Merida Lightn̶i̶n̶g̶

Podziel się z nami opisem własnych konstrukcji
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
leszcz
Forumowicz
Posty: 767
Rejestracja: 02 maja 2017, 22:39
Lokalizacja: Rumia

Re: Merida Lightn̶i̶n̶g̶

Post autor: leszcz »

Czym ty łączysz te ogniwa? Jesteś 100% pewien że każdy mostek pociągnie ~12,5A?
Moja przygoda z ebike od 2017:
Damka 28" https://cutt.ly/7e8jyMJ
Dla syna 26" https://cutt.ly/Fe8juR3
Dla syna 24" https://cutt.ly/ue8ju03
Full 29" MXUS 30H 1500W https://cutt.ly/3e8jiaG

Od 2019 100% bezprąd :) https://cutt.ly/ge8jop2
NoName
Forumowicz
Posty: 32
Rejestracja: 06 mar 2018, 14:56

Re: Merida Lightn̶i̶n̶g̶

Post autor: NoName »

Tak jestem na 100% pewny, ponieważ jest przylutowane na paski miedzi 7x0.3mm. Każdy z pasków da radę uciągnąć 30A a że pomiędzy celami idą dwa mostki to da max 60A. Bateria będzie na max 25A
KarolNI
Nowicjusz
Posty: 18
Rejestracja: 19 lut 2018, 18:13
Lokalizacja: Warszawa

Re: Merida Lightn̶i̶n̶g̶

Post autor: KarolNI »

Gdzie kupowałeś takie paski miedziane 0.7x0.3mm?
NoName
Forumowicz
Posty: 32
Rejestracja: 06 mar 2018, 14:56

Re: Merida Lightn̶i̶n̶g̶

Post autor: NoName »

Niestety nie znalazłem gotowych pasków miedzianych.
Wycinałem z blachy miedzianej kupionej na allegro.
Trochę było z tym bawienia ale o dziwo wychodzi taniej niż gotowe paski niklowe i przewodzi 4x lepiej.
Można kupić różne grubości oraz dociąć na 7mm lub 8mm.
Jeśli chcesz lutować miedziane paski musisz mieć naprawdę dobrą lutownicę.
Ja na przerobionej lutownicy Tasa max co dało radę to podwójne połączenie.
Potrójne nie polecam bo przegrzewa się ogniwo i kiepskie luty wychodzą
misiekw
Nowicjusz
Posty: 25
Rejestracja: 10 sie 2018, 7:52

Re: Merida Lightn̶i̶n̶g̶

Post autor: misiekw »

ciekawa skrzynka
NoName
Forumowicz
Posty: 32
Rejestracja: 06 mar 2018, 14:56

Re: Merida Lightn̶i̶n̶g̶

Post autor: NoName »

Panowie pomocy :!:

Nie mam pojęcia co się dzieję.
Podłączyłem całą instalacje i niestety występuje problem sterownik-silnik-manetka?
Występuję też jakby zwarcie w silniku?

Ale dobra po kolei. Z dwa miesiące temu zrobiłem testową instalacje sprawdzić czy silnik i sterownik działa.
Było wszystko ok jedynie coś obroty były nieduże ok 100obr/min.

Podłączając całą instalacje sprawdzałem działanie manetki czy wszystko funkcjonuję ok i na jakich napięciach.
Przy zmienianiu konektorów sprawdziłem czy czasami coś się nie zwarło ale było wszytko ok.

Niestety po podłączeniu sterownika z silnikiem włączyłem samonaukę i po zapisaniu parametrów pociągnąłem za manetkę i nie chciała prawidłowo reagować.
Raz na jakiś czas przy wciśnięciu ruszy kołem. Najczęściej kiedy powoli wciskam manetkę.
Po którymś czasie kiedy chciałem ustawić offset nagle silnik się jakby zablokował i zaczął brzęczeć.
Wyglądało jakby na zwarcie faz. Odłączyłem silnik i faktycznie multimetr piszczy ale koło płynnie działa kiedy próbuje przekręcić.
Złączyłem więc fazy i w tedy faktycznie blokowało się koło. Sprawdziłem także halle ale też prawidłowo działają.
Podłączyłem ponownie sterownik i dalej słabo reaguję na manetkę i ma niskie obroty.

