Rapid 1 opis i ustalenie przyczyn usterek
- Cyklonebike
- Forumowicz
- Posty: 156
- Rejestracja: 08 lut 2018, 22:03
- Lokalizacja: Polska
- Kontakt:
Rapid 1 opis i ustalenie przyczyn usterek
Dobry wieczór
w tym watku porusze temat problemów napotkanych przez klienta z rowerem Rapid 1
Dziœ uzytkownik przywiózl nam rower Rapid 1 zakupiony u polskiego dystrybutora, za który w sumie zaplacil 24tys zl
Oddajac go stwierdzil, ze cos jest z nim nie tak i nie czuje siê na nim bezpiecznie
Poprosil o pomoc, naprawe lub wykonanie konwersji na Falcon v2
Decyzja nie zostala jeszcze podjeta
Zestawienie
Rama Rapid 1
Silnik mxus 5k
Sterownik bms adaptto (zg³oszony problem szybkie grzanie i odciêcie mocy)
Bateria na ogniwach Samsung 25R
Hamulce przód Magura MT5e
Hamulce try³ Magura MT2
obrêcz stalowa 19x1.4 ty³ (od komarka)
obrecz 26" przód
amor przód firmowany Rapid ( zoom dh680)
ty³ dnm 190mm
korby ??? Rapid .. wygl¹daj¹ na tanie chiñskie
pedal³a plastikowe (luzy po 500km)
mostek zoom
kierownica Rapid (zoom)
zacisk sztycy (zoom)
sztyca nie wiem jaka ale malowanie wygl¹da na zoom
gripy (brak firmy ale widzia³em takie na aliexpress)
manetka kciukowa
gniazdo ³adowania xlr (przerobione z ATX)
Nie spodziewalem sie duzych problemow, lecz to co zastalismy przeroslo nasze najsmielsze oczekiwania
U¿ytkownik zg³osi³ nam nastêpuj¹ce problemy:
1. dziwne pukanie przy regenie, dziwne pukanie przy przyspieszaniu
2. œci¹ganie na jedn¹ stronê przy jeŸdzie na wprost, œcinanie opon
3. Slabnacy hamulec tylni
4. spadanie ³añcucha,
5. gromadzenie wody(nieszczelnoœci)
6. pokrzywiona os³ona kontrolera mimo braku kolizji i upadków,
7. pokrzywiona rama przy korbie mimo braków kolizji i upadków, pukanie przy du¿ym ugiêciu amortyzatora
8. Pytanie czy bateria jest bezpiecznie zamocowana
9. jakoœæ u¿ytych srub, ogniw i materialów
10. korozja (skad, dlaczego)
Ju¿ czujê, ¿e czeka nas du¿o pracy
na bie¿¹co bêdê wrzuca³ zdjêcia ze zg³oszonych problemów i podejrzewane przyczyny
Problem 1
Stukanie pukanie prze starcie I hamowaniu
Po odkreceniu mocno dokreconych nakretek osi wszystko stalo sie jasne,
Brak dodatkowych blokad I niewystarczajaca twardoac stali wahacza
Byc moze niedokladnefabryczne spasowanie
Os 9.96mm otwor osi 10.62mm = luz 0.66mm
To nie moglo skonczyc sie inaczej
Problem 2
œci¹ganie na jedn¹ stronê przy jeŸdzie na wprost, œcinanie opon
Sprawdzilismy osiowosc kola, katy ramion wahacza
Wniosek:
Kolo tylne przesuniete wzgledem osi roweru o okolo 1.2cm, kat odchylenia kola wzgledem osi roweru 5stopni
Problem 3
Spadanie lancucha
Sprawdzilismy linie lancucha, przesuniecie osiiwe zebatek okolo 1.2cm
Wolnobieg nie dokrecony do silnika
Fabryczne napiecie lancuch I korekta uchwytow na wahaczu aby lancuch sie nie zaczepial
Problem 4
Slabnacy hamulec tylny
Sprawdzenie calrgo ukladu objawilo kolejna usterke
Opaska mocujaca kable wytarla mikro dziure w przewodzie hamulcowym , co powodowalo minimalne wycieki plynu przy mocnym hamowaniu
Problem 5
gromadzenie wody(nieszczelnoœci)
Przeswietlilismy szczelnosc ramy w sposob najprostszy z mozliwych
A oto wyniki
Nic dodac nic ujac
Problem 6
pokrzywiona os³ona kontrolera mimo braku kolizji i upadków
Ogolne ogledziny oslony
Sciagniecie amortyzatora pasami w celu uzyskania max ugiecia 200mm
Wniosek?
Kolo przednie 26" uderza o oslone przy ugieciu 165mm I wiecej
Problem 7
pokrzywiona rama przy korbie mimo braków kolizji i upadków
to musimy jeszcze dok³adnie sprzawdziæ ale na pierwszyrzut oka wygl¹da to na uderzenia przedniej zêbatki przy pe³nym ugiêciu dampera lub skutek zak³adania spadaj¹cego ³añcucha
Problem 8
Pytanie klienta czy bateria jest bezpiecznie zamocowana
Mocowanie 3poziomow w sumie 22s15p na 4szprychy
Blachy okrecone izolacja
Nie bede tego komentowal, pozostawiam to forumowiczom
Problem 9
jakoœæ u¿ytych œrub, ogniw i materia³ów
Na ¿yczenie klienta sprawdziliœmy wszystkie zastosowane materia³y
zaczêliœmy od œrub:
zwyk³e ocynkowane kl. 5.8
brak nakrêtek samohamownych, nie wszystkie nakrêtki wkrêcone na klej do gwintów
jakoœci materia³ów typu boczki, które s¹ rdzewiej¹ce, miêkkie jak papier i ciê¿kie nie bêdziemy opisywaæ bo szkoda na to czasu
jakoϾ ogniw:
plus za bardzo dobre nowe ogniwa Samsung 25R
wykonanie baterii mog³o by byæ lepsze (zostawiono du¿o niedociêtych lub krzywo uciêtych blach niklowych, co szczególnie po stronie plusa ogniwa mo¿e byæ niebezpieczne)
du¿y minus za iloœæ niklu pomiêdzy sekcjami
nikiel 7x0.15 iloœæ po³¹czeñ 5, przekrój 5.25mm2
a akumulator przygotowany do adaptto midi 120A
120A /5.25mm2 = 22.85A na mm2 niklu
poza tym wewn¹trz pakietu znaleŸliœmy kilka du¿ych grudek cyny ??????
