Merida XC mission Eite i swiss drive

Podziel się z nami opisem własnych konstrukcji
ODPOWIEDZ
Wolan
Nowicjusz
Posty: 27
Rejestracja: 02 lip 2018, 16:33

Merida XC mission Eite i swiss drive

Post autor: Wolan »

Witam !

Chciałbym przedstawić mojego elektryka którego próbuję powoli skończyć i uruchomić, została mi skrzynka oraz akumulator.

Przygoda zaczęła się od kupna silnika swiss drive za dosłownie grosze, silnik przerobiłem na zewnętrzny sterownik dodałem halle, zabezpieczenie termiczne i dwa termistory do pomiaru temperatury. Silnik działa wiec zaplotłem i zamontowałem w mojej meridzie. Musiałem trochę przerobić manetkę zmiany biegów aby upchać manetkę do gazu. Obecnie zabieram się za skrzynkę jednak jej wymiary nie porażają.

Troche fotek:
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Sterownik mam kupiony z nexuna 30A sinusa z wyświetlaczem LCD KT3
Przerobiłem i wzmocniłem blokadę obrotu bo seryjna nie pasowała zbytnio do tej ramy.

Gdzie najlepiej zamówić baterie na kształt trójkątna 13s6p ?
Gdyby ktoś widział jakieś błędy to chętnie wysłucham wszystkich rad :)
ja wstawić prawidłowo zdjęcia ?
Janot
Forumowicz
Posty: 52
Rejestracja: 21 lut 2018, 21:16
Lokalizacja: Żory

Re: Merida XC mission Eite i swiss drive

Post autor: Janot »

Coś zdjęć nie widać, możesz wstawic na googla i podesłać link do albumu ;)
Awatar użytkownika
Goliath
Forumowicz
Posty: 1317
Rejestracja: 25 lut 2018, 1:02
Lokalizacja: Izabelin-Dziekanówek

Re: Merida XC mission Eite i swiss drive

Post autor: Goliath »

https://zapodaj.net/bd639bc57be7d.jpg.html rama fajnie wygląda... wystarczająco dużo miejsca na akumulator i inne graty :P
Wolan
Nowicjusz
Posty: 27
Rejestracja: 02 lip 2018, 16:33

Re: Merida XC mission Eite i swiss drive

Post autor: Wolan »

może jakiś mod poprawi te fotki bo ja już nie mogę edytować pierwszego posta.
djmarcin56
Forumowicz
Posty: 256
Rejestracja: 19 lut 2018, 14:37
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: Merida XC mission Eite i swiss drive

Post autor: djmarcin56 »

Dobrze jakby mod się zajął zdjęciami bo narazie nic nie widać ;)
Co do elektryfikacji to sam jeżdżę na tym silniku i sam go przerabiałem, odrazu ci powiem, że nie ma co się pchać w 14s, 13s wystarczy bo sterownik za szybko będzie ci się przegrzewał, ja mam 35A sinusa i się mega grzeje, moc 1200-1500w jeszcze pojeździ trochę ale jak mam 1500-1800w przyspieszenia na maksa to już po 3-5km się przegrzewa. Sam silnik jest mniej wrażliwy na cieplo wynikające z mocy niż sam sterownik, też się nagrzewa ale nie aż tak bo cały czas jeździ i mimo czujnika w silnika to sterownik nie obsługuje odczytu temp. i nie wiem ile ma max.
Awatar użytkownika
PoulN
Forumowicz
Posty: 366
Rejestracja: 17 lip 2018, 20:14
Lokalizacja: Miasto Wież i Róż

Re: Merida XC mission Eite i swiss drive

Post autor: PoulN »

Oo, Witaj w klubie :)

Rama bardzo fajna, lekka, 30kg + 70 moich kg i b. fajnie się lata :D Minus to tylny damper, walczę z nim, zsikał się olejem, a zastąpić niema czym :( musi byc któryś z dedykowanych do tego systemu. Używek mało, a mowy np. German: A, coś koło 300ojro..

