Rambler 4.0 2015 20" 26" koła 2kW sinus

Podziel się z nami opisem własnych konstrukcji
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Tooropek
Forumowicz
Posty: 2029
Rejestracja: 08 wrz 2018, 10:50

Rambler 4.0 2015 20" 26" koła 2kW sinus

Post autor: Tooropek »

Witam.

Jako, ze jestem nowy na forum chciałbym Was wszystkich powitać i przedstawić Wam mój pojazd elektryczny.

Dużo oglądając filmy na YT i czytając fora -głównie arbiter i pojazdyelektryczne postanowiłem zbudować (czyt. złożyć) wlasny pojazd elektryczny. Wybór gotowca do przeróbki był jak dla mnie dość prosty, ze względu na to, że poruszam sie głównie po asfalcie i niekiedy po drogach dla rowerów. Padło na rame hardtail ze względu na to, że na właśnie takich ramach głównie jeździłem w przeszłości. Ogółem złożenie gotowego zestawu było banalne i nie stworzyło mi jakiś większych problemów. Zestaw do przeróbki to Rapid s2100 o mocy max 2kW a dokładniej gdzieś około 1911W z tego co zaobserwowałem. Bateria do zestawu została zlecona Piotrkowi, pewnemu młodemu człowiekowi, który ogłaszał się na portalu olx. Bateria to 13s9p na ogniwach Sanyo Ga zabezpieczona bmsem 50A o pojemności 31Ah. Skrzynka na baterię i sterownik o wydajności 35A +/-1A zrobiłem własnoręcznie z płyty drewnianej odzyskanej z tylniej ścianki jakiegoś starego regału i zywicy poliestrowej powleczonej matą szklaną o gramaturze 200g. Wymierzenie, pocięcie, poskładanie zajęło mi około 3 godz. pracy w garażu. Wykończenie jest, tj. utwardzanie (laminowanie) dodawanie aluminiowych wsporników do mocowania i potrzymania akumulatora zajęło juz troche więcej czasu, który szacuje na około 20 godz w sumie, ze względu na długi czas schnięcia żywicy. Skrzynka jest dość stabilna i trzyma sie na 4 śrubach do mocowania bidonu i pompki w ramie. Całość okleiłem folią imitującą karbon w kolorze granatowym, zeby kontrastowała z kolorem ramy - nie przykładałem sie do tego za mocno i są gdzieniegdzie jakieś bombelki czy załamania na brzegach skrzynki, ale nie wrzuca to sie w oczy. Więcej o skrzynce w miarę czasu i zainteresowania opiszę w następnych postach. Blokadę obrotu osi zamontowałem jak narazie z jednej strony (przerobiłem oryginalną od Rapida), narazie po ponad 600km nic sie nie dzieje, chociaż jeżdzę ze znaczną prędkościa i używam regena na najmocniejszym trybie 5 ustalanym przez sterownik w funkcjach LCD3. Max prędkość jaką osiągam to około 57km/h przy minimalnym progu zasilania 52V - później w miarę rozładowania aku jest liniowo mniej jak wiadomo. Zasięg jaki osiągam na pełnej mocy bez wspomagania nogami i przy częstym hamowaniu do prawie zera to ponad 80km, największy zasięg na jednym ładowaniu to ponad 120km już ze wspomaganiem i jazdą na pełnej manetce (tylko chwilowo) podczas wyprzedzania samochodów i innych rowerzystów. Jak dla mnie przy tych parametrach jest wrecz idealnie i nie potrzebuje więcej, gdyż aku nie jestem w stanie rozładować jednego dnia - teoretycznie da sie, ale ja takich potrzeb nie mam, gdyz jezdzę także autem jak zachodzi taka potrzeba. Mam przyczepkę do roweru, bo mam dwoje dzieciaczków i woże je na place zabaw czy do przedszkola i rower świetnie sobie radzi i mocy nigdy nie brakuje. Myślę, że jak na pierwszy post to dość duża dawka informacji - a jak o czymś zapomniałem dopisać śmiało proszę pytać. Dodaję kilka zdjęć na hosting prierwszy lepszy z brzegu z google, jak robię coś nie tak proszę o sugestie. Pozdawiam wszystkich elektrycznych i zachęcam do dyskusji i zapytań także dla nowych jak i zaawansowanych użytkowników.

