ePrimal 26,5 v1

Podziel się z nami opisem własnych konstrukcji
ODPOWIEDZ
djmarcin56
Forumowicz
Posty: 256
Rejestracja: 19 lut 2018, 14:37
Lokalizacja: Bydgoszcz

ePrimal 26,5 v1

Post autor: djmarcin56 »

Cześć,

Po długim czasie przedstawiam wam mój rowerek którym obecnie się poruszam i którym przejechałem jako elektrycznym do tej pory 805km.
Rower złożyłem w całości sam w zeszłym roku chyba w czerwcu,trochę trwało skompletowanie części jak i nauka złożenia tego bo to mój pierwszy raz był, jedyne 2 rzeczy w jakich pomógł serwis rowerowy to nabicie dolnej bieżni sterów gdyż nie miałem takiej rurki bo mieszkam w bloku i za wiele gratów nie mam tak jak to jest jak się mieszka w domu własnym i naciąg szprych oraz wycentrowanie tylnego koła.
Do rzeczy, poniżej komponenty użyte do budowy:
- rama dartmoor primal chyba 2015r pod 27,5" jak i 26"
- koło tył 26 cali...opona cst antora peak 26x2,35, obręcz 22m wew. sun rims, dętka butylowa26 dh/freeride do 3", szprychy 2,3mm
- koło przód 27,5 cala...opona cst rock hawk 27,5x2,4, obręcz dartmoor revolt v2, piasta revolt na oś 15mm sztywną, szprychy 2mm
- widelec suntour aion 27,5" 34mm
- kierownica 780mm z chin
- mostek z chin
- gripy dartmoor roots
- hamulce przód/tył shimano slx 675 z radiatorami, klocki metaliki ale tył już się prawie skończył
- czujniki odcięcia hamulca przy klamkach
- korba alivio holowotech m4050, największy blat 48t, 3 tarcze
- pedały platformy z chin z tworzywa
- przerzutka tył stary xtr szary z wymienionymi kółeczkami na nowe
- przerzutka przód alivio na obejme
- zmieniarki alivio m430
- sztyca suntour ncx
- siodełko z chin z wycięciem na środku
- błotniki przód race fender, tył mudhugger
- światło przód zmodowany solarstorm x2 w teren oraz 2 małe oczka na kierownicy zasilane z aku , tył lampka na wsporniku na baterie lipo, ładowane na usb oraz druga na górnej rurce tylnego trójkąta oraz pod błotnikiem tył oświetlenie z kierunkami zasilane z aku.
- silnik go swiss drive przerobiony przeze mnie, oryginalne przewody wyprowadzone tylko kilka cm za silnik a dalej 12awg w silikonie i złącze mt60, dodane hale
- sterownik sinus 35A
- bateria jest 13s8p 48v17,5ah na cgr18650cg w szczycie ciut ponad 4A na ogniwo a będzie 14s8p sanyo ga
- 2 bateria na zmiane 10s4p na sanyo ga
- wyswietlacz lcd3
- klakson elektryczny
- uchwyt na telefon gub plus 360 stopni
Załączniki
photo_2018-06-16_20-39-07.jpg
photo_2018-06-16_20-39-03.jpg
photo_2018-06-16_20-38-23.jpg
photo_2018-06-16_20-38-26.jpg
Ostatnio zmieniony 16 cze 2018, 22:55 przez djmarcin56, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Yasiu77
Moderator
Posty: 1324
Rejestracja: 20 mar 2018, 20:17
Lokalizacja: Szczyrk

Re: ePrimal 26,5 v1

Post autor: Yasiu77 »

Ładny :) Napisz coś o elektryce i nie widzę blokady obrotu albo jest czarna?

edit: widzę wskoczyła elektryka
Ostatnio zmieniony 17 cze 2018, 0:01 przez Yasiu77, łącznie zmieniany 2 razy.
Awatar użytkownika
Goliath
Forumowicz
Posty: 1320
Rejestracja: 25 lut 2018, 1:02
Lokalizacja: Izabelin-Dziekanówek

Re: ePrimal 26,5 v1

Post autor: Goliath »

Yasiu77 pisze:
16 cze 2018, 21:46
Ładny :) Napisz coś o elektryce i nie widzę blokady obrotu albo jest czarna?
A czego się spodziewasz po zestawie od /tfuuu/ e-bikera :lol: Przecież widać po torbie "Rapid" :shock:
djmarcin56
Forumowicz
Posty: 256
Rejestracja: 19 lut 2018, 14:37
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: ePrimal 26,5 v1

Post autor: djmarcin56 »