ps. Jeździ jeszcze słynny Centurion Numinis Hydro Damian'a z Sabvotonem :P zdaje się, że na tym samym 'patencie' te ramy robili..
Załączniki
rsz_1img_20180910_155446.jpg
<<>>Merida: 16s8p >><< Kariwa: 26s15p<<>>
Awatar użytkownika
elektrotonus
Forumowicz
Posty: 1259
Rejestracja: 19 lut 2018, 15:53
Lokalizacja: Warszawa

Re: Merida XC mission Eite i swiss drive

Post autor: elektrotonus »

Miałem tak ramę ale merida XC mission speed. Niestety w związku z nietypowym mocowaniem amortyzatora uniemożliwiającym montaż tarczy większej niż 160 mm ramę ze smutkiem sprzedałem. Amortyzator był sprężynowo-powietrzny, stąd pewnie te kłopoty.
Załączniki
damper.jpeg
prawa.jpeg
full_merida_missionspeedv.jpg
- Wheller DD 250 W - w planowanej modernizacji :-) https://tiny.pl/tnmmg
- Rockrider MID 750 W - "Srebrna Strzała" ;-) https://tiny.pl/tnmmh
- Samurai DD 3500 W - prawie gotowy :) https://tiny.pl/tnmxv
Awatar użytkownika
PoulN
Forumowicz
Posty: 366
Rejestracja: 17 lip 2018, 20:14
Lokalizacja: Miasto Wież i Róż

Re: Merida XC mission Eite i swiss drive

Post autor: PoulN »

Dokładniej rzecz biorąc German: A jest powietrzno-olejowy, a sprężyna była "opcją" dodatkową, montowało się
ją za pomocą dwóch podtrzymujących pierścieni.

Jest parę modeli różnych firm dedykowanych temu systemowi, ale znaleźć je jest b.trudno, a w dobrym stanie to chyba graniczy z cudem :(

ps. u mnie w zupełności 160`tki stykają i to na dodatek widoczne "zabytki", no może po wymianie widelca z przodu wrzucę jakaś 180`tkę, ale z tyłu większej nie trzeba, może przez to, że jeżdżę po płaskim terenie, ale z kolei nie zawsze powoli ;) a i głównie się przodem hamuje..
Sry za OT ;)
Załączniki
LRS.jpg
<<>>Merida: 16s8p >><< Kariwa: 26s15p<<>>
Wolan
Nowicjusz
Posty: 27
Rejestracja: 02 lip 2018, 16:33

Re: Merida XC mission Eite i swiss drive

Post autor: Wolan »

Dzięki za ogarnięcie fot! Ktoś mi poda na priv jak to zrobić prawidłowo ? Kończę powoli skrzynke. Atom bike robi mi baterie i może w tygodniu testy. Co do ramy i amortyzatora to fakt amor jest problemowy ale można mu zrobić serwis ja robiłem i jest spoko do tego za 100zl udało mi się kupić druga pęknięta rame i mam drugiego wrazie wu na części. Ramę przerobiłem pod tarcze 180mm wystarczyło dorobić jedną tulejkę do dumpera a jedna lekko przetoczyc. Zobaczymy jak się będzie sprawdzał ten Swiss jednak odczyt temperatury mi działa bez zarzutu. Na dniach reszta fot z robienia skrzynki i całej tej dlubaniny. Dzięki za miłe słowa. Jeszcze pytanie o regena bo chciałbym go mieć. Czujniki hydrauliczne Magury działają dość czułe tzn tak że się da zacząć hamować silnikiem zanim konkretnie hamulcami czy raczej uruchamiają się dopiero przy mocnym wciśnięciu hamulca ? Mam pompy hamulca radialne i ciężko cokolwiek tam wymyslic.

