Hardtail na zestawie R500 od Glebora
-
- Forumowicz
- Posty: 157
- Rejestracja: 27 kwie 2018, 23:11
Re: Hardtail na zestawie R500 od Glebora
Przyzwyczajenia z szosy tam siedzenie miałem ustawiane zawsze co do milimetra żeby maksymalnie korzystać z siły w nogach;-). Ale widzę że teraz większy wysiłek wykonuję tylko na podjazdach. Przejechałem do tej pory ponad 700 i czuję zmęczenie pleców tak po 70 -80 km jazdy. Jeszcze kilka większych mniejszych zmian zrobię.
- Inc0
- Forumowicz
- Posty: 873
- Rejestracja: 28 lut 2018, 19:46
Re: Hardtail na zestawie R500 od Glebora
Kable poza skrzynką możesz wprowadzić w peszel https://www.e-connectors.pl/userdata/gf ... da1b54.jpg będzie to dobrze wyglądać i zabezpieczy same kable przed uszkodzeniem i wodą oraz przed zębami kuny
Lepsze jest największym wrogiem dobrego.
- elektrotonus
- Forumowicz
- Posty: 1259
- Rejestracja: 19 lut 2018, 15:53
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Hardtail na zestawie R500 od Glebora
Ewentualnie są takie peszle "zaplatane" na przewód. Łatwo się nimi owija przewody, po odpowiednim ściśnięciu zwojów są bardzo wytrzymale i elastyczne. Są dostępne w dwóch rozmiarach średnicy.
https://allegro.pl/organizer-maskownica ... 55b493e503
https://allegro.pl/organizer-maskownica ... 55b493e503
- Wheller DD 250 W - w planowanej modernizacji :-) https://tiny.pl/tnmmg
- Rockrider MID 750 W - "Srebrna Strzała" ;-) https://tiny.pl/tnmmh
- Samurai DD 3500 W - prawie gotowy :) https://tiny.pl/tnmxv
- Rockrider MID 750 W - "Srebrna Strzała" ;-) https://tiny.pl/tnmmh
- Samurai DD 3500 W - prawie gotowy :) https://tiny.pl/tnmxv
-
- Forumowicz
- Posty: 157
- Rejestracja: 27 kwie 2018, 23:11
Re: Hardtail na zestawie R500 od Glebora
Dzięki za linki . Jakie proponujecie sprawdzone rozwiązanie tego miejsca , najlepiej gdyby było tak że przewód wychodziłby pod katem prostym
Jeszcze taka mała dygresja do ergonomi o której wyżej pisano w związku z siodełkiem . Szerokość skrzynki-jest to dla jednych problem pomijalny , dla innych kluczowy. Ja przez lata wypracowywałem na szosie sylwetkę dosyć skupioną , przez to moje kolana obracają się bardzo blisko górnej rury ramy. Zresztą na szosie trenerzy we wczesnym okresie juniorskim zwracają uwagę na to. Spotkałem się z opinią że szerokość skrzynki u niektórych dochodzi nawet do 15 cm , sporo normalnie jak Pozzovivo...
[film] [/film]
U mnie nieco ponad 10 cm szerokości jest maksymalnym rozmiarem.
Zanim zaczniecie robić skrzynkę najlepiej zaobserwować ile możecie zmieścić pomiędzy nogami podczas ich naturalnego obracania bez wymuszania na siłę większego rozstawu kolan z 1-2cm dodatkowego luzu. Takie prostowanie natury na siłę z upływem lat może skutkować narzekaniem na kolana różnymi zwyrodnieniami stawów itp.
Jeszcze taka mała dygresja do ergonomi o której wyżej pisano w związku z siodełkiem . Szerokość skrzynki-jest to dla jednych problem pomijalny , dla innych kluczowy. Ja przez lata wypracowywałem na szosie sylwetkę dosyć skupioną , przez to moje kolana obracają się bardzo blisko górnej rury ramy. Zresztą na szosie trenerzy we wczesnym okresie juniorskim zwracają uwagę na to. Spotkałem się z opinią że szerokość skrzynki u niektórych dochodzi nawet do 15 cm , sporo normalnie jak Pozzovivo...