https://tufotki.pl/oJfmD
* Akumulatory * Bidony * 36V/48V. Zapraszam na priv.
maciek72
Forumowicz
Posty: 290
Rejestracja: 18 lut 2018, 14:22
Lokalizacja: BLACHOWNIA

Re: Rambler 4.0 2015 20" 26" koła 2kW sinus

Post autor: maciek72 »

No i bomba.Fajny rowerek:).Miał bym 2 pytania:
Ile kosztowała Cie bateria w sumie?
Jak spawuje sie sterownik?Czy ogarnołeś wszystkie jego funcje i czy u Ciebie działają.Pytam bo jakoś nie wiem jak przestawić by na manetce sterować mocą a nie prędkością.
MACIEK
Awatar użytkownika
Tooropek
Forumowicz
Posty: 2029
Rejestracja: 08 wrz 2018, 10:50

Re: Rambler 4.0 2015 20" 26" koła 2kW sinus

Post autor: Tooropek »

Porobię jeszcze trochę zdjęć wolnym czasem, bo te są dość słabe i robione na szybkiego... :)
Bateria kosztowała mnie 900zł, ogniwa z depakietu podobno nowe. Bms 50A nowy wiadomo chiński. Co do sterownika - jest prawie szczelnie domknięty w skrzyni i dwa razy zdażyło mi sie, ze wyskoczył mu błąd 06 info czyli przegrzał sie, mam do skrzynki kupiony wentylator o duzej mocy ale wymiar ma za duzy bo 120mm x 120mm a sama grubość skrzynki to 80mm i brak mi na niego miejsca (w żaden sposób nie wchodzi). Funkcje sterownika ustawiałem kilkoma podejściami, za poradą Pana Marcin Marcin z YT, a także metodą prób i błędów na podstawie instrukcji z google. Moc mam odblokowaną na maxa, hamowanie regeneracyjne na 5 stopień, tj. najwyższy i daje rade hamowac z duzych predkosci z lekką pomocą przedniego hamulca. Ogółem dołożone mam swiatło z zestawu Rapid i fajnie działa włączanie razem z podświetleniem LCD. Wszystkie funkcje działają jak należy, czujnik PAS także mam zalożony i działa super z załączoną najwiekszą kadencją jaka jest mozliwa u mnie tj. 3 x 8 i przy nawet najmniejszym stopniu wspomagania jedzie sie super lekko i wygodnie. PAS na najwyższym stopniu wspomaga mnie do około 60+ km/h co jest dobrym wynikiem, tyle że nogi juz sie trochę meczą bo jednak to juz jest dość duża prędkość obrotowa korby. Jak czegoś nie dodałem smiało pytaj - poradzę, pomogę...
* Akumulatory * Bidony * 36V/48V. Zapraszam na priv.
Awatar użytkownika
Tooropek
Forumowicz
Posty: 2029
Rejestracja: 08 wrz 2018, 10:50

Re: Rambler 4.0 2015 20" 26" koła 2kW sinus

Post autor: Tooropek »

Aktualizacja...

1. Hamulce zmienione na hydrauliczne shimano mt200 - tanie, bardzo wydajne hamulce z szerokimi i długimi klamkami. Całość jak narazie na okładzinach żywicznych, ale naprawde daja radę. Z czasem bedzie zmiana na pół-metaliczne, ale to dopiero gdy będę zmieniał tarcze na mocniejsze. Co do tarcz to jakies shimano acera 160mm, dają rade - są mega proste po około tysiącu km przejechanych.
Klamki oczywiscie zamienione, tzn są jak w skuterach (lewa tylna, prawa przednia).

2. Założona druga blokada obrotu osi oczywiscie po przeróbce - patrz końcówke galerii z linku z postu 1.

3. Skrócona sztyca podsiodłowa dla wiekszego komfortu jazdy (niska pozycja z rękami na wprost przy "prostych" plecach).

4. Zmieniony suport na dłuższy, tj. 127mm firmy neco na kwadrat oczywiście - takiego typu korby akurat posiadam, z czasem zmienie na hollowtech coś pokroju slx, lub cos w ten deseń.
Zmiana suportu była wymuszona przez obcieranie kółka z magnesami od czujnika PAS - teraz jest luzu po 2cm z każdej strony co daje lepszy komfort jazdy i bardziej naturalne ułożenie nóg podczas jazdy.

