Czas zacząć...
-
- Forumowicz
- Posty: 40
- Rejestracja: 01 cze 2018, 23:12
Re: Czas zacząć...
Sterownik schnie do przymiaru. Niestety albo stety nie wejdzie w tą wnękę. Zaraz foty wrzucę jak wyszło. Przyjąłem sterownik sinusa 60A a on maly nie jest. Wole przewymiarować pierwszy raz niż sie potem wkurzać.
PS.Jest może ktoś z okolic Legionowa żeby pokazać jakiegoś ebika??
PS.Jest może ktoś z okolic Legionowa żeby pokazać jakiegoś ebika??
-
- Forumowicz
- Posty: 148
- Rejestracja: 05 maja 2018, 22:42
- Lokalizacja: Myszków
Re: Czas zacząć...
Sterownik 60A jest o 6 cm większy od 30A. Myślałem bardziej o sterowniku 30A, który spokojnie Ci tam wejdzie.
Do 60A sterownika to już musisz mieć napięcie 60V. Wyjdzie pakiet 16S10p no chyba, że Ci wejdzie większy pakiet 16s12p. Przy 16s10p pójdzie 6A na ogniwo. Zrób kilka opcji takiego pakietu i zobaczysz jak to się układa w skrzynce.
Do 60A sterownika to już musisz mieć napięcie 60V. Wyjdzie pakiet 16S10p no chyba, że Ci wejdzie większy pakiet 16s12p. Przy 16s10p pójdzie 6A na ogniwo. Zrób kilka opcji takiego pakietu i zobaczysz jak to się układa w skrzynce.
-
- Forumowicz
- Posty: 40
- Rejestracja: 01 cze 2018, 23:12
-
- Forumowicz
- Posty: 40
- Rejestracja: 01 cze 2018, 23:12
Re: Czas zacząć...
chyba jutro dokończę foty bo coś nie mogę załadować
Wynika z tego co piszesz że optymalnie będę miał 16s10p - więcej rozsądnie chyba nie wejdzie - a nie chcę robić nietypowego ogniwa
czekam też na opinie innych forumowiczów
Wynika z tego co piszesz że optymalnie będę miał 16s10p - więcej rozsądnie chyba nie wejdzie - a nie chcę robić nietypowego ogniwa
czekam też na opinie innych forumowiczów
-
- Forumowicz
- Posty: 421
- Rejestracja: 19 lut 2018, 14:27
Re: Czas zacząć...
Pisałeś że vmax 40km/h ci wystarczy a teraz chcesz 16s. Rób 13s do tego 9continent 10x6 i będziesz miał 48 km/h przy sterowniku blokowym i 43km/h przy sinusie.
Skoro nie zależy ci na demonie mocy to bierz 30A.
Skoro nie zależy ci na demonie mocy to bierz 30A.
-
- Forumowicz
- Posty: 110
- Rejestracja: 25 lut 2018, 10:09
- Lokalizacja: Poznań
-
- Forumowicz
- Posty: 148
- Rejestracja: 05 maja 2018, 22:42
- Lokalizacja: Myszków
Re: Czas zacząć...
Rafale nie kombinuj tylko zrób tak jak Ci wcześniej radziłem pakiet na 48V 13s12p, który spokojnie Ci wejdzie i będzie bardzo wydajny.
Obrysuj te 156 ogniw, przymierz do skrzynki i zobaczysz ile masz jeszcze miejsca.
Pakiet nie będzie tak mocno obciążony bo pójdzie mały amperaż na ogniwo.
We wnękę będziesz mógł zamontować sterownik 30A i będzie to fajnie wyglądało. Wykorzystasz w ten sposób każdą przestrzeń w skrzynce
Tak jak Rugos pisał będziesz miał prędkość powyżej 40 km/h na sinusie a taki chcesz sterownik aby stopniowo przyspieszał.
Obrysuj te 156 ogniw, przymierz do skrzynki i zobaczysz ile masz jeszcze miejsca.
Pakiet nie będzie tak mocno obciążony bo pójdzie mały amperaż na ogniwo.