które mog³yby w przysz³oœci spowodowaæ nieprzyjemn¹ sytuacjê lub zagro¿enie
Problem 10
korozja (skad, dlaczego)
nie specjalizujemy siê w lakiernictwie ale nie trzeba byæ fachowcem aby zobaczyæ nieoróbki
co rzuca siê w oczy to jakoœæ wykonania elementów, spawania, pow³oki lakierniczej
brak odp³ywów wody z wnêtrza ramy, brak uszczelek, d³awików, itd
Wracajac do nakretek wspawanych wewnatrz zamiast wykonania gwintow
Po przykrêceniu boczku na oryginalne œruby dokonaliœmy pomiaru wewn¹trz ramy
Wynik nas zaskoczy³
Nadmieniam i¿ tylko dziêki zastosowaniu epoksydu z boku baterii ogniwa nie uleg³y uszkodzeniu
Nie zmienia to faktu, ¿e po d³u¿szym u¿ytkowaniu, od wstrz¹sów epoksyd uleg³by przebiciu a œruby dosta³yby siê do ogniw
Jaki by³by tego skutek ³atwo przewidzieæ
Na zyczenie klienta sprawdzilismy tez jakosc podzespolow
Amortyzator przod
Firmowany Rapid
A tak naprawde to zoom 680dh
Koszt zakupu na aliexperss max 120$
Ciag dalszy weryfikacji
Obracz tyl
Sprawdzenie czy jest aluminiowa czy stalowa
Nic prostszego wystarczy posiadac magnes
Wynik: obrecz stalowa srebrna "komarkowa" 19x1.4
Najtansza na alledrogo 55zl
Obrecz przod alexrims 26" aluminiowa czarna
Kolejny wykryty problem
Wprowadzenie przewodu do silnika
Zabezpieczenie opaska, ale niestety podkladki zle dopasowane, ktore dociskajac przewod spowodowaly uszkodzenie izolacji az do przewodow fazowych
w tym watku porusze temat problemów napotkanych przez klienta z rowerem Rapid 1
Dziœ uzytkownik przywiózl nam rower Rapid 1 zakupiony u polskiego dystrybutora, za który w sumie zaplacil 24tys zl
Oddajac go stwierdzil, ze cos jest z nim nie tak i nie czuje siê na nim bezpiecznie
Poprosil o pomoc, naprawe lub wykonanie konwersji na Falcon v2
Decyzja nie zostala jeszcze podjeta
Zestawienie
Rama Rapid 1
Silnik mxus 5k
Sterownik bms adaptto (zg³oszony problem szybkie grzanie i odciêcie mocy)
Bateria na ogniwach Samsung 25R
Hamulce przód Magura MT5e
Hamulce try³ Magura MT2
obrêcz stalowa 19x1.4 ty³ (od komarka)
obrecz 26" przód
amor przód firmowany Rapid ( zoom dh680)
ty³ dnm 190mm
korby ??? Rapid .. wygl¹daj¹ na tanie chiñskie
pedal³a plastikowe (luzy po 500km)
mostek zoom
kierownica Rapid (zoom)
zacisk sztycy (zoom)
sztyca nie wiem jaka ale malowanie wygl¹da na zoom
gripy (brak firmy ale widzia³em takie na aliexpress)
manetka kciukowa
gniazdo ³adowania xlr (przerobione z ATX)
Nie spodziewalem sie duzych problemow, lecz to co zastalismy przeroslo nasze najsmielsze oczekiwania
U¿ytkownik zg³osi³ nam nastêpuj¹ce problemy:
1. dziwne pukanie przy regenie, dziwne pukanie przy przyspieszaniu
2. œci¹ganie na jedn¹ stronê przy jeŸdzie na wprost, œcinanie opon
3. Slabnacy hamulec tylni
4. spadanie ³añcucha,
5. gromadzenie wody(nieszczelnoœci)
6. pokrzywiona os³ona kontrolera mimo braku kolizji i upadków,
7. pokrzywiona rama przy korbie mimo braków kolizji i upadków, pukanie przy du¿ym ugiêciu amortyzatora
8. Pytanie czy bateria jest bezpiecznie zamocowana
9. jakoœæ u¿ytych srub, ogniw i materialów
10. korozja (skad, dlaczego)
Ju¿ czujê, ¿e czeka nas du¿o pracy
na bie¿¹co bêdê wrzuca³ zdjêcia ze zg³oszonych problemów i podejrzewane przyczyny
Problem 1
Stukanie pukanie prze starcie I hamowaniu
Po odkreceniu mocno dokreconych nakretek osi wszystko stalo sie jasne,
Brak dodatkowych blokad I niewystarczajaca twardoac stali wahacza
Byc moze niedokladnefabryczne spasowanie
Os 9.96mm otwor osi 10.62mm = luz 0.66mm
To nie moglo skonczyc sie inaczej
Problem 2
œci¹ganie na jedn¹ stronê przy jeŸdzie na wprost, œcinanie opon
Sprawdzilismy osiowosc kola, katy ramion wahacza
Wniosek:
Kolo tylne przesuniete wzgledem osi roweru o okolo 1.2cm, kat odchylenia kola wzgledem osi roweru 5stopni
Problem 3
Spadanie lancucha
Sprawdzilismy linie lancucha, przesuniecie osiiwe zebatek okolo 1.2cm
Wolnobieg nie dokrecony do silnika
Fabryczne napiecie lancuch I korekta uchwytow na wahaczu aby lancuch sie nie zaczepial
Problem 4
Slabnacy hamulec tylny
Sprawdzenie calrgo ukladu objawilo kolejna usterke
Opaska mocujaca kable wytarla mikro dziure w przewodzie hamulcowym , co powodowalo minimalne wycieki plynu przy mocnym hamowaniu
Problem 5
gromadzenie wody(nieszczelnoœci)
Przeswietlilismy szczelnosc ramy w sposob najprostszy z mozliwych
A oto wyniki
Nic dodac nic ujac
Problem 6
pokrzywiona os³ona kontrolera mimo braku kolizji i upadków
Ogolne ogledziny oslony
Sciagniecie amortyzatora pasami w celu uzyskania max ugiecia 200mm
Wniosek?