Goliath od ebikera jest tylko torba a cała reszta sterownik i lcd z chin.
Co do torby to jakieś 650km przejechane na tą chwilę z nią i złego słowa powiedzieć nie mogę, idealnie w rame jest wpasowana nic nie wisi i opiera się na rurkach, rzepy trzymaja a sama torba jest przykręcona też na śrubki od bidonu od środka i nie widzę w sensu póki co inwestowania w co innego bo rowerek pójdzie na sprzedaż niestety po sezonie a teraz trzeba jeździć póki sezon i się cieszyć, o skrzynce myślałem bo ciut więcej miejsca by było przy górnym narożniku i na szerokość a tak pozatym to koniec plusów bo koszt 2 razy większy i jeszcze zabawa z tym.
Awatar użytkownika
Goliath
Forumowicz
Posty: 1320
Rejestracja: 25 lut 2018, 1:02
Lokalizacja: Izabelin-Dziekanówek

Re: ePrimal 26,5 v1

Post autor: Goliath »

Spoko :D Zwracam honor :mrgreen:

Jak pisałem swój komentarz :roll: to nie było wyszczególnionej specyfikacji elektrycznej... a widząc torbę Rapid co można było pomyśleć :?: :lol:
Ja pomyślałem, że "strzeliłeś sobie w kolano" zakupem zestawu i teraz wstydzisz się go opisać :lol:
djmarcin56
Forumowicz
Posty: 256
Rejestracja: 19 lut 2018, 14:37
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: ePrimal 26,5 v1

Post autor: djmarcin56 »

Loozik :) pisałem na raty bo musiałem akurat wyjść i nie żdążyłem zamieścić info o elektryce.
Co do osiągów to napięcie przy pełnej baterii przysiada jakieś 4-5v, moc trochę ponad 1,5kw ale dokładnie nie zaobserwowałem na lcd ile tam było.
Prędkość max na pełnej baterii jakieś 52km/h przy końcu jakieś 44km/h, najlepiej się jeździ przy około 40km/h asfaltami i 30-35km/h w lesie.
Prędkość koło 50km/h to już duży pobór watów jak i grzanie się sterownika i silnika, niestety sterownik mimo podlutowania w odpowiednim polu kabelka nie pokazuje na lcd temp. silnika do tego celu mam termometr na podczerwień, przeważnie temp. to 65 stopni obudowy z zewnątrz.
Bardziej mam problem z sterownikiem który się trochę za bardzo grzeje w torbie jak długo jade mimo tylko ciągłej mocy około 500w.
djpawelo
Forumowicz
Posty: 148
Rejestracja: 05 maja 2018, 22:42
Lokalizacja: Myszków

Re: ePrimal 26,5 v1

Post autor: djpawelo »

Marcinie a jak Ci się spisuje ta opona cst rock hawk. Masz wersję zwijaną z EPS czy drutową. Chcę kupić do swojego ebike tylko, że na 26" i dać na przód jak i na tył.
Ten bieżnik mi się podoba, szerokość opony i cena :) Ona ma niby oplot 27 TPI, ale za to waży 1 kg, więc widać że kawał gumy co świadczy że nie ma żadnej oszczędności. Do ebike opona musi trochę ważyć bo będzie pewniejsza i wytrzymalsza przy większych prędkościach.
W końcu im niższe TPI to cięższa opona. Udało Ci się ją przebić czy nie miałeś jeszcze takiej sytuacji ?
Jak jedziesz po asfalcie przy 40 km/h to masz na nich duże opory toczenia i jak jest z hałasem jest duży szum ?
Napisz też jak jest ze ścieralnością tych opon czy masz jeszcze dużo bieżnika po 800 km oraz jak się spisują na zakrętach czy mają dobrą przyczepność na asfalcie ? Wrzuć proszę zdjęcie tej opony po tych 800 km. Ze zdjęć jakie widziałem w sklepach wnioskuję iż kostka na krawędziach jest niższa niż na środku, więc powinna być dobra przyczepność na asfalcie na zakrętach i mniejsze opory toczenia ?
Dzięki wielkie za informację. Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 17 cze 2018, 13:51 przez djpawelo, łącznie zmieniany 5 razy.
Awatar użytkownika
tatar
Forumowicz
Posty: 2556
Rejestracja: 19 lut 2018, 12:42
Lokalizacja: Warszawa

Re: ePrimal 26,5 v1

Post autor: tatar »