We wnękę będziesz mógł zamontować sterownik 30A i będzie to fajnie wyglądało. Wykorzystasz w ten sposób każdą przestrzeń w skrzynce
Tak jak Rugos pisał będziesz miał prędkość powyżej 40 km/h na sinusie a taki chcesz sterownik aby stopniowo przyspieszał.
-
- Forumowicz
- Posty: 40
- Rejestracja: 01 cze 2018, 23:12
Re: Czas zacząć...
Pakiet zmieniony jak radzicie. Tak to na tą chwilę wygląda. Sterownik 30A blokowy
Czy dobrze rozumuje że w tym przypadku mam wybrać sterownik 30A 500W. Bo już nie kumam
-
- Forumowicz
- Posty: 421
- Rejestracja: 19 lut 2018, 14:27
-
- Forumowicz
- Posty: 40
- Rejestracja: 01 cze 2018, 23:12
Re: Czas zacząć...
Ok. Teraz pytanko zakupowe. Znany i polecany sklep na forum ma olbrzymie braki. Ani sterowników ani silników.
Polecacie gdzieś indziej zakupy??
Zostaje też kol. Glebor. Ma gotowe zestawy. Rozumiem że to również polecany sprzedawca
Polecacie gdzieś indziej zakupy??
Zostaje też kol. Glebor. Ma gotowe zestawy. Rozumiem że to również polecany sprzedawca
- Goliath
- Forumowicz
- Posty: 1320
- Rejestracja: 25 lut 2018, 1:02
- Lokalizacja: Izabelin-Dziekanówek
Re: Czas zacząć...
Tak... wiele osób jeździ na jego zestawach i sobie chwalą.
Sam synowi założyłem zestaw od Michała - przekładniówkę 500W na tylne koło 24" w zestawie z sterownikiem 25A
Wszystko napędzane 13S... więc chwilowo jest ok. 1000W
Musiałem ograniczyć "gówniarzowi" prędkość na sterowniku .... bo przy jego masie zestaw popierdzielał ok. 44km/h
Brat również jest zadowolony z zestawu od niego - czerwona przekładniowka 500W na tylne koło 26"
- Yasiu77
- Moderator
- Posty: 1324
- Rejestracja: 20 mar 2018, 20:17
- Lokalizacja: Szczyrk
Re: Czas zacząć...
Podobno dostawa jest w drodze do tego sklepu ale warto by było zadzwonić do Tasa i zapytać. Do tych sterowników kt są też wyświetlacze do dokupienia w których można ograniczyć np moc. 60A to za dużo do tego silnika, 45A można chwilowo ale będziesz woził dziecko no i rower może nie wytrzymać. Popieram przedmówców 30A 13s12p jest ok.. Miejsca nigdy za dużo bo oprócz sterownika do skrzynki wsadzasz gniazdka, przetwornice, wtyczki, boczniki i inną dodatkowa elektronikę. Nie wyliczaj plastra miodu idealnie do ścianek skrzynki bo w rzeczywistości aku wyjdzie grubszy
-
- Forumowicz
- Posty: 40
- Rejestracja: 01 cze 2018, 23:12
Re: Czas zacząć...
Dzięki panowie za konkretne info. Poczytałem, poszukałem i jestem zdecydowany na set od Glebora - S1300 - wychodzi też najrozsądniej cenowo. Zdaję sobie sprawę że to nie będzie docelowy rowerek ale od czegoś zacząć trzeba.
-
- Forumowicz
- Posty: 40
- Rejestracja: 01 cze 2018, 23:12
Re: Czas zacząć...