Kolo przednie 26" uderza o oslone przy ugieciu 165mm I wiecej
Problem 7
pokrzywiona rama przy korbie mimo braków kolizji i upadków
to musimy jeszcze dok³adnie sprzawdziæ ale na pierwszyrzut oka wygl¹da to na uderzenia przedniej zêbatki przy pe³nym ugiêciu dampera lub skutek zak³adania spadaj¹cego ³añcucha
Problem 8
Pytanie klienta czy bateria jest bezpiecznie zamocowana
Mocowanie 3poziomow w sumie 22s15p na 4szprychy
Blachy okrecone izolacja
Nie bede tego komentowal, pozostawiam to forumowiczom
Problem 9
jakoœæ u¿ytych œrub, ogniw i materia³ów
Na ¿yczenie klienta sprawdziliœmy wszystkie zastosowane materia³y
zaczêliœmy od œrub:
zwyk³e ocynkowane kl. 5.8
brak nakrêtek samohamownych, nie wszystkie nakrêtki wkrêcone na klej do gwintów
jakoœci materia³ów typu boczki, które s¹ rdzewiej¹ce, miêkkie jak papier i ciê¿kie nie bêdziemy opisywaæ bo szkoda na to czasu
jakoϾ ogniw:
plus za bardzo dobre nowe ogniwa Samsung 25R
wykonanie baterii mog³o by byæ lepsze (zostawiono du¿o niedociêtych lub krzywo uciêtych blach niklowych, co szczególnie po stronie plusa ogniwa mo¿e byæ niebezpieczne)
du¿y minus za iloœæ niklu pomiêdzy sekcjami
nikiel 7x0.15 iloœæ po³¹czeñ 5, przekrój 5.25mm2
a akumulator przygotowany do adaptto midi 120A
120A /5.25mm2 = 22.85A na mm2 niklu
poza tym wewn¹trz pakietu znaleŸliœmy kilka du¿ych grudek cyny ??????
które mog³yby w przysz³oœci spowodowaæ nieprzyjemn¹ sytuacjê lub zagro¿enie
Problem 10
korozja (skad, dlaczego)
nie specjalizujemy siê w lakiernictwie ale nie trzeba byæ fachowcem aby zobaczyæ nieoróbki
co rzuca siê w oczy to jakoœæ wykonania elementów, spawania, pow³oki lakierniczej
brak odp³ywów wody z wnêtrza ramy, brak uszczelek, d³awików, itd
Wracajac do nakretek wspawanych wewnatrz zamiast wykonania gwintow
Po przykrêceniu boczku na oryginalne œruby dokonaliœmy pomiaru wewn¹trz ramy
Wynik nas zaskoczy³
Nadmieniam i¿ tylko dziêki zastosowaniu epoksydu z boku baterii ogniwa nie uleg³y uszkodzeniu
Nie zmienia to faktu, ¿e po d³u¿szym u¿ytkowaniu, od wstrz¹sów epoksyd uleg³by przebiciu a œruby dosta³yby siê do ogniw
Jaki by³by tego skutek ³atwo przewidzieæ
Na zyczenie klienta sprawdzilismy tez jakosc podzespolow
Amortyzator przod
Firmowany Rapid
A tak naprawde to zoom 680dh
Koszt zakupu na aliexperss max 120$
Ciag dalszy weryfikacji
Obracz tyl
Sprawdzenie czy jest aluminiowa czy stalowa
Nic prostszego wystarczy posiadac magnes
Wynik: obrecz stalowa srebrna "komarkowa" 19x1.4
Najtansza na alledrogo 55zl
Obrecz przod alexrims 26" aluminiowa czarna
Kolejny wykryty problem
Wprowadzenie przewodu do silnika
Zabezpieczenie opaska, ale niestety podkladki zle dopasowane, ktore dociskajac przewod spowodowaly uszkodzenie izolacji az do przewodow fazowych
- EV-Maniak
- Forumowicz
- Posty: 3031
- Rejestracja: 21 lut 2018, 9:45
- Lokalizacja: Lublin
Re: Rapid 1 opis i ustalenie przyczyn usterek
Czy ten temat nie był już wcześniej wklejony? Nie było innej daty? Wydaje mi się, że były też posty innych użytkowników. Ale to pewnie przez pomyłkę zniknął, przez auto-czyszczarkę co mówili admini na czacie, że przez przypadek osunęła wile tematów.
Temat bardzo dobry. Należy naświetlać DZIADOSTWO i tępić.
Dbajmy o Dobre Imię naszej PASJI
Temat bardzo dobry. Należy naświetlać DZIADOSTWO i tępić.