5. Zdjęta całkowicie przednia przerzutka, jak i manetka. Załozony jeden blat 32T shimano acera, a takze zdemontowana tandetna plastikowa osłona blatu.

6. Zamontowany odblask czerowny z tyłu na mocowaniu wlasnej konstrukcji :) Drobiazg ale jest to konieczne dla wlasnego bezpieczeństwa, gdyz mam malutką lampkę z tyłu, ktorą niekoniecznie mocno widać - odblask ponizej lampki poprawia znacznie widoczność w nocy.

Narazie tyle zmian, póki co wszystko jest w miare i da sie na tym jezdzic, ale jest jeszcze wiele do zrobienia. Szykuje się na zime zmiana opony tylnej na continental x-king 26 x 2.2 drutowa z fajnym bieznikiem. Nie chce nim jezdzic po sniegu, bo nie takie jest przeznaczenie roweru, lecz na dojazdy do pracy i drobne wycieczki krajoznawcze owszem.

Do zmiany pójdzie także skrzynka z drewnianio-poliestrowej na płytę plexi w kolorze niebieskim, bądź przeźroczystą, kwestia ustalenia czy bedzie oklejana karbonem czy nie. O tym zdecyduje pozniej.

Jak przyjdzie mi coś jeszcze do głowy to dopiszę w kolejnej aktualizacji. Polecam link z postu #1 jest tak pewien etap budowy skrzynki, a takze całego ebajka. Dzięki za uwagę i do następnego.
* Akumulatory * Bidony * 36V/48V. Zapraszam na priv.
Awatar użytkownika
Tooropek
Forumowicz
Posty: 2029
Rejestracja: 08 wrz 2018, 10:50

Re: Rambler 4.0 2015 20" 26" koła 2kW sinus

Post autor: Tooropek »

Aktualizacja...


Wleciały oponki CST 2.4" balon na 3,5atm. Mega konkretnie wyglądają na rowerze.
oJfmD-biQAqT.jpg
Spalił się sterownik od rapida po przejechaniu około 1500km. Oczywiscie dodzwonić sie do ebajkera nie było możliwe, więc naprawą zajął się guru rowerowy Pan @tas, za co mu niezmiernie dziękuję. Naprawa polegała na przelutowaniu mosfetów i dodaniu termika na 80°. Naprawa u Pana Tasa oczywiscie szybka i tania! Mega polecam za profesjonalizm i realizm tego Pana. Zadzwoncie a się przekonacie.

Materiał na nową skrzynkę już zakupiony (pleksi bezbarwne 5mm), wymiary ponownie pobrane, projekt w trakcie.

Załozona sztyca amortyzowana zoom 50mm, fajnie amortyzuje na drobnych nierównościach, ma regulacje twardości, pod moją wagą 80+ kg daje rade i ma jeszcze spory zakres regulacji. Przejechane ponad 500km na niej i o luzach nie ma jeszcze mowy. Jezdzone było i po płaskim i trochę po lekkim mazowieckim terenie.

Zmienione gripy wciskane rometa z tandetnej gumy na chinskie skręcane z o dziwo lepszego materiału, który na gołych dłoniach nie pozostawia skrawków gumy.

Założony ponownie 3-blat, ze względu na brak napinacza i spadanie łańcucha na 1-blacie 32T. Przerzutka dalej nie potrzebna jak dla mnie, łańcuch założony na drugim blacie co daje wspomaganie do około 35km/h, wystarczające do ruszania i dynamicznego przemieszczania się po mieście.

Modyfikacje z miesiąca na miesiąc dają skutek bezawaryjności i efektu zakładanego na początku, tj. wszystko ma być "na cacy". Wtopy się zdarzają to nawet bardziej jak oczywiste, wręcz konieczne aby nauczyć się czegoś nowego. Brak mi jedynie nowych blokad, z którymi nic nie robiłem, ale to już przez brak czasu. Projekt jest od Pana @frizz wykonanie przewidywane na ten miesiąc. Zapowiada się dalsza aktualizacja postu. A teraz z innej beczki na koniec...