Tak więc jutro zestaw od Glebora będzie na warsztacie. Ogniwa - tutaj rozmawiam z kol. również mi poleconym w tym wątku zobaczymy co wyjdzie z tych rozmów
Teraz pytanko a raczej prośba o potwierdzenie
BMS - https://nexun.pl/shop/bmsy/203-bms-4-14 ... 30a5a.html
ładowarka - https://nexun.pl/shop/ladowarki/209-75- ... ia-9s_378v
czy beda odpowiednie do mojego setu 13S12P - sterownik silnika 30A
chyba że polecacie coś innego - tańszego, droższego
Mam w zanadrzu jeszcze ładowarkę Imax B6 ale jak sądzę tylko do kontroli/ładowania poszczególnych cel po zimie
Pytanie jeszcze odnośnie układu hamulcowego (że tak go nazwę) mam V-breaki i nie specjalnie jestem z nich zadowolony - jakich "okładzin" powinienem szukać - mile widziany link - po prostu nie wiem co będzie dobre
Teraz pytanko a raczej prośba o potwierdzenie
BMS - https://nexun.pl/shop/bmsy/203-bms-4-14 ... 30a5a.html
ładowarka - https://nexun.pl/shop/ladowarki/209-75- ... ia-9s_378v
czy beda odpowiednie do mojego setu 13S12P - sterownik silnika 30A
chyba że polecacie coś innego - tańszego, droższego
Mam w zanadrzu jeszcze ładowarkę Imax B6 ale jak sądzę tylko do kontroli/ładowania poszczególnych cel po zimie
Pytanie jeszcze odnośnie układu hamulcowego (że tak go nazwę) mam V-breaki i nie specjalnie jestem z nich zadowolony - jakich "okładzin" powinienem szukać - mile widziany link - po prostu nie wiem co będzie dobre
-
- Forumowicz
- Posty: 40
- Rejestracja: 01 cze 2018, 23:12
Re: Czas zacząć...
Witam, dzisiaj odwiedziłem koleg Glebora - bardzo udane spotkanie - dla mnie napewno.
Miałem pierwszą swoją jazdę na ebike - no i to przerosło moje najśmielsze oczekiwania - Jazda na rowerku z zastawem S1300 - trudno opisać wrażenia słowami - tym bardziej mnie to przekonało że S1300 będzie dla mnie na początek jak znalazł. No i stałem sie posiadaczem....
budową akumulatora zajmie się kolega PiotrW - pakiet taki jak doradziliście czyli 13S12P na ogniwach 5A i 3400mAh
także weekend będzie pracowity - budowa skrzynki
Miałem pierwszą swoją jazdę na ebike - no i to przerosło moje najśmielsze oczekiwania - Jazda na rowerku z zastawem S1300 - trudno opisać wrażenia słowami - tym bardziej mnie to przekonało że S1300 będzie dla mnie na początek jak znalazł. No i stałem sie posiadaczem....
budową akumulatora zajmie się kolega PiotrW - pakiet taki jak doradziliście czyli 13S12P na ogniwach 5A i 3400mAh
także weekend będzie pracowity - budowa skrzynki
-
- Forumowicz
- Posty: 148
- Rejestracja: 05 maja 2018, 22:42
- Lokalizacja: Myszków
Re: Czas zacząć...
Super, że już masz kupiony zestawik. Tylko się cieszyć i niech Ci służy jak najdłużej.
PiotrW zrobi Ci fajny pakiecik i będziesz jeszcze bardziej happy, że nie będziesz chciał zejść z rowera:)
Będziesz miał duży zapas mocy na tym pakiecie bo pójdzie Ci 2,5A maksymalnie na ogniwo przy sterowniku 30A. Ogniwa będą lekko ciepłe.
Mój pakiet 13s10p jest już dzisiaj zrobiony przez PiotraW, ale części i skrzynka będą dopiero za tydzień.
Szerokości Ci życzę i oczywiście pokaż skrzynkę jak ją zrobisz jak i blokadę obrotu osi silnika. Pozdrawiam
PiotrW zrobi Ci fajny pakiecik i będziesz jeszcze bardziej happy, że nie będziesz chciał zejść z rowera:)
Będziesz miał duży zapas mocy na tym pakiecie bo pójdzie Ci 2,5A maksymalnie na ogniwo przy sterowniku 30A. Ogniwa będą lekko ciepłe.
Mój pakiet 13s10p jest już dzisiaj zrobiony przez PiotraW, ale części i skrzynka będą dopiero za tydzień.
Szerokości Ci życzę i oczywiście pokaż skrzynkę jak ją zrobisz jak i blokadę obrotu osi silnika. Pozdrawiam
-
- Forumowicz
- Posty: 40
- Rejestracja: 01 cze 2018, 23:12
Re: Czas zacząć...