Wrzucam album ze zdjeciami z robienia skrzynki wedlug mojego sposobu.
Forma zrobiona ze styropianu 10cm wyszlifowana na kształt papierem 120 następnie forme okleilem szarą taśmą i naroża taśmą izolacyjną. Zywice poliestrową i szpachlowke zabarwilem na czarno przy pomocy zwyklej czarnej bazy lakierniczej. calosc po zrobieniu tylko rozciałem i mam dwie połówki skrzynki. Teraz tylko dopasowanie do uszczelki, przymocownie do ramy szpachlowanie i jeszcze nie wiem czy malowanie czy oklejanie ale raczej okleje. Mogę tylko dodać, ze wykonanie skrzynki takim sposobem to dzien roboty a rozdzielenie od formy to jeden ruch. Mam nadzieje ze nie bedzie problemów :)https://photos.app.goo.gl/B3UZGCopzwEQihLu9
Awatar użytkownika
WojtekErnest
Forumowicz
Posty: 3335
Rejestracja: 02 maja 2017, 20:52
Lokalizacja: Warszawa

Re: Merida XC mission Eite i swiss drive

Post autor: WojtekErnest »

Wolan pisze:
23 wrz 2018, 11:10
. Mogę tylko dodać, ze wykonanie skrzynki takim sposobem to dzien roboty a rozdzielenie od formy to jeden ruch.
Prosto, szybko i niemal gotowe :-)
Wcześniej : Pomógł 69 razy, postów 3,2+ tys. - wiadomo gdzie ...:-)
Wolan
Nowicjusz
Posty: 27
Rejestracja: 02 lip 2018, 16:33

Re: Merida XC mission Eite i swiss drive

Post autor: Wolan »

https://photos.app.goo.gl/B3UZGCopzwEQihLu9


Rower skonczony! wrazenia ? super ale bardzo szybko się kończą. Zacznę od poczatku.

W silniku swiss drive wkleiłem hale na "mercedesa" zabezpieczenie termiczne oraz termistor. Sterownik kupiełem z nexuna 30A z lcd3. Dopasowałem kolejność przewodów do silnika ze sterownika i dziś obyłem już dłuższą jazdę testową. Rower jedzie dość fajnie jednak krótko.... jadąc po prostej ba nawet lekko z górki z prędkością około 30-35 i pedałując wystarczy niecały kilometr i już zabezpieczenie termiczne odcina mi sterownik. odczyt z termistora pokazuje wtedy 140stopni. Zabezpieczenie termiczne wkleiłem 125 albo 120 stopni już nie pamiętam.

Czy jest moźliwe że coś źle podłączyłem lub musze coś innego ustawić w wyswietlaczu ? dopóki rower jedzie jest całkiem spoko jednak bardzo krótko.
Niechcacy włączyłem ustawienia fabryczne sterownika i teraz temperature silnika pokazje mi caly czas na poziomie 15stopni a watomierz caly czas 0W.

Myślę nad zmianą silnika bo ten wychodzi na to, że jest za słaby do tego kontrolera. Zalezy mi na dużej mocy na starcie i na podjazdach. Jednocześnie nie chciał bym zmieniać nic poza silnikiem. Nie zależy mi na prędkości 35 już jest całkiem spoko. Który silnik warto by było kupić ? może jakiś przekładniowy ?
Wolan
Nowicjusz
Posty: 27
Rejestracja: 02 lip 2018, 16:33

Re: Merida XC mission Eite i swiss drive

Post autor: Wolan »

https://photos.app.goo.gl/B3UZGCopzwEQihLu9


Rower skonczony! wrazenia ? super ale bardzo szybko się kończą. Zacznę od poczatku.

W silniku swiss drive wkleiłem hale na "mercedesa" zabezpieczenie termiczne oraz termistor. Sterownik kupiełem z nexuna 30A z lcd3. Dopasowałem kolejność przewodów do silnika ze sterownika i dziś obyłem już dłuższą jazdę testową. Rower jedzie dość fajnie jednak krótko.... jadąc po prostej ba nawet lekko z górki z prędkością około 30-35 i pedałując wystarczy niecały kilometr i już zabezpieczenie termiczne odcina mi sterownik. odczyt z termistora pokazuje wtedy 140stopni. Zabezpieczenie termiczne wkleiłem 125 albo 120 stopni już nie pamiętam.

