pewny zakup. Musi teraz Konrad mocno podziałać by poprawić wizerunek firmy. Fajnie, że niezależne forum i konstruktywna krytyka zadziałała i firma zobowiązała się do wypłaty kasy.
- Wheller DD 250 W - w planowanej modernizacji :-) https://tiny.pl/tnmmg
- Rockrider MID 750 W - "Srebrna Strzała" ;-) https://tiny.pl/tnmmh
- Samurai DD 3500 W - prawie gotowy :) https://tiny.pl/tnmxv
Dudus2002
Forumowicz
Posty: 123
Rejestracja: 05 mar 2018, 15:42

Re: Rapid 1 opis i ustalenie przyczyn usterek

Post autor: Dudus2002 »

elektrotonus pisze:
24 kwie 2018, 14:58
Nawet jak w końcu zwróci kasę to mleko się wylało i mocne rowery sprzedawane przez ebikera będą postrzegane jako nie pewny zakup.
Tak tylko że reklamował się u Klawitera i wiele osób co się nie zna kupuje taki kit
djmarcin56
Forumowicz
Posty: 256
Rejestracja: 19 lut 2018, 14:37
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: Rapid 1 opis i ustalenie przyczyn usterek

Post autor: djmarcin56 »

W ogóle dla mnie to jakaś lipa, jak to przestać dalej publikować usterki i buble?
kto się na to godzi? potem wszystko jest pod dywan zamiatane a cała reszta użytkowników nic nie wie.
Co innego pomijać błache sprawy a co innego poważne rzeczy, wszystko powinno być dla potomnych ujawnione a nie, że właściciel firmy jak tylko sie dowiaduje to trzęsie porami i nie nie publikujcie dalej już wszystko oddaje, oddać powinien ale nie może to być szantaż, że inaczej kasy nie odda jak dalej będzie publikacja złego wykonania.
Awatar użytkownika
tas
Administrator
Posty: 2992
Rejestracja: 27 kwie 2017, 15:10
Lokalizacja: Żywiec
Kontakt:

Re: Rapid 1 opis i ustalenie przyczyn usterek

Post autor: tas »

Fajnie się komentuje jak Ci nikt nie wisi 20 tysi czy ile tam :)
Silniki, sterowniki, BMSy: https://nexun.pl tel: +48 33 50 00 105
Tanie ogniwa: https://e-foton.pl
----------------------
Mój blog o rowerach elektrycznych: http://ebike.nexun.pl
Awatar użytkownika
elektrotonus
Forumowicz
Posty: 1259
Rejestracja: 19 lut 2018, 15:53
Lokalizacja: Warszawa

Re: Rapid 1 opis i ustalenie przyczyn usterek

Post autor: elektrotonus »

djmarcin56 - gdybyś miał taką przeprawę z ebikerem byś też chciał jakoś się dogadać mimo wszystko odzyskać nie małą kasę. To co się pojawiło na forach internetowych wystarczy jako rekomendacja dla rapidów raz na zawsze. Uszanujmy decyzję właściciela roweru.
- Wheller DD 250 W - w planowanej modernizacji :-) https://tiny.pl/tnmmg
- Rockrider MID 750 W - "Srebrna Strzała" ;-) https://tiny.pl/tnmmh
- Samurai DD 3500 W - prawie gotowy :) https://tiny.pl/tnmxv
djmarcin56
Forumowicz
Posty: 256
Rejestracja: 19 lut 2018, 14:37
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: Rapid 1 opis i ustalenie przyczyn usterek

Post autor: djmarcin56 »

wiem o co chodzi wiadomo, że właściciel roweru chce kase odzyskać i mieć spokój w końcu kosztem uciszenia sprawy :)
też bym się nie chciał bujać z taką lewizną tyle czasu
Awatar użytkownika
EV-Maniak
Forumowicz
Posty: 3031
Rejestracja: 21 lut 2018, 9:45
Lokalizacja: Lublin

Re: Rapid 1 opis i ustalenie przyczyn usterek

Post autor: EV-Maniak »

tas pisze:
24 kwie 2018, 23:53
Fajnie się komentuje jak Ci nikt nie wisi 20 tysi czy ile tam :)
Jakby co ja mogę się zająć WINDYKACJĄ :)
Biorę chłopaków i jedziemy. Odzyskamy nawet z procentem 8-)
W sumie nie zła fucha...