Dbajmy o Dobre Imię naszej PASJI
- tas
- Administrator
- Posty: 2992
- Rejestracja: 27 kwie 2017, 15:10
- Lokalizacja: Żywiec
- Kontakt:
Re: Rapid 1 opis i ustalenie przyczyn usterek
nie wiele, tylko 3 i akurat ten był tam
Silniki, sterowniki, BMSy: https://nexun.pl tel: +48 33 50 00 105
Tanie ogniwa: https://e-foton.pl
----------------------
Mój blog o rowerach elektrycznych: http://ebike.nexun.pl
Tanie ogniwa: https://e-foton.pl
----------------------
Mój blog o rowerach elektrycznych: http://ebike.nexun.pl
- Tomek
- Nowicjusz
- Posty: 24
- Rejestracja: 03 maja 2017, 10:11
Re: Rapid 1 opis i ustalenie przyczyn usterek
Szkoda klienta... w tej cenia można super wypasionego falcona na nowej amortyzacji złożyć. Obręcz komarkowa za 50 zł nie nadaje się w teren, ja obręcz moto za 300zł z mxusem v2 pogłem. Przy tych koszykach dałbym izolatory na + każdego ogniwa. IP ramy szkoda komentować jako zawodowy elektryk daje jej skandaliczne ip40/41 gdzie powinno wynośić ip66(jazda w deszczu z dużą prędkością) a przyNAJMNIEJ dla takiej maszyny ip65(spokojna jazda w deszczu)...
Amortyzacja jak sama nazwa wskazuje...
Widać praktycznie wszystko robione na sztukę byle było polowymi metodami... Kasa>wszystko inne
Podsumowując tykająca bomba
Amortyzacja jak sama nazwa wskazuje...
Widać praktycznie wszystko robione na sztukę byle było polowymi metodami... Kasa>wszystko inne
Podsumowując tykająca bomba
-
- Forumowicz
- Posty: 256
- Rejestracja: 19 lut 2018, 14:37
- Lokalizacja: Bydgoszcz
Re: Rapid 1 opis i ustalenie przyczyn usterek
Temat ucichł od jakiegoś czasu.
Klient od tego roweru się odezwał po czasie czy wcale? dogadał się z ebikerem i koniec?
Klient od tego roweru się odezwał po czasie czy wcale? dogadał się z ebikerem i koniec?
- Cyklonebike
- Forumowicz
- Posty: 156
- Rejestracja: 08 lut 2018, 22:03
- Lokalizacja: Polska
- Kontakt:
Re: Rapid 1 opis i ustalenie przyczyn usterek
dogadał się
Ebiker zrobił mu drugi rower na tej samej ramie co chłopaki z Fasterbike
Nowa konstrukcja jest już u mnie
Właściciel jest załamany po pokazaniu mu kilku ważnych błędów montażu, które go dyskwalifikują z jazdy
Czy opis NOWEJ POPRAWIONEJ wg Ebikera konstrukcji pojawi się na forum? Czekam na decyzję właściciela
Pokaze tylko jedna z usterek montazu
Sami ocencie czy tak to powinno wygladac
Kleju do gwintow brak...
Montaz, przykrecenie silnika do wahacza- wg E-biker.pl
Ebiker zrobił mu drugi rower na tej samej ramie co chłopaki z Fasterbike
Nowa konstrukcja jest już u mnie
Właściciel jest załamany po pokazaniu mu kilku ważnych błędów montażu, które go dyskwalifikują z jazdy
Czy opis NOWEJ POPRAWIONEJ wg Ebikera konstrukcji pojawi się na forum? Czekam na decyzję właściciela
Pokaze tylko jedna z usterek montazu
Sami ocencie czy tak to powinno wygladac
Kleju do gwintow brak...
Montaz, przykrecenie silnika do wahacza- wg E-biker.pl
- Umbur
- Moderator
- Posty: 1346
- Rejestracja: 27 kwie 2017, 11:02
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
Re: Rapid 1 opis i ustalenie przyczyn usterek
Na jednym zwoju może trzyma. Nic się na błędach nie uczą.
-
- Forumowicz
- Posty: 256
- Rejestracja: 19 lut 2018, 14:37
- Lokalizacja: Bydgoszcz
Re: Rapid 1 opis i ustalenie przyczyn usterek
Jak to dwa zwoje złapało i kleju na gwincie nie ma to tak na dwie krótki przejażdżki i gleba
- tatar
- Forumowicz
- Posty: 2556
- Rejestracja: 19 lut 2018, 12:42
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Rapid 1 opis i ustalenie przyczyn usterek
Lubię,kocham, świat ebików,więc pomimo wszystko proponował bym zakończyć, tak otwartą, dyskusję o nieszczęsnym Rapidzie,bo na dalszą metę może to odbić się czkawką Falkonowi.Dyskutujemy w gruncie rzeczy o pojazdach poruszających się po drogach publicznych które,delikatnie rzecz ujmując, nie są w myśl przepisów rowerami.I doskonale wiemy o tym,odpędzając czarne myśli o nieuchronnej esterminacji rowerowej tak Falkona jak i Rapida z dróg publicznych.Strzelamy gola do własnej bramki/chyba,że ktoś lubi taka formę autodestrukcji/A swoją drogą fajny film wczoraj oglądałem-,,Wojna Światów''.Nie polecam.
- Cyklonebike
- Forumowicz
- Posty: 156
- Rejestracja: 08 lut 2018, 22:03
- Lokalizacja: Polska
- Kontakt:
Re: Rapid 1 opis i ustalenie przyczyn usterek
tatar pisze: ↑22 kwie 2018, 22:26Lubię,kocham, świat ebików,więc pomimo wszystko proponował bym zakończyć, tak otwartą, dyskusję o nieszczęsnym Rapidzie,bo na dalszą metę może to odbić się czkawką Falkonowi.Dyskutujemy w gruncie rzeczy o pojazdach poruszających się po drogach publicznych które,delikatnie rzecz ujmując, nie są w myśl przepisów rowerami.I doskonale wiemy o tym,odpędzając czarne myśli o nieuchronnej esterminacji rowerowej tak Falkona jak i Rapida z dróg publicznych.Strzelamy gola do własnej bramki/chyba,że ktoś lubi taka formę autodestrukcji/A swoją drogą fajny film wczoraj oglądałem-,,Wojna Światów''.Polecam.