Czy jest moźliwe że coś źle podłączyłem lub musze coś innego ustawić w wyswietlaczu ? dopóki rower jedzie jest całkiem spoko jednak bardzo krótko.
Niechcacy włączyłem ustawienia fabryczne sterownika i teraz temperature silnika pokazje mi caly czas na poziomie 15stopni a watomierz caly czas 0W.

Myślę nad zmianą silnika bo ten wychodzi na to, że jest za słaby do tego kontrolera. Zalezy mi na dużej mocy na starcie i na podjazdach. Jednocześnie nie chciał bym zmieniać nic poza silnikiem. Nie zależy mi na prędkości 35 już jest całkiem spoko. Który silnik warto by było kupić ? może jakiś przekładniowy ?

Czy normlane jest, ze gdy jade z górki bez pasa ani manetki i nagle dodaje gazu to silnik najpierw przyhamowuje ?
GrzegorzS
Forumowicz
Posty: 359
Rejestracja: 23 lut 2018, 0:14
Lokalizacja: Lubliniec

Re: Merida XC mission Eite i swiss drive

Post autor: GrzegorzS »

Wolan pisze:
30 wrz 2018, 13:56
Myślę nad zmianą silnika bo ten wychodzi na to, że jest za słaby do tego kontrolera.
Obawiam się że w tym wypadku za "słaby" może być "monter instalacji EV"
Jeżeli się już uparłeś przy sterowniku KT, to musisz być pewny że przewody są dobrze podłączone (halle, fazowe), oraz masz dobre ustawienia w wyświetlaczu.
Nie powinien się ten silnik na prostej przegrzewać.
Testowałem taki silnik na blokowcu 30A i nic podobnego nie występowało.
Wolan
Nowicjusz
Posty: 27
Rejestracja: 02 lip 2018, 16:33

Re: Merida XC mission Eite i swiss drive

Post autor: Wolan »

https://photos.google.com/share/AF1QipM ... gyRnNzRjln

tak to obecnie wygląda. podczas przyspieszania w pewnym momencie sa mocne wibracje aż wszystko drga w rowerze jednak potem juz jest ok mam nadzieje, że to widać na filmie.

Jak wyłączyć te hamowanie manetką ? irytujace to jest dla mnie obecnie.

Skąd bede wiedział ze ustawiłem już wszystko ok jezeli chodzi o przewody silnik-sterownik ? z rowerem waże jakies 125kg, może to jest przyczyna ?
janukar
Forumowicz
Posty: 51
Rejestracja: 17 cze 2018, 16:03
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: Merida XC mission Eite i swiss drive

Post autor: janukar »

Też mam taki sterownik (zakup: wiosna)
Kolejno:
- tego hamowania manetką nie da się wyłączyć (chyba, że coś ostatnio zmienili, ale wątpię)
- jeśli jeszcze nie znalazłeś, wyświetlanie temperatury silnika włącza parametr C8=1
- wibracje mogą oznaczać problem z sygnałami z halli (stąd być może przegrzewanie silnika) ,
może spróbuj jeszcze raz poprzełączać kolejność przewodów fazy/hallotrony, może to nie jest najlepsze ustawienie,
jaką moc wyświetlał wyświetlacz podczas jazdy po prostej? - raczej nie powinno być więcej niż 250-300W
- moc powinna być wyświetlana cały czas (chociaż nie pamiętam, czy na wszystkich ekranach)
Wolan
Nowicjusz
Posty: 27
Rejestracja: 02 lip 2018, 16:33