Jednak pogoda daje sie mocno we znaki i dojazdy do pracy odeszły w niepamięć. Okazuje się, że jazda analogowym rowerem to nie jest wyczyn w zimowe czy późnojesienne dni, ale za to ebajkiem już tak. Predkości są inne i zimno odczuwalne mocno dokucza przy typowym ubraniu na cebulke. Trzeba zainwestować w jakąs solidną kominiarkę albo conajmniej komin i dobrą czapkę, no i oczywiście rękawiczki najlepiej motocyklowe cross z ochraniaczami. Nie poddaje się jednak i powoli ubieram się pod rower. Odpowiednie dresiwo ocieplane, buty nieprzemakalne i to narazie tyle co mam. Resztą ubrania zajme się w najblizszym czasie. Tyle adwersji ode mnie na dziś przed "zimowym ebajkowym sezonem". Pozdrawiam tych co czytają moje posty do końca! :)
* Akumulatory * Bidony * 36V/48V. Zapraszam na priv.
Awatar użytkownika
tatar
Forumowicz
Posty: 2556
Rejestracja: 19 lut 2018, 12:42
Lokalizacja: Warszawa

Re: Rambler 4.0 2015 20" 26" koła 2kW sinus

Post autor: tatar »

Jakby nie patrzeć ,ebike jednak musi kosztować :D Również pozdrawiam.
Awatar użytkownika
Tooropek
Forumowicz
Posty: 2029
Rejestracja: 08 wrz 2018, 10:50

Re: Rambler 4.0 2015 20" 26" koła 2kW sinus

Post autor: Tooropek »

Dzieki Tatar za wytrwałość :) Patrząc na koszty takiego ebajka to kropla w morzu w porównaniu do falcona. Moja budowa tak na oko zamyka się w 6000 pln wraz z zakupem roweru i osprzętu. Myślę, że to cena adekwatna za frajdę jaką daje taki rowerek, chociaż już w tej cenie można myśleć o samochodzie, ale to my ebajkerowcy tak nie przeliczami naszych rowerów - to teoria tych co nigdy nie jeździli. Załuje, że nie wyrobiłem sie na zlot z rowerem, ale na następnym w Zyrardowie stawie się ze swoją maszyną, bądź namiastką nowej, ale to już temat na inny post i najbliższe zimne miesiące.
* Akumulatory * Bidony * 36V/48V. Zapraszam na priv.
mr_x
Forumowicz
Posty: 515
Rejestracja: 26 wrz 2018, 19:19

Re: Rambler 4.0 2015 20" 26" koła 2kW sinus

Post autor: mr_x »

A na drugim blacie ile masz zębów? Też 32?
Awatar użytkownika
Tooropek
Forumowicz
Posty: 2029
Rejestracja: 08 wrz 2018, 10:50

Re: Rambler 4.0 2015 20" 26" koła 2kW sinus

Post autor: Tooropek »

Teraz aktualnie mam standardowo 42/32/22 czyli wrócił fabryczny zestaw shimano.
* Akumulatory * Bidony * 36V/48V. Zapraszam na priv.
Awatar użytkownika
tatar
Forumowicz
Posty: 2556
Rejestracja: 19 lut 2018, 12:42
Lokalizacja: Warszawa

Re: Rambler 4.0 2015 20" 26" koła 2kW sinus

Post autor: tatar »

@ Tooropek.Lubię czytać historie tych,którzy budują własne konstrukcje i przedstawiają to w sposób rzetelny i obrazowy.Pisząc o kosztach ebika ,miałem również na myśli również tę resztę,która składa się na całość wydatków.Nie śmiał bym porównywać się do tych ,którzy jeżdżą np,flakonem, bo to jakby porównać posiadacza skutera do tego.który śmiga ścigaczem.Mnie z reguły starcza kurtka.ciepłe rękawice,coś ochraniającego przed wiatrem głowę i solidne buty.Poszperam w szafie i mam.Odnośnie tych wypasów typu np,flakon,byle czego nie założysz,bo nie pasuje do pojazdu i ogólnie obciach.Nie jest to złośliwość z mojej strony lecz logiczne uzasadnienie ponoszonych wydatków przez posiadaczy ebików.Zbudowałeś fajny pojazd ,o którym zawsze możesz powiedzieć.że jest jedyny i niepowtarzalny w swoim wyglądzie i drugiego takiego nie ma i głównie to się liczy.Reszta to niuanse. :D
Awatar użytkownika
Tooropek
Forumowicz
Posty: 2029
Rejestracja: 08 wrz 2018, 10:50