Nie rozmawiamu tu p knkretnych ramach
To kolejny pojazd ze stajni e-biker.pl
Rama zupelnoe inna od poprzedniej
A jakosc wykonania nadal ta sama
W calym tym sporze chodzi o wykonanie i bezpieczenstwo
I kwestia czasu jest znprmalizowanie przepisow
Wg mnie kazda taka konstrukcja powinna posiadac przegkad, nie koniecznie homologacje, ale podstawowy przeglad na staci diagnostycznej, tylko ze nikt sie na tym nie zna
- tatar
- Forumowicz
- Posty: 2556
- Rejestracja: 19 lut 2018, 12:42
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Rapid 1 opis i ustalenie przyczyn usterek
W swoim wpisie ,miałem na myśli tylko i wyłącznie dobro Falkona,w tym montujących pojazdy jak i producenta ram./abstrahując od GOŚCI przeglądających fora/.
- Przemek
- Forumowicz
- Posty: 1005
- Rejestracja: 03 maja 2017, 17:13
- Lokalizacja: Katowice
Re: Rapid 1 opis i ustalenie przyczyn usterek
no ale kolega od którego wychodzą te samo działy na niedawno nakręconym filmiku mówi wyraźnie że 'wszyscy (chyba jego klienci) jesteśmy pilotami oblatywaczami" i mówi ze to były bardzo niebezpieczne dla nich czasy i większość ginęła tak że chłopina wie co robi
- elektrotonus
- Forumowicz
- Posty: 1259
- Rejestracja: 19 lut 2018, 15:53
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Rapid 1 opis i ustalenie przyczyn usterek
Jest jakiś pomysł na biznes dla znawców tematu. Na przykład na piśmie" Certyfikat Cyklonebike "
Zastanawiam się czemu zabrakło długości osi przy tej nowej ramie, że jak sądzę oryginalna nakrętka okazała się za szeroka ? Mocna blokada osi trzyma w ryzach ten silnik ale nakrętka na trzy zwoje gwintu to jakiś żart. Czekamy na więcej kwiatków, oczywiście za zgodą właściciela tego "poprawnie" złożonego w ramach reklamacji ebike.
Zastanawiam się czemu zabrakło długości osi przy tej nowej ramie, że jak sądzę oryginalna nakrętka okazała się za szeroka ? Mocna blokada osi trzyma w ryzach ten silnik ale nakrętka na trzy zwoje gwintu to jakiś żart. Czekamy na więcej kwiatków, oczywiście za zgodą właściciela tego "poprawnie" złożonego w ramach reklamacji ebike.
- Wheller DD 250 W - w planowanej modernizacji :-) https://tiny.pl/tnmmg
- Rockrider MID 750 W - "Srebrna Strzała" ;-) https://tiny.pl/tnmmh
- Samurai DD 3500 W - prawie gotowy :) https://tiny.pl/tnmxv
- Rockrider MID 750 W - "Srebrna Strzała" ;-) https://tiny.pl/tnmmh
- Samurai DD 3500 W - prawie gotowy :) https://tiny.pl/tnmxv
- Cyklonebike
- Forumowicz
- Posty: 156
- Rejestracja: 08 lut 2018, 22:03
- Lokalizacja: Polska
- Kontakt:
Re: Rapid 1 opis i ustalenie przyczyn usterek
Ops wkrotce sie pojawi bo wlasnie dostalem zgode wlasciciela na publikacje zdjec
- EV-Maniak
- Forumowicz
- Posty: 3031
- Rejestracja: 21 lut 2018, 9:45
- Lokalizacja: Lublin
- Cyklonebike
- Forumowicz
- Posty: 156
- Rejestracja: 08 lut 2018, 22:03
- Lokalizacja: Polska
- Kontakt:
- EV-Maniak
- Forumowicz
- Posty: 3031
- Rejestracja: 21 lut 2018, 9:45
- Lokalizacja: Lublin
Re: Rapid 1 opis i ustalenie przyczyn usterek
No to nie ma co się zastanawiać, tylko dla Dobra LUDZKOŚCI wypieprzyć ich z rynku
Dobry filmik zrobić na YT z fragmentami ich ostatniej produkcji ( co się tłumaczy, że jest OBLATYWACZEM ) i firma ebikier zsuwa się z równi pochyłej w trybie przyspieszony
Dobry filmik zrobić na YT z fragmentami ich ostatniej produkcji ( co się tłumaczy, że jest OBLATYWACZEM ) i firma ebikier zsuwa się z równi pochyłej w trybie przyspieszony
-
- Forumowicz
- Posty: 256
- Rejestracja: 19 lut 2018, 14:37
- Lokalizacja: Bydgoszcz
Re: Rapid 1 opis i ustalenie przyczyn usterek
henio może załóż kanał który będzie pokazywał szczegóły takich produkcji, prowadził testy i pokazywał niebezpieczeństwa itd. sprzętu różnych firm.
- Cyklonebike
- Forumowicz
- Posty: 156
- Rejestracja: 08 lut 2018, 22:03
- Lokalizacja: Polska
- Kontakt:
Re: Rapid 1 opis i ustalenie przyczyn usterek
Kompaktowa ladowarka "plecakowa" do adaptto wg e-biker.pl
W srodku wszystko lata "jak zyd po pustym sklepie"
I wnetrze - montaz "opaskowy"
W srodku wszystko lata "jak zyd po pustym sklepie"
I wnetrze - montaz "opaskowy"
- Umbur
- Moderator
- Posty: 1346
- Rejestracja: 27 kwie 2017, 11:02
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
- Eryk
- Forumowicz
- Posty: 450
- Rejestracja: 02 maja 2017, 21:18
- Lokalizacja: Wadowice
Re: Rapid 1 opis i ustalenie przyczyn usterek
Wygląda to tak że składane a raczej poklejone z tego co leży pod ręką
- Cyklonebike
- Forumowicz
- Posty: 156
- Rejestracja: 08 lut 2018, 22:03
- Lokalizacja: Polska
- Kontakt:
Re: Rapid 1 opis i ustalenie przyczyn usterek
Montaz I dokrecenoe suportu wg ebiker.pl
Ostatnio zmieniony 24 kwie 2018, 9:13 przez Cyklonebike, łącznie zmieniany 3 razy.