Odnosnie skrzynki - wlasnie zlalazłem temat elektryfikcji kony i jest tam skrzynka z polwęglanu. Kurcze a mam kawał takiego materiału więc może wystarczy na skrzynie.
Fakt zapas prądu będzie spory więc pakiet powinien przetrwać dość długo.
Będe wrzucał postępy prac.
Dzięki
Fakt zapas prądu będzie spory więc pakiet powinien przetrwać dość długo.
Będe wrzucał postępy prac.
Dzięki
-
- Forumowicz
- Posty: 40
- Rejestracja: 01 cze 2018, 23:12
Re: Czas zacząć...
Pomalutku do przodu - niestety poliwęglanu za mało- idziemy w tradycyjne rozwiązanie. Zakupiłem płytę styropianu prasowanego grubości 3cm - z płyty wyjdą cztery części - z trzech będzie jedna połowa a z ostatniej wieczko
do klejenia dałem po centymetrze naddatku na formach, po sklejeniu będzie szlif do docelowego wymiaru.
Schnie.
Przymiarka nowego koła z napędem..
i pierwsze problemy
zbyt płytko wchodzi oś w widełki
tutaj jak rozumiem trzeba rozpiłować aby oś weszła całą średnicą
Drugi kłopot to ocierająca najmniejsza zębatka o ramę - założyłem dwie podkładki na oś dosuwając do wolnobiegu - zrobił się odstęp ta tyle że łańcuch wchodzi bezproblemowo na najmniejszą zębatkę - pytanie czy jest jakiś "profesjonalny" sposób czy po prostu tak to musi być - na podkładkach.
Do wymiany mam też zębatki na korbie - czy szukać samych zębatek czy całej korby - mam na kwadrat
Drugie pytanie odnośnie korby - w tej chwili max prędkość na pedałach na największym przełożeniu mam w okolicy 30-34 km/h - czy zwiększając zębatkę na korbie zyskam trochę prędkości maksymalnej?
dzięki
do klejenia dałem po centymetrze naddatku na formach, po sklejeniu będzie szlif do docelowego wymiaru.
Schnie.
Przymiarka nowego koła z napędem..
i pierwsze problemy
zbyt płytko wchodzi oś w widełki
tutaj jak rozumiem trzeba rozpiłować aby oś weszła całą średnicą
Drugi kłopot to ocierająca najmniejsza zębatka o ramę - założyłem dwie podkładki na oś dosuwając do wolnobiegu - zrobił się odstęp ta tyle że łańcuch wchodzi bezproblemowo na najmniejszą zębatkę - pytanie czy jest jakiś "profesjonalny" sposób czy po prostu tak to musi być - na podkładkach.
Do wymiany mam też zębatki na korbie - czy szukać samych zębatek czy całej korby - mam na kwadrat
Drugie pytanie odnośnie korby - w tej chwili max prędkość na pedałach na największym przełożeniu mam w okolicy 30-34 km/h - czy zwiększając zębatkę na korbie zyskam trochę prędkości maksymalnej?
dzięki
-
- Forumowicz
- Posty: 148
- Rejestracja: 05 maja 2018, 22:42
- Lokalizacja: Myszków
Re: Czas zacząć...
Tak musisz rozpiłować aby ośka weszła głębiej całą średnicą.
Dobrze zrobiłeś jak podłożyłeś podkładki aby był większy luz pomiędzy ramą a wolnobiegiem bo tak się robi.
Łańcuch nie może się ocierać na ostatniej koronce wolnobiegu o ramę roweru.
Zasada jest taka, że im więcej masz zębów na korbie (na największej tarczy) jak i najmniej zębów na ostatniej koronce wolnobiegu tym uzyskasz większe prędkości. Pytanie ile obecnie masz zębów na największej tarczy korby jak i jaki posiadasz wolnobieg w jakim zakresie oscyluje np. 11-28 czy całkiem inny zakres ?
W dobrych korbach można wymienić blat z największą koronką jak są odkręcane tak np. jest w rowerach szosowych są do tego przystosowane.