Re: Rambler 4.0 2015 20" 26" koła 2kW sinus

Post autor: Tooropek »

Co do ubrań to ja akurat mam aktualnie kryzys rozmiarowy, bo przez ostatnie 7 miesięcy przytyło się 16kg i poszedłem w rozmiar wyżej czyli cała garderoba prócz tshirtów do zmiany, stąd dywiacje na temat ubioru, a taka puchowa kurtka to też trochę obciach na tak ekskluzywną maszynę jak mój romet :-D Chociaz na rower nie musi być ładnie, ale odpowiednio ciepło, wygodnie i w miare bezpiecznie. Zaliczyłem w deszcz jedną i moją pierwszą glebe na ebajku jadąc w deszcz na rondzie za mocno sciąłem po łuku i skończyło się na podartej kurtce i spodniach dresowych, w jeansach nie byłoby mowy o przetarciu do gołej skóry, no ale kto normalny jeździ w jeansach... Reasumując dresy jaknajbardziej na ebajk się nadają, ale podszywane czymś solidnym typu narciarskie, alpinistyczne itd... Nie powiem, ze przymierzam się do zakupu takowych, ale marzą mi się :-) Co do wyjątkowości naszych pojazdów już nie raz i nie dwa słyszałem jakie to ładne, jakie nietypowe, jakie szybkie... Forum (opis i zdjęcia) nie oddają tego piękna, bo piękno tych maszyn odkrywa pilot oblatywacz jak już siądzie i pojedzie :-D Koszta to koszta, kogo na co stać - tym jeździ. Ja już odkładam na nową konstrukcje i ruszę z budową po nowym roku, ale na zlot przyprowadzę swojego aktualnego ebajka. Mam nadzieje, ze w 2019 bedzie Taba bo to on zapoczątkował moją przygodę z elektryfikacją i chęcią posiadania czegos fajnego na prąd i mam zamiar zbić z nim pione jak i chociaż pewną częścią czytających moje posty. A i oczywiscie piona poleci także do guru Tasa :-D tymczasem pozdrawiam i zachęcam do dyskusji także pozostałych użytkowników forum.
* Akumulatory * Bidony * 36V/48V. Zapraszam na priv.
grafffik

Re: Rambler 4.0 2015 20" 26" koła 2kW sinus

Post autor: grafffik »

dwa pytanka,
1) ważyłeś może ten pakiet, ile waży ?
2) Jak z tymi oponami na piachu i w lesie przy aktualnej aurze ?
\
Awatar użytkownika
tatar
Forumowicz
Posty: 2556
Rejestracja: 19 lut 2018, 12:42
Lokalizacja: Warszawa

Re: Rambler 4.0 2015 20" 26" koła 2kW sinus

Post autor: tatar »

Przy aktualnej aurze/mokro i ślisko/jazda na tych oponach po lesie tylko z dużą dozą ostrożności ;)
Awatar użytkownika
Yasiu77
Moderator
Posty: 1319
Rejestracja: 20 mar 2018, 20:17
Lokalizacja: Szczyrk

Re: Rambler 4.0 2015 20" 26" koła 2kW sinus

Post autor: Yasiu77 »

grafffik pisze:
20 lis 2018, 21:29
dwa pytanka,
1) ważyłeś może ten pakiet, ile waży ?
\
Strzelam ze 6,5 kg
Awatar użytkownika
Tooropek
Forumowicz
Posty: 2029
Rejestracja: 08 wrz 2018, 10:50

Re: Rambler 4.0 2015 20" 26" koła 2kW sinus

Post autor: Tooropek »

grafffik pisze:
20 lis 2018, 21:29
dwa pytanka,
1) ważyłeś może ten pakiet, ile waży ?
2) Jak z tymi oponami na piachu i w lesie przy aktualnej aurze ?
\
Ad. 1 Ważyłem pakiet - 6,8kg z bmsem i przewodami itd.
Ad. 2 Oponki na suchym asfalcie poprostu idealne, tj. wogóle niesłyszalne, przyczepność na 3,5 atm. dość kiepska przy hamowaniu, zaś przy ostrych zakrętach idealna. Ja napompowalem te opony do takiego cisnienia zeby stawiały jaknajmniejszy opór na suchym, ładnym asfalcie. Jeśli chciałbyś uzyc ich do jazdy po piachu raczej cisnienie idzie w dół i myśle, że nie byłoby problemu z dynamicznymi przejazdami przez suchy piasek. Nalezy pamiętać, że to są opony do rowerów typu cruiser, czyli takich miejskich "krążowników" i raczej ich przeznaczenie to miasto, ładne asfalty, drogi rowerowe i chodniki.
* Akumulatory * Bidony * 36V/48V. Zapraszam na priv.
Awatar użytkownika
Tooropek
Forumowicz
Posty: 2029
Rejestracja: 08 wrz 2018, 10:50