[film] [/film]
U mnie nieco ponad 10 cm szerokości jest maksymalnym rozmiarem.
Zanim zaczniecie robić skrzynkę najlepiej zaobserwować ile możecie zmieścić pomiędzy nogami podczas ich naturalnego obracania bez wymuszania na siłę większego rozstawu kolan z 1-2cm dodatkowego luzu. Takie prostowanie natury na siłę z upływem lat może skutkować narzekaniem na kolana różnymi zwyrodnieniami stawów itp.
Ostatnio zmieniony 26 sie 2018, 21:31 przez Iras67, łącznie zmieniany 3 razy.
- Inc0
- Forumowicz
- Posty: 873
- Rejestracja: 28 lut 2018, 19:46
Re: Hardtail na zestawie R500 od Glebora
dławnica elektryczna skrecana http://www.trytyt.com/images/images/ofe ... ce_pgb.jpg na 100% zapewni ci kat 90st ,albo gumowa http://www.firma-meritum.com.pl/foto/12.JPG
Lepsze jest największym wrogiem dobrego.
-
- Forumowicz
- Posty: 157
- Rejestracja: 27 kwie 2018, 23:11
Re: Hardtail na zestawie R500 od Glebora
Ostatnio w celach testowych wyszukuję sobie najbardziej strome podjazdy w okolicy i zauważyłem że taki 20 amperowy sterownik nie zawsze daje radę sam bez wspomagania. Ale wrzucając dobrane "miękkie" przełożenie-wystarczy często 44z przodu i 32z z tyłu daje radę jechać z prędkością 10 do nawet 20km/h na 30% odcinkach. Jedynie denerwuje mnie czasami wyłączanie na chwilę silnika w momencie zmiany biegu , PAS jakby wyczuwał ten moment. Czy to jest normalne zjawisko? Miałem rowery fabryczne z centralnym napędem i tam było podobnie.Nie zauważyłem nigdy takiego działania z trekingiem ECObike z silnikiem w tylnym kole i sterownikiem 15Amp.
- Goliath
- Forumowicz
- Posty: 1317
- Rejestracja: 25 lut 2018, 1:02
- Lokalizacja: Izabelin-Dziekanówek
Re: Hardtail na zestawie R500 od Glebora
Jakieś 2 tygodnie temu wraz z bratem śmigaliśmy na rowerach po Zakopiańskich "górkach". On na kolarzówce, ja na jego elektryku /stary kross z napędem przekładniowym od Glebora - chyba S1000R z tym samym sterownikiem - ale to już temat na innego posta.
Podczas jazdy zauważyłem zjawisko które opisujesz.
Myślę, że ma to związek ze zmianą kadencji... czyli prędkości obrotowej korby czy też liczby obrotów korby na minutę
Podczas stałej kadencji, czujnik PAS zlicza przelatujące magnesy ze stałą czasową.
Kiedy zmieniamy przełożenia, czujnik PAS dostaje nagle kolejny impuls później /jeżeli zmniejszamy kadencję/ lub też wcześniej /jeżeli zwiększamy kadencję/ niż poprzednie.
Następuje taki stan nieustalony /dziura/ gdzie sterownik czeka na kolejną paczkę impulsów by wiedzieć czy ma dalej zasilać silnik, wyłączyć go czy też zmienić mu podawaną moc.
-
- Forumowicz
- Posty: 157
- Rejestracja: 27 kwie 2018, 23:11
Re: Hardtail na zestawie R500 od Glebora
Teraz uczę się w momencie zmiany biegów wspomóc pracę silnika manetką. Zresztą mam wrażenie że czasami jest jakby mocniejszy na maks wychyleniu manetki niż na samym PAS ustawionym na maksymalne wspomaganie, niewiele ale wyczuwalnie. Napiszcie jak to jest np z popularnym sterownikiem GT500 pracującym na samym PASie na wymagających podjazdach?