- elektrotonus
- Forumowicz
- Posty: 1259
- Rejestracja: 19 lut 2018, 15:53
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Rapid 1 opis i ustalenie przyczyn usterek
Hehe, profesjonalny montaż, trytytki rządzą Boje się o rower Po zaliczeniu takiej wtopy wizerunkowej z tym białym rapidem powinni na rzęsach stanąć i złożyć ten drugi bajk modelowo. Widać, że nie tylko nie chcą ale nie potrafią. To najgorsze co może być, łapiesz się za jakąś poważną robotę dla kogoś za jego pieniądze i wciskasz takie dziadostwo.
- Wheller DD 250 W - w planowanej modernizacji :-) https://tiny.pl/tnmmg
- Rockrider MID 750 W - "Srebrna Strzała" ;-) https://tiny.pl/tnmmh
- Samurai DD 3500 W - prawie gotowy :) https://tiny.pl/tnmxv
- Rockrider MID 750 W - "Srebrna Strzała" ;-) https://tiny.pl/tnmmh
- Samurai DD 3500 W - prawie gotowy :) https://tiny.pl/tnmxv
- Cyklonebike
- Forumowicz
- Posty: 156
- Rejestracja: 08 lut 2018, 22:03
- Lokalizacja: Polska
- Kontakt:
- elektrotonus
- Forumowicz
- Posty: 1259
- Rejestracja: 19 lut 2018, 15:53
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Rapid 1 opis i ustalenie przyczyn usterek
Battery OK - to wina ustawień adapto czy coś innego. Gołym okiem widać 17 cela padła na pysk.
- Wheller DD 250 W - w planowanej modernizacji :-) https://tiny.pl/tnmmg
- Rockrider MID 750 W - "Srebrna Strzała" ;-) https://tiny.pl/tnmmh
- Samurai DD 3500 W - prawie gotowy :) https://tiny.pl/tnmxv
- Rockrider MID 750 W - "Srebrna Strzała" ;-) https://tiny.pl/tnmmh
- Samurai DD 3500 W - prawie gotowy :) https://tiny.pl/tnmxv
- Cyklonebike
- Forumowicz
- Posty: 156
- Rejestracja: 08 lut 2018, 22:03
- Lokalizacja: Polska
- Kontakt:
Re: Rapid 1 opis i ustalenie przyczyn usterek
Wg ebiker to nieduza roznicaelektrotonus pisze: ↑23 kwie 2018, 20:53Battery OK - to wina ustawień adapto czy coś innego. Gołym okiem widać 17 cela padła na pysk.
-
- Forumowicz
- Posty: 408
- Rejestracja: 20 lut 2018, 0:11
Re: Rapid 1 opis i ustalenie przyczyn usterek
Przy tej pojemności potrwa to bardzo długo. Jak już przepakowywali aku to mogli podłączyć pod zwykłą modelarską ładowarkę, puścić 2A I po chwili sekcja dobiłaby do reszty aczkolwiek obawiam się, że dla nich jest to czorno magyja
- tas
- Administrator
- Posty: 2992
- Rejestracja: 27 kwie 2017, 15:10
- Lokalizacja: Żywiec
- Kontakt:
Re: Rapid 1 opis i ustalenie przyczyn usterek
Niestety to rozjazd w płaskiej cześć charakterystyki napięcie - pojemność.
Na każde 0.1V to potrafi być i kilkanaście i więcej (w dużych aku) Ah rozjazdu
Wygląda to na uszkodzoną sekcję i jakiś upływ pojemności.
Na każde 0.1V to potrafi być i kilkanaście i więcej (w dużych aku) Ah rozjazdu
Wygląda to na uszkodzoną sekcję i jakiś upływ pojemności.
Silniki, sterowniki, BMSy: https://nexun.pl tel: +48 33 50 00 105
Tanie ogniwa: https://e-foton.pl
----------------------
Mój blog o rowerach elektrycznych: http://ebike.nexun.pl
Tanie ogniwa: https://e-foton.pl
----------------------
Mój blog o rowerach elektrycznych: http://ebike.nexun.pl
- elektrotonus
- Forumowicz
- Posty: 1259
- Rejestracja: 19 lut 2018, 15:53
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Rapid 1 opis i ustalenie przyczyn usterek
Ponawiam pytanie, dlaczego adapto informuje, że bateria jest ok ?
- Wheller DD 250 W - w planowanej modernizacji :-) https://tiny.pl/tnmmg
- Rockrider MID 750 W - "Srebrna Strzała" ;-) https://tiny.pl/tnmmh
- Samurai DD 3500 W - prawie gotowy :) https://tiny.pl/tnmxv
- Rockrider MID 750 W - "Srebrna Strzała" ;-) https://tiny.pl/tnmmh
- Samurai DD 3500 W - prawie gotowy :) https://tiny.pl/tnmxv
-
- Forumowicz
- Posty: 555
- Rejestracja: 03 maja 2017, 9:37
- Lokalizacja: Kęty
Re: Rapid 1 opis i ustalenie przyczyn usterek
Przecież adaptto nie powie ci, że jest wysoki rozjad, jedynie pokazuję wszystko na wykresie resztę interpretuję użytkownik. Ty sobie ustalasz limity, max cele, alarm niskiego voltarzu i próg odłączenia. Wtedy wywali alarm inaczej pokazuję, że jest ok. Można włączyć sobie balansowanie do danej wartości, ale przy takim rozjeździe to potrwa wieki.
Budowa pakietów lion, rowerów elektrycznych (Falcon, vektor, E-kross itp.)