Wiem, o co innego chodzi w kontekście... a szkoda 8-)
djmarcin56 pisze:
23 kwie 2018, 19:06
henio może załóż kanał który będzie pokazywał szczegóły takich produkcji, prowadził testy i pokazywał niebezpieczeństwa itd. sprzętu różnych firm.
Już bym dawno złożył, tylko nie mam dostępu do takich sprzętów, to trzeba być serwisantem lub bogaczem co kupuje buble i testuje do filmiku.

Jak ktoś ma fotkę zestawu od e-bikera, co na trytki jest montaż obrotu osi silnika to dajcie do tematu. Czaicie dać blokadę na trytkę i pisać w komentarzach pod filmikiem na YT, że jego zestawy są DOBRE i dlatego drogie...
Co, poprawi jak poruszymy, to dopiero na forum i da dodatkowo dwie trytki... ?

Może to jest sposób na biznes - wciskać ludziom badziew z dużą przebitką...

Ja Was przepraszam, ale ja bym tak nie mógł. Są dwie opcje:

1. albo się e-bikier kompletnie nie zna.
2. albo robi ludzi w balona.
no może jeszcze trzecia:
3. lekceważy - "a nóż się uda"
Awatar użytkownika
Maran_hand
Forumowicz
Posty: 956
Rejestracja: 02 maja 2017, 22:04
Lokalizacja: Warszawa - Dolny Mokotów

Re: Rapid 1 opis i ustalenie przyczyn usterek

Post autor: Maran_hand »

Stawiam na czwartą opcję - zysk ..bez względu na wszystko
Awatar użytkownika
tatar
Forumowicz
Posty: 2556
Rejestracja: 19 lut 2018, 12:42
Lokalizacja: Warszawa

Re: Rapid 1 opis i ustalenie przyczyn usterek

Post autor: tatar »

Maran_hand pisze:
25 kwie 2018, 11:08
Stawiam na czwartą opcję - zysk ..bez względu na wszystko
To przebija z całego materiału plus zwyczajne dyletanctwo
Awatar użytkownika
tas
Administrator
Posty: 2992
Rejestracja: 27 kwie 2017, 15:10
Lokalizacja: Żywiec
Kontakt:

Re: Rapid 1 opis i ustalenie przyczyn usterek

Post autor: tas »

Pany może nie dywagujcie tylko dajcie czas na rozwój sytuacji samej sobie.
Silniki, sterowniki, BMSy: https://nexun.pl tel: +48 33 50 00 105
Tanie ogniwa: https://e-foton.pl
----------------------
Mój blog o rowerach elektrycznych: http://ebike.nexun.pl
Awatar użytkownika
tatar
Forumowicz
Posty: 2556
Rejestracja: 19 lut 2018, 12:42
Lokalizacja: Warszawa

Re: Rapid 1 opis i ustalenie przyczyn usterek

Post autor: tatar »

To po co Cyklonebike wrzuca to na forum? Tylko do czytania?Do czytania to ja mam książki i bajeczki dla wnuka :)
Awatar użytkownika
EV-Maniak
Forumowicz
Posty: 3031
Rejestracja: 21 lut 2018, 9:45
Lokalizacja: Lublin

Re: Rapid 1 opis i ustalenie przyczyn usterek

Post autor: EV-Maniak »

Tas jest po prostu Dobrym Człowiekiem i jako administrator tonizuje emocje by znowu nie powstała gówno-burza.
Awatar użytkownika
tas
Administrator
Posty: 2992
Rejestracja: 27 kwie 2017, 15:10
Lokalizacja: Żywiec
Kontakt:

Re: Rapid 1 opis i ustalenie przyczyn usterek

Post autor: tas »

gówno burze szkodzą wszystkim, a poszkodowanym najbardziej...
Silniki, sterowniki, BMSy: https://nexun.pl tel: +48 33 50 00 105
Tanie ogniwa: https://e-foton.pl
----------------------
Mój blog o rowerach elektrycznych: http://ebike.nexun.pl
Awatar użytkownika
tatar
Forumowicz
Posty: 2556
Rejestracja: 19 lut 2018, 12:42
Lokalizacja: Warszawa

Re: Rapid 1 opis i ustalenie przyczyn usterek

Post autor: tatar »

tas pisze:
25 kwie 2018, 15:41
gówno burze szkodzą wszystkim, a poszkodowanym najbardziej...
..i o tym właśnie pisałem kilka postów wcześniej/str.1/,wystarczy przewinąć,ale najlepiej być na ,,bieżąco'' ;)
ODPOWIEDZ