-
- Forumowicz
- Posty: 157
- Rejestracja: 27 kwie 2018, 23:11
Re: Hardtail na zestawie R500 od Glebora
Wymieniłem klasyczne manetki dwudźwigniowe na kciukowe- najtańszą wersję 7biegową. 17 zł jest o wiele lepiej niż poprzednio żadnych kolizji i trudniejszego dostępu, właściwie teraz robię wszystko tylko kciukiem. Wiem też że pomimo ceny to jest dosyć wytrzymały element jeśli się nie rozwali od uderzenia bo większość elementów jest z tworzywa. Szukam na Ebay podobnych manetek Deore z lat 90tych które były proste i niezniszczalne.
-
- Forumowicz
- Posty: 157
- Rejestracja: 27 kwie 2018, 23:11
Re: Hardtail na zestawie R500 od Glebora
Przez ostatni tydzień sporo pojeździłem po mocno górzystym terenie i dokonałem kilku zmian. Zmieniłem położenie sterownika wsadziłem go w zestawową obudowę pod ramę.Teraz akumulator ma lżej bo nie nagrzewa się od sterownika, a i sam sterownik jest lepiej chłodzony przez boczne otwory które wywierciłem po obu stronach w pojemniku. Na samym dole obudowy wywierciłem też mały otwór odprowadzający wodę. Na razie zamocowałem na trytytkach ale domyślnie jak najszybciej przykręcę do ramy śrubami lub metalowymi opaskami. Nie byłem pewien gdzie dokładnie powinien być na rurze.
Zmieniłem też korby. Miałem w swoich zapasach bardzo dobre Deore LX 44/32/22 i za 60 zł w lokalnym sklepie kupiłem do nich tarczę 48z. Są sztywniejsze od poprzednich i mogę teraz dokręcać lepiej na zjazdach niż z poprzednią która miała 42 zęby. Z tarczy średniej i małej nie korzystam prawie wcale, ale zostawiłem na sytuacje awaryjne.
Skróciłem też wszystkie przewody w instalacji i te które się dało polutowałem . W zestawie wszystkie są łączone dosyć solidnymi wtyczkami, Przewód zasilania silnika domyślnie w zestawie ma sporo ponad metr długości. Skróciłem go maksymalnie.
Ciekawe jak odbije się to na mocy maks i zasięgu. .
Zmieniłem też korby. Miałem w swoich zapasach bardzo dobre Deore LX 44/32/22 i za 60 zł w lokalnym sklepie kupiłem do nich tarczę 48z. Są sztywniejsze od poprzednich i mogę teraz dokręcać lepiej na zjazdach niż z poprzednią która miała 42 zęby. Z tarczy średniej i małej nie korzystam prawie wcale, ale zostawiłem na sytuacje awaryjne.
Skróciłem też wszystkie przewody w instalacji i te które się dało polutowałem . W zestawie wszystkie są łączone dosyć solidnymi wtyczkami, Przewód zasilania silnika domyślnie w zestawie ma sporo ponad metr długości. Skróciłem go maksymalnie.
Ciekawe jak odbije się to na mocy maks i zasięgu. .
Ostatnio zmieniony 22 lut 2019, 13:27 przez Iras67, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Forumowicz
- Posty: 157
- Rejestracja: 27 kwie 2018, 23:11
Re: Hardtail na zestawie R500 od Glebora
Zastanawiam się nad wymianą amortyzatora na sztywniejszy i bardziej bezobsługowy. Mój Scareb to wylajtowany delikatny powietrzny model do XC . Czy dosyć toporna sprężynowa Tora Rock Shocka sprawdza się u Was w elektrykach?
