CARVER Drift 100 czyli full z silnikeim

Podziel się z nami opisem własnych konstrukcji
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Stemic
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: 10 wrz 2018, 22:51
Lokalizacja: Starachowice

CARVER Drift 100 czyli full z silnikeim

Post autor: Stemic »

Dzień dobry,

Postanowiłem przerobić swój rower na elektryka. Przeczytałem ogromne ilości popularnych poradników, blogów, tematów na forach i obejrzeniu masy filmów na Youtubie praktycznie wszyscy polecali tak zwane HUBy czyli silnik w piaście tylnego koła wymieniając jego zalety czyli: bezawaryjność, niskie koszty eksploatacji oraz zakupu.
Niestety jestem niedowiarkiem i ten rodzaj napędu mi się nie spodobał. Według mnie napęd tego typu nie ma racji bytu w rowerach ze względu na brak przełożeń, oraz swoja wagę tym bardziej że znajduje się w nieresorowanym kole.
Dlatego mój wybór padł na MIDa czyli silnik w supporcie.

Rower który przerabiam został złożony prze zemnie na ramie CARVER DRIFT 100:
Obrazek

Zestaw do przeróbki BAGANG BBS02 48V 750W kupiłem na popularnym portalu chińskim.
Zaczaiłem od wgrania własnych ustawień do sterownika, głównie chodziło mi o ograniczenie mocy silnika poprzez zmniejszenie maksymalnego prądu z 25A na 18A. Kabel do tego celu można zamówić ale posiadając konwerter USB do RS232 postanowiłem że zrobię to prowizorkę. Do wtyczki silnika podłączyłem się goldpinami żeńskimi zaizolowanymi koszulkami termokurczliwymi.
Obrazek
Obrazek

Teraz zostało mi już tylko zamontować silnik o czym już niedługo się pochwalę.
maciek72
Forumowicz
Posty: 290
Rejestracja: 18 lut 2018, 14:22
Lokalizacja: BLACHOWNIA

Re: CARVER Drift 100 czyli full z silnikeim

Post autor: maciek72 »

No cóż Stemik, wychodzi żeś zmarnował kupe czasu na czytanie opini ludzi promujących rozwiązania nie mające Twoim zdaniem "racji bytu".Taka karma:-). Pozdrawiam i życze szybkiego ukończenia projektu.
MACIEK
Awatar użytkownika
WojtekErnest
Forumowicz
Posty: 3337
Rejestracja: 02 maja 2017, 20:52
Lokalizacja: Warszawa

Re: CARVER Drift 100 czyli full z silnikeim

Post autor: WojtekErnest »

Jesli to Jego swiadomy wybor aby jeździć aktywnie pedalujac, no to raczej nie ma alternatywy dla MID.
Wcześniej : Pomógł 69 razy, postów 3,2+ tys. - wiadomo gdzie ...:-)
Awatar użytkownika
Stemic
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: 10 wrz 2018, 22:51
Lokalizacja: Starachowice

Re: CARVER Drift 100 czyli full z silnikeim

Post autor: Stemic »

Strata czasu racze nie, czegoś tam się dowiedziłem. Po prostu mam trochę inną opinię na niektóre tematy.

Dzisiaj walczyłem z montażem silnika, jak zawsze coś musiało być nie tak.
Po zdemontowaniu starej korby,okazało się że na supporcie mam wspawany kołnierz z trzema uszami które blokują silnik:
Obrazek

Jak to mówią bez młota to nie robota i po nadcięciu spoin dremelem udało się wyłamać kołnierz:
Obrazek

Następnie oszlifowałem pozostałości po spoinach i pomalowałem support:
Obrazek

W miejsce styku silnika z ramą nakleiłem gumę 3mm aby zapobiec obtarciom itp.
Obrazek

Po przymiarce silnika okazało się że mam support o szerokości 73mm i śruby z zestawu M6x10 do blokady są za krótkie. Musiałem dać M6x16 i uzupełnić szczelinę miedzy silnikiem a blokadą podkładkami.
Obrazek

Walka z silnikiem na szczęście zakończyła się sukcesem, choć tarcza 44T mieści się na styk dosłownie 1-2mm luzu a miałem zamawiać 46T, na szczęście nie było. Teraz muszę się wziąć za baterie.
Awatar użytkownika
Goliath
Forumowicz
Posty: 1320
Rejestracja: 25 lut 2018, 1:02
Lokalizacja: Izabelin-Dziekanówek

Re: CARVER Drift 100 czyli full z silnikeim

Post autor: Goliath »

Dzięki :D za tak szczegółowy opis zakładania MID-a ;)
Jednak nie taki "diabełek" straszny ;)
Baterię planujesz w "bidonie" czy skrzynka w trójkąt ??
Myślałeś już nad ogniwami :?:
Awatar użytkownika
Stemic
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: 10 wrz 2018, 22:51
Lokalizacja: Starachowice

Re: CARVER Drift 100 czyli full z silnikeim

Post autor: Stemic »

Tak baterie już mam, będzie w bidonie bo nie chce żeby rower rzucał się w oczy.
Bateria jest podobno na ogniwach SanyoGA.
Awatar użytkownika
Stemic
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: 10 wrz 2018, 22:51
Lokalizacja: Starachowice

Re: CARVER Drift 100 czyli full z silnikeim

Post autor: Stemic »

Rower gotowy, dzisiaj zrobiłem próbną trasę ~28km. Wrażenia super, takiego banana na twarzy podczas jazdy na rowerze dawno nie miałem. Poniżej kilka zdjęć z trasy:

