Czas zacząć...
-
- Forumowicz
- Posty: 40
- Rejestracja: 01 cze 2018, 23:12
Re: Czas zacząć...
Uszanowanie. Dzisiaj bez zdjęć. Zdjęcia dodam jutro.
Udało się wymienić przednią zębatkę na taką 48 zębów. Nie obyło się bez problemu. Zębatka była na tyle duża że musiałem podnieść płetwę trzymającą łańcuch. I tu kłopot. Za krótka linka przeżutki. Musiałem ustawić na manetce na najmniejsze przełożenie i zyskałem troche linki. Cóż zakładam że nie będę jej po prostu używać. Doszedł nowy łańcuch
Rozpiłowane widełki wahacza co by silnik osiadl mocniej. Pytanie czy przy 1300W niezbędna jest blokada obrotu osi??
Do piątku powinna być też bateria więc może uda się w weekend zrobić testy. Jutro będą foty z prac
Udało się wymienić przednią zębatkę na taką 48 zębów. Nie obyło się bez problemu. Zębatka była na tyle duża że musiałem podnieść płetwę trzymającą łańcuch. I tu kłopot. Za krótka linka przeżutki. Musiałem ustawić na manetce na najmniejsze przełożenie i zyskałem troche linki. Cóż zakładam że nie będę jej po prostu używać. Doszedł nowy łańcuch
Rozpiłowane widełki wahacza co by silnik osiadl mocniej. Pytanie czy przy 1300W niezbędna jest blokada obrotu osi??
Do piątku powinna być też bateria więc może uda się w weekend zrobić testy. Jutro będą foty z prac
- elektrotonus
- Forumowicz
- Posty: 1259
- Rejestracja: 19 lut 2018, 15:53
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Czas zacząć...
Blokada osi wskazana od 500W mocy nominalnej, jeśli używasz regena to obowiązkowo. Bez niej nawet nie próbuj jeździć lub bardzo ostrożnie. Podkładki przeciwobrotowe masz ?
- Wheller DD 250 W - w planowanej modernizacji :-) https://tiny.pl/tnmmg
- Rockrider MID 750 W - "Srebrna Strzała" ;-) https://tiny.pl/tnmmh
- Samurai DD 3500 W - prawie gotowy :) https://tiny.pl/tnmxv
- Rockrider MID 750 W - "Srebrna Strzała" ;-) https://tiny.pl/tnmmh
- Samurai DD 3500 W - prawie gotowy :) https://tiny.pl/tnmxv
-
- Forumowicz
- Posty: 40
- Rejestracja: 01 cze 2018, 23:12
Re: Czas zacząć...
Tak podkladki obowiazkowo są. Regena nie bedzie. Czyli dla swojego spokoju ducha i bezpieczenstwa o sprzęt być musi. Dzięki
- elektrotonus
- Forumowicz
- Posty: 1259
- Rejestracja: 19 lut 2018, 15:53
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Czas zacząć...
Czemu nie planujesz regana ? Fajna rzecz. Rozumiem, że odcięcie silnika na klamkach będzie ?
- Wheller DD 250 W - w planowanej modernizacji :-) https://tiny.pl/tnmmg
- Rockrider MID 750 W - "Srebrna Strzała" ;-) https://tiny.pl/tnmmh
- Samurai DD 3500 W - prawie gotowy :) https://tiny.pl/tnmxv
- Rockrider MID 750 W - "Srebrna Strzała" ;-) https://tiny.pl/tnmmh
- Samurai DD 3500 W - prawie gotowy :) https://tiny.pl/tnmxv
-
- Forumowicz
- Posty: 40
- Rejestracja: 01 cze 2018, 23:12
Re: Czas zacząć...
Nie planuję bo gdzieś doczytałem czy na filmiku Tasa widziałem że odzysk jest kilku procentowy. Akumulator będę miał i tak dość spory jak na moje wymagania. Na razie i tak będzie to jazda z juniorem w siedzisku więc i prędkości nie będą duże a tu hamulce te c o mam powinny dać radę.
Chyba że jest jeszcze jakieś + o którym nie wiem
Chyba że jest jeszcze jakieś + o którym nie wiem
- Yasiu77
- Moderator
- Posty: 1323
- Rejestracja: 20 mar 2018, 20:17
- Lokalizacja: Szczyrk
-
- Forumowicz
- Posty: 40
- Rejestracja: 01 cze 2018, 23:12
Re: Czas zacząć...
cd. zdjęć z budowy.