- Tooropek
- Forumowicz
- Posty: 2028
- Rejestracja: 08 wrz 2018, 10:50
Re: Hardtail na zestawie R500 od Glebora
Przyjacielu daj mi proszę info jaki to model manetki przerzutki. Szukam takiej do siebie (przerzutka 8 biegow), bo te z dolnym przekladaniem przelozen nie pasuja mi ze wzgledu na manetke z prawej strony, to jest jedyny ratunek dla moich przerzutek, chociaz nie uzywam ich za często, ale lepiej zeby były chociaz z tyłu. Z góry dziekuję za info.Iras67 pisze: ↑31 sie 2018, 21:23Wymieniłem klasyczne manetki dwudźwigniowe na kciukowe- najtańszą wersję 7biegową. 17 zł jest o wiele lepiej niż poprzednio żadnych kolizji i trudniejszego dostępu, właściwie teraz robię wszystko tylko kciukiem. Wiem też że pomimo ceny to jest dosyć wytrzymały element jeśli się nie rozwali od uderzenia bo większość elementów jest z tworzywa. Szukam na Ebay podobnych manetek Deore z lat 90tych które były proste i niezniszczalne.
* Akumulatory * Bidony * 36V/48V. Zapraszam na priv.
-
- Forumowicz
- Posty: 157
- Rejestracja: 27 kwie 2018, 23:11
Re: Hardtail na zestawie R500 od Glebora
Witaj to jest SHIMANO TOURNEY SL-TX30 7 rzędowa! . Ale jak masz 8 rzędową kasetę i przerzutkę to obsłuży ona bez problemów poza jednym wybranym skrajnym biegiem. Ja rozebrałem kasetę ośmiorzędową i wywaliłem przedostatni tryb, podkładkę separującą która mi została dołożyłem na bębenek żeby bardziej odsunąć od silnika kasetę bo pantograf przerzutki obcierał o silnik. Największą 32 zostawiłem na sytuacje awaryjne. Przy 48z z przodu korzystam najczęściej z tylnych trzech najmniejszych.
- Tooropek
- Forumowicz
- Posty: 2028
- Rejestracja: 08 wrz 2018, 10:50
Re: Hardtail na zestawie R500 od Glebora
Wielkie dzięki Iras! Duży szacunek za zdjęcia i dokładny opis, zrobię tak jak Ty to zrobileś, bo także wózek przerzutki obciera mi o silnik przy najwiekszej zębatce. Także zaczynam poszukiwania manetki do przerzutki, jak ją zdobędę wezmę sie za kasetę. Pozdrawiam.
* Akumulatory * Bidony * 36V/48V. Zapraszam na priv.
-
- Forumowicz
- Posty: 157
- Rejestracja: 27 kwie 2018, 23:11
Re: Hardtail na zestawie R500 od Glebora
Przestawiłem w swoim manetki i jest jeszcze ergonomiczniej:-). Kciuk ma bliżej do wszystkich przycisków.
- Tooropek
- Forumowicz
- Posty: 2028
- Rejestracja: 08 wrz 2018, 10:50
Re: Hardtail na zestawie R500 od Glebora
Witaj Iras!
Zmieniłem pare dni temu przerzutke na podobną do Twojej tylko z "wyswietlaczem" i czarnym przyciskiem. Fajnie teraz się wszystko komponuje na kierownicy i przerzutka działa na 7 z 8 przelożeń i wózek przerzutki tylnej nie obciera o silnik, no poprostu jest super. Przedniej przerzutki nie mam bo nie jest mi potrzebna, jezdze na drugim przelozeniu i jest wspomaganie do około 30km/h a reszte robi manetka. Włożyłem także opony 2.4 cala gładkie takoe typu cruiser i już wcale roweru nie słychać, a także trakcja w zakrętach o niebo się poprawiła a to ze względu na duże cisnienie w oponach (3 bary przód i 3,5 tył). Resztę modyfikacji opiszę w swoim poście za jakis czas jak już porobię zdjęcia do galerii. Także dzieki jeszcze raz za super teoretyczną pomoc.
Pozdrawiam!
Nie rozumiem dlaczego nawet po obróceniu zdjecia wkleja je na forum odwrotnie...