Jak masz jakąś najtańszą korbę to raczej takiej możliwości wymiany tarczy na większą nie będzie.
Musisz zobaczyć czy widać jakieś śruby torxy albo imbusy na pająku do którego są przykręcone tarcze ?
Dobrze zrobiłeś jak podłożyłeś podkładki aby był większy luz pomiędzy ramą a wolnobiegiem bo tak się robi.
Łańcuch nie może się ocierać na ostatniej koronce wolnobiegu o ramę roweru.
Zasada jest taka, że im więcej masz zębów na korbie (na największej tarczy) jak i najmniej zębów na ostatniej koronce wolnobiegu tym uzyskasz większe prędkości. Pytanie ile obecnie masz zębów na największej tarczy korby jak i jaki posiadasz wolnobieg w jakim zakresie oscyluje np. 11-28 czy całkiem inny zakres ?
W dobrych korbach można wymienić blat z największą koronką jak są odkręcane tak np. jest w rowerach szosowych są do tego przystosowane.
Jak masz jakąś najtańszą korbę to raczej takiej możliwości wymiany tarczy na większą nie będzie.
Musisz zobaczyć czy widać jakieś śruby torxy albo imbusy na pająku do którego są przykręcone tarcze ?
- Adamson
- Nowicjusz
- Posty: 13
- Rejestracja: 05 kwie 2018, 14:54
Re: Czas zacząć...
Trzeba też zwrócić uwagę, czy tarcza zmiesci sie w zakresie przerzutki.
Na tym forum padłem ofiarą POPRAWNOŚCI POLITYCZNEJ i CENZURY adminów. Patrz wątek:http://pojazdyelektryczne.org/viewtopic.php?f=11&t=1878
-
- Forumowicz
- Posty: 40
- Rejestracja: 01 cze 2018, 23:12
Re: Czas zacząć...
Uszanowanie. Dzisiaj bez zdjęć. Zdjęcia dodam jutro.
Udało się wymienić przednią zębatkę na taką 48 zębów. Nie obyło się bez problemu. Zębatka była na tyle duża że musiałem podnieść płetwę trzymającą łańcuch. I tu kłopot. Za krótka linka przeżutki. Musiałem ustawić na manetce na najmniejsze przełożenie i zyskałem troche linki. Cóż zakładam że nie będę jej po prostu używać. Doszedł nowy łańcuch
Rozpiłowane widełki wahacza co by silnik osiadl mocniej. Pytanie czy przy 1300W niezbędna jest blokada obrotu osi??
Do piątku powinna być też bateria więc może uda się w weekend zrobić testy. Jutro będą foty z prac
Udało się wymienić przednią zębatkę na taką 48 zębów. Nie obyło się bez problemu. Zębatka była na tyle duża że musiałem podnieść płetwę trzymającą łańcuch. I tu kłopot. Za krótka linka przeżutki. Musiałem ustawić na manetce na najmniejsze przełożenie i zyskałem troche linki. Cóż zakładam że nie będę jej po prostu używać. Doszedł nowy łańcuch
Rozpiłowane widełki wahacza co by silnik osiadl mocniej. Pytanie czy przy 1300W niezbędna jest blokada obrotu osi??
Do piątku powinna być też bateria więc może uda się w weekend zrobić testy. Jutro będą foty z prac
- elektrotonus
- Forumowicz
- Posty: 1259
- Rejestracja: 19 lut 2018, 15:53
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Czas zacząć...
Blokada osi wskazana od 500W mocy nominalnej, jeśli używasz regena to obowiązkowo. Bez niej nawet nie próbuj jeździć lub bardzo ostrożnie. Podkładki przeciwobrotowe masz ?
- Wheller DD 250 W - w planowanej modernizacji :-) https://tiny.pl/tnmmg
- Rockrider MID 750 W - "Srebrna Strzała" ;-) https://tiny.pl/tnmmh
- Samurai DD 3500 W - prawie gotowy :) https://tiny.pl/tnmxv
- Rockrider MID 750 W - "Srebrna Strzała" ;-) https://tiny.pl/tnmmh
- Samurai DD 3500 W - prawie gotowy :) https://tiny.pl/tnmxv
-
- Forumowicz
- Posty: 40
- Rejestracja: 01 cze 2018, 23:12
Re: Czas zacząć...