Skrzynka oklejona, zdjęć nie wstawiam z oklejania bo wyszło na 3=
chyba za grubą folie kupiłem.
po oklejeniu czas na montaż w rowerze
tradycyjnie montaż w otworach bidonowych plus obejmy.
od środka skrzynki blachy 2mm miedziane (takie akurat były pod ręką)
śruby oczywiście przycięte
Czas na montaż aku
w ruch tradycyjnie pianka
Po za piankowaniu mała refleksja - nie zrobiłem otworów montażowych pod sterownik - coż pośpiech nowicjusza - będziemy się tym martwić potem - nie poszło źle - tylko fotek nie zrobiłem
Trzeba jakoś ładować taki pakiet więc po zakupach na forum instalacja gniazda ładowania
no to dobrze by mieć 12V i 5V i tu z pomocą przychodzi filmik Tasa - wygrzebana z szuflady różne ładowarki - i znalazłem 12V 2A i 5V 2A
ładowarkę do telefonu obrałem z obudowy i dla zmniejszenia ilości zajmowanego miejsca i wyszło tak
ładowarki 12V nie rozbierałem - uważałem że bezpieczniej będzie jak zostanie w oryginalnym opakowaniu.
Przyszedł czas na zamknięcie skrzynki - zamówiona uszczelka typu H i pierwszy poważny problem - jest za szeroka i zakupione w żeglarskim mocowania są za wąskie - trzeba zmienić koncepcje choć na mniej estetyczną - długie szpilki gwintowane w skrzynkę i nakrętki z zewnątrz - szpiklki zabezpieczone termokurczem. Nie wiem czy to popularny sposób ale po 260km jest ok.
Nie jestem zadowolony z takiego rozwiązania - nie tak być miało. Na ostatnich zdjęciach widać jeszcze zwykłe nakrętki i podkładki - toczą się szerokie nakrętki płaskie z wpuszczanym gwintem wewnątrz skrzynki
Skoro mamy już 12V to trzeba jakieś światło dać - tutaj prezent od żony - tania lampka z Wolumenu (dla niewtajemniczonych to taki bazar z elektroniką w warszawie) - koszt 25zł
szybki montaż na płaskowniku z kwasiaka - i jest
Pierwszy montaż był na mocowaniu z innej lamki dość solidny tylko z alu i po 2km pękł na pół
i tak to świeci - wiem że zdjęcia nie oddają ilości światła ale ja byłem mocno zaskoczony na plus
w lesie w półmroku -
na podwórku z daleka
jestem mega zadowolony - jak za 25zł robi robotę.
Po tych przeróbkach czas na pierwszą wycieczkę nieco dalej jak koło komina - wypad na zaporę w dębe - 12km w jedną stronę
kolejność modyfikacji i kolejność zdjęć może się nieco różnić
minęło kilka dni, wypady coraz dłuższe - na razie max 70km w trybie raczej 75% manetka - moc jeszcze była - nie mam jak zweryfikować na razie ile prądu mi zostaje - na wyświetlaczu zostały dwie kreski - raczej mało to informacji.
Po kilku dniach przedni amortyzator marki ZOOM przestał chodzić - trzeba rozebrać, wyczyścić i złożyć do kupy - i tak "naprawiony" amortyzator możemy już wyrzucić do kosza - do niczego się nie nadawał - takie luzy na goleniach że jazda z prędkością 30km/h była samobójstwem
Kolejny zakup - budżetowy amor firmy SuntourXCT - koszt 180zł ale jaka różnica
Bardzo miękki, skok 100mm jest po prostu idealny dla moich potrzeb.
Często w lesie gubiłem trakcję przy szybszych zakręach więc i tylna opona jest nowa - padło na Vittoria AKA 26x2,2
Przyszły wczoraj oczekiwane ledy z forum na światła tylne - trzeba tylko mocowanie było dorobić
i już na miejscu
podłączone na krótko celem sprawdzenia
może dzisiaj uda się pociągnąć elektryke do światełek
i na razie tyle. zamówione w chinach czujniki magnetyczne hamulców - jednak będę uruchamiał regena i światło stopu.
Blokada osi jest w trakcie roboty jak bedzie kończona podzielę się fotkami
Aaa i oczywiście jeszcze najważniejsze
bez lusterek jazda po mieście to proszenie się o kłopoty
i cały rowerek
będę wdzięczny za konstruktywną krytykę
Skrzynka oklejona, zdjęć nie wstawiam z oklejania bo wyszło na 3=
chyba za grubą folie kupiłem.
po oklejeniu czas na montaż w rowerze
tradycyjnie montaż w otworach bidonowych plus obejmy.
od środka skrzynki blachy 2mm miedziane (takie akurat były pod ręką)
śruby oczywiście przycięte
Czas na montaż aku
w ruch tradycyjnie pianka
Po za piankowaniu mała refleksja - nie zrobiłem otworów montażowych pod sterownik - coż pośpiech nowicjusza - będziemy się tym martwić potem - nie poszło źle - tylko fotek nie zrobiłem
Trzeba jakoś ładować taki pakiet więc po zakupach na forum instalacja gniazda ładowania
no to dobrze by mieć 12V i 5V i tu z pomocą przychodzi filmik Tasa - wygrzebana z szuflady różne ładowarki - i znalazłem 12V 2A i 5V 2A
ładowarkę do telefonu obrałem z obudowy i dla zmniejszenia ilości zajmowanego miejsca i wyszło tak
ładowarki 12V nie rozbierałem - uważałem że bezpieczniej będzie jak zostanie w oryginalnym opakowaniu.