Re: Rambler 4.0 2015 20" 26" koła 2kW sinus

Post autor: Tooropek »

tatar pisze:
21 lis 2018, 11:54
Przy aktualnej aurze/mokro i ślisko/jazda na tych oponach po lesie tylko z dużą dozą ostrożności ;)
Powiem szczerze, że po lesie (o ile nie ma mokrej trawy i dużej ilości korzeni) te opony lepiej poradzą sobie jak na mokrym asfalcie, bo na tym drugim przy wysokim cisnieniu opony te mają znikomą przyczepność, dość wydłużoną drogę hamownia, ale za to poza wiatrem nic nie słychać. Na lato jaknajbardziej polecam, wiosna, jesień, zima - stanowcze nie.
* Akumulatory * Bidony * 36V/48V. Zapraszam na priv.
Awatar użytkownika
Tooropek
Forumowicz
Posty: 2029
Rejestracja: 08 wrz 2018, 10:50

Re: Rambler 4.0 2015 20" 26" koła 2kW sinus

Post autor: Tooropek »

Yasiu77 pisze:
21 lis 2018, 14:07
Strzelam ze 6,5 kg

Daje Ci okejkę, bo można powiedzieć, że zgadłeś, bo na golasa pakiet tyle waży :-D
* Akumulatory * Bidony * 36V/48V. Zapraszam na priv.
grafffik

Re: Rambler 4.0 2015 20" 26" koła 2kW sinus

Post autor: grafffik »

no ok. czyli potwierdziłeś tylko moje przypuszczenia :)
w zimę będziesz jeździć ? jak z wodoszczelnością konstrukcji ?
Pytam bo sam ostatnio trochę poszalałem po błocie i jeszcze 2 dni óźniej miałem wilgoć w przewodach
Awatar użytkownika
Tooropek
Forumowicz
Posty: 2029
Rejestracja: 08 wrz 2018, 10:50

Re: Rambler 4.0 2015 20" 26" koła 2kW sinus

Post autor: Tooropek »

Jakie przypuszczenia? Jesli mozna wiedziec? :-)
Skrzynka jest uszczelniona silikonem k2 takim do wklejania szyb, w sensie, że oba otwory na przewody plus stacyjka na górze. Boczna lewostronna przykrywa jest skręcona na śruby do drewna i w środku jest listewka przypodłogowa niczym nie uszczelniana, gdyż folia imitująca karbon i tym samym przykrywa bebechów dolega mocno do skrzynki. Śruby są co pare cm porozmieszczane i jest ich około 15 sztuk z tego co pamiętam. Nie raz i nie dwa złapał mnie deszcz jak wracałem i nigdy nie było problemów z przemoczeniem, zawilgoceniem itd, choć przyznam się bez bicia, że tylko raz po większym deszczu otwierałem skrzynke w celu inspekcji batki, połączeń przewodów i sterownika. Przewody od lcd, manetki, regena i lampki wchodzą do skrzynki równolegle do podłoża co widać w galerii zdjęc z postu #1, z dołu jest zalepione silikonem szczelnie także jedyne co może ewentualnie ulec awarii to manetka gazu lub lcd. Co do jazdy w zimę to czas pokaże... Jeśli będzie śnieg nieprzerwanie przez dłuższy okres czasu to wrócę do opon Rapid Rob 2.1, zweryfikuje to dopiero jak spadnie śnieg :-) Myślę, że wyczerpałem temat, a jak czegoś nie dodałem to pytaj. Niebawem wolniejszym czasem zaktualizuje galerie zdjęć o bardziej szczegółowe dla zainteresowanych. Pozdrawiam
* Akumulatory * Bidony * 36V/48V. Zapraszam na priv.
ODPOWIEDZ