Tak podkladki obowiazkowo są. Regena nie bedzie. Czyli dla swojego spokoju ducha i bezpieczenstwa o sprzęt być musi. Dzięki
- elektrotonus
- Forumowicz
- Posty: 1259
- Rejestracja: 19 lut 2018, 15:53
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Czas zacząć...
Czemu nie planujesz regana ? Fajna rzecz. Rozumiem, że odcięcie silnika na klamkach będzie ?
- Wheller DD 250 W - w planowanej modernizacji :-) https://tiny.pl/tnmmg
- Rockrider MID 750 W - "Srebrna Strzała" ;-) https://tiny.pl/tnmmh
- Samurai DD 3500 W - prawie gotowy :) https://tiny.pl/tnmxv
- Rockrider MID 750 W - "Srebrna Strzała" ;-) https://tiny.pl/tnmmh
- Samurai DD 3500 W - prawie gotowy :) https://tiny.pl/tnmxv
-
- Forumowicz
- Posty: 40
- Rejestracja: 01 cze 2018, 23:12
Re: Czas zacząć...
Nie planuję bo gdzieś doczytałem czy na filmiku Tasa widziałem że odzysk jest kilku procentowy. Akumulator będę miał i tak dość spory jak na moje wymagania. Na razie i tak będzie to jazda z juniorem w siedzisku więc i prędkości nie będą duże a tu hamulce te c o mam powinny dać radę.
Chyba że jest jeszcze jakieś + o którym nie wiem
Chyba że jest jeszcze jakieś + o którym nie wiem
- Yasiu77
- Moderator
- Posty: 1324
- Rejestracja: 20 mar 2018, 20:17
- Lokalizacja: Szczyrk
-
- Forumowicz
- Posty: 40
- Rejestracja: 01 cze 2018, 23:12
Re: Czas zacząć...
cd. zdjęć z budowy.
Skrzynka oklejona, zdjęć nie wstawiam z oklejania bo wyszło na 3=
chyba za grubą folie kupiłem.
po oklejeniu czas na montaż w rowerze
tradycyjnie montaż w otworach bidonowych plus obejmy.
od środka skrzynki blachy 2mm miedziane (takie akurat były pod ręką)
śruby oczywiście przycięte
Czas na montaż aku
w ruch tradycyjnie pianka
Po za piankowaniu mała refleksja - nie zrobiłem otworów montażowych pod sterownik - coż pośpiech nowicjusza - będziemy się tym martwić potem - nie poszło źle - tylko fotek nie zrobiłem
Trzeba jakoś ładować taki pakiet więc po zakupach na forum instalacja gniazda ładowania
no to dobrze by mieć 12V i 5V i tu z pomocą przychodzi filmik Tasa - wygrzebana z szuflady różne ładowarki - i znalazłem 12V 2A i 5V 2A
ładowarkę do telefonu obrałem z obudowy i dla zmniejszenia ilości zajmowanego miejsca i wyszło tak
ładowarki 12V nie rozbierałem - uważałem że bezpieczniej będzie jak zostanie w oryginalnym opakowaniu.
Przyszedł czas na zamknięcie skrzynki - zamówiona uszczelka typu H i pierwszy poważny problem - jest za szeroka i zakupione w żeglarskim mocowania są za wąskie - trzeba zmienić koncepcje choć na mniej estetyczną - długie szpilki gwintowane w skrzynkę i nakrętki z zewnątrz - szpiklki zabezpieczone termokurczem. Nie wiem czy to popularny sposób ale po 260km jest ok.