Przyszedł czas na zamknięcie skrzynki - zamówiona uszczelka typu H i pierwszy poważny problem - jest za szeroka i zakupione w żeglarskim mocowania są za wąskie - trzeba zmienić koncepcje choć na mniej estetyczną - długie szpilki gwintowane w skrzynkę i nakrętki z zewnątrz - szpiklki zabezpieczone termokurczem. Nie wiem czy to popularny sposób ale po 260km jest ok.
Nie jestem zadowolony z takiego rozwiązania - nie tak być miało. Na ostatnich zdjęciach widać jeszcze zwykłe nakrętki i podkładki - toczą się szerokie nakrętki płaskie z wpuszczanym gwintem wewnątrz skrzynki
Skoro mamy już 12V to trzeba jakieś światło dać - tutaj prezent od żony - tania lampka z Wolumenu (dla niewtajemniczonych to taki bazar z elektroniką w warszawie) - koszt 25zł
szybki montaż na płaskowniku z kwasiaka - i jest
Pierwszy montaż był na mocowaniu z innej lamki dość solidny tylko z alu i po 2km pękł na pół
i tak to świeci - wiem że zdjęcia nie oddają ilości światła ale ja byłem mocno zaskoczony na plus
w lesie w półmroku -
na podwórku z daleka
jestem mega zadowolony - jak za 25zł robi robotę.
Po tych przeróbkach czas na pierwszą wycieczkę nieco dalej jak koło komina - wypad na zaporę w dębe - 12km w jedną stronę
kolejność modyfikacji i kolejność zdjęć może się nieco różnić
minęło kilka dni, wypady coraz dłuższe - na razie max 70km w trybie raczej 75% manetka - moc jeszcze była - nie mam jak zweryfikować na razie ile prądu mi zostaje - na wyświetlaczu zostały dwie kreski - raczej mało to informacji.
Po kilku dniach przedni amortyzator marki ZOOM przestał chodzić - trzeba rozebrać, wyczyścić i złożyć do kupy - i tak "naprawiony" amortyzator możemy już wyrzucić do kosza - do niczego się nie nadawał - takie luzy na goleniach że jazda z prędkością 30km/h była samobójstwem
Kolejny zakup - budżetowy amor firmy SuntourXCT - koszt 180zł ale jaka różnica
Bardzo miękki, skok 100mm jest po prostu idealny dla moich potrzeb.
Często w lesie gubiłem trakcję przy szybszych zakręach więc i tylna opona jest nowa - padło na Vittoria AKA 26x2,2
Przyszły wczoraj oczekiwane ledy z forum na światła tylne - trzeba tylko mocowanie było dorobić
i już na miejscu
podłączone na krótko celem sprawdzenia
może dzisiaj uda się pociągnąć elektryke do światełek
i na razie tyle. zamówione w chinach czujniki magnetyczne hamulców - jednak będę uruchamiał regena i światło stopu.
Blokada osi jest w trakcie roboty jak bedzie kończona podzielę się fotkami
Aaa i oczywiście jeszcze najważniejsze
bez lusterek jazda po mieście to proszenie się o kłopoty
i cały rowerek
będę wdzięczny za konstruktywną krytykę
- Inc0
- Forumowicz
- Posty: 873
- Rejestracja: 28 lut 2018, 19:46
Re: Czas zacząć...
extra:) ech jakze bym miał zycie prostsze majac dostep do tokarki i frezarki masz lampę jak z amerykańskiego pickupa tylko pamiętaj żeby światło przednie wyregulować tak by nie oślepiało jadących z przeciwka
Lepsze jest największym wrogiem dobrego.
-
- Forumowicz
- Posty: 46
- Rejestracja: 20 cze 2018, 17:56
Re: Czas zacząć...
tego typu światła nie da się tak wyregulować (brak linii odcięcia "od góry") i zawsze będzie oślepiać...
Kariwa Lite 21s15p 12kW
Trek 13s9p 50A barmal x4
Trek 13s9p 50A barmal x4
-
- Forumowicz
- Posty: 40
- Rejestracja: 01 cze 2018, 23:12
Re: Czas zacząć...
Da sie jakos ustawic. Jak ustawię snop światła kilka metrów przed rower to faktycznie daje po oczach nawet stojąc kilkanaście metrów od roweru. Ustawiłem strumień światła ok 2m przed rower i jest dużo lepiej. Nie oślepia bardziej jak dokładane światła dzienne w autach. Sporo pojeździłem również po mieście i przy tak ustawionej lampie nikt mi jeszcze nie mrygnął
-
- Forumowicz
- Posty: 40
- Rejestracja: 01 cze 2018, 23:12