Kontakt 513388355
Kilka moich konstrukcji
viewtopic.php?f=30&t=399
Kontakt 513388355
Kilka moich konstrukcji
viewtopic.php?f=30&t=399
- Maran_hand
- Forumowicz
- Posty: 956
- Rejestracja: 02 maja 2017, 22:04
- Lokalizacja: Warszawa - Dolny Mokotów
- Cyklonebike
- Forumowicz
- Posty: 156
- Rejestracja: 08 lut 2018, 22:03
- Lokalizacja: Polska
- Kontakt:
- WojtekErnest
- Forumowicz
- Posty: 3337
- Rejestracja: 02 maja 2017, 20:52
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Rapid 1 opis i ustalenie przyczyn usterek
Balansowanie BMS to tylko próba 'pudrowania' stanu baterii. Tylko próba pod obciążeniem pokaże prawdziwy obraz tego i innych segmentów pakietu.
Jeśli jest słaby lub puszcza styk zgrzewu, to trzeba naprawić a nie czekać az BMS wyrówna, bo to nic nie daje.
Jeśli jest słaby lub puszcza styk zgrzewu, to trzeba naprawić a nie czekać az BMS wyrówna, bo to nic nie daje.
Wcześniej : Pomógł 69 razy, postów 3,2+ tys. - wiadomo gdzie ...
- Cyklonebike
- Forumowicz
- Posty: 156
- Rejestracja: 08 lut 2018, 22:03
- Lokalizacja: Polska
- Kontakt:
Re: Rapid 1 opis i ustalenie przyczyn usterek
Dostałem właśnie informacje od właściciela roweru, ze Konrad z E-biker.pl zobowiązał się w rozmowie telefonicznej do przyjęcia reklamacji oraz zgodził się na zwrot ebike i zobowiązał się do wypłacenia pełnej kwoty, którą klient zaplacil za rower.
Do momentu rozstrzygnięcia sprawy poproszono mnie o zaprzestanie publikacji kolejnych usterek
Do momentu rozstrzygnięcia sprawy poproszono mnie o zaprzestanie publikacji kolejnych usterek
-
- Forumowicz
- Posty: 57
- Rejestracja: 19 lut 2018, 23:42
Re: Rapid 1 opis i ustalenie przyczyn usterek
To zaczyna działać! Błyskawiczna reakcja i pełny zwrot kosztów, ho, ho!
Hmm... zaczynam mieć lekkie obawy, czy nie wyklonuje się TRZECIE forum
PS: Bez obrazy, to tylko żart, choć... może trochę nie na miejscu?
Hmm... zaczynam mieć lekkie obawy, czy nie wyklonuje się TRZECIE forum
PS: Bez obrazy, to tylko żart, choć... może trochę nie na miejscu?
- Cyklonebike
- Forumowicz
- Posty: 156
- Rejestracja: 08 lut 2018, 22:03
- Lokalizacja: Polska
- Kontakt:
- elektrotonus
- Forumowicz
- Posty: 1259
- Rejestracja: 19 lut 2018, 15:53
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Rapid 1 opis i ustalenie przyczyn usterek
Nawet jak w końcu zwróci kasę to mleko się wylało i mocne rowery sprzedawane przez ebikera będą postrzegane jako nie pewny zakup. Musi teraz Konrad mocno podziałać by poprawić wizerunek firmy. Fajnie, że niezależne forum i konstruktywna krytyka zadziałała i firma zobowiązała się do wypłaty kasy.
- Wheller DD 250 W - w planowanej modernizacji :-) https://tiny.pl/tnmmg
- Rockrider MID 750 W - "Srebrna Strzała" ;-) https://tiny.pl/tnmmh
- Samurai DD 3500 W - prawie gotowy :) https://tiny.pl/tnmxv
- Rockrider MID 750 W - "Srebrna Strzała" ;-) https://tiny.pl/tnmmh
- Samurai DD 3500 W - prawie gotowy :) https://tiny.pl/tnmxv
-
- Forumowicz
- Posty: 123
- Rejestracja: 05 mar 2018, 15:42
Re: Rapid 1 opis i ustalenie przyczyn usterek
Tak tylko że reklamował się u Klawitera i wiele osób co się nie zna kupuje taki kitelektrotonus pisze: ↑24 kwie 2018, 14:58Nawet jak w końcu zwróci kasę to mleko się wylało i mocne rowery sprzedawane przez ebikera będą postrzegane jako nie pewny zakup.
-
- Forumowicz
- Posty: 256
- Rejestracja: 19 lut 2018, 14:37
- Lokalizacja: Bydgoszcz
Re: Rapid 1 opis i ustalenie przyczyn usterek
W ogóle dla mnie to jakaś lipa, jak to przestać dalej publikować usterki i buble?
kto się na to godzi? potem wszystko jest pod dywan zamiatane a cała reszta użytkowników nic nie wie.
Co innego pomijać błache sprawy a co innego poważne rzeczy, wszystko powinno być dla potomnych ujawnione a nie, że właściciel firmy jak tylko sie dowiaduje to trzęsie porami i nie nie publikujcie dalej już wszystko oddaje, oddać powinien ale nie może to być szantaż, że inaczej kasy nie odda jak dalej będzie publikacja złego wykonania.
kto się na to godzi? potem wszystko jest pod dywan zamiatane a cała reszta użytkowników nic nie wie.
Co innego pomijać błache sprawy a co innego poważne rzeczy, wszystko powinno być dla potomnych ujawnione a nie, że właściciel firmy jak tylko sie dowiaduje to trzęsie porami i nie nie publikujcie dalej już wszystko oddaje, oddać powinien ale nie może to być szantaż, że inaczej kasy nie odda jak dalej będzie publikacja złego wykonania.
- tas
- Administrator
- Posty: 2992
- Rejestracja: 27 kwie 2017, 15:10
- Lokalizacja: Żywiec
- Kontakt:
Re: Rapid 1 opis i ustalenie przyczyn usterek
Fajnie się komentuje jak Ci nikt nie wisi 20 tysi czy ile tam
Silniki, sterowniki, BMSy: https://nexun.pl tel: +48 33 50 00 105
Tanie ogniwa: https://e-foton.pl
----------------------
Mój blog o rowerach elektrycznych: http://ebike.nexun.pl
Tanie ogniwa: https://e-foton.pl
----------------------
Mój blog o rowerach elektrycznych: http://ebike.nexun.pl
- elektrotonus
- Forumowicz
- Posty: 1259
- Rejestracja: 19 lut 2018, 15:53
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Rapid 1 opis i ustalenie przyczyn usterek
djmarcin56 - gdybyś miał taką przeprawę z ebikerem byś też chciał jakoś się dogadać mimo wszystko odzyskać nie małą kasę. To co się pojawiło na forach internetowych wystarczy jako rekomendacja dla rapidów raz na zawsze. Uszanujmy decyzję właściciela roweru.