Nie jestem zadowolony z takiego rozwiązania - nie tak być miało. Na ostatnich zdjęciach widać jeszcze zwykłe nakrętki i podkładki - toczą się szerokie nakrętki płaskie z wpuszczanym gwintem wewnątrz skrzynki
Skoro mamy już 12V to trzeba jakieś światło dać - tutaj prezent od żony - tania lampka z Wolumenu (dla niewtajemniczonych to taki bazar z elektroniką w warszawie) - koszt 25zł
szybki montaż na płaskowniku z kwasiaka - i jest
Pierwszy montaż był na mocowaniu z innej lamki dość solidny tylko z alu i po 2km pękł na pół
i tak to świeci - wiem że zdjęcia nie oddają ilości światła ale ja byłem mocno zaskoczony na plus
w lesie w półmroku -
na podwórku z daleka
jestem mega zadowolony - jak za 25zł robi robotę.
Po tych przeróbkach czas na pierwszą wycieczkę nieco dalej jak koło komina - wypad na zaporę w dębe - 12km w jedną stronę
kolejność modyfikacji i kolejność zdjęć może się nieco różnić
minęło kilka dni, wypady coraz dłuższe - na razie max 70km w trybie raczej 75% manetka - moc jeszcze była - nie mam jak zweryfikować na razie ile prądu mi zostaje - na wyświetlaczu zostały dwie kreski - raczej mało to informacji.
Po kilku dniach przedni amortyzator marki ZOOM przestał chodzić - trzeba rozebrać, wyczyścić i złożyć do kupy - i tak "naprawiony" amortyzator możemy już wyrzucić do kosza - do niczego się nie nadawał - takie luzy na goleniach że jazda z prędkością 30km/h była samobójstwem
Kolejny zakup - budżetowy amor firmy SuntourXCT - koszt 180zł ale jaka różnica
Bardzo miękki, skok 100mm jest po prostu idealny dla moich potrzeb.
Często w lesie gubiłem trakcję przy szybszych zakręach więc i tylna opona jest nowa - padło na Vittoria AKA 26x2,2
Przyszły wczoraj oczekiwane ledy z forum na światła tylne - trzeba tylko mocowanie było dorobić
i już na miejscu
podłączone na krótko celem sprawdzenia
może dzisiaj uda się pociągnąć elektryke do światełek
i na razie tyle. zamówione w chinach czujniki magnetyczne hamulców - jednak będę uruchamiał regena i światło stopu.
Blokada osi jest w trakcie roboty jak bedzie kończona podzielę się fotkami
Aaa i oczywiście jeszcze najważniejsze
bez lusterek jazda po mieście to proszenie się o kłopoty
i cały rowerek
będę wdzięczny za konstruktywną krytykę
Skrzynka oklejona, zdjęć nie wstawiam z oklejania bo wyszło na 3=
chyba za grubą folie kupiłem.
po oklejeniu czas na montaż w rowerze
tradycyjnie montaż w otworach bidonowych plus obejmy.
od środka skrzynki blachy 2mm miedziane (takie akurat były pod ręką)
śruby oczywiście przycięte
Czas na montaż aku
w ruch tradycyjnie pianka
Po za piankowaniu mała refleksja - nie zrobiłem otworów montażowych pod sterownik - coż pośpiech nowicjusza - będziemy się tym martwić potem - nie poszło źle - tylko fotek nie zrobiłem
Trzeba jakoś ładować taki pakiet więc po zakupach na forum instalacja gniazda ładowania
no to dobrze by mieć 12V i 5V i tu z pomocą przychodzi filmik Tasa - wygrzebana z szuflady różne ładowarki - i znalazłem 12V 2A i 5V 2A
ładowarkę do telefonu obrałem z obudowy i dla zmniejszenia ilości zajmowanego miejsca i wyszło tak
ładowarki 12V nie rozbierałem - uważałem że bezpieczniej będzie jak zostanie w oryginalnym opakowaniu.
Przyszedł czas na zamknięcie skrzynki - zamówiona uszczelka typu H i pierwszy poważny problem - jest za szeroka i zakupione w żeglarskim mocowania są za wąskie - trzeba zmienić koncepcje choć na mniej estetyczną - długie szpilki gwintowane w skrzynkę i nakrętki z zewnątrz - szpiklki zabezpieczone termokurczem. Nie wiem czy to popularny sposób ale po 260km jest ok.