Obrazek
Obrazek

A najlepsze jest to że po tym dystansie wciąż miałem 5 kresek baterii, fakt że jechałem spokojnie i praktycznie nie używałem manetki tylko PAS:
Obrazek
lobo0
Forumowicz
Posty: 79
Rejestracja: 19 lut 2018, 9:53
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: CARVER Drift 100 czyli full z silnikeim

Post autor: lobo0 »

@Stemic możesz podać jakie ustawienia w sterowniku zmieniałeś i dlaczego?
Też mam ograniczony prąd do 18A - dla mnie wystarcza w zupełności
Awatar użytkownika
Stemic
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: 10 wrz 2018, 22:51
Lokalizacja: Starachowice

Re: CARVER Drift 100 czyli full z silnikeim

Post autor: Stemic »

Większość ustawień zostawiłem standardowych, tu są wszystkie ustawienia ładnie opisane:
https://electricbike-blog.com/2015/06/2 ... the-bbs02/

a poniżej moje ustawienia:

Na stronie BASIC zmieniłem:
  • Current limit: 18A (przy baterii 48V to i tak daje ~850W, z moich obserwacji taką moc silnik osiąga tylko na przepustnicy, w PAS rzadko kiedy przekracza 500W a jak sie dobrze wachluje przerzutkami to i 350W trudno przekroczyć).
  • Assist 0: 1/1 (na 0/0 nie działa przepustnica)
Obrazek

Pedal Assist - tu mam takie ustawienia, ustawiłem na podstawie strony podanej wyżej.
Obrazek

Throttle Handle - tu mam źle ustawione bo przepustnica działa cały czas na maxa wg. ustawień z Assist 9 przez co strasznie szarpie na niskich prędkościach jest też mała różnica miedzy lekko naciśnięta przepustnicą a wciśnięta na maksa
Obrazek
lobo0
Forumowicz
Posty: 79
Rejestracja: 19 lut 2018, 9:53
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: CARVER Drift 100 czyli full z silnikeim

Post autor: lobo0 »

Dzięki,
ja mam również wg tej strony, głównie na podstawie ustawień Kepler'a z Endless-sphere’s.
Czyli "Speed Limit" jest wyłączony oraz "Limit Current" startuje od 10 - zawsze wspomaga na podstawie wybranego trybu (jeszcze testuję to ustawienie)

Co do "Throttle Handle" domyślnie również miałem takie działanie manetki, ale przestawienie "End Voltage" na 42 spowodowało, że teraz manetka działa prawie na całym swoim zakresie. Wydaje mi sie, że doświadczalnie można jeszcze "Start Voltage" zmniejszać co 100mv bo nie reaguje na samym początku.
Awatar użytkownika
kriskov
Forumowicz
Posty: 75
Rejestracja: 22 lip 2018, 17:45
Kontakt:

Re: CARVER Drift 100 czyli full z silnikeim

Post autor: kriskov »

ciekaw jestem ile km będziesz średnio robił na tym zestawie
Awatar użytkownika
leszcz
Forumowicz
Posty: 767
Rejestracja: 02 maja 2017, 22:39
Lokalizacja: Rumia

Re: CARVER Drift 100 czyli full z silnikeim

Post autor: leszcz »

Też miałem szerszą mufę i miałeś dobry pomysł żeby dać podkładki, ja nie dałem i wygiął się ten docisk lekko wgniatając ramę.
Polecam też zmienić bodajże Current Decay wtedy prąd narasta i nie wali od razu po starcie pedałowania. Mi to bardzo pasuje i bezpieczniej jak czasami na postoju ruszy się korbą i na pewno mniejsze zużycie jest.
Moja przygoda z ebike od 2017:
Damka 28" https://cutt.ly/7e8jyMJ
Dla syna 26" https://cutt.ly/Fe8juR3
Dla syna 24" https://cutt.ly/ue8ju03
Full 29" MXUS 30H 1500W https://cutt.ly/3e8jiaG

Od 2019 100% bezprąd :) https://cutt.ly/ge8jop2
Awatar użytkownika
Stemic
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: 10 wrz 2018, 22:51
Lokalizacja: Starachowice

Re: CARVER Drift 100 czyli full z silnikeim

Post autor: Stemic »

kriskov pisze:
26 wrz 2018, 8:10
ciekaw jestem ile km będziesz średnio robił na tym zestawie
Z zasięgiem to ciężko powiedzieć, na razie mam przelatane 100km. Baterie ładowałem po przejechaniu 73km ale i tak miałem wtedy 4 na 5 kresek.
Podczas jazdy w trybie PAS 1-4 silnik naprawę zużywa bardzo mało bo wspomaganie jest odcinane dość szybko albo jest na minimalnym poziomie.
Pobór jest dość duży na PAS 8-9 i manetce ale te tryby wykorzystuje tylko na asfalcie czyli bardzo rzadko.

leszcz pisze:
26 wrz 2018, 12:26
Też miałem szerszą mufę i miałeś dobry pomysł żeby dać podkładki, ja nie dałem i wygiął się ten docisk lekko wgniatając ramę.
Polecam też zmienić bodajże Current Decay wtedy prąd narasta i nie wali od razu po starcie pedałowania. Mi to bardzo pasuje i bezpieczniej jak czasami na postoju ruszy się korbą i na pewno mniejsze zużycie jest.
A Current Decay nie odpowiada za odcinanie wspomagania, im szybciej pedałujesz tym wcześniej sterownik odcina wspomaganie. Przynajmniej ja tak zrozumiałem.
ODPOWIEDZ