Mało pisze się o tym,ale sinus grzeje się od cholerki/nawet przy małym prądzie/.Zastosuj wył. termiczny na 50 stopni,aby nie usmażyć sterownika,albo chłodzenie wiatraczkiem od kompa 40mmm/zdjąć obie pokrywy sterownika i z jednej nawiew/,albo jedno i drugie. :D
djmarcin56
Forumowicz
Posty: 256
Rejestracja: 19 lut 2018, 14:37
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: ePrimal 26,5 v1

Post autor: djmarcin56 »

djpawelo...
na obręczy szerokości wew 27mm balon ma 59mm a na klockach 62mm a producent deklaruje 60mm...wersja 27,5" ja mam na przodzie i jest kierunkowa i tak mam założoną.
Wersje mam drutową, szkoda mi było wydawać na ta droższą bo jest chyba lżejsza i do analogów to ma tylko sens, sama opona jest bardzo mocna, idealnie leży na obręczy i nie zdarzyło mi się jej przebić a szkła spotykam dosyć często czy to w lesie czy na bocznych asfaltach.
Bieżnik...hmm, wogóle nie widzę żeby coś się zmniejszył bo ma nadal nacięcia na klockach i śladów wytarcia niema więc kilka tysięcy km da radę na przodzie może nawet kilkanaście, na tyle pewnie szybciej zejdzie.
Dokładnie to przejechałem na niej około tysiąc km bo zanim był rower elektrycznym to w zeszłe lato prawie 200km przejechałem analogowo.
Co do oporów toczenia to jednak są większe niż na zwykłej oponce jak wcześniej jeździłem, mam w drugim bajku dziewczyny ale on sam jest lżejszy smart sam na przodzie wersje 2,2" to różnica była spora analogowo ale wtedy jeszcze jeździłem z ocierającym zaciskiem tarczówki z przodu dość sporo i to niemiarodajne porównanie. Hałasu raczej nie ma jakiegoś większego, napewno coś jest ale to taki przyjemny w miare dźwięk jak jeżdzę ebajkiem to jakoś tego wcale nie słychać bo cały lekko szumi głównie silnik.
Przyczepność oceniam bardzo dobrze, na tyle mam popularną i chwaloną cst 26x2,35 i jest całkiem ok ale trochę mi pływa i jest napewno węższa a ja często po lasach polnych drogach jeżdzę i mi ciężko przejechać, pływa często jakoś mi ucieka tył trochę i czasem mnie to wkurza zastanawiam się właśnie nad zmianą na taką samą jak przód a ta pójdzie do tego drugiego rowerka, wtedy by był komplet :)
Zdjęcia daje do oceny wizualnej bieżnika po 1k km.
Załączniki
20180617_221130_HDR.jpg
20180617_221114_HDR.jpg
20180617_221058_HDR.jpg
djpawelo
Forumowicz
Posty: 148
Rejestracja: 05 maja 2018, 22:42
Lokalizacja: Myszków

Re: ePrimal 26,5 v1

Post autor: djpawelo »

Dzięki wielkie Marcinie za krótką recenzję i odpowiedź na moje pytania :)
Wizualnie super to wygląda po tysiącu km. Opinie czytałem dobre o tej oponie i skłaniałbym się bardziej ku tej oponie niż Schwalbe Smart Sam Plus, która jest typowo przystosowana do ebike. To samo jest z Marathon Plus, która też ma podobny opis jak Smart Sam Plus. Schwalbe robi bardzo miękkie opony i przez to jest lepsza przyczepność jak i szybsze ścieranie. Niestety zdarzają się również reklamacje tych opon.
Nie wszystkie są produkowane w Niemczech lecz też w Chinach. Szkoda kasy moim zdaniem (lepiej kupić 2 takie niż 1 Schwalbe).
Nie ma opon, które by długo wytrzymały bo muszą się zetrzeć aby interes się kręcił. Najpierw te opony przetestuje w komplecie a później się zobaczy jakieś inne. Na pewno będą lepsze od X-Kinga z Continentala o którym różne opinie czytałem i słyszałem dlatego się nie zdecydowałem a w podobnej cenie. CST to taka spółka Maxxis a oni robią dobre oponki. Posiadam Maxxis Wormdrive 26x1.90", ale w analogu i sprawują się dobrze nic się z nimi nie dzieje. W takim razie zamawiam te oponki drutówki. Różnica pomiędzy tym modelem a modelem zwijanym z EPS jest 80 gramów, ale ich już nigdzie nie ma bo to jest model z 2015 roku wrzesień i chyba nie są produkowane. Te też pewnie niedługo znikną ze sprzedaży bo zostaną zastąpione nowszymi.
Marcin jak będziesz kupował tego rock hawk-a na tył to spróbuj ją założyć odwrotnie niż masz na przodzie. Taki test widziałem na necie i dobrze się oponka sprawowała. Pozdrawiam i szerokości życzę :)
djmarcin56
Forumowicz
Posty: 256
Rejestracja: 19 lut 2018, 14:37
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: ePrimal 26,5 v1

