Aaa daj spokój ja miałem już rozmontowane 130 ogniw z baterii, oczyściłem je z blaszek i przetestowałem prawie połowę (naładowanie rozładowanie test naładowanie) schodzi z tym jedyny plus że są równe bo nie były użytkowane.wichura pisze: ↑19 cze 2018, 8:19Też widziałem tą zgrzewarkę, i tez się zastanawiam by nie poeksperymentować, taśmę niklową mam, kilka martwych 18650 też
niestety, mi nikt nie powiedział - i po testowaniu każdego ogniwa z takich rozbiórkowych (rok życia mniej ;p ) wybrałem najlepsze, a mimo wszystko są i tak za słabe dla 1kW silnika... dobrze że nie policzyłem sobie najniższej krajowej za każdą godzinę przy testowaniu, bo okazało by się, że kupił bym z 2 takie same pakiety na bardzo mocnych ogniwach i już gotowe poskładane
Tym bardziej dziękuję za info.
Jakby co to mam niepotrzebne 130 ogniw Sanyo UR18650A heh .
Po przeanalizowaniu wypowiedzi Goliatha w temacie "Re: zobaczyłem, poczytałem, zajarałem się, przerabiam" i założeniach:
a) sterownik 35A 48V
b) sterownik 45A 48V
to biorąc pod uwagę ogniwa Panasonic (może też będe miał do nich dostęp)
NCR18650A 3100mAh 4.5A to:
a) 35A/4.5A = min 8 ogniw czyli 13s8p i około 24Ah = 104 ogniwa
b) 45A/4.5A = min 9 ogniw czyli 13p9s i około 28Ah = 117 ogniw
dla pakietu 13s10p 31Ah
NCR18650B 3400mAh 6.8A to
a) 35A/6.8A = min 6 ogniw czyli 13s6p i około 20Ah = 78 ogniw
b) 45A/6.8A = min 7 ogniw czyli 13p7s i około 24Ah = 91 ogniw
dla pakietu 13s10p 34Ah
Dobrze to liczę? Co jeśli przekraczam prąd sterownika budując pakiet o większej ilości "p" (takiej jak zakładałem na początku 13s10p) zgaduje, że wymienić sterownik na większy, które ogniwa wybrać?