Zmieniłem pare dni temu przerzutke na podobną do Twojej tylko z "wyswietlaczem" i czarnym przyciskiem. Fajnie teraz się wszystko komponuje na kierownicy i przerzutka działa na 7 z 8 przelożeń i wózek przerzutki tylnej nie obciera o silnik, no poprostu jest super. Przedniej przerzutki nie mam bo nie jest mi potrzebna, jezdze na drugim przelozeniu i jest wspomaganie do około 30km/h a reszte robi manetka. Włożyłem także opony 2.4 cala gładkie takoe typu cruiser i już wcale roweru nie słychać, a także trakcja w zakrętach o niebo się poprawiła a to ze względu na duże cisnienie w oponach (3 bary przód i 3,5 tył). Resztę modyfikacji opiszę w swoim poście za jakis czas jak już porobię zdjęcia do galerii. Także dzieki jeszcze raz za super teoretyczną pomoc.
Pozdrawiam!
Nie rozumiem dlaczego nawet po obróceniu zdjecia wkleja je na forum odwrotnie...
* Akumulatory * Bidony * 36V/48V. Zapraszam na priv.
-
- Forumowicz
- Posty: 157
- Rejestracja: 27 kwie 2018, 23:11
Re: Hardtail na zestawie R500 od Glebora
U cieszę się że komuś pomogłem . Sam jestem zaskoczony ergonomią tego taniego i niby cofającego wstecz w kulturze technicznej rozwiązania .Na początku zabawy z elektrykami chciałem mieć wszystko z części rowerowych najlepsze, najlżejsze ale o dziwo to wcale nie jest bardzo ważne. Oczywiście są miejsca gdzie nie wskazane jest oszczędzać. Na pewno nie ma co żałować pieniędzy na możliwie najlepsze amortyzatory, ogumienie i hamulce.
- Tooropek
- Forumowicz
- Posty: 2028
- Rejestracja: 08 wrz 2018, 10:50
Re: Hardtail na zestawie R500 od Glebora
Najfajniejsze w tej przerzutce jest to, że można w góre wrzucac kilka na raz przełożeń, albo nawet od 1 do 7 za jednym pociągnięciem dzwigni a co do opon wymieniłen swoje markowe schwalbe rapid rob 26 x2.1 na CST 26 x 2.4 mega dobrze wyglądają na rowerze i są totalnie bezgłośne, a przede wszystkim są "szybsze" od rapid rob bo mają okrągły bierznik typu cruiser.
* Akumulatory * Bidony * 36V/48V. Zapraszam na priv.
- verre
- Forumowicz
- Posty: 767
- Rejestracja: 27 maja 2018, 18:52
- Lokalizacja: Śląskie
Re: Hardtail na zestawie R500 od Glebora
fajnie że budujecie różne konstrukcje i nietypowe rowery, ten dla odmiany jeździ po ścianachTooropek pisze: ↑22 paź 2018, 21:09Najfajniejsze w tej przerzutce jest to, że można w góre wrzucac kilka na raz przełożeń, albo nawet od 1 do 7 za jednym pociągnięciem dzwigni a co do opon wymieniłen swoje markowe schwalbe rapid rob 26 x2.1 na CST 26 x 2.4 mega dobrze wyglądają na rowerze i są totalnie bezgłośne, a przede wszystkim są "szybsze" od rapid rob bo mają okrągły bierznik typu cruiser.
😁😁😁😁😁...😁😁😁
- Tooropek
- Forumowicz
- Posty: 2028
- Rejestracja: 08 wrz 2018, 10:50
Re: Hardtail na zestawie R500 od Glebora
Hahahaha no to Ci sie udało Panie kolego taki ze mnie specjalista od wstawiania zdjęć na forum :/verre pisze: ↑23 paź 2018, 5:38fajnie że budujecie różne konstrukcje i nietypowe rowery, ten dla odmiany jeździ po ścianachTooropek pisze: ↑22 paź 2018, 21:09Najfajniejsze w tej przerzutce jest to, że można w góre wrzucac kilka na raz przełożeń, albo nawet od 1 do 7 za jednym pociągnięciem dzwigni a co do opon wymieniłen swoje markowe schwalbe rapid rob 26 x2.1 na CST 26 x 2.4 mega dobrze wyglądają na rowerze i są totalnie bezgłośne, a przede wszystkim są "szybsze" od rapid rob bo mają okrągły bierznik typu cruiser.