Post autor: djmarcin56 »

Yasiu77 pisze:
16 cze 2018, 21:46
Ładny :) Napisz coś o elektryce i nie widzę blokady obrotu albo jest czarna?

edit: widzę wskoczyła elektryka
Blokada jest, mozna zobaczyć na zdjęciach 3 i 4, tyle, że jest od środka przy widełkach od strony tarczy, na zdjęciach widać przy zacisku hamulca takie srebrne coś to opaski metalowe skręcane na śrube które trzymają blokadę. Blokada to płaskownik wzdłuż górnej rurki od tylnych widełek, niestety jest tylko z jednej strony gdyż oś jest okrągłą i tylko w tym jednym miejscu była możliwość założenia, z drugiej strony blokada musiała by mieć otwór na nakrętkę trzymającą oś, myślałem o tym ale narazie jest cały czas ok póki jest ta blokada, śruby są bardzo mocno dokręcone i kontrolowane co troche.
Wcześniej w zimę na początku jak pojeździłem trochę na śniegu bez tej blokady ale wtedy jeszcze na baterii lipo 10-12s to któregoś razu jak przyjechałem do domu a wcześniej w głębokim śniegu trochę rył na maksa to nakrętki się poluźniły i musiałem dokręcać, w porę to sprawdzałem, teraz moc większa i nic nie drgnie .

Tatar właśnie myślałem już o wyłączniku w razie czego i samym czujniki temp. do umieszczenia w środku sterownika żeby wiedzieć do ilu tam temp. dochodzi teraz, myśle o ev computer jeszcze i tak chwile się wstrzymałem o wentylatorach też myślałem, póki co mam otwartą torbę przy rurce podsiodłowej na prawie całej długości i trochę pomaga, w czasie jazdy też kontroluję palcami dotykowo czy nie parzy.
Może ktoś sie pochwali takimi modyfikacjami wykonanymi bo ja mimo wszystko nie tego się spodziewałem jeźdząc większość czasu z stałą 1/3 mocy, że będzie się tak sterownik grzał, myślałem też o dodaniu większego radiatora do rozpraszania ciepła.
Awatar użytkownika
Yasiu77
Moderator
Posty: 1324
Rejestracja: 20 mar 2018, 20:17
Lokalizacja: Szczyrk

Re: ePrimal 26,5 v1

Post autor: Yasiu77 »

Tak się grzeją sinusy? Mam sinusa kt48/72 45A i silnik mxus 3K. Bez odpoczynku wjedzie na Skrzyczne od domu( 827m w górę ,22km) ale sterownik na zewnątrz. Zabezpieczenie termiczne sterownika nie wywaliło jeszcze. Muszę to dokładniej zbadać
djmarcin56
Forumowicz
Posty: 256
Rejestracja: 19 lut 2018, 14:37
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: ePrimal 26,5 v1

Post autor: djmarcin56 »

Ja mam w torbie wszystko i to dość ciasno w środku i jednak to ciepło jest słabo odprowadzane.
Jak miałem batke 36v jeszcze podczas jednej z przejażdzek ok 25 stopni na zewnątrza, godzina koło 17 po południu, po przejechaniu 20km z prędkością 25-30km/h jadąc zacienionym lasem wzdłuż ulicy nagle zaczeło mi coś śmierdzieć, myślałem, że to w okolicy ale po chwili się zatrzymałem i się okazało, że to z torby, wtedy jeszcze zamknięta całkiem i waliło strasznie, ewidentnie przegrzał się, podejrzewam, że to śmierdziała spalona kiedyś w środku płytka od świateł która nie wytrzymała obciążenie czegoś więcej niż 5w.
Nie miałem jak skontrolować temp ale organoleptycznie to był gorący więc szeroko otworzyłem torbe i tak 10-15 min się wietrzył i chłonął i od wtedy jeżdzę z otwartym zamkiem wzdłuż podsiodłówki. Moc wtedy oscylowała raczej koło 300-400w, wydaje mi się, że na 36v baterii grzał się bardziej niż teraz na 48v a temp. są wyższe na dworze.
Swoją drogą wyłącznik do sterownika jak już planowałem na 80 stopni, ktoś sie pochwali opinią z użytkowania tego bo tatar sugerował mi tutaj 50 stopni ale dla mnei to bardzo mało i podejrzewam, że co troche by mi wywalał.
Awatar użytkownika
Yasiu77
Moderator
Posty: 1324
Rejestracja: 20 mar 2018, 20:17
Lokalizacja: Szczyrk