Nie jestem zadowolony z takiego rozwiązania - nie tak być miało. Na ostatnich zdjęciach widać jeszcze zwykłe nakrętki i podkładki - toczą się szerokie nakrętki płaskie z wpuszczanym gwintem wewnątrz skrzynki
Skoro mamy już 12V to trzeba jakieś światło dać - tutaj prezent od żony - tania lampka z Wolumenu (dla niewtajemniczonych to taki bazar z elektroniką w warszawie) - koszt 25zł
szybki montaż na płaskowniku z kwasiaka - i jest
Pierwszy montaż był na mocowaniu z innej lamki dość solidny tylko z alu i po 2km pękł na pół
i tak to świeci - wiem że zdjęcia nie oddają ilości światła ale ja byłem mocno zaskoczony na plus
w lesie w półmroku -
na podwórku z daleka
jestem mega zadowolony - jak za 25zł robi robotę.
Po tych przeróbkach czas na pierwszą wycieczkę nieco dalej jak koło komina - wypad na zaporę w dębe - 12km w jedną stronę
kolejność modyfikacji i kolejność zdjęć może się nieco różnić
minęło kilka dni, wypady coraz dłuższe - na razie max 70km w trybie raczej 75% manetka - moc jeszcze była - nie mam jak zweryfikować na razie ile prądu mi zostaje - na wyświetlaczu zostały dwie kreski - raczej mało to informacji.
Po kilku dniach przedni amortyzator marki ZOOM przestał chodzić - trzeba rozebrać, wyczyścić i złożyć do kupy - i tak "naprawiony" amortyzator możemy już wyrzucić do kosza - do niczego się nie nadawał - takie luzy na goleniach że jazda z prędkością 30km/h była samobójstwem
Kolejny zakup - budżetowy amor firmy SuntourXCT - koszt 180zł ale jaka różnica
Bardzo miękki, skok 100mm jest po prostu idealny dla moich potrzeb.
Często w lesie gubiłem trakcję przy szybszych zakręach więc i tylna opona jest nowa - padło na Vittoria AKA 26x2,2
Przyszły wczoraj oczekiwane ledy z forum na światła tylne - trzeba tylko mocowanie było dorobić
i już na miejscu
podłączone na krótko celem sprawdzenia
może dzisiaj uda się pociągnąć elektryke do światełek
i na razie tyle. zamówione w chinach czujniki magnetyczne hamulców - jednak będę uruchamiał regena i światło stopu.
Blokada osi jest w trakcie roboty jak bedzie kończona podzielę się fotkami
Aaa i oczywiście jeszcze najważniejsze
bez lusterek jazda po mieście to proszenie się o kłopoty
i cały rowerek
będę wdzięczny za konstruktywną krytykę
- Inc0
- Forumowicz
- Posty: 873
- Rejestracja: 28 lut 2018, 19:46
Re: Czas zacząć...
extra:) ech jakze bym miał zycie prostsze majac dostep do tokarki i frezarki masz lampę jak z amerykańskiego pickupa tylko pamiętaj żeby światło przednie wyregulować tak by nie oślepiało jadących z przeciwka
Lepsze jest największym wrogiem dobrego.
-
- Forumowicz
- Posty: 46
- Rejestracja: 20 cze 2018, 17:56
Re: Czas zacząć...
tego typu światła nie da się tak wyregulować (brak linii odcięcia "od góry") i zawsze będzie oślepiać...
Kariwa Lite 21s15p 12kW
Trek 13s9p 50A barmal x4
Trek 13s9p 50A barmal x4
-
- Forumowicz
- Posty: 40
- Rejestracja: 01 cze 2018, 23:12
Re: Czas zacząć...
Da sie jakos ustawic. Jak ustawię snop światła kilka metrów przed rower to faktycznie daje po oczach nawet stojąc kilkanaście metrów od roweru. Ustawiłem strumień światła ok 2m przed rower i jest dużo lepiej. Nie oślepia bardziej jak dokładane światła dzienne w autach. Sporo pojeździłem również po mieście i przy tak ustawionej lampie nikt mi jeszcze nie mrygnął
-
- Forumowicz
- Posty: 40
- Rejestracja: 01 cze 2018, 23:12