Re: Merida XC mission Eite i swiss drive

Post autor: Wolan »

wyświtlanie mocy i temperatury zanikło mi po tym, jak przypadkiem dałem ustawienia fabryczne, parametr c8 mam na jeden a mimo tego stała temperatura 15stopni. w takim razie rozlutuje przewody i pobawię się jeszcze raz. Jadąc na manetce okolo 30 po prostej drodze asfaltowej miałem caly czas ponad 800W spokojnie. Kurcze boje się mogłem źle wkleić halotrony. zrobilem je na merceesa zgodnie z tym co wyczytałem na arbiterze. wczesniej zanim zaplotłem to testowałem ten silnik na innym sterowniku sinusie to ładnie ruszał od zera bardzo plynnie aż do 72km/h wedlug licznika rowerowego. jak postawie rower na asfalcie i rusze manetką to silnik wibruje i dopiero jak delikatnie ruszę to silnik zaczyna ciągnąć. Jednak fakt są wibracje które znikają dopiero jak silnik się troche rozkręci. Myślę ze na filmie to słychać. Hale wkleiłem tak jak były zamocowane w bionxie. Co zmienić w sterowniku ? czytałem instrukcje i nie widze jakiś szczególnych ustawień co do radzaju silnika. Jak włączyć teraz ten odczyt mocy i temperatury ? Kurde chyba będe musiał zadzwonić i prosić Tasa o pomoc a jak nie to już zbierać na NC7x9 bo frajda z jazdy takim rowerem jest ogromna. Jest jeszcze opcja aby kiedy mam Asist na 0 i nie chce korzystać z Pasa a chce tylko z manetki ?
janukar
Forumowicz
Posty: 51
Rejestracja: 17 cze 2018, 16:03
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: Merida XC mission Eite i swiss drive

Post autor: janukar »

800W podczas jazdy 30km/h po płaskim, to 'dużo za dużo', pewnie jakieś 500W 'idzie' w straty, dlatego odcina wył. termiczny.
Brak wyświetlania mocy - to dziwne, wg mnie tego nie da się wyłączyć.
Na żadnym ekranie nie wyświetla Ci mocy i temperatury?
O ile pamiętam przy assist=0 manetka też nie działa.
Wolan
Nowicjusz
Posty: 27
Rejestracja: 02 lip 2018, 16:33

Re: Merida XC mission Eite i swiss drive

Post autor: Wolan »

wlasnie nie działa przy asist0 i jest to irytujace. Moc nie wyswietla wcale na zadnym ekranie nie ważne co przełącze. Stało się tak zaraz po tych ustawieniach fabrycznych... tak przy okazji wiesz moze w jaki sposób podlaczyć sterowanie lampką do tego sterownika tak aby zapalać razem z podswietleniem ?
janukar
Forumowicz
Posty: 51
Rejestracja: 17 cze 2018, 16:03
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: Merida XC mission Eite i swiss drive

Post autor: janukar »

Mój sterownik nie ma wyprowadzonego kabelka do włączania lampki.
nie widze jakiś szczególnych ustawień co do rodzaju silnika
o ile widzę, parametr C2 może mieć jakiś wpływ, ale nie zmieniałem go, więc się nie wypowiadam
Ostatnio zmieniony 30 wrz 2018, 18:00 przez janukar, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
elektrotonus
Forumowicz
Posty: 1259
Rejestracja: 19 lut 2018, 15:53
Lokalizacja: Warszawa

Re: Merida XC mission Eite i swiss drive

Post autor: elektrotonus »

To drganie jakby żle wyważone koło ? Przy takich obrotach się zdarza.
- Wheller DD 250 W - w planowanej modernizacji :-) https://tiny.pl/tnmmg
- Rockrider MID 750 W - "Srebrna Strzała" ;-) https://tiny.pl/tnmmh
- Samurai DD 3500 W - prawie gotowy :) https://tiny.pl/tnmxv
Wolan
Nowicjusz
Posty: 27
Rejestracja: 02 lip 2018, 16:33