* Akumulatory * Bidony * 36V/48V. Zapraszam na priv.
-
- Forumowicz
- Posty: 35
- Rejestracja: 12 paź 2018, 18:46
- glebor
- Forumowicz
- Posty: 410
- Rejestracja: 04 maja 2017, 18:45
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Re: Hardtail na zestawie R500 od Glebora
Pięknie wyszła skrzynka. Szczerzę zazdroszczę Moje ze sklejki mają ostre kanty, nie wyglądają tak fajnie...
Wszystko, co potrzebne do budowy roweru kupisz w moim sklepie: https://mgvolt.pl
* Zestawy napędowe
* akumulatory
* zgrzewanie
* konwersje rowerów
Znajdziesz nas na FB grupa MG VOLT, YOUTUBE: https://www.youtube.com/mgvolt
TEL: 796782663
* Zestawy napędowe
* akumulatory
* zgrzewanie
* konwersje rowerów
Znajdziesz nas na FB grupa MG VOLT, YOUTUBE: https://www.youtube.com/mgvolt
TEL: 796782663
- tatar
- Forumowicz
- Posty: 2556
- Rejestracja: 19 lut 2018, 12:42
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Hardtail na zestawie R500 od Glebora
Glebor.Ze sklejki też można zrobić ładny ,zaokrąglony kształt.Na płytę boczną naklejasz drugą sklejkę o wymiarach o 2-3mm mniejszych/robi się schodek/,szlifujesz ,aby zaokrąglić brzegi/ew ubytki uzupełniasz np,wikolem zmieszanym z trocinami/i wychodzi cudo.Pewnie ,folia termokurczliwa wymaga wysiłku i uwagi przy naklejaniu,ale efekt jest.
- Tooropek
- Forumowicz
- Posty: 2028
- Rejestracja: 08 wrz 2018, 10:50
Re: Hardtail na zestawie R500 od Glebora
Powiem Wam Pany, że bardzo prosto jest zrobić zaoblone kształty. Ja skleiłem swoją skrzynke na żywice poliestrową i wstepnie na jakiś klej epoksydowy do metalu i innych tworzyw. Jak się skleiło na wkrętarke weszła do roboty tarcz lamelkowa z papierem sciernym i szlifowałem drewno na okrągło a jak powstały jakieś drobne ubytki to od środka nakładałem mate szklaną i lepiłem zywicą i powtarzałem tę czynność aż do porządanego efektu i fajnej sztywności. Na żywice też wkleiłem 2 płaskowniki alu o grubości 4mm do montażu do ramy w miejsce bidonów, w tym jeden tak zagięty, że podtrzymuje aku i tym samym cały pakiet nie wymaga piankowania ani innego sztywnego mocowania. Szczerze tylko mocowania przykrywy słabo mi wyszły, bo są dokręcone srubami do drewna i kazde rozbieranie skrzynki trochę osłabia przykręcone drewniane listwy przypodłogowe a co do kosztu skrzynki to można powiedzieć, że zerowy bo wszystko z odzysku oprócz folii carbon blue, ale folia wstepnie miała słuzyć do oklejenia maski w aucie hehe więc wyszło, że nic nie musiałem kupować. Jak ktoś chce obejrzeć zdjęcia z etapu budowy skrzynki to zapraszam do mojego posta w tym dziale. Rambler 4.0 link w #1 poście
* Akumulatory * Bidony * 36V/48V. Zapraszam na priv.
-
- Forumowicz
- Posty: 188
- Rejestracja: 13 gru 2018, 13:57
Re: Hardtail na zestawie R500 od Glebora
Świetny rowerek i staranie wykonana skrzynka Składam swojego z bionxem i widzę już po raz któryś że przednia zębatka 42t to za mało?
-
- Forumowicz
- Posty: 157
- Rejestracja: 27 kwie 2018, 23:11
Re: Hardtail na zestawie R500 od Glebora
Z mojego skromnego doświadczenia wynika że 42z wystarcza zupełnie do większości rowerów z napięciem instalacji 36V. Do tych z 48V i więcej trzeba już 46/48.