Re: ePrimal 26,5 v1

Post autor: Yasiu77 »

Tas zaleca 80 więc daj 80. Może jakąś rurkę z wiatrakiem wlotową i wylotową by się dało wsadzić ?
djmarcin56
Forumowicz
Posty: 256
Rejestracja: 19 lut 2018, 14:37
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: ePrimal 26,5 v1

Post autor: djmarcin56 »

Yasiu77 pisze:
18 cze 2018, 22:01
Tas zaleca 80 więc daj 80. Może jakąś rurkę z wiatrakiem wlotową i wylotową by się dało wsadzić ?
Bardziej myślałem o zwiększeniu przekroju odprowadzania ciepła radiatorem i do tego wiatraczek aby to jeszcze schłodzić, raczej nie mam gdzie dać rurki wlotowej i wylotowej i za dużo by było dłubania w obudowie sterownika, jakbym miał skrzynkę która jest szersza to by było łatwiej i lepszy obieg powietrza by był ale cóż ;)
Awatar użytkownika
Kajman
Forumowicz
Posty: 1288
Rejestracja: 18 maja 2018, 9:51

Re: ePrimal 26,5 v1

Post autor: Kajman »

Widziany dzisiaj koło skrzyżowania z Brzozową/Carrefour Glinki?
djmarcin56
Forumowicz
Posty: 256
Rejestracja: 19 lut 2018, 14:37
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: ePrimal 26,5 v1

Post autor: djmarcin56 »

Tak jechałem do myśla koło 19 :)
Awatar użytkownika
Kajman
Forumowicz
Posty: 1288
Rejestracja: 18 maja 2018, 9:51

Re: ePrimal 26,5 v1

Post autor: Kajman »

Ano właśnie, hałasowałem obok Ciebie czarnym cl v12 :)
Awatar użytkownika
tatar
Forumowicz
Posty: 2556
Rejestracja: 19 lut 2018, 12:42
Lokalizacja: Warszawa

Re: ePrimal 26,5 v1

Post autor: tatar »

djmarcin56 pisze:
19 cze 2018, 19:31
Yasiu77 pisze:
18 cze 2018, 22:01
Tas zaleca 80 więc daj 80. Może jakąś rurkę z wiatrakiem wlotową i wylotową by się dało wsadzić ?
Bardziej myślałem o zwiększeniu przekroju odprowadzania ciepła radiatorem i do tego wiatraczek aby to jeszcze schłodzić, raczej nie mam gdzie dać rurki wlotowej i wylotowej i za dużo by było dłubania w obudowie sterownika, jakbym miał skrzynkę która jest szersza to by było łatwiej i lepszy obieg powietrza by był ale cóż ;)
Ja u siebie zrobiłem w ten sposób.Odkręciłem oba blaszane boczki/dekielki?/i naprzeciwko listwy z fetami przykręciłem wiatrak od kompa 40mm/otwory wiatraka idealnie pokrywają się z żebrami obudowy sterownika/Strumień powietrza skierowany na fety dosyć skutecznie je chłodzi.Po drugiej stronie sterownika pozbawionego blaszanego dekielka ustawiłem kawałek płytki z preszpanu tak,aby strumień wypływającego powietrza kierować w bok,w stronę kilkunastu małych otworków w ściance pojemnika,w którym mam i sterownik i baterię :D Wyłącznik termiczny 50 stopni dałem po konsultacji między innymi z Sietasem.Zawsze mogę dać większy,ale jak na razie ten wystarcza i nie odcina zasilania. ;)
djmarcin56
Forumowicz
Posty: 256
Rejestracja: 19 lut 2018, 14:37
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: ePrimal 26,5 v1

Post autor: djmarcin56 »

Kajman pisze:
20 cze 2018, 23:18
Ano właśnie, hałasowałem obok Ciebie czarnym cl v12 :)
No widzisz, ja się samochodom nawet za wiele nie przyglądam , następnym razem musisz trąbić to będe wiedział, mieszkam na brzozowaj to w tamtym rejonie jestem prawie za każdym razem na rowerze :P

Tatar a wrzucisz zdjęcie jak to u ciebie wygląda? być może zrobię tak jak mówisz właśnie i się przetestuje 8-)
ODPOWIEDZ