Re: Merida XC mission Eite i swiss drive

Post autor: Wolan »

pokombinowałem z fazami i halami
dalej to samo nic mi sie innego nie udalo ustawić poza gorszym. Na dysk wrzuciłem nowy filmik na którym widać jak to funkcjonuje. Watomierz nie działa. Może musze zmienić jakiś układ hali w sterowniku bo teraz wypadają co 120stopni. Jak je wklejałem liczyłem aby było między nimi dokladnie tyle samo biegunów. Sam już nie wiem. Mam nadzieję że jakoś się to uda rozwiązac i nie będe musiał zmieniać silnika

Raczej nie od wyważenia, od wyważenia tez są jednak te drgania to typowe wibracje co się rozchodzą po całym rowerze. wystepują głównie do 20km/h
Wolan
Nowicjusz
Posty: 27
Rejestracja: 02 lip 2018, 16:33

Re: Merida XC mission Eite i swiss drive

Post autor: Wolan »

Zresetowalem jeszcze raz sterownik ustawiłem potem wszystko z instrukcją oraz parametr C2 ustawiłem na dwójkę. Wymeczylem kolejność przewodów na wszystkie możliwe sposoby i mam wkoncu złoty środek. Silnik pracuje cicho, żadnych wibracji nie ma odczuwalnych jeździ teraz super. Zabrałem go odrazu na okoliczny podjazd około 2km po trawie i ze wspomaganiem na sam szczyt. Temperatura 90 stopni. Silnik oraz 35sterownik(zrobiłem sobie przełącznik i dwa termistory) na prostej jadąc z 25 mam pobor prądu jakieś niecałe 300W (watomierz i temperatura nie działała bo był zły parametr odpowiedzialny za komunikację) pora wkoncu porzadnie przetestować rower. Obecnie zmiana parametry C2 nic nie wnosi. Na jaka wartość go ustawić ?
janukar
Forumowicz
Posty: 51
Rejestracja: 17 cze 2018, 16:03
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: Merida XC mission Eite i swiss drive

Post autor: janukar »

Ja nie zmieniałem parametru C2 i mam: "the default value is 0"
(ale ja mam silnik 9C 7x9)
Wolan
Nowicjusz
Posty: 27
Rejestracja: 02 lip 2018, 16:33

Re: Merida XC mission Eite i swiss drive

Post autor: Wolan »

dziś porządne testy. Temperatura 12 stopni zachęcająca nie była ale i tak udało się zrobić 40km. To jest coś pieknego, jazda non stop praktycznie na pelnej manetce i okoliczne podjazd szlaki oczywiście ze wspomaganiem. Na największym podjeździe który pokonałem silnik osiągnął 121stopni jednak była to naprawdę ostra jazda. Średnio ma 70stopni około. Głównie jeżdzę na pasie co jest w sumie bardzo wygodne, 2 poziom i średni pobór mocy okolo 230W . Po 40km LCD pokazał że bateria pusta jednak rower wciąż jechał a woltomierz pokazywał 46V i wciąż dość fajnie przyspieszał. Musze chyba ustawić coś innego w parametrze P5 Tylko jak to najlepiej zrobić ? Ogólnie to nie wiem dlaczego ale parametr C2 musze miec ustawiony na 2, inaczej silnik rozpedza sie i odcina zasilanie. Nie wiem dlaczego tak jest, może ten silnik tak po prostu ma. W każdym razie puki co jestem bardzo zadowolony, jazda jest niesamowita. Sprzedaje mojego full crossa i skladam e-krosa :D
janukar
Forumowicz
Posty: 51
Rejestracja: 17 cze 2018, 16:03
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: Merida XC mission Eite i swiss drive

Post autor: janukar »

