eKross fr1

Podziel się z nami opisem własnych konstrukcji
ODPOWIEDZ
hose2001
Nowicjusz
Posty: 12
Rejestracja: 02 cze 2018, 17:14
Lokalizacja: Pruszków

Re: eKross fr1

Post autor: hose2001 »

wichura pisze:
19 cze 2018, 8:19
Też widziałem tą zgrzewarkę, i tez się zastanawiam by nie poeksperymentować, taśmę niklową mam, kilka martwych 18650 też ;)
niestety, mi nikt nie powiedział - i po testowaniu każdego ogniwa z takich rozbiórkowych (rok życia mniej ;p ) wybrałem najlepsze, a mimo wszystko są i tak za słabe dla 1kW silnika... dobrze że nie policzyłem sobie najniższej krajowej za każdą godzinę przy testowaniu, bo okazało by się, że kupił bym z 2 takie same pakiety na bardzo mocnych ogniwach i już gotowe poskładane :lol:
Aaa daj spokój ;) ja miałem już rozmontowane 130 ogniw z baterii, oczyściłem je z blaszek i przetestowałem prawie połowę (naładowanie rozładowanie test naładowanie) schodzi z tym jedyny plus że są równe bo nie były użytkowane.
Tym bardziej dziękuję za info.

Jakby co to mam niepotrzebne 130 ogniw Sanyo UR18650A heh :? .

Po przeanalizowaniu wypowiedzi Goliatha w temacie "Re: zobaczyłem, poczytałem, zajarałem się, przerabiam" i założeniach:
a) sterownik 35A 48V
b) sterownik 45A 48V

to biorąc pod uwagę ogniwa Panasonic (może też będe miał do nich dostęp)
NCR18650A 3100mAh 4.5A to:
a) 35A/4.5A = min 8 ogniw czyli 13s8p i około 24Ah = 104 ogniwa
b) 45A/4.5A = min 9 ogniw czyli 13p9s i około 28Ah = 117 ogniw
dla pakietu 13s10p 31Ah
NCR18650B 3400mAh 6.8A to
a) 35A/6.8A = min 6 ogniw czyli 13s6p i około 20Ah = 78 ogniw
b) 45A/6.8A = min 7 ogniw czyli 13p7s i około 24Ah = 91 ogniw
dla pakietu 13s10p 34Ah

Dobrze to liczę? Co jeśli przekraczam prąd sterownika budując pakiet o większej ilości "p" (takiej jak zakładałem na początku 13s10p) zgaduje, że wymienić sterownik na większy, które ogniwa wybrać?
Awatar użytkownika
glebor
Forumowicz
Posty: 410
Rejestracja: 04 maja 2017, 18:45
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: eKross fr1

Post autor: glebor »

Mam doświadczenie z lutowaniem ogniw - to bardzo zły pomysł.. lepiej podpytać ludzi czy ktoś ma zgrzewarkę i by zgrzał pakiety nawet za niewielką opłatą, jeśli będziesz miał wszystko gotowe i opisane.
w pełni się zgadzam, że lutowanie nie jest dobrym pomysłem!

Co do projektu, to taka podwójna skrzynka będzie miała wysoko środek cieżkości. W efekcie podczas hamowania, rower będzie łątwo stawał dęba i kiepsko w zakrętach będzie. Z tych 2 projektów to już lepiej aku pod ramą zrobić :)

Wymierz sobie coś, żeby wlazło tam może z 13S7P, to już będzie zasięg fajny czy to pod napęd 9C, czy pod voilamarty ogólnie rama fajna, więc nie może się marnować bo krosy mają solidne i ciężkie ramy DH, więc spokojnie 50 będzie korciło, a zasięg szybko się kończy przy takim vmaxie. Domyślam się, że przy 50 bez pedałowania z 7P będziesz miał ok 40-50km zasięgu bez pedałowania na nowych sanyo GA...

Pogadaj z piotr_W on zgrzewa pakiety na fabrycznie nowych ogniwkach i nieregularnym kształcie i w rozsądnej cenie...
Albo jak masz obecne, to też po zgrzewa twoje ogniwka.
Wszystko, co potrzebne do budowy roweru kupisz w moim sklepie: https://mgvolt.pl
* Zestawy napędowe
* akumulatory
* zgrzewanie
* konwersje rowerów
Znajdziesz nas na FB grupa MG VOLT, YOUTUBE: https://www.youtube.com/mgvolt
TEL: 796782663
hose2001
Nowicjusz
Posty: 12
Rejestracja: 02 cze 2018, 17:14
Lokalizacja: Pruszków

Re: eKross fr1

Post autor: hose2001 »

Co do projektu, to taka podwójna skrzynka będzie miała wysoko środek cieżkości. W efekcie podczas hamowania, rower będzie łątwo stawał dęba i kiepsko w zakrętach będzie. Z tych 2 projektów to już lepiej aku pod ramą zrobić :)
Dzięki Glebor pisałeś mi o tym w PW, że własnie jest plus tej konstrukcji że ma niski środek ciężkości.
Wymierz sobie coś, żeby wlazło tam może z 13S7P, to już będzie zasięg fajny czy to pod napęd 9C, czy pod voilamarty ogólnie rama fajna, więc nie może się marnować bo krosy mają solidne i ciężkie ramy DH, więc spokojnie 50 będzie korciło, a zasięg szybko się kończy przy takim vmaxie. Domyślam się, że przy 50 bez pedałowania z 7P będziesz miał ok 40-50km zasięgu bez pedałowania na nowych sanyo GA...
Dlatego ta opcja z dzieleniem baterii idzie do kosza natomiast udało mi się przerobić pojemnik żeby na dole upchnąć sterownik przy zachowaniu 13s10p, tym bardziej mniejsza też wejdzie.
ekroosv3.PNG
wwojciech
Forumowicz
Posty: 266
Rejestracja: 20 lut 2018, 7:03

Re: eKross fr1

Post autor: wwojciech »

Dla panasonicow weź sobie większy zapas bo 4,5A 18650B nie dają rady i przegrzewaja się. 18650A mam na 4.1A i lepiej sobie radzą niż B(mniejsze Rw(55vs 45m).
djmarcin56
Forumowicz
Posty: 256
Rejestracja: 19 lut 2018, 14:37
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: eKross fr1

Post autor: djmarcin56 »

Jedne i drugie się kiepsko do tego nadają z racji na przysiad napięcia jak i grzanie przez maks prąd, na sanyo ga jeszcze ze zgrzewaniem czyimś to ci drogo wyjdzie już taki aku więc jak chciałeś tanio to sobie policz.

wwojciech coś masz nie tak z tymi ogniwami albo masz je mocno używane 18650B bo są znacznie lepsze do 18650A, wszędzie widać to po testach aczkolwiek tam pojemność jest opisywana i przysiad napięcia niewiem jak z grzaniem w pakiecie.
ODPOWIEDZ