- Wheller DD 250 W - w planowanej modernizacji :-) https://tiny.pl/tnmmg
- Rockrider MID 750 W - "Srebrna Strzała" ;-) https://tiny.pl/tnmmh
- Samurai DD 3500 W - prawie gotowy :) https://tiny.pl/tnmxv
- Rockrider MID 750 W - "Srebrna Strzała" ;-) https://tiny.pl/tnmmh
- Samurai DD 3500 W - prawie gotowy :) https://tiny.pl/tnmxv
-
- Forumowicz
- Posty: 256
- Rejestracja: 19 lut 2018, 14:37
- Lokalizacja: Bydgoszcz
Re: Rapid 1 opis i ustalenie przyczyn usterek
wiem o co chodzi wiadomo, że właściciel roweru chce kase odzyskać i mieć spokój w końcu kosztem uciszenia sprawy
też bym się nie chciał bujać z taką lewizną tyle czasu
też bym się nie chciał bujać z taką lewizną tyle czasu
- EV-Maniak
- Forumowicz
- Posty: 3031
- Rejestracja: 21 lut 2018, 9:45
- Lokalizacja: Lublin
Re: Rapid 1 opis i ustalenie przyczyn usterek
Jakby co ja mogę się zająć WINDYKACJĄ
Biorę chłopaków i jedziemy. Odzyskamy nawet z procentem
W sumie nie zła fucha...
Wiem, o co innego chodzi w kontekście... a szkoda
Już bym dawno złożył, tylko nie mam dostępu do takich sprzętów, to trzeba być serwisantem lub bogaczem co kupuje buble i testuje do filmiku.djmarcin56 pisze: ↑23 kwie 2018, 19:06henio może załóż kanał który będzie pokazywał szczegóły takich produkcji, prowadził testy i pokazywał niebezpieczeństwa itd. sprzętu różnych firm.
Jak ktoś ma fotkę zestawu od e-bikera, co na trytki jest montaż obrotu osi silnika to dajcie do tematu. Czaicie dać blokadę na trytkę i pisać w komentarzach pod filmikiem na YT, że jego zestawy są DOBRE i dlatego drogie...
Co, poprawi jak poruszymy, to dopiero na forum i da dodatkowo dwie trytki... ?
Może to jest sposób na biznes - wciskać ludziom badziew z dużą przebitką...
Ja Was przepraszam, ale ja bym tak nie mógł. Są dwie opcje:
1. albo się e-bikier kompletnie nie zna.
2. albo robi ludzi w balona.
no może jeszcze trzecia:
3. lekceważy - "a nóż się uda"
- Maran_hand
- Forumowicz
- Posty: 956
- Rejestracja: 02 maja 2017, 22:04
- Lokalizacja: Warszawa - Dolny Mokotów
Re: Rapid 1 opis i ustalenie przyczyn usterek
Stawiam na czwartą opcję - zysk ..bez względu na wszystko
- tatar
- Forumowicz
- Posty: 2556
- Rejestracja: 19 lut 2018, 12:42
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Rapid 1 opis i ustalenie przyczyn usterek
To przebija z całego materiału plus zwyczajne dyletanctwo
- tas
- Administrator
- Posty: 2992
- Rejestracja: 27 kwie 2017, 15:10
- Lokalizacja: Żywiec
- Kontakt:
Re: Rapid 1 opis i ustalenie przyczyn usterek
Pany może nie dywagujcie tylko dajcie czas na rozwój sytuacji samej sobie.
Silniki, sterowniki, BMSy: https://nexun.pl tel: +48 33 50 00 105
Tanie ogniwa: https://e-foton.pl
----------------------
Mój blog o rowerach elektrycznych: http://ebike.nexun.pl
Tanie ogniwa: https://e-foton.pl
----------------------
Mój blog o rowerach elektrycznych: http://ebike.nexun.pl
- tatar
- Forumowicz
- Posty: 2556
- Rejestracja: 19 lut 2018, 12:42
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Rapid 1 opis i ustalenie przyczyn usterek
To po co Cyklonebike wrzuca to na forum? Tylko do czytania?Do czytania to ja mam książki i bajeczki dla wnuka
- EV-Maniak
- Forumowicz
- Posty: 3031
- Rejestracja: 21 lut 2018, 9:45
- Lokalizacja: Lublin
Re: Rapid 1 opis i ustalenie przyczyn usterek
Tas jest po prostu Dobrym Człowiekiem i jako administrator tonizuje emocje by znowu nie powstała gówno-burza.
- tas
- Administrator
- Posty: 2992
- Rejestracja: 27 kwie 2017, 15:10
- Lokalizacja: Żywiec
- Kontakt:
Re: Rapid 1 opis i ustalenie przyczyn usterek
gówno burze szkodzą wszystkim, a poszkodowanym najbardziej...
Silniki, sterowniki, BMSy: https://nexun.pl tel: +48 33 50 00 105
Tanie ogniwa: https://e-foton.pl
----------------------
Mój blog o rowerach elektrycznych: http://ebike.nexun.pl
Tanie ogniwa: https://e-foton.pl
----------------------
Mój blog o rowerach elektrycznych: http://ebike.nexun.pl
- tatar
- Forumowicz
- Posty: 2556
- Rejestracja: 19 lut 2018, 12:42
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Rapid 1 opis i ustalenie przyczyn usterek
..i o tym właśnie pisałem kilka postów wcześniej/str.1/,wystarczy przewinąć,ale najlepiej być na ,,bieżąco''