CabBike mini
: 18 cze 2018, 19:25
Trochę czasu upłynęło i wypada w końcu, aby opisać rower, którym byłem na zlocie t.j. CabBike mini.
Rama - samonośna wykonana z laminatu szklanego.
Koła 3x20". Na przodzie Schwalbe Marathon 20x1.35, z tyłu Schwalbe Big Apple + 20x2,15.
Hamulce: Bębnowe 70mm na przodzie, tył V-brake - służy jedynie jako hamulec postojowy
Zawieszenie: przód na elastomerach, tył sprężynowy
Waga po elektryfikacji to ~55kg
Układ napędowy:
Silnik XF40 1011 0311 + Wolnobieg DNP 11-28. Blat na przodzie 62T
Zasilanie 13S9P na ogniwach INR18650-35E 3450mAh co daje 31,05Ah
Sterownik to zwykły 48V/36V 350W. Jednak za namową kolegów na zlocie, trafi tam sinus. Będzie o wiele ciszej.
Komputerek pokładowy TK15 DC8-80V 50A High Precision Battery Coulometer, wraz ze stacyjką i przełącznikami umieszczony w wydrukowanym panelu. Drukowałem go z trzech elementów i posklejałem ze sobą, gdyż chciałem aby powierzchnie zewnętrzne były zupełnie gładkie. Aha, z dodatkowych rzeczy to światła pozycyjne, długie, kierunki, stop, wnętrze i klakson.
Jako, że elektryfikację kończyłem na tydzień przed zlotem nie obyło się bez problemów, głównie z baterią.
Nowiutki BMS, który miałem od mniejszych braci nie działał. Miałem rozjazdy na trzech segmentach, za wysokie napięcie, przez co akumulator nie ładował się do pełna. Jednak miałem zapasowy akumulator od cargo, który uratował mi życie w drodze z Łowicza do Żyrardowa.
Cab'em przyjechałem z Poznania do Żyrardowa z noclegiem w Kaliszu. To pierwsze moje takie wypady i już wiem, że mi się spodobało.
Spalanie przy łącznej masie 140-145kg. Mam nadziej, że nigdzie się nie pomyliłem, jakby co poprawcie mnie.
Cab to velomobil, rower poziomy z pełną owiewką, o wymiarach ~2,3m długi i szerokości ~75cm - także można jeździć legalnie po ścieżkach rowerowychRama - samonośna wykonana z laminatu szklanego.
Koła 3x20". Na przodzie Schwalbe Marathon 20x1.35, z tyłu Schwalbe Big Apple + 20x2,15.
Hamulce: Bębnowe 70mm na przodzie, tył V-brake - służy jedynie jako hamulec postojowy
Zawieszenie: przód na elastomerach, tył sprężynowy
Waga po elektryfikacji to ~55kg
Układ napędowy:
Silnik XF40 1011 0311 + Wolnobieg DNP 11-28. Blat na przodzie 62T
Zasilanie 13S9P na ogniwach INR18650-35E 3450mAh co daje 31,05Ah
Sterownik to zwykły 48V/36V 350W. Jednak za namową kolegów na zlocie, trafi tam sinus. Będzie o wiele ciszej.
Komputerek pokładowy TK15 DC8-80V 50A High Precision Battery Coulometer, wraz ze stacyjką i przełącznikami umieszczony w wydrukowanym panelu. Drukowałem go z trzech elementów i posklejałem ze sobą, gdyż chciałem aby powierzchnie zewnętrzne były zupełnie gładkie. Aha, z dodatkowych rzeczy to światła pozycyjne, długie, kierunki, stop, wnętrze i klakson.
Jako, że elektryfikację kończyłem na tydzień przed zlotem nie obyło się bez problemów, głównie z baterią.
Nowiutki BMS, który miałem od mniejszych braci nie działał. Miałem rozjazdy na trzech segmentach, za wysokie napięcie, przez co akumulator nie ładował się do pełna. Jednak miałem zapasowy akumulator od cargo, który uratował mi życie w drodze z Łowicza do Żyrardowa.
Cab'em przyjechałem z Poznania do Żyrardowa z noclegiem w Kaliszu. To pierwsze moje takie wypady i już wiem, że mi się spodobało.
Spalanie przy łącznej masie 140-145kg. Mam nadziej, że nigdzie się nie pomyliłem, jakby co poprawcie mnie.