Nie mam pojęcia co się dzieję ani za co się zabrać. :cry:
NoName
Forumowicz
Posty: 32
Rejestracja: 06 mar 2018, 14:56

Re: Merida Lightn̶i̶n̶g̶

Post autor: NoName »

Hej

Przepraszam że wątek umarł ale już opisuje co i jak.

Co do problemu powyżej przyczyna była banalna.
Silnik potrzebował więcej prądu niż zalecał barmal przy pierwszym uruchomieniu.
Niestety coś sterownik nie chciał się mimo wszystko dogadać z silnikiem i osiągał prędkość max o połowę niższą niż powinna być czyli 25km/h.
Silnik sprawił mi sporo problemów. Teraz ze sterownikiem a wcześniej z blokadą itp.
Postanowiłem zmienić go na MXUS 30H (10X6) od Tasa
img-20180906-152713.jpg
NoName
Forumowicz
Posty: 32
Rejestracja: 06 mar 2018, 14:56

Re: Merida Lightn̶i̶n̶g̶

Post autor: NoName »

A jeśli chodzi o dalszą budowę to tak:

Wygląd zbudowanego akumulatora
img-20180731-193908.jpg
A tak wygląda po włożeniu wszystkich gratów do skrzynki
img-20180810-180123-hdr.jpg
Tutaj już po ogarnięciu wszystkiego i zabezpieczeniu
img-20180914-174917.jpg
Awatar użytkownika
Goliath
Forumowicz
Posty: 1317
Rejestracja: 25 lut 2018, 1:02
Lokalizacja: Izabelin-Dziekanówek

Re: Merida Lightn̶i̶n̶g̶

Post autor: Goliath »

NoName pisze:
02 lis 2018, 0:27
Silnik sprawił mi sporo problemów. Teraz ze sterownikiem a wcześniej z blokadą itp.
Postanowiłem zmienić go na MXUS 30H (10X6) od Tasa
Jak to mówią... "i będziesz Pan zadowolony" :D
Składaj sprzęt i pisz jak tam wrażenia z jazdy :D
NoName
Forumowicz
Posty: 32
Rejestracja: 06 mar 2018, 14:56

Re: Merida Lightn̶i̶n̶g̶

Post autor: NoName »

Aktualnie rower jest prawie gotowy.

Niestety przez wiele problemów i mocno przeciągającą budowę niestety nie zrobiłem jeszcze blokady obrotu a chciałem pojeździć przed zimą. Blokadę zrobię na wiosnę ale miesiąc już pojeździłem z ograniczoną mocą do 300w

Jeśli chodzi jak rower wygląda to tak:
img-20181012-131104.jpg
img-20181012-130826.jpg
Finalny wygląd jeszcze wymaga doszlifowania.
Oczywiście największą zaletą a zarazem sprawiający trudności jest bardzo wąska obudowa na baterię o grubości 4.5-5cm
img-20181012-130859.jpg
Oraz zapchana kierownica (a jeszcze światło przednie muszę założyć)
img-20181012-130912.jpg
Rower już teraz cieszy z jazdy a jest ograniczony na 300w a po zrobieniu blokady będzie 1200w.
Dzięki wymianie silnika planuje w przyszłym roku dorzucić akumulator na bagażnik który będę zakładał na dłuższe wycieczki.
Dodatkowo będę mógł zwiększyć moc do 2500w
Z takich ciekawostek zamontowałem w nim zdalne włączanie pilotem oraz blokadę obrotu koła na postoju (Niedługo wątek założę to opiszę coś więcej)

Podsumowując:

Budowa sprowadziła bardzo dużo problemów ale w wyniku tego wyszła nietuzinkowa maszyna.
Jestem teraz zadowolonym posiadaczem roweru elektrycznego i polecam budowę od 0.
Wiele można się nauczyć :D

Jeśli chodzi o koszt całkowity to wyszedł ok 6000zł

Planuję być na kolejnym zlocie to będzie można wtedy obejrzeć na żywo
ODPOWIEDZ