:)
Szerokości.
Jeśli chodzi o parametry, ja prawie niczego nie zmieniałem w stosunku do default-owych.
Tylko P1 żeby licznik poprawnie pokazywał i C8-wyświetlanie temperatury.
Trochę też pobawiłem się C5 (prąd maksymalny) - ma to bardzo korzystny wpływ na zasięg, podczas dłuższych wycieczek.
Jeśli chodzi o wyświetlanie poziomu baterii, przez jakiś czas miałem dodatkowo podłączony watomierz TK-15.
Na LCD3 pierwszy segment gasł ok. 75% baterii, a drugi ok. 50%, więc u mnie jest w miarę OK (bateria 13S).
Jeszcze jedno: u mnie jest taki 'bug', że prędkość jest wyświetlana tylko gdy odkręcona jest manetka - to tak żebyś się nie dziwił, jeśli jeszcze tego nie poprawili. Ma to też wpływ na wyświetlany przebieg, gdy manetka jest na 0, przebieg nie jest dodawany.
Wolan
Nowicjusz
Posty: 27
Rejestracja: 02 lip 2018, 16:33

Re: Merida XC mission Eite i swiss drive

Post autor: Wolan »

u mnie działa z pasem też prędkość, pobawię sie ustawieniami. Fajnie by bylo gdyby ktos wytlumaczyl o co chodzi z tym parametrem C2, bo u mnie jest dosc wazny
-pd-
Nowicjusz
Posty: 29
Rejestracja: 14 sie 2018, 14:26

Re: Merida XC mission Eite i swiss drive

Post autor: -pd- »

Czym załatwiłeś sprawę wibracji ? czy twoj sterownik ma jakiś tryb samouleczenia się ?
granada
Forumowicz
Posty: 188
Rejestracja: 13 gru 2018, 13:57

Re: Merida XC mission Eite i swiss drive

Post autor: granada »

Mam ten sam problem i to z bionxem. U mnie też na prostej asfaltowej przy 30km/h pobiera 500-600W. Mam blokowca 25A i lcd3. Coś chyba te sterowniki średnio pasują do tych silników. U mnie nawet po podniesieu koła do góry silnik przy 50km/h ciągnie 500W. Silnik przegrzewa sie szybko jadąc nawet spokojnie. Ogolnie nie da sie jeździć.

Kolega odczytuje temp. na ekranie ? Jak tak to jak udało ci sie podłączyć termistor

Pd sterownik nie ma samonauki i trzeba zamieniać przewody fazowe i halle do skutku.
Wolan
Nowicjusz
Posty: 27
Rejestracja: 02 lip 2018, 16:33

Re: Merida XC mission Eite i swiss drive

Post autor: Wolan »

Dokladnie, zmieniałem do skutku przewody dobra godzinę. Pewnie tu jest problem. Termistor dałem 10k chyba normlanie jeden biegun plus lub masa drugi do sterownika. Działa super
granada
Forumowicz
Posty: 188
Rejestracja: 13 gru 2018, 13:57

Re: Merida XC mission Eite i swiss drive

Post autor: granada »

ja zmieniałem cały dzień i nic drga podobnie i grzeje się...
Nie przypomnisz sobie gdzei podpinałeś termistor ?
Awatar użytkownika
Zxc843
Forumowicz
Posty: 665
Rejestracja: 30 gru 2018, 16:11
Lokalizacja: Kraków

Re: Merida XC mission Eite i swiss drive

Post autor: Zxc843 »

@granada a mi sie bionx praktycznie nie grzeje (lekko po długiej prostej na full manetce) ale ja jeżdze na 18A i mam samonaukę.
KRAKÓW
granada
Forumowicz
Posty: 188
Rejestracja: 13 gru 2018, 13:57

Re: Merida XC mission Eite i swiss drive

Post autor: granada »

U mnie sie gotuje nawet na 12A. Silniki mamy identyczne praktycznie, a jest problem przez ten sterownik u mnie...
Awatar użytkownika
Zxc843
Forumowicz
Posty: 665
Rejestracja: 30 gru 2018, 16:11
Lokalizacja: Kraków

Re: Merida XC mission Eite i swiss drive

Post autor: Zxc843 »

Nie wiadomo, musze jakos sprawdzic vmax u mnie i sie okarze czy mam "lepszy" silnik
KRAKÓW
ODPOWIEDZ